MVH,
Kim
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
MinHembiogubben - var hittar man den?
Startad av
ja_visst
, Jul 09 2007 10:26
1840 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 04 October 2007 - 16:30
Storheden utan för Luleå hade inte krukorna på varken, Mique, EM, Cervera, Jula. Sen tittade jag i Boden och utan någon lycka.
MVH, Kim Postad 06 October 2007 - 00:20
Skulle vara kul om dom fanns någonstans i Stockholmstrakten, då hade jag lätt dragit iväg och köpt några fort som *** =)
Postad 06 October 2007 - 08:38
då lär jag ju ringa dit direkt då dom öppnat idag, har för en månad sedan typ kollat varenda butik i gävle som var återförsäljare till baroness och kammat hem noll.. Postad 08 October 2007 - 10:06
Hej på er!
Tyvärr har jag dåliga nyheter. Fick precis ett samtal från den firma jag skulle köpa av. Baroness Design har HELT SLUT på lager och tänker INTE ta hem fler. Så det verkar helt enkelt som hemabiogubben går i graven. Tyvärr! Per Postad 08 October 2007 - 10:11
Inte några särskilt överraskande nyheter, om man nu överhuvudtaget kan kalla det nyheter.
Vet inte om du läst tråden eller bara tagit en sida här och där men det har redan bekräftats att krukorna var och är slut. Tyvärr för er som fortfarande hoppats på att få er en lirare. Postad 08 October 2007 - 15:03
Åh nej! Hade du läst tråden hade du sluppit göra denna pinsamma efterforskning då det varit känt i några hundra inlägg. Postad 08 October 2007 - 16:28
smart att välja och inte ta hem fler när efterfrågan är stor. hoppas dom konkar
Postad 08 October 2007 - 21:15
Är det inte bättre att låsa denna tråd tills det dyker upp några fler krukor nånstans?
Man sitter ju o kollar i tråden så fort den har uppdaterats och man blir lika besviken varje gång. F*n skulle köpt fler. Postad 09 October 2007 - 13:04
Jodå, hade läst tråden. DOCK skulle den jag pratade med kunna ordna hem 16 st. Vilken han fullkomligt misslyckades med. Tragiskt nog. Men jag garranterar dig, nästa gång jag får nys om något.. ska jag hålla det för mig själv. Så slipper du läsa om det! And we all will be happy! Postad 09 October 2007 - 14:08
Ja, det verkar ju vara kört att få tag i en Minhembio gubbe
Man kan ju undra varför Baroness Design inte fattar vinken. Alternativet är ju att hitta en ersättare till Minhembio gubben, för oss som inte lyckats köpa någon eller att dom som redan har, kanske vill sälja enstaka, så att alla kan få vara med i gemenskapen Jag bara spekulerar lite... Postad 09 October 2007 - 20:18
chansen att jag skulle sälja min lilla gubbe e NOLL, om jag nu hade en då. men är det verkligen inga andra som tar in detta till sverige. Postad 11 October 2007 - 20:37
men halloo vad är med den sk... baroness? vill de inte tjäna pengar???
folk ringer och fråga efter gubbarna hela tiden, om de var smarta skulle ta hem några. Redigerat av brassa, 11 October 2007 - 20:37. Postad 15 October 2007 - 11:25
mique i gävle va jätteförvånade att det inte skulle ta hem dem nå mer eftersom att baroness visat upp den på en höstmässa Postad 07 November 2007 - 22:40
Finns de ingen som känner till något annat företag som skulle kunna tillverka dessa för oss?
Postad 26 November 2007 - 22:45
fortfarande ingen som vet var dessa finns att få tag på?
grymt sugen på dessa! Postad 29 November 2007 - 15:56
Krukgubbarna finns i lager för beställning på inredningsfabriken.se
Här är en direktlänk: http://inredningsfab...roducts_id=1546 Postad 29 November 2007 - 17:31
JAAA!! Tack!! beställde 6st svarta prompt! Postad 29 November 2007 - 19:59
Det roliga är att min sambo mailade dom för ett tag sedan och undrade om dom skulle börja sälja dessa gubbar. Så bilden dom har på sin sida är vår gubbe vi har här hemma. Hon bifogade bilden när hon mailde dom och frågade om den. Kanske ska kräva ersättning av dom för att använda min bild utan att informera mig om det http://inspirationsdesign.blogg.se/ Postad 30 November 2007 - 07:36
Jag var med på originalbeställningen med Simz, vi betalade 70 kronor per gubbe så det är inte en enorm skillnad gentemot vad inredningsfabriken tar i pris. Redigerat av Unregistered98837772, 30 November 2007 - 07:36. Postad 30 November 2007 - 09:03
Som sagt är det ganska bra efterfrågan på gubbarna vilket gör att det kan kräva lite pengar. Som Aza sa betalade vi 70kr/gubbe i beställningen vi gjorde tidigare i höst.
Tror nog att de kommer kunna sälja ganska bra om alla intresserade får reda på det. Faktiskt sugen på att beställa några vita för att komplettera med. Grattis alla ni som inte fick några tidigare. Nu har ni chansen. Postad 30 November 2007 - 09:52
Någon som lyckats få en växt att överleva i dom?
Alla mina 4 gubbar (som nu blivit 3 efter en "katt incident") har haft ihjäl växterna som satt i. Kaktusen skrumpnade ihop och dog, en grön buskaktig växt växte som ogräs tills den inte fick plats länge och började hänga ut över hela gubben och torkade sen ut och dog. En annan buskaktig växt tog sig aldrig, antagligen rev jag av för mycket rötter när jag planterade den. Den sista hade också en kaktus variant som skrumpnade ihop och dog. Antingen är jag helt värdelös på att ta hand om växter eller så är dom här krukorna ganska ogästvänliga för levande växter. Blir nog plast nu för min del. Postad 30 November 2007 - 09:57
nja eftersom frakten ligger på 100kr så blir de väl ganska mycket dyrare!? köper man t ex 4st och räknar med frakten så blir de ju 120kr st Redigerat av erik_83, 30 November 2007 - 09:57. Postad 30 November 2007 - 09:59 Krukorna är väl egentligen lite för små för att något ska kunna trivas ordentligt. Sen vet jag inte om det eventuellt kan vara så att du kanske inte riktigt är sådär jättebra på att sköta om dem. Synd att de dött! Postad 30 November 2007 - 10:03 Förlåt! Tänkte inte på frakten. Köp fler vet ja. Sen är det såhär att vill man ha någonting tillräckligt starkt får man vara villig att betala lite för det också. Smakar det så kostar det. Gå ihop med några polare och köp en större mängd. Kanske ni kan få mängdrabatt också. Postad 30 November 2007 - 10:13 Förlåt! Tänkte inte på frakten. Köp fler vet ja. Sen är det såhär att vill man ha någonting tillräckligt starkt får man vara villig att betala lite för det också. Smakar det så kostar det. Har väntat på detta ända sen jag missade gruppköpet så jag kan garantera dig att jag ska köpa,oavsett kostnad ingen dum idé,fast tror jag står ut med den dyra frakten och lever med vetskapen att jag är den enda i släkten med dessa "gubbar" Postad 30 November 2007 - 10:55 Go' inställning! Postad 30 November 2007 - 12:20
Beställde själv fyre stycken igår. Dock var jag lite väl ivrig så besällde fyra svarta.
Såg sen efter åt att det fanns vita också. Mailade snäl om hur det låg till, och idag hade jag fått mail om att på måndag postas det två svarta och två vita hem till mig för ett pris på 480kr. dvs 120kr per gubbe. Men det fick fan kosta vad det kosta ville. Jag skulle bara he sånna krukor! Postad 30 November 2007 - 12:31
Kan ju inte annat än säga att man var glad och hängde med på förra gruppköpet, 70kr gubben var ju helt klart ok! Nä nu får jag skärpa mig och pynta mina gubbar inför jul, 1 av dom råkade ut för en liten olycka (ca 1m lång och 1 år gammal) men har plockat ihop sig nu och mår bra...
