Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55

1077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 December 2008 - 23:04

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på ...
Tänkte köpa en panasonic 55:an och använda de analoga utgångarna till min lite äldre förstärkare.
Frågan jag grubblar på är hur det blir då spelaren har 7.1 och recivern (denon 1906) har 5.1 analogt in?
Förlorar man ljudet från de bakre högtalarna eller klarar bd/recievern att typ koda om och göra ljudet till 5.1?
Tacksam för svar

Hej, min reciver har 6.1 men jag kör bara 5.1 från panan bd55. Skulle kunnat köra 6.1 med men jag har ingen bakre högtalare, så jag skippar det. Du förlorar ljudet bak men det är inget att oroa sig över då det finns mycket få filmer som verkligen har 7.1 ljud med på cd. Du vinner mer på att uppgradera dig till HD ljudet! Hoppas det klarnade lite!

Postad 24 December 2008 - 23:11

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej, min reciver har 6.1 men jag kör bara 5.1 från panan bd55. Skulle kunnat köra 6.1 med men jag har ingen bakre högtalare, så jag skippar det. Du förlorar ljudet bak men det är inget att oroa sig över då det finns mycket få filmer som verkligen har 7.1 ljud med på cd. Du vinner mer på att uppgradera dig till HD ljudet! Hoppas det klarnade lite!

Tack för svaret!

Så om filmen har 7.1, som senaste narnia tex, så går de 2 bakre ljudspåren förlorade?

Postad 24 December 2008 - 23:16

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Tack för svaret!

Så om filmen har 7.1, som senaste narnia tex, så går de 2 bakre ljudspåren förlorade?

Tyvärr ja, vet inte hur mycket du förlorar. Har själv inte hört på ett 7.1 system men jag tycker 5.1 HD ljudet låter underbart!

Postad 24 December 2008 - 23:25

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tyvärr ja, vet inte hur mycket du förlorar. Har själv inte hört på ett 7.1 system men jag tycker 5.1 HD ljudet låter underbart!

Är visst lite frågvis ikväll..:)
Gäller dettta även om man säg spelar upp en dvd med 7.1 men bara har 5.1 inkopplat?
Kommer med största sannolikhet slå till på pannan.Måste bara kolla hifi-butikernas mellandagrea först!

Postad 24 December 2008 - 23:34

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Är visst lite frågvis ikväll..;)
Gäller dettta även om man säg spelar upp en dvd med 7.1 men bara har 5.1 inkopplat?
Kommer med största sannolikhet slå till på pannan.Måste bara kolla hifi-butikernas mellandagrea först!

Lugnt, frågar man inget får man inget veta heller :)

Detta gäller dvd med. Du kan aldrig få 7.1 ljud utan 7.1 system. om du har 6.1 så kan de två bakre högtalarna downmixas till en. Men dvd filmer med 7.1 ljud måste vara lätt räknade.

Postad 24 December 2008 - 23:35

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen!

Postad 25 December 2008 - 19:33

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Har nu haft min BD55 i någon vecka och i början hörde jag inte fläkten men nu på senare tid verkar den starta efter 5 minuter in i filmen och går hela tiden. Väldigt irriterande.
Hör ni fläkten på era?. Den är inte högjudd men den hörs när det är tysta avsnitt i filmer och det kan det vara ganska gått om i många filmer.

Om jag hör fläkten på en BD spelare så kanske jag ska lägga ner tanken på projektor som jag är väldigt sugen på att skaffa.

Thomas

Postad 25 December 2008 - 19:37

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Har haft min BD55 i en vecka,min är tyst jo en projektor lär höras bra mycket mera.
Du får vänja dig för en projje är aldrig fel. :)

Postad 25 December 2008 - 21:07

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Lite intressant eftersom jag köpte på mig Sharps 21-model (de sålde ut den här i Lidköping)l, och på den funkade inte de nya filmerna från Noble Entertainment och ingen ny firmware fanns att tillgå, så den spelaren åker tillbaka idag.

Eller köp inte utgåvor från Noble - de är ett virus för din spelare.

Postad 26 December 2008 - 07:26

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Är det någon som vet vad den nya firmwaren till 55:an gör? Kan inte hitta något på Panasonics hemsida om det.

Postad 26 December 2008 - 11:37

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ingen aning jag har fixat den,känns bra att ha den senaste. :wub:

Postad 26 December 2008 - 13:14

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ingen aning jag har fixat den,känns bra att ha den senaste. :wub:

Kunde inte sagt det bättre själv :lol:

Postad 26 December 2008 - 16:04

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tror ni det kan bli rea på denna nu innan nyår ? :wub:
Förresten ingår det alltid National treasure 2 och narnia 2(kupong) till alla bd 55:or ?

Postad 26 December 2008 - 17:48

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Vet ni något ställe i Göteborg där BD55an säljs till bra pris?

Sen tänkte jag höra om Voxon - det står en veckas leveranstid. Har det funkat bra för er som beställt därifrån?
Enligt pristabellen på prisjakt verkar det ju inte vara på många billiga ställen där den finns i lager.

Postad 26 December 2008 - 19:00

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Tror ni det kan bli rea på denna nu innan nyår ? :wub:
Förresten ingår det alltid National treasure 2 och narnia 2(kupong) till alla bd 55:or ?

Tror inte det blir rea på den,ser att den verkar va slut på de flesta butiker på prisjakt.
Jag fick med National treasure 2 + minneskort.

Postad 26 December 2008 - 20:09

Mhj
  • Mhj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Efter att ha läst hela tråden känner jag mig fortfarande osäker på en sak.
Om jag kör en BD35 med hdmi till min Yamaha RX-V661 kommer jag då kunna få ut hd ljud?
eller måste jag köpa en BD55 och köra analogt istället?

Mvh Mattias

Postad 26 December 2008 - 20:25

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Om jag kör en BD35 med hdmi till min Yamaha RX-V661 kommer jag då kunna få ut hd ljud?

Mvh Mattias

Klarar din Yamaha RX-V661 av att koda HD-ljuden så funkar det bra att köra en bd35. Du behöver inte
köpa en bd55 och köra analogt för att få HD ljud!

Tror ni det kan bli rea på denna nu innan nyår ? :)

Jag skulle inte gissa på det. Tror det var andra batchen som fick detta erbjudandet. Om du köper lokalt eller från en lite dyrare site som kankse har kvar av den så. Tror eller på nån rea (iaf mot nätpriset).

Postad 26 December 2008 - 20:34

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Mvh Mattias

BD35 klarar vad jag förstår att koda av alla ljudformaten, så den bör funka fint med din reciever via HDMI.

Postad 26 December 2008 - 20:51

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
man måste väl kunna köpa 5.1 genom optisk eller coaxial?

Postad 26 December 2008 - 21:01

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

man måste väl kunna köpa 5.1 genom optisk eller coaxial?

Jo det kan du men du får inte ut dom nya ljudformaten så. Kan ej din reciver ta imot dom via hdmi är det BD-55 som gäller och att du kopplar analogt.

Postad 26 December 2008 - 22:46

Mhj
  • Mhj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag var lite "luddig" i min fråga.
Yamaha RX-V661 avkodar inte hd ljud, jag vet att DB35 avkodar alla format internt så frågan gäller nog egentligen
om Yamaha RX-V661 klarar av att ta emot multikanals pcm över hdmi.

Efter lite sökningar så tror jag att så är faller, någon med RX-V661 som provat?

Mvh Mattias

Postad 26 December 2008 - 22:53

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Jag var lite "luddig" i min fråga.
Yamaha RX-V661 avkodar inte hd ljud, jag vet att DB35 avkodar alla format internt så frågan gäller nog egentligen
om Yamaha RX-V661 klarar av att ta emot multikanals pcm över hdmi.

Efter lite sökningar så tror jag att så är faller, någon med RX-V661 som provat?

Mvh Mattias

Japp, det funkar fint.
Kör precis så med en PS3:a.

Postad 26 December 2008 - 23:06

Mhj
  • Mhj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Lysande, då blir det en DB35 i morgon.
Tack för hjälpen.

Postad 27 December 2008 - 01:54

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
"# Panasonic does not supply an SD card for storage of downloadable BD-Live content. "
Hur kan man då använda bd-live om det inte finns usb ingång?

Postad 27 December 2008 - 09:28

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Vad menar du? Om inte Panasonic skickar med ett SD-kort så får du köpa det själv för att använda BD-live, svårare än så är det inte.Tror att det alltid följer med SD-kort på 55:an.

Postad 27 December 2008 - 13:04

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag har ännu inte hört någon som inte fått SD kort.

Postad 27 December 2008 - 13:29

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Tror ni det kan bli rea på denna nu innan nyår ? :)

Köpte min 55:a i en Panasonicbutik, och enligt dem så finns det olika kartonger - med eller utan National Treasure samt kupong. Sitter enligt uppgift en sticker på kartongen om det ligger film och kupong i. Däremot var min kupong mysko, den verkade enbart gälla för holländsk och portugisisk version av filmen eller liknande. Men jag skall kolla med Panasonicbutiken hur det funkar. För er som funderat över lagerstatus så finns det (åtminstone i Stockholm) BD-55:or i butiken. Jag fick min på en gång. Köpte den för ca en och en halv vecka sedan, och de hade flera stycken.

Postad 27 December 2008 - 15:25

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Oj sorry läste visst fel.. tyckte det stod "Panasonic does not support an Sd card.... "
Har varit i hela Jönköping idag och letat efter denna men den är ju slut överallt! :)

Postad 27 December 2008 - 16:44

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jo den verkar va slut på de flesta ställen,en väldigt poppis spelare. :D

Postad 27 December 2008 - 17:10

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
hmm.. skickar panasonic center i sthlm via posten eller måste man köpa deras varor i butik?
Pris? skulle den isåfall hinna komma fram innan nyår? :D

Postad 27 December 2008 - 17:51

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Köpte min 55:a i en Panasonicbutik, och enligt dem så finns det olika kartonger - med eller utan National Treasure samt kupong. Sitter enligt uppgift en sticker på kartongen om det ligger film och kupong i. Däremot var min kupong mysko, den verkade enbart gälla för holländsk och portugisisk version av filmen eller liknande. Men jag skall kolla med Panasonicbutiken hur det funkar. För er som funderat över lagerstatus så finns det (åtminstone i Stockholm) BD-55:or i butiken. Jag fick min på en gång. Köpte den för ca en och en halv vecka sedan, och de hade flera stycken.

Kupongen är på ett annat språk men du får den svenska filmen är du skickar iväg den. Så det e luuungt!

Postad 27 December 2008 - 18:31

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Kupongen är på ett annat språk men du får den svenska filmen är du skickar iväg den. Så det e luuungt!

OK, låter bra. Men man skulle ju välja språk vill jag minnas (är på landet så jag har inte kupongen här), vad väljer man då när det ena var typ hindustani och det andra typ urdu…? Vill ju inte gärna ha någon dubbad version. Eller får man alltid den engelska originalversionen med möjlighet att välja svenska subtitles?

Postad 27 December 2008 - 19:27

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

OK, låter bra. Men man skulle ju välja språk vill jag minnas (är på landet så jag har inte kupongen här), vad väljer man då när det ena var typ hindustani och det andra typ urdu…? Vill ju inte gärna ha någon dubbad version. Eller får man alltid den engelska originalversionen med möjlighet att välja svenska subtitles?

Har iofs inte sett filmen så ska väl inte ljuga allt för mycket. Men det var svenskt omslag på filmen samt att det var svenkt ljudstpår och sånt.. Ser precis ut som den i svenska butiken. Plus att det var en lapp(plocklapp) där det det stod nått om en svenskutgåva så det skickar den utgåvan som passa ladet man bor i.

Postad 27 December 2008 - 19:33

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har iofs inte sett filmen så ska väl inte ljuga allt för mycket. Men det var svenskt omslag på filmen samt att det var svenkt ljudstpår och sånt.. Ser precis ut som den i svenska butiken. Plus att det var en lapp(plocklapp) där det det stod nått om en svenskutgåva så det skickar den utgåvan som passa ladet man bor i.

OK, får kolla när jag kommer hem. Men jag vili ju inte ha en svenskdubbad version heller utan på originalspråket engelska… Är allergisk mot typ Micke Persbrandt som Aslan och Helena Bergström som elaka häxan… :-)

Postad 27 December 2008 - 19:47

Fryer
  • Fryer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall bd35 klarar vc-1, h264 brända blue ray filmer?

Postad 27 December 2008 - 19:47

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

OK, får kolla när jag kommer hem. Men jag vili ju inte ha en svenskdubbad version heller utan på originalspråket engelska… Är allergisk mot typ Micke Persbrandt som Aslan och Helena Bergström som elaka häxan… :-)

Min version verkar ha engelskt HD-DTS ljud iaf

Postad 27 December 2008 - 20:02

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Min version verkar ha engelskt HD-DTS ljud iaf

Kanoners, tack för infon.

Postad 28 December 2008 - 19:27

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Klarar pana 35/55 av avchd skivor på dvd skapade av t ex videoredigeringsprogram?
spelar + eller - skivor eller fabrikat någon roll?

Är spelarna toleranta/kompatibla överhuvudtaget med olika brända cd/dvd skivor?

Postad 28 December 2008 - 20:52

Unregistered26cb8c4a
  • Unregistered26cb8c4a
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hej

Kan ni hjälpa en förvirrad själ... Vad ska jag köpa? En Panasonic DMP BD 55 eller ett Playstation 3. Huvudändamålet med detta inköp är att titta på film (dvd´n är trasig sedan länge) och jag har insett att det är dax för blue-ray. Med tanke på rådande prisläge samt att min förstärkare inte har hdmi ingång så är det ovan nämnda produkter som är aktuella. Jag hade tidigare typ bestämt mig för att köpa panasonic-spelaren men har nu börjat vackla. Kanske lika bra att köpa ett PS3 för nästan samma pris och få spelfunktionen på köpet. Vissa tester jag läst har ju indikerat att PS3 är en mycket kompetent uppspelare av blue-ray filmer, hur fungerar uppspelningen av dvd?

Snälla hjälp mig med detta i-lands problem :(

Postad 28 December 2008 - 21:07

nilsskytte
  • nilsskytte
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Har haft en ps3 men sålde den och köpte en panna 55,mest för att få ut dom nya ljud formaten analogt vilket inte ps3 klarade.
Men tycker även att det är bättre bild på pansonicen både på bluray och dvd.
så satsa på en panasonic BD-55 om du inte har en ny förstärkare som klara att ta emot dom nya hd formaten genom hdmi.

Postad 29 December 2008 - 00:28

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag skulle vilka veta några saker om bd-55an. Kanske någon vanlig skäl som äger en kan svara.
1. Skickar den ut core-ljudet på optisk samtidigt som den skickar hd-ljud på analoga utgångarna? Måste man välja i menyer vilken utgång som man vill ha kopplat till sin reciever?
2. Är alla bild utgångar aktiva samtidigt eller måste man välja vilken som man ska använda? Hade tänkt koppla komponent till min tv och hdmi till projen och vill helst slippa ändra mellan dom beroende på vilken man ska titta på.
3. Spelar den brända skivor med mp3 och avi filer?

Postad 30 December 2008 - 14:40

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Jag slår till! Det blir inköp av en BD35 idag.

Postad 30 December 2008 - 15:49

sutcher
  • sutcher
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga! Snälla hjälp mig!

Jag är inne på samma spår, Panasonic BD 35 eller ps3. Jag ska också främst se film. Fördelarna jag sett med Panasonic är, förutom att BD 35 är mer estetisk tilltalande, är att den har
* bättre bild och ljud.
* 1200 kr billigare. Vad jag kan se så kan man få Panasonicen för 2600 kr och ps3 för 3800

Fördel med ps3
* Man får en spelkonsol
* Hårddisk, som gör att man kan pausa tv-program när man vill och lagra filmer etc.

Det som stör mig är att det inte finns någon hårddisk på blurayspelarna!! Varför har man inte det??
Är det nån mer fördel, förutom de ovannämnda, med att ha en hårddisk??

Är det någon som har några motargument mot det här med hårddisk, eller fler fördelar med Panasonic BD 35 så att jag kan köpa Panasonicen med gott samvete :P:-)

//Mr Villrådig

Postad 30 December 2008 - 15:54

Svempa11
  • Svempa11
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om divx textningen av BD35 tar bokstäverna Å,Ä,Ö? Enligt Panasonic support så gjordes det inte. Skulle bara vilja ha ett svar av ngn som har den om det verkligen stämmer?

Postad 30 December 2008 - 15:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Det som stör mig är att det inte finns någon hårddisk på blurayspelarna!! Varför har man inte det??

Är det någon som har några motargument mot det här med hårddisk, eller fler fördelar med Panasonic BD 35 så att jag kan köpa Panasonicen med gott samvete ;):-)

//Mr Villrådig

Nja vad ska man med Hårddisk till i en standalone BD spelare? ;)
Är du inte ute efter en spelkonsoll så finns det ingen som helst anledning att köpa en PS3:a
Lägg hellre mellanskillnaden på filmer :P
Tror du kommer att bli nöjd med BD35:an :D

Postad 30 December 2008 - 17:15

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga! Snälla hjälp mig!

Jag är inne på samma spår, Panasonic BD 35 eller ps3. Jag ska också främst se film. Fördelarna jag sett med Panasonic är, förutom att BD 35 är mer estetisk tilltalande, är att den har
* bättre bild och ljud.
* 1200 kr billigare. Vad jag kan se så kan man få Panasonicen för 2600 kr och ps3 för 3800

Fördel med ps3
* Man får en spelkonsol
* Hårddisk, som gör att man kan pausa tv-program när man vill och lagra filmer etc.

Är det någon som har några motargument mot det här med hårddisk, eller fler fördelar med Panasonic BD 35 så att jag kan köpa Panasonicen med gott samvete :P:-)

//Mr Villrådig

Vad jag vet så har inte PS:3an någon tv-tuner för pausning av tv-program etc.

Postad 30 December 2008 - 18:09

sutcher
  • sutcher
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej, för det första, tack för svaren.

Jo men jag tror ändå att ps3:an har en sån funktion, för en kollega till mig har ps3 och han har den funktionen. Och jag tog för givet att det krävs hårddisk för det. Det är väl egentligen den funktionen jag saknar. Och att man såklart kan lagra filmer.

Eller vad menar ni när ni skriver "vad ska man med hårddisk till med en standalone bd spelare?"

Ja ni märker ju själva hur novis jag är på det här :P

Postad 30 December 2008 - 18:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Tänkte kolla om divx textningen av BD35 tar bokstäverna Å,Ä,Ö? Enligt Panasonic support så gjordes det inte. Skulle bara vilja ha ett svar av ngn som har den om det verkligen stämmer?

Jag har den inte än men läser man manualen så står det följande:
Det engelska alfabetet och arabiska siffror visar korrekt. Andra tecken kanske inte visas ordentligt.

Postad 30 December 2008 - 19:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Eller vad menar ni när ni skriver "vad ska man med hårddisk till med en standalone bd spelare?"

Ja ni märker ju själva hur novis jag är på det här :P

Går ännu inte att spela in HD ännu,frankrike är de första landet i Europa som Panasonic släpper en inspelningsbar blu-ray.

Postad 30 December 2008 - 20:31

sutcher
  • sutcher
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Går ännu inte att spela in HD ännu,frankrike är de första landet i Europa som Panasonic släpper en inspelningsbar blu-ray.

Ok..då är frågan om man ska vänta...men å andra sidan så händer det ju aldrig att jag spelar in på den dvd:n jag har idag..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.