Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG RZ-42PX4R

1543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PX4RV (TV) 1 8,95 (77) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 oktober 2005 - 22:48

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Nån som vet vilken av scart kontakterna som är rgb?
Kan man koppla in sin xbox till den via hdmi ingången eller vga ingången?

<{POST_SNAPBACK}>

Det står ju i manualen och på specarna på nätet att det är scart 1 som stödjer RGB.

Postad 19 oktober 2005 - 08:22

spacefriend
  • spacefriend
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
tabacman ---> du är inte ensam! dom kommer och hämtar min tv för reparation också. var inte heller snabb nog att reklamera. hoppas bara dom kan fixa pipet.

Postad 19 oktober 2005 - 17:59

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Är det nån som vet vad mpeg brus reducering är till för,jag märker ingen skillnad på om jag höjer den. jag märker av 3D brusreducering på analog tv.

Postad 19 oktober 2005 - 22:07

Unregisteredcf113917
  • Unregisteredcf113917
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Tja!

Har en sagem digibox, skulle vilja kunna programmera den fjärrisen till LG plasmans fjärris....
Hittar inte den i listan bland koder i manualen.
Är det kört då, eller finns det ytterligare koder på nätet kanske?

Postad 19 oktober 2005 - 23:11

Unregistered8a0675b4
  • Unregistered8a0675b4
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tja!

Har en sagem digibox, skulle vilja kunna programmera den fjärrisen till  LG plasmans fjärris....
Hittar inte den i listan bland koder i manualen.
Är det kört då, eller finns det ytterligare koder på nätet kanske?

<{POST_SNAPBACK}>

Samma fråga. Har en dreambox 7020

Postad 19 oktober 2005 - 23:39

Quan
  • Quan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
XAVIER_82!

Jag skickade ett PM till dig för några dagar sen, för jag skulle behöva din hjälp pga att du fick din TV utbytt. Vore svinschysst om du hörde av dig! Jag kan inte hänvisa LG direkt till forumet, här har de inte att göra, men vill ha nån att hänvisa till eftersom jag har samma problem som du hade. Allt verkar ju ha gått schysst till i ditt fall. :)

Mvh /Quan

Postad 20 oktober 2005 - 00:57

Unregistered137eae8d
  • Unregistered137eae8d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Quan!!!

Kolla din pm inbox =)

För er andra med det där pip problemet. Jag fick sm sagt min tv bytt som jag srev innan för hade 1 pixel som va hel KEFF. Men andra problemet var PIP ljudet oxo. Kunde höra ett TYDLIGT pip ljud från tvn då den va i standby. Och då menar jag inget vanligt surande som kan komma från elektronik som e standbyläge. Men på den nya som jag fick så är det INGET ljud alls då den står i standby. Hur bra som helst. SÅ de tmåste ju vara ngt fel om det piper. En tv som kostar så mycket ska fan inte stå o pipa som en fågel. Jag är hel nöjd med min nya, fortfarande den samma fick den som sagt bara utbytt. Har ni fågor om hur det gick till så pm;:A så hjälper jag gärna.

Mvh X

Postad 20 oktober 2005 - 15:41

AndersT
  • AndersT
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som vet hur stora avstånden är på baksidan för fästena för väggmontering. Har hittat ett fäste för LCD/PLASMA som kostar 390.- men det har bara VESA 75x75, 100x100, 200x200.

Tacksam för svar!

Postad 20 oktober 2005 - 15:51

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som vet hur stora avstånden är på baksidan för fästena för väggmontering. Har hittat ett fäste för LCD/PLASMA som kostar 390.- men det har bara VESA 75x75, 100x100, 200x200.

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittade du det fästet om man får fråga? ;)

Postad 20 oktober 2005 - 16:31

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag är ny i plasma världen och jag är ganska sugen på en "LG RZ-42PX4RV" och jag undrar vad det är för skillnad på, Stöd för HD TV signal som denna har och HD-redo som "LG RZ-42PX5R" är? Spelar det någon roll om upplösningen är 852x480 eller 1024 x 768?
Lite kontiga frågor kanske men jag vet inget om om detta. Jag har sparat pengar länge nu så jag vill ju inte köpa något som är ute om typ 1år

Tackar för svar! ;)

Postad 20 oktober 2005 - 22:21

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

Jag är ny i plasma världen och jag är ganska sugen på en "LG RZ-42PX4RV" och jag undrar vad det är för skillnad på, Stöd för HD TV signal som denna har och HD-redo som "LG RZ-42PX5R" är? Spelar det någon roll om upplösningen är 852x480 eller 1024 x 768?
Lite kontiga frågor kanske men jag vet inget om om detta. Jag har sparat pengar länge nu så jag vill ju inte köpa något som är ute om typ 1år

Tackar för svar!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

När HD-TV kommer att sändas i Sverige så kommer du att få en bättre bild med PX5:an än med PX4RV. Bilden kommer fortfarande att skalas om och idag finns det ingen 42" plasma tv som kan visa HD-TV utan att skala om bilden. Du kommer fortfarande kunna se HD sändingar med px4rv och bilden kommer nog att bli kanon, jag har sett en hel del HD-Klipp från datorn och bilden är enormt bra.

Frågan är - är det värt de extra tusenlapparna och köpa en högupplöst tv idag för att se hd sändingar om ett par år. Jag tyckte inte det, jag köper en ny tv om ett par, tre år - som är dubbelt så bra som de som säljs nu för samma eller lägre pris - och njuter av min tv nu och ställer den i sovrummet sedan. En sak ska man dock tänka på, ska du ha den som datorskärm, så funkar det inge vidare med en lågupplöst, men då ska man nog ha en lcd skärm med högre upplösning ändå.

Jag tror att px5:an är en kanon tv, men att köpa den för att förbereda sig för hd-tv, då gör man nog fel , det finns andra saker som talar för en högupplöst än just hd-tv ;)

Postad 20 oktober 2005 - 22:31

AndersT
  • AndersT
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det väggfästet säljs av DataGiganten i Göteborg. De har även kanonpriser på JAMO ;)

Håller med JonasJansson om HDTV stödet. Har sett mycket HD material och vanligt på låg- respektive högupplöst och det är ingen stor skillnad när man sitter tre meter ifrån bilden. LG-42PX4RV är en av de bästa plasmaskärmarna jag sett, och definitivt den bästa lågupplösta. Vill man annars ha det absolut bästa så skall man köpa Panasonics nya Viera skärmar. Dom är mkt bra. Själv köper jag nog en LG lågupplöst!

Postad 21 oktober 2005 - 12:40

HaggeMan
  • HaggeMan
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
God dag.

Jag börjar bli sugen på en ny tv och detta är ett av mina alternativ kommer att koppla min dator till den undrar vilken upplösning man kan köra med? Skulle 1024x768 funka?

Mvh HaggeMan

Postad 21 oktober 2005 - 13:52

dvdmicke
  • dvdmicke
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej.

När ni kör inkörning av plasman ( 100-150 ?? ) timmar, vilka värden har ni då om ni kör user-läget ?

E rädd för att jag kanske kör för "starka" värden !!!

Postad 21 oktober 2005 - 14:28

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
dvdmicke: Sätt alla värden mellan 30-50 så borde det inte bli några problem. Finns säkerligen någon här som kan det där bättre än mig.

Postad 21 oktober 2005 - 15:32

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tackar för svar!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

När HD-TV kommer att sändas i Sverige så kommer du att få en bättre bild med PX5:an än med PX4RV. Bilden kommer fortfarande att skalas om och idag finns det ingen 42" plasma tv som kan visa HD-TV utan att skala om bilden. Du kommer fortfarande kunna se HD sändingar med px4rv och bilden kommer nog att bli kanon, jag har sett en hel del HD-Klipp från datorn och bilden är enormt bra.

Frågan är - är det värt de extra tusenlapparna och köpa en högupplöst tv idag för att se hd sändingar om ett par år. Jag tyckte inte det, jag köper en ny tv om ett par, tre år - som är dubbelt så bra som de som säljs nu för samma eller lägre pris - och njuter av min tv nu och ställer den i sovrummet sedan. En sak ska man dock tänka på, ska du ha den som datorskärm, så funkar det inge vidare med en lågupplöst, men då ska man nog ha en lcd skärm med högre upplösning ändå.

Jag tror att px5:an är en kanon tv, men att köpa den för att förbereda sig för hd-tv, då gör man nog fel , det finns andra saker som talar för en högupplöst än just hd-tv :)

<{POST_SNAPBACK}>

Är bilden mycket bättre på px5:an som är högupplöst än vad den är på px4:an som då är lågupplöst? Vad är skillnaden på högupplöst och lågupplöst egentligen? :D
kontrasten och ljusstyrkan är mycket lägre på px5:an blir det sämre bild med lägre?

Redigerat av Unregisteredae33b3b8, 21 oktober 2005 - 15:38.

