Call Of Duty 5, World At War
872 svar till detta ämne
Postad 28 februari 2009 - 09:33
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Fungerade fint igår Bergan, skall du spela ikväll? VAr ett tag sedan man såg dig. Jag skall spela om en 30min!
Fick ned den till slut iaf. Blev bara en match igår. Har inte spelat mycket alls på sista tiden, har börjat styrketräna rätt seriöst nu igen så det finns absolut ingen tid på vardagarna längre och helgerna är ofta uppbokade med diverse saker. Men jag ska nog kanske lira lite idag på dagen.
Postad 28 februari 2009 - 14:02
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Någon annan än mig som har problem att få ned nya banan? Får bara ett felmeddelande hela tiden...
Inte jag personligen men jag hörde folk igår som hade problem. Det kanske är lite väl hög belastning i början av helgen.
Postad 28 februari 2009 - 23:46
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Jag tycker det är svårare på Veteran än COD4 var. Men det är nog också så att man irriterar sig på alla buggar och AI:s tröghet och dumhet att man helt enkelt slutar spela det.
Jag var på väg att ge upp men kämpade ändå ända till slutet.
Det är fortfarande en achievement kvar men jag får se när jag orkar med den, inte nu på ett tag tror jag iaf...
Postad 01 mars 2009 - 08:50
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Jag var på väg att ge upp men kämpade ändå ända till slutet.
hur många timmars speltid, ungefär?
Postad 01 mars 2009 - 09:20
Unregisteredb551fb4f
-
Unregisteredb551fb4f
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Bonus banorna.
Har nån koll på vad de kommer kosta?
(bajs)jaman76
Postad 01 mars 2009 - 11:44
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Finns där två pers som vill lira lite Zombie-mode ikväll?
Postad 01 mars 2009 - 12:00
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Sedan uppdateringen med nya Makin-banan kom har det tillkommit problem. Det står new framför alla nya vapen man fått även ifallt man valt dem. new-texten försvinner aldrig. Sedan avslutas matcherna rätt ofta på grund av att det är för dålig connection nåt som nästan aldrig hände innan.
Postad 01 mars 2009 - 12:12
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
hur många timmars speltid, ungefär?
Svårt att säga, men jag satt nog mellan 1-3 timmar på varje uppdrag. Det känns mycket längre iom att man blir irriterad att man dör så ofta  Jag hoppas iaf att Infinity Ward får göra alla COD spel framöver
Postad 02 mars 2009 - 06:51
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Svårt att säga, men jag satt nog mellan 1-3 timmar på varje uppdrag. Det känns mycket längre iom att man blir irriterad att man dör så ofta 
Jag hoppas iaf att Infinity Ward får göra alla COD spel framöver
tack.. har bestämt mig för att ge upp veteran-mode.. kom till sjuan, den efter eldkastar'n/skyttegravarna.. men 1-3 timme per bana resten av spelet också, nja - jag pallar inte, jag sänker två snäpp och drar bara igenom..
Postad 02 mars 2009 - 09:12
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Veteran på COD4 var svårt och utmanande, men fortfarande roligt.
Veteran på WAW var svårt och raseriutbrottsframkallande, och inte alls roligt.
Lade ner till slut eftersom jag inte ville köpa ny handkontroll...
Postad 02 mars 2009 - 10:02
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Håller delvis med. Skaffade WaW mest för multiplayer så när jag skulle spela singleplayer tänkte jag att jag kör väl igång på Veteran direkt för jag trodde inte jag skulle ha lust att spela igenom det mer än en gång ändå. Vissa uppdrag gick nästan som på räls men ibland blev man ju halvt galen och efter en timme kom man till nästa checkpoint på ren tur. Speciellt granaterna är ett stort irritationsmoment i WaW. Men jag kom igenom det till slut iaf. Cod 4 har även det sina svordomsframkallande delar om man ska vara ärlig. Minst lika irriterande som i WaW, men de uppdragen var inte lika ofta och AIn kändes klart mycket bättre samt att man slipper en miljard granater över sig hela tiden.
Redigerat av SejLax, 02 mars 2009 - 10:02.
Postad 02 mars 2009 - 10:04
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Och den främsta anledningen till att köra igenom singleplayer var ju att få Zombiemode men detta har ju alla fått i och med nya uppdateringen, så nu skiter i alla fall jag i SP.
Postad 02 mars 2009 - 11:56
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Och den främsta anledningen till att köra igenom singleplayer var ju att få Zombiemode men detta har ju alla fått i och med nya uppdateringen, så nu skiter i alla fall jag i SP.
Ja samma sak för mig. Jag var så trött på spelet i slutet att man bara gick på för att få de avklarat så fort som möjligt. Kvalliten lyste med sin frånvaro. (motsägelsefullt att en frånvaro lyser, vart?)
Postad 02 mars 2009 - 12:18
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Håller till viss del med. Veteran på CoD:WaW är fortfarande roligt och utmanande, men med frustrations moment. Det känns som att de absolut svåraste sektionerna i CoD:MW som förekom någon gång varannan bana finns det nu en motsvarighet av i CoD:WaW för varje checkpiont!!!!! Dock måste jag säga att tillfredsställelsen när man tagit sig vidare är otroligt belönande! Är på det absolut sista kapitlet nu, men var ett tag sen jag körde, så ajg är ltie "rädd" eftersom jag känner att det säkert måste spenderas någon timme bara att "komma in" i tänket och sättet att spela CoD på Veteran.....
Postad 02 mars 2009 - 13:47
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Spelade COD4 för första gången igår sedan COD WAW släpptes i början av November.
Efter drygt 11 dygn med WAW så har man vant sig.... Spelkänslan är ungefär detsamma
men COD4 går snabbare.
Tycker dock WAW inte är så långt efter COD4. Man märker ändå att de förbättrat många saker
från Call of duty 4.
Menyerna är mycket bättre. Man ser vad klasserna innehåller för perks och vapen när
man bläddrar mellan dem, man kan byta namn m.m.... Menyena i COD4 kändes stenålder.
Möjligheten att springa med en mina (claymore/betty) i näven färdig att plantas saknar
jag i cod4. Har man väl tagit fram den och tryckt in knappen står man helt still och är totalt orörlig
vilket resulterar i att de inte hamnar där man vill. I COD 5 kan man droppa dem i farten vilket är
bra då man har bråttom  Cod 5 är lite segare med och switsha vapen när man kör overkill men kanske det ska va så?
Saker och ting är ganska stora i cod4. Känns ju omöjligt att inte upptäcka en claymore efter att sprungit omkring i waw och spanat på bettys i vattendrag och buskar
Tycker det är lite skönare och skjuta i cod5. Tar man tex STGN och jämför med M16 så känns STGN mer genuin, känns verkligen som den väger en del. Vibrationerna när man skjuter ger en skön känsla av motstånd att det är rekyl i bössan, och öven ljudet ger denna känslan. M16 i cod4 känns ungefär som att springa omkring med en soft airgun både i känsla och ljud i jämförelse med STG.
Vet jag absolut inte gillade ljudet i COD5 när det kom men antar att det var en vanesak tycker nästan det är bättre än i 4an nu. Vissa saker är dåliga tex granater som sprängs några meter bort men de låter som det sprängs 30 meter bort. Men överlag tycker jag det är kraftfullare ljud i WAW. Känns lite plastigt i COD4...
En tub som slår ner i COD4 låter som en tub som slår ner i WAW fast som att ljudet kommer ur en sprängd högtalare.
Sedan var det givetvis skönt och få springa omkring med dead silence och en G3a med ljuddämpare  ... det där saknar man lite men sådana vapen fanns helt enkelt inte på 1940-talet. Skulle det gjort WAW i modern tappning hade det vart intessant, fast fortfarande samma banor och känsla...
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 02 mars 2009 - 13:56.
Postad 02 mars 2009 - 19:37
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Byta namn på klasserna kan man göra i fyran också, men jag håller med om att menysystemet är bättre i femman.
Annars tycker jag fyran är bättre på nästan alla punkter; bättre och mer detaljerad ljudbild, mycket mer tempo när man rör sig, mer känsla i vapnen. Jag menar liksom: MP40, kom igen alltså, den låter ju som en ärtbössa från Hobbex och är dessutom lika pricksäker som en vattenpistol.
Dessutom ser man claymores lättare och dessutom gubbarna som sitter och campar syns bättre.
Kniven är värdelös i femman också om man jämför med fyran, inte alls samma sugeffekt eller känsla.
Nu har de ju dessutom tagit bort den underbara funktionen av att Bettysarna utlöses av markvibrationerna, alltså även om man står på andra sidan av en vägg. Det är väl det som är meningen, att de ska kunna utlösas från andra sidan väggen??? Nu kan man inte alls springa fram och överraska fienderna på samma sätt, utan man måste stå och sikta in på en liten, liten sockerbulle av metall som ligger på marken.
Postad 03 mars 2009 - 08:27
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Byta namn på klasserna kan man göra i fyran också, men jag håller med om att menysystemet är bättre i femman.
Annars tycker jag fyran är bättre på nästan alla punkter; bättre och mer detaljerad ljudbild, mycket mer tempo när man rör sig, mer känsla i vapnen. Jag menar liksom: MP40, kom igen alltså, den låter ju som en ärtbössa från Hobbex och är dessutom lika pricksäker som en vattenpistol.
Dessutom ser man claymores lättare och dessutom gubbarna som sitter och campar syns bättre.
Kniven är värdelös i femman också om man jämför med fyran, inte alls samma sugeffekt eller känsla.
Nu har de ju dessutom tagit bort den underbara funktionen av att Bettysarna utlöses av markvibrationerna, alltså även om man står på andra sidan av en vägg. Det är väl det som är meningen, att de ska kunna utlösas från andra sidan väggen??? Nu kan man inte alls springa fram och överraska fienderna på samma sätt, utan man måste stå och sikta in på en liten, liten sockerbulle av metall som ligger på marken.
Jo mp40 använder jag aldrig, känns också plastig!!... använder ingen av de sub-machineguns som finns. Jag vet inte hur bouncing bettys utlöses... men de ska tydligen va ganska lätta att desarmera i verkligheten. Så man borde kunna ha den möjligheten när man har bombsquad som perk kanske så att man slipper röja sin position. Fast och andra sidan är det rätt bra som det är när man själv satt ut Betty. Är man själv kvar i S&D så har man Betty på en bombplats och vaktar den andra och när bettyn sprängs så blir det som en varningssignal att dom är där och tänker planta. http://en.wikipedia....n_and_disarming
Postad 03 mars 2009 - 08:55
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
...M16 i cod4 känns ungefär som att springa omkring med en soft airgun både i känsla och ljud i jämförelse med STG.
Överensstämmande med verkligheten med andra ord...
Postad 03 mars 2009 - 10:32
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Överensstämmande med verkligheten med andra ord... 
Japp, Jag råkar faktiskt ha en M16 soft-airgun  ... dock inte testat en riktig M16 så vet ej hur de är....
Postad 03 mars 2009 - 11:09
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Japp, Jag råkar faktiskt ha en M16 soft-airgun ... dock inte testat en riktig M16 så vet ej hur de är....
Fick provskjuta M16 och AK47 i lumpen. M16 var verkligen som en soft-airgun, när man sköt hörde man ett plastigt "sprooiiing" inne i maskineriet. AK47:an var rejäla doningar, tungt stål och trä...kändes som den kom direkt från en skäggig gammal smed i en djup sibirisk gruva.
Postad 03 mars 2009 - 14:34
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Jag tycker faktiskt man ska kunna desarmera minorna när man har bomb squad på. typ åla sig fram och desarmera, det kräver ändå lite tid och ork när man kör till exempel S&D och man ligger nog ganska exponerad när man väl desarmerar.
Postad 03 mars 2009 - 14:48
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Fick provskjuta M16 och AK47 i lumpen. M16 var verkligen som en soft-airgun, när man sköt hörde man ett plastigt "sprooiiing" inne i maskineriet.
AK47:an var rejäla doningar, tungt stål och trä...kändes som den kom direkt från en skäggig gammal smed i en djup sibirisk gruva. 
Men sen är det väl inte samma kaliber i puffrorna heller? M16 = 5.56? AK47 = 7.62? Men visst så är ju AK47an ganska så mycket mer gedigen, men det är ju faktiskt ganska stor skillnad bara mellan kalibern på dom. Vad gäller effekten alltså. Sen tycker jag iofs inte att 5.56 är som soft air gun heller men.
Redigerat av SejLax, 03 mars 2009 - 14:52.
Postad 03 mars 2009 - 15:00
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Från det ena till det andra hur gör sig perken "Toss back" i multiplayer? Är det samma som i SP-läge där man plockar upp granaten och kastar tillbaka den?? eller oskadliggör man den bara? Har aldrig mött någon som använder den vad jag vet och känns ju som den inte görs sig riktigt rätt i MP-läge. Ofta hör man ju bara granaten dimpa ner någonstans i närheten och man vet inte vart..., dessutom har ofta leverantören hållt inne kastet några sekunder så den smäller ganska fort. Att först lokalisera vart granaten landar för att sedan plocka upp den och till sist veta vart den kom ifrån och kasta tillbaka den dit känns helt omöjligt att lyckas med. EDIT, hittade lite info: Toss Back is a third tier perk in Call of Duty: World at War multiplayer that gives a player the ability to reset the fuse of a thrown grenade to three seconds, regardless of how long the grenade was cooked. The moment a player with the Toss Back perk picks up a grenade, the grenade timer is reset to three seconds. This perk is unlocked at level 6.
This perk can be used well to counter grenades, specifically Martyrdom grenades. It is most effective in close-quarters combat, where it is hard to run away from a grenade, but throwing back usually results in the grenade exploding in your hand.
Grenades in Call of Duty: World at War have five-second fuses, while in reality the grenades would have three-second fuses. Thus, the Toss Back perk restores the real fuse time to grenades.
En "rolig" bild jag hitta. Skador har de verkligen lyckats med i WAW. Bara en sån detaljerad sak som ett bortsprängt finger med ett ben som sticker ut. http://i342.photobuc...60/DSCN3870.jpg
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 03 mars 2009 - 15:17.
Postad 03 mars 2009 - 15:37
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Haha det ser rätt groteskt ut, kanske använda spoilertag för känsliga läsare?
"Toss Back" är nog mest användbart i Core-spel eftersom det är 1000 gånger lättare att hitta granaten där. Men jag skulle nog inte satsa på att försöka fånga och kasta tillbaks molotovs
Postad 03 mars 2009 - 19:16
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Igår när jag spelade cod5 så fick jag stora grafikartekater på skärmen och allting bara frös, ljudet också. Fick boota om xboxen via knappen. 5 min in i nästa MP spel i cod5 så blev hela skärmen svart och samma visa igen! Jag provade då cod4 istället men det gick bra!
Jag har inte haft problemen tidigare och xboxen var precis startad och rätt så sval. Någon som haft samma problem i cod waw?
Postad 03 mars 2009 - 20:56
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Hallå? Inga tanks? På någon bana? Varför? Jag har ju vehiclechallenges att klara av  Men samtidigt är det skönt o slippa dem  EDIT: Mer info (saxat från xboxlife.com/se): Hi everyone,
Over the weekend we noticed a new glitch was discovered with the Bipod MG’s while prone on the ground. This glitch allowed players to “duplicate” their bipod MG, and ultimately lead to exiting the map, or even ending a game for other players.
Today we have released a hotfix for this problem, and included in it some other changes by popular demand.
Bipods – beginning today, bipods will no longer be deployable while prone. After careful consideration, we’ve decided that the best course of action at this time is to disable this functionality. The act of deploying your bipod when prone, while having a cool effect, doesn’t actually give the player a great benefit. Aiming down the sights while prone provides the same gameplay functionality without the limited view angles.
Playlist – the Hardcore War playlist has returned to 9v9 status; additionally, all vehicles have been removed from Hardcore playlists.
Map Rotations – Roundhouse and Upheaval have been added to the Free-for-All and Hardcore FFA playlist map rotations.
We’re aware of the “New” icons in the menus which do not go away, and have already addressed that in the next update. We’re also happy to say that we have a solution for those obnoxious hail-mary rifle grenade shots at the beginning of Search & Destroy rounds. Additionally, we’ve addressed one of the most commonly reported issues with the spawn system – we’ve been testing this a lot locally, and it works great.
Those, among others, will be available with the next TU we release (which will coincide with our Map Pack 1). Speaking of which, we will have some new DLC information hitting the web very soon ;-) – stay tuned!
Regards, -JD
Redigerat av MrSpokk, 03 mars 2009 - 22:16.
Postad 03 mars 2009 - 22:43
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
We’re also happy to say that we have a solution for those obnoxious hail-mary rifle grenade shots at the beginning of Search & Destroy rounds.
Det här låter ju kanonbra om de kan fixa detta i nästa update!
Postad 04 mars 2009 - 05:42
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Ja det lät jättebra det där, om de nu kan håla vad de lovar  . Inga tanks i hardcore alltså, inte för att jag spelar nåt annat ändå men bra att veta!
Postad 04 mars 2009 - 08:02
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Bra uppdateringar!
Men det står inget om det största problemet senaste veckan. Sedan de uppdaterade spelet med nya Makin-banan har det var skitsvårt och connecta till servrar. I förrgår behövdes det nog 6-7 försök för att kunna bjuda in samtliga 6 till gamet. Sedan ytterliggare 10 försök för att alla skulle komma in i en match. Igår valde jag och spela själv och spelade 5 matcher, samtliga matcher avslutade pga av "poor connection to host". Ospelbart just nu..... Ni som spelar andra spel, är det samma problem där?? isf kanske det är LIVEN som spökar.
Postad 04 mars 2009 - 09:38
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Bra uppdateringar!
Men det står inget om det största problemet senaste veckan. Sedan de uppdaterade spelet med nya Makin-banan har det var skitsvårt och connecta till servrar. I förrgår behövdes det nog 6-7 försök för att kunna bjuda in samtliga 6 till gamet. Sedan ytterliggare 10 försök för att alla skulle komma in i en match. Igår valde jag och spela själv och spelade 5 matcher, samtliga matcher avslutade pga av "poor connection to host". Ospelbart just nu..... Ni som spelar andra spel, är det samma problem där?? isf kanske det är LIVEN som spökar.
Märkte samma sak igår, gick helt enkelt inte att få med alla i ens party i samma match. "The party is no longer active" kom upp titt som tätt.
Postad 04 mars 2009 - 09:43
Lantto
-
Lantto
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Kan man inte spara i co-op läget offline? Måste man klara alla uppdrag på en gång? Har kört en gång och när vi skulle fortsätta dagen efter så var vi tvungna att börja från början
Postad 04 mars 2009 - 19:25
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Igår när jag spelade cod5 så fick jag stora grafikartekater på skärmen och allting bara frös, ljudet också. Fick boota om xboxen via knappen. 5 min in i nästa MP spel i cod5 så blev hela skärmen svart och samma visa igen! Jag provade då cod4 istället men det gick bra!
Jag har inte haft problemen tidigare och xboxen var precis startad och rätt så sval. Någon som haft samma problem i cod waw?
Samma problem, check Samma spel, check Funkar min konsol nu? nope. Om det nu är en slump eller inte låter jag vara osagt men grafikfel humongos med fryst bild så fort jag har igång boxen en stund. Det "roliga" i historien är att jag bollat med supporten om att få min fraktsedel sedan den 10 februari, men då dom har "problem" med mailen så har det varit stört omöjligt att få ut fraktsedeln. Senaste kontakten jag haft med dom var idag och en trevlig kille ringde upp mig och sa att han personligen "tryckt" igenom mailet, jag gillar hans tryckande. Så inom 48 h (har hört detta 3 ggr nu) ska jag ha min fraktsedel. Så, om det är samma problem för dig? Hoppas inte det för din skull.
Postad 04 mars 2009 - 19:31
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Har också märkt av att det är svårt att få in alla i partyt till match samtidigt, något som inte var några som helst problem innan patchen.
Postad 04 mars 2009 - 21:21
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Jupp , när vi spelade igår var det samma problem säkert en 10ggr innan vi lyckades.
Det var någon som sa att man skulle gå ur private partyt allihopa, altså chaten och bara köra lobbyn. Sen kan man gå in i private chat efter man är inne i matchen. Skulle tydligen fungera bättre då........kom inte ihåg vem som sa det. Kan vara en ide att testa i alla fall.
Postad 04 mars 2009 - 22:04
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Samma problem, check Samma spel, check Funkar min konsol nu? nope. Om det nu är en slump eller inte låter jag vara osagt men grafikfel humongos med fryst bild så fort jag har igång boxen en stund. Det "roliga" i historien är att jag bollat med supporten om att få min fraktsedel sedan den 10 februari, men då dom har "problem" med mailen så har det varit stört omöjligt att få ut fraktsedeln. Senaste kontakten jag haft med dom var idag och en trevlig kille ringde upp mig och sa att han personligen "tryckt" igenom mailet, jag gillar hans tryckande. Så inom 48 h (har hört detta 3 ggr nu) ska jag ha min fraktsedel.
Så, om det är samma problem för dig? Hoppas inte det för din skull.
Humm min xbox fungerar nu, spelade lite MP och kampanj i COD5 idag. Dock en grej hände så jag trodde att boxen var död. Jag lirade competitive mode i cod waw och precis ibörjan när kinesen avrättar marinsoldaten så frös bilden i 5-10 sekunder, inget jag känner igen sedan tidigare. Men efter det gick det bra iden. Humm frågan är ju om man vågar lira cod nu innan man läst mera om fenomenet på nätet?!
Postad 05 mars 2009 - 07:30
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
ospelbart nu känns det som, detta måste de fixa snart!!!
Var i en match som fungerade bra igår men där knivade motståndarna varandra hela tiden så efter 5-10 sekunder spel var det typ 6-2 i varje omgång. Less man blir på alla j+vla UK-kidz!
Postad 05 mars 2009 - 08:11
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Humm min xbox fungerar nu, spelade lite MP och kampanj i COD5 idag. Dock en grej hände så jag trodde att boxen var död. Jag lirade competitive mode i cod waw och precis ibörjan när kinesen avrättar marinsoldaten så frös bilden i 5-10 sekunder, inget jag känner igen sedan tidigare. Men efter det gick det bra iden.
Humm frågan är ju om man vågar lira cod nu innan man läst mera om fenomenet på nätet?!
Det behöver givetvis inte vara samma problem som jag haft men det började dock i liten skala med enstaka frysningar och sedan eskalerade det bara. Sen har jag ju svårt att tro det beror på CoD.
Postad 05 mars 2009 - 15:17
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Sen har jag ju svårt att tro det beror på CoD.
Säg inte det, min Xbox pajade ju samma dag som jag fick spelet. Banan var Cliffside så den vote'ar jag bort varje gång numera
Postad 05 mars 2009 - 22:08
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Nu får f+n Treyarch få tummen ur ringmuskelaturen och fixa detta ständiga lagg och connection-problem! Tydligen dubbel-xp weekend denna helgen också och då vill man ju gärna ha lite kvalitativ speltid och inte sitta och lobbyrunka hela fredagen och lördagen... Dubbel XP http://www.callofduty.com/intel/200
Postad 06 mars 2009 - 08:22
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Är det någon som har ett hum om när de nya banorna släpps? Det enda jag hittat är i mars månad...
Postad 06 mars 2009 - 08:25
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Är det någon som har ett hum om när de nya banorna släpps? Det enda jag hittat är i mars månad...
9/3 så på måndag ska dom komma .
Postad 06 mars 2009 - 12:52
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
9/3 så på måndag ska dom komma .
Jag hoppas du är höger! ( I hope you´re right)
Postad 06 mars 2009 - 15:01
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Jag två. ( me too. nästan..) Men konstig dag. Är inte idag bättre? Fredag, dubbel xp helg osv. Jaaja, man kan inte alltid få som man vill.
Redigerat av SejLax, 06 mars 2009 - 15:02.
Postad 06 mars 2009 - 15:07
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Är inte idag bättre? Fredag, dubbel xp helg osv.
Ord! (Word!)
Postad 06 mars 2009 - 15:58
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Ord! (Word!)
Snappy! ( Knäppis) Spelade nån timme online häromdagen och blev ganska lättad över att de tagit bort fordonen från HC, däremot är bland annat Seelow för stor vilket leder till att alla campar, det blir max 300 poäng till varje lag i de matcherna. Är inte den banan dubbelt så stor som till exempel Overgrown i Cod4? Körde mot några svenskar som började klaga när jag började använda rifle grenade mot dem, men detta är ju ända sättet att motverka Multiple Chances perken förutom att kniva, sätta HS eller på annat sätt spränga dem, jag väljer noobtube och skäms fan inte för det heller. Bli nerskjuten och acceptera att du blivit det, ligg inte kvar och kvid!
Postad 06 mars 2009 - 22:19
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Snappy! (Knäppis)
Spelade nån timme online häromdagen och blev ganska lättad över att de tagit bort fordonen från HC, däremot är bland annat Seelow för stor vilket leder till att alla campar, det blir max 300 poäng till varje lag i de matcherna. Är inte den banan dubbelt så stor som till exempel Overgrown i Cod4?
Körde mot några svenskar som började klaga när jag började använda rifle grenade mot dem, men detta är ju ända sättet att motverka Multiple Chances perken förutom att kniva, sätta HS eller på annat sätt spränga dem, jag väljer noobtube och skäms fan inte för det heller. Bli nerskjuten och acceptera att du blivit det, ligg inte kvar och kvid!
Tycker man får använda sig av det som finns i spelet... Sitter man i riktigt krig väntar man fan inte tills fienden är bredvid så man kan sätta kniven i honom/henne!! Fortsätt stänka in granater på fienden...
Postad 07 mars 2009 - 02:15
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Precis, då får jag använda noobtube om jag tycker det är nödvändigt. Sen om man tycker det är sportsligt med Last Stand och Noobtube är väl en sak, och jag tycker faktiskt det är ganska tråkigt när man möter folk med båda de perksen. Men eftersom jag då börjar använda det själv är man inte bättre själv!
Postad 07 mars 2009 - 11:47
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Tycker problemet med Noobtuben är mycket mindre i 5an än i 4an. PÅ 4an hände det ibland att hela laget sprängdes i spawn och det är väl inte så kul. Sen om någon vill köra den "ute" på banan såfår han väl göra det även om det inte är en favorit hos mig. Själv kör jag Last stand och plockar en hel del med den  .
Postad 08 mars 2009 - 12:40
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jepp idag dog min Xbox på riktigt. En frysning när jag lirade GTA IV, en omstart resulterade i en omedelbar frysning igen och nu är det bara 3 röda streck som blinkar på xboxen.
Undra hur det är med garantin iom att xboxen är över ett år gammal?
EDIT: Skapade ett online support case på microsoft och garantin gäller visst ännu, sweet!
Redigerat av Agathorn, 08 mars 2009 - 13:17.
Postad 08 mars 2009 - 13:14
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Anmäl den till supporten via tele 020 79 11 33 och du ombeds skicka in kvitto och bild på serienumret, sen får du vänta på fraktsedel, och vänta, och vänta,och vänta.....men sen kommer fraktsedeln på mail och du ringer UPS, en fin liten brun kille hämtar enheten.
Min hade tillverkningsdatum 07-09-25
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|