Postad 31 January 2007 - 21:53
Troligen inte, annars borde den finnas med på http://www.svt.se/sv...92&lpos=extra_0 tycker man ju. Verkar inte vara nån enorm HD-satsning hos SVT direkt.Någon som vet ifall melodifestivalen sänds i svt-hd på lördag ??
Postad 01 February 2007 - 09:55
Hej
>
> Det ser väldigt tunnt ut när det gäller program i HD. Kommer det inget
> förrän vm i skidor? När kommer det några filmer?
>
> sucktande HD fantast
> Hej Jan
>
> Förstår att du suktar! Vi med. Men tyvärr, de stora distibutörerna i USA
> är väldigt ogina med att släppa till HD-versionen
> av långfilmer och serier och SVT har inte några egenproducerad program nu
> i januari och början av februari.
> Men håll ut - i vår och sommar hoppas vi på bättre tider. Med lite tur går
> Eurovisionsschlager-finalen i HD, liksom
> Allsång på Skansen.
>
> Med vänlig hälsning
> Sissela Andrén
> HD-samordnare, SVT
Postad 01 February 2007 - 12:50
Det kan ju tolkas hur som helst, ska vi inte få något som de har planerat i HD sändning ( mer än VM i skidor ). IBland undrar jag varför man betalar tv licens till SVT ( och radio ). Detta är ju en helt oduglig HD kanal är det någon som är nöjd?.Detta svaret fick på frågan till SVT
Hej
>
>
> sucktande HD fantast
> Hej Jan
>
> Allsång på Skansen.
>
> Med vänlig hälsning
> Sissela Andrén
> HD-samordnare, SVT
// Hifighost
Postad 01 February 2007 - 14:15
Det kan ju tolkas hur som helst, ska vi inte få något som de har planerat i HD sändning ( mer än VM i skidor ). IBland undrar jag varför man betalar tv licens till SVT ( och radio ). Detta är ju en helt oduglig HD kanal är det någon som är nöjd?.Detta svaret fick på frågan till SVT
Hej
>
>
> sucktande HD fantast
> Hej Jan
>
> Allsång på Skansen.
>
> Med vänlig hälsning
> Sissela Andrén
> HD-samordnare, SVT
// Hifighost
Mycket vill ha mer
Tror alla känner som som har möjlighet att ta emot HD-sändningar.
Tänk på att vi är i början av en ny tidsålder.
Klart man inte är möjd med SVT HD men det är ju en test-kanal.
Discovery HD tycker jag är kalas (utom motorcykel-familjen,
På Voom är det bättre objekt på än MTV
Canal + HD, tja, ibland, eller egentligen bara 1 gång (Sin City)
Spännade i helgen med SPort HD O PL iiiiiiiiiiiiiiiiyaaaaaaaaaaaaaa
Postad 01 February 2007 - 15:18
Postad 01 February 2007 - 15:21
Postad 01 February 2007 - 22:39
NYA Svennson Svennsons kommer att vara i HD, serien kommer på SVT i år
wow
det blir nåt att se fram emot....
Postad 02 February 2007 - 16:05
NYA Svennson Svennsons kommer att vara i HD, serien kommer på SVT i år
Kan inte vänta !
Postad 02 February 2007 - 16:08
Nya ?? hoppas det är samma skådespelare.NYA Svennson Svennsons kommer att vara i HD, serien kommer på SVT i år
Det finns ett par bra serier som man hoppas ska sändas i HD.
// Hifighost
Postad 02 February 2007 - 16:44
Detta svaret fick på frågan till SVT
Hej
>
>
> sucktande HD fantast
> Hej Jan
>
> Allsång på Skansen.
>
> Med vänlig hälsning
> Sissela Andrén
> HD-samordnare, SVT
Men HDTV-versioner av de stora serierna (som Lost och 24) samt nyare filmer finns ju redan ute på fildelningsnätverken!
Så den enda effekt denna snikenhet får är ju att man driver tittarna i händerna på piraterna. Vilket betyder att man tjänar ännu mindre pengar. Hur dumma är dessa direktörer egentligen???
Redigerat av spamgod, 02 February 2007 - 16:46.
Postad 02 February 2007 - 16:50
Nu är det ju inte SVT som har sändningsrättigheterna till Lost eller 24 så vi får vänta på att TV4 HD och att Kanal5 startar HD kanaler omgående, men kan förstå din frustration det har inte varit mycket på SVT HD hittills.Detta svaret fick på frågan till SVT
Men HDTV-versioner av de stora serierna (som Lost och 24) samt nyare filmer finns ju redan ute på fildelningsnätverken!