Postad 21 oktober 2005 - 16:40

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

God dag.

Jag börjar bli sugen på en ny tv och detta är ett av mina alternativ kommer att koppla min dator till den undrar vilken upplösning man kan köra med? Skulle 1024x768 funka?

Mvh HaggeMan

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du bara kolla på film genom datorn funkar det ju, men annars är det inge vidare att surfa eller skriva i word eller liknande. Jag kör 1024 x 768 i 60 hz och det är bra för film.

Postad 21 oktober 2005 - 16:50

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Alltså, px5 är högupplöst alltså 1024 x 768p = 786432 st pixlar på 42" px4rv är lågupplöst alltså 852x480p = 408960 st pixlar på 42" du får alltså en mer detaljrik bild på en högupplöst med rätt material. Det finns säkert andra trådar som behandlar det här bättre än vad jag kan göra. Men det är ju inte så svårt att förstå att bilden blir bättre med fler pixlar på samma yta. Grejjen är att om man matar den med annat än just vad den är avsedd för 1024 x 768p tex så kommer den att skala om bilden för att passa. Någon annan som vill förklara? :)

Postad 21 oktober 2005 - 16:59

HaggeMan
  • HaggeMan
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

God dag.

Mvh HaggeMan

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du bara kolla på film genom datorn funkar det ju, men annars är det inge vidare att surfa eller skriva i word eller liknande. Jag kör 1024 x 768 i 60 hz och det är bra för film.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kommer att ha den som dator skärm surfa mm, vilken upplösning är bra då?

Mvh HaggeMan

Postad 21 oktober 2005 - 17:08

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Då ska du inte ha en lågupplöst alls. det funkar inge vidare. Köp en px5:a eller en stor lcd tv :)

Postad 21 oktober 2005 - 17:09

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Om jag har fattat det rätt så är "px4r" högupplöst och "px4rv" lågupplöst men det är samma maskin. Har jag rätt? :)

Postad 21 oktober 2005 - 19:31

Norwin
  • Norwin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Är det nån som vet vad mpeg brus reducering är till för,jag märker ingen skillnad på om jag höjer den. jag märker av 3D brusreducering på analog tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ställer samma fråga och jag undrar lite över 3D brusreducering också.
Är det någon här som vet vad de båda har för någon funktion?
Bruksanvisningen säger i stort "nada".

Redigerat av Norwin, 21 oktober 2005 - 19:37.

Postad 21 oktober 2005 - 19:53

Unregistered1f62c01e
  • Unregistered1f62c01e
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Undrar om jag har fått en inbränning i min tv. Har kört den med kontrast på 60% (har bara haft den en vecka) och har haft orbiter på hela tiden.
Brukar köra whitewash lite då och då innan jag stänger av den för att vara säker på att jag inte har nån inbränning.
Men idag när jag startade tv:n så såg jag tv-menyn svagt(skuggbild) på svart bakgrund vid uppstart, körde whitewash precis innan jag stängde av tv:n igår, och hade menyn uppe efter det innan jag stängde av.

När jag startat tv:n och kör whitewash igen så försvinner menyn igen, men tycker den "fastnar" väldigt lätt som no signal gör.

Är allt som det ska vara? Hoppas att jag bara är paranoid.

Redigerat av Unregistered1f62c01e, 21 oktober 2005 - 20:18.

Postad 21 oktober 2005 - 20:56

Unregistered386ee6fe
  • Unregistered386ee6fe
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Undrar om jag har fått en inbränning i min tv. Har kört den med kontrast på 60% (har bara haft den en vecka) och har haft orbiter på hela tiden.
Brukar köra whitewash lite då och då innan jag stänger av den för att vara säker på att jag inte har nån inbränning.
Men idag när jag startade tv:n så såg jag tv-menyn svagt(skuggbild) på svart bakgrund vid uppstart, körde whitewash precis innan jag stängde av tv:n igår,  och hade menyn uppe efter det innan jag stängde av.

När jag startat tv:n och kör whitewash igen så försvinner menyn igen, men tycker den "fastnar" väldigt lätt som no signal gör.

Är allt som det ska vara? Hoppas att jag bara är paranoid.

<{POST_SNAPBACK}>

du är nog paranoid... :-) har haft min i 2 mån o inte brydd mej ett dugg,, kör ia o då står ju kontrasten på 60% för det mesta, inte kört whitewash en gång. Kan inte se några tecken på inbräning.

Det är nog ingen fara

Postad 21 oktober 2005 - 23:13

kingkurt
  • kingkurt
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Grabben min spelade Halo 2 med sina polarna i ett par tim.
Rutan uppdelad i 3 fält under spelets gång , som följd fick jag ett par fina linjer kors o tvärs inbrända. Som tur var så gick det bort med whitewash

Redigerat av kingkurt, 21 oktober 2005 - 23:14.

Postad 22 oktober 2005 - 00:53

Luthor
  • Luthor
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter nu som nybliven ägare till denna plasma, och har skummat igenom den här tråden. Har sett en del som är oroliga för inbränning, och jag måste nog sälla mig till denna skara. Skulle titta på en bränd DVD tidigare ikväll, men var tvungen att gå ifrån i ca 10-15 minuter innan jag börjat titta, hade alltså filmens menysystem framme (där man kan välja subtitles, bonusmaterial eller att spela filmen). När jag sedan satte igång filmen så fanns det tydliga inbränningar av texten från menysystemet när bilden blev svart under filmens gång, det gick till och med att se vad som stått i menysystemet... :)

Jag blev ju helnojjig och körde whitewash direkt, och då blev det bättre, men det försvann inte helt och hållet. Tryckte dessutom fram tv:ns menysystem ett tag senare, och då "brände" det fast något ruggigt... Har nu kört whitewash igen i ca 5 minuter, och sedan stängt av tv:n... Jag hoppas verkligen att denna inbränning försvinner till imorgon...

Skall det verkligen vara så lätt att få inbränningar? Tycker att man skall kunna ha en stillbild på i under 20 minuter utan att oroa sig för att få permanenta inbränningar...

/Lars

Postad 22 oktober 2005 - 01:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Gå in i inställningar genast och titta om du har kontrasten på MAX. Rekomenderad kontrast är ca 45-52%. Av någon underlig anledning så har de flesta nyproducerade plasmor alltid kontasten på 100% ur kartong.

Därav "inbränningen". Ju högre kontrast destå lättare är det att få inbränningar. Den försvinner nog om du tittar på tv i några dagar. Akta tv-loggorna bara.

//Lorryquai

Postad 22 oktober 2005 - 09:33

Norwin
  • Norwin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Nu skall jag hänga upp den på väggen och undrar hur jag blir av med fotstödet. Sitter en skruv på
tvn vid varje ben. Dessa skall väl skruvas av och sen är det väl bara att dra ut fälstet? :)

Postad 22 oktober 2005 - 09:39

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Grabben min spelade Halo 2 med sina polarna i ett par tim.
Rutan uppdelad i 3 fält under spelets gång , som följd fick jag ett par fina linjer kors o tvärs inbrända. Som tur var så gick det bort med whitewash

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också detta problem som jag skrev i ett tidigare inlägg men det skulle vara normalt på en plasma enligt en forumist Danhill tror jag det var som sa det, men det är ju inte permanent inbränning det brukar släppa efter en stund men man märker det mest på kvällen när det är mörkt i rummet tycker jag.

Postad 22 oktober 2005 - 11:01

Luthor
  • Luthor
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Gå in i inställningar genast och titta om du har kontrasten på MAX. Rekomenderad kontrast är ca 45-52%. Av någon underlig anledning så har de flesta nyproducerade plasmor alltid kontasten på 100% ur kartong.

Därav "inbränningen". Ju högre kontrast destå lättare är det att få inbränningar. Den försvinner nog om du tittar på tv i några dagar. Akta tv-loggorna bara.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare, och tack för det snabba svaret. Hade inte kontrasten på max, men den låg på 80, har nu dragit ner den till 55-60 istället när jag inte kör med IE...

Har också läst att många verkar ha problem med IE, själv så verkar jag ha fått tag i en fungerande plasma. När jag slår på IE så hoppar värdena ner till Kontrast=60, Ljusstyrka=50, Färg=35, Skärpa=30 som för alla andra, men sedan händer det saker, IE justerar konstant alla ovan nämnda inställningar utan problem.

EDIT: Har nu suttit och granskat IE väldigt noga i en halvtimme, och värdena som jag angav sjunker aldrig lägre än 60, 50, 35, 30, det spelar ingen roll hur mörkt det blir i rummet (inte ens om jag täcker över IE med en handduk). Men om jag däremot vinklar upp persiennerna så att solen lyser in i rummet (inte direkt på plasman) så stiger kontrasten och de andra värdena direkt, och sjunker när solen går i moln osv... Måste säga att jag är mycket nöjd med IE, synd bara att så många har fått problem med denna utmärkta funktion...

