Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 November 2007 - 15:01

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Har bara kört några låtar, och jag gillar också gitarren, förutom att det är ju apsvårt att lixom glida mellan fretknapparna nu. Man fastnar ju mer på knapparna och kanterna är lixom hårdare, sen tycker jag materialet gör att man "klibbar fast". Någon som håller med? Förhoppningsvis är detta bara en vanesak och man lär sig efter ett tag. Sen är det ju mycket lättare att träffa noterna men det visste man ju sen demon.

Att linka kontot till guitarhero.com funkade förvånandsvärt bra också, uppdateras riktigt snabbt :D

Håller med, hoppas man vänjer sig! Sedan tyckte jag den var alldeles för känslig på tilt/starpower också.

Det verkar ha att göra med spelet det är lika känsligt att köra med GH2 x-plorer i 3:an.

Postad 23 November 2007 - 15:37

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Det hade ju varit bra med en tredje inställning där man kunde ställa in hur känsligt spelet skulle vara för tiltningen av guran. Den nya whammykalibreringen...gör den nån nytta förresten?

Postad 23 November 2007 - 21:48

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Tycker guran är riktigt bra.
Nån som vill lira?

gamertag: diarrehampus

Postad 24 November 2007 - 13:22

Unregisteredb5271049
  • Unregisteredb5271049
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Precis packat upp mitt 360 (premium) o ska dra igång det med mitt lika nyuppackade Guitar Hero 3 men hur fan lyckas jag synka guran med konsolen?? det står ju att det ska lysa 1/4 av qvadranten när dom e synkade med det händer fan inget mer än att bägge börjar "snurra" o sen slocknar det på konsolen o fortsätter snurra på guran.

Nån som har nått förslag på vad man kan göra??

Henkan

Postad 24 November 2007 - 13:57

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Tryck på synca knappen på boxen först så ring of light börjar snurra. Sen trycker du på synca knappen på guran så ska det funka.

Mvh D

Postad 25 November 2007 - 01:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Körde min första onliematch ikväll, efter en del strul med att hitta en match fick jag tillslut möta en på hard och låten var halothemelåten. Lyckades slå honom och då blippade en achievemnt till. Tydligen var det en av utvecklarna av spelet jag slog så det var den achievmenten. Ett tips bara till er som vill ha den, de verkar spela just nu. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad användaren hette. ;)

Postad 25 November 2007 - 06:59

zertox
  • zertox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
det achivment du menar är

Meet Your Maker
Beat one of the creators of Guitar Hero 3 at their own game

mötte en på medium och jag sopade banan med honom.

ni som har sagt att gh2 gitarren skall funka på gh3 , hur ska man göra, min får ingen kontakt med consollen utan står enbart och blinkar.

Postad 25 November 2007 - 14:55

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

det achivment du menar är

Meet Your Maker
Beat one of the creators of Guitar Hero 3 at their own game

mötte en på medium och jag sopade banan med honom.

ni som har sagt att gh2 gitarren skall funka på gh3 , hur ska man göra, min får ingen kontakt med consollen utan står enbart och blinkar.

Koppla in den ? Den e ju inte trådlös bara trycka in den i usbporten ju, vad är problemet ? ;)

Postad 25 November 2007 - 23:57

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Jag har bara gott att säga om spelet! :) Köpte det idag och är mycket nöjd! Dock blir det att inhandla en till gitarr. Var tråkigt när den ena stog med en handkontroll brevid :wub:

Postad 26 November 2007 - 01:33

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
kommer gitarren i gh3 fungera till rock band som bas/gitarr?

Postad 26 November 2007 - 07:56

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Tror inte det, då guitarren till Rock Guitar ska ha mera knappar än de som finns på GH gitarrerna.

Btw, var det någon mer som hade svårt att klara sista boss fighten, har iof klarat den nu på Hard men tog väll än 25-30 försök innan jag lyckades.

Postad 26 November 2007 - 08:09

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

kommer gitarren i gh3 fungera till rock band som bas/gitarr?

Ja

Tror inte det, då guitarren till Rock Guitar ska ha mera knappar än de som finns på GH gitarrerna.

Nej, men den ska ha nån extrafunktion, men ingenting nödvändigt.

Postad 26 November 2007 - 08:37

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Btw, var det någon mer som hade svårt att klara sista boss fighten, har iof klarat den nu på Hard men tog väll än 25-30 försök innan jag lyckades.

Tog ungefär 11-12 försök för mig.

Postad 26 November 2007 - 09:04

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag och en av mina sambos kör Co-op på hard och har totalt fastnat på Metallica - One och Iron Maiden - Number of the Beast, hemskt svåra, Maiden har vi kommit typ 19% på som längst och Metallica dör vi alltid på solostycket.
Är så deprimerande när man fastnar.

