Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 13 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 18 april 2009 - 14:48

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det någon här som kör 7.1 med AVR 355, och får ut Dolby Digital EX? Har provat med min gamla Pioneer 868i med HDMI och även min nya HK DMC 250, även den med HDMI utan att lyckas få Dolby Digital EX. Kommer upp snabbt när filmerna kör igång "EX Off". Får bara ut vanlig Dolby Digital, har även provat Optiskt med båda, men ingen skillnad. Allt är rätt kopplat, har inga problem att köra 7 kanals stereo.
Väldigt tacksam för all hjälp

Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 18 april 2009 - 14:51.

Postad 18 april 2009 - 17:03

RuneWebradio
  • RuneWebradio
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Någon här på forumet som har senaste firmware, 0.96.1.1, liggandes på datorn?

Jag har, och jag har addat din msn men du är inte online just nu iaf. Men jag skriver till dej när du loggar in så kan du få filen. :)

Postad 18 april 2009 - 22:54

andem038
  • andem038
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej

Där här är min HK-historia:
Jag köpte min HK 355 när den precis kom ut (juni/juli?). Jag var en av dem som förbeställde innan de släpptes. När jag fick den upplevde jag problem mot min PS3 (hdmi), vilket en fw fixade i sept(?). I januari fick jag problem med min HDMIport 1. Den funkade inte alls. Jag lämnade in den på service, o efter 3-4 veckor fick jag tillbaka den (fast att de sa 10 dagar i affären). Jag bar hem den och testade, o blev förvånad då den inte var lagad. Lämnade in den igen, men denna gång begärde jag en låne-förstärkare (en HK 255) eftersom jag inte har en ful tv med högtalare. Väntade ytterligare 3-4 veckor o fick nu tillbaka den. HMDIport 1 är lagad o den funkar, men högtalarna slår när jag byter kanal o den vägrar ge grafikstöd till min media-pc, dvi->hmdi (vilket funkade helt ok på låne-pc o ibland ganska ok innan service).

Vad ska man göra? Kan man begära reklamtion? Den funkar inte som den ska. Man kan inte vänta på fw hela tiden heller.

Nuvarande version: 02-03-2009-01, 0.96.1.1

Lagar för reklamation: http://www.konsument...ngArticleId=129

Redigerat av andem038, 18 april 2009 - 22:55.

Postad 19 april 2009 - 08:38

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ställer samma fråga igen: Är det någon här som kör 7.1 med AVR 255 eller AVR 355, och får ut Dolby Digital EX? Har provat med min gamla Pioneer 868i med HDMI och även min nya HK DMC 250, även den med HDMI utan att lyckas få Dolby Digital EX. Kommer upp snabbt när filmerna kör igång "EX Off". Får bara ut vanlig Dolby Digital, har även provat Optiskt med båda, men ingen skillnad. Allt är rätt kopplat, har inga problem att köra 7 kanals stereo. Har den senaste fw 0.96.1.1
Väldigt tacksam för all hjälp

Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 19 april 2009 - 14:32.

Postad 19 april 2009 - 12:19

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej

Där här är min HK-historia:
Jag köpte min HK 355 när den precis kom ut (juni/juli?). Jag var en av dem som förbeställde innan de släpptes. När jag fick den upplevde jag problem mot min PS3 (hdmi), vilket en fw fixade i sept(?). I januari fick jag problem med min HDMIport 1. Den funkade inte alls. Jag lämnade in den på service, o efter 3-4 veckor fick jag tillbaka den (fast att de sa 10 dagar i affären). Jag bar hem den och testade, o blev förvånad då den inte var lagad. Lämnade in den igen, men denna gång begärde jag en låne-förstärkare (en HK 255) eftersom jag inte har en ful tv med högtalare. Väntade ytterligare 3-4 veckor o fick nu tillbaka den. HMDIport 1 är lagad o den funkar, men högtalarna slår när jag byter kanal o den vägrar ge grafikstöd till min media-pc, dvi->hmdi (vilket funkade helt ok på låne-pc o ibland ganska ok innan service).

Vad ska man göra? Kan man begära reklamtion? Den funkar inte som den ska. Man kan inte vänta på fw hela tiden heller.

Nuvarande version: 02-03-2009-01, 0.96.1.1

Lagar för reklamation: http://www.konsument...ngArticleId=129

Jag kanske inte förstår frågan men du har ju alltid 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag så jag tycker du ska kontakta butiken och försöka komma fram till en lösning. I ditt fall kanske det tom kan vara rimligt att kräva att dom byter ut förstärkaren men tyvärr så brukar dom flesta butiker vilja skicka på service i första hand. Jag får önska dig lycka till med reklamationen och vill dom inte vilja hjälpa dig så kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun eller i värsta fall göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

Postad 19 april 2009 - 17:49

odysee
  • odysee
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Både projektorn och recivern stöder formaten 576p, 720p, 1080i och 1080p. Det är ju 1080p jag vill köra med.

