Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3

802 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2009 - 13:21

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Gällande HDAV1.3 deluxe.

har kortet idag kopplat analogt till min förstärkare, men håller på att bryta ihop totalt på det.
MItt gamla creative kort kände själv igen om det var 2 kanal eller flerkanals ljud.
Detta kort skickar ut ljud i alla högtalare om jag väljer 5.1 i min högtalaruppsättning fast spelar 2.0 ljud.
Jag vill ju att även om jag har 5.1 högtalare så skall den bara skicka ut till frontarna om jag spelar 2.0 ljud, jag vill inte ha ngt ur center/bak/subwoofer vid 2.0..

Är det så illa att jag måste byta högtalaruppsättning beroende på vad jag skall lyssa/titta på?
Enormt jobbigt i så fall..

Säg gärna..
Ferna.. ditt pucko, det fixar du lätt genom att....
Ingen skulle bli gladare än jag :lol:

Ferna... ditt pucko..

Närå :blush: Men jag hade samma strul med mitt Xonar D2 vid flera tillfällen. Då löste jag det genom att i Media Center kontrollpanelen för kortet (alltså inne i MC) ställa in att den inte skulle expandera stereo.

Postad 20 October 2009 - 15:35

Taurus61
  • Taurus61
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har planer på att investera i ett ljudkort som kan bitstreama HD-ljud från blu-ray til min receiver via HDMI.
Inköpet har dröjt då jag väntat på Auzentechs X-Fi HomeTheater HD, men blivit tveksam när jag läst om problem med att spela upp vissa blu-ray filmer i PowerDVD.

Skickade en enkel preorder fråga till Cyberlinks techsupport (PowerDVD) om de kunde bekräfta problemen och svara på hur de i så fall hanterar problemet.

Deras svar var: "We wish to inform you that PowerDVD 9 is the most successfull product. You can also try before purchasing it by downloading the trial version from the given link..."
dvs att PowerDVD är den mest framgångsrika produkten (jämfört med vad? min spontana fråga) och att jag kan testa deras trialversion eller den skarpa och om det inte funkar så får man göra återköp.

När jag förklarade att jag då skulle sitta med ett ljudkort (Auzentech) som inte går att köpa på trial, så svarade de igen med samma svar "pröva vår trial..."
Dom svarade inte över huvud taget på min fråga om problem med vissa blu-ray filmer, trots att de i sitt eget forum har flera trådar med detta problem. :)

Slutsats: När en leverantör är så här uppenbart ointresserad av produktproblem så ger det inte mycket förtroende för att köpa av dom. Det lutar åt att köpa Asus Xonar med TMT.

Slutligen, är det nån som haft uppspelningsproblem (blu-ray) med TMT?

Postad 20 October 2009 - 16:44

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0
Varför pynta 1500 mer (ca) för ett Auzentech? Så jäkla bra är inte EAX... För att inte tala om hur bloatat PDVD är. Men det är bara min simpla åsikt.

Jag har iofs bara spelat upp 4 BRs med mitt Xonar/TMT men dom har funkat felfritt med bitstreaming (utom Black Symphony som har LPCM spår).

Redigerat av bran, 20 October 2009 - 16:46.

Postad 21 October 2009 - 22:39

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Gjorde en ominstallation (Vista 64 bitars, inbyggda intel grafikkortet, asus xonar 1.3)

Men efter att windows bootar och man loggat in så blir bilden liksom lite mörkare. Jag kan inte slå av splendid, men när man trycker på splendid-demo så ser bilden ut exakt som jag vill att den skall göra men med utanför demot samma gråa bild. Någon idé?

Postad 22 October 2009 - 10:00

ferna
  • ferna
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Ferna... ditt pucko..

Närå :rolleyes: Men jag hade samma strul med mitt Xonar D2 vid flera tillfällen. Då löste jag det genom att i Media Center kontrollpanelen för kortet (alltså inne i MC) ställa in att den inte skulle expandera stereo.

Hrmf..
Jag lyckas då inte få till det.
Oavsett hur jag gör så är det Xonar högtalarvalet som styr.

Ska det vara så svårt att kunna spela det format som den tänkta ljudkällan är skapad för. dvs 5.1 för 5.1 och 2.0 för 2.0.
Jag vill inte ha ngn omvandling åt ngt håll!

Postad 22 October 2009 - 16:08

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Funderar lite på slim. 1500:- inkl frakt är ju helt ok. Är det någon skillnad på slim och det vanliga (förutom storleken). Va sitter det för DAC:ar på slim? Vanliga har ju dom fina Burr Brown 1796. Är det nått man bör tänka på? Något som stör er med kortet. Hade tänkt köpa det nästa vecka och då även putta in windows 7.

EDIT: Min htpc:s setup hittar ni i mitt galleri.

Redigerat av Unregistered2965a9a5, 22 October 2009 - 16:11.

Postad 22 October 2009 - 16:16

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Funderar lite på slim. 1500:- inkl frakt är ju helt ok. Är det någon skillnad på slim och det vanliga (förutom storleken). Va sitter det för DAC:ar på slim? Vanliga har ju dom fina Burr Brown 1796. Är det nått man bör tänka på? Något som stör er med kortet. Hade tänkt köpa det nästa vecka och då även putta in windows 7.

EDIT: Min htpc:s setup hittar ni i mitt galleri.

Varför skulle det finnas DACar på ett kort som endast skickar vidare en digital signal? :)

Postad 22 October 2009 - 16:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Varför skulle det finnas DACar på ett kort som endast skickar vidare en digital signal? :)

Du har ju möjlighet att koppla in anlog frontpanel för tex hörlurar

Front-Panel Header:
Supports analog audio playback / recording up to 109dB SNR

Postad 03 November 2009 - 21:14

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Har precis installerat mitt nyinköpta Xonar HDAV Slim och trixat till upplösningar osv så att jag får bild i både windows 7 och MCE. Men jag får inte ordning på ljudet. Får bara ut stereo-ljud via HDMI-kabeln ur min dator, både när jag kör konfigureringen i MCE samt alla filmer jag har testat. har ställt in 5.1 i MCE, i Win7 kontrollpanel, i xonars konfigureringsprogram samt i TMT. hittar inga fler ställen att ändra på.
Någon som har ett litet tips...

Postad 04 November 2009 - 08:18

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag svarar själv: Kolla din förstärkare så att den är inställd på att ta emot flerkanaligt ljud. Aha, voiola! Nu fungerar det!

En annann fråga: min förstärkare spelar nu upp ljud i samtliga högtalare. Men min reciever (Denon AVR 3808) skriver bara ut "Multi ch bitstream". Ska den inte skriva ut DTS, Dolby Digital osv?

Postad 04 November 2009 - 08:19

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

En annann fråga: min förstärkare spelar nu upp ljud i samtliga högtalare. Men min reciever (Denon AVR 3808) skriver bara ut "Multi ch bitstream". Ska den inte skriva ut DTS, Dolby Digital osv?

I såna fall måste du ha S/PDIF aktiverat i Win-ljudkontrollen.

Postad 04 November 2009 - 09:33

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Menar du att jag har det aktiverad och ska av-aktivera eller att jag borde aktivera det?

Postad 07 November 2009 - 12:00

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

När jag aktiverar SPDIF i kontrollpanelen så slutar den att skicka ut ljud via HDMI... Så det känns inte riktigt rätt.

När jag kör i TMT så fungerar DTS-spår. Men hur fungerar DTS för er övriga som har detta ljudkort?

Postad 13 November 2009 - 17:06

Nofear87
  • Nofear87
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp.
Jag har en Denon avr-2808 och har precis köpt ett asus xonar hdav1.3 deluxe kort.
Men jag har ingen aning om min receiver stöder HD-ljud fullt ut.
Vad skall man köra med för att få ut bästa HD ljud ur ljudkortet? analogt eller digitalt?
Vad är det för inställning som man måste göra för att HD ljudet skall fungera och är det lpcm eller bitstream jag skall köra med denna receiver?
Är det något annat jag skall tänka på?

Mvh
Mattias
Tack på förhand!

Postad 24 November 2009 - 18:20

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för ett slimkort, har läst lite olika ang. ArcHomeTheater. Är det licensversion eller trail med?
Något annat jag ska ompröva innan jag köper kortet?

Mvh//MikaelJ

Postad 25 November 2009 - 07:52

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Rekomenderas varmt då jag köpte ett för knappt en månad sen! Enligt mig det bästa du kan köpa just nu...

Postad 25 November 2009 - 08:03

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej ställde samma fråga i en annan tråd men vad behöver jag ställa in i Windows 7, TMT och HDAV Center för att få bitstream ut från min BR-spelare?

Sen snackar alla om en ASUS game-patch som man behöver vart hittar man den?

Postad 25 November 2009 - 08:06

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Hej ställde samma fråga i en annan tråd men vad behöver jag ställa in i Windows 7, TMT och HDAV Center för att få bitstream ut från min BR-spelare?

Sen snackar alla om en ASUS game-patch som man behöver vart hittar man den?

Du behöver endast ställa in HDMI i HDAV center. Game patch behövs ej med nya drivers.

Postad 25 November 2009 - 08:14

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Antal högtalare och kHz behöver man inte bry sig om? Jag läste någon guide där man skulle kolla på vad skivan matade ut i kHz så skulle man göra samma inställning i HDAV Center, men det behöver man alltså inte?

I TMT ska man ha HDMI-passthrough?

Är det ASUS SPDIF-passthrough som man ska ställa in i Windows som ljudenhet?

Uppskattar alla svar, har suttit i några timmar och pillat men inte fått det att funka.

Postad 25 November 2009 - 08:17

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Antal högtalare och kHz behöver man inte bry sig om? Jag läste någon guide där man skulle kolla på vad skivan matade ut i kHz så skulle man göra samma inställning i HDAV Center, men det behöver man alltså inte?

I TMT ska man ha HDMI-passthrough?

Är det ASUS SPDIF-passthrough som man ska ställa in i Windows som ljudenhet?

Uppskattar alla svar, har suttit i några timmar och pillat men inte fått det att funka.

Passthrough = datorn skickar ljudet obehandlat. Alltså behöver du ej bry dig om samplingsfrekvens etc.

I TMT har man HDMI passthrough ja. I Windows spelar det ingen roll. Jag har mina som speaker, då jag inte fått LPCM att lira som jag vill annars.

Postad 25 November 2009 - 08:23

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Smatter: Känner igen det där... Det jag gjorde som misstag var att jag hade pillat för mycket. Jag hade pillat bort mig både i datorn i i förstärkaren. Se till att vara säker på att förstärkaren är inställd på någon auto-sense-inställning så att den tar emot det du skickar in.

Så har gör jag för att få ingång min rigg:

Nyinstallerad Windows
Installera drivrutiner
Kontrollpanel, ställ in SPDIF
Xonar HDAV kontrollpanelen, ställ in HDMI. För att få ingång ljudet så väljer jag Dolby digital som ljudformat istället för 5.1, 7.1 eller liknande
TMT3, välj HDMI

Får du ut någon ljud? Kör du via HDMI till förstärkaren?

Postad 25 November 2009 - 09:19

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Bra Info, ska bara ha kortet till film. Låter som de flesta är nöjda trots allt när man läser denna tråd samt andra trådar ang. kortet. Det negativa är ASUS och drivrutiner, är det något som blivit bättre?
Ska tilläggas att jag lagt en beställning :(

Mvh// MikaelJ

Redigerat av MikaelJ, 25 November 2009 - 09:20.

Postad 25 November 2009 - 09:28

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Bra Info, ska bara ha kortet till film. Låter som de flesta är nöjda trots allt när man läser denna tråd samt andra trådar ang. kortet. Det negativa är ASUS och drivrutiner, är det något som blivit bättre?
Ska tilläggas att jag lagt en beställning :(

Mvh// MikaelJ

För mig har det funkat utan problem sen jag installerade det för ca 1mån sen.

Postad 25 November 2009 - 10:05

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Samma här, har bara fungerat bra sen installation.

Postad 25 November 2009 - 11:43

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Tack för infon den glädjer mig :(

Postad 25 November 2009 - 15:35

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Smatter: Känner igen det där... Det jag gjorde som misstag var att jag hade pillat för mycket. Jag hade pillat bort mig både i datorn i i förstärkaren. Se till att vara säker på att förstärkaren är inställd på någon auto-sense-inställning så att den tar emot det du skickar in.

Så har gör jag för att få ingång min rigg:

Nyinstallerad Windows
Installera drivrutiner
Kontrollpanel, ställ in SPDIF
Xonar HDAV kontrollpanelen, ställ in HDMI. För att få ingång ljudet så väljer jag Dolby digital som ljudformat istället för 5.1, 7.1 eller liknande
TMT3, välj HDMI

Får du ut någon ljud? Kör du via HDMI till förstärkaren?

Perfekt ska testa när jag kommer hem. Men en grej skiljer sig: Jag tar inte bilden från stärkaren utan direkt från grafikkortet. Eftersom mitt grafikkort har DVI och HDMI så går HDMI till TVn medan DVIn går in till ljudkortet.

Postad 26 November 2009 - 10:31

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Perfekt ska testa när jag kommer hem. Men en grej skiljer sig: Jag tar inte bilden från stärkaren utan direkt från grafikkortet. Eftersom mitt grafikkort har DVI och HDMI så går HDMI till TVn medan DVIn går in till ljudkortet.

Jag lyckades med min koppling igår. Nu ser det ut som följer:

Grafikkortet har 2 utgångar en HDMI och en DVI. DVIn går direkt via HDMI adapter in till Slim-kortet och HDMI utgången på grafikkortet går direkt till TV:n. HDMI-utgången på Slim-kortet går direkt till förstärkaren.

Jag har testat allt möjligt men i morse fick jag allt att fungera som det ska. Jag kör:

Windows 7 x64 Ultimate - med ASUS SPDIF pass-through satt i control panelen för ljud
HDAV Center (versionen som följde med kortet, köpt i aug) - HDMI valt som ljudutgång
TMT 3 med HDMI-passthrough satt i settings.

För att köra mkv-filer så använder jag mig av MediaPlayer Classic x64 fungerar fin fint nu.

Postad 04 December 2009 - 13:27

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
En liten fråga om ett problem som uppstod i installationen. Har W7 Ultimate 64 bits., efter installationen av
så funkar bara 64 bits program. MailLive och lite annat som ligger i W7 slutade oxå funka.
Tips mottages varmt :)
MikaelJ

Postad 04 December 2009 - 13:42

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

En liten fråga om ett problem som uppstod i installationen. Har W7 Ultimate 64 bits., efter installationen av

så funkar bara 64 bits program. MailLive och lite annat som ligger i W7 slutade oxå funka.
Tips mottages varmt :)
MikaelJ

Använd senaste drivers.

Postad 04 December 2009 - 14:08

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Använd senaste drivers.

Jag provar det, hjärnan funkar inte riktigt idag. Tack :)

Postad 04 December 2009 - 15:37

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat de senaste drivrutinerna, var lite trixigt innan jag fick det att funka. Var tvungen att uppdatera winrar oxå innan det vill gå att installera de senaste dr. Nu ska det bli spännande att se hur kortet levererar :)

Postad 05 December 2009 - 00:32

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Lite Problem fortfarande 2kanal perfekt men att överföra ljudet från filmerna ex dts och digital funkar inte dirkt som det ska? :\kör vlc och ArcSoft tmt3 vad ska ska jag ställa in på ?? centern försvinner nästan helt:( peace Yamaha-Lover

Postad 05 December 2009 - 00:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Lite Problem fortfarande 2kanal perfekt men att överföra ljudet från filmerna ex dts och digital funkar inte dirkt som det ska? :\kör vlc och ArcSoft tmt3 vad ska ska jag ställa in på ?? centern försvinner nästan helt:( peace Yamaha-Lover

Ställt in i programmen att du ska bitstreama? i tmt görs det under inställningar ljud, bitstreamar du så behandlas aldrig ljudet och förstärkaren tar hand om allt.

Postad 05 December 2009 - 15:39

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Testade idag och ill min besvikelse var det tyst. Ställt in llt som jaag tror det ska vara. Uppdaterat till de senaste drivrutinerna.
Ska jag göra om installtionen?

Som nybliven far är det inte så hinner man inte mixtra så mycket, tips mottages varmt.

Mvh
MikaelJ

Postad 05 December 2009 - 19:19

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Testade idag och ill min besvikelse var det tyst. Ställt in llt som jaag tror det ska vara. Uppdaterat till de senaste drivrutinerna.
Ska jag göra om installtionen?

Som nybliven far är det inte så hinner man inte mixtra så mycket, tips mottages varmt.

Mvh
MikaelJ

JAg återkommer då jag installerat om allt men jag får inget ljud i förstärkaren. Har ställt in den som den ska. Använder jag mitt grafikkort så funkar ljudet den vägen så allt är dubbelkollat. Är det någon liten rutta jag missar?
Har ställt in på 96hz pcm, 6channel och 5.1 ut

Har ni tips mottages dessa varmt.
MikaelJ

Postad 05 December 2009 - 23:20

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag gjorde som du Mikael J och installerade de senaste drivrutinerna men då fick jag ingen bitstream att funka så jag installerade de gamla som kom med kortet och då funkade allt efter det.

Postad 06 December 2009 - 15:19

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Jag gjorde som du Mikael J och installerade de senaste drivrutinerna men då fick jag ingen bitstream att funka så jag installerade de gamla som kom med kortet och då funkade allt efter det.

TAck smatter, testade detta oxå med samma lyckade resultat. Jag får inget ljud ut även om det ser ut att funka både underljud och i kontrollpanelen. När jag spelar upp så får jag även rätt HD-Ljud i ARCSoft 3.5 .
Jag har skuggat igenom denna tråd oxå men inte riktigt hittat något jag kan ta på. Har någon någon ide så är jag jätte tacksam, ska googla lite när jag får llite mer tid oxå.

Tack på förhand
MikaelJ

Postad 06 December 2009 - 20:56

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Har du ställt in allt rätt Mikael J?

Jag brukar högerklicka på den lilla högtalararen nere till höger och väljer SPDIF/Passthrough sen i HDAV Center har jag valt HDMI ut. De andra inställningarna i HDAV spelar ingen roll om man valt SPDIF/Passthrough som jag skrev tidigare. Sen har jag i TMT valt HDMI-passthrough under ljud inställningar. Jag hade som du en massa problem i början och jag misstänker att det är drivrutinerna till ljudkortet som strular.

Postad 07 December 2009 - 09:21

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Har du ställt in allt rätt Mikael J?

Jag brukar högerklicka på den lilla högtalararen nere till höger och väljer SPDIF/Passthrough sen i HDAV Center har jag valt HDMI ut. De andra inställningarna i HDAV spelar ingen roll om man valt SPDIF/Passthrough som jag skrev tidigare. Sen har jag i TMT valt HDMI-passthrough under ljud inställningar. Jag hade som du en massa problem i början och jag misstänker att det är drivrutinerna till ljudkortet som strular.

Tack igen smatter.
Jag har devärre gjort på samma sätt som du fast jag använder ArcSoft i stället. Ska prova att ladda ner de nya drivrutinerna igen fall något blivet galet.

Hälsningar
MikaelJ

Postad 07 December 2009 - 19:50

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Hur jag än gör funkar det inte, får väl skicka tillbaka och se om det är fel på kortet.

Postad 07 December 2009 - 21:05

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Får du ut ljud om du väljer ASUS Speakers som default? Om du får det så borde du kunna utesluta hårdvarufel på kortet utan att det snarare beror på inkompabilitet med drivrutiner eller liknande.

\ Mvh Smatter

Postad 08 December 2009 - 11:04

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Får inget ljud överhuvudtaget Smatter. Ska ringa levrantören nu så får vi se.

Mvh
MikaelJ

Postad 08 December 2009 - 13:41

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Har äntligen fått tummen ur och reutrnerat mitt rev8 kort och får ett slim istället. Skall bli skönt att slippa splendid-skräpet :D

Postad 08 December 2009 - 14:30

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Har äntligen fått tummen ur och reutrnerat mitt rev8 kort och får ett slim istället. Skall bli skönt att slippa splendid-skräpet :D

Hoppas du har bättre tur än mig Dreadlock, mitt är stendött. Har gjort allt så det får bli en reklamation och hoppas det går smärtfritt hos komplett.Framför allt börjar jag hoppas att det är fel på kortet så det inte är något annat som felar som jag inte löser.

Lycka till Dreadlock ;)

Postad 08 December 2009 - 18:56

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Skam den som ger sig. Nu funkar det huuuu. Jag avinstallerade, tog hem drivare fast från global (och inte den första) installerade och vips så funkade det. Eller vips man ska ju fixa till med ändringen av bildkabeln med grafikkortet in och det höll jag på att glömma denna gång men hjärnsläppet varade ju inte i evigheter som tur var :) . Först hockey sen om lillen tillåter så skaa vi testa ljudet i kortet, måste ju heja fram mitt LHC även ikväll.

Mvh// En superglad MikaelJ

Postad 08 December 2009 - 20:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Mitt funkar nu - men helt smärtfritt var det inte. Rutinerna från asus hemsida ville inte ens hitta kortet, men det ville de medföljande. sen kunde jag uppgradera drivrutinerna. Vad som däremot är skummt är att efter att jag installerade kortet och bootade om så kommer ingen bild via grafikkortt längre, utan man måste köra i loop mot asus-hdav kortet... Är det så för alla?

Och brukar den blå dioden blinka?

Postad 08 December 2009 - 21:31

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Jag håller som bäst på att installera om min htpc och hoppas att min installation av går lite smidigare. Håller som bäst på och tar hem uppdaterade drivare till Slim-kortet.

Postad 09 December 2009 - 12:40

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Mitt funkar nu - men helt smärtfritt var det inte. Rutinerna från asus hemsida ville inte ens hitta kortet, men det ville de medföljande. sen kunde jag uppgradera drivrutinerna. Vad som däremot är skummt är att efter att jag installerade kortet och bootade om så kommer ingen bild via grafikkortt längre, utan man måste köra i loop mot asus-hdav kortet... Är det så för alla?

Och brukar den blå dioden blinka?

Dreadlook vad jag kunnat googla mig fram till så är det så. Vet inte om du oxå kör W7, men för mig funkade det bäst med drivruyinerna direkt från hemsidan om jag tog dem från global, lustigt.

Kul att det gick bättre för dig ialla fall, jag startade i lördags och blev ialla fall klar igår :P . Har förvisso inte haft så mycket tid varje dag men någon timme lyckades jag få i hop/dag. Hoppas du slipper strul som med ditt förra kort och att du kan njuta av film med kortet istället.

Ha det gott
MikaelJ

Postad 09 December 2009 - 21:29

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jepp - det är SÅHÄR skönt att slippa splendid.

Postad 01 January 2010 - 11:27

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Finns det något ljudkort som kan koda HD-ljudformaten och sedan analogt skicka ut dem (för oss som har en stärkare utan HD- avkodning)?

Om inte, är det på gång? Det finns ju Blu-Ray-spelare som klarar jobbet så det kan väl inte vara så svårt att skaka fram ett ljudkort för ändamålet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.