/Lars

Redigerat av Luthor, 22 oktober 2005 - 11:54.

Postad 22 oktober 2005 - 15:52

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare, och tack för det snabba svaret. Hade inte kontrasten på max, men den låg på 80, har nu dragit ner den till 55-60 istället när jag inte kör med IE...

Har också läst att många verkar ha problem med IE, själv så verkar jag ha fått tag i en fungerande plasma. När jag slår på IE så hoppar värdena ner till Kontrast=60, Ljusstyrka=50, Färg=35, Skärpa=30 som för alla andra, men sedan händer det saker, IE justerar konstant alla ovan nämnda inställningar utan problem.

EDIT: Har nu suttit och granskat IE väldigt noga i en halvtimme, och värdena som jag angav sjunker aldrig lägre än 60, 50, 35, 30, det spelar ingen roll hur mörkt det blir i rummet (inte ens om jag täcker över IE med en handduk). Men om jag däremot vinklar upp persiennerna så att solen lyser in i rummet (inte direkt på plasman) så stiger kontrasten och de andra värdena direkt, och sjunker när solen går i moln osv... Måste säga att jag är mycket nöjd med IE, synd bara att så många har fått problem med denna utmärkta funktion...

/Lars

<{POST_SNAPBACK}>

No probz... Inte så konstigt att det blev som det blev. 80 är alldeles för högt.

Kör med 45-52 så blir din tv glad.

//Lorryquai

Postad 22 oktober 2005 - 15:56

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

/Lars

<{POST_SNAPBACK}>

No probz... Inte så konstigt att det blev som det blev. 80 är alldeles för högt.

Kör med 45-52 så blir din tv glad.

//Lorryquai

Postad 22 oktober 2005 - 16:23

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Det där med att det blir svaga innbränningar på bilden var jag också orolig över i början men nu vet jag att de bara är tillfälliga och så länge de inte syns när man tittar på TV eller DVD är det inget jag stör mig på. Det är alltså normalt och inget farligt!

Postad 22 oktober 2005 - 17:01

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Denna tv är bättre än de flesta högupplösta Plasmor.
Enligt Ett test som EISA har gjort i norge.

LG hann inte få med x5 så de skickade med 4RV. De prövade med HD upplösning och gjorde massa blindtester. 4RV vann testet!!!

Bara så ni vet!

/Daniel

Postad 22 oktober 2005 - 17:10

Unregisteredcf113917
  • Unregisteredcf113917
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som rekomenderar några värden om man inte ska köra med IE, vad finner ni bäst enligt ert tyckte?

Postad 23 oktober 2005 - 08:36

Luthor
  • Luthor
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Denna tv är bättre än de flesta högupplösta Plasmor.
Enligt Ett test som EISA har gjort i norge.

LG hann inte få med x5 så de skickade med 4RV. De prövade med HD upplösning och gjorde massa blindtester. 4RV vann testet!!!

Bara så ni vet!

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Alltid trevligt att höra sånt om den TV man äger, du råkar inte ha en länk till testet?

Postad 24 oktober 2005 - 15:49

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hejsan. Är numera också en stolt ägare av denna TV.
Har lite snabbfrågor.
Finns det någon "riktig strömbrytare" på TVn. Altså en knapp där man stänger av den helt, inte som nu när den står på stand by även om man trycker på knappen nere till höger på tvn.
Va kör ni andra på för inställningar på TVn när ni kör från DVD ?
Har en Pioneer 585s med komponent. Är lite nybörjare så jag har inte riktigt kunnat ställa in riktigt bra, utan känns lite pixligt ibland.

Postad 24 oktober 2005 - 16:03

Quan
  • Quan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Dagens eloge går till Xavier_82 som har räddat mitt liv, typ...

Om han inte hade tipsat om Powermill så hade jag nog fått hålla till godo med min pixelblinkande plasma. Varken LG eller Fyndbörsen sade ett knyst om Powermill, men när jag gick in på deras hemsida och gjorde en DOA-anmälan så köpte de det direkt! Men de hade tydligen glömt skicka meddelande om att de ville ha kopia på kvittot. Jag pratade med dem härom dagen och de sa att LG ska stå för kostnaden och att jag ska få TV:n utbytt på plats. Dessutom får man garanterat en sprillans ny skärm, ingen reparerad begagnad, vid DOA-fall (som dock måste vara anmälda inom en vecka från det att man tagit emot TV:n).

Me happy... :) ;) :huh:

Jävligt skumt att LG hårdnackat hävdar att pixelfelspolicyn gäller, medan deras service-entreprenör direkt godkänner reklamationen. LG är visserligen grymt duktiga på att göra plasmaskärmar, men deras kundservice suger. Hoppas jag slipper ha med dem att göra i fortsättningen...

Postad 24 oktober 2005 - 22:23

Unregistered137eae8d
  • Unregistered137eae8d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Quan =)

tackar för det =) kul att kunna hjälpa er bara. Quan, PM:a mig när du får din nya tv. Hoppas det löste sig med era pip ljud osv. Verar vara många fel på tvn fast nu när den fungea felfritt så är det som en GUD =) Nu har jag bara en liten fråga. När ni kör HDTV clipp från er dvd, hur gör ni då? testade och bränna ett par klipp till en dvd.Men då blev skian inte läsbar för dvd spelaren??

eller ska man köra klippen över datorn med S-video kabel till tvn eller dvi-HDMI??

mvh X

Postad 24 oktober 2005 - 22:35

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Dagens DVD stöder ej HD-material. Du behöver köra via dator för att se HD, testa DVI-HDMI.

Postad 25 oktober 2005 - 07:59

Unregistered57c5fd34
  • Unregistered57c5fd34
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjena!

E det nån som vet om det finns en återställningsknapp eller nått på denna tv...
vill ha tillbaks fabriksinställningarna...

MvH Moon

Postad 25 oktober 2005 - 15:38

danbys
  • danbys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Skall finnas i någon av menyerna (minns inte vilken). Står Reset.

Postad 25 oktober 2005 - 22:14

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Någon som provat mickla med inställningarna i Service meny'n?
(håll in menu på tv'n och fjärren samtidigt i 5 sekunder)
Läste nånstans att man kunde trimma bilden ytterligare där.

Postad 26 oktober 2005 - 15:57

slickrick
  • slickrick
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
hej.

e det någon som har erfarenhet av det väggstativ som ingår då man köper 4rv på fyndbörsen. läste någonstans att det inte gick att använda tillsammans med supra scart för att det då blev för trångt till väggen. vill bara få det besvarat om det e någon som har erfarenheter av den kombinationen. Tack

Postad 26 oktober 2005 - 20:54

Kex
  • Kex
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

hej.

e det någon som har erfarenhet av det väggstativ som ingår då man köper 4rv på fyndbörsen. läste någonstans att det inte gick att använda tillsammans med supra scart för att det då blev för trångt till väggen. vill bara få det besvarat om det e någon som har erfarenheter av den kombinationen. Tack

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte ett enkelt fäste på butikit med där tog min supra scart mot väggen. Beställde senare ett orignalfäste från samma butik för 1000kr. Fungar kanon!! jag vet inte vad fyndbörsen levcerar för fäste, tyvärr..

Postad 26 oktober 2005 - 21:15

Unregistered386ee6fe
  • Unregistered386ee6fe
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

hej.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte ett enkelt fäste på butikit med där tog min supra scart mot väggen. Beställde senare ett orignalfäste från samma butik för 1000kr. Fungar kanon!! jag vet inte vad fyndbörsen levcerar för fäste, tyvärr..

<{POST_SNAPBACK}>

köpte sibas för typ 695:- kanonfäste... följde med distanser oxå om man skulle behöva det

Postad 27 oktober 2005 - 19:51

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
[quote name='Kex' date='Oct 26 2005, 21:54 ']
[quote name='slickrick' date='Oct 26 2005, 16:57 ']hej.

Det går utmärkt om man använder distanser mellan tv och "hängskena"

Postad 28 oktober 2005 - 00:42

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Då var den äntligen beställd, nu blir det (minst) 6 långa dagars väntan :rolleyes:

Har en fråga dock som jag är lite konfundersam över. Här på minhembio/prisjakt står det att den har DVI men på Hemmabiobutiken så står det inget om det alls? Måste köpa en kabel till datorn så det är därför jag undrar.. Misstänker att det står fel här då den har HDMI och man då får köra VGA..?

Postad 28 oktober 2005 - 06:42

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Den har både HDMI och VGA. Jag kör med en HDMI-kabel från plasman till en HDMI->DVI adapter som sitter i graffikortet.

Postad 28 oktober 2005 - 11:02

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
HDMI är i princip samma eletriska gränssnitt som DVI förutom att man lagt in ljudsignaler också i samma kontakt.

Här finns en utredning :

http://forum.ecousti...579/122868.html

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.