Så den enda effekt denna snikenhet får är ju att man driver tittarna i händerna på piraterna. Vilket betyder att man tjänar ännu mindre pengar. Hur dumma är dessa direktörer egentligen???
// Hifighost
Postad 03 February 2007 - 13:52
Slippa se den bedrövligt komprimerade bildkvaliteten som det brukade vara på sändningarna.
Postad 03 February 2007 - 13:54
Postad 03 February 2007 - 14:08
Detta svaret fick på frågan till SVT
Hej
>
>
> sucktande HD fantast
> Hej Jan
>
> Allsång på Skansen.
>
> Med vänlig hälsning
> Sissela Andrén
> HD-samordnare, SVT
Nu är det ju så att de "HD-versioner" av Lost och 24 som finns hos piraterna inte är full HD-kvalla utan är avspelat från en HD-sändning. Är ingen expert men av det jag sett är kvaliten inget vidare. Väldigt pixligt. Skulle inte rekommendera de versionerna om man är kräsen vilket jag tror de flesta av oss är
Postad 03 February 2007 - 14:21
Vilken skillnad att se PremierLeague i HD!
Slippa se den bedrövligt komprimerade bildkvaliteten som det brukade vara på sändningarna.
Men jämfört med VM så fattas det lite. Kan ju ha att göra med at det var sommar och allting nästan glödde men även kvällsmatcherna hade mycket mera "punch" i sig. Men som dom säger, det är rätt disigt i Liverpool just nu så det påverkar ju.
Postad 03 February 2007 - 14:33
Pröva ta ut kortet och sätt i det.Canal+ Sport HD funkar inte hos mig! Hjälp!!! Kodar inte upp, jag har Canal+ Total.
// Hifighost
Postad 03 February 2007 - 15:01
Har provat det flertalet gånger. Börjar bli riktigtPröva ta ut kortet och sätt i det.Canal+ Sport HD funkar inte hos mig! Hjälp!!! Kodar inte upp, jag har Canal+ Total.
// Hifighost
Postad 03 February 2007 - 15:39
beror ju på vad du laddat hem.. om versionerna heter hdtv betyder det bara att de är inspelade från hdtv-källa (kan alltså vara till ett sämre format). sen finns det ju de som är inspelade i 720p och de är det helt sjukt bra kvalitet på. Jag vet inte hur det är med typ prison break på tv3 längre, men innan sände de ju i 4:3 och utan surround. stod inte ut en minut av första avsnittet.
Nu är det ju så att de "HD-versioner" av Lost och 24 som finns hos piraterna inte är full HD-kvalla utan är avspelat från en HD-sändning. Är ingen expert men av det jag sett är kvaliten inget vidare. Väldigt pixligt. Skulle inte rekommendera de versionerna om man är kräsen vilket jag tror de flesta av oss är
Postad 03 February 2007 - 15:48
Vilken skillnad att se PremierLeague i HD!
Men jämfört med VM så fattas det lite. Kan ju ha att göra med at det var sommar och allting nästan glödde men även kvällsmatcherna hade mycket mera "punch" i sig. Men som dom säger, det är rätt disigt i Liverpool just nu så det påverkar ju.
Ja det var mycket störningar i bilden, men ändå så mycket bättre än vanligt.
Postad 03 February 2007 - 15:58
beror ju på vad du laddat hem.. om versionerna heter hdtv betyder det bara att de är inspelade från hdtv-källa (kan alltså vara till ett sämre format). sen finns det ju de som är inspelade i 720p och de är det helt sjukt bra kvalitet på. Jag vet inte hur det är med typ prison break på tv3 längre, men innan sände de ju i 4:3 och utan surround. stod inte ut en minut av första avsnittet.
Som NickeZ mycket riktigt påpekar så anger "hdtv" i filnamnet bara källformatet, inte filens format. Det finns ett lätt sätt att veta om det är en riktig hd fil, nämligen filstorleken.
En vanlig teveserie i Xvid ligger ju oftast på runt 350 MB medans en HD-fil oftast ligger på ca 1,6GB.
Om filen har kvar releasegruppens originalnamn står det väldigt ofta angivet vilket format filen är i, t ex:
stargate.sg-1.10x04.1080i.h264.dd51
Firefly S01E04 - Shindig - 720p H.264 DD5.1
(Insåg att mitt inlägg känns ganska så OT, ber om ursäkt för detta)
Postad 06 February 2007 - 08:46
En 2 timmars HD-DVD film ligger ligger på 25-30Gb vilket borde ge ett 40 minuters avsnitt en storlek i runda slängar på 10Gb.
Istället ligger dom på 0.7-1.6Gb, NÅN försämring borde ju den komprimeringen ge.
Men visst, bättre än TV-sändningar lär det ju vara
Postad 13 February 2007 - 15:12
Vad tror ni kommer hända/komma efter det datumet?
Någon som hört om något nytt? HDTV box med hårddisk? Någon ny box överhuvudtaget??
Dags att börja brainstorma igen...
Postad 13 February 2007 - 16:05
Någon som hört om något nytt? HDTV box med hårddisk? Någon ny box överhuvudtaget??
Min handlare sa att det kommer en ny HD box från Canal Digital i augusti, september, HDD och dubbla mottagare...
Postad 13 February 2007 - 16:15
Även svenska Lyngbox ska ska ju försöka med en av de svenska satellit leverantörena, kan ju hoppas det blir CD för inte mer Sagem tack.Någon som hört om något nytt? HDTV box med hårddisk? Någon ny box överhuvudtaget??
Min handlare sa att det kommer en ny HD box från Canal Digital i augusti, september, HDD och dubbla mottagare...
Lyngbox
Sorry lite off topic dock.
// Hifighost
Postad 13 February 2007 - 18:02
Postad 13 February 2007 - 21:19
klart pvr box kommer till CD också... Viasat har det ju redan bestämt
Frågan är ju när!
Vill jag inte tro på, hoppas verkligen han har fel. Är sugen på att plocka upp någon ny hdtv box i mars. Gärna i samband med att det släpps fler hdtv kanaler.
BTW någon som vet när Tv4 HD drar igång "under våren" hur skulle ni definiera våren t ex??
Edit: Tv4 HD skall det givetvis vara.
Redigerat av Joopy, 14 February 2007 - 07:08.
Postad 13 February 2007 - 21:29
BTW någon som vet när Tv HD drar igång "under våren" hur skulle ni definiera våren t ex??
Hos Canal Digital blev sen-sommaren 1 november, så då är våren slut någon gång juli-augusti
/staffan
Postad 13 February 2007 - 22:12
Postad 14 February 2007 - 07:09
Ingen idé att spekulera, vänta tills CD går ut med något officiellt, lägg sen på ett halvår så är man ganska nära sanningen. Lyngbox kan ni glömma, den boxen är alldeles för smart för CD.....betänk att CD har månglat ut billiga skitboxar på marknaden i 10-15 år, varför skulle dom ändra sig nu? Det fanns ju en anledning till att dom slutade godkänna tex Sammy 9500.
Det är ju spekulerandet som är roligt.
Finns många spekulationer som blivit "sanningar" innan fakta dykt upp.
Postad 14 February 2007 - 11:58
Någon gång måste de väll ta sitt förnuft till fånga och inse att kvalite lönar sig i längden. Så mycket skit som de fått för Sagem HD-boxen kan de inte vilja ha i längden väll?Ingen idé att spekulera, vänta tills CD går ut med något officiellt, lägg sen på ett halvår så är man ganska nära sanningen. Lyngbox kan ni glömma, den boxen är alldeles för smart för CD.....betänk att CD har månglat ut billiga skitboxar på marknaden i 10-15 år, varför skulle dom ändra sig nu? Det fanns ju en anledning till att dom slutade godkänna tex Sammy 9500.
Sagem har ju slutat med HD boxar vilket är bra, så de måste få tag på en ny leverantör. Spenderade en hel dag med att läsa franska sidor om Sagem för att leta efter någon ny firmware till våran ( CD ) HD-box finns inget bara en massa info om boxar förmarknät samt vanliga digital boxar för satellit
// Hifighost
Postad 14 February 2007 - 13:51
Postad 15 February 2007 - 22:21
Vilken kanal ( efter Tv4 HD ) bli näst på tur att satsa på HD sändningar ?Sagems HD-box tillverkas åt Canal+/Canal Digital och jag har aldrig sett den på Sagems hemsida. MEN nu har denna tråd spårat ut rejält, fortsätt diskussionen i någon av de andra trådarna!
Någon som vet eller har ni något önskemål?
// Hifighost
Ps. Thomas, Sagem hade den på sin hemsida tidigare när den lanserades ( innan all kritik ).
Postad 15 February 2007 - 23:43
Postad 16 February 2007 - 14:04
History Channel HD låter lite som en motsägelse i sig självt ...
Precis. Gamla arkivbilder och journalfilmer är ju ändå inte i HD. Snacka om missriktad satsning...
Postad 16 February 2007 - 14:54
Tyvärr är Luxe.TV ungefär som lokal tv för 'Stureplan' ganska ointressant med andra ord.History Channel HD kanske blir nästa, eller en bekräftelse av CD med luxe.tv
Tittade på Luxe.TV ( Astra ) för ett tag sedan och det är verkligen en kanal som de kan byta ut mot vad som helst.
// Hifighost
Postad 17 February 2007 - 08:49
Precis. Gamla arkivbilder och journalfilmer är ju ändå inte i HD. Snacka om missriktad satsning...
http://hd.thehistorychannel.co.uk/
Postad 17 February 2007 - 14:10
Har ni ens tittat på History Channel? Den är väldigt lik Discovery/NGC, det är ju inte så att dom visar dokumentärer från 50-talet, "History" beskriver innehållet i programmen, inte åldern på programmen. Se själv (välj "full listings"):
Dessutom kan det vara chockerande bra bild på gamla grejor. Robin Hood i färg från 1934 är grym med tanke på ålderna. Fast ok, Historychannel kanske har lite mindre budget att piffa till sina filminslag med
Postad 18 February 2007 - 11:03
Jag var nästan på väg att skaffa hela Canal+ Total-paketet bara för Canal+ HD Film. Men efter att ha kollat in programtablån ett tag kan jag konstatera att de visar ett tiotal (?) filmer som visas igen, och igen, och igen....
De andra Canal+ filmkanalerna kanske har ett bättre utbud, men de är ju sända i vanlig SD så då kan man lika gärna hyra DVD'n och troligtvis ha bättre bild.
Synd att alla de amerikanska satelliterna med ett stort antal filmkanaler i HD ligger under horisonten hos oss och inte kan tas emot ens med en jätteparabol à la 10 m diameter...
Thomas
Postad 18 February 2007 - 14:21
Bara att få se Starwars i HD räcker för mig.
Postad 20 February 2007 - 21:58
Knappast troligt att de lyckas men det kan ju tyda på att de har sent omsider har fattat att CD sitter med trumf på hand (typ en nia mot en sexa
Och Frank verkar vara välinformerad i vad gäller TV-världen.
Postad 20 February 2007 - 22:26
4HD eller TV4HD ?
Redigerat av Scrapanatchi, 20 February 2007 - 22:28.
Postad 21 February 2007 - 08:01
Har ni ens tittat på History Channel? Den är väldigt lik Discovery/NGC, det är ju inte så att dom visar dokumentärer från 50-talet, "History" beskriver innehållet i programmen, inte åldern på programmen. Se själv (välj "full listings"):
Postad 21 February 2007 - 18:43
Redan i april/maj kommer TV4 med HD-kvalité på Canal Digitals plattform - så redan där kan vi ju säga ett det blir ännu en tv-kanal i TV4-familjen - TV4HD.
Tyvärr får man väl säga, nästa säsong av "24" startar nu på måndag så den lär vi inte få se i HD, synd, det hade varit trevligt...
Postad 21 February 2007 - 23:29
Postad 24 February 2007 - 20:21
QUOTE(Joopy @ Feb 13 2007, 16:12 )
Blev kopplad till en trevlig kille på Cd som sa att jag borde vänta till våren med att ta ett nytt abonemang, för det är på G en ny box med pvr.
Han lyckades att bara förlänga mitt nuvarande abonemang som går ut i månads skiftet med 3 månader till så jag skulle ha nått och titta på i fortsättningen.
Skaffade jag ett nytt abonemang innan tiden för det som löper nu så skulle jag få säga upp det på rotmos :-)
Skönt som f-n att slippa binda sig ett år till och fortsätta se på denna dyngbox då man vet att det kommer en ny snart
Tyvärr så kunde han inte säga vad det skulle bli för box som var på väg ut
Men den som lever få se :-)
Postad 26 February 2007 - 14:46
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
94 filmer
36 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?