Vad är det för "bugfix" du snackar om? Något som HK tog fram då? Är det något jag kan prova och isf hur?

Mvh.

Bugfixen som jag tror H/K fixade till är att man inte längre kan tvinga en utgång att vara den upplösningen man vill ha...

Men i ditt fall (som har de rätta upplösningarna i "skärmen") är det nog inte det som är problemet. Har du testat att SETUP-menyn välja en ingång som inte har något anslutet till sig, välja den upplösning du vill ha och sedan välja tillbaka rätt ingång ( i mittfall var det HDMI2 (480p), valde COMPONENT2, valde 1080p och slutligen valde HDMI2 och voila jag fick 1080p (dock skall det sägas att det krävde version 0.46 och en av de allra första versionerna av 255:an)

Edra "ÄntligenKanJagKöraHDLjudIgenDockMedKnasterIHögtalarna" T.

Postad 19 april 2009 - 18:12

Supen
  • Supen
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Har nu haft min 255 på lagning två gånger och ingen kunde fixa problemet med smällar i högtalarna vid ingångsbyte när man har extra slutsteg inkopplat. (utan extra slutsteg funkar det)
Så jag råder er alla som funderar på att skaffa extra slutsteg till era 255 355or att kolla detta så fort som möjligt då jag tror att det är ett standardfel på dessa apparater innan reklamationstiden gått ut.

Efter ett längre samtal med NetoNet fick jag slutligen lämna tillbaks skiten, alldrig mera H/K för min del

Postad 19 april 2009 - 18:31

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det alltså ingen här inne som sitter med ett 7.1 system med antingen AVR 255 eller AVR 355? Är i akut behov av hjälp. Om det inte funkar med Dolby Digital EX så vill jag inte ha kvar den. Så jag är väldigt tacksam om någon skulle vilja svara på mitt inlägg lite längre upp

Tack på förhand

Postad 19 april 2009 - 22:07

Numbus
  • Numbus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hjälp!
Vi har skaffat ny tv-bänk och idag kopplade jag in alla apparater i HK 155 receivern och såg till att allt var klart. Men efteråt, när allt var insatt, så vill inte receivern gå igång! Lampan lyser så där är ström men den går inte att starta. Kontrollen fungerar inte, knappen där fram fungerar inte... Vad gör man? Finns det något sätt att lösa detta på eller måste jag helt enkelt lämna in den på reparation?

Kan tilläggas att det inte kan vara något fysiskt då jag endast har kopplat in och ut sladdar och inte tappat den i golvet eller liknande.

Redigerat av Numbus, 19 april 2009 - 23:01.

Postad 20 april 2009 - 17:51

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Hjälp!
Vi har skaffat ny tv-bänk och idag kopplade jag in alla apparater i HK 155 receivern och såg till att allt var klart. Men efteråt, när allt var insatt, så vill inte receivern gå igång! Lampan lyser så där är ström men den går inte att starta. Kontrollen fungerar inte, knappen där fram fungerar inte... Vad gör man? Finns det något sätt att lösa detta på eller måste jag helt enkelt lämna in den på reparation?

Kan tilläggas att det inte kan vara något fysiskt då jag endast har kopplat in och ut sladdar och inte tappat den i golvet eller liknande.

Du har inte råkat komma åt ström power knappen på baksidan ?

Postad 20 april 2009 - 18:42

Numbus
  • Numbus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Du har inte råkat komma åt ström power knappen på baksidan ?

Nä, där var ström men den startade inte. I vilket fall som helst så stack jag och lämnade in den idag på reparation så nu är det bara att vänta i 2-4 veckor.

Postad 20 april 2009 - 20:39

Unregistered6a6523e2
  • Unregistered6a6523e2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en AVR 355 och ärligt talat kan jag väl inte speciellt mycket om sådana här saker. Nu har jag iaf fått avsevärt sämre bild på tvn sen jag kopplade hd-boxen till receivern.

Några tips?

Postad 21 april 2009 - 13:58

mrlang
  • mrlang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nä, där var ström men den startade inte. I vilket fall som helst så stack jag och lämnade in den idag på reparation så nu är det bara att vänta i 2-4 veckor.

Jag har haft ett liknande problem fast med en 355a. Jag köpte en i december. När jag packat upp den och anslutit den till vägguttaget så gick det inte att få igång den. Standby-lampan på fronten lyste, men det hände inget när jag tryckte på POWER på receivern eller på fjärrkontrollen. Jag lusläste instruktionsboken för att se om det var något man kunde göra åt det. Jag prövade en nollställning som beskrevs i den, men det funkade inte heller. Jag provade även att låta sitta den ansluten till vägguttaget i ca 24 h eftersom jag tänkte att den kanske hade varit utan ström en längre tid så att den tappat "minnet" eller nåt sånt. Det hjälpte inte heller så då vände jag mig till affären jag köpte den på och då fick jag en annan. Den funkade som den skulle. En kompis till mig hade också ett sånt här problem, fast med en lite äldre H/K (kan ha varit en 345). Han hade kopplat från sin ström till den över en helg och sen startade den inte. Han lämnade in den och när dom anslöt den så funkade den ???
Min 355a som jag har därhemma nu har stått strömlös i ca 2 veckor eftersom jag håller på att tapetsera om i vardagsrummet så det ska bli spännande att se vad som händer (eller inte händer) när jag kopplar in allt igen.

Postad 21 april 2009 - 21:27

vin-Tage
  • vin-Tage
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har en 255:a,och har läst igenom manualen noggrant nu. Men får inte till en sak, om man går in på AUDIO-EFFECTS så finns det en inställning som heter LFE-trim .Om jag fattat rätt så ska det gå att ställa ner utsignalen på enbart subwooferutången med max -10db .Tycker det inte händer ett smack(?) Någon som vet eller har samma bekymmer då jag vill kunna ställa ner suben på ex.vis tv-källan men ha mer på ex.vis dvd-källan.

Postad 21 april 2009 - 22:21

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en AVR 355 och ärligt talat kan jag väl inte speciellt mycket om sådana här saker. Nu har jag iaf fått avsevärt sämre bild på tvn sen jag kopplade hd-boxen till receivern.

Några tips?

Det har hänt mig att min AVR-255 fått för sig att skala om bilden så du kan ju kolla inställningarna så att den kör rätt upplösning om du förstår vad jag menar? Jag kan också rekommendera att ladda hem senaste firmware uppdateringen till din receiver.

Postad 22 april 2009 - 08:48

Raukman
  • Raukman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har en 255:a,och har läst igenom manualen noggrant nu. Men får inte till en sak, om man går in på AUDIO-EFFECTS så finns det en inställning som heter LFE-trim .Om jag fattat rätt så ska det gå att ställa ner utsignalen på enbart subwooferutången med max -10db .Tycker det inte händer ett smack(?) Någon som vet eller har samma bekymmer då jag vill kunna ställa ner suben på ex.vis tv-källan men ha mer på ex.vis dvd-källan.

LFE-trim gäller bara lfe-kanalen, dvs. .1 kanalen på dom källor som har det. Ser du på tv som bara sänds i 2.0 så finns det ju ingen info i .1-kanalen (då den inte finns). vill du då höja nivån så får du gå in i menyn och ställa upp nivån under subwoofer level.

Jag förutsätter att du kör delat system, och delar av övriga högtalare mot subbasen, annars så är ju enda möjligheten att justera på tonkontrollerna...

Mvh Peder

Postad 22 april 2009 - 15:19

andem038
  • andem038
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag kanske inte förstår frågan men du har ju alltid 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag så jag tycker du ska kontakta butiken och försöka komma fram till en lösning. I ditt fall kanske det tom kan vara rimligt att kräva att dom byter ut förstärkaren men tyvärr så brukar dom flesta butiker vilja skicka på service i första hand. Jag får önska dig lycka till med reklamationen och vill dom inte vilja hjälpa dig så kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun eller i värsta fall göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

Jag har nu pratat med affären som sålde mig 355:an. O de är schyssta o låter mig byta märke helt, så det blir nog en Marantz istället. Hej då HK. Hej då ljudknäppningar. Hej då firmwares.

Postad 22 april 2009 - 18:37

vin-Tage
  • vin-Tage
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

LFE-trim gäller bara lfe-kanalen, dvs. .1 kanalen på dom källor som har det. Ser du på tv som bara sänds i 2.0 så finns det ju ingen info i .1-kanalen (då den inte finns). vill du då höja nivån så får du gå in i menyn och ställa upp nivån under subwoofer level.

Jag förutsätter att du kör delat system, och delar av övriga högtalare mot subbasen, annars så är ju enda möjligheten att justera på tonkontrollerna...

Mvh Peder

Aha, måste prova med en film ikväll då. Men skumt för igentligen borde det ju gälla utsignalen till sub öht. så att säga ,oavsett om man lirar 2channel stereo ex.vis(?) eftersom jag har sub aktiverad då också. Luddigt skrivet i manualen ,för jag får det till att man kan justera oavsett 2-kanal/5kanal .Jaja, man kan inte få allt här i livet :)

Redigerat av vin-Tage, 22 april 2009 - 18:38.

Postad 23 april 2009 - 18:16

Raukman
  • Raukman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Aha, måste prova med en film ikväll då. Men skumt för igentligen borde det ju gälla utsignalen till sub öht. så att säga ,oavsett om man lirar 2channel stereo ex.vis(?) eftersom jag har sub aktiverad då också. Luddigt skrivet i manualen ,för jag får det till att man kan justera oavsett 2-kanal/5kanal .Jaja, man kan inte få allt här i livet :)

Ja man kan tycka det, men tanken är nog att man skall köra med ett kalibrerat system och sen endast justera för skillnader i mixningarna på .1 material på filmer. Där kan det skilja väldigt mycket i nivå, ibland kan .1 kanalen ligga uppåt 10db högre än resterande kanaler, och då kan det va trevligt å kunna justera lite enkelt.

Manualen är för övrigt ganska luddig på många punkter tycker jag, har man inte ganska mycket förkunskaper så kan jag tänka mig att det kan bli svårt!

Mvh Peder

Postad 25 april 2009 - 21:28

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
lite less nu att efter 2dagars testande och hårslitande inte lyckas få subben att fungera med avr 255. ingen lfe aktivering om den körs som enbart lfe. inget om jag kör lfe + l/r

autokalibreringen sätter mina små biohögtalare som large vilket är enda sättet att kunna välja lfe + l/r ändrar jag till en manuell frekvens (hittar inget sätt att ställa in small) så sitter suben låst i läge "sub"

ja det känns ungefär värdelöst just nu, synd på en annars så bra produkt, och att behöva skaffa specialkablar för att kunna uppdatera firmware känns förbannat stenålder. Inte ens säker på att den skulle gå igång då heller.

tips?

Postad 25 april 2009 - 22:32

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Jag har nu pratat med affären som sålde mig 355:an. O de är schyssta o låter mig byta märke helt, så det blir nog en Marantz istället. Hej då HK. Hej då ljudknäppningar. Hej då firmwares.

Nice, jag blir faktiskt nästan lite avundsjuk att dom låter dig byta märke men om jag vore dig skulle jag nog hellre vänta och istället köpa en Pioneer VSX-1019 för det verkar vara en riktigt bra receiver :)

Postad 26 april 2009 - 12:37

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
det är död lfe signal från min har jag nu kunnat konstatera till 100%. Mjukvara eller hårdvara som felar?

Postad 27 april 2009 - 17:48

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Fick byta ut min med död lfe port till en ny, nu fungerar det perfekt, var inga problem att snacka med handlaren om byte.

Postad 28 april 2009 - 09:59

sharpkarlsson
  • sharpkarlsson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hejsan! nu har jag beställt kablar och laddat ner nya firmware. Är det svårt att uppdatare, mycket krångel vid installation?
Ska uppdatare avr 255.
Mvh Andreas

Postad 28 april 2009 - 12:35

than
  • than
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hejsan! nu har jag beställt kablar och laddat ner nya firmware. Är det svårt att uppdatare, mycket krångel vid installation?
Ska uppdatare avr 255.
Mvh Andreas

Det är superenkelt att installera uppdateringen. Bara följa uppdateringsprogrammet som hela tiden, steg för steg, säger vad du ska göra.

Redigerat av than, 28 april 2009 - 12:35.

Postad 28 april 2009 - 19:47

sharpkarlsson
  • sharpkarlsson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu sitter jag och ska försöka uppgradera, men det står direkt. restricted user. Och sedan får jag inte gå vidare. kan det bero på att jag har vista? eller att admin nte är giltigt?
Man skulle vart mer haj på de här ..

Postad 28 april 2009 - 21:27

sharpkarlsson
  • sharpkarlsson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
testade med en annan dator. Gick lite bättre denna gång, kom till att den skulle få kontakt med avr 255an och uppdatera. men hittar inte på den. Har försökt med allt. Textat olika comportar finns bara två, vi kör med adapter. Har testat och trycka den i standby mode och reset. Men vill inte fungera. någon som har något bra tips, trött på att de ska strula..
Mvh Andreas

Postad 29 april 2009 - 16:02

RuneWebradio
  • RuneWebradio
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Nu sitter jag och ska försöka uppgradera,

Jag skickar lite hjälp via PM. :)

Postad 03 maj 2009 - 08:25

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej

har köpt mig en Harman Kardon AVR 255 och jag har ett problem .
när jag kör den automagiska installationen för högtarna och sätter 5.1 system och efter den fixat och grejat i 2 min med att brusa ljud i all ahögtalare och få att nu är det klart,

väljer jag sedan hfmi 1 eller bara vanliga radion så är det inget ljud, helt dött.

väljer jag då att slå av eq så hoppar ljudet igång igen . vad gör jag för fel?

Postad 04 maj 2009 - 08:28

qmagmat
  • qmagmat
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej,

Har just upptäckt ett problem med min H/K AVR 255. När jag försöker välja mellan de olika surround modes som finns så låser sig menyn då jag navigerar nedåt i menyn till 5 CH STEREO; det går inte att komma ut ur menyn eller välja ett annat surround mode efter att jag (ofrivilligt) har "valt" 5 CH STEREO, men det går att höja/sänka volymen. Omstart av förstärkaren hjälper inte, det enda sättet jag har fått bort inställningen (5 CH STEREO) är genom att göra en återställning av systemet (hålla in OK i fem sekunder).

Som det ser ut just nu är jag låst till att använda AUTO SELECT eller 5 CH STEREO. Någon som upplevt liknande problem eller har förslag på lösning? Jag upplevde inga problem vid uppdateringen av FW.

Setup
AVR 255
HKTS11
FW: senaste
XBOX360 (HDMI)
Motorola/Kreatel IP-STB 1510 (RCA) - telias digitalbox

mvh
/Magnus

Redigerat av qmagmat, 04 maj 2009 - 10:28.

Postad 04 maj 2009 - 09:38

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det värt att uppdatera firmware?

fixar den många buggar..

Postad 04 maj 2009 - 10:06

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0
Sida 25 i den här tråden har precis fått mig att avstå från H/K..... den saken är klar!

/Christian

Postad 04 maj 2009 - 14:43

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ingen? som kan tänka sig varför det inte hörs något om man har eq på slaget?

Postad 04 maj 2009 - 17:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Sida 25 i den här tråden har precis fått mig att avstå från H/K..... den saken är klar!

/Christian

Då vet vi!

/ En som har H/K 255 utan några som helst bekymmer...

Postad 05 maj 2009 - 07:01

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Ingen? som kan tänka sig varför det inte hörs något om man har eq på slaget?

Nej, men det är ju absolut inget normalt att det inte hörs något så hjälper det inte att uppdatera firmware så måste det tyvärr vara något fel på förstärkaren :)

Postad 05 maj 2009 - 17:04

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Någon annan med Canal Digitals HD Pvr box här?

Jag tappar bildinställningen på hd boxen vareviga gång (nästan) som anläggningen varit avslagen. Var inga problem med de tre denon förstärkarna samt 2 onkyo som passerat innan avr255.

Den hoppar alltså till 1080i varje gång och jag måste gå in på hd boxens setup och ändra till 720p för att få rätt format igen.
Fixas detta med firmwareuppgradering??

Postad 05 maj 2009 - 19:46

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Upplever en ganska jobbig grej med min 255:a i kombination med Heco Argon 50 högtalare.

När jag kollar på film, både från DVD eller dator (720p DD5.1/DTS) så upplevs talet väldigt lågt om man jämför med ljudeffekter i form av explosioner, musik och liknande. Ibland måste man höja det "normala" ljudet så pass högt för att överhuvudtaget höra dialogen, men när väl effekterna kommer in så blir det påfrestande högt vilket innebär justering av volymen måste göras hela tiden.
Spannet mellan normalt ljud och effekter är med andra ord väldigt stort.

Har testat att ändra nivån på center högtalaren och även testat att slå på "night mode" men det blir inte riktigt bra.

Vad gör jag för fel egentligen?

Tacksam för hjälp.
Mvh Mattias

Postad 06 maj 2009 - 13:24

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Upplever en ganska jobbig grej med min 255:a i kombination med Heco Argon 50 högtalare.

När jag kollar på film, både från DVD eller dator (720p DD5.1/DTS) så upplevs talet väldigt lågt om man jämför med ljudeffekter i form av explosioner, musik och liknande. Ibland måste man höja det "normala" ljudet så pass högt för att överhuvudtaget höra dialogen, men när väl effekterna kommer in så blir det påfrestande högt vilket innebär justering av volymen måste göras hela tiden.
Spannet mellan normalt ljud och effekter är med andra ord väldigt stort.

Har testat att ändra nivån på center högtalaren och även testat att slå på "night mode" men det blir inte riktigt bra.

Vad gör jag för fel egentligen?

Tacksam för hjälp.
Mvh Mattias

I och med att du kör från en dator, är det troligt att de är ett AC3-filter som sköter ljudet.
De är inte utan anledning som AC3-filterpaket ibland sänder med "Boost AC3-filter volume".

Så en fråga, eller del av felsökning vore. Sker detta med DVD-ISO´s likväl som Xvid/DivX-filmer?
Sker det vid användning av andra ljudformat, mp3 eller FLAC exempelvis?
(jag bettar på att det inte sker alltid, utan de härkommer från ett codec)

Postad 06 maj 2009 - 18:26

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har en 255 och en dvd37 och när jag pausar filmen och sen startar den igen kommer det inget ljud någon som vet vad det kan vara?

Postad 07 maj 2009 - 10:27

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

I och med att du kör från en dator, är det troligt att de är ett AC3-filter som sköter ljudet.
De är inte utan anledning som AC3-filterpaket ibland sänder med "Boost AC3-filter volume".

Så en fråga, eller del av felsökning vore. Sker detta med DVD-ISO´s likväl som Xvid/DivX-filmer?
Sker det vid användning av andra ljudformat, mp3 eller FLAC exempelvis?
(jag bettar på att det inte sker alltid, utan de härkommer från ett codec)

Hej!

Det spelar ingen roll om jag kör vanliga DVD-filmer från en statinär DVD-spelare eller om jag kör via HTPC:n (Divx/X264 720p). Det är alltså bara under film skillnaderna är så här stora mellan normalt och effektljud.
Vissa filmer är givetvis bättre än andra. Men här om kvällen kikade jag och sambon på The Dark Knight på en köpes DVD, där upplevde jag väldigt ofta att talet var mycket lägre än t.ex explosionerna.
Ett annat exempel var Groundhog day (x264) där jag faktiskt var tvungen att justera ljudet mellan olika scener då inte filmen hade text vilket gjorde det svårt att höra vad som sades och när musik tillfördes var det så pass högt nästan grannarna väcktes av ljudet.

Något jag också saknar lite är bakgrundsljud i stökigare miljöer. Exempel kan vara från filmer där scener utspelar sig på restaurang eller liknande. Ofta hör jag bara talet vilket gör att känslan inte blir speciellt dynamisk eller fyllig, önskvärt vore att man i bakgrunden också kan höra andra människor föra ljud omkring sig.
Höjer jag volymen rejält känns både tal och bakgrundsljuden trevliga att lyssna på, men som ni förstår blir det inte lika trevligt för öronen när någon går lös med en motorsåg i samma scen...

Är det någon galen inställning jag gjort på förstärkaren eller skall det kanske vara så här?

Tack på förhand.

Postad 08 maj 2009 - 09:30

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
resan fortsätter ,

Om man ställer suben på auto att den skall starta och stänga av sig , när stärkaren slås av eller på så skall den följa efter men nu efter två veckor stänger den inte av sig ,

Jag har ett hkts 11 paket jag har så dom borde ju förstå varandra.

suck!

Postad 08 maj 2009 - 09:38

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

resan fortsätter ,

Om man ställer suben på auto att den skall starta och stänga av sig , när stärkaren slås av eller på så skall den följa efter men nu efter två veckor stänger den inte av sig ,

Jag har ett hkts 11 paket jag har så dom borde ju förstå varandra.

suck!

Suben slår på när den får signal och slår av när det gått 5-10 min utan att den fått någon signal. Den följer inte stärkarens av och på.

Har man låg volym eller ingen bas i signalen kan den slå av sig trots att man har ljud i centern. I vissa filmer händer det att suben hinner slå av och går igång igen när det blir basljud i filmen.

edit: Har du provat att rycka signalkabeln och kolla så suben slår av efter ett tag? Prova också det manuella läget och se om det blir någon skillnad.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 08 maj 2009 - 09:40.

Postad 08 maj 2009 - 09:55

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
tack för tipset har inte haft tålamod att vänta 10 min , skall testa när jag kommer hem

/jh

Postad 08 maj 2009 - 11:00

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har en 255 och en dvd37 och när jag pausar filmen och sen startar den igen kommer det inget ljud någon som vet vad det kan vara?

Har samma problem med en DVD 29 och AVR 255 som är ihopkopplade med HDMI. Hände inte före uppdateringen till senaste firmware.

Postad 09 maj 2009 - 18:33

Tightlines
  • Tightlines
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har samma problem med en DVD 29 och AVR 255 som är ihopkopplade med HDMI. Hände inte före uppdateringen till senaste firmware.

Har samma problem med min DVD39+AVR355, hade dock problemet även innan senaste firmware uppgraderingen.

Postad 09 maj 2009 - 19:00

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
ok ännu fler fel att rapportera.
har haft följande under två dagar nu.
avr 255 visar dubbel bild när jag ser digitaltv. alltså typ splitscreen, med två identiska halvor. Byt källa och det fixar till sig.
Tappar bild eller ljud eller bägge delarna på wii (kopplat component och analog stereo) byte av källa löser det ibland.
Höga knäppningar i suben vid minsta avbrott på signalen. typ byt kanal och det smäller till varje gång, kul när man zappar.
Detta läggs till listan med att tappa hdmi upplösning vid standby.

Notera att inget av problemen ovan har existerat med andra förstärkare....

Någon sugen på en avr 255?

Postad 11 maj 2009 - 18:47

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Någon sugen på en avr 255?

Pm ett pris så får vi se.

Postad 15 maj 2009 - 14:11

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej!

Tycker det är synd att så många har problem med AVR-255/355
Har sj köpt en AVR-255 som hade fabrikationsfel, den brann upp när jag kopplade över till 7.1 läge.
(ett Brum i högtalarna sedan Protekt) var in till butiken o bytte upp mej till en AVR-355 istället då jag kom på att jag ville ha mer funktioner/utgångar/effekt.när jag fick AVR-355:an o provkört en hel del så har jag märkt att det fanns lite små buggar i de två senaste uppgraderingarna, har nu senaste o måste säga att jag är FRUKTANSVÄRT NÖJD!.
dock hade jag önskat att det fanns ett sätt att stänga av subb då jag har 4st 12Tummare som front @ 3 Ohm men detta löste jag lätt med en trådlös strömbrytare! så nu slipper man gå fram o stänga av den för natten med :-P

själva uppgraderingarna har inte fungerat så bra med USB-Seriell kabel på Vista 32/64 men funkar bra på XP, kan dock bero på min kabel...

innan hade jag en Pioneer A602R lämnade enligt pappren 2x100W i 4 Ohm i 2 Ohm lämnade den 2x200Wbtestade denna förstärkare med 4st 12Tums Basar o 4mellan o 2Diskanter på varje kanal o den lämnade otroligt 2x190W RMS enligt oscilloskop (så man kunde kolla så den ej dist) o Fluke instrumenten. minns tyvärr inte amp styrka o spänning men har det dokumenterat på film.
När jag såg på film körde jag en dolby soround Yamaha förstärkare o använde då min Pioneer som slutsteg. Kunde ha vol på max utan brus/Brum med denna... (Kommer aldrig göra mej av med den!)

det som jag märkt o som jag var rädd för att HK inte skulle orka med mina högtalare de de är av hemma bygge
o har låg imp(med mening), Pioneeren klarade av 1 Ohms belastning utan att ta skada samt spela med kortsluten högtalare! den slog bara ifrån när volymen blev för hög...

men min AVR-355 är kraftfullare än min gamla Pioneer A-602R har ej kopplat inomätt upp
355:an då jag sett Cub mätningen på AVR-255:.an Mycket impad av siffrorna!

efter o ha kopplat in HK hade jag en del problem, problem som berodde på att jag inte visste/kunde med alla funktioner! men efter o ha trixat å lurat lite har jag kommit fram till följande:

1. endera kör man en manuell inställning av varje högtalare, väljer large på alla som klarar att spela hela registret! o mäter avståndet till varje högtalare från lyssningsplatsen. väljer man inte large så tar subben över o spelar detta register istället.

2. man kör automatisk inställning med hjälp av micken, o sedan ändrar om inställningarna tills man är nöjd. Min HK 355 tyckte inte att min front är lagre fast de har 2st riktiga 12 Tums "MellanBas".

att tillägga är att, som subb har jag två st 12Tums Subbar kopplade i ISOBARIK 5 Ordningen med Puch Pull. (har två ideniska står ovanpå mina frontar :-D )

HK har lite sämre värden än HK på Signal/Brusförhållanden m.m. men det är så lite så det är försumbart, de andra egenskaperna väger upp detta så mycket mer!
HK låter mer kraftfullt framför allt i bastonerna o har ett klarare ljud, måste jag erkänna ”motvilligt” då jag är ett Pioneer freak egentligen! Men pioneers priser för o få en likvärdig produkt är inte värt de pengarna på långa vägar!

Men det är som med allt alla hör ju inte lika o alla har ju inte samma system/rum, vissa tycker andra märken är bättre pga att de inte går/behöver att uppgradera eller låter bättre i deras öron.

Så sluta att snacka skit om denna stärkaren visst den har barn sjukdomar som håller på att
lösas/(löst?) av HK o de bryr sej verkligen om kunderna! O det tycker jag de ska ha en eloge för det är inte många märken på marknaden som lyssnar lika bra som HK gör på sina kunder!

Ta kontakt med HK om ni inte får den hjälpen som ni vill ha eller så har butikerna inte den
kunskapen om dessa förstärkare så de kan ge dej bra svar.

Ang brum i Slutsteg m.m. är nästan alltid referens gjords fel, alltså man har inte samma
gjordplan. Detta fel kommer oftast från antenn kabel eller via datorn om den inte är optiskt inkopplad!

Lösningen då?
Antenn är en lätt sak att ordna, som en skrivit tidigare igenom en galvansik avskiljare,
den avskiljer alltså gjordern från de olika aparaterna så bara signalen går igenom.
Finns två olika sorter! En billig som bara skiljer ifrån gjorden. (vilket oftast löser problemen)
sedan den dyrare varianten som även skiljer ifrån signalen elektriskt.

För slutsteg o dator?
Ja där finns det galvaniska avskiljare med, men dessa kan försämra ljudet, så ska du ha eller
måste ha en sådan är det värt pengarna att köpa en dyr!
Går dock att lösa på flera sätt men det är egentligen inte lagligt, det är om slutsteget är
gjordat helt enkelt tejpa gjordningsstiftena på kontakten. Blir det något fel på produkten så
kan detta bli livsfarligt då apparaten kan bli strömförande o dessutom ta död på andra produkter
som är inkopplade!! värst är det om någon tar i denna o avlider! Det är du som gjort modifieringen som blir ansvarig! Så gör ej detta!

Vissa har fått mindre brum igenom att vända på strömkontakten.
Ha ha vilken dåre tänker många nu! Men det är sant! ”Växel ström kvittar väl om man vänder på kontakten” Nej det gör ju inte de! I utaget finns Fas o nolla (nollan har ingen spänning alls!)
så det som händer när du vänder på kontakten är att du flyttar fasen/nollan på transformatorn
i apparaten så istället för att fasen går på yttervarvet på lindningen istället hamnar på insidan eller tvärt om vilket gör att det kan försvinna...
Efter o ha läst Schemat på förstärkaren måste jag säga att HK har tänkt igenom
konstruktionen GRYMT mycket! (Lätt läst service schema dessutom)

Killen som har problem med ”Dolby Digital EX” det funkar för mej, men strulade ett tag
innan jag fick det att funka, visade sej att jag glömt o ändra en inställning på DVD:en
o samma sak i datorn. (Kör optiskt o OBEHANDLAT ljud från källan. Alltså
att datorn/DVD:en körs via direkt output. spdif)

/Stefan Hi-Fi/elektronik Dåren!
Ble lite långt... :-p

Postad 15 maj 2009 - 14:46

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hej!

...

/Stefan Hi-Fi/elektronik Dåren!
Ble lite långt... :-p

Intressant inlägg :wub:

Redigerat av Murre R, 15 maj 2009 - 14:47.

Postad 15 maj 2009 - 18:08

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Så sluta att snacka skit om denna stärkaren visst den har barn sjukdomar som håller på att
lösas/(löst?) av HK o de bryr sej verkligen om kunderna!

Tycker du att man snackar skit när man har många problem med en förstärkare och lyfter det på ett forum? Visst det finns firmware och det är toppen, men att behöva göra det via rs232 är knappast att ligga i framkant, en utgång som alla datorer inte ens har vilket gör att du måste köpa en usb - rs 232 adapter, har alla en rs232 kabel? Om inte behövs en sådan också, så i värsta fall behövs två produkter inhandlas för att öht kunna uppgradera. Sen är inte alla buggar fixade ännu. Snackar man skit om man förmedlar intryck och missnöje så att spekulanter på förstärkaren iallafall har chansen att veta om det innan?

NEJ jag tycker inte det är skitsnack, jag kommer alltid att förmedla mina erfarenheter av elektronikprodukter, bra som dåliga på detta forum, för det hoppas jag att alla andra gör så att jag kan läsa om nästa produkt jag vill köpa. Sen är det väl knappast svårt att förstå att personer är irriterade på den stora mängd buggar som finns och har skrivit i affekt vilket kan göra intrycken aningen onyanserade men faktum är att problemen ändå finns.

Jag har fått jättefin support från hk i sverige och är inte missnöjd med min hk, bara besviken. Ljudet är kalas, men nej jag skulle ärligt talat inte välja hk 255 om jag hade läst tråden här innan eller vetat om vilka fel jag skulle drabbas av innan jag köpte den. Men nu har jag en och försöker få den så buggfri det bara går.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.