Postad 26 November 2007 - 09:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
GH3 är MYCKET MYCKET svårare än de andra GH spelen.

Postad 26 November 2007 - 10:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Körde min första onliematch ikväll, efter en del strul med att hitta en match fick jag tillslut möta en på hard och låten var halothemelåten. Lyckades slå honom och då blippade en achievemnt till. Tydligen var det en av utvecklarna av spelet jag slog så det var den achievmenten. Ett tips bara till er som vill ha den, de verkar spela just nu. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad användaren hette. :wub:

Är ganska säker på att det står lite fel angående den achivementen, tror det räcker att slå en person som redan har achivementen. Och de som skapade spelet började väl allihopa med att ha den. Så du har alltså slagit nån som slagit nån som slagit nån som slagit nån....som slagit en av utvecklarna :)
Jag fick också den min första onlinematch förresten :P

När det gäller att hitta matcher funkar det ofta bra för mig, värre att komma in då någon alltid hinner före. Enklast är ju att skapa en egen match och vänta på folk istället.
Har förresten hänt ett par gånger att mitt spel hängt sig under "joining...", eller den har stått och joinat i typ 3 min innan jag tröttnat, har dock lyckats med att gå direkt till dash via Y och xbox-knappen men känns ändå inte helt stabilt. Och en gång frös hela boxen efter jag vunnit en match, hade rutan "you rock" lite väl länge tyckte jag.
Fler som haft liknande problem?

Jag tycker snarare det verkar enklare, eftersom det är mycket lättare att träffa noterna, man behöver inte vara lika exakt som på tvåan. Spelet blir lite roligare men man tappar känslan endel.

Redigerat av Luzer, 26 November 2007 - 10:09.

Postad 26 November 2007 - 10:20

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Köpte spelet i fredags och tycker den är minst lika bra som 2:an. Jag filmade lite när jag spelade med några polare, vad tycker ni? :)

Through Fire And Flames (Expert)

Postad 26 November 2007 - 10:23

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Köpte GH 3 som julklapp till dottern, men kunde inte hålla mig, utan testade en del igår :) har aldrig spelat någon av de andra, men det här var riktigt kul, trots att jag bara kör på easy, blev ett par timmar igårkväll, blir nog mer ikväll :wub: får slå in allt på natten innan julafton

Postad 26 November 2007 - 11:17

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Köpte spelet i fredags och tycker den är minst lika bra som 2:an. Jag filmade lite när jag spelade med några polare, vad tycker ni? :wub:

Through Fire And Flames (Expert)

He he, den där videon var grym i början, tills det börja dimpa ner videos på dom som nyper över 700k på samma låt :)

Postad 26 November 2007 - 11:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Sure is, fanns inte i mina vildaste drömmar att vi skulle fastna på någon låt på Hard.

Postad 26 November 2007 - 12:35

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Sure is, fanns inte i mina vildaste drömmar att vi skulle fastna på någon låt på Hard.

För mig då som är helt grön på GH så känner jag t o m att Medium är svårt, får inte till den blåa knappen när det väl gäller.

Postad 26 November 2007 - 12:59

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Testade Through Fire and Flames på Expert, hade inga problem i GH2 på Expert, fick oftast 4-5 Stjärnor på de mesta låtarna, men Expert i GH3 är ju i en helt annan division. Galet svårt, men samtidigt roligt för man får en ny utmaning. Kul att man kunde ladda ner Halo temat gratis och lira också :)

Postad 26 November 2007 - 13:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Testade Through Fire and Flames på Expert, hade inga problem i GH2 på Expert, fick oftast 4-5 Stjärnor på de mesta låtarna, men Expert i GH3 är ju i en helt annan division. Galet svårt, men samtidigt roligt för man får en ny utmaning. Kul att man kunde ladda ner Halo temat gratis och lira också :)

Fast TTFAF känns i sig som en helt annan division jämfört med de andra låtarna på expert också tycker jag, man räknar ju typ aldrig med att någonsin klara av den.

Postad 26 November 2007 - 13:48

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

För mig då som är helt grön på GH så känner jag t o m att Medium är svårt, får inte till den blåa knappen när det väl gäller.

Men jag har då ändå spelat en del GH2 och inte upplevt några problem på Hard i Co-op med kompisen på det.

Postad 26 November 2007 - 14:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Ser att alla grymma på youtube kör både upp o ner med strumbaren, kör ni grymma här på minhembio så också? Tyckte själv att det lätt blev felslag så på GH2, kanske lättare nu på GH3?

Postad 26 November 2007 - 14:48

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Ser att alla grymma på youtube kör både upp o ner med strumbaren, kör ni grymma här på minhembio så också? Tyckte själv att det lätt blev felslag så på GH2, kanske lättare nu på GH3?

När man kör på hard och expert måste man ju köra både upp och ner för att hinna med. Men jag håller med, det är svårt och jag är själv skitkass på att dubbelstrumma sådär fort och hitta rätt tempo. Men det är ändå lättare i Gh3 än vad det var i tvåan. Sen tycker jag ibland det är svårare med de "långsamma" dubbelstrum partierna än de halvsnabba. Är tex inte ofta jag hittar rätt tempo under refrängen (är det väl) på Jordan i Gh2. Det partiet är på gränsen att man klarar att bara strumma neråt, och ganska enkelt att hinna med om man kör både upp och ner, däremot svårt att ha rätt tempo.

Postad 26 November 2007 - 16:15

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Fick precis hem min andra trådlösa gitarr då jag hade fel på min första. Men denna beter sig likadant! När jag trycker in grön o röd knapp samtidigt och slår an neråt på gitarren så tänds gul knapp också och man får fel not. Fattar det inte......gör jag något fel,,, blir helt knapp. Är bara när jag trycker ner grön och röd knapp samtidigt o slår an nedåt. Trycker jag ner röd/gul eller gul/blå så funkar det. Har även testat med min gitarr med sladd och då har jag inte detta problemet.

Vad är det frågan om?

Mvh D

Postad 26 November 2007 - 16:19

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hej!

Fick precis hem min andra trådlösa gitarr då jag hade fel på min första. Men denna beter sig likadant! När jag trycker in grön o röd knapp samtidigt och slår an neråt på gitarren så tänds gul knapp också och man får fel not. Fattar det inte......gör jag något fel,,, blir helt knapp. Är bara när jag trycker ner grön och röd knapp samtidigt o slår an nedåt. Trycker jag ner röd/gul eller gul/blå så funkar det. Har även testat med min gitarr med sladd och då har jag inte detta problemet.

Vad är det frågan om?

Mvh D

Jag tycker det låter som att du bara haft en sabla otur :)
Du kan ju iofs prova samma gitarr på en annan konsoll men det låter väldigt långsökt att det skulle fungera då.

Postad 26 November 2007 - 16:29

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Bara så jag inte är ute o cyklar. Någon som har den trådlösa gitarren som kan pröva och trycka ner grön och röd knapp som ett ackord o trycka strängen neråt o se vad som händer?

För mig kommer ju som sagt gul knapp med också......

Blir så trött.....vill ju lira ju...............

Mvh D

Postad 26 November 2007 - 18:32

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Bara så jag inte är ute o cyklar. Någon som har den trådlösa gitarren som kan pröva och trycka ner grön och röd knapp som ett ackord o trycka strängen neråt o se vad som händer?

För mig kommer ju som sagt gul knapp med också......

Blir så trött.....vill ju lira ju...............

Mvh D

Jag har den trådlösa och detta händer inte för mig.

Postad 26 November 2007 - 20:09

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Tack för att du testade.

Kan ju inte va fel på boxen tycker jag. Mina trådlösa handkontroller funkar ju klockrent.

Får be Cdon om en tredje gitarr.

Mvh D

Postad 27 November 2007 - 02:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

När man kör på hard och expert måste man ju köra både upp och ner för att hinna med. Men jag håller med, det är svårt och jag är själv skitkass på att dubbelstrumma sådär fort och hitta rätt tempo. Men det är ändå lättare i Gh3 än vad det var i tvåan. Sen tycker jag ibland det är svårare med de "långsamma" dubbelstrum partierna än de halvsnabba. Är tex inte ofta jag hittar rätt tempo under refrängen (är det väl) på Jordan i Gh2. Det partiet är på gränsen att man klarar att bara strumma neråt, och ganska enkelt att hinna med om man kör både upp och ner, däremot svårt att ha rätt tempo.

Körde både hard och 75% av expert på GH2 utan dubbelstrum, får kanske revidera det och börja köra dubbelt nu då. Iofs får jag ofta kramp i armen som jag kör nu med singelstrum :) så det kanske kan öppna nya dörrar med dubbelstrum. Får testa nästa gång jag kör. Det kan inte vara helt fel om en kille får 750000 poäng på TFAF :P .

