Panasonic TH-50PX8
918 svar till detta ämne
Postad 08 October 2008 - 19:05
Tomlund
-
Tomlund
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Det här pixelbruset som du beskriver tycker jag låter helt normalt. Det är så plasma fungerar. Sen är det olika mycket uttalat på olika modeller. Pioneer ska vara de allra värsta. Som jag har fattat det så är det genom sånt där brus som plasman skapar sina olika färgövergångar och gråtonsövergångar. Tillskillnad från lcd så är plasman helt digital och därför måste den brusa till det lite.
Ser du det här bruset/flimmret när du sitter på normalt tittavstånd?
Jag sitter ju rätt nära teven mellan 2,5 - 3m och då upplever jag bruset/flimmret. Dvd- filmer är ju värst men det är ju inte konstigt med tanke på upplösningen och att kvaliten mellan olika dvd-filmer varierar så mycket. Har kört med ps3 via hdmi och min dvd spelare via scart och det är likadant. Blueray flimmrar oxå fast inte lika mycket men ändå så att jag stör mig på det. Känns ju som att det borde vara mycket stabilare än vad det är. Det konstiga är att via telia digital tv så brusar det inte alls så farligt och jag tycker att det är riktigt bra bild för att vara lågupplöst. Hade en lcd innan och dvd-filmer såg mycket bättre ut på den än på denna men då var det annat man störde sig på (svärta, clouding mm). Kan ju vara så att jag stör mig mer på flimmer än andra, vad vet jag. Bästa hade ju varit om nån man kände hade en likadan tv så man kunde testa om den betedde sig likadant med de prylar jag har. Mvh Tomlund
Postad 08 October 2008 - 19:13
Anders std
-
Anders std
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Lånar inlägg ifrån en annan tråd: "Kollade film på 50" px8 i helgen och den var kalas bra svärta , men den tappade kanaler titt som tätt,lärde polaren om hdmi buggen då."
"Man får söka om de analoga kanalerna då och då om man har en hdmi sladd kopplad från en dator samtidigt eller dvd med hdmi osv. Det blir ju ett problem pga att det är 50 tum stor tv som ska reklameras och än så länge lever min kompis med problemet på hans nr 2 av 50" px8, läs i px8 tråden om det går att fixa med fimwire kanske." Har ni upplevt detta problem? Går det att lösa på nåt sätt typ firmwire?
Postad 08 October 2008 - 19:13
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag sitter ju rätt nära teven mellan 2,5 - 3m och då upplever jag bruset/flimmret. Dvd- filmer är ju värst men det är ju inte konstigt med tanke på upplösningen och att kvaliten mellan olika dvd-filmer varierar så mycket. Har kört med ps3 via hdmi och min dvd spelare via scart och det är likadant. Blueray flimmrar oxå fast inte lika mycket men ändå så att jag stör mig på det. Känns ju som att det borde vara mycket stabilare än vad det är. Det konstiga är att via telia digital tv så brusar det inte alls så farligt och jag tycker att det är riktigt bra bild för att vara lågupplöst. Hade en lcd innan och dvd-filmer såg mycket bättre ut på den än på denna men då var det annat man störde sig på (svärta, clouding mm). Kan ju vara så att jag stör mig mer på flimmer än andra, vad vet jag. Bästa hade ju varit om nån man kände hade en likadan tv så man kunde testa om den betedde sig likadant med de prylar jag har.
Mvh Tomlund
EDIT: Såg att det tagits upp tidigare...
Redigerat av Unregistered951ada42, 08 October 2008 - 19:14.
Postad 08 October 2008 - 19:36
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
EDIT: Såg att det tagits upp tidigare...
Vilket? Kanske tål att upprepas.
Postad 08 October 2008 - 20:31
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag sitter ju rätt nära teven mellan 2,5 - 3m och då upplever jag bruset/flimmret. Dvd- filmer är ju värst men det är ju inte konstigt med tanke på upplösningen och att kvaliten mellan olika dvd-filmer varierar så mycket. Har kört med ps3 via hdmi och min dvd spelare via scart och det är likadant. Blueray flimmrar oxå fast inte lika mycket men ändå så att jag stör mig på det. Känns ju som att det borde vara mycket stabilare än vad det är. Det konstiga är att via telia digital tv så brusar det inte alls så farligt och jag tycker att det är riktigt bra bild för att vara lågupplöst. Hade en lcd innan och dvd-filmer såg mycket bättre ut på den än på denna men då var det annat man störde sig på (svärta, clouding mm). Kan ju vara så att jag stör mig mer på flimmer än andra, vad vet jag. Bästa hade ju varit om nån man kände hade en likadan tv så man kunde testa om den betedde sig likadant med de prylar jag har.
Mvh Tomlund
Sitter jag på 3m med min gamla Yamaha-dvd kopplad med komponent och fultankad dvd har jag inte de besvären du beskriver. Troligtvis är ditt ex. dessvärre kasst. Har du möjlighet att lägga upp högupplösta bilder på flimret? Det kan underlätta för en bedömning av vad det kan vara.
Postad 09 October 2008 - 09:34
Unregistered548843e2
-
Unregistered548843e2
-
Användare
-
-
169 inlägg
Har ringt till panasonic support och återförsäljaren som som jag köpte teven hos o det är ett jäkla meckande. Återförsäljaren säger att jag ska ringa panasonic och panasonic säager att jag ska prata med återförsäljaren angående flimmret. Verkar inte som dom har mycket koll på panasonic, han frågade mig om det var en plasma när han hade fått modellnamnet på teven! Sista gången jag beställde en teve, nästa gång kommer jag köpa den i en fysisk butik i närheten så det bara är att åka tillbaks med skiten om det är problem, får gärna kosta nån tusenlapp mer det är det värt. Märkte att om man har en helt svart bakgrund tex trycker på av och väljer en ingång där man inte har inkopplat nått på, ökar ljusstyrkan några snäpp från mitten så är det bara ett antal pixlar som ändrar färg till mer grått och det ser ut som myrornas krig på hela skärmen (flimmrar/brusar). Fortsätter man att öka så visar tillslut hela skärmen ljusgrå bild. Ni andra som har denna teve beter sig den också som min gör? Om de inte gör det så måste det vara fel på min.
Provade att vända nätkabeln smilflink men det är samma fenomen.
Mvh Tomlund
Jag har själv skrivit tidigare i tråden att det här med totala ljusökningen av bilden vid helt/nästan helt svart bild. Jag har det också med andra ord. Uppenbarade sig först efter typ 2 veckor. DOCK! så är det väldigt marginellt i de inställningar jag använder, så det har aldrig stört mig under tittning. Det blir INTE helt grått som du beskriver, dock så blir det som sagt lite lite ljusare över hela bilden. upplevde även att det minskade när jag möblerade om kablaget bakom alla prylarna i vardagsrummet + vände ALLA kablar åt rätt håll (i grendosan, som också såklart är rättvänd)
Postad 09 October 2008 - 18:17
maemmoth
-
maemmoth
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej,
Såg långt bak i tråden att någon skrev om en ny firmware som ska fixa problemet med förlorade kanaler vid byte mellan tv och dator.
Är det någon som har bytt firmware och fått det att fungera?
Postad 11 October 2008 - 12:10
tkaka
-
tkaka
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Hur fungerar den här tvn med PS3, går det överhuvudtaget att spela?
Postad 11 October 2008 - 16:37
DerStrudel
-
DerStrudel
-
Rookie
-
5 inlägg
PS3 vet jeg ikke noe om, men xbox 360 går som en drøm på tven. Ingen problemer med innbrenning, så det er bare å game.
Postad 11 October 2008 - 18:16
tkaka
-
tkaka
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Postad 13 October 2008 - 00:40
KingX
-
KingX
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hur fungerar den här tvn med PS3, går det överhuvudtaget att spela?
Nej, om du plugar in en ps3 i den här apparaten är det risk den brinner upp  nej då, har suttit med den här pjäsen ett tag nu o lirat ps3 allt från ngn halv timme till 7-10 timmar i sträck.. inga problem. Funkar fin fint..
Postad 23 October 2008 - 17:47
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Hej gott folk!
Nån som vet vad det är för skillnad på modellerna TH-50PXE och TH-50PXEA?
Var på Expert idag och dom erbjöd mig några hundralappar billigare pris för deras sista ex av modellen E, för den var tydligen lite äldre modell.
Några ideer om vad som skiljer? Nyare mjukvara...eller?
Tacksam för svar eftersom jag tänkte slå till imorgon.
/Parika
Postad 24 October 2008 - 12:44
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Sådärja, beställt idag på Dustin Home. Upptäckte att vi via jobbet har rabatt där....så vad sägs om 10 005:- ink frakt. All-time-low...eller?
Nu till en fråga. Jag har ett PS3 som jag kör både spel, dvd och bluray från. Läste tidigare i tråden nåt om inställningar i PS3:an, bl.a att man INTE ska välja FULL RGB. Någon vänlig PS3 ägare som kan tipsa om vilka inställningar jag ska välja för att matcha denna tv? Finns ju en hel del inställningar att välja på PS3....och jag är lite novis där.
Hoppas att inte frågan var alltför off-topic
Postad 24 October 2008 - 13:00
tkaka
-
tkaka
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Sådärja, beställt idag på Dustin Home. Upptäckte att vi via jobbet har rabatt där....så vad sägs om 10 005:- ink frakt. All-time-low...eller?
Nu till en fråga. Jag har ett PS3 som jag kör både spel, dvd och bluray från. Läste tidigare i tråden nåt om inställningar i PS3:an, bl.a att man INTE ska välja FULL RGB. Någon vänlig PS3 ägare som kan tipsa om vilka inställningar jag ska välja för att matcha denna tv? Finns ju en hel del inställningar att välja på PS3....och jag är lite novis där.
Köp en HDMI kabel och sen är det bara att köra (:
Postad 24 October 2008 - 13:54
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag betalar 9706:- för den =) och då fåår jag den hemkörd till min dörr och med 3 års försäkring =) Tror nog det är all time low...
Postad 25 October 2008 - 07:32
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej !
Kan någon lägga upp screenshots på 1280x720 50 hz via dator ? gärna 1920x1080 också.
Hur är kvalitén i windows miljö ? Går det att läsa texter ?
/natal
Postad 25 October 2008 - 10:49
Unregistered548843e2
-
Unregistered548843e2
-
Användare
-
-
169 inlägg
Hej !
Kan någon lägga upp screenshots på 1280x720 50 hz via dator ? gärna 1920x1080 också. Hur är kvalitén i windows miljö ? Går det att läsa texter ?
/natal
I mitt galleri finns åtminstone 2 bilder som jag tagit med en billig kompaktkamera, men de blev rätt bra ändå med rätt inställningar  Fortfarande kanon-nöjd med valet av tv.
Postad 25 October 2008 - 15:00
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Köp en HDMI kabel och sen är det bara att köra (:
Hmm...riktigt SÅ novis är jag inte. Har redan HDMI kabel. Det vore väl snudd på brottsligt korkat att köra med nåt annat. Men fortfarande finns en del frågetecken när det gäller inställningar i PS3:an. Full RGB eller Limited? Har hört lite olika bud där.... Uppskalning; Dubbel eller Fullskärm? Andra tips på inställningar är också välkomna....
Postad 25 October 2008 - 15:04
Unregistered1320
-
Unregistered1320
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
hej. Har ett problem med en PX50..
verkar som det krockar någonstans mellan recivern och skärmen. kör en HD box genom en onkyo reciver. Men när man stängt av en apparat eller ändrat bild källa (mellan typ DVD o TV-box) så blir skärmen BLÅ..! måsta då gå in i menyerna och grejje lite.. hehe problemet är att jag inte fattat vad som behövs göras.. Ibland får jag igång det ibland inte..
Verkar ha något att göra med viera grejset kanske .. eller?
Postad 25 October 2008 - 15:57
alfin
-
alfin
-
Användare
-
-
101 inlägg
Är det möjligt att pixelmappa i 1360x760 via HDMI på denna apparat?
Postad 25 October 2008 - 16:55
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
I mitt galleri finns åtminstone 2 bilder som jag tagit med en billig kompaktkamera, men de blev rätt bra ändå med rätt inställningar 
Fortfarande kanon-nöjd med valet av tv.
Har du några bilder på desktop ? Går det att surfa ok osv ?
Redigerat av nATAL, 26 October 2008 - 10:36.
Postad 25 October 2008 - 22:38
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Är det möjligt att pixelmappa i 1360x760 via HDMI på denna apparat?
Våga söka i tråden.
Postad 26 October 2008 - 12:35
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Då har min 50PX8 lagt av
Slog på TVn och efter 5 minuter gick jag ifrån den, när jag kom tillbaka efter par minuter så såg det ut som att TVn hade slagits ifrån med fjärrkontrollen (endast tv:s röda lampan lös).
Porvade slå på TVn med fjärren men det fungerade inte. Provade power knappen på TVn utan resultat och då även strömsladden.
När man trycker på Powerknappen så hör man att den tänds, men bilden är helt svart och ingen ljud hörs efter starten.
Trycker man på fjärren så blinckar den röda lampan till på TVn en gång sen händer inget mer(även om man trycker på fjärren igen).
Nu återstår det att se hur Expert hanterar reperation/utbyte.
Postad 26 October 2008 - 13:57
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Tja har ett litet irriterande problem med Halo 3 och denna tv.
När man t.ex kör live och spelar splitscreen så täcker inte spelet upp hela bilden utan för att få den att täcka helt måste jag köra 4:3 fullbild, finns det någon lösning på detta?
Postad 26 October 2008 - 16:14
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej !
Är det någon som kör htpc och kan lägga upp en bild på desktopmiljö ?
Antar att det är 1280x720 som ser bäst ut ? 1920x1080 går att använda ?
Vill se hur det ser ut innan jag beställer tven.
mvh natal
Postad 26 October 2008 - 17:10
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Min kompis tv har fått ett nytt problem med denna tv och jag tänkte kolla ifall det finns någon enkel lösning på problemet, den har slutat visa bild genom hdmi ingångarna men vanlig analog tv fungerar.Är det ett vanligt problem med modellen?
Postad 27 October 2008 - 21:04
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Varför dyker inte valet Bildfrekvens 100Hz upp i inställningar på HDMI ingångarna? Får bara upp det på scart-ingången där jag har ComHem boxen.
Vad betyder det? Är 100Hz default på HDMI ingångarna eller?
/Parika
Postad 27 October 2008 - 21:30
Unregistered1320
-
Unregistered1320
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
hej. Har ett problem med en PX50..
verkar som det krockar någonstans mellan recivern och skärmen. kör en HD box genom en onkyo reciver. Men när man stängt av en apparat eller ändrat bild källa (mellan typ DVD o TV-box) så blir skärmen BLÅ..! måsta då gå in i menyerna och grejje lite.. hehe problemet är att jag inte fattat vad som behövs göras.. Ibland får jag igång det ibland inte..
Verkar ha något att göra med viera grejset kanske .. eller?
ingen som vet något om detta?
Postad 27 October 2008 - 21:38
Wrulf
-
Wrulf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
ingen som vet något om detta?
CH.HDBox ?? Brukar bli problem i HDMIväxeln. Sätt upplösning 1080i på boxen. Brukar lösa problemet.
Postad 28 October 2008 - 20:12
Darsidian
-
Darsidian
-
Rookie
-
2 inlägg
Tja har ett litet irriterande problem med Halo 3 och denna tv.
När man t.ex kör live och spelar splitscreen så täcker inte spelet upp hela bilden utan för att få den att täcka helt måste jag köra 4:3 fullbild, finns det någon lösning på detta?
Det är faktiskt inte TV:ns fel utan spelets. Bungie har tabbat sig när det kommer till splitscreen. Det är samma problem oavsett TV
Postad 28 October 2008 - 20:32
di.corp
-
di.corp
-
Rookie
-
2 inlägg
jag har en fråga.. 50px8 ska ju ha en upplösning på 1366x768.. men enligt min grafikkort och Nvidia så har den en native upplösning på 1280x720.. vilket stämmer.. eller kan man inte köra 1366x768 från datorn..?
Postad 28 October 2008 - 20:37
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
jag har en fråga.. 50px8 ska ju ha en upplösning på 1366x768.. men enligt min grafikkort och Nvidia så har den en native upplösning på 1280x720.. vilket stämmer.. eller kan man inte köra 1366x768 från datorn..?
den har 1366x768
Postad 28 October 2008 - 21:12
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
nja tror inte det är bungie som tabbat sig för en polares lg har inte detta problem
Postad 29 October 2008 - 09:33
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Varför dyker inte valet Bildfrekvens 100Hz upp i inställningar på HDMI ingångarna? Får bara upp det på scart-ingången där jag har ComHem boxen. Vad betyder det? Är 100Hz default på HDMI ingångarna eller?
/Parika
Någon som kan vara vänlig att kolla detta? Har ni valet Bildfrekvens 100Hz ( i menyn Inställningar) på HDMI ingångarna? Och en till fundering. Overscan.....AV eller PÅ?
Redigerat av Parika, 29 October 2008 - 09:33.
Postad 29 October 2008 - 13:48
barre4
-
barre4
-
Rookie
-
7 inlägg
Ursäkta men kan någon svara mig.. Jag har precis köpt en Ny Plasma Panasonic TH-42PX8E och tänkte njuta av LJUD och bild på denna via HDMI kabel från min Laptop HP Pavilion DV6756EO. Pluggar in och bara bilden kommer inget LJUD alls. Har letat inställnigar som en galning men utan resultat. Någon som vet vad som kan vara "Fel"?
Postad 29 October 2008 - 16:48
kimberly
-
kimberly
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag har fått nyss på denna TV nyligen efter att ha snöat in mig på W4500, men ångrade mig i sista sekund efter att tänkt över min budget ännu en gång. Lite funderingar jag har över denna TV är: - Har förstått att den ha hyffsat låg/acceptabel input-lag, vilket är viktigt för mig då jag är känslig mot det. Men kommer jag med mitt tänkte PS3 kunna köra 720p? Har läst i tråden och fått för mig att den kör 720i. Hur ligger det igentligen till? Hur är skillnaden mellan 720p och 720i i upplevelsen? - Hur fungerar den som PC-skärm (laggar, bildkvalite)? Kan man köra 720p? Om inte, vad klarar den? - Enligt spec. har den inbyggda digital-boxen stöd för DVB-T. Är osäker på vad jag har för signal, tror jag har kabel-TV. Då jag bor i ett hyreshus och har lite olika kanaler. (Marksänd = DVB-T, Kabel = DVB-C, Satellit = DVB-S) Det är de funderingar jag kan komma och tänka på just nu, är väldigt tacksam för svar så man kan köpa en TV någongång!
Postad 29 October 2008 - 16:57
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Ursäkta men kan någon svara mig.. Jag har precis köpt en Ny Plasma Panasonic TH-42PX8E och tänkte njuta av LJUD och bild på denna via HDMI kabel från min Laptop HP Pavilion DV6756EO. Pluggar in och bara bilden kommer inget LJUD alls. Har letat inställnigar som en galning men utan resultat. Någon som vet vad som kan vara "Fel"?
Har du kollat att din laptop skickar ut ljudet via HDMI, känns som att det är det som är fel. Dessutom tror jag bara att den kan ta emot. Jag har då inga problem med ljudet via HDMI, funkade out of the box.... Som sagt, jag tror det är din laptop som spökar.
Redigerat av Unregistered951ada42, 29 October 2008 - 16:58.
Postad 29 October 2008 - 17:02
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag har fått nyss på denna TV nyligen efter att ha snöat in mig på W4500, men ångrade mig i sista sekund efter att tänkt över min budget ännu en gång.
Lite funderingar jag har över denna TV är: - Har förstått att den ha hyffsat låg/acceptabel input-lag, vilket är viktigt för mig då jag är känslig mot det. Men kommer jag med mitt tänkte PS3 kunna köra 720p? Har läst i tråden och fått för mig att den kör 720i. Hur ligger det igentligen till? Hur är skillnaden mellan 720p och 720i i upplevelsen?
- Hur fungerar den som PC-skärm (laggar, bildkvalite)? Kan man köra 720p? Om inte, vad klarar den?
- Enligt spec. har den inbyggda digital-boxen stöd för DVB-T. Är osäker på vad jag har för signal, tror jag har kabel-TV. Då jag bor i ett hyreshus och har lite olika kanaler. (Marksänd = DVB-T, Kabel = DVB-C, Satellit = DVB-S)
Det är de funderingar jag kan komma och tänka på just nu, är väldigt tacksam för svar så man kan köpa en TV någongång! 
Jag spelar Wii på den o Wii konsolen skickar en progressiv signal som skalas upp till 720p. Ser hur bra ut som helst. Varifrån har du fått att den visar 720i? Jag upplever ingen input-lag överhuvudtaget, men man är väl olika känslig för det. Du kan mata den med 1080p24 men den skalas givetvis om till 720p, dock ingenting som spelar någon roll då 50 tum är för litet för att skillnaden i upplösning skall ge någonting. Surfning, jag tycker det är väldigt skarp bild, inga problem. Analog kabeltv kan den ta emot och det ser faktiskt hyfsat ut men är väldigt mycket bättre med digitaltv. Som sagt, du måste ha separat box om du ska ha dvb-c.
Postad 30 October 2008 - 10:24
Unregistered7beda1cf
-
Unregistered7beda1cf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Handlade en på MediaMarkt för några dagar sedan, 9990:-, efter att ha läst och studerat denna och många andra trådar. Helnöjd med det mesta än så länge, men jag tycker att den surrar lite. Det hörs från soffan när det är tysta partier eller när man stänger av ljudet. Har kollat igenom tråden och tittat efter om andra har samma "surr", verkar inte vara ngt vanligt problem i alla fall. Hur är det egentligen, när folk skriver "knäpptyst", menar man då att man inte hör ngt vid vanlig ljudnivå eller är den verkligen helt tyst även vid avstängt ljud?
Postad 30 October 2008 - 12:20
kimberly
-
kimberly
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Tack för svaret goblin wizard!
Dock blir det nog inget TV-köp alls då alldeles precis fick reda på att jag blir varslad om två månader, hårda tider!
Bättre att spara de få slantar man har då och fortsätta titta på tjock-TV.
Redigerat av kimberly, 30 October 2008 - 12:20.
Postad 30 October 2008 - 12:25
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Tack för svaret goblin wizard!
Dock blir det nog inget TV-köp alls då alldeles precis fick reda på att jag blir varslad om två månader, hårda tider! 
Bättre att spara de få slantar man har då och fortsätta titta på tjock-TV. 
Oj, beklagar verkligen
Postad 30 October 2008 - 13:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag spelar Wii på den o Wii konsolen skickar en progressiv signal som skalas upp till 720p. Ser hur bra ut som helst. Varifrån har du fått att den visar 720i? ... Du kan mata den med 1080p24 men den skalas givetvis om till 720p, dock ingenting som spelar någon roll då 50 tum är för litet för att skillnaden i upplösning skall ge någonting.
Den visar inte bilden i 720p heller iofs. Alla inkommande signaler kommer skalas om till 1366x768p (om bilden är 16:9).
Postad 30 October 2008 - 15:05
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Den visar inte bilden i 720p heller iofs. Alla inkommande signaler kommer skalas om till 1366x768p (om bilden är 16:9).
så sant så sant.. jag hade huvudet under armen....
Postad 31 October 2008 - 15:03
Darsidian
-
Darsidian
-
Rookie
-
2 inlägg
nja tror inte det är bungie som tabbat sig för en polares lg har inte detta problem
Jo det är Bungie. Din polare har förmodligen zoomat in bilden. Min polares Samsung plasma, min förra Samsung lcd och min nuvarande Panasonic px8 gör alla likadant. Kolla denna länken annars om du inte tror mig. http://www.gamereact.../?search=halo 3
Postad 04 November 2008 - 20:24
sandefjord
-
sandefjord
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag är lite orolig över mitt köp av denna tv. Den är ju så ###### billig.
Är det någon som upplever att bilden inte riktigt hänger med? 24p stöd ? Jag är helt allergisk mot ränder eller hack
Postad 07 November 2008 - 11:16
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej !
Har ett problem.
När jag ska kolla på tv via min digitalbox Samsung DCB-P850Z 160GB på en kanal som sänder i äkta wide format.
Då tänds inte den högre delen av pixelfältet längst ner, utan det är fortfarande svart.
Blir som ett svart streck som börjar i mitten och fortsätter ut till kanten.
Kanske 1 eller 2 pixelrader hög.
********************************** svart svart svart svartsvart .
Kör jag en tv kanal som inte sänder i wide, så kör jag på läge "anpassad 16:9" då tänds alla pixlar.
Via dator hdmi, 1280x720 50hz då tänds alla pixlar.
Körde Rambo på blu-ray via min sony då filmen är fullscreen då tänds alla pixlar.
Körde winds of war dvd 4:3 fullscreen då tänds inte det högra fältet.
Är det fler som har detta problem ?
Är det inkompabilitet med digitalboxen och blu-rayspelaren ?
P1000159.JPG 547.11K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av nATAL, 07 November 2008 - 17:29.
Postad 08 November 2008 - 17:05
sandefjord
-
sandefjord
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag har ett ati radeon 4850 Och jag kan inte använda tvn som bildskärm
det blir helt åt skogen. Titta på film via htpc funkar fint. Men det går inte
att pixelmappa. Har tvingat fram upplösningen 1366x768 men det är helt fel
går knappt läsa vad som står på tvn ?
800x600 är den ända upplösningen som visar rätt bild. Men då täcks inte hela skärmen.
Tacksam om någon fått det att fungera som kan hjälpa mig innan jag åker och
lämnar tillbaka tvn.
Postad 08 November 2008 - 18:16
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jag har ett ati radeon 4850 Och jag kan inte använda tvn som bildskärm det blir helt åt skogen. Titta på film via htpc funkar fint. Men det går inte att pixelmappa. Har tvingat fram upplösningen 1366x768 men det är helt fel går knappt läsa vad som står på tvn ?
800x600 är den ända upplösningen som visar rätt bild. Men då täcks inte hela skärmen.
Tacksam om någon fått det att fungera som kan hjälpa mig innan jag åker och lämnar tillbaka tvn.
Denna tv kan inte pixelmappa, den bästa upplösning som du kan få är 1280x720. Du kan även få in 1920x1080 med det går inte så bra att läsa texter då. Testa den och se om du blir nöjd.
Redigerat av nATAL, 08 November 2008 - 18:17.
Postad 08 November 2008 - 22:00
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Handlade en på MediaMarkt för några dagar sedan, 9990:-, efter att ha läst och studerat denna och många andra trådar. Helnöjd med det mesta än så länge, men jag tycker att den surrar lite. Det hörs från soffan när det är tysta partier eller när man stänger av ljudet. Har kollat igenom tråden och tittat efter om andra har samma "surr", verkar inte vara ngt vanligt problem i alla fall. Hur är det egentligen, när folk skriver "knäpptyst", menar man då att man inte hör ngt vid vanlig ljudnivå eller är den verkligen helt tyst även vid avstängt ljud?
Jag har inte hört ett ljud från min, som inte har varit önskat.
Postad 09 November 2008 - 02:53
di.corp
-
di.corp
-
Rookie
-
2 inlägg
jepp.. nu dök hdmi bugget upp för mig.. innan har det inte varit några problem.. haft kabeln inkopplat i 2 veckor utan problem och så idag kom den.. nån som har löst hdmi problemet och kan skrivit nåt här..?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|