Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- PS3

1528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 april 2007 - 18:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Intervju med Codemasters om C.McRae: Dirt.

http://www.gametrail...er.php?id=58712

Postad 20 april 2007 - 18:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Det kommer lite väl många FPS-spel nu för tiden...

Här är en bild på Operation Flashpoint 2 för PS3.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Postad 20 april 2007 - 18:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Fans of the Devil May Cry 4 series should take a seat. Some new details about Capcom's upcoming DMC title were leaked from the latest issue of PSM UK, and some of it is downright impressive, to say the least.

- The game will run at 1080p and 60 frames per second (fps)

- Dante will be around 40 years old in the game.

- DMC4 will be the longest title thus far in the series.

- Nero and Dante are both playable, but Nero is the main focus.

- Hands on impression was a boss fight against Bariel and the twin frost enemies.

- Each boss will die a unique way.

- Gameplay is polished and well designed according to the PSM guys, who were given a chance to play it.

If DMC4 lives up to its initial impressions thus far, then the game appears to have all the components of being a great title. Stay tuned to PSU as we update you on more DMC4 information as it arrives.

http://www.psu.com/node/9883

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 april 2007 - 18:21.

Postad 21 april 2007 - 09:56

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Ny trailer av Ninja Gaiden Sigma...

http://www.gametrail...=18780&type=wmv

Postad 21 april 2007 - 13:34

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
För er som är intresserad av F.E.A.R. kan jag från hjärtat säga att det är det värsta ###### skiten jag spelat i hela mitt liv på PS3. Grafiken känns som PS2 grafik och det laggar dessutom!

Kontrollen är för ###### oskön och man får lida av att höra sina egna jobbiga fotsteg genom hela spelet. Enda som kan vara bra är när man får skjuta lite, men det är så sällan för att spelet består i princip bara av att springa runt som en iller och störa sig på värdelösa pusselmoment. Hade iaf väntat mig att bli lite rädd emellanåt i och med att detta skall vara ett slags "skräckspel" men det uteblev helt.

Nej, usch och tvi. Håll er borta från detta spel.

Redigerat av Unregistered69f7f285, 21 april 2007 - 13:34.

Postad 21 april 2007 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ny trailer av Ninja Gaiden Sigma...

http://www.gametrail...=18780&type=wmv

<{POST_SNAPBACK}>

Han var något bättre än den som spelade senast iallafall :)

Hade hört att det skulle vara massa nya saker i denna trailern, men tyvärr. Hade sett bossarna innan, förutom draken, men han finns också med i NG.

Postad 21 april 2007 - 15:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

För er som är intresserad av F.E.A.R. kan jag från hjärtat säga att det är det värsta ###### skiten jag spelat i hela mitt liv på PS3. Grafiken känns som PS2 grafik och det laggar dessutom!

Kontrollen är för ###### oskön och man får lida av att höra sina egna jobbiga fotsteg genom hela spelet. Enda som kan vara bra är när man får skjuta lite, men det är så sällan för att spelet består i princip bara av att springa runt som en iller och störa sig på värdelösa pusselmoment. Hade iaf väntat mig att bli lite rädd emellanåt i och med att detta skall vara ett slags "skräckspel" men det uteblev helt.

Nej, usch och tvi. Håll er borta från detta spel.

<{POST_SNAPBACK}>

IGN:

Load times are also a little bit of ridiculous tossed into this over-the-top game. As you move between chapter sections, the game will recap your upcoming objectives and load the next part of the mission. In the beginning, you start to think the load times are a bit too long, but they only get worse and most rank somewhere between thirty seconds and a minute. Granted, you won't have to worry about a load until the next section of the game, but the creeping load bar is going to upset folks who remember playing and loading F.E.A.R. seamlessly on the PC and the Xbox 360.

And therein lies the rub. As much fun as F.E.A.R. is, it's never going to live up to the expectation cross-platform users have in their heads. Simply put, the PS3 doesn't hold a candle to the visuals found in the Xbox 360 version -- especially considering the handful of bugs that have dead soldiers getting stuck in walls and twitching on the floor. The detailed environments and clear draw distances aren't found on PS3. If you had never seen the other versions of F.E.A.R., you still wouldn't be impressed with the PS3's graphics, but compared to the PC and 360, this version is graphically dead in the water.

Fast de gav det 8.1; 5.5 i grafik.

Postad 21 april 2007 - 16:27

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Någon som har testat splinter cell ? Det verkar grymt bra om man ska utgå från trailers iaf.

Postad 21 april 2007 - 18:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Någon som har testat splinter cell ? Det verkar grymt bra om man ska utgå från trailers iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Som spel är det väl helt ok men grafiskt så ser det inte speciellt bra ut på PS3 versionen. Har inte minsta aning om vad dom som gjorde den versionen sysslade med. :)

Postad 21 april 2007 - 18:47

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
hehe oki, men bortsett från grafiken så verkar det vara skön spelkänsla, lite hitman över det hela och jag älskar sådana spel :)

Postad 21 april 2007 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Har du aldrig spelat Splinter Cell? Om du gillar stealthspel så kör på det!

Bland de bästa spelen till 360 av de jag hittills spelat. SC var alltid en höjdpunkt på Xbox också. Bättre än Hitmanspelen imo *duckar*.

Postad 21 april 2007 - 22:28

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Nej jag har faktiskt aldrig spelat det förrut, hitman var det första liknande som jag spelat och det älskade jag! Låter bra då skaffar jag det nu i veckan :)

Postad 21 april 2007 - 23:20

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
splinter cell söööög

dä va inget snygg grafik inte heller va dä speciellt stort,,klarade av spelet på ca 3,5-4 dagar

nae ush dä va bortkasstade penger helt enkelt :)

Postad 22 april 2007 - 07:19

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
aj då var det så illa ?:/ Tyckte du att det var sämre än hitman?

Ett annat spel som verkar riktigt grymt är Darkness vad tror ni om det?=)

Postad 22 april 2007 - 12:00

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion känns iallafall som ett givet köp, för min del. Det ser ut som att det kommer på fredag?

Postad 22 april 2007 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

aj då var det så illa ?:/ Tyckte du att det var sämre än hitman?

Tja, han klarade ju av spelet så SÅ illa kan det inte ha varit :)

Men 360 versionen är tydligen den bästa, för grafiken är väldigt snygg på den.

Sen att ett stealthaction spel tar ca 4 dagar att klara av är ju bara normalt. Beror iofs på hur mycket man spelar på de 4 dagarna. 10 timmar om dagen = 40 timmars hållbarhet :)

Postad 22 april 2007 - 13:33

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
hehe jo iofs, jag kommer nog att köpa det iaf.
Kommer så många bra spel nu framöver, getaway 3, the darkness, metalgear solid 4 mfl.
Ser ut att bli ett bra år det här :)

Postad 22 april 2007 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Kommer verkligen Getaway och MGS i år?

Darkness kommer rätt snart iallafall, ser mycket lovande ut.

Postad 22 april 2007 - 14:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Akira talks Silent Hill 5 with GamePro

Article (Poorly translated, sorry):

"Fans of the famous horror franchise Silent Hill will be happy to know that we have managed to get a short talk with Akira Yamaoka (Sound Director, PC version "Silent Hill 3" Producer) who will have a great role in the making on Silent Hil 5, we are happy to report.

GamePro: Akira, its good to have you here to dicuss. Silent Hill has a very unique fanbase caused by the obvious unique style and settings of the games, will this be continued in Silent Hill 5?

Akira: At the moment I cannot reveal much detail on the story, or our progress, but I can tell you that this game will resemble Silent Hill 2 in the terms of the way the player is directed and the characters' behavoir.

GamePro: Despute is over the console which SH5 will appear on. Does Konami Digital Entertainment have any plans or ideas of the platform which Silent Hill 5 will be?

Akira: At this time we are still not sure. We are thinking of putting the next canon game on the next generation consoles like Playstation 3 and Xbox 360, but we have had a good past experience with Playstation [where the series was born] and we hope to continue that trend, but there are no definate plans as of yet.

GamePro: Will the gameplay aspect be a resemblance of Silent Hill: Origins or remain as far as the series is?

Akira: Everything is draft at the moment, but we might not copy the Silent Hill: Origins. That is not our intention as a different studio is inventing Silent Hill: Origins.