Postad 27 November 2007 - 09:25

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Körde både hard och 75% av expert på GH2 utan dubbelstrum, får kanske revidera det och börja köra dubbelt nu då. Iofs får jag ofta kramp i armen som jag kör nu med singelstrum :lol: så det kanske kan öppna nya dörrar med dubbelstrum. Får testa nästa gång jag kör. Det kan inte vara helt fel om en kille får 750000 poäng på TFAF :P .

Aj, ont i höger underarm säger jag :)
Oftast går det bättre för mig också när jag enkelstrummar och klarar av det, men har börjat försöka dubbelstrumma så mycket jag kan och försöka lära mig hålla rätt tempo där med, så man slipper den där krampen :P

Postad 27 November 2007 - 09:25

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag köpte GH3 igår och det var första gången jag prövade något ur GH-serien. Det var urkul. Kramp i fingrarna bara :)

Postad 27 November 2007 - 13:02

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Funderar på om min onda rygg kan bero på GH3... Hade lite ont innan, men när jag spelat det några timmar blev det värre och senare på kvällen kunde jag knappt röra mig... Spelade stående framför TVn och hade TVn rätt långt ner, så jag antar att jag stod rätt framåtlutad. Någon som känt av samma sak?
Har haft ont sen release i alla fall. Det i kombination med att jag tror jag har en spricka i tummen efter att ha ramlat på fyllan förra helgen gör att jag inte är så duktig på TV-spel just nu.

Kan inte klaga på spelet dock. Jävligt kul. Men jag får nog höja TVn om jag ska klara av att spela mer. Skam den som ger sig.

Postad 27 November 2007 - 14:56

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag sitter alltid ner när jag spelar.

Postad 27 November 2007 - 17:06

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Pinnstol framför teven, thats the sh*t :(

Postad 28 November 2007 - 09:19

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Pinnstol framför teven, thats the sh*t ;)

Har du lagt ner för mycket pengar på hembio så du inte hade råd med nåt bekvämare? :)
Guitar Hero ska väl spelas stående. Det var även mycket lättare stående tyckte jag i alla fall. Fast som gammal gitarrist kanske jag är småskadad.
Har klarat karriären på Medium nu i alla fall. Med nöd och näppe. Ska väl ta mig an Nästa nivå härnäst.
Mycket svårare än att spela gitarr på riktigt.

Testade även lite onlinespelande igår. Jag kom fram till att jag är rätt dålig :wub:

Redigerat av C Upp, 28 November 2007 - 09:37.

Postad 28 November 2007 - 09:54

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Latmaskar!! Klart man ska köra stående och gärna med lite headbang :)

Helst tycker jag man ska springa omkring i och peka med gitarren och göra "devilshand" åt allt och alla ;), brukar jag göra.

Skämt åsido, är det inte lite lättare att köra starpower stående? istället för att bara tilta gitarren tiltar man överkroppen.

Postad 28 November 2007 - 10:25

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
I o m att gitarren fungerar precis som en vanlig kontroll, typ, så testade jag att lira lite Halo med gitarren, haha.
Jag har inte riktigt listat ut hur man skulle kunna gå runt å sånt men om man lutar gitarren neråt så lutar sig gubben neråt, lutar man den uppåt så åker man uppåt, lutar man gittar snabbt uppåt så skjuter man. Man måste även hålla inne wammar-grejjen för att killen ska stå still annars så snurrar man bara jätte snabbt åt vänster. Väldigt fräckt måste jag säga... :)

Postad 28 November 2007 - 12:04

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

I o m att gitarren fungerar precis som en vanlig kontroll, typ, så testade jag att lira lite Halo med gitarren, haha.
Jag har inte riktigt listat ut hur man skulle kunna gå runt å sånt men om man lutar gitarren neråt så lutar sig gubben neråt, lutar man den uppåt så åker man uppåt, lutar man gittar snabbt uppåt så skjuter man. Man måste även hålla inne wammar-grejjen för att killen ska stå still annars så snurrar man bara jätte snabbt åt vänster. Väldigt fräckt måste jag säga... :wub:

Ha ha grymt, vi kanske skulle köra lite slayer men alla måste använda guran istället :) Blir nog en annorlunda match ;)

Postad 28 November 2007 - 14:32

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Skämt åsido, är det inte lite lättare att köra starpower stående? istället för att bara tilta gitarren tiltar man överkroppen.

Jag sitter som en lat trubadur och plinkar. Enklast är ju att trycka med yttersidan av handflatan på backknappen för att köra starpower :)

Postad 28 November 2007 - 14:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Att få igång starpower? JAg tycker själv att det stora problemet är att INTE sätta igång den titt som tätt. Tycker den är jättekänslig och ibland räcker det att jag bara skall ändra spelställnig lite så går den igång :) .

Postad 28 November 2007 - 15:18

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jaha nu har man trillat in i GH träsket. Provade GH3 endast med HK & det blev en beställning direkt med GH3 + gitarr kommer säkert kommer om någon dag eller två! :)

Ska köpa GH2 också enbart spelet då så behöver jag nog inte ladda ner några låtar från LIVE ännu.

Postad 28 November 2007 - 20:22

Spetsat
  • Spetsat
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jaha nu har man trillat in i GH träsket. Provade GH3 endast med HK & det blev en beställning direkt med GH3 + gitarr kommer säkert kommer om någon dag eller två! ;)

Ska köpa GH2 också enbart spelet då så behöver jag nog inte ladda ner några låtar från LIVE ännu.

Om du hittar GH2 utan gitarr så länka gärna. Har letat men inte hittat det förutom på amazon.

Postad 28 November 2007 - 20:58

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jaha nu har man trillat in i GH träsket. Provade GH3 endast med HK & det blev en beställning direkt med GH3 + gitarr kommer säkert kommer om någon dag eller två! B)

Om du hittar GH2 utan gitarr så länka gärna. Har letat men inte hittat det förutom på amazon.

Shit det där tänkte jag inte på! :wub:

Hur fasen kan de sälja GH3 utan gitarr då??
Till 3:an måste du ju ha den nya gitarren då den har fler knappar tydligen.
Suck vill inte köpa en till gitarr bara för att få GH2 då den till 2:An är med kabel ;)

Postad 28 November 2007 - 22:33

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som köpt en fungerande trådlös gitarr. Vart har ni köpt dom från?

Då jag fått två st felaktiga gitarrer av min butik så byter jag butik. Har även testat dom gitarrerna på ett annat xbox o dom funka inte där heller.

Tacksam för svar

Mvh D

Postad 28 November 2007 - 22:43

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som köpt en fungerande trådlös gitarr. Vart har ni köpt dom från?

Då jag fått två st felaktiga gitarrer av min butik så byter jag butik. Har även testat dom gitarrerna på ett annat xbox o dom funka inte där heller.

Tacksam för svar

Mvh D

Jag köpte mitt på discshop.se om de kan va till nån hjälp. Köpte paketet med spel + gitarr och den har funkat utan problem. Allt flyter på som det ska.

Dock har jag märkt att ibland när jag ska använda starpowern så hackar spelet till i nån tiondels sekund. Inget man stör sig på, men det finns ändå där. Nån som upplevt samma problem?

Postad 28 November 2007 - 22:47

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jaha nu har man trillat in i GH träsket. Provade GH3 endast med HK & det blev en beställning direkt med GH3 + gitarr kommer säkert kommer om någon dag eller två! B)

Suck vill inte köpa en till gitarr bara för att få GH2 då den till 2:An är med kabel ;)

Du behöver inte alls ha den nya gitarren för att kunna spela GH3, är lika många knappar som på gitarren till GH2. Det är i Rockband det finns fler knappar på guran... Sen så skulle jag vilja säga att du borde köpa en till gitarr hursomhelst, tänk dig på förfest och ni vill tävla mot varandra och så har du bara en gitarr...

Som sagt så funkar GH3 att spela med gitarren från GH2, osäker på om det går att använda nya gitarren till GH2 men det borde ju funka åt det hållet också... Men min röst faller på att köpa 2 gitarrer, köp nå begat GH2 med gitarr så är det ju lugnt, då har du GH2 & 3 + att du har 2 gitarrer så du kan tävla mot/med polare...

Redigerat av Baruba, 28 November 2007 - 22:52.

Postad 28 November 2007 - 22:54

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jaha nu har man trillat in i GH träsket. Provade GH3 endast med HK & det blev en beställning direkt med GH3 + gitarr kommer säkert kommer om någon dag eller två! :lol:

Du behöver inte alls ha den nya gitarren för att kunna spela GH3, är lika många knappar som på gitarren till GH2. Det är i Rockband det finns fler knappar på guran... Sen så skulle jag vilja säga att du borde köpa en till gitarr hursomhelst, tänk dig på förfest och ni vill tävla mot varandra och så har du bara en gitarr...

Som sagt så funkar GH3 att spela med gitarren från GH2, osäker på om det går att använda nya gitarren till GH2 men det borde ju funka åt det hållet också... Men min röst faller på att köpa 2 gitarrer, köp nå begat GH2 med gitarr så är det ju lugnt, då har du GH2 & 3 + att du har 2 gitarrer så du kan tävla mot/med polare...

He he he det får väl luta åt det, dock kommer jag paxa den trådlösa hela tiden! B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.