Jo, Enligt forum på just Brittiska Viewty forumet så ska den fixa buggar i mjukvaran också(Förutom högre upplösning när du filmar i 120fps).Dock så tillkommer inga funktioner som just många vill ha eller är ute efter.Tja,
Läste på följande länk om program uppdatering. Någon som har hört läst något mer?
http://www.mobil.se/..._MOB602.dbp.asp
Lg KU990 va tror ni om denna?
LG Viewty KU990
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(71)
|
Inga priser |
SE W960i vs LG KU990 (62 inlägg)
|
18 år sedan |
Finns msn messenger tillgänglig på viewtyn (4 inlägg)
|
18 år sedan |
SE K850i vs W910i (10 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 09 February 2008 - 16:00
Postad 09 February 2008 - 17:20
Min är obrandad och det fungerade galant för mig första gången jag försökte?Någon mer som installerat Core theme från det brittiska forumet?
Vilken version har du? (På telefonen)
Tror Core temat bara är testat på A och någon till...
Okej, kanske har något med min 3 brandning att göra, jag har också 10.a versionen.. Funderar på att lägga in en helt obrandad version 10.e i luren, men inte vågat riktigt än! Jag får väl luska lite i brittiska forumet om det finns liknande problem som jag har med core temat..
Postad 09 February 2008 - 17:21
Lägg in obrandad version 10:a istället.Okej, kanske har något med min 3 brandning att göra, jag har också 10.a versionen.. Funderar på att lägga in en helt obrandad version 10.e i luren, men inte vågat riktigt än! Jag får väl luska lite i brittiska forumet om det finns liknande problem som jag har med core temat..
10:e ska inte vara speciellt bra.
Postad 09 February 2008 - 17:47
Postad 10 February 2008 - 01:12
Postad 10 February 2008 - 05:43
Postad 10 February 2008 - 12:45
MVH
Jerker
Postad 10 February 2008 - 17:46
Ja det har den men sladden har knappt släppts i Uk än.har hört att den har tv-ut. Nån som har testat..Spelar den äkta divX 25 fps osv så man får fullgod video på tv'n???
MVH
Jerker
Du är ju tvungen att konvertera till 400x240 så lite låg upplösning blir det men det är nog där du också kan urskilja på Divx formaten och .mp4 , på Tvn.
Postad 10 February 2008 - 18:35
Postad 10 February 2008 - 19:33
Det går att söka i tråden.någon som kan tipsa om lite bra hemsidor med teman, bilder och lite smått och gott till viewtyn??
http://forum.ku990.co.uk/
Postad 11 February 2008 - 18:34
Postad 11 February 2008 - 19:16
Finns väl som java program.Vet ej hur bra dem är men du behöver som sagt en blåtands-puck.Tror nog det blir dyrt för den kan inte spara kartor? Har jag för migIngen som hört något om någon fristående gps programvara till luren? Vill gärna slippa använda min n70 med pucken varje gång man vill gps-a.. Med fristående programvara menar jag program liknande route 66, navicore m.m .m.m. Alltså program man har lagt in egna kartor i som inte behöver kontakta internet för nedladdning av varje kart-plutt som behövs (dyyyrt) !
Postad 11 February 2008 - 20:53
Mycket intressant läsning som ni bör titta på:
http://www.whatmobil...ead.php?t=24179
Har fler småbuggar, bla att telefonen ibland stänger av sig helt när jag lämnar den över natten. Går bara att sätta igång igen genom att ta ut batteriet och starta upp den på nytt. Kan altså inte förlita mig på alarm om jag ska ha telefonen till väckning.
LG PC suite har jag inte fått att fungera med Vista osv.
Tror att det är dax att reklamera...
Redigerat av Unregistered3ba3c618, 11 February 2008 - 20:54.
Postad 11 February 2008 - 21:47
Yepp, buggar finns - men jag har bara hittat en hittils, vilket är att den startar om sig automatiskt ibland när man fipplar runt i olika filer, som att den ger upp och bootar om..Efter mitt senaste inlägg hittade jag den här tråden och blev om möjligt ännu mera orolig.....
Mycket intressant läsning som ni bör titta på:
http://www.whatmobil...ead.php?t=24179
Har fler småbuggar, bla att telefonen ibland stänger av sig helt när jag lämnar den över natten. Går bara att sätta igång igen genom att ta ut batteriet och starta upp den på nytt. Kan altså inte förlita mig på alarm om jag ska ha telefonen till väckning.
LG PC suite har jag inte fått att fungera med Vista osv.
Tror att det är dax att reklamera...
LG PC Suite funkar finfint med Win Vista Ultimate x86 för mig? Kör dock oftast telefonen som "lagringsenhet" eller vad det nu heter, lättare att föra över filer så..
Men men, problem hade jag även med min tidigare telefon (SE k800i).. det hör till tekniska leksaker xD
Postad 12 February 2008 - 06:28
Jag hinner tametusan inte vakna om jag inte har en riktigt aggresiv låt ;-P
Postad 12 February 2008 - 10:10
Postad 12 February 2008 - 17:29
Postad 12 February 2008 - 21:10
Nu saknas bara att lyckas få igång Google Maps & någon msn-klient via Halebops inställningar, vilket de verkar inte vilja hjälpa mig med överhuvudtaget =/
Att en ny firmware vore guld är ingen hemlighet, men jag överlever än så länge med denna (ku990_v10b) gott och väl. Vore väldigt trevligt sen att få in lite mer touchscreen-baserade spel, men är väl inte den mest efterfrågade grejjen så det får nog väntas med.
Det jag saknar mest från SE är faktiskt stödet för HID (styra datorns funktioner via blåtand), men jag får väl sträcka mig till datorn i framtiden för att pausa filmen helt enkelt xD
Postad 12 February 2008 - 21:16
Du ville ha spel och det hittar du härVore väldigt trevligt sen att få in lite mer touchscreen-baserade spel, men är väl inte den mest efterfrågade grejjen så det får nog väntas med.
Det jag saknar mest från SE är faktiskt stödet för HID (styra datorns funktioner via blåtand), men jag får väl sträcka mig till datorn i framtiden för att pausa filmen helt enkelt xD
http://forum.ku990.c...3dc9a46041c9e1c
Har en del själv.
Saknar också HID.Var väldigt trevligt att använda telefonen som fjärrkontroll till mediaspelaren.
Postad 12 February 2008 - 22:36
de e så att jag börjat pilla med min mobil och lagt in nya tema o så.. innan jag visste hur man gjorde backups.... men nu vet ja men ja saknar några filer för att göra min firmware clean... så jag vänder mig till någon av er här och hoppas ni kan hjälpa mig, jag har en obrandad 10b version...
filerna ja behöver är Nyx_Menu & Nyx_menu_Open & theme_bg1 skulle vara underbart om ngn kunde fixa lr hjälpa mig? jag e medlem på ku990.co.uk forumet men ingen där har den firmwaren...
schysst hade de vatt!!!
Postad 12 February 2008 - 22:44
Varför har du ersatt theme_bg1? =S Brukar vara bg2 och det är den jag har bara.Tjena allihopa!
de e så att jag börjat pilla med min mobil och lagt in nya tema o så.. innan jag visste hur man gjorde backups.... men nu vet ja men ja saknar några filer för att göra min firmware clean... så jag vänder mig till någon av er här och hoppas ni kan hjälpa mig, jag har en obrandad 10b version...
filerna ja behöver är Nyx_Menu & Nyx_menu_Open & theme_bg1 skulle vara underbart om ngn kunde fixa lr hjälpa mig? jag e medlem på ku990.co.uk forumet men ingen där har den firmwaren...
schysst hade de vatt!!!
Nyx_menu och resten .. vilken mapp ligger de i? Ska see om jag kan ladda upp här åt dig.
Postad 13 February 2008 - 07:08
är väldigt nöjd med min Viewty så här långt men har några frågor.
1. Finns det nåt ställe där man kan köpa ny skyddsplast till skärmen?
2. Finns det några spel för Viewtyn med stöd för touchscreen i 400x240?
3. Har en obrandad Viewty med kontantkort från 3, hur kommer jag till "Planet 3"?
Postad 13 February 2008 - 07:24
Hej,
är väldigt nöjd med min Viewty så här långt men har några frågor.
1. Finns det nåt ställe där man kan köpa ny skyddsplast till skärmen?
2. Finns det några spel för Viewtyn med stöd för touchscreen i 400x240?
3. Har en obrandad Viewty med kontantkort från 3, hur kommer jag till "Planet 3"?
1. Jepp, köpte min billigt på: http://www.screengua...ewty-p-676.html, men finns ju dyrare & heltäckande (full body coverage) också, minns bara inte sidan..
2. Inte vad jag vet, de som finns styrs oftast bara med "virtuella knappar" i lägre delen av skärmen.. haha egentligen använder man ju touchscreen men ja, inte lika fullt ut som i "Space Commando".
3. Den får någon ta över, själv gillar jag inte 3 :-/
Postad 13 February 2008 - 07:53
Tack för hjälpen
Postad 13 February 2008 - 15:02
Postad 13 February 2008 - 15:18
Jisses, 55 spänn för för lite plast! hade tänkt å köpa 3-4st eftersom det inte är helt lätt att sätta dit den bubbelfritt. Jaja det får väl bli en då så får jag sitta å svettas när jag sätter dit den.
Tack för hjälpen
Plasten som screenguard säljer är kanon, tjock. Sugs som fast på skärmen av sig själv när du lägger på den, blir nån bubbla om ingen alls.. Blir det bubblor så är dom enkla att trycka ut, se till bara att skärmen är helt dammfri innan du fäster skyddsplasten. //
Postad 13 February 2008 - 15:59
Jisses, 55 spänn för för lite plast! hade tänkt å köpa 3-4st eftersom det inte är helt lätt att sätta dit den bubbelfritt. Jaja det får väl bli en då så får jag sitta å svettas när jag sätter dit den.
Tack för hjälpen
Plasten som screenguard säljer är kanon, tjock. Sugs som fast på skärmen av sig själv när du lägger på den, blir nån bubbla om ingen alls.. Blir det bubblor så är dom enkla att trycka ut, se till bara att skärmen är helt dammfri innan du fäster skyddsplasten. //
Ok, det låter ju bra men det där med att den e tjock det är väl inte så att skärmen blir mindre tryckkänslig av det?
Har iaf beställt en nu.
Postad 13 February 2008 - 18:27
filerna Nyx_menu & Nyx_open_menu ligger i följande : LGAPP/media/swf
Filen theme_bg1 ligger i : LGAPP/media/swf/theme
vore ursnällt
men du vet väl hur man gör? använder efs ändrar namn till TOTO sen kopierar över de till datan, sen ändra namn till LGAPP igen...
Redigerat av najkiie, 13 February 2008 - 18:30.
Postad 13 February 2008 - 18:34
Tror jag redan har dem på datorn men annars så blir det att föra över ^^sonic de hade vattt grymt schysst... ja ja vet inte varför ja ersatte den iheller men ja kunde ente så mkt när ja gjorrde d...
filerna Nyx_menu & Nyx_open_menu ligger i följande : LGAPP/media/swf
Filen theme_bg1 ligger i : LGAPP/media/swf/theme
vore ursnällt
men du vet väl hur man gör? använder efs ändrar namn till TOTO sen kopierar över de till datan, sen ändra namn till LGAPP igen...du vet säkert
Updaterar mitt inlägg med filerna senare ...
Edit*
Kan visst inte ladda upp .rar filer och inte filerna för sig heller.
Någon som vet vart man kan dela ut utan att vara medlem?
Annars om du najkiie skriver ett pm till mig angående din mailadress.
Redigerat av Unregistered0354d681, 13 February 2008 - 18:49.
Postad 15 February 2008 - 14:25
Det fungerade inte! Inte ens nästan! Sen typ, 5e gången när jag prövade välja "silver" som tema, så fungerade det nu helt plötsligt, jag har inte ändrat någonting eller gjort någonting.... konstigt....
men nu fungerar det
Redigerat av Unregisteredc2084f1a, 15 February 2008 - 15:07.
Postad 15 February 2008 - 22:01
jag har funderat på att skaffa en underbar viewty p.g.a en mycket glappande och halvpaj w910. Vad tycker ni om viewtyn? hunk eller sunk? skriv gärna plus och minus med den
Postad 16 February 2008 - 07:18
Skrev just ett långt inlägg om varför core temat inte fungerade, och var less...
Det fungerade inte! Inte ens nästan! Sen typ, 5e gången när jag prövade välja "silver" som tema, så fungerade det nu helt plötsligt, jag har inte ändrat någonting eller gjort någonting.... konstigt....
men nu fungerar det
"prövade" välja Silver temat??
Postad 16 February 2008 - 22:14
Tjena!tja!
jag har funderat på att skaffa en underbar viewty p.g.a en mycket glappande och halvpaj w910. Vad tycker ni om viewtyn? hunk eller sunk? skriv gärna plus och minus med den
Har haft min i ca 3 dagar nu. Är hel nöjd! bästa telefonen enligt mig. Slår Iphone lätt
Postad 17 February 2008 - 01:42
Man har ju hört om den dåliga kvalitén på bilderna o.s.v.
Kom igen nu, fotografera och lägg upp....
Postad 17 February 2008 - 09:39
Postad 17 February 2008 - 13:08
Otroligt att så många är inne och skriver om den på forumet MEN ingen kan ens lägga upp en bild eller liknande på prisjakt.nu ?
Man har ju hört om den dåliga kvalitén på bilderna o.s.v.
Kom igen nu, fotografera och lägg upp....
Har lagt in några bilder tagna med mobilen i mitt galleri, kan lägga in mer, men det verkar inte funka just nu, det händer inget när jag trycket ladda upp. Hann få upp 3 bilder dock.
Postad 17 February 2008 - 20:20
Postad 18 February 2008 - 07:25
Redigerat av rosenlorden, 18 February 2008 - 07:26.
Postad 18 February 2008 - 09:18
3 timmar??Mm batteriet håller i 3 timmar, sen måste man ladda den i 2 timmar, är det inte så med alla telefoner?
Jag använda min lur en del igår och jag hade fortfarande fullt batteri i slutet av kvällen.
Postad 18 February 2008 - 10:04
Mitt batteri funkar finfint, behöver inte ladda på 3dagar (självklart inte när man använder den mkt, som med allt annat.) Sen att jag kör enbart på GSM nätet kanske också är bra, vad vet jag..Mm batteriet håller i 3 timmar, sen måste man ladda den i 2 timmar, är det inte så med alla telefoner?
En sak dock, när den närmar sig 1 plupp kvar, dags att ladda för den pluppen försvinner snabbt som fan :-P
Postad 18 February 2008 - 14:11
En sak dock, när den närmar sig 1 plupp kvar, dags att ladda för den pluppen försvinner snabbt som fan :-P
[/quote]
samma för mig dör fort som F.. när det e en plupp kvar
Postad 18 February 2008 - 22:30
3 timmar??Mm batteriet håller i 3 timmar, sen måste man ladda den i 2 timmar, är det inte så med alla telefoner?
Jag använda min lur en del igår och jag hade fortfarande fullt batteri i slutet av kvällen.
Jag var ironisk..
Postad 19 February 2008 - 00:01
Var många som inte såg det ironiskt roliga i det hela3 timmar??Mm batteriet håller i 3 timmar, sen måste man ladda den i 2 timmar, är det inte så med alla telefoner?
Jag var ironisk..
Postad 19 February 2008 - 13:22
Är faktiskt överlag grymt nöjd. jag gillar storleken. vill man ha stor skärm så blir ju telefonen något större men med den nätta vikten och tunheten så är det inga problem.
Jag satte på skyddfilmen som följde med först efter en vecka, lät den som satt när jag fick den sitta tills den började lossna. Flera härinne hade skrivit hur dålig orginal skydsfilmen var men för mig fastnade den direkt och med endast en pytteliten bubbla som man bara ser om telefonen är helt mörk och det är i ena hörnet!
