Postad 15 August 2013 - 07:04
Svårare blir det väl dock med sådant som sägs av fel person i filmen - det får personerna att ändra karaktär mot hur de beskrivs i boken.
Postad 04 September 2013 - 07:25
Det är ju inte ett rätt mot boken känns det som
Postad 04 September 2013 - 20:28
Postad 06 September 2013 - 06:29
Hm, personligen finner jag The Phantom Menece att vara ett mästerverk jämfört med The Hobbit.Får lite Star Wars prequel trilogykänsla av detta...men även om den första i den serien var rätt usel så tog det ju sig med tiden, och även om det aldrig nådde upp till originaltrilogin blev det ju hyfsat Ok till sist (utom part 1 då), så än finns det (lite) hopp
Postad 06 September 2013 - 16:12
Postad 07 September 2013 - 03:21
Om det är påhittade historier i tvåan vill jag inte se den. Jag som hade hoppats på en ren dokumentär...Jag gillar första delen av The Hobbit, men ogillar starkt att han plockat in massa påhittade sidohistorier och ändrat dialoger från boken. Jag hade hoppats att Bilbo skulle få vara den fantastiska saga som den är som bok, istället för att den skulle bli en slags sagan om ringen prequel.
Postad 07 September 2013 - 05:15
Om det är påhittade historier i tvåan vill jag inte se den. Jag som hade hoppats på en ren dokumentär...
bwahaha
Postad 07 September 2013 - 07:36
Jag gillar första delen av The Hobbit, men ogillar starkt att han plockat in massa påhittade sidohistorier och ändrat dialoger från boken. Jag hade hoppats att Bilbo skulle få vara den fantastiska saga som den är som bok, istället för att den skulle bli en slags sagan om ringen prequel.
Jag håller med J.R.R Tolkien var en underbar författare. Peter Jackson är en bra regisör, inte samma sak som förafattare. De skulle varit boken trogen hade blivit bättre så.
Nu tycker jag inte filmen är dålig tror bara den blivit bättre av detta och ja jag är ett Tolkien fan :-).
https://www.facebook...omasFilmpodcast
Postad 07 September 2013 - 19:01
Om det är påhittade historier i tvåan vill jag inte se den. Jag som hade hoppats på en ren dokumentär...
Touché!
Postad 09 September 2013 - 08:51
När PJ påbörjade produktionen av LOTR-trilogin så gav han order till sitt team om att det skulle "se ut som om det vore dokumentärt". Tror att han glömde den ordern vid Hobbitt-produktionen. Dokumentärer görs inte i 3D-48 fps...Om det är påhittade historier i tvåan vill jag inte se den. Jag som hade hoppats på en ren dokumentär...
Postad 13 September 2013 - 18:03
När PJ påbörjade produktionen av LOTR-trilogin så gav han order till sitt team om att det skulle "se ut som om det vore dokumentärt". Tror att han glömde den ordern vid Hobbitt-produktionen. Dokumentärer görs inte i 3D-48 fps...
Enligt Cameron så. 3D och HFR är ju det som ska få tidigare dokumentärer att se ut som spelfilm
Postad 17 September 2013 - 12:50
Haha, måste erkänna, har inte sett Hobbit än. Ovanstående inlägg gjorde ju inte det hela mer brådskande kan jag säga...Hm, personligen finner jag The Phantom Menece att vara ett mästerverk jämfört med The Hobbit.
Har låtit bli av rädsla för att bli så jäkla besviken - då är ovetenskapen så mkt mer behaglig.
Postad 17 September 2013 - 13:08
Postad 17 September 2013 - 19:58
Haha, måste erkänna, har inte sett Hobbit än. Ovanstående inlägg gjorde ju inte det hela mer brådskande kan jag säga...
Har låtit bli av rädsla för att bli så jäkla besviken - då är ovetenskapen så mkt mer behaglig.
Inte jag heller har sett den. Jag väntar på en korrigerad, superduperutgåva av LOTR på Blåstråle i stället. Inget pillande med färger, inget vagt svar att han godkänt "färgkorrigeringen". Ge mig LOTR som den såg ut från början. No hassle, Mr Jackson!
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 17 September 2013 - 19:58.
Postad 18 September 2013 - 07:33
Från början var den ju inte gjord för Blu Ray, så hur menar du att den såg ut då? Som på bio visserligen, men där visades ju aldrig Extended i Sverige och är det relevant att jämföra med dvd-utgåvan?Inte jag heller har sett den. Jag väntar på en korrigerad, superduperutgåva av LOTR på Blåstråle i stället. Inget pillande med färger, inget vagt svar att han godkänt "färgkorrigeringen". Ge mig LOTR som den såg ut från början. No hassle, Mr Jackson!
Postad 19 September 2013 - 08:21
Inte jag heller har sett den. Jag väntar på en korrigerad, superduperutgåva av LOTR på Blåstråle i stället. Inget pillande med färger, inget vagt svar att han godkänt "färgkorrigeringen". Ge mig LOTR som den såg ut från början. No hassle, Mr Jackson!
Någon skrev tidigare att han/hon väntade på en nedkortad version mer än en extended och jag kan inte annat än att hålla med. Jag fann faktiskt filmen bland de sämsta jag sett på länge. Man märker verkligen att de försöker mjölka storyn långt bortom vad som är möjligt.
Postad 04 October 2013 - 09:55
Postad 07 October 2013 - 17:30
Såg den i stereo 48fps och även om VISSA scener var väldigt snygga på bio föredrog jag helt klart BD mono i antik frame rate...
Håller med. Del 2 kommer jag inte se i 48fps.
Postad 08 October 2013 - 17:17
Från början var den ju inte gjord för Blu Ray, så hur menar du att den såg ut då? Som på bio visserligen, men där visades ju aldrig Extended i Sverige och är det relevant att jämföra med dvd-utgåvan?
Peter cyan-tintade filmen. Sedan dess har han vägrat att ge ett personligt utlåtande på var ifrån den tintningen kom ifrån. Jag vill gärna att den får samma färgskala som första dvd:n eller som den såg ut på bio.
Postad 09 October 2013 - 08:55
Peter cyan-tintade filmen. Sedan dess har han vägrat att ge ett personligt utlåtande på var ifrån den tintningen kom ifrån. Jag vill gärna att den får samma färgskala som första dvd:n eller som den såg ut på bio.
Vilken film och vilken utgåva är det du menar att Jackson skruvat fel på?
Postad 25 October 2013 - 11:31
http://www.youtube.c...h?v=Vwcm-73kZE8
Redigerat av Unregistered277056c3, 25 October 2013 - 11:32.
Postad 25 October 2013 - 11:59
Nu är jag inte riktigt med. Klippet är ju från LOTR. Hobbit har inte släppts ännu.Samma klåfingrighet som på LOTR då alltså. Inte bra...
Postad 26 October 2013 - 00:54
Postad 26 October 2013 - 06:18
Nä men jag kan iom att det var jag som gav länken till itunes som nu har släppt den förlängda versionen. Varpå du började prata om LOTR av någon anledning.Tror att det nämndes nåt om hobbit på itunes, men är osäker på om det var den som avsågs. Trebban kanske kan förtydliga?
Postad 26 October 2013 - 07:08
Vilken film och vilken utgåva är det du menar att Jackson skruvat fel på?
LOTR. Har egentligen inte så mycket med Hobbit att göra men jag är fortfarande lite irrterad på honom.
Samma klåfingrighet som på LOTR då alltså. Inte bra...
http://www.youtube.com/watch?v=Vwcm-73kZE8
Titta hur himlen förvandlas till ett cyangrönt skämt. När ska de lära sig? Tack xyz..
Postad 28 October 2013 - 15:21
Titta hur himlen förvandlas till ett cyangrönt skämt. När ska de lära sig? Tack xyz..
Gandalf the Green
Postad 02 November 2013 - 21:45
Postad 02 November 2013 - 21:57
Däremot är det inte säkert att de har svensk text, om sånt är viktigt för dig.
Postad 04 November 2013 - 01:40
Postad 05 November 2013 - 10:10
En vild gissning är Bilbo, eftersom det är Martin Freeman på bildenVem fasiken ska det likna?
Postad 05 November 2013 - 10:55
Postad 06 November 2013 - 11:12
En vild gissning är Bilbo, eftersom det är Martin Freeman på bilden
Efter ett antal plastik operationer i så fall !
Postad 08 November 2013 - 07:22

Postad 12 November 2013 - 17:31
BDVDHOBBITEX.jpg 891.57K
2 Antal nerladdningarAnnars är ju den brittiska DVD-utgåvan lockande...
Redigerat av Hamilton, 12 November 2013 - 19:09.
Postad 12 November 2013 - 19:13
The Hobbit-EE KOR BluRay cover.JPG 27.97K
6 Antal nerladdningar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler