Nya Markboxar Från Sagem
724 svar till detta ämne
Postad 10 mars 2009 - 22:25
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag har haft boxen i över ett år, så jag vet mycket väl att den buffrar, och jag tror det går bra att trycka [<<] för att börja spola tillbaka utan att gå över pause, konstigt vore annars.
Men antingen har min nästan nya Logitech Harmony gått och blivit trasig på [|<<]-knappen eller så har den senaste Sagem-uppdateringen haft sönder den funktionen. Ty att trycka [|<<] på min box spolar inte längre tillbaka 5 minuter, alls, i något läge. Dock funkar [>>|] fortfarande fint. Jag är 100% säker på att [|<<] funkade förut, både med orginal-fjärr och Harmonyn...
Skall ta och gräva fram orginal-fjärren och testa igen och testa någon dag.
Postad 16 mars 2009 - 09:08
larsern
-
larsern
-
Rookie
-
4 inlägg
Testade att spola tillbaka med << på original-fjärren och den tog 5 minuter i taget, precis som förut.
Redigerat av larsern, 16 mars 2009 - 09:09.
Postad 18 april 2009 - 16:09
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Efter senaste uppdateringen har jag boxen startat sig själv på nätterna. Jag har tagit ur batterierna ur fjärren och stängt luckan till skåpet den står i så den kan inte få några signaler utifrån.
I princip varje morgon när vi vaknar så är boxen på. Vi har kollat extra noga att den slås av innan vi lägger oss. Det finns inga inspelningar inlagda som kan vara en orsak. Dessutom slår boxen på och av sig själv vid inspelningar så det kan inte vara det heller.
Någon som haft något liknande problem?
Mvh Martin
Postad 21 april 2009 - 16:30
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Ingen mer än jag som tycker att Ir-mottagaren eller fjärrkontrollen är riktigt dålig? Om man ställer sig bakom boxern så får den inte någon kontakt, är seg som fan. Och så får vi tack av boxern så det buzzars i tven, japp hände på våran gammal crt tv och det händer på våra nya Lcd tv. Boxern suger verkligen enligt mig, eller annars är det Sagem (Seghem) som gör dåliga saker, har haft 2 boxrar som vi har använt och båda har varit dåliga i mottagningen. den tredje ligger fortfarande i kartong. Och det är riktigt tråkigt att den ska låta så förbannat (tjuter och har sig) samt som sagt att tven tjuter av boxern. tven låter inte alls så om man spelar upp en dvd film. "Antar" att det är boxerns fel eller att det är scart kabeln(O_o) som är felet
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 21 april 2009 - 16:31.
Postad 26 april 2009 - 20:25
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Stämmer det att det finns olika versioner av 6280, en 6280T och en nyare box med många nya funktioner som heter 6280GL-T? Fynbörsen skriver tex att 6280GL-T är en "Förbättrad version av Sagem 6280T. Med många nya funktioner."
Redigerat av Mrxx, 26 april 2009 - 20:37.
Postad 19 maj 2009 - 21:34
rolla_5
-
rolla_5
-
Rookie
-
2 inlägg
När jag spolar framåt är stegen x2, x4, x10, x60, x300, x600, x25, sen börjar den om från x2. Varför har dom lagt x25 sist? ofta tycker jag att x10 e för sakta och x60 för snabbt. Kanske dom kan stoppa in x25 på rätt ställe vid nästa uppdatering.
Postad 27 maj 2009 - 19:38
Unregistered1284f43c
-
Unregistered1284f43c
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
När jag spolar framåt är stegen x2, x4, x10, x60, x300, x600, x25, sen börjar den om från x2. Varför har dom lagt x25 sist? ofta tycker jag att x10 e för sakta och x60 för snabbt. Kanske dom kan stoppa in x25 på rätt ställe vid nästa uppdatering.
Jag antar att x25 ligger efter 600x för att om du spolar snabbt (x600) och du börjar närma dig avsnittet du vill se går den nästa gång ner till x25 för att ha en chans att trycka på play vid rätt tillfälle. Inte så dumt faktiskt, men jag håller med om att x10 är för sakta och x60 för snabbt. Man kanske kan ha x25 på två ställen??? /Mazons
Postad 25 juni 2009 - 21:06
Unregistered1284f43c
-
Unregistered1284f43c
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Efter 18 månaders frustation över att min lcd-tv har stört min mottagare såsom många andra har klagat över och fått sin mottagare i sin box utbytt ringde jag till supporten. Killen som svarade var hur trevlig som helst. Han sa att med den senaste uppdateringen skulle de problemen vara över, men inga problem, han skickar en lapp som jag klistrar på min låda så jag inte behöver betala frakt. Jag sa samtidigt att två knappar på min fjärrkontroll är sega, + channel och ok knappen. Den får du imorgon sa han. Dagen efter fick jag två paket. En ny fjärr och lappen som jag ska sätta på paketet. Testade fjärren---- INGA PROBLEM, fungerar som det ska. MAO så var det i mitt fall fjärren som spökade då allt var segt. Undrar om de har bytt ut något i fjärren. Hur har ni upplevt som har fått en ny mottagare installerad i er box? Funderar starkt på att skita i att skicka in den.
Patrik
Postad 31 juli 2009 - 23:59
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Efter senaste uppdateringen har jag boxen startat sig själv på nätterna. Jag har tagit ur batterierna ur fjärren och stängt luckan till skåpet den står i så den kan inte få några signaler utifrån.
I princip varje morgon när vi vaknar så är boxen på. Vi har kollat extra noga att den slås av innan vi lägger oss. Det finns inga inspelningar inlagda som kan vara en orsak. Dessutom slår boxen på och av sig själv vid inspelningar så det kan inte vara det heller.
Någon som haft något liknande problem?
Sent svar, men ja, min gör så hela tiden. Slår i princip garanterat på sig minst en gång per dygn. Extra föbannat irriterande är det med tanke på att jag har en Harmony-fjärr som slår på allting när man väljer "titta på TV", men därmed oftast slår av boxen istället för på! "Help -> Nej -> Nej -> Ja -> Ja" är ju lika roligt att trycka på varje gång det händer... *GRRR!!!* Du har inte kommit på någon lösning antar jag?
Postad 01 augusti 2009 - 09:23
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
När man köper en box från boxer, och boxer navigator fungerar inte som den ska.. lr att den missar typ inspelningar. Säg att man vill spela in årets match, kommer hem från skolan/jobbet.. och märker att det inte blev inspelat... hur mycket ansvar tar boxer på sig när det gäller sådana här frågor?
Postad 05 augusti 2009 - 19:16
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Sent svar, men ja, min gör så hela tiden. Slår i princip garanterat på sig minst en gång per dygn. Extra föbannat irriterande är det med tanke på att jag har en Harmony-fjärr som slår på allting när man väljer "titta på TV", men därmed oftast slår av boxen istället för på! "Help -> Nej -> Nej -> Ja -> Ja" är ju lika roligt att trycka på varje gång det händer...
*GRRR!!!*
Du har inte kommit på någon lösning antar jag?
Kul att höra att du också har en Harmony, det har jag med. Det är helt klart den som orsakar problemet. Den skickar helt enkelt senaste kommandot en extra gång. Ibland när jag kollar tv och bytt kanal "uppåt" ett steg så byter den kanal uppåt en gång till någon minut senare. Sen byter jag kanal "nedåt" så jag kommer till den jag såg. Några minuter senare byter den kanal nedåt... Jag förmodar att den gör samma med av och på-signalen när man stänger allt. Mitt problem är att jag har en typ av IR-extender som gör att signalerna går igenom väggar m.m så det hjälper inte att stänga skåpet framför grejorna. Om jag tar bort IR-extendern och stänger luckan så funkar det bra. Jag orkar inte läsa igenom harmonytråden men kanske står det någon lösning där då förmodligen fler än vi har problem. Om du hittar något svar så vore jag tacksam om du skickade ett pm till mig. Mvh Martin
Postad 05 augusti 2009 - 22:58
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag har också en IR-extender som jag använder för att styra Nexxa med Harmonyn. Men det lustiga är att detta har inte varit ett problem lika länge som jag haft Harmony-fjärren, så jag är inte så säker...
Jag har inte heller haft samma problem som du att den skulle skicka några andra kommandon, det är så vitt jag kan avgöra _bara_ problem med att boxen slår på sig. Aldrig några problem med att den byter kanal eller slår av sig.
Postad 07 augusti 2009 - 23:55
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag har också en IR-extender som jag använder för att styra Nexxa med Harmonyn. Men det lustiga är att detta har inte varit ett problem lika länge som jag haft Harmony-fjärren, så jag är inte så säker...
