Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 22 november 2011 - 10:57

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

så du menar att en Med8er 500x2 inte är kvalitet da ?
har man otur kan det innebära likamkt problem som alla andra ;) hehe ... jag vill verkligen hitta ett bra skäl till att slösa 2200 på den , men jag hittar inget bra ... samma skit som alla andra i princip fast den kan spela hela BD filmer också ...

Då är det ingen problem för dig ;) min syster köpte en Mede8 , hon är nöjd med den. Jag har en Dune prime jag är nöjd med den. Nackdelen är ju hon kan inte ta allt som jag kan utan de kan bugga lite grann, men överlag är hon nöjd. Det är det viktigaste...
Jag förstår inte din poäng?? du är som en person jämför en Ferrari med en Fiat. Bägge bilarna går utmärkt, men skillnad är där... Men är det värd så mycket mer lägga på en Ferrari?? Du är som ett barn i en barnstuga...

Postad 22 november 2011 - 13:29

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
ahahahahahahahaha det va ju en RIKTIGT bra jämförelse ... att jämföra med8er och dune skulle jag nog isåfall säga är mer som att jämföra bmw vs audi eller ferrari vs lambo ... så NEJ det är inte så jävla enkelt ....
vad är de dune kan göra som inte med8er kan tex ? hd ljud osv klarar väl båda felfritt ... samma sak med bd filmer och mkv filer ?

Postad 22 november 2011 - 15:37

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

ahahahahahahahaha det va ju en RIKTIGT bra jämförelse ... att jämföra med8er och dune skulle jag nog isåfall säga är mer som att jämföra bmw vs audi eller ferrari vs lambo ... så NEJ det är inte så jävla enkelt ....
vad är de dune kan göra som inte med8er kan tex ? hd ljud osv klarar väl båda felfritt ... samma sak med bd filmer och mkv filer ?

Men köp en Med8er då, hur svårt kan det va.
Du blir säkert jättenöjd med den.

Postad 22 november 2011 - 16:47

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jag har en dune smart d1. kanske därför jag inte kan läsa iso filerna?.. jäkla tröttsamt att inte dom funkar för jag vill ha serierna på dom filerna.

kan d vara så att jag kör dom på extern hdd?

Redigerat av foggemannen, 22 november 2011 - 16:55.

Postad 22 november 2011 - 17:31

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Förstår man inte värdet av att köpa en Dune framför andra spelare så tycker jag att man gott kan köpa dom billigare. Måste man inte ha play-kanaler och andra nätbaserade tjänster utan en ren filmuppspelare så är Dune ett bra val. Dune är som jag tjatat om nu flera gånger - Rock Solid. Den spelar allt, aldrig någonsin att den dummar sig och behöver en omstart. Får riktigt dålig känsla i magen när jag tänker på hur Tvixen betedde sig, man ville ju inte ens ta hem folk för att titta på film för att den kunde hitta på vad som helst. Dunen är inte felfri på något sätt, -0.22-buggen kan jag tycka är lite dryg, men det går nästan automatiskt att ställa in nuförtiden. Att den klarar hd-ljud och så var ju viktigt när jag köpte den, men frågan är ju om inte det problemfria handhavandet är det som jag är mest nöjd med nu.

Att den inte klarar av en dvd.iso låter helt osannolikt, det måste vara något galet. Kan det vara så enkelt att du inte ser filändelsen på filerna i datorn så att det är dvd.iso.img? Annars måste dom vara gjorda på ett mycket speciellt sätt.

Postad 23 november 2011 - 00:10

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Finns det någon scrapper som klarar lite mer avancerade filmnamn? Mina mappar heter FILMNAMN ÅR FORMAT. T ex:
Baraka 1992 720p BluRay x264 eller TRON Legacy 2010 BluRay 1080p

Finns det inget sätt att få t ex yaDIS att förstå att den inte ska använda något efter årtalet? Eftersom alla filmer har exakt samma namnstandard borde det finns något sätt att scripta runt detta och inte behöva uppdatera allting manuellt eller byta mappnamn? . Otroligt stel sökning som det är nu. Kanske finns något bättre program?

Redigerat av Alarma, 23 november 2011 - 00:14.

Postad 23 november 2011 - 19:49

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Riktig idiotfråga. Har fått igång yaDIS men nu vill den inte spela upp något. Jag öppnar mappen med yadis, går till en film och den säger "error url" bla bla. Men om jag trycker "pop-up menu", addar den som en favorit och öppnar den från favorites i spelaren då fungerar den hur bra som helst utan att jag ändrar något. Hur kan det komma sig?

Vilken knapp använder ni för att starta filmen? Jag måste trycka på pilarna på fjärren en gång, för att sedan trycka OK/Enter. Sen säger den visserligen att det är fel url, men ska man verkligen behöva trycka en gång åt sidan? Gör jag inte det öppnar den bakgrunden i bildvisaren...

Tilläggas bör också kanske att ifall jag trycker play genom att använda "remote-funktionen" i yaDIS på datorn, då fungerar det också. Det måste alltså vara något fel jag gör när jag försöker starta filmen via yadis på datorn, eller något som är felinställt i yadis.

Redigerat av Alarma, 23 november 2011 - 19:56.

Postad 24 november 2011 - 15:07

Marc1
  • Marc1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa tangetbord till min Dune Smart B1:a. Behöver jag köpa tangetbordet från Dune eller funkar det med vilket som helst trådlöst-USB tangetbord?

Postad 24 november 2011 - 18:58

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Riktig idiotfråga. Har fått igång yaDIS men nu vill den inte spela upp något. Jag öppnar mappen med yadis, går till en film och den säger "error url" bla bla. Men om jag trycker "pop-up menu", addar den som en favorit och öppnar den från favorites i spelaren då fungerar den hur bra som helst utan att jag ändrar något. Hur kan det komma sig?

Vilken knapp använder ni för att starta filmen? Jag måste trycka på pilarna på fjärren en gång, för att sedan trycka OK/Enter. Sen säger den visserligen att det är fel url, men ska man verkligen behöva trycka en gång åt sidan? Gör jag inte det öppnar den bakgrunden i bildvisaren...

Tilläggas bör också kanske att ifall jag trycker play genom att använda "remote-funktionen" i yaDIS på datorn, då fungerar det också. Det måste alltså vara något fel jag gör när jag försöker starta filmen via yadis på datorn, eller något som är felinställt i yadis.

Det visade sig att man inte kan ha 2 stycken smb-sessioner igång samtidigt pga en begränsning av dune, så nu delar jag min yadis-katalog med nfs och mitt mediabibliotek med smb. Problem solved!

Postad 24 november 2011 - 21:47

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Har hittat en väldigt störande "bugg" eller vad man nu skall kalla det.

när jag tittar på en högupplöst .mkv-fil så funkar det suveränt i början av filmen, men efter c:a en timme så börjar man se att frameraten sjunker och bilden blir "hackigare". Lösningen är att trycka på stopp/start och då flyter filmen på som vanligt igen. Samma problem om filmen ligger på Dunen eller nätverket så jag har uteslutit nätverksproblem.

Är processor/chip/minne inte tillräckligt i Dune'n? (Dune HD Smart)

Postad 24 november 2011 - 22:37

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har hittat en väldigt störande "bugg" eller vad man nu skall kalla det.

när jag tittar på en högupplöst .mkv-fil så funkar det suveränt i början av filmen, men efter c:a en timme så börjar man se att frameraten sjunker och bilden blir "hackigare". Lösningen är att trycka på stopp/start och då flyter filmen på som vanligt igen. Samma problem om filmen ligger på Dunen eller nätverket så jag har uteslutit nätverksproblem.

Är processor/chip/minne inte tillräckligt i Dune'n? (Dune HD Smart)

Körde 1080p film på 10 gb inga problem alls.

Postad 24 november 2011 - 22:42

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Fråga om Yadis. jaja jag vet att ni kommer säja läs här för mer info men jag hittar ingen info!
jag har sökt rätt länge efter bra guider till detta men d e svårt.

Jag har lyckats med iaf att "Exportera" mina filmer i yadis(namngett och valt bakgrud och lite sån där info) till en mapp som skapas på min dator. sen då? hur gör jag sen. jag testa skicka över mappen till min dune men inget hände som jag egentligen förstod.. inget kan vara så enkelt lixom,

hur får man in yaris på dunen
ska man gå in i netverket på dune och söka upp pcn? och hitta yadis därifrån?

Jag fick d att funka nyligen fan va skönt! det var rätt enkelt men d är tydligen svårt att skriva någon vettig guide här, fråga mej om ni vill veta nått, jag lägger upp en guide här om ni vill

Redigerat av foggemannen, 25 november 2011 - 21:09.

Postad 25 november 2011 - 21:24

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Grattis foggemannen
Du har kommit längre än mej, jag har fasnat i första delen av guiden, hur man ska ställa in allt, fattar nada :wacko:
detta har jag försökt att förstå http://www.mediasmar...0-for-the-dune/

och där det står : (Under Setup you designate your Language, the Dune interface location (i.e. where you want to export the yaDIS jukebox to), and set up your library/view under the three tabs (Folders, Dune interface, and Remote control)

det är (Dune interface location) som jag inte fattar vad det är ?

MrDTS

Postad 25 november 2011 - 21:50

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Grattis foggemannen
Du har kommit längre än mej, jag har fasnat i första delen av guiden, hur man ska ställa in allt, fattar nada :wacko:
detta har jag försökt att förstå http://www.mediasmar...0-for-the-dune/

och där det står : (Under Setup you designate your Language, the Dune interface location (i.e. where you want to export the yaDIS jukebox to), and set up your library/view under the three tabs (Folders, Dune interface, and Remote control)

det är (Dune interface location) som jag inte fattar vad det är ?

MrDTS

Dune interface location är platsen dit du exporterar alla filer yaDIS skapar, filminfo, omslag, grafik etc. Lägg den på en plats du delar ut, och öppna sedan den mappen istället för din filmmapp i spelaren.

Postad 25 november 2011 - 21:59

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Tack Alarma
Ok, det är den som ska länkas till Dune spelaren sedan ?
(folders i setupen) är där jag har filmerna på riktigt samt andra som musik mm ?

MrDTS

Postad 26 november 2011 - 16:34

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Gärna en guide foggemannen
Har ochså problem med att fixa en genväg till Dune, ditt inlägg #712 ?

MrDTS

Postad 26 november 2011 - 17:11

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Hej.

Är sugen på en Smart D1, men jag blir inte riktigt klok på hur väl den hanterar undertexterna över nätverk. Har en Synology NAS med alla filmer, antingen som M2TS, MKV eller BD ISO. Min fråga är om man kan streama dessa filer via NFS till D1:an och få med undertexterna i originalupplösning, dvs inga fula undertexter som i DVD?

Finns det någon info när nästa generation kan tänkas komma, alltså D2? Har ingen jättepanik att köpa, så ligger det i närtid......

Tack på förhand :)

Postad 26 november 2011 - 19:37

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hur får man dit nya iconer på hemskärmen i Dune ? om man vill göra den snyggare ? o hur får man dit yaDIS iconen ?
finns det musik att välja i yaDIS ? hittar bara film o tv serier.

MrDTS

Postad 27 november 2011 - 20:09

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hur får man dit nya iconer på hemskärmen i Dune ? om man vill göra den snyggare ? o hur får man dit yaDIS iconen ?
finns det musik att välja i yaDIS ? hittar bara film o tv serier.

MrDTS

När det gäller yaDIS ikonen kan du få den under Favoriter. Du letar upp din utdelade yaDIS-mapp via nätverket och väljer sedan att skapa en favorit för den mappen, då hamnar den under Favoriter.

Postad 27 november 2011 - 20:13

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hej.

Är sugen på en Smart D1, men jag blir inte riktigt klok på hur väl den hanterar undertexterna över nätverk. Har en Synology NAS med alla filmer, antingen som M2TS, MKV eller BD ISO. Min fråga är om man kan streama dessa filer via NFS till D1:an och få med undertexterna i originalupplösning, dvs inga fula undertexter som i DVD?

Jag har en Smart B1, Synology NAS och streamar via NFS och jag tycker undertexterna har originalupplösning. Så var det inte med min Popcorn Hour A-100 som jag bytte ut, då såg undertexterna ut att hålla DVD-kvalitet.

Postad 27 november 2011 - 21:20

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Tack för svaret :).
Det blir nog en Dune D1, Vill ha en stabil lösning före en massa (tveksamma) features som finns i en del konkurrerande produkter.

Postad 28 november 2011 - 14:22

Unregistered9f9cb5e3
  • Unregistered9f9cb5e3
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Då min H/K DVD-spelare börjar ge upp så funderar jag på att köpa en mediaspelare eller HTPC
Kravet är väl att kunna spela DVD och BR, gärna med XBMC som "gränssnitt" eller lik.

Tycker då att Dune HD Smart B1 verkar vara ett vettigt alternativ.

Eller ska jag satsta på en HTPC istället?

Postad 28 november 2011 - 17:51

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Helt klart Dune HD, jag provade först HTPC men för mig fungerade det inte som jag ville, det är nya HD ljuden som inte ville vara med ? (Xbmc), bytte till Dune D1 fungerar klock rent.

MrDTS

Postad 28 november 2011 - 19:12

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

När det gäller yaDIS ikonen kan du få den under Favoriter. Du letar upp din utdelade yaDIS-mapp via nätverket och väljer sedan att skapa en favorit för den mappen, då hamnar den under Favoriter.

Va kan man inte ha den på hem sidan, har ju sett på bilder/film där dom har den på hemsidan (första sidan) o finns det inte musik, bilder i den ?

mRdts

Postad 29 november 2011 - 07:55

Unregistered9f9cb5e3
  • Unregistered9f9cb5e3
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Helt klart Dune HD, jag provade först HTPC men för mig fungerade det inte som jag ville, det är nya HD ljuden som inte ville vara med ? (Xbmc), bytte till Dune D1 fungerar klock rent. MrDTS

Hur är gränssnittet i Dune? Är det ung. samma som XBMC? Går det att få fram omslag mm. på filmer osv.?
Tar den ISO och IMG?

Postad 29 november 2011 - 08:12

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hur är gränssnittet i Dune? Är det ung. samma som XBMC? Går det att få fram omslag mm. på filmer osv.?
Tar den ISO och IMG?

Omslag ? Japp med diverse program, Vilket står längre bak i denna tråd.
Japp den tar ISO, men ej IMG. Men det är bara bytta img till iso. Så funkar det. Den tar också BD iso
Jag personligen kan ej tänka mig en annan mediamaskin...

Postad 30 november 2011 - 22:41

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Finns det ingen "musik / bilder" i yaDIS eller måste man ha andra prog för dessa ?

MrDTS

Postad 01 december 2011 - 23:19

Unregistered63575353
  • Unregistered63575353
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej

Finns det ingen "musik / bilder" i yaDIS eller måste man ha andra prog för dessa ?

MrDTS

3lixy som håller till på mpcclub, håller på och utvecklar ett eget UI för Dune.

http://www.youtube.com/watch?v=iwqoMyfY8Cc

Postad 02 december 2011 - 17:21

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Va kan man inte ha den på hem sidan, har ju sett på bilder/film där dom har den på hemsidan (första sidan) o finns det inte musik, bilder i den ?

mRdts

Om du aktiverar "system storage" på din dune så kan du lägga yadis på startskärmen, följ instruktionerna på http://www.mediasmar...0-for-the-dune/

Du kan se shortcuten i första sekunderna på denna video:

http://www.youtube.c...h?v=SVytvTP5N90

Postad 05 december 2011 - 17:27

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Hallå på er. Jag ska köpa ny mediaspelare tänkte jag och behöver fråga ett par saker. I dags läget har jag en mede8er 400 och med den streamar jag filmer från en NAS, Qnap ts-219p heter den. Det jag inte klarar nu är att streama bluray-isos Så frågan är om det skulle funka bättre med en Dune ?
Vilken modell ska man då välja? Kommer huvudsakligen att streama filmer bara.

De jag väljer mellan är: Dune HD Smart D1, Dune HD Max och Dune HD Duo. Om man bortser från den optiska enheten, är det då någon skillnad på hur dom presterar?

Nån som har koll på detta?

Redigerat av zitzo, 05 december 2011 - 20:10.

Postad 05 december 2011 - 20:37

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hallå på er. Jag ska köpa ny mediaspelare tänkte jag och behöver fråga ett par saker. I dags läget har jag en mede8er 400 och med den streamar jag filmer från en NAS, Qnap ts-219p heter den. Det jag inte klarar nu är att streama bluray-isos Så frågan är om det skulle funka bättre med en Dune ?
Vilken modell ska man då välja? Kommer huvudsakligen att streama filmer bara.

De jag väljer mellan är: Dune HD Smart D1, Dune HD Max och Dune HD Duo. Om man bortser från den optiska enheten, är det då någon skillnad på hur dom presterar?

Nån som har koll på detta?

Nu har jag en äldre modell, dune prime 3.0 . På den funkar det alldeles utmärkt med spela upp BD isos, tar lite längre tid att ladda den, men det funkar förtreffligt

Postad 05 december 2011 - 20:45

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Nu har jag en äldre modell, dune prime 3.0 . På den funkar det alldeles utmärkt med spela upp BD isos, tar lite längre tid att ladda den, men det funkar förtreffligt

Ok, och du streamar från en NAS ? Det funkar kanon att spela upp dom från datorn, men både datorn och nasen har gb-nätverk. Dunen har ju "bara" 10/100. Vet inte hur mycket det påverkar?

Redigerat av zitzo, 05 december 2011 - 21:21.

Postad 05 december 2011 - 22:49

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Ok, och du streamar från en NAS ? Det funkar kanon att spela upp dom från datorn, men både datorn och nasen har gb-nätverk. Dunen har ju "bara" 10/100. Vet inte hur mycket det påverkar?

10/100 på Dune fungerar utan problem för Full HD (1080p/24) + DTS HD MA, finns info mätare på dune som visar belastningen på nätverket, max vad jag sett är 50Mbps så det finns hälften kvar.
obs det jag kör är 1:1 BD iso + HD ljud.

MrDTS

ps har ändrat helt gränssnittet i Dune D1, bla så kommer man direkt till filmbiblioteket på (yaDIS) när man trycker på film iconen på Hem skärmen, lägger upp en film när jag är klar med den helt

Postad 05 december 2011 - 23:13

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Ok.Tackar. Nu återstår det bara att bestämma sig för modell. :)

Postad 06 december 2011 - 22:49

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jag kör yadis på min dune. jag har 1 problem. vi säger att jag har 10 filmer på yadis. allt funkar klockrent, sen laddar jag ner 1 film till och vill ha den till yadis. hur gör jag då för att få in den i programmet utan att jag måste ladda om alla filmerna igen. d tar fett lång tid när man har över 100filmer..

Alltså. alla filmerna jag har fixat på yadis har jag ju redan programerat in till usb minnet. men när jag ska ha 1 film till blir det cp, så jag måste ta bort alla filerna och sen gå in i yadis och ladda om allt från början. kan man bara inte ladda in bara 1 film på den ursprungliga listan?

Postad 07 december 2011 - 13:01

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Hur lägger man till en film på forumet ?

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 07 december 2011 - 21:18.

Postad 09 december 2011 - 08:44

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hej

Hur lägger man till en film på forumet ?

MrDTS

Jag har ingen aning!
Men kanske lättare att lägga upp den på "youtube"? och sedan här.

Postad 09 december 2011 - 09:54

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ok.Tackar. Nu återstår det bara att bestämma sig för modell. :)

För att svara på din ursprungliga fråga så är det ingen skillnad på dessa maskiner rent prestandamässigt. Jag har själv en Max, en H1 och en D1 och de har exakt samma hårdvara i botten. En tråkig grej med Max och Duo är att det fortfarande inte finns ett TV-mottagare som man kan stoppa i sitt DVB-kort i. Undrar om detta någonsin kommer då det har utlovats i flera år nu.

Postad 09 december 2011 - 10:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

jag kör yadis på min dune. jag har 1 problem. vi säger att jag har 10 filmer på yadis. allt funkar klockrent, sen laddar jag ner 1 film till och vill ha den till yadis. hur gör jag då för att få in den i programmet utan att jag måste ladda om alla filmerna igen. d tar fett lång tid när man har över 100filmer..

Alltså. alla filmerna jag har fixat på yadis har jag ju redan programerat in till usb minnet. men när jag ska ha 1 film till blir det cp, så jag måste ta bort alla filerna och sen gå in i yadis och ladda om allt från början. kan man bara inte ladda in bara 1 film på den ursprungliga listan?

Om du har en oindexerad film i Yadis så markeras den väl som ett rött kryss eller dylikt så det är väl bara att hämta covers/synopsis just för den filmen och sen exportera allt igen (jobbiga är väl att du troligen måste exportera över hela biblioteket dvs skriva över ditt gamla även fast du bara har lagt till en film).
Men du behöver ju inte indexera om alla dina filmer (med covers etc) bara för att du fått en ny film.
Bästa programmet för covers/synopsis som jag testat är förövrigt movienizer som förvisso kostar en slant, dom har även ett program för musik som heter musicnizer.

Postad 09 december 2011 - 21:22

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

ps har ändrat helt gränssnittet i Dune D1, bla så kommer man direkt till filmbiblioteket på (yaDIS) när man trycker på film iconen på Hem skärmen, lägger upp en film när jag är klar med den helt

Ser fram emot din film när du listat ut hur du lägger ut den. Själv lyckas jag bara få min yaDIS ikon under favoriter så det måste vara något jag missat.

Om du trycker på knappen "Fler alternativ" bredvid "Skicka" knappen får du möjlighet att bifoga filer, undra om du kan använda dig av detta?

Postad 09 december 2011 - 21:30

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det var svårare att lägga en film här än vad det var att få till det med yaDIS ?

"Mitt innehåll" finns men hur får man dit en film, har massa bilder där som jag laddat upp någon gång där ?

MrDTS

Postad 10 december 2011 - 09:28

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

För att svara på din ursprungliga fråga så är det ingen skillnad på dessa maskiner rent prestandamässigt. Jag har själv en Max, en H1 och en D1 och de har exakt samma hårdvara i botten. En tråkig grej med Max och Duo är att det fortfarande inte finns ett TV-mottagare som man kan stoppa i sitt DVB-kort i. Undrar om detta någonsin kommer då det har utlovats i flera år nu.

Läste nånstans att fläkten i Duo låter en del. Nån som har erfarenhet av denna spelare? Det står mellan Duo och D1 nu.

Postad 10 december 2011 - 10:46

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Behöver du bestämt en spelare med 2 interna diskar - då är det Duo som gäller, annars - om du har någon form av nätverkslagring och eller extern så räcker det gott med en D1.

Det har kommit en ny beta-firmware till våra små älsklingar. Har precis bytt och det ser ut som vanligt. Enda skillnaden jag märkt hittils är en omarbetad popup-meny med lite fler valmöjligheter. Pratas en del om ett bd-light läge oxå, inget jag har hunnit testa, eller för den delen har någon nytta av.

Postad 10 december 2011 - 19:21

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Då var en Smart D1 inhandlad. Testade att köra en bluray iso från Nasen men det laggade som fan även nu. Då ändrade jag från NFS till SMB så funkade det kanon. Hur kommer de sig? Ska inte NFS vara det bästa egentligen?

Postad 10 december 2011 - 20:07

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Har fixat en film i mitt galleri istället, har inte hittat någon bra musik/bild visare ännu eller hur man lägger till album, har inte tid just nu med Dune, får bli under julhelgen ; )

MrDTS

Postad 11 december 2011 - 19:09

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Då var en Smart D1 inhandlad. Testade att köra en bluray iso från Nasen men det laggade som fan även nu. Då ändrade jag från NFS till SMB så funkade det kanon. Hur kommer de sig? Ska inte NFS vara det bästa egentligen?

Har nu fått igång det så att jag kör med nfs . Allt funkar bra utom en störande sak. När jag kör tex en bluray-iso med dts-hd ma ljud så får jag inte upp i förstärkaren att det är det ljudet som kommer. Det ska väl räcka att koppla med hdmi till förstärkaren? Har det att göra med att jag streamar från en NAS ? Tycker ljudet är lite "knastrigt" typ.

Kan tillägga att jag inte har uppdaterat mjukvaran i den än . Ska göra det idag.

Edit: Nu började det lagga så jag fick byta till smb. Fattar inte vad som är fel.

Redigerat av zitzo, 12 december 2011 - 11:53.

Postad 11 december 2011 - 21:18

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Det var svårare att lägga en film här än vad det var att få till det med yaDIS ?

"Mitt innehåll" finns men hur får man dit en film, har massa bilder där som jag laddat upp någon gång där ?

MrDTS

Du har fått till gränssnittet kanon snyggt!! Måste ta en titt så jag kan få dit film under "Hem"-vyn jag också.

Postad 12 december 2011 - 20:54

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Går det att mappa upp Dune D1/D2 mot sin dator så man kan flytta filer till spelaren över nätet?

Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 12 december 2011 - 20:54.

Postad 12 december 2011 - 22:31

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Går det att mappa upp Dune D1/D2 mot sin dator så man kan flytta filer till spelaren över nätet?

som vilken dator som helst, så finns den med i nätverket, o flytta filer i mellan.

MrDTS

Postad 13 december 2011 - 17:05

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

som vilken dator som helst, så finns den med i nätverket, o flytta filer i mellan.

MrDTS

Tack.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.