Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singstar

832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni för betyg på nya Singstar? (119 medlem(mar) har röstat)

Betyg (1-5)

1. 5, Superbra (32 röster [26.89%])

Procent av omröstning: 26.89%

2. 4. Bra. (45 röster [37.82%])

Procent av omröstning: 37.82%

3. 3. Godkänt (22 röster [18.49%])

Procent av omröstning: 18.49%

4. 2. Underkänt (6 röster [5.04%])

Procent av omröstning: 5.04%

5. 1 . Urk (14 röster [11.76%])

Procent av omröstning: 11.76%

Rösta Gäster kan inte rösta
SingStar (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.333332 (2) Inga priser
SingStar Vol. 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 3.5 (1) Inga priser
SingStar Vol. 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
SingStar: ABBA (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.833332 (5) Inga priser
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (5) Inga priser

Postad 11 June 2009 - 14:15

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Nja, med tanke på priset, 299kr för två skivor med 60st låtar, så biter jag lätt i det sura äpplet och byter skiva.
Jag hade inte köpt alla 60 låtarna på Singstore, men inte långt ifrån. Och då blir det mycket pengar..

Postad 13 June 2009 - 09:46

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
SIBA har rea på måndag med citat: "50% på alla SingStar"
Hur man nu skall tolka det.

Skulle gissa att enbart mikrofoner inte säljs för halva priset.

På bilden i broschyrenär det ett spel med mikrofoner i alla fall.

//Pryzze

Postad 14 June 2009 - 03:44

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
När man kör en PS2-skiva, blir musikvideon i 4:3 eller 16:9? Vad märker man överhuvudtaget för skillnader gentemot de vanliga PS3-låtarna? Text, ljud, bild, blir det lågupplöst på nåt sätt?

Postad 14 June 2009 - 07:09

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Man märker ingen skillnad överhuvudtaget, det är 16:9 också.
Iaf inte på min 32".
Läsaren surrar lite mer.

Redigerat av JockeJ, 14 June 2009 - 13:15.

Postad 14 June 2009 - 17:29

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Aha, låter bra! Kan man välja bland alla låtar, alltså även från hårddisken, eller är det bara låtarna på PS2-skivan som finns i "snurran"?

Postad 14 June 2009 - 18:57

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
PS2-låtarna blandar sig med dom andra i snurran precis som vanligt.
I bokstavsordning eller hur du vill sortera.
Jag ska nog köpa på mig en del PS2-skivor, det blir mycket billigare än att köpa allt på singstore.
Sen finns det ju jättemycket mer utgivet till PS2 också.

Postad 14 June 2009 - 20:25

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

När man kör en PS2-skiva, blir musikvideon i 4:3 eller 16:9? Vad märker man överhuvudtaget för skillnader gentemot de vanliga PS3-låtarna? Text, ljud, bild, blir det lågupplöst på nåt sätt?

Den liksom zoomar in videon så den blir 16:9. kvalitén är väl aningens sämre än "riktiga" PS3-låtar men allt annat stämmer.

Postad 15 June 2009 - 07:41

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Aha, så det är inte 16:9 i PS2?
Inget som jag tänkte på då PS2-skivorna som jag har mest är 80:tal och annat gammalt så jag hade inga höga förväntningar på bilden :)
Sorry om jag ljög för dig då Duke.

Postad 15 June 2009 - 10:56

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

SIBA har rea på måndag med citat: "50% på alla SingStar"
Hur man nu skall tolka det.

Skulle gissa att enbart mikrofoner inte säljs för halva priset.

På bilden i broschyrenär det ett spel med mikrofoner i alla fall.

//Pryzze

Kollade på siba.se och det känns inte direkt som 50%...
Någon som har vart i butik?

Edit: var lite för tidig.... fel dag, nu är det rea!

Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 16 June 2009 - 08:36.

