Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jailbreak iOS Devices

1286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jailbreak (219 medlem(mar) har röstat)

Har du jailbreakat din iPhone 3G / iPod Touch?

1. Självklart har jag det! (97 röster [44.29%])

Procent av omröstning: 44.29%

2. Nej, det har jag inte. (89 röster [40.64%])

Procent av omröstning: 40.64%

3. Vad är jailbreak? (33 röster [15.07%])

Procent av omröstning: 15.07%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (55) Inga priser
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 4GB (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (MP3-spelare) 1 9 (9) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 8,94 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8,58 (97) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 6 8,96 (23) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9,11 (17) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 5 8,78 (22) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 2 9 (5) Inga priser
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) Inga priser
40 relaterade trådar
* Officiell tråd - Apple iPad * (929 inlägg) 2 år sedan
* Officiell Tråd - Apple iPhone * (2504 inlägg) 3 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5170 inlägg) 11 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 13 år sedan
Appar till iPad (65 inlägg) 13 år sedan
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg) 14 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 14 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 14 år sedan
Årets julklapp - Prisjakt gissar (51 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 14 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 14 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 14 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 14 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3G * (4925 inlägg) 14 år sedan
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg) 15 år sedan
Pod Touch 2G + Altec Lansing BackBeat 906 =? (0 inlägg) 15 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 15 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 15 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 15 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 15 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 15 år sedan
AKG 518 DJ till iPod Touch (14 inlägg) 15 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 15 år sedan
Archos 605 Wifi eller Ipod Touch (28 inlägg) 15 år sedan
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg) 15 år sedan
Converter (6 inlägg) 16 år sedan
ipod touch (30 inlägg) 16 år sedan
Hörlurar till iPod touch? (1 inlägg) 16 år sedan
Test av Iriver Spinn (2 inlägg) 16 år sedan
Apples nya iPods (404 inlägg) 16 år sedan
undertext på ipod touch (1 inlägg) 16 år sedan
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg) 16 år sedan
SE G900 eller Iphone (22 inlägg) 16 år sedan
Spel till iPod Touch (2 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg) 17 år sedan

Postad 05 mars 2010 - 07:42

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Hej, såg att ingen hade svarat på din fråga.

Tyvärr är detta sant, man kan inte idag jailbreaka 3gs 3.1.3. Men det kommer säkerligen komma en inom en snar framtid, tyrr måste man vänta. :D

Har du mer frågor så hör bara av dig!

hehe, tack för ditt svar :D

Postad 08 mars 2010 - 23:54

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

hehe, tack för ditt svar :)

Lungan;), men jag tror tyvärr dev-grupperna kommer vänta med ett nytt jailbreak tills en större uppdatering kommer....... lite synd för alla nya iPhone ägare men men det kommer sen iallafall :D

Postad 10 mars 2010 - 21:43

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

japp,det är en 2g.. itunes hittar den,men den godkänner inte simkortet..itunes vill att det ska va simkortet som följde med telefonen.. jag kör ju med comviq abbonemang. i telefonen så kommer jag ju bara till "emergency call"
funkar det med ziphone eller librty+ ? kanske e helt ute å seglar. googlade runt lite.. måste väl låsa upp den på nåt sätt! Tack för hjälpen

Funkar inte blackra1n på din modell?
Öpnnade fint en låst 3gs som jag fått tag på.

Postad 11 mars 2010 - 06:39

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Skulle behöva lite hjälp, jag har haft min 3GS i ett halvår nu, jailbreakad sedan dag ett, har 3.1.2 med blackra1n. Jag har inte haft några större problem men nu den senaste månaden har det hänt konstiga grejer. Framförallt att batteriet lever sitt eget liv, lite då och då hoppar batteriet ner till t.ex. 30% när jag för en halvtimme sen hade 95% och då har den bara legat. Detta händer hela tiden, jag kan gå och lägga mig med 100% och när jag sen vaknar så ligger den på 20%. Ibland så stiger den rejält när jag kopplar in laddaren men aldrig upp till vad den borde ligga på. Det har även hänt mig att batteriet har gått ner till 0% och sen har telefonen dött, sedan när man laddaren så är den direkt uppe på 60% eller vad man nu låg på när den dog.
Någon som hört något liknande förut?

Tacksam för hjälp :blink:

Postad 11 mars 2010 - 09:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad som orsakar dina problem med batteriet men det kan ju vara så, kanske troligast, att det är återkommande visningsfel. Testa att dra ner "Battery Free" från AppStore och se om den visar samma värden.

Postad 11 mars 2010 - 14:40

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej,

Har hittat lite information som jag ville dela med mig av ang jailbreak och "Thethered" iPhone.

Projektet heter iDongel, mer info nedan:

http://iphonepyssel..../idongel-nyhet/

vad tror ni om denna produkten? Kan det vara av intresse?

Postad 11 mars 2010 - 16:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Skulle behöva lite hjälp, jag har haft min 3GS i ett halvår nu, jailbreakad sedan dag ett, har 3.1.2 med blackra1n. Jag har inte haft några större problem men nu den senaste månaden har det hänt konstiga grejer. Framförallt att batteriet lever sitt eget liv, lite då och då hoppar batteriet ner till t.ex. 30% när jag för en halvtimme sen hade 95% och då har den bara legat. Detta händer hela tiden, jag kan gå och lägga mig med 100% och när jag sen vaknar så ligger den på 20%. Ibland så stiger den rejält när jag kopplar in laddaren men aldrig upp till vad den borde ligga på. Det har även hänt mig att batteriet har gått ner till 0% och sen har telefonen dött, sedan när man laddaren så är den direkt uppe på 60% eller vad man nu låg på när den dog.
Någon som hört något liknande förut?

Tacksam för hjälp ;)

Jag har också börjat uppleva det på senare dagar. Sedan jag för drygt en vecka sedan installerade Universal Search, Snappy och Winterboard (Med tilläggen Suave och ett par sound-teman) så har batterimätaren sporadiskt "glömt" att sjunka i värde allt eftersom batteriet tar slut; dvs. det kan stå 90% i flera timmar även om jag använt den mycket. Dessutom laddas den inte ibland när jag dockar den. Allt det löses genom att göra en Respring (starta om springboard).

Konstigt nog har jag inte upplevt detta på ett par dagar, och jag orkar inte felsöka för att se vilket av tilläggen/programmen det är som spökar, men jag tippar på att det är något av mina Winterboard-tillägg.

Hej,

Har hittat lite information som jag ville dela med mig av ang jailbreak och "Thethered" iPhone.

Känns sjukt meningslöst såvida man inte är ute i skogen allt för ofta och verkligen inte har tillgång till en dator.

Postad 11 mars 2010 - 17:56

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Hej,

Tycker det är en helt fantastisk uppfinning och den hade nog sålt som smör. De flesta stackare med teethered JB hade nog köpt en direkt. Jag tänkte exakt att det var en sån här manick man skulle behöva ha för att våga ha teethered JB innan. Det är ju alltid när man minst anar det och man är långt ifrån en dator som det "råkar hända" att man behöver en. Att då kunna ha en så här liten smidig sak med sig på resan eller ute i båten o.s.v hade varit toppen.

Sälja den rent praktiskt har jag ingen aning om ifall dom kan iom dess funktion och namn. Den får nog inte heta Idongel isåfall. Känns som att Apple förmodligen inte skulle tycka att det var speciellt trevligt.

Till Shapic och ssebbe: Det ingick väl en update för batteriprocenten i senaste 3.1.3 programvaran för iphonen? En av få saker som fixades till om jag inte minns fel men iom att ni kör JB så har jag ju svårt att tro att ni kör 3.1.3 ;)

Postad 11 mars 2010 - 21:59

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nu har jag strulat till det. Fick för mig att återställa den men via iphonen och tryckte på radera all data eller nått sånt. Eftersom jag vill ha kvar 3.1.2 och nu har den hängt upp sig eller den visar bara äpplet och så snurrar den där grejen som kommer fram när den laddar. Efter ett tag startar den om och börjar på samma vända igen.
Funderar på om min enda utväg är att återställa men då till 3.1.3 i iTunes och sen försöka komma tillbaks till 3.1.2.

Postad 11 mars 2010 - 22:46

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Till Shapic och ssebbe: Det ingick väl en update för batteriprocenten i senaste 3.1.3 programvaran för iphonen? En av få saker som fixades till om jag inte minns fel men iom att ni kör JB så har jag ju svårt att tro att ni kör 3.1.3 ;)

Nja, har svårt att tänka mig att just mina problem (som jag tydligen inte har längre..) fixas med 3.1.3, då jag inte alls har haft problem med batteriprocenten förrän för en vecka sedan.

Postad 14 mars 2010 - 19:21

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har nu lyckats uppdatera till 3.1.3 vilket innebär att jag har en ipod touch just nu. Vad jag har förstått så måste man ha sparat SHSH nyckeln i cydia för att det ska gå att få tillbaks 3.1.2. På vissa sidor står det att man måste ha tryckt på knappen "make my life easier" i cydia, på andra att man bara ska ha jailbreakat telfonen tidigare. Någon som vet vad som stämmer så jag inte sitter och försöker i onödan i flera timmar?

Postad 15 mars 2010 - 14:31

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag har nu lyckats uppdatera till 3.1.3 vilket innebär att jag har en ipod touch just nu. Vad jag har förstått så måste man ha sparat SHSH nyckeln i cydia för att det ska gå att få tillbaks 3.1.2. På vissa sidor står det att man måste ha tryckt på knappen "make my life easier" i cydia, på andra att man bara ska ha jailbreakat telfonen tidigare. Någon som vet vad som stämmer så jag inte sitter och försöker i onödan i flera timmar?

Om du ska kunna nedgradera din iPhone måste du ha sparat din SHSH, om du sitter på 3.1.3 och haft jailbreak kan du kanske jailbreaka den igen med hjälp av redsn0w eller sn0wbreeze.

RedSn0w http://iphonepyssel..../redsn0w-guide/

Sn0wbreeze http://iphonepyssel....0wbreeze-guide/

Hoppas du har fått svar:)

Postad 15 mars 2010 - 18:20

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Om du ska kunna nedgradera din iPhone måste du ha sparat din SHSH, om du sitter på 3.1.3 och haft jailbreak kan du kanske jailbreaka den igen med hjälp av redsn0w eller sn0wbreeze.

RedSn0w http://iphonepyssel..../redsn0w-guide/

Sn0wbreeze http://iphonepyssel....0wbreeze-guide/

Hoppas du har fått svar:)

Jo tack, nu har jag fått svar. Jag är fast med 3.1.3 och nya basebandet = en iphone utan jailbreak och upplåsning, surt som bara den. Det är bara att hoppas på att de snart kommer ut med något nytt jailbreak och upplåsning snart men antagligen lär det dröja till sommarn. Får nöja mig med min Nokia sålänge.

Postad 16 mars 2010 - 14:35

Drayer
  • Drayer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har ungefär samma problem och vet inte vad jag ska göra, min iphone har stannat vid "koppla in till itunes logon" eller vad jag ska kalla det och när jag kopplar in den till datan kan inte itunes identifiera den eftersom SIM kortet inte är den jag hade förrut och det står "The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported 3gs", den e lika användbar som en sten för tillfället, kan nån snälla hjälpa mig!

Postad 16 mars 2010 - 15:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Det finns ingen hjälp för tillfället. bara att gilla läget eller köpa en ny lur :D

Postad 16 mars 2010 - 16:10

Drayer
  • Drayer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
fan också, kan man lika gärna använda skiten som dörrstop..

Postad 18 mars 2010 - 10:39

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Skall dra till USA on någon vecka och vara där 4v. Tididgare har jag haft en olåst Sony Ericsson och då har då köpt ett AT&T och stoppat i och sedan fyllt på allt eftersom. Nu har jag en iPhone 3GS och den är låst till Telia vilekt innebär att jag inte kan köra på AT&T när jag kommer dit, såvida man inte jailbreaker den då.
Läst lite om Blackra1n vilket verkar vara det smidigaste för mig. Helt okunnig när det komemr till detta och den enda funktionen jag är ute efter är att kunna låsa upp telefonen. Jag kommer förmodligen återställa telefonen när jag kommer hem för att minimera riskerna för att få en oduglig iPhone ifall man råkar göra något.
Läst på lite och det verkara som jag har lite tur, har en tidigt tillverkad iPhone (v.28 2009) och kommer således inte råka ut för att man måste jailbreaka varje gång man stänger av telefonen :)

Är det något jag bör tänka på? Jag har nu 3.1.2 (7D11). Jag skall inte uppdatera vad jag förstått. Skall itunes vara uppdaterat?
Är det bara att:
1. Jag kör en säkerhetskopia i itunes.
2. Kör Blackra1n.
3. Återställer ev. telefonen i itunes när jag kommer hem.

Något annat jag bör tänka på?

Postad 18 mars 2010 - 13:09

Drayer
  • Drayer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det nån som har försökt använda Ziphone på en 3gs mobil med firmware 3.1.3 och lyckats? Tänkte testa men onödigt om det inte finns någon som redan lyckats. Tacksam för svar :)

Postad 18 mars 2010 - 14:52

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
har du läst några rader upp? finns ingen jailbreak för 3.1.3. http://blog.iphone-dev.org/

Postad 18 mars 2010 - 20:15

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Är det något jag bör tänka på? Jag har nu 3.1.2 (7D11). Jag skall inte uppdatera vad jag förstått. Skall itunes vara uppdaterat?
Är det bara att:
1. Jag kör en säkerhetskopia i itunes.
2. Kör Blackra1n.
3. Återställer ev. telefonen i itunes när jag kommer hem.

Något annat jag bör tänka på?

Yes, delvis det enda du behöver göra.

När du gjort jailbreak via Blackra1n så kommer det komma upp en ny ikon på din iPhone som heter just Blackra1n. Om du startar den så får du tre "val": Installera Cydia, Installera Rock, Installera Snow. Du ska installera Snow (Snow gör att din iphone blir operatörslåst.

Se till att du har internetuppkoppling när du installerar snow.

Postad 19 mars 2010 - 09:32

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

När du gjort jailbreak via Blackra1n så kommer det komma upp en ny ikon på din iPhone som heter just Blackra1n. Om du startar den så får du tre "val": Installera Cydia, Installera Rock, Installera Snow. Du ska installera Snow (Snow gör att din iphone blir operatörslåst.

Tack för svar.
Räcker det om jag bara installerar Snow då jag endast är ute efter att låsa upp telefonen? Eller måste jag installera dom andra också?

Postad 19 mars 2010 - 12:49

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Snow räcker.. Cydia och Rock är som två andra "Appstores", fast för apps som inte finns på appstore av diverse anledningar.

Alltså, du kan i stort set inte misslyckas med det här... :)

Postad 19 mars 2010 - 14:34

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Snow räcker.. Cydia och Rock är som två andra "Appstores", fast för apps som inte finns på appstore av diverse anledningar.

Alltså, du kan i stort set inte misslyckas med det här... :)

Hoppas man inte misslyckas iaf. Har ju hört skräckhistorier om folk där telefonen låst sig mm eller får errormeddelanden.

Kan man köra Blackra1n (BR) från vilken dator som helst? VI leker med tanken att telefonen stängs av och jag måste köra BR igen (även fast telefonen har tidigt tillv. datum och skall inte drabbas), kan jag då köra det från vilken dator som helst eller måste det vara samma dator som mitt itunes ligger på? Kommer som sagt vara i USA men har tillgång till en dator (ej min "hemmadator").

Postad 20 mars 2010 - 02:48

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Det går bra med vilken dator som helst.

Postad 21 mars 2010 - 20:16

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

En sista fråga (förhoppningsvis). Vad menar du med att jag måste ha internetuppkoppling när jag installerar snow?
Måste min iPhone vara kopplat mot ett trådlöst nätverk eller funkar 3G?

Postad 21 mars 2010 - 20:25

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

En sista fråga (förhoppningsvis). Vad menar du med att jag måste ha internetuppkoppling när jag installerar snow?
Måste min iPhone vara kopplat mot ett trådlöst nätverk eller funkar 3G?

Det fungerar bra med 3G, det är mest att när du startar blackra1n programmet i din iPhone så får du möjlighet att installera blacksn0w men den måste tanka ner den från internet.

Hoppas du fick svar på din fråga :)

Postad 23 mars 2010 - 16:04

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har under någon vecka haft enorma problem med min mottagning, t ex har jag nog inte hittat 3G-nät mer än 1-2 gånger under denna vecka. Telefonen är breakad och har varit det i åtminstone 8-9 månader, inte haft några som helst problem innan....

Har försökt att hitta bra info men inget av det jag hittat har hjälpt, tänkte se om någon här har varit med om liknande eller har tips? Är det total återställning som gäller? :/

Postad 23 mars 2010 - 23:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Har under någon vecka haft enorma problem med min mottagning, t ex har jag nog inte hittat 3G-nät mer än 1-2 gånger under denna vecka. Telefonen är breakad och har varit det i åtminstone 8-9 månader, inte haft några som helst problem innan....

Har försökt att hitta bra info men inget av det jag hittat har hjälpt, tänkte se om någon här har varit med om liknande eller har tips? Är det total återställning som gäller? :/

Upplåst eller endast jailbreakad?

Postad 24 mars 2010 - 13:33

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
bara jailbreakad, vore ytterst tacksam för alla sorters svar. Märker även att ibland lyckas jag få bra/full täckning (även om det är sämre än vanligt) och då får jag ändå inte 3G, har inte haft 3G på 2dygn nu och börjar bli galet frustrerad. :)

Postad 25 mars 2010 - 02:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

bara jailbreakad, vore ytterst tacksam för alla sorters svar. Märker även att ibland lyckas jag få bra/full täckning (även om det är sämre än vanligt) och då får jag ändå inte 3G, har inte haft 3G på 2dygn nu och börjar bli galet frustrerad. :)

Först och främst, testa en reset av nätverksinställningarna.

Och om du har firmware 3.1.2 eller 3.1.3 och baseband 05.11.07 så är det väl värt ett försök att installera nya Blacksn0w RC2. . (Denna versionen av Blacksn0w ska även fixa diverse problem med Wifi som RC1 orsakade.).

Sista steget är väl att återställa och testa INNAN du lägger tillbaka backup:en på telefonen. Funkar det inte trots det så är det nog bara att lämna in den på service/utbyte.

Postad 25 mars 2010 - 17:51

hani95
  • hani95
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har någon testat att låsa upp en iPhone 3G S som är låst till Tre och använda ett Tele2-simkort i den?

Postad 25 mars 2010 - 18:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Har någon testat att låsa upp en iPhone 3G S som är låst till Tre och använda ett Tele2-simkort i den?

Det funkar med alla operatörer. Senaste Blacksn0w RC2 löser del andra småproblem också.

Dock verkar senaste iTunes vilja tvinga nya iPhones som ska aktiveras att uppgradera till 3.1.3, och då är det kört för tillfället.

Redigerat av shapic, 25 mars 2010 - 18:56.

Postad 25 mars 2010 - 23:45

hani95
  • hani95
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det funkar med alla operatörer. Senaste Blacksn0w RC2 löser del andra småproblem också.

Dock verkar senaste iTunes vilja tvinga nya iPhones som ska aktiveras att uppgradera till 3.1.3, och då är det kört för tillfället.

Så jag måste köpa den olåst från början. Aja, tack för det snabba svaret

Postad 26 mars 2010 - 00:37

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det verkar som det kanske kommer ett nytt jailbreak inom kort?!

Jailbreaka genom safari, en gammal metod men med ett nytt kryphål. De som lyckades hitta kryphålet säger att det med största sannolikhet även finns i safari på iPhone med OS 3.1.3.

Läs mer här, om ni vill:)

http://iphonepyssel....iphone-nyheter/

Postad 26 mars 2010 - 11:40

Unregistered3b6e1acd
  • Unregistered3b6e1acd
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har en telia låst 3 gs med senaste firmware och vill ha den upplåst så jag kan ringa med mitt tele2 abb, och undrar nu om nån vet när den nya jailbreaken kommer? mvh Johnny

Postad 26 mars 2010 - 13:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Har en telia låst 3 gs med senaste firmware och vill ha den upplåst så jag kan ringa med mitt tele2 abb, och undrar nu om nån vet när den nya jailbreaken kommer? mvh Johnny

Geohot presenterade idag jailbreak för 3.1.3, men förmodligen släpper han den inte förrän när nästa stora firmwareuppdatering släpps (t.ex. 3.2).

Postad 30 mars 2010 - 23:53

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ser att det har kommit en 9.1 uppdatering för iTunes. Någon som vet om det är lugnt att uppdatera till den om man nu har en JB:ad telefon? Så att den inte har nått fuffens för sig som förstör min JB eller hindrar mig att synka mina spel till och från iTunes.

Postad 31 mars 2010 - 02:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
iTunes 9.1 orsakar problem för de som har Windows och som har jailbreakat med blackra1n (dock endast för de som har tethered jailbreak). Men det finns en fix: blackbreeze (<-- länk till exe-filen).

BigBoss
SwiPhone
iClarified

Redigerat av shapic, 31 mars 2010 - 02:40.

Postad 04 april 2010 - 20:03

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Mer information ang. det nya jailbreaket "Spirit", bevis på att det verkligen fungerar. Man har lyckats jailbreaka iPad med detta jailbreak.

Nu får vi ser hur långt det tar innan det kommer ;)

Postad 04 april 2010 - 20:10

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Okej, nu är det dags för mig att uppdatera min jailbreakade 3Gs lite... Jag har 3.0 på den och har inte brytt mig om att uppdatera, men nu är det vissa apps jag vill skaffa som inte verkar funka utan 3.1.

Hur ska man göra nu då? Jag har helt glömt av hur man gick till väga. Sist följde jag en grym steg-för-steg-guide, men den kunde jag inte hitta nu. Vad jag har förstått ska man iaf INTE uppdatera till 3.1.3 så jag måste hitta firmware nånstans. Sen undrar jag även om det inte var nåt viktigt man skulle skriva ner? För länge sen läste jag att det är nån vital info på telefonen som försvinner i och med 3.1, nåt som man skulle säkerhetsspara innan man uppdaterade för annars var det förlorat för evigt. Stämmer det?

I övrigt, hur gör jag? Jag har tankat blackra1n och jag ska gå på jakt efter 3.1.2 firmware men mer än så minns jag inte. Bara koppla in iPhonen till datorn och starta blackra1n? ;)

Edit: Förut när jailbreaken kom så vet jag att man inte kunde låsa upp telefonen. Är det fixat nu eller? Att bli av med operatörslåset är det absolut viktigaste och största anledningen till att jag jailbreakar.

Edit2: Försökte uppdatera till 3.1.2... Har hämtat firmware och shift-klickar på uppdatera och letar upp den, men jag får ett felmeddelande som säger att min iphone inte kan använda det begärda bygget. Vad menas? Är det för att den är jailbreakad? Försökte återställa den med min 3.0-fil men det gav samma felmeddelande. Om jag bara klickar på "återställ" så kommer den väl uppdateras till 3.1.3? :/

Och ja, jag har lagt till sauriks server osv, ingen skillnad.

Redigerat av Me0w, 04 april 2010 - 22:30.

Postad 04 april 2010 - 23:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Vilken version av iTunes har du?

Redigerat av shapic, 04 april 2010 - 23:53.

Postad 05 april 2010 - 00:31

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vilken version av iTunes har du?

Senaste.

Edit: Prövade även iTunes 8.21 att återställa till 3.0/uppdatera till 3.1.2 men det gav samma felmeddelande. "This device isn't eligible for the requested build."

Redigerat av Me0w, 05 april 2010 - 00:46.

Postad 05 april 2010 - 01:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Senaste.

Vad dum jag är, det spelar ju ingen roll kom jag på...

Om du har en äldre iPhone 3GS (från v. 40 och tidigare) kan du skapa en custom firmware via PwnageTool och använda den i iTunes. (då dessa iPhones har en äldre Bootrom).

Dock krävs också att du tidigare har sparat din SHSH-fil via Cydia, för Apple har slutat signera alla andra firmwares än den senaste, 3.1.3. (Din status för SHSH ser du i Cydia, högst upp på första sidan). Då kan man genom att omdirigera iTunes till Sauriks server få iTunes att tro att Apple signerar äldre firmwares än 3.1.3. (Saurik = mannen bakom Cydia m.m).

Så, kontentan är: för att kunna installera firmwares äldre än 3.1.3 måste du
1) ha den gamla bootrom:en
2) ha din SHSH sparad via Cydia.

Läs här för mer info om detta:

http://blog.alltechr...gning-os-3-1-2/

http://www.saurik.com/id/12

Redigerat av shapic, 05 april 2010 - 01:21.

Postad 05 april 2010 - 02:44

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
När jag går in på Cydia så står det "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1.3" men jag fattar inte riktigt, hur kan det vara "sparat" för det? Så fort jag typ återställer/uppdaterar telefonen försvinner väl Cydia, då är det ju inte kvar längre?

Jag fick min iPhone den 20:e agusti eller så.

Postad 05 april 2010 - 09:48

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

När jag går in på Cydia så står det "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1.3" men jag fattar inte riktigt, hur kan det vara "sparat" för det? Så fort jag typ återställer/uppdaterar telefonen försvinner väl Cydia, då är det ju inte kvar längre?

Jag fick min iPhone den 20:e agusti eller så.

Det är sparat på Saurik's servrar.

Så, om du vill åtreställla till 3.1.2 med en custom firmware (för att behålla gamla basebande så att du kan låsa upp) så behöver du följa de steg som står i länken ovan.

Postad 05 april 2010 - 14:46

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Vilka steg? Det ena är en guide för att downgrada från 3.1 till 3.0 och det andra är en artikel.

Postad 05 april 2010 - 16:04

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Egentligen rätt nyttigt att läsa allt, men scrolla ner till "Bypassing the Overlord"; och lägg till det som ska läggas till i Hosts-filen (står hur man gör).

Sen behöver du skapa en custom firmware där du har firmware 3.1.2 med äldre baseband. Görs smidigast via PwnageTool. Google it!

Kolla denna för lite hjälp: http://www.howardfor...d.php?t=1622265

Postad 05 april 2010 - 17:05

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Egentligen rätt nyttigt att läsa allt, men scrolla ner till "Bypassing the Overlord"; och lägg till det som ska läggas till i Hosts-filen (står hur man gör).

Sen behöver du skapa en custom firmware där du har firmware 3.1.2 med äldre baseband. Görs smidigast via PwnageTool. Google it!

Kolla denna för lite hjälp: http://www.howardfor...d.php?t=1622265

Mjaha, men det där första har jag redan gjort:

Och ja, jag har lagt till sauriks server osv, ingen skillnad.

Är inte PwnageTool endast för Mac?

Postad 05 april 2010 - 20:21

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Jo det är det. Har du inte mac får du ladda ned någon annans custom ipsw. Se till så att det är det äldre baseband samt firmware 3.1.2.

Postad 06 april 2010 - 21:45

hani95
  • hani95
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone 3G S som är låst till Tre, jag vill låsa upp den för att använda Tele2-sim. Ska jag uppdatera min iPhone till 3.1.3 och vänta på det nya "Jailbreaket" eller ska jag "jailbreaka" nu med hjälp av denna guiden; zhttp://www.zulan.se/mobiltelefoni/nu-kan-man-aven-lasa-upp-3-1-2-iphone/ ?

Tack på förhand!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.