Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

40" LCD för 12.900:- (Swedx)

1873 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-40TV (TV) 1 9.451612 (30) Inga priser
SWEDX XV1-40TV HDMI (TV) 1 6.5 (5) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 7.133332 (14) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 30 May 2006 - 15:03

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Hooorrayyy!!!

nr 330 och fick just ett ups-nummer!!

Postad 30 May 2006 - 15:05

Qurt
  • Qurt
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

343-318=25...

Det måste väl börja närma sig nu... :(

--jalle

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas jag med #321

/Q

Postad 30 May 2006 - 15:12

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nu vill inte jag låta pessimistisk. Men jag tror inte att man ska utgå för att de leverar helt i ordernummer ordning. Jag har ordnr #316 och har inte hört något än, medans #318 redan fått sin levererad. Men håll huvudet högt!

Postad 30 May 2006 - 15:21

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Jaha ja...sa kommer jag in igen...o ska klaga (verkar vara det enda jag gor har)

Men det e inte Swedx jag ska klaga pa, utan UPS.

Ringde just till dom, o blev tillsagd att dom kommer leverera pa Torsdag, nagon gang under dagen.
Da fragade jag om dom kunde ringa forst, o tala om ungefar nar dom skulle komma, sa jag kunde aka hem fran jobb o ta emot TVn. Da fick jag till svar att deras chaufforer inte hade mobiler, sa dom ringde inte, utan dom dok upp nar det var min tur pa kolistan!?

Eftersom jag jobbar (som dom flesta av oss, annars skulle vi inte ha rad med en san har TV) sa e jag ju inte hemma, sa jag fragade vad som hande da, da sa dom att dom forsoker leverera dagen efter (fredag) o om inte det gick sa skulle dom prova en tredje gang, pa Mandagen??!!
Jag fragade om Lordags leverans, men det gick inte alls, for det hade dom inte blivit ombedda att gora av Swedx.
Sa, jag maste nu ta en dag ledigt fran jobb for att kunna ta emot TVn.
For en vanlig anstalld hade det ju inte vart ett problem, men jag jobbar som konsult, sa jag far bara betalt for tiden jag ar pa jobb (med andra ord ingen betald semester alls) sa kontentan av det hela blir att jag kommer forlora lika mycket pengar pa en dags arbete som halften av denna TV!! Sjukt!

Postad 30 May 2006 - 15:24

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Jaha ja...sa kommer jag in igen...o ska klaga (verkar vara det enda jag gor har)

Ringde just till dom, o blev tillsagd att dom kommer leverera pa Torsdag, nagon gang under dagen.
Da fragade jag om dom kunde ringa forst, o tala om ungefar nar dom skulle komma, sa jag kunde aka hem fran jobb o ta emot TVn. Da fick jag till svar att deras chaufforer inte hade mobiler, sa dom ringde inte, utan dom dok upp nar det var min tur pa kolistan!?

Eftersom jag jobbar (som dom flesta av oss, annars skulle vi inte ha rad med en san har TV) sa e jag ju inte hemma, sa jag fragade vad som hande da, da sa dom att dom forsoker leverera dagen efter (fredag) o om inte det gick sa skulle dom prova en tredje gang, pa Mandagen??!!
Jag fragade om Lordags leverans, men det gick inte alls, for det hade dom inte blivit ombedda att gora av Swedx.
For en vanlig anstalld hade det ju inte vart ett problem, men jag jobbar som konsult, sa jag far bara betalt for tiden jag ar pa jobb (med andra ord ingen betald semester alls) sa kontentan av det hela blir att jag kommer forlora lika mycket pengar pa en dags arbete som halften av denna TV!! Sjukt!

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt förslag på lösning är följande två alternativ:

1. Ändra leveransadress till ditt kontor/där du kommer att befinna dig på torsdag.
2. Ändra leveransadress till närmaste servicekontor för Posten (de samarbetar så det går att lämna paket där som du hämtar ut).