Något som dock irriterar mig så mycket så jag spyr är LG support, hur fan kan ett så stort företag bara skita i sina kunder. Jag har massor av LG saker hemma och har som tur var aldrig behövt ringa support tidigare. hade jag gjort det hade jag nog aldrig köpt denna telefon!
Nu har jag ringt dom typ 10 ånger och varje gång så ska dom ringa upp för att mitt problem är för svårt för vanliga supporten. Är det någon som ringer nej knappast.
Så jag lyfter problemet hit istället!
Jag vill använda mig utav synkroniseringstjänsten i telefonen för attt synka min outlook via en server. Tjänsten kallas SyncML och stöds i telefonen. problemet är att när jag ställer in allt så fungerar det perfekt i min sony ericsson men i LG så får den inte kontakt med servern.
Min fråga till LG support var ifall dom visste om det berodde på att LG inte stödde HTTPS utan endast HTTP. borde gå att svara på. Om så är fallet så kommer jag inte kunna synka och det får jag köpa. men att behöva vänta så ###### länge på ett enkelt svar.
Någon annan som använder den funktionen som kanske har något tips?
Postad 19 February 2008 - 17:23
Kör förresten Viewty Ultimate temat nu, det är rätt najs, ser jäkligt coolt ut när man använder det iallafall, här är en youtube video på temat !! Enjoy.
http://hk.youtube.co...h?v=ePl8G13QrUE
Redigerat av rosenlorden, 19 February 2008 - 17:36.
Postad 19 February 2008 - 18:19
Använder det jag meKör förresten Viewty Ultimate temat nu, det är rätt najs, ser jäkligt coolt ut när man använder det iallafall, här är en youtube video på temat !! Enjoy.
http://hk.youtube.co...h?v=ePl8G13QrUE
Funderar på att göra en svensk paramsfil om jag orkar.
Postad 19 February 2008 - 18:32
Använder det jag meKör förresten Viewty Ultimate temat nu, det är rätt najs, ser jäkligt coolt ut när man använder det iallafall, här är en youtube video på temat !! Enjoy.
http://hk.youtube.co...h?v=ePl8G13QrUE![]()
Okej, säg till om du orkar för då ta jag gärna en kopia av den
Saknar en länk till "mina saker" i "start menyn" bara.. Då jag startar alla mina mp3 via den länken, annars är det fett temat!
Förresten, var inne på din sida o kolla dina bilder. Är inte tidelag förbjudet i Sverige... Syftar på din bild längst ner i galleriet!! Hehe
Redigerat av rosenlorden, 19 February 2008 - 18:36.
Postad 19 February 2008 - 19:42
kan någon posta en länk till temat måntro? Hittar nada annat än videofilmer på det.. såg ju väldigt bra ut xDAnvänder det jag meKör förresten Viewty Ultimate temat nu, det är rätt najs, ser jäkligt coolt ut när man använder det iallafall, här är en youtube video på temat !! Enjoy.
http://hk.youtube.co...h?v=ePl8G13QrUE![]()
Postad 19 February 2008 - 19:50
http://www.ku990.co....read.php?t=2489kan någon posta en länk till temat måntro? Hittar nada annat än videofilmer på det.. såg ju väldigt bra ut xD
Du måste dock vara medlem
Är klar med filen nu.Gick dock inte att ändra programs och back-knappen när du öppnar menyn och ska bläddra mellan olika saker men allt annat har svenskt namn
Gick inte heller att ändra på "password"-texten i fältet där du ska logga in.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered0354d681, 20 February 2008 - 16:37.
Postad 19 February 2008 - 20:13
Ska läsa i manualen så att säga men lika bra att fråga - samma sätt som man lägger in Core-temat? typ, ersätter lite filer bara ser det ut som.. :-)
EDIT: fick in det i luren, så j*vla sjukt häftigt
Redigerat av Itzo, 19 February 2008 - 20:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
SE W960i vs LG KU990
9 bilder
60 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?