* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 09 July 2008 - 13:41
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Några frågor inför lanseringen av iPhone 3G:
1. Finns det ingen möjlighet att använda mobilen även som trådlöst bredband för datorn. Är man iväg någonstans och skall göra en liten längre session och har datorn så är det ju mycket smidigare att göra det via bärbar dator.
2. Finns det möjlighet att använda Skype respektive MSN med iPhone 3G?
Det är nog bara att gå in på http://webmessenger.msn.com/ i Iphonen så har man MSN
Postad 09 July 2008 - 13:46
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Vounce: Det gäller de övriga abonnemangen, inte iMini / iMidi / iMaxi... står på deras sida också.
Cedricth91: Ring och fråga.
Postad 09 July 2008 - 13:47
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Det är nog bara att gå in på http://webmessenger.msn.com/ i Iphonen så har man MSN
Eller så använder man agilemobile. Hur lätt å bra program som helst för msn/icq/aol/yahoo/jabber/googletalk. Finns i installern
Postad 09 July 2008 - 13:57
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
När jag läser allt om denna telefon så blir jag snurrig
Har jag fattat allt rätt? Jag kan stänga av Iphonen:s konstanta uppkoppling eller? För jag surfar inte speciellt ofta om jag inte är hemma.
När jag använder mitt egna trådlösa nätverk för att surfa med mobilen så är det väl gratis? Det räknas inga MB där va?
Är tacksam för den som kan reda ut begreppen!
Postad 09 July 2008 - 13:58
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Har jag fattat allt rätt? Jag kan stänga av Iphonen:s konstanta uppkoppling eller? För jag surfar inte speciellt ofta om jag inte är hemma.
När jag använder mitt egna trådlösa nätverk för att surfa med mobilen så är det väl gratis? Det räknas inga MB där va?
Du kan spärra 3G/EDGE, ja. WiFi hemma koster inget.
Postad 09 July 2008 - 13:59
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
1) hoppas de går. vet inte. någon som vet? 2) att surfa på wlan är gratis
Postad 09 July 2008 - 13:59
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tack Phindus!  Det var det jag ville höra.
Postad 09 July 2008 - 14:00
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
FAN VILL HA IPHONE NU!!!! BLIR GALEN AV DENNA VÄNTAN.
OM JAG NU I SKULLE FÅ NÅGON PÅ FREDAG BRYTER JAG IHOP ASSÅ
Postad 09 July 2008 - 14:01
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
FAN VILL HA IPHONE NU!!!! BLIR GALEN AV DENNA VÄNTAN. OM JAG NU I SKULLE FÅ NÅGON PÅ FREDAG BRYTER JAG IHOP ASSÅ
Jag delar samma känsla med dig
Postad 09 July 2008 - 14:01
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
FAN VILL HA IPHONE NU!!!! BLIR GALEN AV DENNA VÄNTAN. OM JAG NU I SKULLE FÅ NÅGON PÅ FREDAG BRYTER JAG IHOP ASSÅ
Alltså, det är bara en telefon, inte guds gåva till folket precis  . En kul liten pryl som blivit alldeles för upphypad.
Postad 09 July 2008 - 14:03
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Alltså, det är bara en telefon, inte guds gåva till folket precis . En kul liten pryl som blivit alldeles för upphypad.
sant men.. jag tänker typ 24/7 på att snart har jag en. lite skrämande när jag tänker på de=D
Redigerat av cedricth91, 09 July 2008 - 14:06.
Postad 09 July 2008 - 14:04
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Alltså, det är bara en telefon, inte guds gåva till folket precis . En kul liten pryl som blivit alldeles för upphypad.
Haha, ja det kan jag hålla med om!
Postad 09 July 2008 - 14:09
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag delar samma känsla med dig 
nice.. då är jag alf inte alone aja ska dra från jobbet strax. sen åker jag hem och softar lits kommer in senare och fortsätter denna trevliga konversation om iphone.
Postad 09 July 2008 - 14:21
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det blir en vit 16 GB med abonnemanget Telia Bingo för min del Jag har också lagt märke till att många väljer att använda abonnemanget 99, varför gör ni det egentligen? Jag förutsätter ju att ni inte ringer så mycket men det ni väl ringer blir ju billigare med abonnemanget Bingo som har en 30 öres lägre minuttaxa än abonnemanget 99 ? Vill bara försöka få grepp om ert resonemang  1) hoppas de går. vet inte. någon som vet?
Du har inte funderat på att låta bli att svara på frågor du inte själv vet svaret på? De som ställer frågorna är osäkra och vill ha ett övertygande svar, så som du skriver gör dem endast mer osäkra. Gör dem en tjänst...om du inte vet svaret, skriv då inget.
Redigerat av zinned78, 09 July 2008 - 14:24.
Postad 09 July 2008 - 14:29
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Det blir en vit 16 GB med abonnemanget Telia Bingo för min del
Jag har också lagt märke till att många väljer att använda abonnemanget 99, varför gör ni det egentligen? Jag förutsätter ju att ni inte ringer så mycket men det ni väl ringer blir ju billigare med abonnemanget Bingo som har en 30 öres lägre minuttaxa än abonnemanget 99 ?
Vill bara försöka få grepp om ert resonemang 
Det är ganska enkelt faktiskt  . Jag kommer inte ringa upp de där 99:- per månad, samtidigt får jag köpa mobilen för nästan en tusing mindre.... Sedan så är ju räknas det ju med 60-sekunders intervall på Bingo som gör det abonnemanget lite lurigt.
Postad 09 July 2008 - 14:40
metalually
-
metalually
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Någon som vet vilka filformat som iphone 3g igentligen stöder. Jag vet att man kan hitta några på http://www.apple.com/iphone/specs.htmlMen där står ingenting om .tex: .pdf etc.
Postad 09 July 2008 - 14:45
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Jag kommer att välja iMidi för det kommer bli billigast för mig. Kommer inta att surfa så jätte mycket så jag tror att 250Mb blir bra . Självklart så kommer jag att surfa mycket i början men detta kommer att mattas av om jag känner mig själv.
Ringer typ i 240min och skickar 30-50 sms (så jag behöver inte snåla med sms då) +att jag
kan köpa 8gb för 995:-  eller 16gb för 1795:-
Postad 09 July 2008 - 14:48
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Någon som vet vilka filformat som iphone 3g igentligen stöder. Jag vet att man kan hitta några på http://www.apple.com/iphone/specs.html
Men där står ingenting om .tex: .pdf etc.
Den skall stödja, word, powerpoint, excel, pdf, numbers, pages, keynote. Dock är enda sättet att få dessa filer till mobilen att maila dem som bilagor.
Postad 09 July 2008 - 14:50
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Felet med att låsa upp sig på 24 månader är att apple mkt väl kan släppa en ny iphone om ett år, då vill man ju gärna ha chansen att köpa en sån billigare typ runt 3 månader efter den släppts...
Postad 09 July 2008 - 14:51
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
hur funkar det med betalningen för abbonemangen? Om jag läste rätt på telia.se betalar man i förväg, alltså på fredag och inte i månadsslutet, stämmer det?
Postad 09 July 2008 - 14:52
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Felet med att låsa upp sig på 24 månader är att apple mkt väl kan släppa en ny iphone om ett år, då vill man ju gärna ha chansen att köpa en sån billigare typ runt 3 månader efter den släppts...
Eller så kan man kanske köpa den olåst då (så som man kan nu om man har mer än 3 mån kvar).
Postad 09 July 2008 - 15:04
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det är ganska enkelt faktiskt . Jag kommer inte ringa upp de där 99:- per månad, samtidigt får jag köpa mobilen för nästan en tusing mindre.... Sedan så är ju räknas det ju med 60-sekunders intervall på Bingo som gör det abonnemanget lite lurigt.
Ja, jag vet att det i ditt fall inte lönar sig men det finns ju många fler som har sagt att de ska skaffa telefonen tillsammans med Telia 99. Jag räknade igår lite lätt på ett "worst case scenario" för mina samtalsminutrar. Jag har utgått ifrån att jag ringer 500 minuter i månaden, se mina abonnemangsexempel tidigare i tråden. Om vi istället säger att jag ringer 300 samtal och varje samtal varar i en minut och en sekund (worst case scenario) så kommer jag att debiteras : - Telia 99 : 1 minut och 10 sekunder (0,69 kr / minut)
- Telia Bingo : 2 minuter med (0,39 kr / minut)
Detta ger alltså en total samtalskostnad på 300 samtal som är : - Telia 99 : 1,166667 minuter (1 minut och 10 sekunder i decimalform) X 0,69 kr / minut X 300 samtal = 241,4 kr
- Telia Bingo : 2 minuter X 0,39 kr / minut X 300 samtal = 234 kr
Det blir alltså t o m billigare med Telia Bingo än med Telia 99 trots att man debiteras i 60-sekundersintervall istället för 10 sekundersintervall, allt tack vare en minuttaxa på 0,39 hos Telia Bingo istället för 0,69 hos Telia 99. Edit: Stavfel
Redigerat av zinned78, 09 July 2008 - 15:08.
Postad 09 July 2008 - 15:16
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
http://ptech.allthin...aper-iphone-3g/Första testet, ser väl ok ut, fast ingen revolution mot Gen 1 (som ligger i en låda, har ju min nya E71a)
Postad 09 July 2008 - 15:17
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Redigerat av snuffe82, 09 July 2008 - 15:29.
Postad 09 July 2008 - 15:21
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Eller så kan man kanske köpa den olåst då (så som man kan nu om man har mer än 3 mån kvar).
Olåst kan du drömma vidare om, snarare obunden till abonnemang.
Postad 09 July 2008 - 15:25
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Olåst kan du drömma vidare om, snarare obunden till abonnemang.
Det står att man kan låsa upp den efter bindningstiden för 300 riksdaler (enligt de villkor de har idag). Så ja, olåst är den inte men det blir ju inte så farligt lång väntan eller dyrt i det fallet.
Postad 09 July 2008 - 15:36
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det står att man kan låsa upp den efter bindningstiden för 300 riksdaler (enligt de villkor de har idag). Så ja, olåst är den inte men det blir ju inte så farligt lång väntan eller dyrt i det fallet.
Ähh, ge hacksarna och haxarna och baxarna och haxorsarna några veckor så kan man nog låsa upp lurarna for free så att säga
Postad 09 July 2008 - 15:41
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Ähh, ge hacksarna och haxarna och baxarna och haxorsarna några veckor så kan man nog låsa upp lurarna for free så att säga 
Så kan man också göra. Men jag föredrar att ha min garanti kvar denna gången  . Men den diskussionen har vi ju haft förut.
Redigerat av Phindus, 09 July 2008 - 15:41.
Postad 09 July 2008 - 15:42
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Nja, det står faktiskt så här. "Mobiltelefonerna är operatörslåsta till Telias mobila abonnemang i 12 månader. Därefter kan spärren tas bort till en kostnad av 300 kr." http://www.telia.se/...e_prislista.pdf
Postad 09 July 2008 - 15:45
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Nja, det står faktiskt så här. "Mobiltelefonerna är operatörslåsta till Telias mobila abonnemang i 12 månader. Därefter kan spärren tas bort till en kostnad av 300 kr."
http://www.telia.se/...e_prislista.pdf
*Suck* den var ju lite ful. Jaja, det finns nog betydligt mer att välja på nästa runda när det kommer till operatörer och erbjudanden. Synd bara att Telia inte har ett 12mån abonnemang att välja på...
Postad 09 July 2008 - 16:47
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det skulle vara intressant att höra input från fler av de användare här som kommer skaffa telefonen med Telia 99, med tanke på mitt inlägg ovan (Inlägg #722 från 16:04)
Postad 09 July 2008 - 17:02
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Är ALLTID Iphonen uppkopplad mot internet? Tänkte på det där med Aktier och väder som man kan se. Är det någon som vet hur det egentligen är? Eller kopplar den upp sig så fort man trycker på dom alternativen?
Redigerat av snuffe82, 09 July 2008 - 17:04.
Postad 09 July 2008 - 17:12
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Det skulle vara intressant att höra input från fler av de användare här som kommer skaffa telefonen med Telia 99, med tanke på mitt inlägg ovan (Inlägg #722 från 16:04) 
Du får ju betala nästan 1000:- mer upfront för telefonen också.... Men nog från mig. Det borde ju finnas fler som ringer för mer så det borde löna sig med Bingo. Är ALLTID Iphonen uppkopplad mot internet? Tänkte på det där med Aktier och väder som man kan se. Är det någon som vet hur det egentligen är? Eller kopplar den upp sig så fort man trycker på dom alternativen?
Nej, Väder och aktier uppdateras, som det är nu, när man kör applikationerna. Det brukar iaf ta ett par sekunder för mig för dem att uppdatera sig. Kör du mobileme så körs ju den i bakgrunden. Applikationer som använder sig av Apples push-tjänst borde ju också konsumera lite data i bakgrunden.
Postad 09 July 2008 - 17:31
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Nja, det står faktiskt så här. "Mobiltelefonerna är operatörslåsta till Telias mobila abonnemang i 12 månader. Därefter kan spärren tas bort till en kostnad av 300 kr."
http://www.telia.se/...e_prislista.pdf
Om jag får vara lite besvärlig där igen  . Läser man i den pdfen så får jag det intrycket att de menar att mobiltelefonerna man köper till det subvetionerade priser med iM.... abonnemangen som är operatörslåsta i 12 månader och kan sedan låsas upp för 300:- (vilket också innebär att man antagligen får lösa ut sin bindningstid för abonnemanget). Det står ingeting om hurvida telefonen du köper till "fullpris", om du har mer än 3 månader kvar på ett abonnemang, är operatörslåsta i 12 månader. Det vore ju ganska konstigt om man har fyra månader kvar och sedan är telefonen låst i ytterligare åtta månader. Återigen saknas det tydlig information från Telias sida.
Postad 09 July 2008 - 17:56
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Jaha, här hade jag bestämt mig för att hänga på låset och köpa en iPhone, nu när den äntligen får ActiveSync. Men så läste jag det här: Top 10 Reasons to Hate the 3G iPhoneoch speciellt punkt 6: Ingen cut & paste! Där kom diskvalificeringen. Världens coolaste telefon och så har man glömt en så ultrafundamental funktion. Det går ju inte att ha en telefon med mailfunktion på företagsnivå utan cut & paste. Att Apple sedan har "förbjudit" utveckling av realtidsnavigation i licensreglerna för SDK:t tror jag har mindre betydelse, eftersom navigationsutvecklarna typ Tomtom, Garmin m fl säkert skriver egna separata avtal med Apple. Däremot har jag hört att ryktet om att Tomtom har en version klar tydligen var en pressanka. /P-O
Postad 09 July 2008 - 18:00
Unregistereda8151b01
-
Unregistereda8151b01
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag tänkte använda mobil 99 + 199 data. Känns bättre att betala 900kr mindre för telefonen och sen så ringer jag lite. Kollade på denna kalkyl som det länkats till tidigare i tråden: http://villha.nu/?p=40
Postad 09 July 2008 - 18:04
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Tja av den enkla anledningen att om man räknar på det så måste jag upp i rätt mycket mer samtalstid än jag räknar med att ha, för att tjäna på bingo. Jag beräknar att jag ringer i 1,5 timmar per månad och skickar 40 sms. Tjänar helt klart med Telia 99 då
Postad 09 July 2008 - 18:06
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jaha, här hade jag bestämt mig för att hänga på låset och köpa en iPhone, nu när den äntligen får ActiveSync. Men så läste jag det här:
Top 10 Reasons to Hate the 3G iPhone
och speciellt punkt 6: Ingen cut & paste! Där kom diskvalificeringen. Världens coolaste telefon och så har man glömt en så ultrafundamental funktion. Det går ju inte att ha en telefon med mailfunktion på företagsnivå utan cut & paste.
Att Apple sedan har "förbjudit" utveckling av realtidsnavigation i licensreglerna för SDK:t tror jag har mindre betydelse, eftersom navigationsutvecklarna typ Tomtom, Garmin m fl säkert skriver egna separata avtal med Apple. Däremot har jag hört att ryktet om att Tomtom har en version klar tydligen var en pressanka.
/P-O
Man kan ju lika gärna göra en "10 anledningar att älska iPhone". Allt är i betraktarens öga. Det telefonen gör gör den väldigt bra, men visst saknar den vissa funktioner.
Postad 09 July 2008 - 18:19
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Du får ju betala nästan 1000:- mer upfront för telefonen också.... Men nog från mig. Det borde ju finnas fler som ringer för mer så det borde löna sig med Bingo.
Nej, Väder och aktier uppdateras, som det är nu, när man kör applikationerna. Det brukar iaf ta ett par sekunder för mig för dem att uppdatera sig. Kör du mobileme så körs ju den i bakgrunden. Applikationer som använder sig av Apples push-tjänst borde ju också konsumera lite data i bakgrunden.
Alltså går det då att stänga av push-tjänsten ? Det borde det göra va? Och vilka applikationer består av push-tjänst?
Redigerat av Snailsmaskens, 09 July 2008 - 18:27.
Postad 09 July 2008 - 18:27
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Japp, du kan välja att kolla var 15, 30 eller 60:e minut.  *EDIT* Mail iaf. Men dom andra sakerna hoppar inte igång förrän man använder dom. Min EDGE hoppar inte igång förrän jag ska kolla vädret tex. Så låter man bli så drar den ingen data...
Redigerat av ktd, 09 July 2008 - 18:29.
Postad 09 July 2008 - 18:27
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Där hade vi svar på frågan iaf  snyggt!
Postad 09 July 2008 - 18:33
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Idag ringde min kontaktperson på Telia och frågade om jag ville beställa en iPhone. Visst sa jag, så nu har jag beställt en vit 16GB. 
Hon visste inte om den skickas på torsdag så jag har den på fredag eller om den skickas på fredag. Men jag har ju redan en och 2.0 kommer jag ju kunna köra i den så fort som den kommer endå så...
Får väl slänga upp min gamla på blocket för nån eller några tusen sen.
Postad 09 July 2008 - 19:32
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag ska nog köpa mig en rackare nu på fredag, men jag känner att jag är tvungen att gnälla en skvätt också. Det jag saknar mest är:
1. Flash. Det blir inget riktigt surfande när en så självklar sak fattas. Sen så kanske man har tur att Apple skärper till sig och ger Adobe de stöd de behöver så det kan släppas i en uppdatering eller att Adobe kan kränga det via AppStore.
2. Videokamera. Trist och känns lite ...2000.
3. Tja, Copy/Paste är en rätt självklar del, men det finns jobbiga workarounds.
Det är väl allt jag har att gnälla över som jag verkligen bryr mig om. Visst, blåtanden skulle må bra av A2DP men det är också nåt som jag har förstått, inte är begränsat i hårdvaran utan mjukvaran återigen. Så en uppdatering kanske kan lösa det? Nån som vet?
Postad 09 July 2008 - 19:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Allt jag kan komma på, och även det du säger ovan, är mjukvarustyrt. Det kommer garanterat mjukvaror alt. uppdateringar som gör det möjligt att filma med den inbyggda kameran.
Postad 09 July 2008 - 19:54
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Det går att videofilma hyffsat om man har jailbreakat telefonen men ännu inte på ett originalsätt. Förmodligen kommer det komma via AppStore.
Postad 09 July 2008 - 20:12
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Vafan, har ju trott att alla abonnemang som står på Telias hemsida är med någon typ av förhöjd avgift. Men nu ser jag att det är ju med Fastpris för surf! Vilken miss. Då måste man ju börja fundera om inte något annat abonnemang hade varit bättre för mig. Ringer som sagt enbart till Halebop i princip.
Postad 09 July 2008 - 20:37
SupremeX
-
SupremeX
-
Amatör
-
-
54 inlägg
A2DP kan jag verkligen inte förstå hur Apple missade..
Extra surt eftersom jag köpt ett rätt shysst headset för inte alls så länge sen.. men men. Det är bara till att hoppas på en mjukvarufix.
Det här med batteritiden som nämns i den länkde videorecensionen är också lite oroande..
Ni med iphone 1 .. Hur dålig är den.. hur mycket sämre kan man tänka sig att det blir?
Edit: Stavfel
Redigerat av SupremeX, 09 July 2008 - 20:38.
Postad 09 July 2008 - 20:49
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
A2DP kan jag verkligen inte förstå hur Apple missade.. Extra surt eftersom jag köpt ett rätt shysst headset för inte alls så länge sen.. men men. Det är bara till att hoppas på en mjukvarufix.
Det här med batteritiden som nämns i den länkde videorecensionen är också lite oroande.. Ni med iphone 1 .. Hur dålig är den.. hur mycket sämre kan man tänka sig att det blir?
Edit: Stavfel
Nu har jag ingen 1st Gen men det är ju inte alls säkert att det skulle bli sämre i 2nd Gen bara för att den stödjer 3G. Det har ju garanterat arbetat för en bättre energianvändning i telefonen som bidrar till längre batteritid.
Postad 09 July 2008 - 21:02
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Nu har jag ingen 1st Gen men det är ju inte alls säkert att det skulle bli sämre i 2nd Gen bara för att den stödjer 3G. Det har ju garanterat arbetat för en bättre energianvändning i telefonen som bidrar till längre batteritid. http://www.macrumors...baig-and-pogue/"- Battery drained much more quickly using 3G"
Postad 09 July 2008 - 21:09
Ballybompa
-
Ballybompa
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Lite oroande att det står: "GPS:en ger bra resultat, men enligt Pouge säger Apple att antennen är för liten för att den ska fungera korsning för korsning likt GPS:er gjorda för bilar." - http://www.ifun.se/f...a-av-iphone-3g/Samt att batteritiden är mycket sämre i 3G versionen.. Kommer man alltså inte att kunna sätta i Iphonen i en hållare i bilen och använda som ren GPS navigator när man ska ut på småvägar o jaga lammkött??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|