Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 eller PS3

1171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 5 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 10 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 12 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 13 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 14 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 14 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 14 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 14 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 14 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 14 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg) 15 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 15 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 15 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 15 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 16 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 16 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 16 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 16 år sedan
ps3 (12 inlägg) 16 år sedan
Import från England (1 inlägg) 16 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 16 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan

Postad 02 november 2009 - 13:40

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

En DAC jämfört med ett budget ljudkort i en dator är en världs skillnad.

Är ganska säker på att de senaste 1-2 åren har arcade skickats med HDMI direkt på. Tittta t.ex. dessa uppackningsbilder: http://blog.mx510.com/?p=122

Att köpa elite känns fel, då kan jag lika gärna köpa ett PS3, enda fördelen med xbox verkar vara att du kan få en fungerande enhet + alla kablar + 1 extra handkontroll för 2500.

Men att den inte har optiskt ut känns jävligt B... Får man inte med någon AV adapter alls med Arcade eller? verkade som man behövde "modda" AV kabeln för att den skulle passa samtidigt som man hade hdmi i.

Om det är så att man inte får med möjligheten att köra optiskt + HDMI samtidigt så känns det lite som att bli pissad på för att man vill vara laglig. Hade ju faktiskt inte tänkt "modda/flasha" någonting alls på denna konsol. Så hur är det, får man ens med en kabel man kan modda för att få optiskt ljud+hdmi i en xbox 360 arcade? Eller följer den kabeln man måste modda med eliten?

Vet inte hur det är med kabeln.
Men varför kör du inte ljudet med hdmi?

Postad 02 november 2009 - 16:19

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

En DAC jämfört med ett budget ljudkort i en dator är en världs skillnad.

Är ganska säker på att de senaste 1-2 åren har arcade skickats med HDMI direkt på. Tittta t.ex. dessa uppackningsbilder: http://blog.mx510.com/?p=122

Att köpa elite känns fel, då kan jag lika gärna köpa ett PS3, enda fördelen med xbox verkar vara att du kan få en fungerande enhet + alla kablar + 1 extra handkontroll för 2500.

Men att den inte har optiskt ut känns jävligt B... Får man inte med någon AV adapter alls med Arcade eller? verkade som man behövde "modda" AV kabeln för att den skulle passa samtidigt som man hade hdmi i.

Om det är så att man inte får med möjligheten att köra optiskt + HDMI samtidigt så känns det lite som att bli pissad på för att man vill vara laglig. Hade ju faktiskt inte tänkt "modda/flasha" någonting alls på denna konsol. Så hur är det, får man ens med en kabel man kan modda för att få optiskt ljud+hdmi i en xbox 360 arcade? Eller följer den kabeln man måste modda med eliten?

ja, arcade kommer med en hdmi ingång, det jag menade va att det inte följer med någon hdmi sladd eller någon optsk ljud enhet eller några HD kablar överhuvudtaget. På arcade versionen får man som sagt ingen AV adapter, komponentkabel eller optisk utgång, det får man köpa till, det enda man får är kompositkablar och en scart adapter. enda sättet för att få bra bild (HD) och optskt ljud är att köpa hdmi kabeln http://www.webhallen...od.php?id=79737 eller komponentkabeln http://www.webhallen...od.php?id=46049... det va därför jag tyckte att det var mer ekonomiskt att köpa en elite på en gång, för där får man komponentkablar med optisk utgång, samt 120 gigs HD, headset och 2 spel som separat kostar över 2000:- för 600:-

Redigerat av dj_komodo, 02 november 2009 - 16:22.

Postad 02 november 2009 - 19:45

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är med kabeln.
Men varför kör du inte ljudet med hdmi?

För jag kör analogt 2-kanals ljudsystem, gillar det mer :wub:

ja, arcade kommer med en hdmi ingång, det jag menade va att det inte följer med någon hdmi sladd eller någon optsk ljud enhet eller några HD kablar överhuvudtaget. På arcade versionen får man som sagt ingen AV adapter, komponentkabel eller optisk utgång, det får man köpa till, det enda man får är kompositkablar och en scart adapter. enda sättet för att få bra bild (HD) och optskt ljud är att köpa hdmi kabeln http://www.webhallen...od.php?id=79737 eller komponentkabeln http://www.webhallen...od.php?id=46049... det va därför jag tyckte att det var mer ekonomiskt att köpa en elite på en gång, för där får man komponentkablar med optisk utgång, samt 120 gigs HD, headset och 2 spel som separat kostar över 2000:- för 600:-

Okej, kan man köra HDMI + optiskt för ljudet med det som följer med elite, utan att köpa till extra saker?

Postad 02 november 2009 - 20:06

paltrude
  • paltrude
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag kör PS3:ans bild digitalt via HDMI till min LCD Samsung LE32R86BD(X/XEE) och ljudet analogt (via originalkabelns stereoljud) till en gammal (15år+) Technics SU-V460 - VC-4 Class AA stereostärkare på 2*60W (8Ohm - nominal imp) där jag kör med ett par vettiga (helt ok men inget märkvärdiga) Philips SHP2500 hörlurar med 3m sladd. Jag tycker jag får jättebra ljud i dem, fylligt och kraftfullt men ändå detaljerat och med bra klang.

Stärkaren är alldeles för klen för högtalarna (Wharfedale Modus 8) men för hörlurar är det fullgott. Kan inte spela utan lurar med hänsyn till familjen... Har dock funderat på en ny stereostärkare med analoga ingångar, för att lyfta högtalarna då de används, men har inte fått råd.

Jag är inte säker på att en digital överföring av ljudet + DAC ger dig så mycket mer än rent analogt då tex PS3:an ger suveränt ljud direkt ur konsollen, men vad jag kan förstå är detta också en fråga om din stärkare? En bra stärkare med analoga ingångar kan vara billigare och bättre än en bra stärkare med digitala ingångar, fast då är du ju utan riktig surround förstås, om det lockar?

Postad 02 november 2009 - 20:19

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag kör PS3:ans bild digitalt via HDMI till min LCD Samsung LE32R86BD(X/XEE) och ljudet analogt (via originalkabelns stereoljud) till en gammal (15år+) Technics SU-V460 - VC-4 Class AA stereostärkare på 2*60W (8Ohm - nominal imp) där jag kör med ett par vettiga (helt ok men inget märkvärdiga) Philips SHP2500 hörlurar med 3m sladd. Jag tycker jag får jättebra ljud i dem, fylligt och kraftfullt men ändå detaljerat och med bra klang.

Stärkaren är alldeles för klen för högtalarna (Wharfedale Modus 8) men för hörlurar är det fullgott. Kan inte spela utan lurar med hänsyn till familjen... Har dock funderat på en ny stereostärkare med analoga ingångar, för att lyfta högtalarna då de används, men har inte fått råd.

Jag är inte säker på att en digital överföring av ljudet + DAC ger dig så mycket mer än rent analogt då tex PS3:an ger suveränt ljud direkt ur konsollen, men vad jag kan förstå är detta också en fråga om din stärkare? En bra stärkare med analoga ingångar kan vara billigare och bättre än en bra stärkare med digitala ingångar, fast då är du ju utan riktig surround förstås, om det lockar?

Jag har endast analoga ingånger på min stärkare, men jag litar väldigt lite på att konsoler har bra DACar i sig som omvandlar det digitala ljudet till analogt, känns ytters tveksamt att de inbyggda DACarna de har skulle vara lika bra som min externa. Är som att koppla en dator med ett ljudkort med dålig DAC på, det låter skit :wub:

Postad 02 november 2009 - 20:33

paltrude
  • paltrude
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Jag har endast analoga ingånger på min stärkare, men jag litar väldigt lite på att konsoler har bra DACar i sig som omvandlar det digitala ljudet till analogt, känns ytters tveksamt att de inbyggda DACarna de har skulle vara lika bra som min externa. Är som att koppla en dator med ett ljudkort med dålig DAC på, det låter skit ;)

Ok, men vad är det du eftersträvar?
PS3:an hyllas för sitt ljud på MHB:s forum, det lär stå något om 360:n också. Kanske hjälper dessa trådar?

PS3:an är ju en multimediadator, det mesta är påkostat för just ljudet så nog har du höga krav om inte den duger?
Det ger RUGGIGT mycket bättre ljud än allt annat jag kopplat till min stärkare och den är som bekant inget att hurra för som enskild hårdvara.

Du kan kika på tipsen jag fick i somras, även om jag inte hunnit ta tag i tipsen än.
https://www.minhembi...s...=237931&hl=

Postad 02 november 2009 - 20:43

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ok, men vad är det du eftersträvar?
PS3:an hyllas för sitt ljud på MHB:s forum, det lär stå något om 360:n också. Kanske hjälper dessa trådar?

PS3:an är ju en multimediadator, det mesta är påkostat för just ljudet så nog har du höga krav om inte den duger?
Det ger RUGGIGT mycket bättre ljud än allt annat jag kopplat till min stärkare och den är som bekant inget att hurra för som enskild hårdvara.

Du kan kika på tipsen jag fick i somras, även om jag inte hunnit ta tag i tipsen än.
https://www.minhembi...s...=237931&hl=

Tror som sagt inte på att PS3an slår nuvarande DAC som DAC. Och skall jag uppgradera förstärkaren till en bättre sådan lär jag behöva en heltidslön bara till det ;)

Postad 02 november 2009 - 20:44

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Okej, kan man köra HDMI + optiskt för ljudet med det som följer med elite, utan att köpa till extra saker?

Kan man göra, men hdmi sladd får man köpa separat. men komponentkablarna man får med ger lika bra bild som hdmi kabeln och då kan du koppla in optiskt på samma gång.
köper en hdmi iaf (en annan än xbox egna) så måste man tyvärr ta sönder plastgrejen på komponentkablarna.

http://www.chadledfo...09/xbox-001.jpg

Postad 02 november 2009 - 20:49

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Kan man göra, men hdmi sladd får man köpa separat. men komponentkablarna man får med ger lika bra bild som hdmi kabeln och då kan du koppla in optiskt på samma gång.
köper en hdmi iaf (en annan än xbox egna) så måste man tyvärr ta sönder plastgrejen på komponentkablarna.

http://www.chadledfo...09/xbox-001.jpg

Är det verkligen så att det blir lika bra bild? Hade dock tänkte att ha en HDMI - DVI kabel med en adapter från DVI till HDMI som jag pluggar in i XBOXen, slipper dra 2 kablar från projektorn då.

Postad 02 november 2009 - 21:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Vad dillar du om? pissad på för att vara laglig?

Att skala av plasten på en kabel för att kunna köra optisk o HDMI samtidigt göt dig knappast till kriminell, det är helt ok i lagboken.

Du moddat inte eller flashar något utan tar bara av plasten på en kabel.

Postad 02 november 2009 - 21:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Som redan sagt så kan du ladda ner sakerna hur många gånger som helst till upp till 5 olika konsoler. Vidare kan du "avauktorisera" en konsol som du t.ex. säljer så att den inte längre tar upp en av de fem "slottarna".

Det är betydligt generösare än Live-lösningen.

Och hur sker denna? Måste man ringa in till Sony då?

Postad 02 november 2009 - 21:58

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vad dillar du om? pissad på för att vara laglig?

Att skala av plasten på en kabel för att kunna köra optisk o HDMI samtidigt göt dig knappast till kriminell, det är helt ok i lagboken.

Du moddat inte eller flashar något utan tar bara av plasten på en kabel.

Tycker det är sketch att tvinga konsumenter som köper konsolerna att skala av plast på kablar för att kunna använda dem som de är tänkta att använda. Flasha en konsol är såvitt jag vet även det helt ok i lagboken ;), däremot får du ju inte ladda ner upphovsrättsskyddat material, men det har ingenting med flashningen att göra. Det jag försöker säga är att det känns ju måttligt kul att de inte är användarvänliga alls när man faktiskt SKALL betala för sig ordentligt, om jag betalar för saker och ting förväntar jag mig att det skall vara enkelt och utan strul, orkade jag pilla så skulle jag lika gärna kunnat flasha den.

Postad 02 november 2009 - 22:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Och hur sker denna? Måste man ringa in till Sony då?

Detta kan man göra själv ifrån XMB.

Postad 02 november 2009 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Tycker det är sketch att tvinga konsumenter som köper konsolerna att skala av plast på kablar

Fast det är faktiskt väldigt enkelt att ta bort den plastgrejen. Stoppa in en skruvmejsel i mitten och vrid, sen är det klart och man kan köra optiskt med hdmi, har gjort det själv.

Det är dåligt av dem att vilja få folk att köpa dyra kablar men det går som tur är att lösa ganska smärtfritt.

Postad 02 november 2009 - 22:19

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Fast det är faktiskt väldigt enkelt att ta bort den plastgrejen. Stoppa in en skruvmejsel i mitten och vrid, sen är det klart och man kan köra optiskt med hdmi, har gjort det själv.

Det är dåligt av dem att vilja få folk att köpa dyra kablar men det går som tur är att lösa ganska smärtfritt.

Är väll mer att jag tycker att köper man ett tv-spel år 2009 skall man kunna använda digital bild och ljud "out of the box". Men men, så man får iaf med rätt adapter med elite så man kan köra hdmi och optiskt samtidigt med en liten mod?

Postad 02 november 2009 - 22:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men men, så man får iaf med rätt adapter med elite så man kan köra hdmi och optiskt samtidigt med en liten mod?

Vet faktiskt inte varifrån man får den. Jag fick med den när jag köpte premium på den gamla tiden. Den optiska utgången sitter på en komponentkabel och det är den du ska modda. HDMI-kabel får man köpa till. Åtminstone var det så förut, de kan ha ändrat.

Postad 02 november 2009 - 22:30

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte varifrån man får den. Jag fick med den när jag köpte premium på den gamla tiden. Den optiska utgången sitter på en komponentkabel och det är den du ska modda. HDMI-kabel får man köpa till. Åtminstone var det så förut, de kan ha ändrat.

Mm, tänkte bara att det är avgörande för om jag köper premium eller inte tycker ja ;) Om man inte får med den köper jag nog ett arcade, men får man med den går det över gränsen till prisvärt med premium. Aja får luska.

Postad 03 november 2009 - 14:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Det låter som om de nya 360-konsolerna packar ned den nya HDMI-kabeln som både ger full HD och optiskt ljud?

Skillnaderna mellan PS3 och 360 i ren spelgrafik märktes lite när jag spelade Grid. Det kändes som om 360 kunde hantera mer komplexa animationer, panoreringar med större detaljskärpa?

När man blåste genom ett stadslandskap i Grid så kändes det som om 360 bibehöll en större detaljskärpa i relation till
landskapet utanför.

Redigerat av Glidtassen, 03 november 2009 - 14:38.

Postad 03 november 2009 - 14:45

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Det låter som om de nya 360-konsolerna packar ned den nya HDMI-kabeln som både ger full HD och optiskt ljud?

Skillnaderna mellan PS3 och 360 i ren spelgrafik märktes lite när jag spelade Grid. Det kändes som om 360 kunde hantera mer komplexa animationer, panoreringar med större detaljskärpa?

När man blåste genom ett stadslandskap i Grid så kändes det som om 360 bibehöll en större detaljskärpa i relation till
landskapet utanför.

http://www.xbox.com/.../compare101.htm

Låter som de inte skickar med nått alls ;)

Postad 03 november 2009 - 14:50

Maikyy
  • Maikyy
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

landskapet utanför.

Det tråkiga är att alla spelutvecklare som gör multispel lägger TYVÄRR inte lika mycket kraft på ps3 versionerna, ett ex. är GRID. Men om vi ska komma till dem exklusiva spelen, så är ps3:ans spel ett LJUS ÅR bättre än xboxens exklusiva spel.

Nu kommer lite ****** tankar, men JAG fattar faktiskt inte varför folk köper xbox360, där var och annan går sönder, nätagr. är större än själva konsol jäv#(¤, den låter som att ha en kraftverk hemma, ingen BLU RAY, ingen wi-fi, PNS är GRATIS, PS3 exklusiva spel är så mycket bättre.

Jag har haft båda konsolerna så tro inget annat. Det är bara vad jag tycker.

Postad 03 november 2009 - 14:55

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Enda anledningarna att välja ps3 framför xbox är ju gratis online och Blu-Ray. Det var därför jag valde ps3 iaf.

Postad 03 november 2009 - 15:22

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Det tråkiga är att alla spelutvecklare som gör multispel lägger TYVÄRR inte lika mycket kraft på ps3 versionerna, ett ex. är GRID. Men om vi ska komma till dem exklusiva spelen, så är ps3:ans spel ett LJUS ÅR bättre än xboxens exklusiva spel.

Haha, dagens överdrift eller vad?

Nu kommer lite ****** tankar, men JAG fattar faktiskt inte varför folk köper xbox360, där var och annan går sönder, nätagr. är större än själva konsol jäv#(¤, den låter som att ha en kraftverk hemma, ingen BLU RAY, ingen wi-fi, PNS är GRATIS, PS3 exklusiva spel är så mycket bättre.

Jag har haft båda konsolerna så tro inget annat. Det är bara vad jag tycker.

Måste varit bra längesedan då för RRoD är i princip ett minne blott; iom installation av spel är ljudnivån helt klart godkänd. Wi-fi finns att köpa till om man nu inte vill använda kabel och xbox live erbjuder lite mer godis än Sony. Att PS3's exklusiva spel är så mycket bättre är givetvis en smaksak och jag tycker tvärtom. Visst, Uncharted 2 och Killzone 2 sedan kan jag nog inte komma på några mer riktiga höjdar-titlar (som faller mig i smaken). Inget av dem är dock i närheten så roligt som GoW-spelen till 360.

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 03 november 2009 - 15:23.

Postad 03 november 2009 - 15:59

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0
Om vi ser till hur allt är idag och inte förr så menar jag att största avgörande skillnaderna är

- vilka exklusiva titlar man suktar mest efter
- om man vill ha blueray

Postad 03 november 2009 - 16:15

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Om vi ser till hur allt är idag och inte förr så menar jag att största avgörande skillnaderna är

- vilka exklusiva titlar man suktar mest efter
- om man vill ha blueray

Två tunga argument som jag kan hålla med om. Iaf om man vill betala det priset för bluray (för det finns väl ingen som inte vill ha antar jag).
Ett annat argument är också vilken konsol kompisarna har. Kanske inte så kul att när alla polare spelar Modern Warfare ihop utom du eftersom du har "fel" konsol.

Postad 03 november 2009 - 17:49

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
enda anledningen varför jag köpte min ps3 slim var för de exlusiva spelen, bluray och hmm... kommer inte på något mer. Online kör jag på 360n, 350:- om året tycker jag bara är en fis i vinden om man jämför vad man får för det. alla multiplatformspel kör jag även bara på 360n...
Min xbox 360 har inte gått sönder en enda gång på 3 år å jag har spelat mkt kan jag säga (ca 75 titlar). så värst mkt låter den inte heller speciellt när jag installerat spelen. Jag känner inget krav att ha 360 trådlöst då jag har routern 2 meter ifrån den, om jag behöver trådlöst så köper jag adaptern som har stöd för n-draft, vilket inte ps3an har.
Nätagregatet stör jag heller mig inte på eftersom att den står bakom tvn bland alla andra sladdar.

Postad 03 november 2009 - 20:01

Maikyy
  • Maikyy
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Haha, dagens överdrift eller vad?

Måste varit bra längesedan då för RRoD är i princip ett minne blott; iom installation av spel är ljudnivån helt klart godkänd. Wi-fi finns att köpa till om man nu inte vill använda kabel och xbox live erbjuder lite mer godis än Sony. Att PS3's exklusiva spel är så mycket bättre är givetvis en smaksak och jag tycker tvärtom. Visst, Uncharted 2 och Killzone 2 sedan kan jag nog inte komma på några mer riktiga höjdar-titlar (som faller mig i smaken). Inget av dem är dock i närheten så roligt som GoW-spelen till 360.

Dagens överdrift att du går in i en diskussion du absolut inte har en anning om. Om du nu har hängt med spelvärldens nyheter så är det allmänt känt att det är svårare att göra spel till ps3 än till xbox 360 pga av dess hårdvara, ny teknik, spelmotor osv. En fråga bara så lägger vi ner den diskussionen, varför är ALLA ps3 exklusiva spel SÅ mycket snyggare än multispelen? Kan det vara så att man lägger lite längre tid på att utveckla spelen?? Metal gear solid 4, fyllde nästan en blu ray skiva på 50 GB, skulle det funka göra samma spel till xbox360?

Smaken är som baken gubben, du kanske inte tycker om spel MGS4, Uncharted, Killzone 2, inFamous, MAG, God of war 3, GT5, FF, AGENT, Little big planet m.m m.m

Jag har faktiskt inget emot ljudnivå eftersom jag har hemmabio systemet på konstant, men det finns folk som stör sig på det. Wifi kan man köpa till xbox360 men hur mycket behöver man inte köpa för att komma upp till det du får med en ps3:a (som är 500 kr dyrare)

Postad 03 november 2009 - 20:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

En fråga bara så lägger vi ner den diskussionen, varför är ALLA ps3 exklusiva spel SÅ mycket snyggare än multispelen?

Tror det var det han menade med överdrift.

Postad 03 november 2009 - 20:54

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Dagens överdrift att du går in i en diskussion du absolut inte har en anning om. Om du nu har hängt med spelvärldens nyheter så är det allmänt känt att det är svårare att göra spel till ps3 än till xbox 360 pga av dess hårdvara, ny teknik, spelmotor osv. En fråga bara så lägger vi ner den diskussionen, varför är ALLA ps3 exklusiva spel SÅ mycket snyggare än multispelen? Kan det vara så att man lägger lite längre tid på att utveckla spelen?? Metal gear solid 4, fyllde nästan en blu ray skiva på 50 GB, skulle det funka göra samma spel till xbox360?

Smaken är som baken gubben, du kanske inte tycker om spel MGS4, Uncharted, Killzone 2, inFamous, MAG, God of war 3, GT5, FF, AGENT, Little big planet m.m m.m

Jag har faktiskt inget emot ljudnivå eftersom jag har hemmabio systemet på konstant, men det finns folk som stör sig på det. Wifi kan man köpa till xbox360 men hur mycket behöver man inte köpa för att komma upp till det du får med en ps3:a (som är 500 kr dyrare)

Jo, att det är svårare att göra spel till PS3 än till 360 är väl allmänt känt, så även för mig. Överdriften jag syftade på var att de exklusiva titlarna till PS3 skulle vara ljusår bättre än de exklusiva till 360. Skulle nog t.o.m. kalla det BS. Hade jag bara haft ork nu så skulle jag sätta igång och leta efter ett PS3-exklusivt spel som är fulare än t.ex. CoD4 eller GTA4 eller något annat snyggt multispel, och jag är övertygad om att jag skulle hitta ett par stycken, men det känns oväsentligt då jag faktiskt håller med dig om att de exklusiva PS3-titlarna oftast är snyggare än multisläppen... det har jag inte sagt något om.
Klart att det skulle gå att göra MGS4 till 360, men inte bara med en skiva. What's your point? Att bluray har större lagringsutrymme? Än så länge har väl inte lagringsutrymmet hindrat spel att både vara stora och snygga till 360?
Angående spelen du name-droppar kan jag bara uttala mig om de som släppts och jag kan säga att MGS4 var en av de största besvikelser någonsin... man fick ju knappt spela något! Uncharted 2 sitter jag med precis nu (sprängde precis en tank åt ****) och det är ett av de bästa spel jag någonsin spelat. KZ2 är riktigt bra, men knappast jämförbart med Gears of War. Lbp... ja, ett gulligt spel. Not my cup of tea direkt men det har sin charm.
Som det skrivits tidigare i tråden kan man börja med spelandet ca 1000:- tidigare med xbox men då har man ju inte, som du säger, bl.a. wifi och bluray.

Postad 03 november 2009 - 21:41

Maikyy
  • Maikyy
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jo, att det är svårare att göra spel till PS3 än till 360 är väl allmänt känt, så även för mig. Överdriften jag syftade på var att de exklusiva titlarna till PS3 skulle vara ljusår bättre än de exklusiva till 360. Skulle nog t.o.m. kalla det BS. Hade jag bara haft ork nu så skulle jag sätta igång och leta efter ett PS3-exklusivt spel som är fulare än t.ex. CoD4 eller GTA4 eller något annat snyggt multispel, och jag är övertygad om att jag skulle hitta ett par stycken, men det känns oväsentligt då jag faktiskt håller med dig om att de exklusiva PS3-titlarna oftast är snyggare än multisläppen... det har jag inte sagt något om.
Klart att det skulle gå att göra MGS4 till 360, men inte bara med en skiva. What's your point? Att bluray har större lagringsutrymme? Än så länge har väl inte lagringsutrymmet hindrat spel att både vara stora och snygga till 360?
Angående spelen du name-droppar kan jag bara uttala mig om de som släppts och jag kan säga att MGS4 var en av de största besvikelser någonsin... man fick ju knappt spela något! Uncharted 2 sitter jag med precis nu (sprängde precis en tank åt ****) och det är ett av de bästa spel jag någonsin spelat. KZ2 är riktigt bra, men knappast jämförbart med Gears of War. Lbp... ja, ett gulligt spel. Not my cup of tea direkt men det har sin charm.
Som det skrivits tidigare i tråden kan man börja med spelandet ca 1000:- tidigare med xbox men då har man ju inte, som du säger, bl.a. wifi och bluray.

Föreställ dig att du är HELT inne i dit spelande så dyker det upp en ruta Please insert disc 3 :) :o haha. Nä men många exklusiva spel har överskridit 25 GB gränsen och många spelutvecklare har uttalat sig om Blu rays utrymme till en stor fördel, finns även många artiklar men är nog ingen ide att jag tar fram det då du nog håller med mig om den biten.

Skulle faktiskt vara jätteintressant att få veta vilka exklusiva spel till ps3:an som är fulare än ett multispel.

1000 kr mindre, jo men då är det arcade du pratar om, och då har den ännu mindre saker än ps3:an.

Uncharted 2 är en ****s spel. (lika bra som gears enligt din mening eller? :D )

Postad 03 november 2009 - 21:50

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Skulle faktiskt vara jätteintressant att få veta vilka exklusiva spel till ps3:an som är fulare än ett multispel.

Har som du förstår lite svårt att slita mig nu :) Men jag ska nog fiska fram några titlar under morgondagen.

1000 kr mindre, jo men då är det arcade du pratar om, och då har den ännu mindre saker än ps3:an.

Sant

(lika bra som gears enligt din mening eller? :D )

Nope, men det hade du väl inte räknat med att jag skulle tycka? Hade Drake haft en motorsåg och varit lite blodtörstigare så kanske :o

Postad 03 november 2009 - 22:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
öhm, ett av releasespelen såg väl riktigt hiskeligt ut på ps3? nåt mechaspel om jag minns rätt. typ ps2-kvalitet på det har jag för mig. vet iförsig inte om det är exklusivt. hmm..

Postad 03 november 2009 - 22:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Det är ju givet att det finns exklusiva spel som är fulare än multispelen. Lite naivt att tro något annat, alla utvecklas inte med superbudget av talangfulla utvecklare bara för att de är exklusiva liksom.

Postad 03 november 2009 - 23:07

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
teoretiskt ja.. men jag måste hålla med om att jag inte heller kan komma på ett spel som har varit fulare än ett multi spel.

Någon som har något exempel?

Postad 03 november 2009 - 23:13

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
LAIR

Postad 03 november 2009 - 23:19

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Enda spelet jag kommer sakna till 360 (sålde de idag) är Trials HD.

Postad 03 november 2009 - 23:35

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

teoretiskt ja.. men jag måste hålla med om att jag inte heller kan komma på ett spel som har varit fulare än ett multi spel.

Någon som har något exempel?

Resistance 1&2, Haze...

Postad 03 november 2009 - 23:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Alltså, ni måste ju skoja :o . Det finns en uppsjö av grymt snygga multiplattformstitlar som Dirt 2, Assassins Creed, CoD4, Bioshock, Far Cry 2, Dead Space etc och det finns en uppsjö av exklusiva PS3-spel som är långt ifrån den klass de bästa tillhör.

Kommer ni inte ihåg Untold Legends? Boxguy? Ett av massor av exempel. Ni tänker för mycket på eliten, spelen blir inte snygga automatiskt bara för att de inte kommer till andra plattformar :)

http://en.wikipedia....Station_3_games

Postad 04 november 2009 - 05:47

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Alltså, ni måste ju skoja :D . Det finns en uppsjö av grymt snygga multiplattformstitlar som Dirt 2, Assassins Creed, CoD4, Bioshock, Far Cry 2, Dead Space etc och det finns en uppsjö av exklusiva PS3-spel som är långt ifrån den klass de bästa tillhör.

Kommer ni inte ihåg Untold Legends? Boxguy? Ett av massor av exempel. Ni tänker för mycket på eliten, spelen blir inte snygga automatiskt bara för att de inte kommer till andra plattformar :o

http://en.wikipedia....Station_3_games

Gött. nu kan jag koncentrera mig på att jobba istället för att leta efter fula ps3-exklusiviteter. :)

Postad 04 november 2009 - 09:12

Tommm
  • Tommm
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag som inte har så mycket koll på dom här 2 maskinerna.
Skiter mest i spelen, men vill kunna ha den som en mediamaskin och då även köra spotify! Då tippar jag att det blir en PS3'a med Linux! Eller?

Postad 04 november 2009 - 09:19

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jag som inte har så mycket koll på dom här 2 maskinerna.
Skiter mest i spelen, men vill kunna ha den som en mediamaskin och då även köra spotify! Då tippar jag att det blir en PS3'a med Linux! Eller?

då blir de ingen PS3 Slim för dig eftersom de tog bort möjligheten att använda linux på de nya maskinerna.

Postad 04 november 2009 - 10:13

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
hehe... okej då det finns väl några med sämre kvalite också :unsure:

Postad 04 november 2009 - 13:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Inte online och HDD heller för den delen.

Postad 04 november 2009 - 13:58

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0
Får kontra med motsvarande spellista för Xbox 360:
http://en.wikipedia...._Xbox_360_games

För mig så var det just spelen som fick mig att skaffa 360 framför PS3. Främst pga avsaknaden av tunga RPG på PS3:an tidigare.

Postad 04 november 2009 - 20:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Grannen kommer över och vi skall sätta oss med Hockey och Dirt 2. Det blir verkligen bara att softa i detta höstväder.

Välkommna in: https://www.minhembi...dtassen/213449/

Postad 04 november 2009 - 23:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 0
Finns egentligen bara ett enda bra svar på vilken konsol man ska skaffa om spel är det enda man vill använda den till. Detta är att kolla upp vilka exklusiva titlar konsolerna har och även vilken kontroll man gillar bäst. När det gäller vilken konsol som är bäst rent tekniskt har båda för och nackdelar men inga som jag skulle kalla avgörande för de kan båda leverera spel som imponerar. Anledningen till att exklusiva titlar oftast är bättre än om samma titel skulle vara multi är att utvecklarna kan anpassa spelet på ett helt annat sätt när de inte behöver bry sig om "den svagaste länken i kedjan". Båda konsolerna har tillräckligt med bra exklusiva titlar så jag kan inte tänka mig att man blir missnöjd oavsett vilken av dom man skaffar. För mig är det något speciellt med Sonys spel och ju mer spel de släpper desto bättre verkar de vara (Uncharted 2 är given då jag numera är ett stort Naughty Dog fan :) ).

Vissa av sakerna som nämns ovan är idag rätt så inaktuellt. Dagens multispel är mer eller mindre likvärdiga och det ska till en detaljgranskning för att upptäcka grafiska skillnader.

Redigerat av Jack of all trades, 04 november 2009 - 23:27.

Postad 05 november 2009 - 09:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Finns egentligen bara ett enda bra svar på vilken konsol man ska skaffa om spel är det enda man vill använda den till. Detta är att kolla upp vilka exklusiva titlar konsolerna har och även vilken kontroll man gillar bäst. När det gäller vilken konsol som är bäst rent tekniskt har båda för och nackdelar men inga som jag skulle kalla avgörande för de kan båda leverera spel som imponerar. Anledningen till att exklusiva titlar oftast är bättre än om samma titel skulle vara multi är att utvecklarna kan anpassa spelet på ett helt annat sätt när de inte behöver bry sig om "den svagaste länken i kedjan". Båda konsolerna har tillräckligt med bra exklusiva titlar så jag kan inte tänka mig att man blir missnöjd oavsett vilken av dom man skaffar. För mig är det något speciellt med Sonys spel och ju mer spel de släpper desto bättre verkar de vara (Uncharted 2 är given då jag numera är ett stort Naughty Dog fan :) ).

Vissa av sakerna som nämns ovan är idag rätt så inaktuellt. Dagens multispel är mer eller mindre likvärdiga och det ska till en detaljgranskning för att upptäcka grafiska skillnader.

Håller med dig fullständigt!

Postad 05 november 2009 - 17:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Föreställ dig att du är HELT inne i dit spelande så dyker det upp en ruta Please insert disc 3 :) :lol: haha. Nä men många exklusiva spel har överskridit 25 GB gränsen och många spelutvecklare har uttalat sig om Blu rays utrymme till en stor fördel, finns även många artiklar men är nog ingen ide att jag tar fram det då du nog håller med mig om den biten.

Uncharted 2 är en ****s spel. (lika bra som gears enligt din mening eller? :) )

Många? Vilka ha överskridit 25gb? Upplys oss.

* Notis.

Uncharted 2 - 20gb = inte över 25gb
Killzone 2 - 13,2gb = inte över 25gb
Little Big Planet - 9,2gb = inte över 25gb
Resistance 2 - 16,6- 23,6gb beroende på region = inte över 25gb
Motorstorm 2 - 13,2gb = inte över 25gb

Så NEJ många spel har inte gjort det. Endast ETT spel har gjort det:

Metal Gear Solid 4 - 31gb.

Lägg där till att vi vet att PS3 kod överlag tar mer plats än 360 kod, sett till hur mycket större multititlar är. Lägg sen till att en del spel kör okomprimerad video, något som kan fås ner med dagens mer avancerade codec utan förlust. Samt då att en del spel bjuder på flera olika spår av ljud.

Därtill så används det upp en hel del utrymme där samma information återkommer flera gånger för att få en bra stream av data eftersom BluRay har problem med söktiderna. T ex har killarna bakom Uncharted varit duktiga med det. Detta är också anledningen till längre laddningstider på PS3 vid en del mutlispel, när man kör från skiva.

Så nöden av BluRay är inget som är på tryckande eller som försämrar spel direkt. Dock erbjuder BluRay mer frihet vilket vi då kan se på t ex Uncharted som får plats att fylla ut mer och erbjuda PCM ljud.

Det är heller inte så att någon av spelen tar pris i längre hållbarhet eller mer omfattning, så själva upplevelsen (om än riktigt bra) blir knappast mer för pengarna än spel på DVD.

Redigerat av PalmiNio, 05 november 2009 - 18:35.

Postad 05 november 2009 - 17:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Men som han skrev, där börjar spelandet.

En arcade för 1000kr mindre klarar ALLA spel och är dessutom lika mycket bättre på multispel än PS3 som ett Elite är. Visst du får inte Bluray, Wifi, BT, 120gb hårddisk och gud vet vad men den är fortfarande spelduglig och har tillgång till ett större spelbibliotek.

Och tro det eller ej.................men gissningsvis så köper folk TV-spels maskiner för att i första hand......hör och häpna........spela.

Och jag vet det låter sjukt men man kan faktiskt spela utan WiFi, BluRay, BT och dittan o dattan.

Postad 05 november 2009 - 20:15

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Att man ens orkar skriva inlägg efter inlägg för att försöka framhäva konsolen man själv äger eller har som favorit

Postad 05 november 2009 - 20:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Att man ens orkar skriva inlägg efter inlägg för att försöka framhäva konsolen man själv äger eller har som favorit

Precis, det räcker med att ha den i avataren :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.