Ja det var en rätt så tråkig gala.
Spoiler
Det var den inte... Yvel alltså
Redigerat av Metalmartin, 04 January 2010 - 03:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 04 January 2010 - 03:12
Det var den inte... Yvel alltså Redigerat av Metalmartin, 04 January 2010 - 03:13. Postad 04 January 2010 - 09:04
rashadvssilva.jpg 356.98K
2 Antal nerladdningaredit http://www.sherdog.n...954/index6.html Hittade just en mma förkortning jag inte sett tidigare L&P Lay & Pray Redigerat av moparman, 04 January 2010 - 09:08. Postad 04 January 2010 - 16:37
jasså Aoki gav verkligen fingret, det var inte vidare sportsligt. Han gjorde en "brock Lesnar" och ursäktade sig efteråt iallafall. Antar att man inte tänker så klart när adrenalinet flödar. Hoppas han skärper till sig.
Martin Kampmann fick ju in en härlig sub i sin match oxå. En gilliotinposition fast en blodstrypning, som en rearnakechoke, fast från nord/syd, och framifrån såklart. Ananconda typ? ![]() "Inverted R'n'C" Undrar om det finns med i grapplingsordboken? Den inverterade triangeln av Corey Miller var ju oxå ett guldkorn, och jag tror om jag inte missminner mig att han även hade en matchande kimura när han fick till triangeln. Sköna submissions och bra fart i några av prelims-matcherna, men annars ingen vidare gala. Redigerat av Unregistered8147b14e, 04 January 2010 - 17:15. Postad 04 January 2010 - 19:03 Nice att Kampmann fick vinna, på en som sagt speciell strypning, aldrig sett något likande (The Kampmann choke). Ska bli kul att följa scandinavierna framöver. Evans gjorde mig 500 kr fattigare, och sjönk enormt i mina ögon i och med hans insats (det hade han gjort även om jag inte satsat pengar). Såg också klippet mellan Aoki - Hirota = obehaglig submission. /K Postad 04 January 2010 - 20:05
måste säga att Rashad steg i mina ögon...vist var inte fighten den roligaste men Rashad verkligen utnttjade poängsystemet i Ufc..när man tänker på hur mycket som stog på spel i den här fighten...då tycker jag att Silva var den som verkligen gjorde en dålig match......däremot kan man ju fråga sig om verkligen takedowns utan skada eller större syfte ska belönas? tycker inte jag...
Postad 04 January 2010 - 20:33 Både Rashad och Silva sjönk i mina ögon. Thiago mest för att han var dålig och korkad som inte försökte avsluta i sista ronden. Rashad för att han försökte vinna matchen på att ta ner motståndaren och inte göra någonting, bara vinna på octagon-control. Rashad gjorde ingenting i hela matchen förutom att hålla fast Silva. Men visst vann han matchen, enligt poängsystemet som UFC har. Om det hade varit enligt gamla Prideregler, då matchen bedöms som helhet och avslutningsförsök prioriteras, hade antagligen Thiago vunnit eller så hade det blivit oavgjort. Båda deltagarna hade fått flera gula kort och förlorat massa pengar. Jag vet inte om Prides gula kort kan vara en bra grej för UFC, men jag har svårt att se något negativt med dom. Om en deltagare är för passiv får dom en varning och blir av med 10% av fight-pursen. Kommer garanterat aldrig att bli gula kort i UFC, men jag tror det hade varit ett sätt att få roligare matcher. Postad 04 January 2010 - 21:24
Fred2
Du har helt rätt.. Jag tycker verkligen att poängsystemet bör ändras.. Tycker det är helt fel att octagon control och takedowns ska ha så stort inflytande.. En sak om man med takedowns och octagon control även får något gjort.. Om det inte hade räknats så borde silva vunnit... Var det inte i Randys förra fight han vann istort sett bara på octagon control? Postad 10 January 2010 - 16:34
Är det någon mer än jag som har undrat vem snubben i kavaj som kommer in i buren efter varje match och hälsar på vinnaren?
Jag var såklart tvungen att kolla upp det.. Han har en lite del av ufc och han är matchmaker!, han gör och planerar matcherna. Så om någon undrar så vet ni nu Postad 10 January 2010 - 20:34 Han heter Joe Silva och har antagligen mest inflytande på en fighters karriär i UFC tillsammans med Dana White. Han har varit matchmaker väldigt länge. Strikeforce Miami den 30:e januari verkar bli en riktigt bra gala. Nick Diaz vs. Marius Zaromskis - Den bra Diaz-brodern får en riktit tuffg utmaning, men om matchen bara hamnar på marken lär diaz dominera Cristiane Santos vs. Marloes Coenen - Enkel match för fru Cyborg Melvin Manhoef vs. Robbie Lawler - Min favoritmatch, Manhoef är ett monster stående men usel på marken Herschel Walker vs. Greg Nagy - kul för amerikaner att se en an NFLs bästa spelare, men lite för mycket freakshow Bobby Lashley vs. Yohan Banks - Lashley krossar Jay Hieron vs. Joe Riggs - Riktigt bra match Craig Oxley vs. David Gomez Sabah Homasi vs. John Kelly Pablo Alfonso vs. Marcos da Matta Postad 10 January 2010 - 21:02
Som jag fattat det så går WEC om 3 timmar och 38 minuter....
synd bara att jag inte hittat nått sätt att se det live edit Och fightnight är väl imorgon natt? Redigerat av moparman, 10 January 2010 - 21:03. Postad 10 January 2010 - 21:32
Ja fightnight imorgon, ganska bra matcher måste jag säga. (för att vara fightnight).
Ufc 109 kommer vara några grymma matcher också, och inte tala om 110!. 110 kommer vara grymt intressant! Postad 10 January 2010 - 22:02 Om inte crocop vinner mot Rothwell lägger han antagligen av med MMA. En motståndare som borde passa crocop perfekt, långsam och föredrar standup. Postad 11 January 2010 - 14:50
Ja, Rothwell är perfekt för Crocop, kommer bli galet kul att se!. Crocop har ju varit med väldigt länge och han har nog redan nått sin topp i Pride. En annan nyhet är att Rampage ska möta Jackson innan Jackson "slutar" med MMA. Och efter bråken i Ultimate fighter ska det bli grymt kul att se dom två mötas i ufc 113! Postad 11 January 2010 - 15:08
Har ni sett den här matchen:
http://www.youtube.c...h?v=hRlS6JXIH5g Pudzianowski vs. Najman Inte den mest tekniska man sett Postad 11 January 2010 - 15:12 Antar att du menar Evans vs. Rampage. Är det verkligen bekräftat? Vore verkligen grymt om det är så!!! Postad 11 January 2010 - 15:22
haha ops, blev lite fel där..
Självklart mende jag Rashad Evans mot Rampage Jackson!. Och ja det verkar som det är klart att dom kommer vara main card i Ufc 113. Kommer bli helt galet! Postad 11 January 2010 - 17:30 Ja, verkligen. Nu får de göra upp "once and for all". Ser fram emot den fighten enormt mycket. Postad 11 January 2010 - 17:53
Evans vs Rampage skulle vara en väldans intressant match, blir den av, vilket båda verkar vilja vore det kanon..
Om Crocop ser ut som sist så kommer han få problem med Rothwell...är inte ett stort fan utav någon av dessa herrar, ok Crocop gjorde en del bra matcher i Pride men bäst före datumet är nogpasserat för länge sedan... Vaddå, är inte Pudzianowski teknisk Undrar vad han har fårr denna ide ifrån, kan "The Beast" kan väl jag eller nåt i den stilen...? Postad 11 January 2010 - 21:04
Jo efter Crocop senaste fight så tyckte jag att han skulle lägga handskarna på hyllan..
Han såg inte ut att vilja va i octagon direkt Postad 11 January 2010 - 21:44
Dom kommande ufc galorna kommer ju bli hur grymma som helst!, upp till gala 113 finns det ju hur grymma main cards som helst!.
Tyckte nästan de va lite synd att Crocop inte slutade efter Pride. Då hade man kommit ihåg honom som den han var då, den brutala kickboxaren som kunde göra KO vilken sekund som helst med en highkick!. Men man lär ju inte glömma dom minnena ialf. Postad 11 January 2010 - 21:47
Vilken nation tycker ni har den bästa eliten och den största bredden i MMA. Brasilien? USA?
Postad 11 January 2010 - 22:11
USA måste jag säga då. Dom bra många fler och bättre i MMA.
Dock så har ju Brasilien grymt mycket bättre bjj och grounding fighters. Postad 11 January 2010 - 22:30
USA har överlägset bäst bredd från 170 pounds och över. 155 pounds är det nog ganska jämnt mellan USA och japan i bredden. Lättare än 155 har Japan störst bredd (145, 135, 125 och 115).145 är också ganska jämnt med USA.
Brasilien har några otroliga elit-fighters i samtliga viktklasser, men i och med att dom inte har någon stor egen organisation får dom aldrig samma bredd som USA. Det är bara dom allra bästa som får stora kontrakt utomlands av brassarna, så bästa eliten skulle jag nog vilja säga är Brasilien. Redigerat av Unregistered9d110ebc, 11 January 2010 - 22:32. Postad 11 January 2010 - 23:02
Anderson Silva, Lyoto machida och Mauricio Rua är undantagen då? för deras standup är förmodligen vassast i MMA just nu. Postad 11 January 2010 - 23:10
Undantag vet jag inte, sa aldrig att Brassarna inte var bra i standup. Men kollar man på deras grounding så är det också en bit över dom flesta fighters. Man kan nog inte få mycket bättre fighters än Silva och Machida, allting är perfekt!. Postad 12 January 2010 - 07:04
Håller med till i stort sett 100% Postad 12 January 2010 - 07:29
Ryssland så klart! De har ju Fedor Emelianenko, han plockar lätt alla amerikaner, brassar och japaner tillsammans i samma ring.
fedoravatarnewrc2.gif 167.36K
2 Antal nerladdningarför övrigt så är UFC galorna riktigt kassa, speciellt när de plockar in fightcards från ultimate fighter. vilken boxare som helst på amatörnivå skulle kunna knocka en sån där B-kändis. Pride FC is or was the shit, ända tills de la ner serien nu är det Dream och K1 Heroes som gäller och kanske lite smackgirl. Postad 12 January 2010 - 11:42
Jo Fedor är ju bäst pound 4 pound och jag håller med om att det har varikt en del trista UFC-galor med låg kvalitet den senaste tiden. Men UFC är fortfarande den organisation från 170 pound och uppåt som har bäst fighters, kanske kan ändras med Strikeforce och Dream. Deras samarbete kan bli intressant om dom tar dit Aoki och andra japanska superstjärnor. Nu när dessutom stora namn som Dan Henderson och Roger Huerta hoppar av UFC för att börja i Strikeforce börjar det bli intressant.
K1 Heros finns inte längre, dom slogs ihop med gamla Pride organisationen (det som var kvar) och blev Dream. Smackgirl är fatiskt riktigt roligt, tror dock organisationen bytte namn till Jewels härom året. Världens bästa kvinnliga mma-fighter (enligt mig) är ju med där, Mega-Megu Megumi Fujii. Hade spöat Cyborg om dom hade varit nära varandra i viktklasser, Cyborg är väl dubbelt så tung ungefär. Postad 12 January 2010 - 11:49
Heheheh.....
Vist är det inte alla fighters som håller högsta klass men... Lite snett att jämföra en renodlad boxare mot mma fighters... De skulle inte klara sig länge en octagon mot en skaplig bjj/wrestling fighter.. Skulle bli nedplockad direkt och submittad... Givetvis vad jag tror skulle hända... Men en amatörboxare mot en TUF? Beror ju såklart alltid vilka som möts men jag är inte alls säker att boxaren alltid skulle vinna Postad 12 January 2010 - 16:53
Såg inte kommentaren om boxning, men 95% av alla boxare skulle vara chanslösa i UFC (även mot Tuffare) utan någon sorts brottningsträning. Det är närmast ett skämt att Dana White funderar att ta in James Toney i UFC, pinsam freakshow. Ställ honom mot Cain, Lesnar eller varför inte BJ Penn och se vad som händer, aldrig att matchen hade gått längre än 1 minut. Dom som skulle ha en chans är dom som även har en bakgrund i brottning, det finns ett fåtal inom elitboxningen.
En boxare kan inte stå i sin normala fotposition eftersom dom blir öppna för bensparkar och nedtagningar om dom står så. Postad 17 January 2010 - 12:40
Någon som vet någon bra sida på nätet (inte youtube), där man lätt och smidigt kan finna gamla matcher från framförallt UFC/Pride att titta på?
Postad 27 January 2010 - 15:02
Börjar närma sig för UFC 109 nu, 10 dagar kvar. Riktigt bra fightcard, ser fram emot följande fighter:
Couture - Coleman M Swick - P Thiago Serra - Trigg Al Turk - Gracie Ska även bli kul att se Maia, Emerson, Guilard i buren igen. Vilka tror ni står som vinnare? Postad 27 January 2010 - 17:57
Ja, det kommer bli grymma galor nu.. upp till 112 ialf!. Rashad vs Rampage är fortfarande oklart om det är 113 eller 114.
Postad 27 January 2010 - 21:00 Inte så jättespännande gala, men här är mina tips: pensionärsmötet vinner Randy enkelt, Randy verkar i och för sig vara på nedgång. Coleman har inte gjort en bra match på 5 år. Thiago tror jag på. Serra tror jag på, men kan mycket väl bli så att Trigg lyckas hålla nere Serra i 3 roner. unge Gracie verkar lovande, al Turk är inte lovande. Maia ser jag väl mest fram emot på galan. Strikeforce Miami nu på lördag blir troligtvis ganska mycket bättre: Nick Diaz vs. Marius Zaromskis - den bra Diaz-brodern har alltid roliga matcher, jag tror att han klarar av det. Men Zaromski har en bra chans att vinna på KO. Cristiane Santos vs. Marloes Coenen - Cyborg vinner enkelt Melvin Manhoef vs. Robbie Lawler - Manhoef är ett monster stående, får se om Lawler lyckas få ner honom. Tippar Manhoef ändå. Jay Hieron vs. Joe Riggs - jämn match, men tror att Hieron tar det. Herschel Walker vs. Greg Nagy - Walker vinner, CBS har fixat en passande motståndare. Lite Kimbo-klass över Herschels deltagande. Wes Sims vs. Bobby Lashley - WWE-stjärnan Lashley får en enkel motståndare i Marc Colemans gamle kompanjon. Apropå Kimbo och Dana White så var den här videon ganska rolig: Kimbo hype Postad 27 January 2010 - 23:38 Postad 27 January 2010 - 23:54
UFC 112 i Abu Dhabi(april) blir nåt stort på många sätt.Inte mindre än 2 bälten står på spel: "BJ vs Frankie Edgar och A.Silva vs Vitor" och att för första gången blir det utomhus.Det blir grymt tycker jag.BJ är en av mina absoluta favoriter (tillsamans med Rampage) och övriga matcher är också bra.Sen att bilden säger mer än 1000 ord, http://mmanytt.se/uf...-dhabi-i-april/ vilken skapelse.Jag ber om ursäkt om det här har nämnts tidigare(har inte kollat allt det som har skrivits tidigare)
Postad 28 January 2010 - 00:22
Välkommen hit
UFC 112 blir verkligen en högtidsstund... Bara se till så man är ledig Postad 28 January 2010 - 00:43 Tack!!! Postad 28 January 2010 - 13:19
Du har verkligen insikt i fighting världen. Har själv hyfsad koll på UFC, men inte på Strikeforce tyvärr. Kan hålla med dig om vilka som förmodligen står som vinnare i UFC 109 av de ovan nämnda, och det kanske blir att sätta en slant även denna gång. Postad 28 January 2010 - 17:32 hehe, tack. Du får väl börja titta på Strikeforce nu på lördag då. Kommer garanterat bli en actionfylld gala, synd bara att dom måste visa Herschel Walkers match. Business week hade med 2 MMA-stjärnor på sin årliga lista över de 100 mäktigaste och inflytelserikaste sportprofilerna, Brock på plats 96 och Fedor på plats 82. En boxare hamnade över dessa på plats 72 kom Pacman och på plats 91 kom Mayweather Jr. Vann rankingen gjorde Tiger Woods, hehe. Han spelade in över 100 miljoner dollar förra året, även om han hade en del problem. Postad 28 January 2010 - 17:43
Kimbo steg som fan i mina ögon efter TUF.. Han va en riktigt krigare redan innan, men när man fick se hans personlighet och hela köret så gillade jag han som fan!.
Postad 28 January 2010 - 18:25 Vilken kanal sänder Strikeforce? Postad 28 January 2010 - 22:27
Faktiskt så känner jag inte alls något stport "sug" inför UFC109....Är inte speciellt imponerad av matchningarna...
Antar dock att jag som vanligt ändå kommer att sitta vaken och kika på "eländet" Postad 28 January 2010 - 22:34
Det enda jag ser fram emot i 109 är Demian Maia mot Dan Miller. Tror dock Maia kommer strypa ut honom ganska snabbt ;>.
Postad 28 January 2010 - 23:57
Den match som jag är mest taggad på nu i 109 är klart Nate the great mot Chael Sonnen. Hoppas verkligen på en vinst för Nate här så att han kan få ge sig på Silva igen. Såvida nu inte Vitor plockar honom vilket jag tror sådär på men vem vet.
Är för en gångs skull taggad på en strikeforce-gala och det ska bli skitkul och se hur pass bra Zaromskis presterar mot Diaz. Postad 29 January 2010 - 07:35 Tack! Postad 29 January 2010 - 15:36
Birkanoff: Jo det ska bli kul att se Nate köra. Han är grym! Men fortfarande en bit kvar för att kunna ta Silva.
Postad 06 February 2010 - 15:42
UFC 109! Inte så extremt spännande men man får ju ändå inte missa när gubbarna gör upp!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |