Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson W950i

778 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 februari 2007 - 09:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Vet någon om ny firmware är på g eller? De måste ju för guds skull fixa så att man inte ser kontrollpanelen i typ en halvsekund när man öppnar huvudmenyn från standby om man råkar ha kontrollpanelen igång. Jag har en fundering, hur stänger man av program utan att gå in i enhetshanteraren, knappen på skärmen eller knappen vid sidan fungerar ju bannemig inte.

åååh, jag är lika kär som första dagen. Synd att det är elektronik annars skulle jag slicka på den :blink:

edit: Jag har använt den här guiden: http://www.vapulus.com/w900i/ (high quality) när det gäller konvertering. Med tanke på att W950i är nyare än w900i är min fråga ifall jag kan ha högre och bättre inställningar när det gäller bitraten och fps och allt det där. Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte stänga ner program på ngt annat sätt än i enhetshanteraren. Minneshanteringen i telefonen stänger automatiskt ner program när det behövs. Detta för att få en så snabb telefon som möjligt och slippa öppna programmen på nytt varenda gång man ska använda dem. Varför vill du stänga ner program manuellt. Det tar bara ännu längre tid att öppna dem igen då.

Postad 20 februari 2007 - 16:05

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Vet någon om ny firmware är på g eller? De måste ju för guds skull fixa så att man inte ser kontrollpanelen i typ en halvsekund när man öppnar huvudmenyn från standby om man råkar ha kontrollpanelen igång. Jag har en fundering, hur stänger man av program utan att gå in i enhetshanteraren, knappen på skärmen eller knappen vid sidan fungerar ju bannemig inte.

åååh, jag är lika kär som första dagen. Synd att det är elektronik annars skulle jag slicka på den ;)

edit: Jag har använt den här guiden: http://www.vapulus.com/w900i/ (high quality) när det gäller konvertering. Med tanke på att W950i är nyare än w900i är min fråga ifall jag kan ha högre och bättre inställningar när det gäller bitraten och fps och allt det där. Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte stänga ner program på ngt annat sätt än i enhetshanteraren. Minneshanteringen i telefonen stänger automatiskt ner program när det behövs. Detta för att få en så snabb telefon som möjligt och slippa öppna programmen på nytt varenda gång man ska använda dem. Varför vill du stänga ner program manuellt. Det tar bara ännu längre tid att öppna dem igen då.

<{POST_SNAPBACK}>

Anledningen var för att jag inte visste att minneshanteraren automatiskt stänger ner program som inte används ifall minne behövs.
edit:
först och främst låser den sig när jag ser på film, trots att jag splittat upp filmen så den längsta biten är 58 minuter. Nu senast låste den sig efter jag spelade en musikvideo och sedan startade walkmanspelaren. Den ville inte riktigt reagera, den lade alla knapptryckningar på kö och helt plötsligt gjorde den allt samtidigt. Sedan direkt efter låste den sig helt, gick inte ens att stänga av med knappen så jag tog ut batteriet. När jag sedan skulle starta den så kunde jag skriva in pin-koden men efter det så låste den sig med Walkman-loggan framme och den reagerar inte på avstängningsknappen. :D

Redigerat av mornn, 20 februari 2007 - 16:19.

Postad 22 februari 2007 - 09:37

Blomchen
  • Blomchen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej jag är en totall noob när det gäller sånt här.  Jag försökte uppdatera min w950i , den ladda allt upp till hundra % , sen hände inget mer. när jag startade mobilen sen såg jag en svart pil i scroll listen. Någon som vett varför den inte fortsate när jag kom till hundra eller ska jag bara komma till hundra. Och hur får jag bort den svarta pilen

Mvh en noob

<{POST_SNAPBACK}>

Hej den svarta pilen finns där för att du valt handskriftigenkänning istället för de andra inmatningsmetoderna. Ändrar du inmatningssätt så försvinner den. Tyvärr vet jag inte om den går att ta bort även vid handskrift men jag tycker den är rätt praktisk. Skriver du under pilen så får du små bokstäver, skriver du bokstäverna så att de sträcker sig över både fältet över och under så får du stora tecken. I övre fältet skriver du siffror och specialtecken.

Postad 23 februari 2007 - 11:54

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Min sambo funderar på denna telefonen, men hon undrar ett par saker.

Kan man använda denna telefonen som en planeringskalender? Typ som en palm 5 ? Hon har en gammal sliten palm 5 i jobbet just nu, och den börjar ge upp.
Hon tycker det är kanon med kombinerad mobil/mp3 spelare och planeringkalender och är intresserad av denna mobilen.

Orginal kalendern är väl SE standard? den kanske inte är lika smidig som Palms version, men det kanske finns nya att ladda ner? 3dje parts menar jag då.

Textigenkänningen funkar bra?

Hon kommer även lägga in översättnings program (eng-svenska) och Wayfinder GPS.

Ni som haft telefonen ett tag, hur upplever ni den som planeringskalender osv?

Postad 25 februari 2007 - 23:17

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kan man använda denna telefonen som en planeringskalender? Typ som en palm 5 ? Hon har en gammal sliten palm 5 i jobbet just nu, och den börjar ge upp.
Hon tycker det är kanon med kombinerad mobil/mp3 spelare och planeringkalender och är intresserad av denna mobilen.

Orginal kalendern är väl SE standard? den kanske inte är lika smidig som Palms version, men det kanske finns nya att ladda ner? 3dje parts menar jag då.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, jag ser att ingen svarat än så jag ger min syn på saken...

Tycker att kalendern i W950:n är lite bättre än standardkalendern i Palm (har använt både Tungsten T och Vx). Alla de viktigaste funktionerna finns och det är lätt att skriva in saker med textigenkänningen. En sak som skiljer den åt från Palmen (åt det positiva hållet) är att den kommer ihåg ett antal saker du skrivit in förut (som t.ex. möteslokal) och föreslår detta.

En sak att tänka på är dock att det kan bli knepigt att synkronisera telefonen med jobbdatorn om din sambo har en väldigt styrd datormiljö och inte kan installera Sony Ericssons medföljande PC Suite.

Annars kan jag varmt rekommendera W950 som planeringskalender. Efter uppgraderingarna så har den fungerat klockrent och inte hängt sig en enda gång.

Postad 26 februari 2007 - 13:56

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör m600 versionen, i stället för pocketPC just för att jag tycker den är så smidig att ha som planeringskalender. Antar att det är samma standard kalender i w950 som m600. Jag tycker den räcker mycket långt, men det där beror ju på vad man har för krav.
Men det finns en del tredieparts att välja på om inte annat.

Postad 26 februari 2007 - 18:40

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Då har man äntligen införskaffat en riktig telefon!

Har dock problem med videouppspelning...

Har provat att konvertera videofiler med hjälp av programmet M3 som rekommenderats av andra användare på forumet och det verkar fungera bra, dock så kan jag inte se mer än 5-10 minuter av videon på telefonen innan jag antingen får ett felmeddelande och den stänger ner sig eller att skärmen blir svart och jag genom att hålla in bakåtknappen kan komma tillbaka till verkligheten igen... Jag har annars inga problem med att t.ex. spola i videon...

Fler som upplever samma problem?

Har någon nåt mirakeltips på hur man skulle kunna få detta att fungera?

I övrigt en kanontelefon än så länge...

Postad 26 februari 2007 - 23:42

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har också det problemet med video uppspelningen. Jag kan se en film som är konverterad med M3 i några minuter, ibland kan det vara 5 min och ibland 15 minuter. Det som händer är att filmen slutar spela och då är det bara att trycka på stopp knappen å sedan play så spelar filmen igen men det blir stopp på samma ställe igen. Ibland får jag Felmeddelande 3 och mobilen låser sig och jag måste ta ut batteriet. Jag har inte hittat nån lösning, tyvärr.

Postad 27 februari 2007 - 09:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Låter som att det är minnet som tar slut. Det är nog inte meningen man ska spela upp film på den.

Postad 27 februari 2007 - 21:52

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Det ska gå att spela upp mp4 filmer på en W950i, allt enl. sonyericsson.

Postad 01 mars 2007 - 23:54

lithan
  • lithan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Funkar mycket bra att spela upp filmer för mig, använd bara programmet som tidigare skrivits om. M4 vad det nu heter...
Funkade även bättre efter updatering av firmwiren, om du nu inte gjort detta.

Vad det gäller kalender och så vidare så är jag mycket nöjd, använder den i plugget och synkar med webbschema över bluetooth varje dag för eventuella ändringar/uppdateringar. Använder även 3dje parts programmet "handy day" som gör saken ännu bättre. Så kan varmt rekommendera den.

Textigenkänning är jag också nöjd med, har aldrig själv haft en smartphone eller handdator tidigare, utan mest provat på en gammal palm 3 som farsan hade för flertalet år sedan och teknik har gått stora steg framåt. Skriver snabbare med pennan nu än med knappsatsen :)

Vad gäller GPS så har jag ingen erfarenhet, men däremot är det flertalet från p990, m600 forum som fått det att fungera och verkar vara nöjda, och det är juh samma mjukvara så borde inte vara några problem... men det är bara å testa, teknik är kul! :)

Det enda jag kan komma på och precis som re_dile är ifall det är strikta regler huruvida du får installera SE:s programvara för sync.

Postad 06 mars 2007 - 01:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det är exakt samma operativsystem i P990, M600 och W950 så program gjorda för en av dem fungerar på alla.

Postad 06 mars 2007 - 11:49

skagerlind
  • skagerlind
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Finns det någon i denna tråd som synkar mot en Exchangeserver ? jag har läst sidorna men jag kan ha missat något. Och isåfall hur funkar det ?.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, men du behöver förmodligen en klient om det är så att din IT-avdelning inte använder/tillåter POP3 eller imap. Vanligtvis använder man sig av ActiveSync stödet i MS Exchange. Kräver dock minimum Exchange 2003 SP2 eller Exchange 2007. Om du/ni har det så behöver du bara installera klienten "Exchange Active Sync" som du finner under "Nerladdning av program" på SonyEricssons hemsida (support).
Fungerar fin-fint!

Postad 07 mars 2007 - 12:58

AlterEgo
  • AlterEgo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är en nybliven ägare av en w950, i det stora mycket nöjd med luren. Dock en sak som förbryllar mig, volymen när jag använder mina hörlurar och lyssnar på musik är mycket låg.
Har tidigare haft en w800, där var det inga problem som helst att spela "onödigt" högt, men med min w950 så måste jag maxa volymen för att det skall vara ok. Använder samma lurar, Sennheiser HD200.
Japp, jag har uppdaterat mjukvaran.

Är någon annan som upplever detta problem?

mvh
AE

Postad 07 mars 2007 - 22:27

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Finns det någon i denna tråd som synkar mot en Exchangeserver ? jag har läst sidorna men jag kan ha missat något. Och isåfall hur funkar det ?.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, men du behöver förmodligen en klient om det är så att din IT-avdelning inte använder/tillåter POP3 eller imap. Vanligtvis använder man sig av ActiveSync stödet i MS Exchange. Kräver dock minimum Exchange 2003 SP2 eller Exchange 2007. Om du/ni har det så behöver du bara installera klienten "Exchange Active Sync" som du finner under "Nerladdning av program" på SonyEricssons hemsida (support).
Fungerar fin-fint!

<{POST_SNAPBACK}>

Detta funkar likadant på en W950 som en M600 eller?

jag vill nämigen ha en W950 istället för en m600 från jobbet :)

Någon som vet om Pushmail / Exchange mail funkar med en w880???
Det funkar på min Nokia n73 idagsläget perfektm , Tycker det är synd att inte Ericsson har det på fler än just m600, p990 och w950 *?!

Postad 08 mars 2007 - 09:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Kan kanske vara för att N73, P990, M600, W950 har samma operativsystem :)

Postad 08 mars 2007 - 09:57

skagerlind
  • skagerlind
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Fungerar fin-fint!

<{POST_SNAPBACK}>

jag vill nämigen ha en W950 istället för en m600 från jobbet :)

Det funkar på min Nokia n73 idagsläget perfektm , Tycker det är synd att inte Ericsson har det på fler än just m600, p990 och w950 *?!

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar likadant på W950 som M600. SE har det idag enbart på tlf som baserar sig på Symbian OS'et. Klienten som används på dessa för att synkronisera mot Exchange levereras av en 3:e part (Dataviz och klienten är egentligen densamma som de kallar "RoadSync"). SE's andra telefoner (som ex. W880) bygger på ett SE propiertärt OS. Till dessa levererar SE per idag inga programmer som synkar "fullt ut" mot Exchange. Det finns däremot 3:e parts program som kan sända/motta e-mail men inte kalender eller kontakter. Dataviz levererar ett sådant (MIDP2 versionen av RoadSync). Jag har själv testat denna och den fungerar men möjligheterna är starkt begränsade mht inställningar (vad som skall synkas, när etc..). Du finner mer info om MIDP2 (java) klienten från Dataviz här "RoadSync by Dataviz"

Redigerat av skagerlind, 08 mars 2007 - 10:00.

Postad 08 mars 2007 - 17:09

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Undrar vad Ni tycker är rimligt att betala för en begagnad W950i?? Telefonen är i absolut nyskick!! :D

Postad 08 mars 2007 - 22:15

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Fungerar fin-fint!

<{POST_SNAPBACK}>

jag vill nämigen ha en W950 istället för en m600 från jobbet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar likadant på W950 som M600. SE har det idag enbart på tlf som baserar sig på Symbian OS'et. Klienten som används på dessa för att synkronisera mot Exchange levereras av en 3:e part (Dataviz och klienten är egentligen densamma som de kallar "RoadSync"). SE's andra telefoner (som ex. W880) bygger på ett SE propiertärt OS. Till dessa levererar SE per idag inga programmer som synkar "fullt ut" mot Exchange. Det finns däremot 3:e parts program som kan sända/motta e-mail men inte kalender eller kontakter. Dataviz levererar ett sådant (MIDP2 versionen av RoadSync). Jag har själv testat denna och den fungerar men möjligheterna är starkt begränsade mht inställningar (vad som skall synkas, när etc..). Du finner mer info om MIDP2 (java) klienten från Dataviz här "RoadSync by Dataviz"

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för hjälpen...

Postad 11 mars 2007 - 12:35

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Håller denna mobil på att gå ur tiden?

Sett att både Katshing och alfadigi inte har några hemma... Någon som vet om det är brist på dem eller att det är slutet på modellen?

MVH/
Patrik

Postad 13 mars 2007 - 10:41

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Finns det något brain-training spel som fungerar på w950:an? Liknande det som finns på nintendo ds..

Postad 15 mars 2007 - 15:01

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
För att svara på min egen fråga, w950 har utgått hos både katshing och alfadigi. Jag som precis skulle beställa från katshing...

Postad 15 mars 2007 - 22:49

jake6
  • jake6
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

För att svara på min egen fråga, w950 har utgått hos både katshing och alfadigi. Jag som precis skulle beställa från katshing...

<{POST_SNAPBACK}>

Synd..

Den bästa telefon jag haft! Har arbetat i telecombranschen och förbrukat ganska många lurar..

Postad 17 mars 2007 - 16:51

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Verkar som SE slutat med denna, alla verkar sluta sälja den. Någon som vet varför?

MVH/
Patrik

Postad 20 mars 2007 - 14:33

djchester
  • djchester
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Mycket mysko.. förra veckan hade katshing 50+ på lager av telefonen och nu finns den inte i sortimentet längre.. Vad är det frågan om?

Postad 20 mars 2007 - 20:19

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
De verkar ha sålt ut lagret och inte tagit in fler...

Postad 28 mars 2007 - 23:56

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som formaterat mediaminnet på w950:n och sedan haft problem med att använda telefonen i "filesharing" mode?

Jag ser telefonen i utforskaren men jag ser inte mapparna som finns i mediaminnet (t.ex. dokument, musik, foton osv). Jag kan inte heller lägga till en mapp eller kopiera dit filer.

Använder jag mig av normal mode så kan jag lägga till filer, men det går ju sååååååå sakta...

Har försökt ta bort enheten från enhetshanteraren och lägga till den igen, installerat om PC Suite (efter ett samtal till SE supporten) men inget har hjälpt. Även försökt formatera mediaminnet igen utan framgång.

Någon som har ett annat tips, som inte innefattar ominstallation av XP... om nu ens det hjälper.

Postad 04 april 2007 - 22:43

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Enligt forumen på esato och my-symbian finns det en ny firmware för W950i. Har inte provat själv men det finns inlägg med de nya beteckningar för CDA osv.

Postad 05 april 2007 - 21:57

den_killen
  • den_killen
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag kollade update för w950 och det är samma som jag hade innan och jag har inte uppdaterat på mågon månad...

Postad 14 april 2007 - 08:49

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Jag körde uppdate första gången idag sedan jag köpte den 24/10. Blev en lite snabbare och stabilare lur känns det som.

Postad 14 april 2007 - 18:01

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har problemet att mobilen får för sig att starta om sig själv då och då? Finns det något sätt att hindra den från att göra det? Problemet jag har nu är att den ju fastnar i pinkod-checken när den startat och att då ingen kan ringa mig om jag inte märker att den startar om sig.. Är det många av er som kör utan pinkod check av den anledningen?

Postad 14 april 2007 - 20:54

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
djungel-Jim: Har du uppdaterat din telefon sen du köpt den? Min startade om sig kanske två-tre gånger innan jag uppdaterade den och sen dess aldrig.

Om du redan har uppdaterat den, har du många applikationer igång samtidigt? Alltså att du inte stänger av dom via "aktivitetshanteraren". Har du många applikationer igång samtidigt tar minnet slut och den startar om sig... skulle tro att det i så fall är orsaken.

Du kan se hur mycket ledigt minne du har genom att trycka på "MER" -> "Status" (när du är vid "skrivbordet"). När jag inte har några applikationer igång är mitt tillgängliga minne 16,5MB.

Postad 20 april 2007 - 05:50

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
re_dile: Jag har senaste update:n.. Nu när jag följt ditt tips om att stänga ner applikationer då och då har jag inte haft några problem med att den stänger av sig! Tack för hjälpen!

Jag läste här i tråden att någon hade mappat sidoknappen/rullen till att komma in i volymkontrollen.. hur gör man det?

Finns det något sätt att ställa in så att telefonen bara ska gå upp på 3Gnätet när man börjar surfa eller blir det till att stänga av och sätta på 3Ganslutningen manuellt?

Postad 07 maj 2007 - 16:38

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Provade den senaste firmwaren, nu fungerar telefonen äntligen perfekt. Lite synd bara att man ska behöva uppdatera en firmware för en telefon för 4000 för att den ska fungera korrekt.

Postad 11 maj 2007 - 08:00

ncgjka
  • ncgjka
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har letat i maualen men...

Är det någon som vet hur man (om det går...?) anpassa Standby menyn (startsidan)?? Jag vet hur man anpassar de 5 snabbval man har i nedre kant, men jag skulle vilja lägga in FLER!! Egentligen skulle jag vilja ta bort hela "Idag" och fylla "skrivbordet" med snabbikoner.

Postad 11 maj 2007 - 23:17

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ncgjka: det går visserligen att ta bort "idag" och men inte fylla skrivbordet med snabbikoner, i så fall skulle du ha valt en windows mobile.. :)

Däremot vore det inte helt fel att implementera den lilla pilen (triangeln) som finns på P1:ans "skrivbord", på det sättet skulle man få 10 snabbikoner till minst. Fattar inte varför de inte slängt in detta på den nya uppdateringen...

ollebanan: även jag har lagt in den nya mjukvaran i telefonen, men kan ärligt talat inte märka någon skillnad mot den förra uppdateringen. Jo en sak, att det dyker upp en "progressbar" när man startar telefonen... inte direkt världsnödvändigt för min del.

Postad 14 juni 2007 - 22:20

uncle buck
  • uncle buck
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som vet om det finns ngt program som kan visa divx filmer i w950i som INTE kräver konvertering/förminskning av filen innan?

Vad kallas filformatet som den inbyggda mediaspelaren tar?

Postad 16 juni 2007 - 08:06

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Det finns Divxmobile. jag tror versionen ar nu 0.88
http://mobile.divx.com/size Du maste registrera dig forst inna du kan ladda ner programmet.

Postad 23 juni 2007 - 10:48

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0
här kan ni hålla koll på uppdateringarna.
finns ny mjukvara ute i allafall.

kom 15e juni.

http://uiq3.sourcefo...x.php/CDA/W950i

Postad 08 juli 2007 - 20:40

Unregistered8ee4b323
  • Unregistered8ee4b323
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hur är knappsatsen?

Postad 09 juli 2007 - 13:46

Unregistered8ee4b323
  • Unregistered8ee4b323
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
snälla någon?

Postad 09 juli 2007 - 23:55

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tja, det beror väl på... i början är det väldigt lätt att trycka på fel knapp, men allteftersom så vänjer man sig och det hela funkar överlag bra. Dock måste jag i ärlighetens namn säga att jag själv inte använder mig av knappsatsen så värst mycket, i princip enbart när man skall slå in ett telefonnummer som man inte redan har i telefonboken och när man spelar på den.

Använder mig mest av den medföljande pennan och den tryckkänsliga skärmen till att skriva in text och det funkar kanon när man lärt sig hur de olika bokstäverna och andra tecknen skrivs (usch vilka problem det var att komma ihåg hur man skriver "punkt" och "x" i början...).

Postad 10 juli 2007 - 13:40

Unregistered8ee4b323
  • Unregistered8ee4b323
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hur är telefonen i överlag? Fundrerar på skaffa den men den ovanlig att hitta ny. Tillverkas den ännu? Känns lite konstigt om den inte gör det när den kom för knappt 1 år sedan.

Vill igentligen inte har W960 heller för den har liksom saker jag inte behöver ex kamera. W950 är snyggare med tycker jag

Postad 10 juli 2007 - 22:33

Unregistered896d12fa
  • Unregistered896d12fa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vet att en del klagat på att en del buggar och att den stängt av sig för att förbättra prestanda och visst det gjorde min med 2ggr ungefär, innan mjukvaruuppdateringarna kom igång. Nu är den hur stabil som helst tycker jag.

Fördelar:
+ PEKSKÄRM
+ formatet
+ Symbian (innebär att det finns mängder med program till den, www.imserba.com och www.ipmart-forum.com är två bra sidor att börja med)
+ walkman-funktionen
+ 4gb minne
+ bra kalender
+ flightmode (vet att fler mobiler har den, men jag tycker den är kanon)
+ funkar ganska bra att surfa med den
mm mm

Nackdelar:
- lite seg emellanåt, (till stor del beroende på Symbian-os:et verkar det som)
- saknar trots allt en "joystick" typ den som finns på t.ex. T610. Visst funkar scrollhjulet men jag saknar vä - hö funktionen.
- irriterande att man inte kan ta bort telefonnummer från samtalslistan i komprimerat läge (VARFÖR ÄR DET SÅ???)
- synkningsprogramvaran funkar inte med Thunderbird.
- ingen gps

Som kanske syns så är jag väldigt nöjd med telefonen, men visst finns det saker som kunde gjorts bättre.

Postad 21 september 2007 - 19:30

Carion
  • Carion
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag känner att jag är LITE efter alla andra, men jag har just upptäckt denna mobilen (W950i). Har haft en K750i i över 2 år och den är snart HELT paj, därför vill jag ha en ny och denna verkar super fräsig.

Jag skulle uppskaffa om någon av er som haft den ett ganska bra tag kan tala om för mig hur den är och så.

Bland annat undrar jag:
1. om den är lätt hanterlig?
2. om den funkar med alla kontantkort (har själv halebop pga att det är billigt)?
3. om den krabbar något?
4. om den har märkbara små fel som gör den sämre?
5. och så vidare?

Jag vill veta ALLT :rolleyes:

Tack i förhand!

/Caroline :blink:

Postad 21 september 2007 - 19:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ett hett tips om du känner att du har råd är att vänta in efterföljaren W960i med 8gig minne :rolleyes:

Tryck här

Postad 21 september 2007 - 20:31

Carion
  • Carion
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ett hett tips om du känner att du har råd är att vänta in efterföljaren W960i med 8gig minne  :rolleyes:

Tryck här

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset!

Dock har jag precia bestält den (lite av ett impulsköp). Vill bara veta om andra är nöjda med den :blink:

Postad 21 september 2007 - 20:55

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Varför köpa dyrt?

I Expert reklamen (från Borlänge) jag fick denna vecka så säljer de ett begränsat antal till priset... 1999:- BILLIGT!!!!!!!!!!!!!!

Det är en SUVERÄN mobil, hade den innan jag bytte (med Halebop). Älskar denna mobil! Synd jag var tvungen och byta.

Postad 26 september 2007 - 17:37

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Någon som har hört talas om GDesk?

Om inte kolla följande länkar:
http://my-symbian.co...772b433b89cde76
http://gdesk.wetpaint.com

rekommenderas varmt! ;)
En kille som kallar sig GaryBlue har skapat ett "skin" som gör att man fritt kan välja vilka genvägar/ikoner man vill ha på startsidan.
Kör det till min M600i och det funkar ypperligt, finns en del request från forumet om fler funktioner och GaryBlue har uppdaterat en hel del.
Ser riktigt lovande ut! :D
Postar detta i P1/P990/M600 trådarna också...

Postad 01 oktober 2007 - 22:20

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Varför köpa dyrt?

I Expert reklamen (från Borlänge) jag fick denna vecka så säljer de ett begränsat antal till priset... 1999:- BILLIGT!!!!!!!!!!!!!!

Det är en SUVERÄN mobil, hade den innan jag bytte (med Halebop). Älskar denna mobil! Synd jag var tvungen och byta.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är en av dem som köpte en av Expert Stormarknads (Länna, Sthlm) exemplar (bra att vara ledig på vardagar när posten kommer ibland :) ). Håller med om att den funkar väldigt fint (även om jag inte vågar använda alarm-funktionen pga risken för "ghost alarms" ;) ). Varför använde du inte telefonen efter att du bytte operatör?

Den svarta tygfodralet som man får med telefonen - är det nån mer än jag som redan efter en vecka sitter med ett trasigt sådant? "Yttertyget" har gått sönder alldeles innanför sömmen i två segment om ~6 respektive ~3 centimeter. Skall försöka byta det mot ett nytt i morgon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.