Postad 30 November 2007 - 16:54
Var inne på Inredningsfabrikens butik i eftermiddags och skulle ha 4 st vita krukgubbar men enligt tanten i affären så var dom slut
Postad 01 December 2007 - 10:17 Var också där inne men de var slut..alla var reserverade..de skulle dock få hem fler på måndag... Postad 01 December 2007 - 19:34
Är sämst inom flora & fauna... Vad ska man plantera för nåt i dom för att kunna fixa sånna "frisyrer"?
Postad 02 December 2007 - 13:36
Jag ska nu i veckan beställa 4 st gubbar, det kommer in mer på mån eller tis!
Jag undrar nu om det är någon i KARLSTAD som vill ha gubbar, för när jag ändå ska beställa hem dit så blir frakten billigare för oss om det är någon mer därifrån som vill ha Postad 02 December 2007 - 23:46
jag bor i karlstad och hade tänkt beställa imorn så jag är på Postad 04 December 2007 - 13:20
Jag beställde 10 st igår!
8 st svarta och 2 st vita. Sen så lyckades jag övertala mamma att betala frakten då hon skulle ha en gubbe. Postad 04 December 2007 - 14:48
Har precis fått mina 4st därifrån och innan ni beställer; se till att påtala att dom ska paketera dom väl, dvs linda in varje gubbe i typ bubbelplast lr liknande. 3st av 4 var trasiga när jag hämtade ut dom idag och det berodde nog på den dåliga paketeringen.
Har precis kontaktat dom via mail men inte fått svar än, hoppas dom löser det smidigt med nya gubbar. Brb.. EDIT: Fick svar från dom nu och dom verkar inte omöjliga, vill bara att jag ska skicka en bild på det trasiga. Snabbheten och servicen verkar det inte vara nå fel på iaf :tummenupp EDIT: Dom vet hur man handskas med kunder, bra bemötande & hög serviceanda även om det nu bara gäller porslinsprylar. Slutet gott, allting gott. Redigerat av nimda80, 04 December 2007 - 16:05. Postad 04 December 2007 - 18:28
Mammor är då för snälla Postad 04 December 2007 - 18:41
Köpte två svarta och två vita och en av dem var trasig. Skickade ett mail nyss så får hoppas man får samma bemötande. Postad 05 December 2007 - 07:28
Fick två vita och två svarta igår.
Alla var i prima skick och står numera och spanar ut i köket respektive vardagsrummet. Ska till blomsterlandet och köpa växter till dem, återkommer med bilder Postad 05 December 2007 - 13:01
Haha ja mammor är toppen! Fick ett mail från inredningsfabriken i morse och enligt det så är dom skickade. Hoppas att dom dyker upp den här veckan då Postad 05 December 2007 - 19:22
Jag beställde fyra i tisdags, tror att jag får dom imorgon... Får verkligen hoppas att dom lärt sig förpacka dom bättre. Skulle bli väldigt besviken om dom var sönder när man längtat så
BTW jag tycker alla på detta forumet kunde få en rabattkod på gubbarna. Inredningsfabriken är väl snart börsnoterat om vi fortsätter att handla gubbar i denna takten... Redigerat av aje99, 05 December 2007 - 22:27. Postad 05 December 2007 - 19:41
Hej alla...
Fredrik från Inredningsfabriken här... I första sändningarna så var väl förpackningen lite undermålig för postens ibland smått brutala hantering...De senare skall väl dock vara bättre... Hursomhelst så skall ingen behöva vara orolig, om någon har gått itu så löser jag det.... Alla skall bli nöjda!!! När det gäller rabattkod så skulle vi kunna fixa det, men det hade inte blivit så schysst mot de andra som har handlat tidigare... Kan vi göra så här? Om någon som tidigare köpt krukpojken vill handla något annat på Inredningsfabriken.se så kan vi se om vi kan lösa någon rabatt på det istället... (blir isf från fall till fall..) Jag driver Inredningsfabriken sedan ett år tillbaka och om det är några speciella produkter ni söker så kan jag (i de flesta fall ta hem det) soffor, tv bänkar mm...även om det inte ligger på webben idag... Får ni några problem med krukpojkarna så hör av er... Fredrik Postad 05 December 2007 - 20:07
*edit
blev fel,ber om ursäkt Redigerat av erik_83, 05 December 2007 - 20:08. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |