Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS PB13-ultra

1020 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2011 - 07:58

psycho_nr1
  • psycho_nr1
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Vårt hus är i betong, när jag spelar nere så gör inte de 40cm betong mellan planen så mycket. Det låter ändå som att det åskar ute :)

Trist att behöva tygla en fin anläggning som din...

Postad 31 October 2011 - 09:25

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Det är ingen fara, jag kan spela högt, men inte 125db när familjen sover :)
Tycker att ca 105db är rätt bekvämt ljudtryck.

Postad 31 October 2011 - 09:56

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Trist att behöva tygla en fin anläggning som din...

Att spela högt har inget med ljudkvalitet att göra.

Postad 31 October 2011 - 10:14

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Sen finns det antagligen VÄLDIGT många med subbar som är fel inställda, att ställa upp en sub och ställa gain med örat då har man antagligen otroligt mycket mer att hämta i välljud.
Flytt på 50cm kan göra rejäla skillnader på en kurva, även delningar mot frontarna och flytta dessa och laborera med placeringar kan få en att haja till.

Mjo det är visserligen sant det du säger, men sen beror det ju lite på vad folk är ute efter också. Alla sitter ju inte och får halvfjong av att titta på raka mätningar i XTZ room analyzer som dig. :P

Du själv klagade ju inte direkt när du hade ställt in med örat efter flytten. Tror att många sitter med en liknande boost och är helnöjda. :) Det kan även vara detta, i kombination med dåliga akustiska förutsättningar i rummen, som gör att man läser lite nu och då om folk som ändrar både nivå och delningar på subben/subbarna beroende på vad dom lyssnar på. Jag upplever det som, och detta tror jag att du håller med mig om Niklas, att när man kalibrerat in sub/subbar riktigt ordentligt i systemet så behöver man inte ändra någonting beroende på vad man lyssnar på. Allting liksom bara sitter på plats. :)

Och nu när jag tänker efter så kanske det var precis det här som var din poäng från början. :D

Postad 31 October 2011 - 10:41

psycho_nr1
  • psycho_nr1
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Att spela högt har inget med ljudkvalitet att göra.

Vem antydde det?

Det är ingen fara, jag kan spela högt, men inte 125db när familjen sover :)
Tycker att ca 105db är rätt bekvämt ljudtryck.

Ja men då så!
Vore kul att lyssna hos dig någon gång. Har aldrig haft förmånen att lyssna på varken SVS eller ML!

Postad 31 October 2011 - 14:15

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Pc går att ställa i 16 och sealed. ingen 10, funderar varför. kör 16 själv

Nu måste jag komma med ett tips. Kolla på Transformers 3, sista halvan är fan episk, hus som rasar, saker som sprängs, planeter som byggs upp och andra lågfrekventa scener. GALET är ordet.

Postad 31 October 2011 - 14:23

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Nu måste jag komma med ett tips. Kolla på Transformers 3, sista halvan är fan episk, hus som rasar, saker som sprängs, planeter som byggs upp och andra lågfrekventa scener. GALET är ordet.

+1

När jag såg den filmen undrade jag mest hur i h*lvete man lyckats göra allt! Mycket ser väldigt verkligt ut också...

Jocke: har inte hunnit fixa med bilderna ännu, de kommer inom kort :)

Postad 31 October 2011 - 15:46

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Glömde skriva "fotomodell" också :)

Postad 31 October 2011 - 15:49

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Que?

Postad 31 October 2011 - 16:24

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Nu måste jag komma med ett tips. Kolla på Transformers 3, sista halvan är fan episk, hus som rasar, saker som sprängs, planeter som byggs upp och andra lågfrekventa scener. GALET är ordet. Glömde skriva fotomodeller också :)

Postad 01 November 2011 - 01:33

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

• 435 inlägg
  • 0
Välljud äger spl... Hej från Florida förresten (off topic) ...

Postad 01 November 2011 - 08:21

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Varför välja när man kan få båda?

Postad 01 November 2011 - 09:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

att när man kalibrerat in sub/subbar riktigt ordentligt i systemet så behöver man inte ändra någonting beroende på vad man lyssnar på. Allting liksom bara sitter på plats. :)

Och nu när jag tänker efter så kanske det var precis det här som var din poäng från början. :D

Om man inte bryr sig om att försöka få ner peakar och man fösöker brusa in eller göra det med örat, så kommer man ställa in mot peaken eller hur.
Mao jag som kör med en så flack kurva jag kan lyssnar på MER bas/lfe än vad den som inte bryr sig om att få ner peakarna.

Postad 01 November 2011 - 10:40

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Om man inte bryr sig om att försöka få ner peakar och man fösöker brusa in eller göra det med örat, så kommer man ställa in mot peaken eller hur.
Mao jag som kör med en så flack kurva jag kan lyssnar på MER bas/lfe än vad den som inte bryr sig om att få ner peakarna.

Ja, som sagt. Det stämmer naturligtvis det du säger, och det var ju precis det jag sa också. Men dom flesta saknar kunskap och/eller möjlighet att få en rak kurva. Då ställer man in med örat och kommer kanske till en punkt, precis som du gjorde när du ställde in med hörseln, där man tänker "fan vad basen/basarna levererar!". Sen nöjer man sig där. Trots att det det finns möjlighet till mer välljud.

Det tror jag är det vanligaste scenariot när folk ställer in sin system. :)

Postad 01 November 2011 - 20:36

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Ja, som sagt. Det stämmer naturligtvis det du säger, och det var ju precis det jag sa också. Men dom flesta saknar kunskap och/eller möjlighet att få en rak kurva. Då ställer man in med örat och kommer kanske till en punkt, precis som du gjorde när du ställde in med hörseln, där man tänker "fan vad basen/basarna levererar!". Sen nöjer man sig där. Trots att det det finns möjlighet till mer välljud.

Det tror jag är det vanligaste scenariot när folk ställer in sin system. :)

Hur kommer det sig att du tror det?, det stämmer nog dock i "budget användarens system", men jag själv skulle tro att folk som lägger drygt 20-40000kr på enbart sina Subbasar använder sig utav mer korrekta sätt, och med passande hjälpmedel?

Vad har du använt dig av för saker när du ställt in dina Subbasar?

:)

Postad 01 November 2011 - 21:14

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag kanske tog i lite, det är klart det finns många som använder dB-mätare för att ställa nivån. Men då kvarstår ju ändå problemet som Niklas nämnde med att man riskerar att ställa nivån mot eventuella peakar i rummet. Jag tror inte att det är jättevanligt att folk sitter med XTZ room analyzer och skaffar Svanå V-4/V-6 eller bygger stora basfällor för att få ner peakarna. Visst du kan köra eq, men då kan du ställa till det för andra lyssningsplatser i rummet istället. :)

Jag själv har inga basar för tillfället, då mitt boende inte tillåter det. :( Men jag har lekt väldigt mycket hemma hos brorsan. Han har ett dedikerat musikrum som är ritat utav en akustiker. Han hade dubbla PB13-ultra tidigare, dom levererade nåt grymt! Men dessa är utbytta nu. :) Där har vi använt dB-mätare, XTZ room analyzer och naturligtvis öronen. Audyssey etc. har inte övertygat mig än, så alla sådana funktioner används ej. :)

Postad 01 November 2011 - 22:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag kommer köra lite gött sen.
Har ju en 8033, men lutar åt en mini-dsp eller en BÄÄÄÄÄÄÄhinger.
Har ju redan en XTZ RA.
Och en mätmic med tillhörande fantommatning som jag inte vet hur den funkar. :lol:

Postad 01 November 2011 - 22:52

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Skrev på ett annat forum och kan lika väl även skriva här :)

"Ok, nu har jag haft dubbla basar ett tag och kan komma med lite intryck.

Såg senast ikväll *** en film, bluray, 7.1. Filmen var ok, men en av de sämre Marvel filmerna tyckte jag.
Ljudet visste jag skulle vara bra men LFE skulle vara ganska minimal. Med det i åtanke så blev jag positivt överraskad varje gång det smällde.

Jag har ju haft 2 basar innan för att testa, då hade jag en SVS PB-13Ultra och en SVS PC12-plus. Detta fick jag aldrig riktigt till, de spelade ut varandra, och det kändes som att det var bättre ljud och tryck med 1. Det slutade med att jag sålde PC12-plus.

Nu har jag 2st SVS PC13-Ultra DSP och en SVS AS-EQ1.

Jag har testat med 1st rätt länge (läs 2 månader typ) och måste säga det att den verkligen levererar, MEN det har alltid känts som att det kommer bas från ena hörnet. För att testa så kollade jag på Transformers 3 med den "gamla" igår och det var ett galet djup och tryck i den filmen.

Idag körde jag med dubbla basar och redan i första scenerna så kände jag ett djupare tryck i hela ljudet. Det kändes också som att det kom från hela rummet, jag kunde inte fastställa var basarna fanns. Speciellt inte om jag inte visste det.

Jag kan säga det att jag behöver verkligen inga buttkickers. Min granne som ofta är över och kollar på film kom med ett väldigt roligt uttryck:

"-Sh*t, my fu*king a*us vibrates", och han är inte speciellt intresserad av ljud.
Det är ett enormt tryck, men ändå balanserat, torrt och otroligt fast.

Det är en häftig känsla när olika frekvenser går igenom kroppen utan att man hör det.

Så man kan sammanfatta det hela med att jag kommer att köra med 2st framöver Postad bild"

Postad 01 November 2011 - 23:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
... och jag kommer skaffa en till pc13u när det är dags för villa :D

Postad 02 November 2011 - 09:34

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Nu undrar jag hur f*n det låter med 2 där bak också :)
Det kommer dock aldrig hända.

Postad 02 November 2011 - 13:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kör antimodden i detta nu. fan, minus 15 db på subben och vardagsrummet skakar som vansinnigt! Går inte att vara nära rummet, trycket där inne gör ont i bihålorna trots öppen dörr

Postad 02 November 2011 - 13:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kör den igen på minus 10 så att man kan köra högre filmsekvenser ibland. Fan så allt skakar. fönsterbrädorna och ytterfönstren är tokiga. samma med... hela rummet. allt låter som en jäkla jordbävning. brak säger det när den går lägst i svepet. världen skakar till.

Postad 02 November 2011 - 13:42

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Haha Zartok! Jag vet precis vad du menar och jag har två st Pb13 :D Hade sj mina inställda så att hela kåken rasade samman i början innan jag fick dom inställda med hjälp av Niklas F, och då blev dom bara helt underbara, rasar kanske inte längre kåken nu med dom inställningarna jag har dom på i dagsläget, men ack så gött dom låter! :)

Postad 02 November 2011 - 20:32

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Såg precis X-men first class. Jag måste säga det att det är en riktigt häftig känsla när det känns som att det blir ett vibrerande vakum i hela rummet...

Någon som vet vad denna känsla beror på?
Är det de lägsta frekvenserna som vibrerar luften?

Postad 03 November 2011 - 09:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Man får tacka för dom fina orden :)
En bas eq på detta ihop med lite helmholtz så kommer det bli ruskigt bra.

Postad 03 November 2011 - 10:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Såg precis X-men first class. Jag måste säga det att det är en riktigt häftig känsla när det känns som att det blir ett vibrerande vakum i hela rummet...

Någon som vet vad denna känsla beror på?
Är det de lägsta frekvenserna som vibrerar luften?

Hm. Vad kan vibrera i ett vacuum?

Postad 03 November 2011 - 10:50

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ok, kan försöka förklara bättre.
När jag kollar på film vid ganska höga volymer, ca 105-107db och det kommer riktigt tunga basgångar, då blir det som att rummet blir helt dovt och tyst och så kommer basen och det känns som att trycket i hela rummet vibrerar.

En scen då det märks väldigt mycket är Cloverfield, när "monstret" kommer och de springer ner från taket till markplan, då känns det som att hela rummet vibrerar på detta sätt. Ett enormt tryck helt enkelt.

Är du med på hur jag menar nu trebban?

NiklasF> Du kanske är med om detta också?

Redigerat av joakim123, 03 November 2011 - 10:55.

Postad 03 November 2011 - 17:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vet inte om det kanske är en resonans som du väcker ordentligt?

Postad 03 November 2011 - 17:06

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Det enda jag vet är att det är sjukt häftigt och jag trodde du hade upplevt samma :)

Postad 03 November 2011 - 18:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ok, kan försöka förklara bättre.
När jag kollar på film vid ganska höga volymer, ca 105-107db och det kommer riktigt tunga basgångar, då blir det som att rummet blir helt dovt och tyst och så kommer basen och det känns som att trycket i hela rummet vibrerar.

En scen då det märks väldigt mycket är Cloverfield, när "monstret" kommer och de springer ner från taket till markplan, då känns det som att hela rummet vibrerar på detta sätt. Ett enormt tryck helt enkelt.

Är du med på hur jag menar nu trebban?

NiklasF> Du kanske är med om detta också?

Jag var med från början. Det är bara det att det inte finns något i ett vacuum som kan vibrera.. :)

Postad 03 November 2011 - 18:34

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Jag fattar PRECIS vad du menar Joakim, och det tror jag dom andra oxå gör... men dom vill bara spela lite viktiga först! B)

Det är så, som djupa basgångar/toner upplevs i ett relativt litet rum i förhållande till vad själva Subben klarar av att fylla, härligt är det och ger en extra dimension till själva filmupplevelsen...

:)

Postad 03 November 2011 - 19:01

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Det ni upplever är väl helt enkelt infraljud, ljud som man känner utan att höra. Då reagerar man och upplever det som ni beskriver. Upplevde det jag också när jag hade PB 13 Ultra.

Postad 03 November 2011 - 19:06

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

Jag var med från början. Det är bara det att det inte finns något i ett vacuum som kan vibrera.. :)

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis ;-)

Postad 03 November 2011 - 20:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
" då blir det som att rummet blir helt dovt och tyst" är inte riktigt med på hur du menar här, att det däremot trycker på som fen om filmen/musiken tillåter känner jag igen :)

Postad 07 November 2011 - 22:15

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Höjde mina basar med 2db idag, kanske lite okristligt men jag gillar det otroligt mycket.
Så nu kör jag alla högtalare på 75db och basarna på ca 79-80db. Vilken tyngd det är nu. Perfekt! :)

Kom på en fördel med att ha 2 ultror. Nu behöver jag inte ens tänka tanken på att sätta in buttkickers i fåtöljerna, det sköter basarna.

Postad 08 November 2011 - 06:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Du behöver inte heller oroa dig för att skotta taken i vinter :)
Låg själv och lyssnade musik igår och tänkte just vilken jäkla fyllig bas det blir med dessa bjässar :)

Postad 08 November 2011 - 09:46

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Höjde mina basar med 2db idag, kanske lite okristligt men jag gillar det otroligt mycket. Så nu kör jag alla högtalare på 75db och basarna på ca 79-80db. Vilken tyngd det är nu. Perfekt! :) Kom på en fördel med att ha 2 ultror. Nu behöver jag inte ens tänka tanken på att sätta in buttkickers i fåtöljerna, det sköter basarna.

Låter som du har ett jävlans tryck... :D

Ligger oxå på 80db på basen och klockan tolv på gain. Trycker på ordentligt faktiskt !

Nu är jag iof i fel tråd när det gäller subwoofer. Har ju (PB-12).

Postad 08 November 2011 - 12:21

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

• 435 inlägg
  • 0
Joakim, man hör bastonerna sämre än det över säg 50-70 Hz så det är helt rätt att ställa dem 3-5 dB högre för det ger en mer praktiskt bättre ljudbild än när kurvan är helt rak.
Dvs en helt rak kurva är inte önskvärd för subben om den skall " låta bra ". Helst vill man ha en skidbacke från 10 Hz mot 80 Hz med c:a 5 dB lutning.... Dock har alla subbar en skidbacke som går åt fel håll så att säga.
Med en eq går det dock att ordna , för ställer du gain + 5 dB över hela registret så kommer basen runt 80 Hz låta lite mer än det från högtalarna så att säga. Men för viss musik är det ok ändå och låter bra.

Kanske audyssey 32 eller en as-eq1 är något för dig om du inte redan har ? ;)

Postad 08 November 2011 - 12:28

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Tjena Danne,
Här är min kurva med SVS AS-EQ1:

Bifogad fil  -1.jpg   44.7K   4 Antal nerladdningar

Med denna kurva blir det sjukt brutal tung bas i rummet, men väldigt kontrollerad och rapp. Aldrig slapp längre som tur är. Störde mig rätt mycket på "bumlet" i hörnen och ibland på lyssningspositionen.

Ibland kan det bli lite väl med +5db men då är jag slö och sänker -1db i förstärkaren. Funkar väldigt bra. Det är så härligt när man får smällar i bröstkorgen vid explosioner och andra häftiga effekter i filmerna. Har aldrig varit med om det innan.

Postad 08 November 2011 - 20:33

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

• 435 inlägg
  • 0

Tjena Danne,

Med denna kurva blir det sjukt brutal tung bas i rummet, men väldigt kontrollerad och rapp. Aldrig slapp längre som tur är. Störde mig rätt mycket på "bumlet" i hörnen och ibland på lyssningspositionen.

Ibland kan det bli lite väl med +5db men då är jag slö och sänker -1db i förstärkaren. Funkar väldigt bra. Det är så härligt när man får smällar i bröstkorgen vid explosioner och andra häftiga effekter i filmerna. Har aldrig varit med om det innan.