GamePro: You sound displeased with the new system?

Akira:
I dont mind it, infact I like it and agree with the choice for the Playstation Portable System, but I dont think thats the camera angle we want on a home console. That way you don't see enough of the surroundings that really mean alot to the player in Silent Hill.

GamePro: Will you be composing the music as well as directing?

Akira: I have considered the sound directing offer, however nothing is 100% on the project, though I do hope it can be arranged.

GamePro: Thank you for joining us in this short interview Akira, we and all the fans of Silent Hill are extremly excited about the next installment.

Postad 22 april 2007 - 14:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Tydligen ska sony släppa en HD-version på PSN av PSP-spelet Wipeout Pure innan Wipeout PS3 kommer. Är det någon spelserie de får mjölka hur mycket som helst så är det Wipeout.

:)

Postad 22 april 2007 - 23:28

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Nya Final Fantasy XIII scans:

Verkar kunna dröja ett tag innan det här spelet kommer ut på marknaden. Men det verkar bli STORT! :)

Postad 23 april 2007 - 06:33

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
omg gifv :)

Redigerat av xxManiacxx, 23 april 2007 - 06:33.

Postad 23 april 2007 - 14:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Massor med nya bilder från DMC4.

http://www.neogaf.co...&postcount=1351

Och en ny video!

http://www.telefonic...u/dmc4trial.wmv

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 april 2007 - 15:09.

Postad 23 april 2007 - 18:16

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
någon som kan rekommendera något spel till PS3 som är (PS3 snyggt)

ja har funderat på virtual fighter men är dä kul o snyggt?

ja vill gärna ha ett spel som håller ett tag

Postad 23 april 2007 - 18:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Resistance FOM. Håller länge och är redigt snyggt.

Motorstorm är också väldigt snyggt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 april 2007 - 18:18.

Postad 23 april 2007 - 18:45

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Motorstorm har ja redan,,,Resistance FOM körde ja demot men tyckte inte om dä så mycke

Postad 23 april 2007 - 18:45

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Jag älskar fighting spel men jag rek inte virtua fighter, du kan inte spela mot andra online vilket förstör rätt mycket.
Sen tycker jag alla kampstilar är för lika varandra.
Tycker dead or alive var roligare :/
Kommer många bra spel nu i maj-juni.

Postad 23 april 2007 - 18:54

elgen01
  • elgen01
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
jasså ok så virtual fighter inget o köpa då?

vilka spel kommer i maj-juni?

Postad 23 april 2007 - 19:06

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Jag älskar fighting spel men jag rek inte virtua fighter, du kan inte spela mot andra online vilket förstör rätt mycket.
Sen tycker jag alla kampstilar är för lika varandra.
Tycker dead or alive var roligare :/
Kommer många bra spel nu i maj-juni.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller inte med, tycker Virtua Fighter är riktigt bra, klart bästa fightingspelet.

Postad 23 april 2007 - 23:25

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Heavenly Swords site har öppnat. Finns mycket "art" att ladda ner. Siten har svenska som språkval. Jag undrar om det kommer att betyda att spelet även har svenska som språkval, på samma sätt som Mototstorm som också hade en svensktextad site. Schysst i så fall. :rolleyes:

Detta har hänt ...

Heavenly Sword är en berättelse om hämnd, mod och självinsikt. Så länge klanen kan minnas har profetiorna förutsagt att deras ledare ska få en son som kommer att leda dem till deras rätta plats i himlen. När klanens ledare i stället får en dotter, Nariko, verkar det som att profetian inte kommer att uppfyllas.

Det är åtminstone vad de tror

När hennes far mördas av en blodtörstig rival får Nariko en sista chans att förändra sitt öde och hämnas sin fars död. För att klara sin uppgift måste hon svinga Heavenly Sword, ett vapen som är så kraftfullt att varenda stöt för henne närmare döden. I sin kamp kommer Nariko inte bara att inse att hämnd är en värdelös strävan, utan även upptäcka sitt eget värde och förstå sin plats i världen. Först då kommer hon att kunna ta kontroll över svärdet och bli dess herre i stället för dess slav. Då kan hon äntligen förändra sitt ensamma liv och uppfylla sitt öde.

Magin bakom kulisserna

Heavenly Sword är inte bara en utsökt vävd berättelse om tapperhet och vedergällning, utan bjuder även på svindlande filmsekvenser och en banbrytande spelupplevelse, med en sömlös kombination av digital teknik och engagerande drama.

Genom att fånga detaljerade kroppsrörelser, ansiktsuttryck och röster från skådespelare genom trådlösa mikrofoner, hundratals ljusreflekterande markörer och infraröda motion capture-kameror, höjer Heavenly Sword ribban för känslomässiga upplevelser i videospel.

Gör dig redo för ett episkt actionäventyr som du aldrig sett maken till.

Det här blir nog ett must buy, har läst poster av Heavenly-Sword-utvecklarna (Ninja Theory) på andra forum där de berättat om Arméscener med över 2000 soldater, där soldaterna har indivuella AI:n som lyder i grupper. Spelet verkar jäkligt sofistikerat överhuvudtaget, men det borde vara ganska genomtänkt vid det här laget eftersom det varit i utveckling sedan 2003 om jag inte minns fel.

Nej det gjorde jag inte. ;)

but with a realistic look and feel - and using next generation technology. But given that this was in early 2003,,,,

http://www.eurogamer...rticle_id=56503

Postad 24 april 2007 - 07:35

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Ja jag hoppas verkligen för deras del att det blir ett super spel för så som det spelet har blivit hypat är ju bara inte sant. Och som du säger så har dom hållt igång med det oehört länge.

Jag gillade bilden med henne liggande i luften ovanför ett hav av fiender. ;) Jag är verkligen svag för crowd. :rolleyes:

Postad 24 april 2007 - 08:36

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Någon som vet om/när det kommer att dyka upp något roligt, snyggt plattformsspel?
Är inte så intresserad av skjuta allt som rör sig spel.

Postad 24 april 2007 - 08:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

Någon som vet om/när det kommer att dyka upp något roligt, snyggt plattformsspel?
Är inte så intresserad av skjuta allt som rör sig spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Ratchet and Clank kommer i år.

Postad 24 april 2007 - 11:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
I love Stranglehold

Givet köp om man gillar tex Max Payne.

Postad 24 april 2007 - 12:49

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Lite goda nyheter för er som bland annat är intresserade över vårt spel Kane & Lynch:

Kane & Lynch till PS3 i slutet av detta året.

Postad 24 april 2007 - 14:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Lite goda nyheter för er som bland annat är intresserade över vårt spel Kane & Lynch:

<{POST_SNAPBACK}>

var det inte du som dissade PS3 i var och varannan tråd förut i egenskap av speltillverkare? Jag kanske blandar ihop dig med någon annan? isåfall sorry.,

Postad 24 april 2007 - 15:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

var det inte du som dissade PS3 i var och varannan tråd förut i egenskap av speltillverkare? Jag kanske blandar ihop dig med någon annan? isåfall sorry.,

<{POST_SNAPBACK}>

I egenskap av speltillverkare? Du måste tänka på hans åsikt angående Insomniacs uttalande om att de som inte anser att Blu-ray är nödvändigt denna generationen inte är speltillverkare.

Dissar PS3 gör han väl däremot inte. Han har t o m en :rolleyes: . Men han föredrar 360.

Postad 24 april 2007 - 18:51

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte om du har tagit fel på mig och någon annan. Men bara för jag inte håller med många hängivna sony människor här så säger inte det att jag dissar PS3. ;) Sen som spelutvecklare så har jag varit försiktig med att påverkas av hypen av PS3 och jag är inte så imponerad helt enkelt som många kan vara.
Detta har visserligen inget och göra med att jag vill glädja dom som har en PS3 och skulle ha en intresse för vår spel att det nu är bestämt att det kommer.

Tycker mitt inlägg visa hur pass objektiv man kan vara fast man inte alltid tycker om samma saker. Bara för jag inte är speciellt imponerad av PS3 så säger inte det att jag inte kan upplysa om bra spel till maskinen för det har jag aldrig tyckt den har saknat.

Men snälla kolla upp om det var verkligen mig du syfta på för det skulle ge mig en bra bild av dig isåfall. :rolleyes:

Postad 24 april 2007 - 19:07

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
har letat men hittar inte på vad jag har i minnet, så ignorera mitt inlägg, jag har säkert blandat ihop användare/feltolkat... sorry for any inconvenience. :rolleyes:

PS. det är lurigt att urskilja vad en användare vill ha sagt i ett inlägg på internetfoum, ibland låter ett ironiskt inlägg som en riktig surpuppa och så vidare, jag har säkert lagt fel "laddning" i nått inlägg och tolkat galet.

Nåja, tillbaka till topic, ser fram emot Everybody's Golf (Hot shots golf) nu... Jag lade dock in en beställning på Oblivion och Enchanted arms + ett gäng BDfilmer för ett par dagar sen ;) Att enchanted arms har fått halvkassa recensioner spelar inte så stor roll, det ser skojj ut när jag kollar på ingamevideos på gametrailers.com B)

Redigerat av Unregistered8147b14e, 24 april 2007 - 19:08.

Postad 24 april 2007 - 19:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Fullt förståligt att saker och ting kan misstolkas. :rolleyes:

Postad 24 april 2007 - 19:21

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
En sak till jag har klurat på är varför så många onlineshoppar har slut i sina lager på PS3spel? T.ex. Webbhallen har knappt några spel inne alls, och de andra "stora" har oxå väldigt slut i sina lager.

Lagerstatus:
Tillfälligt slut.
Skickas när åter i lager.

Nog trodde jag att speltillverkare såg till att sina återförsäljare fick rejäla buntar av spel, eller är det NordiskFilm som sköter leveranserna? isåfall förstår jag det, de har ju bevisligen tummen mitt i handen med hur de sköter reklamationer och Casino Royale massutskick. :blink:

Postad 24 april 2007 - 19:37

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Ja jag hoppas verkligen för deras del att det blir ett super spel för så som det spelet har blivit hypat är ju bara inte sant.

Jag tycker inte Hevenly Sword blivit så mycket hypat, mer än de videos som släppts den senaste månaden och det brukar ju vara ganska normalt för spel som ska släppas inom 6 månader.

Spelet lyckades i och för sig hypa sig själv ganska bra genom den spelbara versionen som de hade på E3 förra året, men det tycker jag inte räknas. Utvecklarna berättade att slet som djur för att få fram en ny spelbar version till TGS, men av någon anledning så valde Sony att inte visa den överhuvudtaget då eller senare. Så någon sanslös hypning kan man nog inte anklaga dem för.

Spelet har lite God of War stämpel över sig. Jag läste nyligen en intervju med God of War 2:s producent som berättade att han blev lite besviken att de inte fick göra det spelet för PS3. Jag undrar om Sony redan då hade Heavenly Sword i tankarna för PS3:an, de vill säkert täcka in så många spelkategorier som möjligt och samtidigt undvika krockar bland sina first-party studios.

Postad 24 april 2007 - 20:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Lång och intressant intervju med Julian på Factor 5.

http://www.gamasutra...ffield_01.shtml

Gillade speciellt den här biten. :blink: :D

Can you talk at all about any PSN titles you will be working on?

JE: I cannot talk about it. We're working on it, that's the only thing I can say.

Any progress on Turrican?

JE: Yeah. We've been concepting quite a bit internally. That's another universe creation thing. I was looking at Metroid Prime's reinventing of a franchise that had been out there for quite awhile, and we're facing the same thing with Turrican.

There's aspects of the old games where people will feel betrayed if we don't transform them into the next generation. On the other hand, there's other stuff which is simply cheesy, let's face it. I don't think gamers will accept those things anymore. It's a fine line to balance.

It seems like it would be difficult to get some of those things across, because some of those things really have to do with 2D level design. The way you explored had a lot to do with vertical and horizontal scrolling.

JE: Yeah, 2D was all about world exploration in our games, but also about scale. That is one of the things we've transformed into our 3D games, where it's all about scale from macro to micro. I think some of these elements actually do apply, and they're quite different from what you've seen, say, in Metroid, which has a very rigid design.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 april 2007 - 20:26.

Postad 24 april 2007 - 20:37

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Ja jag hoppas verkligen för deras del att det blir ett super spel för så som det spelet har blivit hypat är ju bara inte sant.

Jag tycker inte Hevenly Sword blivit så mycket hypat, mer än de videos som släppts den senaste månaden och det brukar ju vara ganska normalt för spel som ska släppas inom 6 månader.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kom ihåg Ninja Theory hade en artikel i varje nr av Edge långt innan denna generationen hade börjat. Det handlade om deras feta tech etc. Så jo dom var ganska tidigt ute med att berätta om sin teknologi bl a. Dessutom i en av de största spel tidningen i Europa.:blink:

Postad 24 april 2007 - 23:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ännu fler förseningar

http://www.playstatic.com/news/435

Postad 24 april 2007 - 23:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Ännu fler förseningar

http://www.playstatic.com/news/435

<{POST_SNAPBACK}>

Codemasters får ju hjälp av Sonys ICE-team så man får väl hoppas att de får till något bra ¨på PS3.

Postad 25 april 2007 - 00:38

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju trevligt! :blink:

Finns det nått du kan berätta om hur det går för dig/er, rent generellt utan att bryta NDAs, eller nått annat kul från jobbet?
Jag är extremt nyfiken på Kane & Lynch och även ditt arbete, som verkar både väldigt svårt och väldigt kul. Dina tidigare meriter är ju grymma, vilket gör att jag är säker på att K&L blir riktigt coolt.

Postad 25 april 2007 - 01:38

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Jag kom ihåg Ninja Theory hade en artikel i varje nr av Edge långt innan denna generationen hade börjat. Det handlade om deras feta tech etc. Så jo dom var ganska tidigt ute med att berätta om sin teknologi bl a. Dessutom i en av de största spel tidningen i Europa.:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

OK, men för mig som inte köper alla numren av Edge verkade den inte så hypat, men jag hoppas det lever upp till hypen i vilket fall some helst.

Tiden talar till deras fördel visserligen. Sedan spelar det ju ingen roll hur fet teknologi som de stoppar in om de inte får spelkänslan rätt, men jag är faktiskt mer orolig för Lair än för Heavenly Sword på den punkten.

Postad 25 april 2007 - 07:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

OK, men för mig som inte köper alla numren av Edge verkade den inte så hypat, men jag hoppas det lever upp till hypen i vilket fall some helst.

Tiden talar till deras fördel visserligen. Sedan spelar det ju ingen roll hur fet teknologi som de stoppar in om de inte får spelkänslan rätt, men jag är faktiskt mer orolig för Lair än för Heavenly Sword på den punkten.

<{POST_SNAPBACK}>

När jag pratar om att spelet har hypats menar jag inte för mig utan i allmänhet. Att du inte läser Edge är din sak men den är fortfarande den populäraste speltidningen i Europa vilket säger att många läser den.
Men sen har nog den största hypen vuxit fram genom mun-till-mun vägen vilket självklart inte utvecklarna kan styra. :blink:
Jag håller verkligen med dig om att teknologi inte alltid spelar så stor roll men det är intressant att du tycker så i o m som du har förspråkat PS3:an med just deras hårdvaru kraft och vad man i teknologi väg kan göra med den.

Jag tror Heavenly Sword kommer bli riktigt bra. Inte så mycket replayibility men en fet upplevelse. Lair därimot har varit ett spel jag varit lite små intresserad över. Mycket pga att jag varit stort fan av Factor 5's starwars spel till N64 och Gamecube. Sen har jag ett stort intresser för drakar (har fem tatuerade på kroppen:) ) vilket gjorde att det kunde bli ett riktigt coolt spel. Men det senaste jag set av det har gjort mig ganska besviken. Tycker deras art direction är ganska dålig helt enkelt. Ingen sammanhållning i färger etc. Men jag vet av erfarenhet att posteffect/postfilter läggs som på film alltid på ganska sent så man får hoppas på det bästa. :D

Postad 25 april 2007 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Det är väl klart att HS är hypat. Det första som dras upp när PS3 exklusiva titlar efterfrågas (förutom de kända namnen som Ratchet, MGS, GT) är "Heavenly Sword. Lair och Uncharted" och även LBP på det senaste.

Heavenly Sword är hypat, Folks Soul är det inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.