Mvh

Micke

Postad 30 May 2006 - 15:34

BlackSmp
  • BlackSmp
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Det brukar dessutom också gå att åka ut till speditörerna och hämta grejerna på deras lager. Så brukar jag göra när det riktigt suger i vill-ha-tarmen och jag inte orkar vänta på utkörningen. Det var så vi gjorde när vi fick våra hyr-PC på jobbet senast (Dell Inspiron 9400).

Skönt att veta att det finns fler som är lika sugna som jag... Hoppas nu bara att Nordlund får till sin bild...

--jalle

Postad 30 May 2006 - 15:50

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt förslag på lösning är följande två alternativ:

1. Ändra leveransadress till ditt kontor/där du kommer att befinna dig på torsdag.
2. Ändra leveransadress till närmaste servicekontor för Posten (de samarbetar så det går att lämna paket där som du hämtar ut).

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Micke,

Till att borja med, tack for forslagen, men det e inte sa enkelt tyvarr.
Jag bor i utkanten av London, och jobbar mitt inne i London City.
Sa, for att besvara dina forslag:
1: Hade det vart en mobil telefon, eller till o med en DVD spelare, sa hade det inte vart nagra problem. Men 45 min pa Tuben (tunnelbanan) i rusningstrafik med en 40" TV i "bakfickan" e nog ingen hojdare.
2: UPS samarbetar inte med Posten har, men du har gett mig en ide, ska kanske ringa UPS o kolla om man kan aka till deras lager o hamta den dar.

EDIT: TACK MICKE!!! Jag ringde UPS, jag kan aka o hamta den mellan 18-20 pa Torsdag kvall!!!! KANON!!!!!

//Jocke

Redigerat av jokoloko, 30 May 2006 - 16:47.

Postad 30 May 2006 - 16:18

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
NORLUND jag har gjort vågen för dig hoppas du får till det med bilden
( det är väl inte cigarrök som skymmer.)
Min order 333 fanns inget mail om lev mitt konto hos swedx var inte uppdaterat
igår kväll kl. 21,00
Men idag plötsligt var dom här och skulle lämna TVn´ vid kl.13,30
Givetvis var ingen hemma då men prata med någon på budfirman så
dom kommer imorgon igen våran stora flicka är lite dålig så hon är hemma
och tar emot den.
:( :( :ph34r: :P :D :D :D

Postad 30 May 2006 - 16:51

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Jag har en fraga som jag hoppas nan som fatt TVn kan besvara:

- Vad ar yttermatten pa kartongen som TVn fraktas i? Jag maste ju veta ifall den far plats i min bil eller ifall jag maste ordna alternativ transport till pa torsdag!

Postad 30 May 2006 - 16:56

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Jokoloko: Hade samma problem som dig när jag kontaktade UPS via telefon. Så här gick samtalet med dom:

Jag: - Hur ska jag veta vilken tid tv:n levereras till min adress?
UPS:- Det kan du inte veta men nån gång under dagen levereras den till din adress.
Jag:- Om jag ändrar adressen till min granne som är hemma,kan den levereras dit då istället?
UPS:- Visst men då tar det två dagar ytterligare.
Jag:- Men kan inte chauffören ringa mig på mobilen och säga när den är i närheten?
UPS:-Nej vi jobbar inte så.
Jag :- så vad händer om jag inte är hemma när den kommer?
UPS:- Då kommer dom förbi nästa dag.
Jag:- Om jag inte är hemma då heller?
UPS:- Då kommer den nästa dag.
Jag: (Och nu börjar jag bli förbannad). - Så du menar att jag måste ta semester från jobbet för att vara säker på att få den idag bara för att chauffören inte kan ringa mig så att jag har en chans att hinna hem?
UPS:- Ja det ser inte bättre ut,det är så våra rutiner funkar.

Bad då mer eller mindre UPS att dra åt h-vete och la på.