Skulle nog ställ den lite mer lutad åt höger, ställer man den så så får man mer hästspark. Kan posta min när jag kommer till Sverige igen...ligger bland palmer just nu på en beach som hade wifi ... :)

Redigerat av Daniel_75, 08 November 2011 - 20:34.

Postad 09 November 2011 - 17:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Tjena Danne,

Jag är lite nyfiken på SVS eq efter att du har har höjt den ett par snäpp över Antimoden, Googlade en sväng och läste precis.
"The measured response curve that displays on the laptop is a highly smoothed version of what actually goes on. The "corrected" curve that displays at the end is not the actual measurement, but a projection of what it would ideally be. This is misleading. Actual measurements deviate quite a bit from this."

Mao kommer du inte ifrån att mäta upp ditt rum ändå jocke ;)

Postad 09 November 2011 - 17:52

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Vad är du nyfiken på? Jag kan förklara skillnaden mellan Anti-mode och AS-EQ1 om du vill? Tror däremot att jag redan gjort det?
Någon mätning behövs inte, jag är mycket nöjd med hur basarna presterar just nu så nu njuter jag bara, istället för att leta fel :)

Postad 09 November 2011 - 18:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
argh! ett jävla klantarsle kom åt min anti mode idag och vips så måste jag kalibrera om. ännu en gång kommer med andra ord hela lägenheten att skaka =)

... testade en låt utan anti mode nu och hela världen skakade vid -20 db! huga.

Postad 09 November 2011 - 18:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tror ju självklart på dig att svs´n gör ett bättre jobb än Antimoden, men den kurvan som du visade i en tidigare post är inte resultatet i ditt rum.
Iaf inte om man skall tro på han som jag citerade, vet ju inte vad detta är för en filur :)

argh! ett jävla klantarsle kom åt min anti mode idag och vips så måste jag kalibrera om. ännu en gång kommer med andra ord hela lägenheten att skaka =)

... testade en låt utan anti mode nu och hela världen skakade vid -20 db! huga.

Du vet väl om att du inte behöver dra på särskillt mycket för att den skall göra sina mätningar på ett bra sätt, den där gula lappen som ligger i kartingen visar ganska tydligt att man skall sänka innan man fipplar med den.

Postad 09 November 2011 - 18:13

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Kurvan är från mätningen i mitt rum och är jag nöjd, det är ju det huvudsaken, eller hur?

Postad 09 November 2011 - 18:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Kurvan är från mätningen i mitt rum och är jag nöjd, det är ju det huvudsaken, eller hur?

"The measured response curve that displays on the laptop is a highly smoothed version of The "corrected" curve that displays at the end is not the actual measurement, but a projection of what it would ideally be. This is misleading. Actual measurements deviate quite a bit from this."what actually goes on. "

Är du med på hur jag menar hur han menar att det är nu då? :)

Tvivlar inte en sekund på att den gör underverk med ljudet, jag är ju själv intresserad men det verkar ju som om att den raka fina kurvan som visas upp efter inte alls är den riktiga utan istället den önskade kurvan.

Postad 09 November 2011 - 18:30

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jag är med på hur "han" menar, men jag bryr mig inte :)
Huvudsaken är att jag är nöjd med hur det funkar/låter, och vad någon kille skriver som jag inte ens vet vem det är känns väldigt ointressant...

Köp en, du kommer sitta och flina av lycka istället för att göra mätningar och leta fel. Det är mycket roligare. :)
De lär ju dessutom gå att fynda nu när de har funnits ett tag.

Postad 09 November 2011 - 18:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ryktas ju om att det skall komma en uppdaterad variant, tänk om den är sådär " jösses amalia vilken skillnad mot den gamla varianten" måste avvakta och se vad som sägs ifrån SVS/HBB/Lsound :D

Postad 09 November 2011 - 18:53

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Kommer det en ny så säljer du den gamla och köper den nya, då har du det bästa nu och det bästa sen.... :)
Och än en gång, då kan du njuta till dess.

Postad 09 November 2011 - 19:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Har lovat att inte lägga en krona till på hembion fram tills att jag kan ha ett dedikerat rum, men kanske kan sälja av något gammalt steg och försteg som bara står i skrubben ändå, då har jag ju inte lagt några pengar på uppdateringar eller hur ;)

Så blir nog att börja med en Antimode, den funkade otroligt bra i förra boendet när den var hemma för prov.
Hade vart väldigt roligt att testa dom båda under samma förutsättningar så kan man lätt avgöra vilken som är bäst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.