Återkommer när jag får svar.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 05 februari 2008 - 11:12
Återkommer när jag får svar.
Postad 05 februari 2008 - 11:43
Postad 05 februari 2008 - 11:44
ok av er som köpt denna här nu vill vi veta allt om hur ni tycker att dessa är nu när ni får dom! och om någon av er har ägt/äger en HD-XE1 så skulle jag vilja veta vilken som ser bäst ut ur ren bildkvalitéts synpunkt då man spelar upp HD-DVD.
Jag kommer posta mina omdömen senare ikväll, när spelaren är installerad, uppdaterad med senaste firmware och testkörd med ett antal filmer!

Har dock ingen XE1 att jämföra med, bara en X360 addon...
Postad 05 februari 2008 - 11:48
Postad 05 februari 2008 - 12:05
ok av er som köpt denna här nu vill vi veta allt om hur ni tycker att dessa är nu när ni får dom! och om någon av er har ägt/äger en HD-XE1 så skulle jag vilja veta vilken som ser bäst ut ur ren bildkvalitéts synpunkt då man spelar upp HD-DVD.
Jag kommer posta mina omdömen senare ikväll, när spelaren är installerad, uppdaterad med senaste firmware och testkörd med ett antal filmer!![]()
jamen den jämförelsen vill man ju helt klart höra också då jag har en addon.
och så får vi en jämförelse mot E1:an av henke också, härligt! cant wait! :-)
Postad 05 februari 2008 - 12:22
Postad 05 februari 2008 - 13:45

Postad 05 februari 2008 - 15:15
Fick detta svar när jag frågade om och isf när de får in ny leverans.
"Hej Kim, Vi har tyvärr ingen information att tillgå när detta kan tänkas ske, utan så fort vi har ett leveransdatum kommer produkten att publiceras på vår hemsida"
Postad 05 februari 2008 - 17:28
Jag kommer posta mina omdömen senare ikväll, när spelaren är installerad, uppdaterad med senaste firmware och testkörd med ett antal filmer!![]()
jamen den jämförelsen vill man ju helt klart höra också då jag har en addon.
Sticker från jobbet för att hämta den nu, postar mina intryck senare under kvällen!

Postad 05 februari 2008 - 17:50
Jag har en XA1 som jag skall jämföra med. Jag hoppas att de usla laddtiderna är åtgärdade. Får förhoppningsvis min spelare i morgon.jamen den jämförelsen vill man ju helt klart höra också då jag har en addon.
Postad 05 februari 2008 - 19:21
Får googla runt lite...
Edit: AHA, "1.1" som jag får upp betyder antagligen att detta är spelarens nuvarande version, INTE den som ska laddas ner! Fan, jag kör uppdatera nu och så får vi se vad som händer...

Edit2: jaha, nu tankar den på iallafall, är på steg 7/39, så det borde vara rätt firmware version jag får! Går väl hyffsat snabbt oxå, men det beror ju mest på min 100Mbit uppkoppling!

Redigerat av ajzman, 05 februari 2008 - 19:30.
Postad 05 februari 2008 - 19:32
själv laddar ja ner o bränner firmware på en skiva, längtar tills imorrn
då min spelare kommer till komplett!!
OT: Idag fick jag besked om service på min trasiga E1:a på El-giganten åkte dit och fick full refund
i form av presentkort på vad jag gav för den i April förra året, jag blev rätt nöjd!!

helt inställd på att få en ny E1:a!!
Postad 05 februari 2008 - 19:34

Postad 05 februari 2008 - 19:39
hör av Er så får ni bra pris på dem!!
Köpte faktiskt en film där men det hör ej hemma i denna forumdelen

Postad 05 februari 2008 - 19:41
Postad 05 februari 2008 - 19:44
Bilder då??
själv laddar ja ner o bränner firmware på en skiva, längtar tills imorrn
OT: Idag fick jag besked om service på min trasiga E1:a på El-giganten åkte dit och fick full refund
i form av presentkort på vad jag gav för den i April förra året, jag blev rätt nöjd!!jag var
helt inställd på att få en ny E1:a!!
Hehe, tat lugnt, måste ju käka middag först...