En kvart senare ringde mobilen,det var han som skulle leverera min tv och han sa att han skulle vara hos mig om 10 minuter.
Fort som fan hem och tog emot tv:n,berättade för chauffören om mitt samtal med UPS och han sa att dom visste om hur det funkade men han hade givetvis förståelse för mitt problem. Chauffören sa "-Inte fan ska man behöva ta semester för att vara hemma och kvittera en leverans!".

Så skit i vad UPS säger,chauffören kan visst ringa oavsett vad UPS säger.

Postad 30 May 2006 - 17:00

Roewhaoth
  • Roewhaoth
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
jag är lite lurig på sånna företag som inte skickar via postförskott... är Swedx nått man kan lita på eller tar de pengarna man satt in på deras konto å skiter i att skicka någon tv? :(

MVH /tommy

Postad 30 May 2006 - 17:04

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Jokoloko: Hade samma problem som dig när jag kontaktade UPS via telefon. Så här gick samtalet med dom:

Jag: - Hur ska jag veta vilken tid tv:n levereras till min adress?
UPS:- Det kan du inte veta men nån gång under dagen levereras den till din adress.
Jag:- Om jag ändrar adressen till min granne som är hemma,kan den levereras dit då istället?
UPS:- Visst men då tar det två dagar ytterligare.
Jag:-  Men kan inte chauffören ringa mig på mobilen och säga när den är i närheten?
UPS:-Nej vi jobbar inte så.
Jag :- så vad händer om jag inte är hemma när den kommer?
UPS:- Då kommer dom förbi nästa dag.
Jag:- Om jag inte är hemma då heller?
UPS:- Då kommer den nästa dag.
Jag:  (Och nu börjar jag bli förbannad). - Så du menar att jag måste ta semester från jobbet för att vara säker på att få den idag bara för att chauffören inte kan ringa mig så att jag har en chans att hinna hem?
UPS:- Ja det ser inte bättre ut,det är så våra rutiner funkar.

Bad då mer eller mindre UPS att dra åt h-vete och la på.

En kvart senare ringde mobilen,det var han som skulle leverera min tv och han sa att han skulle vara hos mig om 10 minuter.
Fort som fan hem och tog emot tv:n,berättade för chauffören om mitt samtal med UPS och han sa att dom visste om hur det funkade men han hade givetvis förståelse för mitt problem. Chauffören sa "-Inte fan ska man behöva ta semester för att vara hemma och kvittera en leverans!".

Så skit i vad UPS säger,chauffören kan visst ringa oavsett vad UPS säger.

<{POST_SNAPBACK}>

Oh ye of too much faith :(

Har du vart en langre period i england nan gang? Hehehe...Om du hade vart det sa hade du vetat att nar det galler eget initiativ for kundens basta, existerar inte i det har landet. Jag vet hur JAG hade gjort om jag jobbat for UPS, exakt detsamma som din leverantor, men jag vet oxo att i det har landet sa ska man vara glad om dom ens kommer den dagen...eller ens den veckan dom sagt fran borjan.
Men nu e det lugnt, jag hade nagra timmar som jag hade jobbat over som jag tar ut pa torsdag, sa jag kan aka o hamta TVn pa deras lager istallet. Men med tanke pa det ja just sa, sa har den val inte kommit till deras lager da...fast dom sager det.

Postad 30 May 2006 - 17:23

Trubadur
  • Trubadur
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

- Vad ar yttermatten pa kartongen som TVn fraktas i? Jag maste ju veta ifall den far plats i min bil eller ifall jag maste ordna alternativ transport till pa torsdag!

<{POST_SNAPBACK}>

Kartongen som den levereras är ganska stor och den gick inte in min Alfa 156 (ej kombi). Dock så gick den in i baksätet i min polares nya Audi A3 men det var på precis på håret. Den gick inte in i bakluckan. Problemet är väl också att man inte bör lägga kartongen ner utan att den bör fraktas upprät.

Hur som helst så mätte jag kartongen för att se hur jag skulle kunna frakta den från jobbet och hem. Skrev inte ner måtten men om jag kommer ihåg rätt så var det följande mått:

Höjd: 83 cm
Längd: 125 cm
Bredd: 25 cm

Postad 30 May 2006 - 17:26

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått sin TV, som har högre ordernr än 316, som ej betalt sin TV? Jag börjar bli lite orolig nu när vi är uppe på ordernr 333!!!

Postad 30 May 2006 - 17:28

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
jokoloko: 82x127x26 cm

buddy6: Om det hade varit så väl att det var cigarren som ställde till det :( Jag har kommit fram till att det måste ha med sladdarna attt göra, för till och från är det bra. Sambon skulle in till stan så hon fick i uppdrag att köpa en sån där Monster strömdosa men dom var givetvis utan på butiken så jag får vänta ett tag. Under tiden så får jag väl hänga upp den på väggen och stöka till lit runt omkring.

Postad 30 May 2006 - 17:31

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kartongen som den levereras är ganska stor och den gick inte in min Alfa 156 (ej kombi). Dock så gick den in i baksätet i min polares nya Audi A3 men det var på precis på håret. Den gick inte in i bakluckan. Problemet är väl också att man inte bör lägga kartongen ner utan att den bör fraktas upprät.

Hur som helst så mätte jag kartongen för att se hur jag skulle kunna frakta den från jobbet och hem. Skrev inte ner måtten men om jag kommer ihåg rätt så var det följande mått:

Höjd: 83 cm
Längd: 125 cm
Bredd: 25 cm

<{POST_SNAPBACK}>

jokoloko: 82x127x26 cm

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar o bockar. Borde fa in den i min Megane da...(gamla modellen, inte den fula med ank stjarten)

Postad 30 May 2006 - 19:57

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
TVn gick in prima i en fiat punto i baksätet. Lite chockad att det gick så smärtfritt.

Jävligt nöjd hitills, bilden är bra. Blir era tv lite varma??

Edit: Konstig svenska :(

Redigerat av Unregisteredf6cac908, 30 May 2006 - 20:01.

Postad 31 May 2006 - 00:53

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tror att grabbarna på Swedx har mycket att göra nu. Men jag är riktigt sugen på att få hem min TV nu. Det är dock helt dött i min mailbox! Men jag gläds åt er som fått era!!

Postad 31 May 2006 - 01:57

TobiasRX
  • TobiasRX
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag var helnöjd med bilden innan jag stack till jobbet, när jag kom hem tyckte jag svärtan var dålig.
Jag satt och försökte ändra till bättre utan något lyckat resultat, men efter att TV:n varit igång ett tag blev svärtan mkt bättre. Tycker detta är lite skumt, men det kanske är normalt på LCD?
Min LCD till datorn är iallafall inte sådan.

Postad 31 May 2006 - 06:44

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tror att grabbarna på Swedx har mycket att göra nu. Men jag är riktigt sugen på att få hem min TV nu. Det är dock helt dött i min mailbox! Men jag gläds åt er som fått era!!

<{POST_SNAPBACK}>

Tips är att ringa och kolla med dom. Dom hade sjukt mycket att göra när jag var och hämta min tv. Man prioriterar folk som betalt. Vi som hämta hamna efter, vilket jag tycker är helt okej. Själv hade jag ju så lågt nummer som 238 och fick inte mail fören i söndags.

Postad 31 May 2006 - 09:18

Unregistered5b89f4ef
  • Unregistered5b89f4ef
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

TVn gick in prima i en fiat punto i baksätet. Lite chockad att det gick så smärtfritt.

Jävligt nöjd hitills, bilden är bra. Blir era tv lite varma??

Edit: Konstig svenska :(

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att det börjar bli fart på leveranserna... :(
Har nu haft min i en vecka och den blir varm, mest mitt på vänster sida bak (sett bakifrån).

Annars fortfarande nöjd.

Fipplar fortfarande med inställningarna:
Just idag är inställningarna:
Brightness = 75
Contrast = 20
Colour = 25
Sharpness = 38
Colour Tone = Sval 2
NR = Off

Postad 31 May 2006 - 10:05

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Jag var helnöjd med bilden innan jag stack till jobbet, när jag kom hem tyckte jag svärtan var dålig.
Jag satt och försökte ändra till bättre utan något lyckat resultat, men efter att TV:n varit igång ett tag blev svärtan mkt bättre. Tycker detta är lite skumt, men det kanske är normalt på LCD?
Min LCD till datorn är iallafall inte sådan.

<{POST_SNAPBACK}>

En LCD behöver minst 20 minuter för att den skall visa färgher och ljus optimalt, det är inget konstigt, det är ju en typ av lysrör som står för ljuset och som alla rör måste dom bli varma innan dom ger rätt ljus.

Mina störningar är nu konstaterade till strömmen så det måste jag fixa. Till och från försvinner störningarna och då blir bilden kanon!

Måste också säga att TV'n är snygg som bara den där den hänger på väggen. Känslan när man tar i den av massivt trä är suveränt. Den blir varm (inte het) men bara på de översta 10 cm och då mest mot höger sida när man står framför den.

Postad 31 May 2006 - 10:09

ovev
  • ovev
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Fikk endeliiiiiiiiiiiig TV-en i hus i går. :P :D

Finishen på TV-en er god, men heller ikke mer. I hjørnene mot LCD-matten kan man se små glipper som virker til å være fylt med lim. Må riktignok ganske tett på TV-en for å se dette. :ph34r:

Satte på TV-en, og fikk et grufullt bilde opp. Ekstremt kornete. :(
Har foreløpig kun fått testet litt med RGB over Scart fra en CDC-7000 fra Canal Digital.
Har prøvd å sjonglere litt med inntillingene på TV-en, men har ikke fått noe fullgodt bilde ennå.
Kjører nå med følgende inntillinger:

Brightness: 60
Contrast: 37
Colour: 40
Sharpness: 40 (har ikke noe si over RGB)
Colour tone: Warm1
NR: Off

Det jeg ser er at kvaliteten på sendingen er ekstremt viktig. Bildet varierer mye i kvalitet mellom forskjellige kanaler, og også mye i fra sending til sending innen samme kanal.

Det er nok en stor overgang fra min gamle 29 4:3 Sony CRT. På sonyen ble i den senere tid mørke partier mørkegrønne, og bilder med mye hvitt ble rosa. :(
På den nye TV-en er det i det minste noenlunde rette farger, om bildet er noe kornete.

Får visst få farten opp med HTPC-en. Håper bildet blir bedre med den.

Postad 31 May 2006 - 10:26

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tips är att ringa och kolla med dom. Dom hade sjukt mycket att göra när jag var och hämta min tv. Man prioriterar folk som betalt. Vi som hämta hamna efter, vilket jag tycker är helt okej. Själv hade jag ju så lågt nummer som 238 och fick inte mail fören i söndags.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag tycker att det är helrätt att man prioriterar dem som har legat ute med pengar i 4-5 veckor. Inget snack. Men jag känner mig ändå lite bortglömde när någon som har ett högre ordernr har fått mail om sin TV, trots att även han ska hämta den och betala den på plats. Missförstå mig inte, jag unnar verkligen alla denna fina TV, men jag vill oxå ha min!

Postad 31 May 2006 - 11:15

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Min är väldigt varm om man håller händerna framför panelen. Typ som man håller händerna framför en brasa (fast inte riktigt lika varmt). Kände på lunch nere på onoff och det va inte lika varmt. Nu har dom troligtvis kallare i lokalen så kanske därför det inte blev lika varmt.

Postad 31 May 2006 - 12:03

BlackSmp
  • BlackSmp
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Din order har blivit uppdaterad till följande status.

Ny status: Levererad

Jippie! :( :ph34r:

Nu är det bara att checka UPS på vägen upp till Luleå :(

--jalle

Redigerat av BlackSmp, 31 May 2006 - 12:04.

Postad 31 May 2006 - 13:26

Nitehawk
  • Nitehawk
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej igen...

Jag fick TV´n igår som sagt och jag har också märkt att min blir varm. Jag kan stänga av mina element i TV-rummet :)

Jag har väldigt dåliga antennkablar så min bild är full med störningar, men det går att fixa. Jag ska gå och kolla på guldpläterade kablar, både koaxial och scart.. Om det nu finns koaxial som är guldpläterade ? :D Nåja, jag måste i alla fall fixa bättre antennkabel först och främst... Sen får vi se vad som mer kan införskaffas.
Jag får portitionera lite för jag går på försäkringskassans pengar just nu. Jobb kan komma i framtiden :)

Jag skriver när jag har testat mer. Lycka till ni andra :)

Postad 31 May 2006 - 13:44

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
UPS lämnar av min i eftermiddag. Nice kille som ringde och frågade när jag kunde ta emot.

Redigerat av basdanne, 31 May 2006 - 14:44.

Postad 31 May 2006 - 15:43

Unregistered324a0ed3
  • Unregistered324a0ed3
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej.

Blir mer o mer sugen på beställa tvn, har varit utomlands några månader så självklart missade man detta erbjudande, tror ni det kommer igen för 12900kr?

Om nån vill sälja sin skicka ett mail till mig........ :)

Postad 31 May 2006 - 15:47

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0

Hej igen...

Jag fick TV´n igår som sagt och jag har också märkt att min blir varm. Jag kan stänga av mina element i TV-rummet :)

Jag har väldigt dåliga antennkablar så min bild är full med störningar, men det går att fixa. Jag ska gå och kolla på guldpläterade kablar, både koaxial och scart.. Om det nu finns koaxial som är guldpläterade ? :D Nåja, jag måste i alla fall fixa bättre antennkabel först och främst...  Sen får vi se vad som mer kan införskaffas.
Jag får portitionera lite för jag går på försäkringskassans pengar just nu. Jobb kan komma i framtiden :)

Jag skriver när jag har testat mer. Lycka till ni andra :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Kan tipsa om bra kablar som funkar ok.
Jag använder dessa själv.
Här har du länken
Du kanske har en butik på orten där du bor.
Eller så kan du få dom per postorder.

Postad bild

DVI kabel

Det finns många olika kablar i denna serie.
Dessa kablar är mycket prisvärda tycker jag.

Redigerat av Unregistered4085fea2, 31 May 2006 - 16:09.

Postad 31 May 2006 - 15:54

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
TV-n´ Har kommit men jag har fått 2 st.
Var det någon kampanj med köp 2 st betala för 1 st.
Fär väl maila till våra vänner på Swedx.
Synd om den som skall ha denna, Kanske någon i Göteborg som
inte har fått sin ännu kunde hämta den. Så slapp den åka fram och tillbaka.
buddy
:) :D :) :) B) :D :D

Postad 31 May 2006 - 16:12

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
[quote name='buddy6' date='May 31 2006, 16:54 ']TV-n´ Har kommit men jag har fått 2 st.

Står det inte på adresslappen på det andra tvn vem som ska ha den.
Listig tanke.... eller. :) :D :) :)

Redigerat av Unregistered4085fea2, 31 May 2006 - 16:18.

Postad 31 May 2006 - 16:22

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
BlueeAYess
NEJ MITT NAMN OCH ADRESS STÅR PÅ BÅDA.
NORLUND
HUR GÅR DET FÖR DIG

Postad 31 May 2006 - 16:33

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

BlueeAYess
NEJ MITT NAMN OCH ADRESS STÅR PÅ BÅDA.
NORLUND
HUR GÅR DET FÖR DIG

<{POST_SNAPBACK}>

Ojoj...du ar en arlig sjal du. Om ditt namn star pa bada, sa kunde du haft en extra TV...gratis...eller salt den vidare, eller till o med skickat tillbaka en av dom under returgarantin, och fatt pengarna tillbaka.

Men det e klart man ska vara arlig :)

Postad 31 May 2006 - 16:38

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
buddy6: Efter att ha flyttat runt strömkablar7grendosor och bytt kablar hit och dit är jag riktigt nöjd. Blir det dessutom bättre med en helt störningsfri grendosa så kommer det att bli kanon.

Postad 31 May 2006 - 16:54

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ojoj...du ar en arlig sjal du. Om ditt namn star pa bada, sa kunde du haft en extra TV...gratis...eller salt den vidare, eller till o med skickat tillbaka en av dom under returgarantin, och fatt pengarna tillbaka.

Men det e klart man ska vara arlig

SKULLE INTE KUNNA TITTA PÅ TVn´ MED GÅTT SAMVETE ISÅFALL
BARNEN VAR GIVETVIS HELT IGÅNG MED 2 APPARATER.

NORLUND: DET ÄR GÖTT ATT DET FIXAR SIG FÖR DIG
JAG VET INTE OM JAG SKALL ÖPPNA DEN HÖGRA ELLER VÄNSTRA
KARTONGEN.
NU ÄR FOTBOLLS-VM RÄDDAT.
HOPPAS SWEDX RINGER SNART OM TV-APPARATEN.
FAST SKALL DOM HÄMTA DEN SÅ SKALL JAG VARA LIKA
TVÄR SOM DAMEN (SNÄLLT UTTRYCK) JAG PRATA MED PÅ BUDFIRMAN.

Postad 31 May 2006 - 16:57

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Är det samma träslag på båda.

Postad 31 May 2006 - 19:00

smacke
  • smacke
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
nipps.. Bok eller Mahogny....

ringde å kollade om 46"an å den skall tydligen vara klar för försäljning om 2-3 veckor ( preliminärt.. dom har tydligen fått 46" skärmarna levererade iaf.... :)
Pris: runt 20k ( + - några k... priset inte var satt ännu.. ) :)

Va ja funderar på är hur mycket plattisarna kommer sjunka i pris me tanke på att de säljs plattisar som aldrig förr.. läste på någon nyhetssida om en uppgång på över 500% å att priset sjunkit me ca: 9000:- i snitt på ett halvår eller så....

man har ju inte lust att köpa något nu som kostar hälften om några månader... :D

va tror ni som har bättre koll på marknaden ?? tror ni priserna kommer fortsätta å sjunka ??

Postad 31 May 2006 - 19:04

Unregistered943f8737
  • Unregistered943f8737
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej.

Blir mer o mer sugen på beställa tvn, har varit utomlands några månader så självklart missade man detta erbjudande, tror ni det kommer igen för 12900kr?

Om nån vill sälja sin skicka ett mail till mig........ :)

<{POST_SNAPBACK}>

När jag var där i fredags och hämtade min träram till 40" (som jag ska lackera senare...) sa han att de skulle börja sälja en 46" till ett bra pris, under 20 000kr iaf. Designen skulle bli densamma som på 40". De hade en 46" som stod där i demorummet. 40" såg ganska liten ut då...

Om någon månad skulle det komma ett erbjudande på 46"

Finska återförsäljaren...

Man får väl sätta 40" i sovrummet och ta och beställa en 46" snart...

/ Janne

Postad 31 May 2006 - 19:06

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
BlueeAYess
JA!! 2 lika dana.
Men vad snygg den var, mycket finare i verkligheten.
Jag bara satte in scarten + antennsladden kanonbild på en gång.
Har en boxer, har ej kopplat DVDn´och videon ännu.
buddy6
:) :D

Postad 31 May 2006 - 19:52

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
buddy6
Då blir det kanske fotboll från tv 4 i steriotv med ungarna.

Postad 31 May 2006 - 20:03

buddy6
  • buddy6
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ja varför inte dom har inte ringt ännu och det är
drygt 4 timmar sedan jag maila swedx.
Men vad snygg den är, måste övertala frugan att jag
får sätta upp den på väggen.
buddy6.

Postad 31 May 2006 - 20:46

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Hohoooo... Uppställd och intrimmad.

Körde THX-optmizern på SW1 och bilden blev näst in till grym. Bara lite svärta som saknas... men det får man leva med när det gäller LCD tekniken.

Skall köpa mig lite grymma kablar och beställa en Sagem-box med 80gb hdd och Boxer-abon.
Så får vi se på grejor.

Analog tv-signal suger ganska fett.

Den skall upp på väggen också men det är en gipsvägg den skall upp på så jag får vänta tills jag hittar några fetare molly-pluggar att dra in i väggen först.

edit: sär skrivning :)

Redigerat av basdanne, 31 May 2006 - 21:48.

Postad 31 May 2006 - 21:25

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Stort GRATTIS till alla nyblivna tv ägare.
Kul att det tycks ordna sig till slut trots alla krokar och alla farhågor.
GRATTIS!!!!!! :) :D

Postad 31 May 2006 - 21:54

joj
  • joj
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!
Tack till dig Tobias för din återkoppling på min tidigare fråga.
Är det inte någon annan av er som har provat spela spel, t.ex. PS2 på denna tv?
Gärna om ni provat genom komponent...Berätta allt ni kan om tv-spelande på denna tv.

Hade övergivit denna till fördel för LG42PM1MA.
https://www.prisjakt...ukt.php?e=76101

Beställde produkten men leveransen blev uppskjuten så nu är jag nästan tillbaka på SwedX igen.

Nån som kan se några för/nackdelar med Swedx specifikationer gentemot LG 42PM1MA?

Skulle också uppskatta om någon som har sin TV stående på medföljande fot kan ta mått på tvns höjd komplett inkl. fot. Vet att specifikationer står utsatta både på prisjakt samt lev. hemsida men vill iaf gärna att nån rapporterar sina mått. Det är för tajt för att få plats där jag vill ha den om det stämmer nämligen :).

// joj

Redigerat av joj, 31 May 2006 - 22:09.

Postad 31 May 2006 - 22:00

Unregistered16fcbb69
  • Unregistered16fcbb69
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med fjärrkontrollen. Problemen består helt enkelt i att den inte fungerar. Ja, jag har bytt batterier. Slår jag av huvudstömmen på TV:n så kan jag få den att funka igen. Började så här efter att jag installerat HTPC:n men jag kan inte förstå hur detta skulle påverka. Inte så att det stör, jag använder den bara till att slå av och på TV:n, men ändå...

Postad 31 May 2006 - 22:06

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Äntlligen! Nu är min (#316) på gång. Det får bli till att hämta den direkt i sthlm imorrn!! Önskar alla som inte fått sin lycka till!!

Postad 31 May 2006 - 22:07

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ni som har TVn hemma, är det stor skillnad på att köra med digitalbox och utan? Har ingen hemma, värt att investera i en??

Postad 31 May 2006 - 22:12

Unregistered16fcbb69
  • Unregistered16fcbb69
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hento: Jag märkte stor skillnad på digitalbox och inte. Kopplade via scart och fick mycket klarare bild. Håller just nu på att konfigurera min HTPC för att trimma bilden ytterligare. Har då märkt att för tillfället har jag sämre bild än innan. Mindre skarp. Verkar ha med signalerna mellan källorna att göra. Kopplar nu scart-s-video mellan box och pc. Hoppas det går att lösa med diverse filter.

Postad 31 May 2006 - 23:34

Roewhaoth
  • Roewhaoth
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
yes!! :D nu har jag fått min tv levererad från swedx.. de va på tiden.. hoppas att jag hinner få den inna helgen, då det blir film kvällar. :)

oreder nr: 314

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.