Jag har inte heller haft samma problem som du att den skulle skicka några andra kommandon, det är så vitt jag kan avgöra _bara_ problem med att boxen slår på sig. Aldrig några problem med att den byter kanal eller slår av sig.
För mig har problemet kommit de senaste månaderna... Sent svar, men ja, min gör så hela tiden. Slår i princip garanterat på sig minst en gång per dygn. Extra föbannat irriterande är det med tanke på att jag har en Harmony-fjärr som slår på allting när man väljer "titta på TV", men därmed oftast slår av boxen istället för på! "Help -> Nej -> Nej -> Ja -> Ja" är ju lika roligt att trycka på varje gång det händer...
*GRRR!!!*
Du har inte kommit på någon lösning antar jag?
Istället för att trycka hjälp så kan du lägga in att när du tryckt på en aktivitet så skall box på/av, förstärkare på/av osv. visas i fönstret. Jag har lagt in de vanligaste kommandona där som brukar strula. Då blir det bara ett knapptryck om allt inte startar.
Postad 02 september 2009 - 13:26
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Efter 18 månaders frustation över att min lcd-tv har stört min mottagare såsom många andra har klagat över och fått sin mottagare i sin box utbytt ringde jag till supporten. Killen som svarade var hur trevlig som helst. Han sa att med den senaste uppdateringen skulle de problemen vara över, men inga problem, han skickar en lapp som jag klistrar på min låda så jag inte behöver betala frakt. Jag sa samtidigt att två knappar på min fjärrkontroll är sega, + channel och ok knappen. Den får du imorgon sa han. Dagen efter fick jag två paket. En ny fjärr och lappen som jag ska sätta på paketet. Testade fjärren---- INGA PROBLEM, fungerar som det ska. MAO så var det i mitt fall fjärren som spökade då allt var segt. Undrar om de har bytt ut något i fjärren. Hur har ni upplevt som har fått en ny mottagare installerad i er box? Funderar starkt på att skita i att skicka in den.
Patrik
Hur gick det för dig? Löstes problemet permanent med byte av fjärr? Jag står själv nu i samma sits som du................
Redigerat av osvanberg, 02 september 2009 - 13:27.
Postad 04 september 2009 - 11:40
Unregistered1284f43c
-
Unregistered1284f43c
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hur gick det för dig? Löstes problemet permanent med byte av fjärr? Jag står själv nu i samma sits som du................
Allt fungerar perfekt. T.o.m. min trådlösa sändare till tv:n fungerar super, fanns inte en chans att den fungerade innan. Hoppas det löser sig.
Redigerat av Unregistered1284f43c, 04 september 2009 - 11:46.
Postad 07 september 2009 - 07:42
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Allt fungerar perfekt. T.o.m. min trådlösa sändare till tv:n fungerar super, fanns inte en chans att den fungerade innan. Hoppas det löser sig.
det var som fan. okej då väntar jag nu med spänning på min nya fjärrkontroll som Sagem-support lovat skicka mig (dock sa de att "det inte skulle hjälpa då de måste byta mottagaren på min box" för att det ska lösas.). Men jag hade ju läst ditt inlägg innan, så jag gissar att det finns en chans ändå!!
Redigerat av osvanberg, 07 september 2009 - 07:42.
Postad 07 september 2009 - 13:47
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
det var som fan. okej då väntar jag nu med spänning på min nya fjärrkontroll som Sagem-support lovat skicka mig (dock sa de att "det inte skulle hjälpa då de måste byta mottagaren på min box" för att det ska lösas.). Men jag hade ju läst ditt inlägg innan, så jag gissar att det finns en chans ändå!! 
Vände ni er direkt till Sagem, eller...? Sitter på samma problem nämligen, fast vissa knappar funkar visst inte alls...!
Postad 14 september 2009 - 22:46
Unregistered1284f43c
-
Unregistered1284f43c
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Vände ni er direkt till Sagem, eller...? Sitter på samma problem nämligen, fast vissa knappar funkar visst inte alls...!
Fick med en lapp från Boxer med nummret till Sagem. Trevlig support. Hittar du den inte kanske jag kan fixa nummret när jag kommer hem /Mazons
Postad 22 september 2009 - 09:51
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Japp, ringde Sagem direkt. Supportnummer dit hittar du på deras hemsida. Den nya fjärren har kommit. Dock ingen skillnad för mitt problem. Fortfarande störs signalen av TV:ns ljus.
Postad 23 september 2009 - 22:39
Goxx
-
Goxx
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej!
Har klarat mig lindrigt undan tidigare nämnda problem, men nu har ett nytt fenomen uppstått; när jag programerar en inspelning att starta tex kl 21.00 och stoppa kl 22.00, så startar inspelningen ca 20.55 och stoppar ca 21.55. Har inte provat så många kanaler, men jag vet att inspelningar på TV3 tidigareläggs. Inspelningar på SVT fungerar som de ska. Har "timer" vald för programering av inspelningar.
Någon som råkat ut för det samma eller har förslag på lösningar?
Slänger in en fråga till när jag ändå skriver. Jag vet ju att det skrivits massor om att fjärren störs av LCD-tv, vilket är ett problem som jag nu faktiskt drabbats lite av. Ingen katastrof, men den funkar betydligt sämre än med gamla tjock-tvn ståendes över boxen. Hur är det egentligen, finns det någon lösning på det problemet?
Redigerat av Goxx, 23 september 2009 - 22:40.
Postad 24 september 2009 - 07:17
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej!
Har klarat mig lindrigt undan tidigare nämnda problem, men nu har ett nytt fenomen uppstått; när jag programerar en inspelning att starta tex kl 21.00 och stoppa kl 22.00, så startar inspelningen ca 20.55 och stoppar ca 21.55. Har inte provat så många kanaler, men jag vet att inspelningar på TV3 tidigareläggs. Inspelningar på SVT fungerar som de ska. Har "timer" vald för programering av inspelningar.
Någon som råkat ut för det samma eller har förslag på lösningar?
Slänger in en fråga till när jag ändå skriver. Jag vet ju att det skrivits massor om att fjärren störs av LCD-tv, vilket är ett problem som jag nu faktiskt drabbats lite av. Ingen katastrof, men den funkar betydligt sämre än med gamla tjock-tvn ståendes över boxen. Hur är det egentligen, finns det någon lösning på det problemet?
Timerinspelningar ska funka så. Kolla i inställningar, så kan du justera hur mycket den ska lägga till före & efter. Om fjärren störs ut av teven finns bara ett sätt, ring Sagem-support och be dem byta ut IR-mottagaren i boxen.
Postad 28 september 2009 - 07:08
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag hade inne min box på service och nu får jag inte serieinspelningar att fungera, förr kom det upp en ruta där den frågade om man ville spela in hela serien men den dyker inte upp längre är det någon inställning nånstans som jag måste ändra?
//JB
Postad 10 november 2009 - 20:14
kenai57
-
kenai57
-
Rookie
-
1 inlägg
http://www.pvrworld....php?topic=371.0
Men jag vågade aldrig röra något annat i menyn, vilket flera andra på forumet varnade för.
Men undrar varför man inte vill att folk ska kunna formatera sina hårddiskar. Fransmän... 
Hur gjorde du för att komma åt service läget på digitalboxen....hårddisken säger att den är full fast det är bara 15% enligt utrymme som används på min Sagem dvr 64160SL /Kent
Redigerat av kenai57, 10 november 2009 - 20:16.
Postad 12 november 2009 - 21:46
Unregistered1284f43c
-
Unregistered1284f43c
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hur gjorde du för att komma åt service läget på digitalboxen....hårddisken säger att den är full fast det är bara 15% enligt utrymme som används på min Sagem dvr 64160SL /Kent
Tryck på Menu Sen välj följande - Teknisk information - Produktdata - Tryck A (röd) - Info (i) - B (grön) Välj sedan hårddisk och formatera. Lycka till. Skriv och tala om hur det gick.
Postad 01 mars 2010 - 10:08
hofverberg
-
hofverberg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har nu drabbats av ett mycket skumt problem med min DVR-6280. Sedan igår vägrar boxen att starta, utan fortsätter bara att stå på "Init" i displayen utan att någonting händer. Jag har provat att bryta strömmen under flera timmar, och ingen skillnad - den kommer aldrig förbi "init".
Är det någon annan som råkat ut för detta? Finns det något som man kan prova, eller tvingas man skicka in boxen till Sagem? Tyvärr har jag inte kvar någon garanti på boxen...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|