Postad 05 februari 2008 - 20:53
Har du fått besked från komplett att den kommer i morgon eller är det som du antar? Jag förmodar att du beställde för avhämtning i göteborg. Jag beställde min igår men har inte hört något än (hämtbutiken göteborg).själv laddar ja ner o bränner firmware på en skiva, längtar tills imorrn
Postad 05 februari 2008 - 20:56
Har du fått besked från komplett att den kommer i morgon eller är det som du antar? Jag förmodar att du beställde för avhämtning i göteborg. Jag beställde min igår men har inte hört något än (hämtbutiken göteborg).själv laddar ja ner o bränner firmware på en skiva, längtar tills imorrn
Prata med dem innan idag och då sa de att den transporterades idag och skulle komma till
dem imorrn, så räknar med ett SMS imorrn lunch eller dylikt får man hoppas, "hämtbutik Gbg"
Postad 05 februari 2008 - 22:51
Positivt:
* Mkt bra HD DVD bild (märker dock ingen skillnad på HD DVD kvallen i jmf med min Elite X360 addon HDMI, men har inte hunnit kolla så många rullar än heller...)
* Mkt bra DVD bild. Uppskalningen fungerar riktigt fint och snäppet bättre (tror jag iaf) än min PS3a! Jäkligt gött! Har inte märkt av några "sega" lagerbyten heller (än). Känns som en oerhört kompetent DVD spelare helt enkelt.
* LJUDET!!! Holy shit!!! Dolby True HD och DTS HD Master bitstreamat!! Sååååå braaaaaa!!!

* Snygg och tystlåten (endast ett mkt svagt fläktljud, går dock inte att uppfatta från soffan, vilket jag tackar för... störde mig faktiskt en hel del på Xboxen tidigare så detta var en klar förbättring).

* Hygglig fjärr (men jag kommer köra på min Multifjärr till 100% framöver...)
* Går att "dimma" den ngt störande blåa "HD DVD" loggan
Negativt:
* Tjaaa, den är ju rätt seg alltså... Uppstarten tar runt 30-35 sek och HD DVD film ytterligare 25-30 sek. Dessutom är den hyffsat seg på att byta kapitel på HD DVD filmen, där var faktiskt X360 addonen snäppet snabbare. Vanliga DVDs hanterar den dock bra och laddar/byter kapitel snabbt...
* Fjärren är ej upplyst (gör som sagt dock inget för mig personligen...)
Ska testa mer under veckan, men alla mina filmer har fungerar felfritt hittills, så bara att hålla tummarna att det fortsätter så...

Känns som ett väldigt bra köp än så länge!

*over and out*
Redigerat av ajzman, 05 februari 2008 - 22:53.
Postad 06 februari 2008 - 07:21
Postad 06 februari 2008 - 07:51
Hifiklubben tar 2790 för EP35!

Och jag som trodde man gjorde VÄRSTA dealen när man köpte den från Komplett!

Så kan det gå...
Postad 06 februari 2008 - 07:58
Kollade på Eastern Promises igår på min EP30 och ljudet laggade i några sekunder efter lagerbytet, dåligt.
Hmm, måste kolla när jag får min version av Eastern Promises... Har du märkt detta på några andra filmer?
Postad 06 februari 2008 - 08:06
Kollade på Eastern Promises igår på min EP30 och ljudet laggade i några sekunder efter lagerbytet, dåligt.
Hmm, måste kolla när jag får min version av Eastern Promises... Har du märkt detta på några andra filmer?
Nej jag har bara sett 2st HD DVD-filmer

Postad 06 februari 2008 - 08:50
Hifiklubben tar 2790 för EP35!
Dom säljer även EP30 för 2190:- på Hifiklubben.
Postad 06 februari 2008 - 08:56
EP-30 2190:-Hifiklubben tar 2790 för EP35!
http://www.hifiklubb...elare_svart.htm
EP-35 2790:-
http://www.hifiklubb...elare_svart.htm
I like

Postad 06 februari 2008 - 09:16
Blir en rolig helg då jag även beställde PS3 igår, leksaker är skoj

Nu ska man bara köpa lite filmer också men det är ju tyvärr väldigt dyrt än så länge.
Men mtp hur denna dvd pressats ner i pris kan man väl hoppas att HD DVD o Blu ray filmer går att köpa för 160:- snart.
Har bara ett litet problem och det är att jag vill koppla med HDMI men min gamla H/K Signature fixar inte HDMI in eller ut, det "värsta" den har är SVHS.
Jag har bara en HDMI ingång i min projektor så jag funderade på en sån här HDMI splitter, är det ngt att ha?
Kan jag koppla 2 st. 1 meters HDMI från PS3 och Toshiban och sen 12 meter från splittern till projjen utan att det tappar massa information på vägen?
Redigerat av Unregistered33cc6995, 06 februari 2008 - 09:22.
Postad 06 februari 2008 - 09:26
Då var den beställd på HiFi klubben.
Blir en rolig helg då jag även beställde PS3 igår, leksaker är skoj![]()
Nu ska man bara köpa lite filmer också men det är ju tyvärr väldigt dyrt än så länge.
Congrats för HD spelaren

Save up to 53% on Top Drama Hits
Save 50% on HD DVDs
Postad 06 februari 2008 - 09:41
Skickat: den 4 februari 2008 21:55:28
Till: [email protected]
Hallå!
Skulle gärna vilja veta vad anledningen till era överpriser på Toshibas hd dvd grundar sig på när dem själv gått ut och sagt att riktpriset för ep30 ska va ca 2200 kr och för ep35 ca 3500 kr.
Ni ligger ju ca 1500 kr över på båda spelarna.
http://prylportalen...._MKF053.dbp.asp
Är själv inte ute efter en hd dvd, däremot receiver och undrar lite varför ni ställer er negativa till gruppköp?
Via minhembio.com har ca 40 man i två omgångar beställt denon 3808 från tyskland, i första rundan fick dem ge 11000 kr med frakt medans dem som beställde i andra omgången fick betala 500 kr mer.
Säger inte att jag vill att priset skulle gå ner lika mycket genom ett gruppköp hos er, men något borde man kunna göra på priset, ni borde ju tjäna betydligt mer på det än att folk tar hem dem från Tyskland, vet ju visserligen inte era marginaler, men dem verkar ju vara rätt goda=).
Med vänliga hälsningar
Jimmy
Redigerat av jimpa_84, 06 februari 2008 - 09:43.
Postad 06 februari 2008 - 09:52
Då var den beställd på HiFi klubben.
Blir en rolig helg då jag även beställde PS3 igår, leksaker är skoj![]()
Congrats för HD spelaren...o här får du en lista med inte så dyra filmer
Save up to 53% on Top Drama Hits
Save 50% on HD DVDs
Tack för tipsen.
När det gäller Blu-ray och HD DVD så är jag lika ovetande som min mor är när det gäller vanliga DVD spelare.
Om jag förstår det rätt är Blu-ray spelaren i PS3 regionfri men hur är det med HD DVD?
FInns det regioner osv. där som man får ta hänsyn till likt det "gamla" dvd formatet?
Postad 06 februari 2008 - 09:56
Tack för tipsen.
När det gäller Blu-ray och HD DVD så är jag lika ovetande som min mor är när det gäller vanliga DVD spelare.
Om jag förstår det rätt är Blu-ray spelaren i PS3 regionfri men hur är det med HD DVD?
FInns det regioner osv. där som man får ta hänsyn till likt det "gamla" dvd formatet?
Blu-ray har regioner...HD DVD har inga regioner, enkelt o komma ihåg

Postad 06 februari 2008 - 09:56
Är du säker? Enligt manualen och alla andra officiella källor jag sett går inte DTS-HD Master Audio att få ut, på något sätt. Står det på din förstärkare att den tar emot DTS-HD Master Audio? True HD skall däremot gå finfint.* LJUDET!!! Holy shit!!! Dolby True HD och DTS HD Master bitstreamat!! Sååååå braaaaaa!!!
Drog precis på Blade Runner och det Dolby True HD ljudet går ICKE av för hackor!!
Postad 06 februari 2008 - 09:57
Tack för tipsen.
Blu-ray har regioner...HD DVD har inga regioner, enkelt o komma ihåg
Okey men då är det bara att shoppa loss.
Tack för hjälpen, nu ska jag bara få rätt på det här med mina HDMI problem också.
Postad 06 februari 2008 - 10:01
Dessutom känns det ju mkt trevligt när displayen på receivern visar upp "Dolby True HD" och "DTS HD Master"!

Vi får se hur Bourne Ultimatum spelas upp när jag väl beställer den, verkar vara några stycken som haft problem med just den filmen...
Är du säker? Enligt manualen och alla andra officiella källor jag sett går inte DTS-HD Master Audio att få ut, på något sätt. Står det på din förstärkare att den tar emot DTS-HD Master Audio? True HD skall däremot gå finfint.* LJUDET!!! Holy shit!!! Dolby True HD och DTS HD Master bitstreamat!! Sååååå braaaaaa!!!
Drog precis på Blade Runner och det Dolby True HD ljudet går ICKE av för hackor!!
Ja, det står på min förstärkare (Marantz 7002). Toshiban bitstreamar alla de nya ljudformaten. Vänta en sekund så kommer bildbevis...
Edit: usch, bilderna blev riktigt gryniga och suddiga, får ta nya när det är bättre väder ute (=bättre ljus i lägenheten), men de visar ju upp infon iallafall:
https://www.minhembi.../ajzman/168924/
Hehe, måste verkligen torka av luckan på Marantzen oxå, spana in finger/fettfläckarna!

Redigerat av ajzman, 06 februari 2008 - 10:12.
Postad 06 februari 2008 - 10:18
Hade inte bilen pajat hade jag omgående smitit över till HiFi-klubben och plockat mig en EP35. 2 790 kr är ju ett ruggit bra pris.
Postad 06 februari 2008 - 10:30

inte faen köper man Ep30 för 600 kr i skillnad, sjukt att HIFIklubben tar 2790 det trodde ja ej
i min vildaste fantasi, skulle inte riktpriset vara 3500 känns som 2500..
fick SMS från komplett innan, spelaren har anlänt

Postad 06 februari 2008 - 10:42
så det var ju ett plus, jag trodde bara det var Komplett som körde en egen kampanj med det.
Postad 06 februari 2008 - 10:42
Postad 06 februari 2008 - 10:54
Jag läste specarna nu på Hifiklubbens hemsida om spelaren och där står "Presentkort på 5 HD DVD-filmer ingår"
så det var ju ett plus, jag trodde bara det var Komplett som körde en egen kampanj med det.
Det är Toshibas kampanj.
Postad 06 februari 2008 - 11:04
Postad 06 februari 2008 - 11:19
Så var det bevisat. Toshiban klarar att lämna ut Master Audio bitstreamat. Jag kommer inte att tveka längre. Helt obegripligt att de inte skriver det i manualen, eller någon annan stans. Återstår fortfarande om det går att få ut det analogt 5.1 också, hur nu det testas.
Så här skrev Prylportalen i sitt test ang EP35 som gjordes december 2007:
"Flaggskeppet i Toshibas tredje generation av HD-DVD spelare skiljer sig från sin systermodell EP30 genom att erbjuda en analog 5.1-utgång plus stöd för 7.1-kanals DTS-HD Master Audio via HDMI 1.3 direkt till recivern. Om inte recivern hanterar det får man istället ta ut vanlig DTS-HD via den analoga multikanals-utgången."
Läs hela testet här!
Analogt är det DTS HD (Core) som matas ut.
Redigerat av crest, 06 februari 2008 - 11:24.
Postad 06 februari 2008 - 11:26
Postad 06 februari 2008 - 11:36

Men EP35 kör ut Master Audio genom hdmi 1.3 och låter förstärkaren ta hand om avkodningen.
Det framgår kanske inte för alla.
Annars får man ut core!
Enkelt, klart och färdigt diskuterat (?)

Postad 06 februari 2008 - 11:49
Jag läste specarna nu på Hifiklubbens hemsida om spelaren och där står "Presentkort på 5 HD DVD-filmer ingår"
Det är Toshibas kampanj.
Okey, riktigt bra av dom tycker jag.
Postad 06 februari 2008 - 11:53
Dock så är jag mycket nöjd med HD-E1:an och har egentligen ingen användning av de övriga funktioner som EP35 eller EP30 klarar av. Men teknik är ju alltid teknik och det är det kan man aldrig få för mycket av!

Postad 06 februari 2008 - 12:38
Är i samma sits här fast med en HD-A2. Har ingen receiver som klarar av de nya ljudformaten och min tv klarar inte av 1080p/24 ändåDet kliar bra mycket i köpnerven nu när priserna ligger som dem gör.
Dock så är jag mycket nöjd med HD-E1:an och har egentligen ingen användning av de övriga funktioner som EP35 eller EP30 klarar av. Men teknik är ju alltid teknik och det är det kan man aldrig få för mycket av!

Så en 1080-projektor och ny receiver borde eg. stå högre upp på listan men Ep-35an för 2790:- är ju ett kap:D
Postad 06 februari 2008 - 13:10
Vad jag förstår finns 1080i 1080p?
Min Infocus IN72 är vad jag vet ingen HD projj men när jag pratade med Infocus sa dom:
Citat "Du har ju fulla >HD-möjligheter och projektorn hanterar faktiskt upplösning ända upp till >1080P,"
Det är något rörigt för min del.
Har iaf kollat upp priser nu och det lär bli Audioquest HDMI X-12 meter 2700kr samt en splitter 1800kr
sen behöver jag 2 st. 1 meters kablar från HD DVD:n och PS3t.
Är bara lite skeptiskt till en sån splitter, hur mycket den försämrar osv. eller man kanske oroar sig i onödan.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 06 februari 2008 - 13:16.
Postad 06 februari 2008 - 13:24
Iom att allt är digialt så försämrar den inget teoretiskt sätt.
Se de så här, funkar de så funkar det.
Samma sak med kabeln, testa med en billigare noname kabel först.
Får du bild med den så får du inte märkbart bättre bild med en kabel för 2700kr..
Förvisso så är ju den längden ganska känslig så de är ju inte fel att köpa en dyr.
Men ja skulle iaf testa med en noname kabel först.
Går ju o köpa på clasohlsson lr dylikt o sen bara lämna tillbaka
om de inte funka..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar