Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 april 2007 - 07:43

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Hej!

2. När man lagt in namnen så står de med efternamn först. Hittar inget val där man ändrar till visa förnamnet först.

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte min telefon här just nu men jag har ändrat så förnamn står först så det går i alla fall. Öppna kontakter och gå in under "val - inställningar" eller något sånt.

Postad 27 april 2007 - 07:46

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

hur lång tid ska det ta innan det där röda krysset ska försvinna? och måste alltså mobilen vara uppkopplad mot nätet när kartprogrammet är igång? isf varför?

<{POST_SNAPBACK}>

Ibland kan det ta ett par minuter beroende på terräng och ibland kopplar den aldrig upp.

Skall det vara så att den hittar 5 satelliter med täckning vidd och det tar ändå skit lång tid att koppla upp för jag antar att under "satellitstatus" så är varje rad en satellit och om dom är svarta så är dom uppkopplade och längden på stapeln är hur bra täckning

Postad 27 april 2007 - 10:05

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Angående det högfrekventa ljudet, vissa hör det andra inte. Lånade ut min n95 till tre st på mitt jobb, dom hörde ingenting medans jag och en till hörde det. Trycker man telefonen extra hårt mot örat försvinner det. Tror inte man blir av med det med att byta ut den, min n73 var lika men på den försvann ljudet efter ett tag. kanske efter en uppgradering, kommer inte ihåg?

Postad 27 april 2007 - 10:54

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det jag har försökt att förklara. Hade samma på min gamla N80, och där försvann det efter en f/w uppdatering. Kommer att göra likadant på denna

Postad 27 april 2007 - 12:00

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det är ju riktigt anmärkningsvärt om det har funnits tidigare på flera modeller och man gör en ny modell med samma problem.

Postad 27 april 2007 - 12:08

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Om man är ute efter ett externt gps program till mobilen så kan jag varmt rekomendera Navicore, www.navicoretech.com

Ett program som är gjort FÖR mobiler och inte "ANPASSAT" till mobiler, som t.ex. tomtom mobile6 som jag tycker suger i jämförelse...

Postad 27 april 2007 - 12:09

AsmirVaxjo
  • AsmirVaxjo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag är nog den mest otekniska personen här inne ;)

men har inte det ljudet nåt att göra att det är GPS inbyggd osv kanske?

Det är ändå trotts allt ganska vancerat,koppling med satteliter hit och dit....

Postad 27 april 2007 - 12:16

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Jag har ett o samma telefonnummer lagrat till två olika kontakter. Detta resulterar i att telefonen inte visar något namn på vem som ringer. Andra telefoner brukar iaf visa det namnet som är först i teleboken vid dubletter. Skumt!?

<{POST_SNAPBACK}>

På mina senaste telefoner har det varit så att den inte visar något om det finns dubletter..
Du löser det lätt med att lägga in en * efter ett av nummren.

Postad 27 april 2007 - 12:21

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

För övrigt så tycker jag det är dåligt med svar här inne. Måste väl ändå vara fler som har samma problem med typ "update error" och liknande. Läser man runt lite på andra sidor så är detta ett ganska "vanligt" problem för dom flesta

<{POST_SNAPBACK}>

"Update error" kan bero på att en applikation försöker lägga in/skriva över filer där den inte har rättighet att göra det. Om man till exempel försöker lägga in Smart2go(som redan finns och på ROM-driven gissar jag) så kommer den nya som man installerar vilja skriver över den gamla som en uppdatering eftersom den redan finns, men det kommer givetvis misslyckas eftersom den inte kan skriva över på ROM-driven eller ta bort från ROM-driven om man försöker flytta installation till annan drive. Det är min erfarenhet av "Update error".

Kan även vara att en applikation installerar en binär i \sys\bin där alla exe-filer ska ligga och att den heter program.exe, sen ska du installera en till annan applikation där exe-filen har samma namn, då kommer du också få update error eftersom den första applikation äger exe-filen och den andra inte har någon rätt att skriva över den. Nu kanske det inte det är så vanligt, däremot kan det även hända med dll-filer som har samma namn och som ingår i olika installationsfiler. Eftersom det i S60 3rd Edition krävs att körbara filer ska ligga i \sys\bin så kan det bli detta knas med filer om inte utvecklare använder unika namn på sina filer. Detta har jag dock inte råkat på själv än. ;)

Duger svaret? :blink:

Postad 27 april 2007 - 12:48

Alessia
  • Alessia
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej jag är ny här på forumet men har läst ganska länge så jag känner mig inte så ny iaf ;) Jag har en N95 sedan 20 april och är jättenöjd hittills. Har inte hunnit testa allt, men GPS, WLAN och synkning mm. Den har inte låst sig ed än. Jag har inget pipande vad jag vet heller och inte något glapp som jag upplever som problem. Heller inga problem med GPS el kartorna. Det enda var att jag måste uppdatera datorn med net.framework till en nyare version för att ladda ner kartorna. Det kan ev vara något att prova för er som har problem. Batteritiden är rimlig med tanke på dagens batterier och alla funktioner som finns i tel. WLAN drar massor.... men det är kul att surfa gratis. Till GPS i bilen har man ju alltid tillgång till billaddare så det ser jag inte som ett problem. Möjligen då man inte är i bilen utan cyklar ed. Jag letar just efter en bra nödladdare, gärna med solceller. Samt jag har lite problem med MSN. Läst in Agile messenger men funkar inte. Dock ny på programmet och har inte hunnit testa så mkt än. tips?

Postad 27 april 2007 - 13:15

oaim
  • oaim
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
vet nån om det kommer sjökort till nokia n95?

Postad 27 april 2007 - 13:36

AsmirVaxjo
  • AsmirVaxjo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Det här med WLAN..?

Hur kommer jag igång med det.?
Det kräv nån nyckel eller vad det heter.Vad är det.....

Jag vill också surfa gratis.. :)

Please...help mee...

Postad 27 april 2007 - 13:41

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Det här med WLAN..?

Jag vill också surfa gratis..  :) 

Please...help mee...

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet väl hur du har ställt in din egen WLAN-router? Om inte lär du nog få fråga den granne du är på väg att snylta på :ph34r: . Nyckeln du pratar om är den nyckel du angivit i routern/gatewayen.

Redigerat av Micleg, 27 april 2007 - 13:42.

Postad 27 april 2007 - 13:49

ikarosd
  • ikarosd
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har haft min N95 i ca en vecka och har redan fått lämna in den PGA den inte startar, får bara upp vit skärm efter NOKIA loggan och sedan händer det inte mer.

Tänk att man ska ha sån otur, just nu känns det verkligen inte som att jag har fått valuta för mina pengar.

Någon annan som stött på något liknande?

Postad 27 april 2007 - 14:10

AsmirVaxjo
  • AsmirVaxjo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det här med WLAN..?

Jag vill också surfa gratis..  :) 

Please...help mee...

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet väl hur du har ställt in din egen WLAN-router? Om inte lär du nog få fråga den granne du är på väg att snylta på :ph34r: . Nyckeln du pratar om är den nyckel du angivit i routern/gatewayen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är verkligen oteknisk.Förstår mig inte på det ändå.Skulle behöva en noggrannare upplysningar om WLAN.Men det är nog ingen som orkar förklara för mig... :ph34r:

Postad 27 april 2007 - 14:23

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag la in två frågor på Nokias supportforum men fick aldrig något svar. Jag hoppas att någon här kan besvara dom. Dom gäller Nokias PC Suite-programmet och är tyvärr skriva på engelska nu (men jag pallar inte skriva om dom :)).

1.
I don't think I had any problems with the previous version of Nokia PC Suite to transfer my Vista Contacts. But that version did not support pictures (which I really wanted to have). So I upgraded to 6.83.14.1 which supports pictures. Though first of all pictures seems to be kind of buggy and refuses to transfer the contact if the photo is too big (have no idea if it's dimensions or size though).

But my prime problem is that it refuses to transfer some of my contacts. I tried to find some connection between those that didn't transfer and found that all of them seems to be couples where only one of the partners transferred. They have the same address etc. (though mobile numbers can differ). But strangest is that my parents have both been transferred (and they to share everything except mobile phone numbers). Oh, and all have pictures too.

Does anyone have any ideas how to solve this? Any help is appreciated.

2.
I recently bought my N95 but have been encountering some problems with the Nokia PC Suite.

When I used the "transfer music" (Don't know the exakt name since my is in Swedish ) in the version that came with the CD everything works fine. But after I upgraded to the latest version (6.83.14.1) the program crashes right when I click the program icon and the loading starts. I doesn't even reach the program itself.

Anyone got any ideas?

Postad 27 april 2007 - 15:17

Mauritsius
  • Mauritsius
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Är det jag har försökt att förklara. Hade samma på min gamla N80, och där försvann det efter en f/w uppdatering. Kommer att göra likadant på denna

<{POST_SNAPBACK}>

Då är en ny lur påväg från Kashing för mig också....de var snabba. Men man kanske inte ska hoppas för mycket på en utan missljud.

Hoppas verkligen detta kan fixas genom en fw uppdatering!

Postad 27 april 2007 - 15:33

Jimstr
  • Jimstr
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag minns mig ha läst någonstans att den inte laddar via usb-kabeln.
Stämmer det?

Lite synd isåf i och med att batteritiden är så kort som den är.

Postad 27 april 2007 - 15:35

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jag minns mig ha läst någonstans att den inte laddar via usb-kabeln.
Stämmer det?

Lite synd isåf i och med att batteritiden är så kort som den är.

<{POST_SNAPBACK}>

Den har ju en särskild laddningsingång, vilket dom prylar som laddar via USB aldrig har. Köpt en USB-laddare så har du löst det problemet. I förhållande till vad telefonen kostar så är laddarna rätt billiga.

Postad 27 april 2007 - 16:12

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om och när Tre kommer få in telefonen? Skulle själv kunna skriva till dem men dem är verkligen dåliga på att svara på mail. Tror aldrig jag fått svar på någon fråga via mail.

MVH

Postad 27 april 2007 - 16:22

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Fråga angående uskrift.......

Är det endast möjligt att skriva ut sms/mms/e-mail via bluetooth kombatibel skrivare?? Kan man inte skriva ut via kabel (pictbridge) eller ir? Bilder kan man ju skriva ut via kabel.

Postad 27 april 2007 - 16:54

Jimstr
  • Jimstr
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Den har ju en särskild laddningsingång, vilket dom prylar som laddar via USB aldrig har. Köpt en USB-laddare så har du löst det problemet. I förhållande till vad telefonen kostar så är laddarna rätt billiga.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, tack. Min telefon är på väg men det kliar i eBay-fingrarna :)

Postad 27 april 2007 - 17:43

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

För övrigt så tycker jag det är dåligt med svar här inne. Måste väl ändå vara fler som har samma problem med typ "update error" och liknande. Läser man runt lite på andra sidor så är detta ett ganska "vanligt" problem för dom flesta

<{POST_SNAPBACK}>

"Update error" kan bero på att en applikation försöker lägga in/skriva över filer där den inte har rättighet att göra det. Om man till exempel försöker lägga in Smart2go(som redan finns och på ROM-driven gissar jag) så kommer den nya som man installerar vilja skriver över den gamla som en uppdatering eftersom den redan finns, men det kommer givetvis misslyckas eftersom den inte kan skriva över på ROM-driven eller ta bort från ROM-driven om man försöker flytta installation till annan drive. Det är min erfarenhet av "Update error".

Kan även vara att en applikation installerar en binär i \sys\bin där alla exe-filer ska ligga och att den heter program.exe, sen ska du installera en till annan applikation där exe-filen har samma namn, då kommer du också få update error eftersom den första applikation äger exe-filen och den andra inte har någon rätt att skriva över den. Nu kanske det inte det är så vanligt, däremot kan det även hända med dll-filer som har samma namn och som ingår i olika installationsfiler. Eftersom det i S60 3rd Edition krävs att körbara filer ska ligga i \sys\bin så kan det bli detta knas med filer om inte utvecklare använder unika namn på sina filer. Detta har jag dock inte råkat på själv än. :)

Duger svaret? :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara säga TUSEN tack. Spelar kanske inte så stor roll om man får hjälp på sin fråga, bara att man kanske kan få ett litet svar då och då. Än en gång, tusen tack :ph34r:

Postad 27 april 2007 - 17:58

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Just ja, köpte mig faktiskt ett extra batteri idag, så nu så ska man nog klara sig ett tag

Postad 27 april 2007 - 18:51

johan85k
  • johan85k
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som skulle kunna tala om hur man lägger till album art? Har haft SE förut, där räckte det med att man la bilden i samma mapp som albumet, funkar dock inte här. Anybody?

Postad 27 april 2007 - 19:22

Alessia
  • Alessia
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ang wlanfrågan (misslyckades med att citera rätt inlägg...) Ofta hittar man wlan utan lösenord man kan "snylta" lite på  :) I annat fall måste du ha lösenord till wlanet....

Redigerat av Alessia, 27 april 2007 - 19:24.

Postad 27 april 2007 - 19:28

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Vet någon hur Telenor ställer sitt "maxtaxa" till användadet av exempelvis gpsen i N95. De säger att man inte får använda program som kräver uppkoppling?

Edit: GPS ingår tydligen :)

Redigerat av Dreadlock, 27 april 2007 - 19:35.

Postad 27 april 2007 - 21:46

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
tjena jag snackade med tre idag och de sa nästa vecka... mer exakt kunde de inte säga man de har sagt nästa vecka nu i tre veckor tycker jag... e riktigt dåligt!

Postad 27 april 2007 - 22:10

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Ha ha TRE (3) veckor..... :)

Postad 27 april 2007 - 22:20

yeppe
  • yeppe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jag har ett o samma telefonnummer lagrat till två olika kontakter. Detta resulterar i att telefonen inte visar något namn på vem som ringer. Andra telefoner brukar iaf visa det namnet som är först i teleboken vid dubletter. Skumt!?

<{POST_SNAPBACK}>

På mina senaste telefoner har det varit så att den inte visar något om det finns dubletter..

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, ok! Smart! :)

Jag har aldrig haft en liknande lur innan, så kommande fråga är kanske en inställning.
Om jag pillar runt lite i menyerna, lägger telefonen orörd i c:a 10sek så slocknar displayen. Så långt är allt bra.
När jag sedan vidrör ngn knapp så att den tänds igen, då är skärmbelysningen snäppet svagare än från början, innan den slocknat en gång. Inställning eller annat?

Redigerat av yeppe, 27 april 2007 - 22:20.

Postad 28 april 2007 - 08:09

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, ok! Smart! :)

Jag har aldrig haft en liknande lur innan, så kommande fråga är kanske en inställning.
Om jag pillar runt lite i menyerna, lägger telefonen orörd i c:a 10sek så slocknar displayen. Så långt är allt bra.
När jag sedan vidrör ngn knapp så att den tänds igen, då är skärmbelysningen snäppet svagare än från början, innan den slocknat en gång. Inställning eller annat?

<{POST_SNAPBACK}>

jag har fått för mej att den har en sensor som känner av ljuset i rummet så det kan va att den tyckte det var ljusare i rummet

Postad 28 april 2007 - 16:52

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Jag har en fråga på GPS'en.

Jag har köpt till navigation på min och får den inte riktigt att lira

1) Jag lägger in en startpunkt
2) Jag lägger in ett mål
3) Jag väljer visa rutt

Antingen säger den "Finns ingen rutt - vill du söka på nätet" eller motsvarande och där står den och tuggar tills jag inte orkat med den mer eller så visar den en rutt, hoppar in i kartläget och säger "beräknar rutt" och där står den.

Vad gör jag för fel?

Postad 28 april 2007 - 17:15

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

vet nån om det kommer sjökort till nokia n95?

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle en annan också vilja veta. Ingen som är insatt på detta?

Postad 28 april 2007 - 21:15

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
jag undrar om det går(och i sånna fall hur) att kolla hur fort man färdas genom att använda gpsen? :(

Postad 28 april 2007 - 21:47

ChristofferH
  • ChristofferH
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

jag undrar om det går(och i sånna fall hur) att kolla hur fort man färdas genom att använda gpsen? :(

<{POST_SNAPBACK}>

Din aktuella hastighet visas nere i vänstra hörnet om du använder navigeringstjänsten... vet inte helt säkert hur exakt den är dock... någon som vet? Jämför jag med bilens hastighetsmätare så brukar GPS:en visa 3-5 km/h mindre ungefär.

Postad 28 april 2007 - 21:47

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Gps:en visar hur snabbt du kör (eller går). Den visar hur långt du har kvar och beräknad färdtid tills du är framme.
Allt detta kommer upp längst ner på skärmen, när du väljer "navigera till" i menyn

Postad 28 april 2007 - 21:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
He he det var TVÅ svar samtidigt, så då kan du lita på att det stämmer!!! :(

Postad 28 april 2007 - 22:03

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Din aktuella hastighet visas nere i vänstra hörnet om du använder navigeringstjänsten... vet inte helt säkert hur exakt den är dock... någon som vet? Jämför jag med bilens hastighetsmätare så brukar GPS:en visa 3-5 km/h mindre ungefär.

<{POST_SNAPBACK}>

GPS-mottagare har en typisk noggrannhet på ca 0,1 km/h. Dina 3-5 km/h låter som ett vanligt fel hos hastighetsmätaren för att tillverkaren vill ha en marginal så den inte visar för lite beroende på däck etc.

Postad 28 april 2007 - 23:47

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

tja,, det hade ju varit skit bra, om jag nu hade tyckt att det var värt att lägga pengar på den extra tjänsten. Nu har jag inte köpt något extra, så jag undrar; Går det att se hur fort man färdas utan att ha köpt till något "extrapaket"?

Postad 29 april 2007 - 00:26

Yoinaz
  • Yoinaz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är riktigt nöjd med mobilen.

MEN, finns det ingen ficklampa på den?

Postad 29 april 2007 - 02:58

janne1
  • janne1
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
min gps verkar hängt upp sig, varje gång jag startar den så visar den stället jag startade den första gången... Whats wrong lixom? Jag har full satellitteckning men den vägrar visa var jag är! =/

Postad 29 april 2007 - 06:50

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Är riktigt nöjd med mobilen.

MEN, finns det ingen ficklampa på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tankade hem en liten freeware som gör att man kan sätta skärmens backlight permanent på samt använda blixtlampan som ficklampa. Ska se om jag hittar filen eller en länk igen.

Edit: Såg ett litet tillägg nu "Nokia N71/N95: Camera flash not supported (only in "red")" så det kanske inte funkar riktigt som du vill. Jag installerade den p.g.a. skärmbelysningsfunktionen.

http://www.outbank.d...x.php?id=29&L=1

Redigerat av Unregistered9e9ab13d, 29 april 2007 - 07:05.

Postad 29 april 2007 - 08:45

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Ang hastighet så finns ju under verktyg/gps data där kan man se lite hastighet avstånd mm.

Postad 29 april 2007 - 08:47

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

tja,, det hade ju varit skit bra, om jag nu hade tyckt att det var värt att lägga pengar på den extra tjänsten. Nu har jag inte köpt något extra, så jag undrar; Går det att se hur fort man färdas utan att ha köpt till något "extrapaket"?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan öppna gps-data som ligger i verktygs mappen, där får du upp all möjlig information! :lol:
Om du är inne i kartor så öppna huvudmenyn (låt kartor vara igång) och öppna gps-data så får du upp allt direkt eller så öppnar du bara gps-data direkt så söker den efter sateliter.. :rolleyes:

Kan tillägga att nu när man haft n95:an i 10 dagar så känns min gamla 6680 väldigt gammal, n95 är grymt mycket bättre på allt B) love it! <_<

edit: spyvingen var snäppet snabbare :)

Redigerat av m_ab, 29 april 2007 - 08:49.

Postad 29 april 2007 - 09:07

joje1
  • joje1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Buggar som de flesta nya mobiler.
Har haft min N95:a drygt en vecka.
Konstaterade efter ca 2 timmars användande att Nokian i vill låsqa sig i vissa menyer.
Bla när man konfigurerar wapp och wlan inställningar.
Efter att jag nödgats rycka ut batteriet vid ett flertal tillfällen och med stror möda lyckats få igång mobilen ringde jag Nokias support.

-De nämnde efter påtryckning att "några" användare hört av sig gällande dessa problem. :rolleyes:

-När jag frågade om det var officiellt att dessa buggar fanns, upprepades bara att några användare påtalat dessa roblem. :)

-Jag efterlyste då en uppgradering av mjukvara omdkunde vara kopplat till det.
Svaret var att det brukar dröja ca 1 månad efter en ny mobil lanserats. :(

-Nästa fråga var om uppgraderingen skulle lösa dessa tarvliga problem.
Svaret blev att uppgradering brukar lösa problem i mobilen <_<

-Sista frågan, då jag surnat till på vaga svar. Då jag betalat styvt 6000 kr vill jag veta om uppgraderingen löser mina problem, eller om jag ska byta till en annan modell.
Samma svar, uppgradering brukar lösa många problem en ny telefon initialt kan ha.

Tveksam om jag behåller telefonen då den låser sig med jämna mellanrum. Vid ett par tillfällen har jag inte lyckats få igång telefonen på ett par timmar.

Skärpning Nokia

Postad 29 april 2007 - 09:19

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Buggar som de flesta nya mobiler.
Har haft min N95:a drygt en vecka.
Konstaterade efter ca 2 timmars användande att Nokian i vill låsqa sig i vissa menyer.
Bla när man konfigurerar wapp och wlan inställningar.
Efter att jag nödgats rycka ut batteriet vid ett flertal tillfällen och med stror möda lyckats få igång mobilen ringde jag Nokias support.

-De nämnde efter påtryckning att "några" användare hört av sig gällande dessa problem. :rolleyes:

-När jag frågade om det var officiellt att dessa buggar fanns, upprepades bara att några användare påtalat dessa roblem. :)

-Jag efterlyste då en uppgradering av mjukvara omdkunde vara kopplat till det.
Svaret var att det brukar dröja ca 1 månad efter en ny mobil lanserats. :(

-Nästa fråga var om uppgraderingen skulle lösa dessa tarvliga problem.
Svaret blev att uppgradering brukar lösa problem i mobilen <_<

-Sista frågan, då jag surnat till på vaga svar. Då jag betalat styvt 6000 kr vill jag veta om uppgraderingen löser mina problem, eller om jag ska byta till en annan modell.
Samma svar, uppgradering brukar lösa många problem en ny telefon initialt kan ha.

Tveksam om jag behåller telefonen då den låser sig med jämna mellanrum. Vid ett par tillfällen har jag inte lyckats få igång telefonen på ett par timmar.

Skärpning Nokia

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som det är nått fel på din mobil. Haft min i nån vecka nu utan en enda låsning. Få den utbytt mot en ny

Postad 29 april 2007 - 09:27

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag håller med förgående talare "NisseGurra"
Jag har bara behövt start om min typ 2-3 ggr sen jag fick den har haft den i drygt en vecka nu.
har haft liknande problem med min n70 så det är inget jag tänker på bara det inte händer för ofta tycker.

Kan väl hålla med om att den hänger sig ibland men så är det väl med alla nya tlf:er och det brukar ju lösa sej med uppgraderingar.

Redigerat av Unregistered429c130c, 29 april 2007 - 09:28.

Postad 29 april 2007 - 09:43

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns nån anslutnings hanterare så man kan välja vilka program som får använda vilka kopplings punkter som tex. att kartor bara får använda vissa kopplings punkter men inte andra eller att mailen bara får köra om det finns ett speciellt vlan i närheten osv.

Tex.
kartor :
får använda
-- wlan1
-- wlan2
får ej använda :
-- gprs
-- 3g
osv. för varje progg

Hoppas ni förstår vad jag menar jag vill alltså bestämma i ett progg vilka program som får använda vad så man vet att inte typ podcast går över tex gprs eller mail över gprs mm.

Nackdelen som det är nu i dom flesta progg är att man bara kan välja en kopplings punk och om jag väljer mitt vlan hemma så måste jag ändra inst för vlan på jobbet mm.

Redigerat av Unregistered429c130c, 29 april 2007 - 09:44.

Postad 29 april 2007 - 12:58

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har haft min N95 i ungefär 1,5 vecka nu och är överlag mycket nöjd! Problemet som vissa verkar ha med många omstarter har jag inte haft. En gång startade den om sig, men sen dess har den fungerat helt felfritt.

Igår satt jag på tåget hem och det var inte alls tokigt att kunna slå på trådlöst Internet och surfa lite och samtidigt lyssna på min favoritmusik, och därefter titta på de bilder och videos som jag spelade in tidigare under dagen. Jag använde även GPS:en för första gången "på riktigt" igår och det fungerar fint.

Jag börjar nu förstå mobilens potential med körning av flera program samtidigt och hur smidigt det är att byta mellan dem. Jag lever nog kvar lite i min gamla mobils värld där det bara gick att göra en sak samtidigt... :(

Om man bara använder telefonen att ringa med och skicka lite sms, så håller en laddning mellan 1,5 och tre dygn vilket känns helt okej. Då handlar det visserligen inte om långa samtal, men ändå. Däremot, slår man på WLAN och GPS så gäller det att vara nära ett vägguttag...

Det finns småsaker som jag saknar, exempelvis:
- Om man lägger in en "Födelsedag" eller "Årsdag" för en Kontakt, så visas den inte automatiskt i kalendern. Jag hade nämligen tänkt lägga in alla födelsedagar för mina kontakter så att det skulle visas direkt i huvudmenyn när någon fyller år (så slipper man glömma bort folk...), men det går inte. Man måste således lägga in alla namn och datum manuellt i kalendern, och då förstår jag inte meningen med "Årsdag"-fältet i Kontakter. Eller har jag missat något?

- Ingen ficklampa (fast det verkar ju finnas om man installerar något program, enligt vad jag läst ovan)

- SMS-smileys saknas.

Har nog ett par grejer till som jag saknar, men de får jag återkomma till. :)

Kan dock rekommendera telefonen till alla. den är suverän enligt min mening!

Postad 29 april 2007 - 13:02

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nu när man haft sin nalle ett tag, undrar jag om någon har några bra länkar till spel o program (SOM FUNGERAR) som jag kan lägga in, tog bort spelen som var inlagda (så dåliga)...o nu börjar man bli sugen på några nya lir... :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.