Postad 17 June 2009 - 21:00

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Då har man skaffat Singstar :P
Blev Abba och Svenska Stjärnor

Kul men jag är värdelös... :D
Tjejen däremot krossar mig totalt.... :P

En liten fundering; Topp 5 listorna- varför finns det inte online funktion på dem?
Mao- hur kan man "tävla" mot andra spelare via onlinepoäng?
Visserligen så passar ju spelet väldigt bra för roliga stunder med kompisar men de skulle ju var kul att
få se en online poänglista

Postad 20 June 2009 - 21:51

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0
Når mer som har märkt att vissa låtar liksom släpar och hackar och man lyssnar efter lite? Problemet uppstår bara med vissa låtar och jag misstänker att de har blivit kasst konverterade vid produktionen. Exempel

Sonja Alden - För att du finns (SingStore)
Hoobastank - The reason (PS2 Singstar Pop)
Witney Houston - Greatest Love of all (Singstore)

Dessa har små små återkommande "hopp" i ljudet samtidigt som det låter som de går lite för långsamt, ungefär som en gammal LP-skiva som wobblar. Det låter som låten spelas upp i en annan hastighet än vad den egentligen är gjord för och hoppen sker när ljudet hela tiden försöker hoppa tillbaka i synk. Och på många videos så pendlar istället läpprörelserna mellan att att vara synkade med ljudet eller att vara nästan en sekund off, medan musiken däremot låter rätt.

Jag kör Singstar med PS3 och misstänker att det har något att göra med PAL 50 Hz-videos som konverteras crappy till 60 Hz som det blir med HD-tv. Nån mer som har märkt samma problem?

Kan nämna att jag kör HDMI direkt till TVn och tar ut ljudet optiskt, så det är inte förstärkaren som mixtrar med HDMI-signalen.

Redigerat av Frux, 20 June 2009 - 21:57.

Postad 21 June 2009 - 07:52

JoacimZ
  • JoacimZ
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu måste jag bara dubbelkolla. Är det så att man kan spela PS2 singstar skivor på ett 80gigs PS3?
Tacksam för svar.

Postad 21 June 2009 - 08:03

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Och på många videos så pendlar istället läpprörelserna mellan att att vara synkade med ljudet eller att vara nästan en sekund off, medan musiken däremot låter rätt.

Åtminstone Sonja Aldén-låten är väl videon en direktupptagning från Melodifestivalen medan musiken är från en studioinspelning till skiva. I dessa fall kommer låten och videon inte överensstämma till 100% och då har de fixat och trixat för att få det att se OK ut. Har inte märkt att ljudet skulle vara konstigt, men har bara sjungit Sonjas låt en gång :-)

Så att ljud och bild är något ur synk ibland, får man leva på om videon är live-inspelad, typ från Melodifestivalen.

My 2 cents,

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 21 June 2009 - 08:04.

Postad 21 June 2009 - 11:18

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Nu måste jag bara dubbelkolla. Är det så att man kan spela PS2 singstar skivor på ett 80gigs PS3?
Tacksam för svar.

Svar ja, men du måste ha ett PS3 singstar i grund sen kan du byta skiva däri.

Postad 21 June 2009 - 13:26

JoacimZ
  • JoacimZ
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Svar ja, men du måste ha ett PS3 singstar i grund sen kan du byta skiva däri.

Perfekt. Har Singstar 1 till PS3 så då är det bara att starta spelet med PS3 skivan för att sedan byta inne i själva spelet till PS2 skivan?

Postad 21 June 2009 - 15:06

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Perfekt. Har Singstar 1 till PS3 så då är det bara att starta spelet med PS3 skivan för att sedan byta inne i själva spelet till PS2 skivan?

Så är det tänkt, ja.

Postad 21 June 2009 - 18:15

JoacimZ
  • JoacimZ
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Perfekt, då blir det att åka till Siba igen. Såg att de hade Singstar till PS2 för 99:-, blir att fynda lite.

Postad 24 June 2009 - 15:45

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Adda på mig för SIngStar-boosten så lovar jag att betygsätta era alster.

Mitt nic är :
pryzze

Redigerat av pryzze, 24 June 2009 - 15:45.

Postad 15 July 2009 - 13:06

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Passade på att göra ett klipp på SIBA, (vol 2 för halva priset), trevligt partyspel såklart, ju mer illa det låter desto roligare är det, gärna duett. :blink:

Men - nu måste jag klaga lite - SingStore är ju för f*n nästintill värdelöst gällande användarvänlighet. Förutom att de i princip "inte har något", (förutom okända popband från England som ingen vill ha, och iofs en del vettigt 80-tal), så är ju själva SingStore, iaf på nätet, nästintill värdelöst. För det första är det hur långsamt som helst, för det andra kan man inte på ett enkelt sätt åskådliggöra vilka låtar som finns, utan man måste bläddra genom "cd-fodral". Säkert jättetjäckt i teorin, men nu måste man alltså i praktiken sitta och vänta på "den lilla gula rutan" som ska dyka upp vid varje fodral om man inte känner igen det ifrån början, och med tanke på SingStores hastighet, plus att det ofta inte kommer upp något överhuvudtaget vad det verkar som, tar det som egentligen skulle ha tagit sekunder, (t ex kolla igenom alla artister på bokstaven A), minuter istället, om det nu går att göra alls. Detta är inte acceptabelt.

Dessutom - genreindelningen är värdelös, den är ju faktiskt såpass dålig nu att det bästa kanske vore att skippa den helt nästintill.

Och nu slutligen - visst att de vill tjäna pengar, men 15:- låten? - och sedan dessutom knappt någon rabatt alls, (om ens någon?), på song-packs?. Jag tycker det är i dyraste laget, de kör aldrig med några former av reor i SingStore?. - Hade de sänkt priset på låtarna hade jag definitivt köpt mer.

Postad 15 July 2009 - 16:57

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Håller med om att SingStore på internet är i princip oanvändbart. Segt och helt fel uppbyggt. Dessutom verkar de inte uppdatera det så ofta. SingStore inne i spelet funkar mycket bättre som tur är.

Utbudet känns tunt - visst det är snart uppe i 900 låtar - men det är ju inte mycket att välja på när det gäller musik. Och jag vet att jag är gammal och gillar 80-talet - men jag måste ändå klaga lite, de lägger ju upp hur mycket "ny konstig" musik som helst som inte passar särskilt bra som partylåtar. Kan de inte lägga upp PS2-skivorna i stället, väntar på en drös med schlagerdängor.

Jag handlar i US-storen, brukar bli 12-13 spänn per låt beroende på aktuell valutakurs. Håller med om att det är för dålig rabatt på songpack, borde ju vara typ att man får den femte låten gratis.

Något jag verkligen önskar mig i SingStar (förutom fler och bättre låtar) är att man kan göra egna favoritlistor och kategorier, och att spelet slumpar fram låtar från just den/de listor man har kryssat för. Ibland får man reklammail från Sony, brukar skicka ett svarsmail med just den önskningen, gör det ni också :blink:

Postad 16 July 2009 - 15:51

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Ah, kul att höra att jag inte var ensam om dessa åsikter. :)

Är som sagt tur den fungerar bättre i själva spelet, även om det fortfarande finns en hel del jag skulle önska mig gällande förbättrad användarvänlighet där med. Att bara sitta ned och kolla runt på måfå, och leta godbitar, är inte direkt en snabb process även om det då går mycket snabbare inne i spelet som tur är.

Bra tips om US-store, tänkte jag inte på faktiskt.

Även bra tips om låtlistor, tycker överhuvudtaget det är lite snålt med "customiseringsmöjligheter" i iaf mitt Song Star vol 2. (PS3), men jag kanske väntade mig för mycket där. (Tycker absolut spelet är kul/bra som sådant, men tycker det finns ganska mycket saker som borde vara "uppenbara" att förbättra, både i själva spelet och SingStore).

Postad 17 July 2009 - 10:31

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Glömde i brådskan vad jag tycker är allra sämst/konstigast med SingStar: Det är inget karaokespel. Det är ju originalinspelningen rätt upp och ned, inklusive sångspår. Det finns ju nån funktion för att försöka filtrera bort sången men där kan vi snacka oanvändbart. Ändå fortsätter Sony att ljuga och påstå att det bara är på ett mindre antal låtar man INTE kan ta bort sången.

Jämför med GuitarHero, där har de använt masterbanden och separerat instrumenten så att du verkligen tar över låten med din gitarr (eller bas eller trummor). De låtarna kostar 20 spänn styck men det känns f-nimej mer påkostat och seriöst än SingStar, om man tänker på själva karaoke-aspekten.

Postad 20 July 2009 - 09:05

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
vi köpte abba med mickar för 324 kr på siba i förra veckan...
nja - det där med karaoke-missen stämmer - och inte var det så kul inte...

Postad 16 August 2009 - 11:36

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nån som vet om de trådlösa mickarna funkar ihop med Guitar Hero (jag har World Tour)? Hur gör man, jag har inte lyckats få det att funka...

Postad 17 August 2009 - 07:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Nån som vet om de trådlösa mickarna funkar ihop med Guitar Hero (jag har World Tour)? Hur gör man, jag har inte lyckats få det att funka...

Ja, det funkar. Spelade så i helgen. Jag hade också lite problem, men jag kopplade in en mic, satte igång PS3:an så att en vanlig handkontroll blev kontroll 1. Sedan kopplade jag in gitarrerna och startade spelet. Då blev vocals aktivt.

Postad 19 September 2009 - 10:32

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Någon som vet om p2 singstar skivor fungerar på p3 slim (Om man har singstar p3 tidigare installerat?)

Enligt butiksanställd på SIBA ska detta inte fungera...

Redigerat av Evelon, 19 September 2009 - 10:33.

Postad 19 September 2009 - 16:59

Silverman
  • Silverman
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Varför skulle det inte funka på Slim när det funkar på Phat? Verkar konstigt tycker jag. Men det är klart, SIBA är ju proffs ;)

Postad 19 September 2009 - 19:17

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Varför skulle det inte funka på Slim när det funkar på Phat? Verkar konstigt tycker jag. Men det är klart, SIBA är ju proffs ;)

Jag fick motsatt svar på Media Markt. Det blir väl att köpa en skiva och testa i alla fall.

Postad 20 September 2009 - 12:38

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Det räcker väl inte att "installera" Singstar på HDD (hur man nu gör det). På 40GB-varianten måste man iaf boota en PS3-skiva, och sedan när man är inne i spelet kan man byta till PS2-skiva.

Parentes: Fan vad dålig bildkvalitet det är på PS2-skivorna. Köpte Singstar Disney, ser inte så kul ut. PS2-systemet var väl optimerat för 26 tums CRT iofs men ändå, hur mycket orkar de komprimera sönder materialet. Det är ju trots allt filmmaterial, inte något sunkigt tv-format. Ska låna Svenska Hits Schlager av nån kompis och testa om det är skillnad, har en del schlagerlåtar nedladdade att jämföra med.

Nån annan som märkt skillnader mellan PS2-låtar och PS3-låtar?

Postad 24 September 2009 - 14:01

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag köpte Singstar Queen och såg mycket fram emot den.
Men det var åt helsike för svårt!
Nu är jag dåligt inlyssnad på Queen visserligen, men en del låtar är ju klassiker som jag trodde mig kunna.

Nej, den åker på tradera. Tyvärr.

Jag tänkte mig köpa Rock Band Beatles att ha som Singalong-spel istället.
Nån som provat det?

Postad 24 September 2009 - 15:04

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Funkar Singstar-mickarna till Rock Band? Trådlösa då.

Postad 24 September 2009 - 15:10

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Ja det ska de göra enligt flera kommentarerjag läst.I alla fall till Beatles.
Mr. Big Hobbit ska testa också.

Postad 15 October 2009 - 07:31

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Tänkte bara tala om att jag handlade på ICA Maxi (Ronneby) igår och köpte följande:
Singstar ABBA för 299:-
och
Trådlösa mikrofoner för 349:-

De hade även andra spel från 199:-, 299:- och uppåt.

Skönt att slippa sladdarna...

Postad 27 October 2009 - 09:21

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Veckans uppdatering av Singstore:
http://blog.eu.plays...h-october-2009/
Alla "Svenska" låtar är på Engelska utom Herreys ;)

Höjdpunkten är istället de Norska låtarna ;)

Norske klassikere
Alexander Rybak – Fairytale
jannicke – Svake Mennesker
Ole Ivars – Nei, Så Tjukk Du Har Blitt
Postgirobygget – En Solskinnsdag
Postgirobygget – Idyll

Ole-Ivars spelar på Arvika Folkets Park nu i November ;) Wohoo!
Fairytale är ju en av de bästa ESC-låtarna nånsin så det är ett givet köp.

Redigerat av JockeJ, 27 October 2009 - 09:22.

Postad 27 October 2009 - 16:56

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Ole Ivars – Nei, Så Tjukk Du Har Blitt

hahaha det var en låt jag inte hade räknat med att se i singstar :)

Postad 27 October 2009 - 23:01

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

hahaha det var en låt jag inte hade räknat med att se i singstar :)

http://www.youtube.c...h?v=P01hRhD0NGQ
:lol:
Får slipa på buggturerna tror jag..

Postad 19 November 2009 - 09:19

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hur laddar man upp bilder/musik på singstar online? Har försökt i två dagar utan framgång.

Postad 23 November 2009 - 22:16

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Undrar om det här betyder att man kommer kunna göra en back-up på savedata-filen så man återställa sin spelarprofil och poäng vid en krasch eller konsollbyte?

‘The SingStar v4.30 update was submitted to our Format QA teams (FQA) last Friday. We delayed the submission by several days to put in some code that will allow us to unlock the save data in a future release. This was done because of your feedback. This morning I received conformation that the SingStar v4.30 has passed FQA for Europe. We are now waiting for the Format QA teams in America to pass SingStar v4.30, which we expect to happen this week. Additionally the final checks for the new server are being conducted this week. We are now firmly on track for release on the 1st December’.

Nyheten står här, tillsammans med veckans uppdatering av Singstore.http://blog.eu.plays...-november-2009/

Någon mer här som köpte det Norska paketet, med Fairytale, sist?
Tyvärr är det riktigt kasst ljud på just den låten, trist... B)

Redigerat av JockeJ, 23 November 2009 - 22:16.

Postad 27 November 2009 - 17:06

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Otyg med låtpaket! :P
Man borde åtminstånde ha möjligheten att köpa låtarna separat, nu måste man ibland köpa flera låtar man inte vill ha för att få en eller två man vill ha.
Sist var det Norska paketet nu är det Snow patrol.
När vi äntligen får originalversionen av Run så ligger den i ett paket för 70kr.
En av de bästa singalonglåtarna nånsin, jag sjunger mig till tårar med Leona Lewis men tappar poäng när hon börjar gapa på riktigt.... :)

Men det blir nog ett köp när jag har sänkt ett par öl senare, tar jag Frasse på armen och sjunger oss båda tårögda.
Kopplar in kamera så får ni se å höra härligheten kanske :lol:

Postad 27 November 2009 - 23:26

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
De brukar väl släppa separat efter ett tag, så var det iaf med Queen-, Roxette- och FestiveFun-paketen.

Borde ju verkligen vara lite bättre rabatt, typ 5 låtar till priset av 4.

En bonus är iaf att det brukar ingå ett medley, en fördel med låtpaketen.

Postad 29 November 2009 - 00:06

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Otyg med låtpaket! ;)
Man borde åtminstånde ha möjligheten att köpa låtarna separat, nu måste man ibland köpa flera låtar man inte vill ha för att få en eller två man vill ha.
Sist var det Norska paketet nu är det Snow patrol.
När vi äntligen får originalversionen av Run så ligger den i ett paket för 70kr.
En av de bästa singalonglåtarna nånsin, jag sjunger mig till tårar med Leona Lewis men tappar poäng när hon börjar gapa på riktigt.... :D

Men det blir nog ett köp när jag har sänkt ett par öl senare, tar jag Frasse på armen och sjunger oss båda tårögda.
Kopplar in kamera så får ni se å höra härligheten kanske :)

Lägg upp det snart så man får rösta :-)

Postad 23 December 2009 - 15:15

Unregistered8ad552fb
  • Unregistered8ad552fb
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man navigera med ps3 remote?

Postad 23 December 2009 - 17:07

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man navigera med ps3 remote?

Såklart man kan. Den har alla knappar. Du kan lira spel med "remoten" men kanske inget att rekommendera ;)

Postad 24 December 2009 - 13:51

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Borde det inte finnas någon singstar metal eller heavy eller liknande? Är det nått vi hårdrockare gillar så är det ju att sjunga med och spela luftgitarr (tack för GH spelen!)
Men dom enda singstar spelen jag har sett är sjukt lama popspel och shclagerspel, det mest rockiga jag snubblat över va med Queenlåtar och dom har så stor bredd på sina låtar så det finns inte.

Postad 24 December 2009 - 16:34

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Borde det inte finnas någon singstar metal eller heavy eller liknande? Är det nått vi hårdrockare gillar så är det ju att sjunga med och spela luftgitarr (tack för GH spelen!)
Men dom enda singstar spelen jag har sett är sjukt lama popspel och shclagerspel, det mest rockiga jag snubblat över va med Queenlåtar och dom har så stor bredd på sina låtar så det finns inte.

Kan man ju absolut tycka men tror nog att singstar riktar sig mer mot mainstream, tycker det är helt otroligt att 2st turbonegro låtar letat sig ut. Men Iron maiden borde ju gå hem i stugorna men frågan vart är hur mycket dom får betala för låtarna.

Postad 28 December 2009 - 06:31

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Kan man ju absolut tycka men tror nog att singstar riktar sig mer mot mainstream, tycker det är helt otroligt att 2st turbonegro låtar letat sig ut. Men Iron maiden borde ju gå hem i stugorna men frågan vart är hur mycket dom får betala för låtarna.

Jag tror inte metallåtar är dyrare att ha på ett spel än Lady GaGa och Carola (eller vad nu kidsen gillar idag). Men skulle dom göra ett singstar metal med lite Priest, Maiden, Metallica och Volbeat (allas nya kelgrisar) så skulle nog väldigt många köpa det. I know I would

Postad 27 January 2010 - 09:47

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Har en fråga till den som kanske har ett svar :)
Har köpt låtar från Singstore till mig PS3a som jag har ett konto på.
Jag vill nu flytta dessa låtar till en annan PS3a och ett annat konto.
Är det möjligt? Måste man ta kontakt med Nordisk Film?

Postad 27 January 2010 - 11:24

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Har en fråga till den som kanske har ett svar :)
Har köpt låtar från Singstore till mig PS3a som jag har ett konto på.
Jag vill nu flytta dessa låtar till en annan PS3a och ett annat konto.
Är det möjligt? Måste man ta kontakt med Nordisk Film?

det är möjligt men du får kontakta playstation sverige och spela lite "dum" . jag sålde min ps3`a, köpte ny och skickade då ett mail med vädjande om att komma åt mina låtar... det funkade.

det är rätt så nazi tillstånder med singstarlåtar så att flytta mellan konton vet jag inte...

Postad 27 January 2010 - 12:28

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att det är så konstigt att dom är restriktiva med nedladdning av låtar.

Det är som att sälja PS3:an och skicka med MW2, sen gå till butiken och begära ett nytt...
Eller sälja bilen och skicka med vinterdäcken, för sen gå till Volvo och begära nya vinterdäck.

Låtarna får man se till att ta betalt för av köparen av konsollen.
EDIT: Eller avaktivera dom från den gamla konsollen.

Jag har köpt låtar för över 1000kr, det är inte rimligt att Liverpool eller Sony ger bort låtar för 1000kr till någon som inte har betalat för dom

kajoh: Det går att avaktivera låtarna från konsollen, och ta bort låtarna från den, så kan du ladda ner dom på din nya konsoll med ditt konto. Men du måste kontakta nån, jag vet inte säkert vart man vänder sig, men det har stått här på forumet.
Att "ge" bort låtarna till någon annas konto kan man nog med stor säkerhet gissa är helt och hållet uteslutet :)

Men om du loggar in med ditt konto på den nya konsollen och får tillstånd att ladda ner dina låtar till den nya, så kan ju alla med konto på den använda låtarna :)

Redigerat av JockeJ, 27 January 2010 - 12:51.

Postad 09 February 2010 - 08:10

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Veckans uppdatering:
http://blog.eu.plays...-february-2010/

Nu kommer Snow Patrols - Run som enskild låt :(
Dessutom ett par Pink låtar bl.a U+Ur hand ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.