Hämta ner gratisprogrammet från Sony Ericssons hemsida Themes Creator fungerar het suveränt till alla Sony Ericsson Telefoner. Finns til både Mac, Linux och Windows.Någon som vet var man skulle kunna tänkas få tag på ett hjälpmedel för att göra egna themes till W960i? Eller till walkman-spelaren om det ens är möjligt. Alternativt få tag på bra redan gjorda themes.
Sony Ericsson W960i 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(57)
|
Inga priser |
SE W980i (143 inlägg)
|
17 år sedan |
Kommentarer till W960 Film av web_konto (4 inlägg)
|
17 år sedan |
G900 eller W960? (23 inlägg)
|
17 år sedan |
SE W960i vs LG KU990 (62 inlägg)
|
18 år sedan |
Skicka sms med datorn via mobilen! (6 inlägg)
|
18 år sedan |
K850i eller W960i? (47 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 06 December 2007 - 18:00
Postad 06 December 2007 - 18:25
Är det bara jag som missat detta eller har SE helt skippat hanteringen av profiler?
Dessutom tycker jag hanteringen av kontakter är lite knepig om man har kopierat dessa från sin tidigare lur (W800i) via SIM-kortet. Nu har jag skrivit ner alla kontakter och nummer och matat in dessa manuellt (tidskrävande, men nu har jag fått det som jag vill ha det).
Kolla här
http://www.sonyerics...e...cc=se&lc=sv
/M
Postad 06 December 2007 - 18:27
Är det bara jag som missat detta eller har SE helt skippat hanteringen av profiler?
Dessutom tycker jag hanteringen av kontakter är lite knepig om man har kopierat dessa från sin tidigare lur (W800i) via SIM-kortet. Nu har jag skrivit ner alla kontakter och nummer och matat in dessa manuellt (tidskrävande, men nu har jag fått det som jag vill ha det).
Jag hade visserligen en Nokia telefon tidigare men alla mina kontakter kom in med efternam som förnamn och tvärtom. Tidsödande och jobbigt men eftersom jag haft Nokia trodde jag att det var smällar man får ta.
Jaa. Annars är ju den enklaste lösningen att skicka kontakterna från den gamla telefonen till den nya via Bluetooth och ALLT ser ut precis som det gjorde i den gamla telefonen... Roligt att höra i efterhand va... Hehehe!
Postad 06 December 2007 - 18:41
Hämta ner gratisprogrammet från Sony Ericssons hemsida Themes Creator fungerar het suveränt till alla Sony Ericsson Telefoner. Finns til både Mac, Linux och Windows.Någon som vet var man skulle kunna tänkas få tag på ett hjälpmedel för att göra egna themes till W960i? Eller till walkman-spelaren om det ens är möjligt. Alternativt få tag på bra redan gjorda themes.
Kan man välja färg på text, ikoner och bakgrunderna?
Och finns det med avinstallationsfil?
Redigerat av Coistrel, 06 December 2007 - 18:42.
Postad 06 December 2007 - 18:43
Ja du kan göra pricis allt du vill även lägga till ljud om du känner för det.Kan man välja färg på text, ikoner och bakgrunderna?
Och finns det med avinstallationsfil?
Postad 06 December 2007 - 18:49
Postad 06 December 2007 - 19:13
Haft telefonen nu i några timmar och kan än så länge säga att jag är grymt nöjd med den! Ljudet i den är över all förväntan och den fullständigt pissar på ljudet i min gamla ipod. Telefonen är också väldigt lättmanövrerad och jag tycker inte alls att den är så långsam som alla säger. Eftersom jag först och främst ville ha en bra musikmobil men lite kul tillbehör är jag sjukt nöjd.
Kan bara hålla med, sjukt nöjd!
Postad 06 December 2007 - 19:42
Finns ingenting med SE som är bättre enligt mig
Edit
Nu har jag dock inte haft en TyTn I...
Den kanske var kass
Redigerat av moparman, 06 December 2007 - 19:48.
Postad 06 December 2007 - 20:13
http://www.webhallen...od.php?id=76564
Postad 06 December 2007 - 20:15
Elgiganten är ingen höjdare på headset. Men billiga mobiler är de däremot bra på!
Jag har det bordstället. Fungerar klockrent
Redigerat av Coistrel, 06 December 2007 - 21:59.
Postad 07 December 2007 - 08:11
Får du provision varje gång du nämner Tytn II i olika trådar?Har en TyTn II och skulle aldrig någonsin byta till SE igen..
Edit
Den kanske var kass
Postad 07 December 2007 - 08:28
Får du provision varje gång du nämner Tytn II i olika trådar?Har en TyTn II och skulle aldrig någonsin byta till SE igen..
Edit
Den kanske var kass
Postad 07 December 2007 - 09:31
Redigerat av sweeeedberg, 07 December 2007 - 09:32.
Postad 07 December 2007 - 09:49
Får du provision för att vara rolig?
Jag svarade på inlägget ovanför mitt..Så du kanske kan klaga på han för att han nämner TyTn ?
Redigerat av moparman, 07 December 2007 - 09:52.
Postad 07 December 2007 - 09:51
Tillbaka till W960i. Har nu haft den i snart en vecka och känner mig fortfarande riktigt nöjd med telefonen. Jag har inte riktigt blivit polare med skrivigenkänningen än men det handlar nog mer om att jag är ovan vid det.
Ljudet i telefonen är riktigt bra men en negativ aspekt med det är att maxvolymen känns lite väl låg. Jag är en sån som gillar att ha hög volym på ibland men det är i stort sett omöjligt då det blir aldrig riktigt högt.
Detta kanske iof går att åtgärda med nya lurar det vet jag faktist inte, men det är nog det som stört mig allra mest med telefonen. Annars har jag inte mycket att klaga på. Kameran tar helt ok bilder av vad man kan förvänta sig av en mobilkamera utan någon riktig optik.
Telefonen är allt annat än seg, den var lite seg i menybläddringen men efter jag slog av transitions/övergångar så försvann den segheten.
Batteritiden är väl inte strålande men den är inte dålig heller. Jag är en sån som laddar telefonen varje natt oavsett vad så jag har inte problem med batteriet. Det räcker med råge för mig en vanlig dag vilket kan innebära. 3-5 timmars lyssnade på musik och 1-2 timmars pratande i telefon samt lite allmänt pillande och surfande.
Telefonen känns förvånansvärt lätt och smidig för sin storlek och ligger riktigt fint i handen.
Postad 07 December 2007 - 09:57
För er som har telefonen: hur är kvalitén på den? Jag har en W710i idag och enligt mig så är det en skittelefon. Känns plastig och dåligt ihopsatt, tangentbordet glappar, den stänger av sig då och då när den själv vill samt ibland när man slår ihop luckan. Kan ni komma på något med denna telefon som är liknande eller är allt bra?
Jag upplever inga kvalitets problem alls med W960i. Tvärtom telefonen känns väldigt gedigen och stabil konstruktion. Jag har aldrig haft några problem med att SEs känns plastiga iof så har jag aldrig haft någon clamshell telefon som sägs vara som sämre ur SEs serie.
Postad 07 December 2007 - 10:06
Jag bytte till 3g kort i min lur( ja jag vet jag är lite efter) efter detta så måste jag manuellt acceptera varje mms jag får, väldigt störande. Får upp ett val som säger accept lr rejet, vilket gör att det är väldigt lätt att råka trycka fel. Någon som vet hur man får bort detta.
Har även lite problem med wlan´t men de kan bero på min wlan ap hemma, är annars hel nöjd med telen än så länge.
/gurra
Postad 07 December 2007 - 10:24
pmfeb2
Jag svarade på inlägget ovanför mitt..Så du kanske kan klaga på han för att han nämner TyTn ?
Postad 07 December 2007 - 10:24
Edit
Den kanske var kass
![]()
![]()
det är inga som helst fel på kvaliten på denna..känns inte palstig någonstans utan det är en riktigt schysst telefon med gedigen design och härlig kvalitets känsla.. det är lite tyngd i den oxå så det känns inte som att man håller i en leksak eller dylikt.. jag är super nöjd dessa knappar är inte i närheten av att vara lika plastiga som på en w710.. Köp och du blir inte besviken på kvalitets känslan..
Postad 07 December 2007 - 13:42
pmfeb2
Naaaaaw
Jaja grabbar... det KANSKE blir en w960i då då... men jag måste nog göra en slutkläm på den först... jag är ju så sugen. Eller en Tytn II...
Postad 07 December 2007 - 14:03
Postad 07 December 2007 - 14:28
Funkar mycket bra
Redigerat av moparman, 07 December 2007 - 14:30.
Postad 07 December 2007 - 20:42
Vad har dom isåfall ändrat på jämfört med obrandad lur?
Postad 08 December 2007 - 00:28
Allt som inte var absolut standard i telefonen har nu försvunnit efter en master-reset *surprise*
Nån som vet hur man får tag i de övriga teman som fanns samt galleri-filerna osv (eller vill dela med sig)?
Jag har en obrandad lur...
Postad 08 December 2007 - 09:59
Jag använder Tranquility... Men jag håller på och bygger ett eget tema(Tottenham Hotspur) för att lära mig lite hur det fungerar, kan återkomma med resultat när jag är lite mer färdig än jag är just nu.
Postad 08 December 2007 - 12:12
Postad 08 December 2007 - 12:19
Nu är jag i tagen att köpa en w960i. Undrar nu vilken typ av headset man får till? Har sett både ett traditionellt med sladd och läst att fick ett bluetoothheadset till? Vilket är rätt?
Traditionellt är det som gäller!!
Postad 08 December 2007 - 14:26
Upptäckte just att de finns DivXspelare till den, samt lite andra grejer som förmodligen gör att tiden på jobbet känns kortare än vad den är
Postad 08 December 2007 - 16:39
Under Labs eller liknande, ev måste du regga dig också.
Postad 08 December 2007 - 18:29
Får gärna rekommendera andra spel med för den delen.
Redigerat av Unregisteredb30efd09, 08 December 2007 - 18:29.
Postad 08 December 2007 - 19:34
Läste någonstans att N95 hade stöd för Virtual radio, vad är det?
Det vore bra om jag kunde utnyttja webradio då det råder radioskugga på mitt jobb. Å andra sidan måste jag väl då vara uppkopplad med WLAN vilket utesluter w910, synd då den är lite tunnare o smidigare. Behöver man ha någon acceskod för att komma in på trådlösa nätverk som på företag o offentliga platser? I så fall har jag ändå ingen nytta av webradio om jag inte kommer åt nätet.
Postad 08 December 2007 - 20:05
Postad 08 December 2007 - 21:14
Det är lite svårt ibland att veta exakt vilken URL det är som sändningen går på då diverse hemsidor använder flash och man inte på samma sätt kan granska html-koden...
Postad 09 December 2007 - 00:40
Postad 09 December 2007 - 01:40
Ni nu som har skaffat er denna snygga mobil. Använder ni pennan att peka på skärmen eller det går bra att peka med fingret bara? Vilket e smidigast tycker ni? Tänkte om det va jobbigt att använda den pennan hela tiden.
Jag använder fingrarna, tycker det går smidigt.. liite tricky ibland, men pennan orkar jag inte använda varje gång
Postad 09 December 2007 - 11:43
Postad 09 December 2007 - 12:32
Ni nu som har skaffat er denna snygga mobil. Använder ni pennan att peka på skärmen eller det går bra att peka med fingret bara? Vilket e smidigast tycker ni? Tänkte om det va jobbigt att använda den pennan hela tiden.
Både och, jag använder fingrarna oftast, men när man ska skriva sms med handskrift blir penna bäst, vill man använda keyboarden till smsen är även där pennan lite smidigare för dom knapparna är ganska små.
Postad 09 December 2007 - 13:15
Både och, jag använder fingrarna oftast, men när man ska skriva sms med handskrift blir penna bäst, vill man använda keyboarden till smsen är även där pennan lite smidigare för dom knapparna är ganska små.Det är inga problem att använda fingrarna till navigering och styrning av spel och skötsel av musik och sånt, funkar bra. Kanske inte om man har gigantiska fingrar, men det har inte jag så det kan jag inte säga.
Så du skulle säga att kombinationen penna och keyboard är bättre än den traditionella "styrknappen" på t.ex. W810i?
Postad 09 December 2007 - 15:04
Postad 09 December 2007 - 20:41
Att skapa teman vara inga problem men eftersom jag inte pysslat med det här tidigare undrar jag hur man för över tema-filen till telefonen?
Har letat efter .utz-filer med SE File Manager men kan inte hitta några på telefonen.
Postad 09 December 2007 - 20:49
Postad 09 December 2007 - 21:11
Med Photoshop.Snabb fråga.. Hur skalade du ner dina bilder i 320 x 240? =/ har liiite problem med det..
Ingen som vet hur man överför teman från datorn till telefonen?
EDIT: utz-filen gick att lägga i valfri katalog och sparas automatisk som ett tema.
Redigerat av Unregistered3e8a25cd, 09 December 2007 - 21:34.
Postad 09 December 2007 - 21:26
Redigerat av Coistrel, 09 December 2007 - 21:27.
Postad 10 December 2007 - 09:33
Enda tillfället jag tar fram pennan är om jag t.ex går genom kalendern t.ex. Att maxvolymen är så låg stör mig fortfarande lite. Testade med en polares lurar och det vart lite bätte men kanske ändå inte riktigt topp.
För övrigt, grymt skön lur. Jag känner mig toknöjd med mitt köp och rekomenderar ändå folk telefonen. Batteritiden var jag rädd för skulle vara dålig men den är helt ok i mina ögon.
Nån som vet någon sida med teman utöver UIQ sidan?
Postad 10 December 2007 - 09:52
Gällande teman: Använd bara fast file transfer, flytta filen till valfritt bibliotek... i mitt exempel flyttar/kopierar jag den till /other...
koppla bort usbn. gå till main menu -> Tools/Verktyg -> File Manager/Filhanteraren sen letar du upp rätt bibliotek och kan välja install i menyn... lätt som en plätt. Efter installationen kan man ta bort utz filen för den finns "installerad" på annat ställe.
Har du skapat ett fint tema får du gärna dela med dig av det.
Ska också ställa ett frågor:
* Varför byter den till standard ringsignal etc när man byter tema? Dåligt att dom gjort så. =(
* Dockningsstastionen: Säg att man vill ha denna vid tvn och stereon. Kan man överföra via usb till datorn (i ett annat rum) trådlöst på fler sätt än bluetooth? Och om man ska använda fast file transfer via bluetooth från datorn, hur funkar det då? skickar man från datorn då och får upp de bluetooth saker som finns i närheten? Tänkte ha istället för en kabel för handsfree att man kan koppla den till stereon...
Redigerat av Unregisteredb30efd09, 10 December 2007 - 10:28.
Postad 10 December 2007 - 11:06
Tack för tipset med Opera som webläsare, mycket bättre!
Några frågor...
- Profilhantering? möte, handsfree, utomhus etc finns det överhuvud taget?
- Alarm, verkar inte kunna få till stegrande volym och sambon börjar bli sne
- När jag nu har Opera som webläsare, kan jag ersätta länken i huvudmenyn med Opera? eller måste jag lägga till den i "mina genvägar" menyn?
- Finns det senare uppgraderingar av firmware som kan laddas ner?
Annars tycker jag telefonen är njutbar men fasligt seg, speciellt när man startar Walkman och Meddelanden.
Bytte tema till ett av de andra och upplevde faktiskt att menyhanteringen blev bättre.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
SE W980i
7 bilder
306 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?