Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 03 December 2008 - 12:17
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Efter två års konstanta problem med den enda HD boxen som funnits att tillgå, kommer då äntligen ett alternativ till densamma. Med alla problem som har varit tänker man sig kanske att Comhem skulle sälja den nya boxen till ett rimligt pris. I stället gör de precis som de brukar göra, spottar sina kunder i ansiktet och mjölkar dom på allt de kan. Comhem är utomordentligt bra på att utnyttja sina kunder till bristningsgräsen. 5000kr utan abb och 4000kr med abb. Vilket hån!!!
Inte nog med det. Stackarna som trots allt slår till och köper boxen för 5000kr, får veta att tyvärr kommer ni inte att få i gång boxen förrän i morgon eftersom dom glömt att registrera serienumren
Som Comhem kund är man dock härdad. Allting är precis som det brukar vara.
Redigerat av MacGam, 03 December 2008 - 12:18.
Postad 03 December 2008 - 12:23
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Efter två års konstanta problem med den enda HD boxen som funnits att tillgå, kommer då äntligen ett alternativ till densamma. Med alla problem som har varit tänker man sig kanske att Comhem skulle sälja den nya boxen till ett rimligt pris. I stället gör de precis som de brukar göra, spottar sina kunder i ansiktet och mjölkar dom på allt de kan. Comhem är utomordentligt bra på att utnyttja sina kunder till bristningsgräsen. 5000kr utan abb och 4000kr med abb. Vilket hån!!!
Inte nog med det. Stackarna som trots allt slår till och köper boxen för 5000kr, får veta att tyvärr kommer ni inte att få i gång boxen förrän i morgon eftersom dom glömt att registrera serienumren
Men vad den kostar UTAN bindningstid styr knappast Com Hem över, det finns ju betydligt fler än dom som säljer den utan abonnemang och dessutom tycker jag faktiskt inte att det är speciellt dyrt i jämförelse med vad andra HD PVR boxar kostar. För det är ju faktiskt, precis som någon tidigare skrivit, en helt ny box och då blir priset därefter. Det är väl i sådant fall vad den kostar MED abonnemang som man kan tycka vad man vill om...
Redigerat av BrittBastard, 03 December 2008 - 12:24.
Postad 03 December 2008 - 12:25
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Jag tillhör stackarna men köper man via comhem får man den nästa vecka :-) Jag kom på att när jag köpte min första Pioneer DvD med 80 Gb HDD kostade den 13 000:- och jag blev så impad att jag köpte 2 LOL 26.000:- som samlar damm from nästa vecka Så 5000 är rena freeware priset ... Gäller att ha ett visst sinne för humor om man gillar elektronik och nytt shit ROFL
Postad 03 December 2008 - 12:31
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Com hem kommer köra lite annorlunda på denna box mot föregående boxar. Denna box kommer inte gå att köpa genom comhem rakt av utan man måste köpa av en återförsäljare. Vad jag har hört finns det bara 800 enheter i hela sverige denna sändning innan jul och då menar jag mellan ALLA återförsäljare. Tillgången kommer att vara väldigt begränsad. Nästa sändning kommer efter Jul
Är prissättningen ett steg i det här arbetet? Skräm bort alla kunder från att köpa direkt av ComHem och låt återförsäljarna sälja boxarna 1000-1500:- billigare. Kanske vill ComHem att kunderna kommer med eventuella klagomål på boxen till återförsäljarna istället för direkt till ComHem..
Postad 03 December 2008 - 12:56
Ljudkällarn
-
Ljudkällarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Själv har jag varit runt på 4 olika elektronik kedjor på backaplan i Gbg på morgonen, inte en enda utav dom hade fått in dom i lager. Frustrerande..
Varför inte ta sig till Stigbergstorget/liden...här finns de fortfarande på lager :-) Vi har valt följande prissättning - Ren box 4.990.- - Box med 12mån ComHem 8 favoriter HD 3.990.- - Box med 24mån ComHem 8 favoriter HD 3.490.- Vid tillval av Canal+ Total eller ViasatSport/TV1000 görs ett avdrag på ytterligare 500.- Har man en bindningstid som är längre än 3 månader och vill få boxen subventionerad måste man vända sig till ComHems support för att teckna och förlänga abonnemanget..tyvärr binder de alltid upp på 24mån+det som finns kvar på befintligt abonnemang. Mvh LK
Redigerat av Ljudkällarn, 03 December 2008 - 13:02.
Postad 03 December 2008 - 13:01
Unregisteredbdd665db
-
Unregisteredbdd665db
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Varför inte ta sig till Stigbergstorget/liden...här finns de fortfarande på lager :-)
Vi har valt följande prissättning
- Ren box 4.990.- - Box med 12mån ComHem 8 favoriter HD 3.990.- - Box med 24mån ComHem 8 favoriter HD 3.490.- Vid tillval av Canal+ Total eller ViasatSport/TV1000 gör ett avdrag på ytterligare 500.-
Mvh LK
Finns dom kvar när jag slutar jobbet så kan ni räkna med att jag dyker upp.
Postad 03 December 2008 - 13:11
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Boxen ligger uppe på Experts hemsida nu. 4899 på nätet och 4998 i butik. Står inget dock om priser om man tecknar sig för abonnemang. Kollade lagersaldot i butik i Stockholm också. Finns endast i Bromma, slut i alla andra. http://www.expert.se...aspx?id=3033573Edit: Kollade lagersaldot för hela Sverige. Finns i fyra butiker, annars slut överallt. Verkar vara tryck på denna .
Redigerat av Gandolf, 03 December 2008 - 13:15.
Postad 03 December 2008 - 13:12
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Vilka butiker har prisgaranti?
Här ska förhandlas!
Köpte på Elgiganten... undrar om dom har...?
Postad 03 December 2008 - 13:21
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Boxen ligger uppe på Experts hemsida nu. 4899 på nätet och 4998 i butik. Står inget dock om priser om man tecknar sig för abonnemang. Kollade lagersaldot i butik i Stockholm också. Finns endast i Bromma, slut i alla andra. http://www.expert.se...aspx?id=3033573
Edit: Kollade lagersaldot för hela Sverige. Finns i fyra butiker, annars slut överallt. Verkar vara tryck på denna .
Slut är det nog inte dom har inte har packat upp och lagt dom i systemet än. Vilket fall var det så i den Expert butik jag kollade, hoppades få dom med posten idag som inte hade kommit än.
Postad 03 December 2008 - 13:22
lpo
-
lpo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det verkar som bra priskonkurrens gäller vlket är glädjande! Att ComHem ligger över några ÅF är väl inget att klaga på utan vill ÅF sänka sina marginaler så ska vi konsumenter vara glada. Vissa ÅF verkar ge närmare 2000 kr i rabatt och om det är prisvärt eller inte får väl var och en bedöma
Postad 03 December 2008 - 13:23
cozmic
-
cozmic
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hepp, shoppade en på Expert i Kista för 2995:- 24mån bindning med medium 8 favoriter hd samt syskonabonnemang. De hade bara fått in 5 stycken.
Redigerat av cozmic, 03 December 2008 - 13:25.
Postad 03 December 2008 - 13:25
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
Var inne i Expert Sundbyberg, och de hade inte fått in den än, men den skulle dyka upp under dagen. Alltså kan man inte riktigt lita på det lagersaldot som står på internetsidan.
Redigerat av Snudge, 03 December 2008 - 13:49.
Postad 03 December 2008 - 13:27
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Expert säljer dom för 2995:- vid 24 mån bindning antingen med Medium 8 Fav HD eller Medium 8 Fav + HD paketet.
Har pratat med flera Expert (3 st) och alla säljer för det.
Ska själv hämta min box efter jobbet
/jocke
Postad 03 December 2008 - 13:35
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Slut är det nog inte dom har inte har packat upp och lagt dom i systemet än. Vilket fall var det så i den Expert butik jag kollade, hoppades få dom med posten idag som inte hade kommit än.
Var inne i Expert Sundbyberg, och de hade inte fått in den än, men den skulle dyka upp under dagen. Alltså kan man inte riktigt lita på det lagersaldot som står på internetsidan.
Då kanske man ska göra en avstickare förbi Expert på väg hem från jobbet då. Egentligen borde jag sitta i guldsits gentemot Comhem med 0 månader kvar i bindningstid på Large, Canal+ total, Viasat sport paketet och säsongskortet. Men enligt uppgift i tråden verkar dom inte vilja gå lägre än 3995. Skandal.
Postad 03 December 2008 - 13:38
Crax
-
Crax
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vilka butiker har prisgaranti? Här ska förhandlas! Köpte på Elgiganten... undrar om dom har...?
Elgiganten har lokal prisgaranti, varan måste alltså finnas i lager hos en fysisk butik inom en radie av ca 5 mil för att du ska kunna utnyttja prisgarantin.
Postad 03 December 2008 - 13:39
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Det snackas en hel del om olika priser och olika allternativ, bindningstider etc...
Vad blir priset för oss som redan är kunder hos Comhem? Det finns ju människor som vill skaffa sig den nya PVR HD-boxen och har redan Medium 8 Fav HD! Kan man köpa den här boxen ändå? Under vilka villkor då?
Själv har jag Medium 8 fav HD, 24 månader (14 månader kvar). Hur mycket får jag betala för PVR HD-boxen?
Postad 03 December 2008 - 13:43
Crax
-
Crax
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det snackas en hel del om olika priser och olika allternativ, bindningstider etc...
Vad blir priset för oss som redan är kunder hos Comhem? Det finns ju människor som vill skaffa sig den nya PVR HD-boxen och har redan Medium 8 Fav HD! Kan man köpa den här boxen ändå? Under vilka villkor då?
Själv har jag Medium 8 fav HD, 24 månader (14 månader kvar). Hur mycket får jag betala för PVR HD-boxen?
Man kan då få den för "kampanjpris" om du lägger på 24 månader på din nuvarande bindningstid. Eller köpa den helt utan rabatt och då har du kvar dina nuvarande 14 mån.
Postad 03 December 2008 - 13:48
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Man kan då få den för "kampanjpris" om du lägger på 24 månader på din nuvarande bindningstid. Eller köpa den helt utan rabatt och då har du kvar dina nuvarande 14 mån.
Får man verkligen lägga ihop hur lång bindningstid som helst? Brukar det inte vara först när man har några enstaka månader kvar som man får förlänga?
Postad 03 December 2008 - 13:50
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
Ringde Expert i Globen också (där jag köpte min TV). De hade c:a 35 boxar kvar, men det var konstant åtgång på dem. Han sa c:a 3000:- när man tecknade Medium 8 favoriter HD, men om man (som jag) ville förlänga sitt Large så kostade boxen c:a 3300:- Olika priser för olika abbonemang alltså.
Postad 03 December 2008 - 13:50
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Expert säljer dom för 2995:- vid 24 mån bindning antingen med Medium 8 Fav HD eller Medium 8 Fav + HD paketet. Har pratat med flera Expert (3 st) och alla säljer för det.
Ska själv hämta min box efter jobbet
/jocke
Vad för paket lutar det åt för dig? Vet inte om medium 8 favoriter hd räcker för att täcka de kanaler man vill ha?
Postad 03 December 2008 - 13:51
Crax
-
Crax
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Får man verkligen lägga ihop hur lång bindningstid som helst? Brukar det inte vara först när man har några enstaka månader kvar som man får förlänga?
Så har jag fått förklarat av kundtjänst. Men sen kan man ju inte alltid lita på vad dem säger. Nästan gång man ringer kan man ju få ett helt annat svar.
Postad 03 December 2008 - 13:51
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Skall bli jäkligt kul (eller inte) att se vad dom erbjuder när jag ringer, jag har 12 mån kvar på mitt 24 mån avtal, detta betyder som många av er vet att jag haft en hjälpligt fungerande HD box i mindre än 1 månad, d.v.s 11 månaders svordomar. Jag har valt att avstå från tidigare förslag om kompensationer (patetiska) i hopp om att få denna box till ett förmånligt pris då den släpps. Jag tror vi alla vet vad dom kommer att lämna för svar
Redigerat av ClarkOne, 03 December 2008 - 13:52.
Postad 03 December 2008 - 14:01
Johnnie
-
Johnnie
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Undrar vad Comhem kan erbjuda mig då jag inte har någon bindningstid kvar på allt, dvs bredband, TV och telefoni. Jag kan binda mig i 24 månader på allt vilket borde ge mig ett mycket bra pris tycker jag!
Postad 03 December 2008 - 14:02
Ljudkällarn
-
Ljudkällarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Finns dom kvar när jag slutar jobbet så kan ni räkna med att jag dyker upp.
Det står en box här med ditt namn på
Redigerat av Ljudkällarn, 03 December 2008 - 14:02.
Postad 03 December 2008 - 14:02
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vad för paket lutar det åt för dig? Vet inte om medium 8 favoriter hd räcker för att täcka de kanaler man vill ha?
Det lutar åt att ta Medium 8 Fav + HD paketet, Det känns visserligen lite dyrt för dom få kanalerna. Jag tycker att jag missar lite för mycket om jag ska välja bort ur Medium 8 Fav (dottern blir nog arg om inte barnkanalerna är kvar i morgon  ) Även om det är 24 mån på bindningstiden så känns det som om man inte kommer att byta box närmaste tiden iallafall, sen har jag ju ett av dom "billigaste" abb så det går ju alltid att gå upp. Det ända är väl om man vill byta leverantör.. /Jocke
Postad 03 December 2008 - 14:03
TheFox
-
TheFox
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Är säker att det är så innan jul men sen kanske den kommer även via comhem direkt. Men bästa nyheten enligt min åsikt är att Syskon från och med imorgon går att teckna på HD abonemanget.
Jag pratade med ComHem för några dagar sedan och fick då beskedet att det var omöjligt att få syskonabonemang till "8 favoriter HD". Är det någon som kan bedräfta att syskon-kort nu är möjligt till "8 favoriter HD"? Finns det att utläsa på ComHem.se någonstans?
Postad 03 December 2008 - 14:04
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Då har comhehm avviserat ett pris på sin hemsida: http://www.comhem.se...m_HDPVR-box.pdf(Ber om ursäkt på förhand om detta redan var känt, men det är många kommentarer i tråden just nu).
Postad 03 December 2008 - 14:06
lpo
-
lpo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag pratade med ComHem för några dagar sedan och fick då beskedet att det var omöjligt att få syskonabonemang till "8 favoriter HD". Är det någon som kan bedräfta att syskon-kort nu är möjligt till "8 favoriter HD"? Finns det att utläsa på ComHem.se någonstans? http://www.comhem.se...yskonabonnemang
Postad 03 December 2008 - 14:08
Andl
-
Andl
-
Rookie
-
5 inlägg
Synd att se att ComHem är så dryga mot sina kunder. Själv ringde jag imorse för att se vilket erbjudande dom kunde ge till någon som varit kund i 8 år nu och trodde man skulle sitta i en bra sitts eftersom alla bindningstider på mitt medium paket och Canal plus gått ut för länge sen. Fick samma svar som alla andra, 3995:- med 24 månader bindningstid. Efter att ha läst här på forumet så ringde jag igen för att höra om det gjorde någon skillnad om jag köpte den som ny kund, alltså sa upp allt det jag hade och signade mig på nytt. Fick svaret att det var exakt samma pris som gällde och att det var omöjligt att sälja den billigare, skulle ju också vara tvungen att binda mig i 12 månader på Canal plus eftersom jag ville ha den. Eftersom jag varit kund så länge så kunde dom vara schyssta och bjuda på frakten. Vilket Hån!
Postad 03 December 2008 - 14:08
Crax
-
Crax
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag pratade med ComHem för några dagar sedan och fick då beskedet att det var omöjligt att få syskonabonemang till "8 favoriter HD". Är det någon som kan bedräfta att syskon-kort nu är möjligt till "8 favoriter HD"? Finns det att utläsa på ComHem.se någonstans?
Nu står följande på hemsidan: "Om du abonnerar på Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter, Large eller Medium 8 favoriter HD, kan du teckna Syskonabonnemang (ett sk. tvillingabonnemang) för 99:-/mån. Välj mellan 0, 12 eller 24 månaders bindningstid och betala från 1:- för digital-boxen. Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler eller Pay-per-view i Syskonabonnemanget." Är rätt säker på at det igår stod: "Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler, HD-kanaler eller Pay-per-view i Syskonabonnemanget."
Postad 03 December 2008 - 14:11
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Läser man texten på följande länk så ser det ut som att det ska fungera. Men dom har ju haft fel uppgifter på hemsidan förr. http://comhem.se/por...yskonabonnemangOm du abonnerar på Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter, Large eller Medium 8 favoriter HD, kan du teckna Syskonabonnemang (ett sk. tvillingabonnemang) för 99:-/mån.
Välj mellan 0, 12 eller 24 månaders bindningstid och betala från 1:- för digital-boxen. Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler eller Pay-per-view i Syskonabonnemanget.
Postad 03 December 2008 - 14:16
lpo
-
lpo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Synd att se att ComHem är så dryga mot sina kunder. Själv ringde jag imorse för att se vilket erbjudande dom kunde ge till någon som varit kund i 8 år nu och trodde man skulle sitta i en bra sitts eftersom alla bindningstider på mitt medium paket och Canal plus gått ut för länge sen. Fick samma svar som alla andra, 3995:- med 24 månader bindningstid. Efter att ha läst här på forumet så ringde jag igen för att höra om det gjorde någon skillnad om jag köpte den som ny kund, alltså sa upp allt det jag hade och signade mig på nytt. Fick svaret att det var exakt samma pris som gällde och att det var omöjligt att sälja den billigare, skulle ju också vara tvungen att binda mig i 12 månader på Canal plus eftersom jag ville ha den. Eftersom jag varit kund så länge så kunde dom vara schyssta och bjuda på frakten. Vilket Hån!
Jag har haft min lokaltidning i ca 20 år men jag har samma pris som alla andra kunder! Så är det även för el, hyra mm. Usch så illa behandlad jag är  Alla bolag måste ha lärt sig av ComHem  Sorry för OT för denna tråd är om boxen och inte det vanliga gnället på ComHem. Kul att få testa den imorgon och se om man ska svära då
Redigerat av lpo, 03 December 2008 - 14:18.
Postad 03 December 2008 - 14:29
Unregistered70548d84
-
Unregistered70548d84
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu står följande på hemsidan: "Om du abonnerar på Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter, Large eller Medium 8 favoriter HD, kan du teckna Syskonabonnemang (ett sk. tvillingabonnemang) för 99:-/mån.
Välj mellan 0, 12 eller 24 månaders bindningstid och betala från 1:- för digital-boxen. Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler eller Pay-per-view i Syskonabonnemanget."
Är rätt säker på at det igår stod: "Du kan tyvärr inte titta på Tillvalskanaler, HD-kanaler eller Pay-per-view i Syskonabonnemanget."
Helt riktigt att de ändrat det idag.
Postad 03 December 2008 - 14:49
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tar bort...
Redigerat av Tompa123, 03 December 2008 - 14:53.
Postad 03 December 2008 - 14:50
dalrok
-
dalrok
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Fick boxen för 2999:- på de självutnämnda experterna i Femmanhusets källare i Göteborg (24 mån bindningstid). Nu väntar jag bara på TV4 Science Fiction HD  så är min lycka gjord..!
Postad 03 December 2008 - 14:52
lpo
-
lpo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det lutar åt att ta Medium 8 Fav + HD paketet, Det känns visserligen lite dyrt för dom få kanalerna. Jag tycker att jag missar lite för mycket om jag ska välja bort ur Medium 8 Fav (dottern blir nog arg om inte barnkanalerna är kvar i morgon )
Även om det är 24 mån på bindningstiden så känns det som om man inte kommer att byta box närmaste tiden iallafall, sen har jag ju ett av dom "billigaste" abb så det går ju alltid att gå upp. Det ända är väl om man vill byta leverantör..
/Jocke
Jag köpte boxen med HD 8 favoriter men bytte via ComHem till Medium. Boxen blev ca 2000 kr billigare än utan abb.
Postad 03 December 2008 - 15:01
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Ok då har man boxen i hallen  . Köpte den på Expert i Västra Frölunda med Medium +HD-paketet, fritt fram till mars o sedan 299:- i 18 månader. Boxen kostade 2999 :-. Nu är det bara o vänta tills den är reggad....
Postad 03 December 2008 - 15:29
timbac
-
timbac
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag har också införskaffat mig en box, mycket trevlig för övrigt =) köpte den på Expert i globen för 2999:- med 24mån 8favoriter HD, dom har ett bra gäng kvar också. Kollade och el-giganten tar 3995:- för samma grej =)
Postad 03 December 2008 - 16:20
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Då är det ju bara att påpeka priset för El Giganten så får dem ta 2950 el 2890 kanske!!
Postad 03 December 2008 - 16:30
rupertp
-
rupertp
-
Rookie
-
1 inlägg
Kollade och el-giganten tar 3995:- för samma grej =)
Det varierar tydligen, jag köpte den för 2990:- hos El-Giganten Linköping (med Medium 24 mån 8 fav HD).
Postad 03 December 2008 - 16:38
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Jag har också införskaffat mig en box, mycket trevlig för övrigt =) köpte den på Expert i globen för 2999:- med 24mån 8favoriter HD, dom har ett bra gäng kvar också. Kollade och el-giganten tar 3995:- för samma grej =)
Det varierar tydligen, jag köpte den för 2990:- hos El-Giganten Linköping (med Medium 24 mån 8 fav HD).
..och jag i Umeå för 2190:- fast då även med 12 mån Canal+ Total. Utan Canal+ skulle jag mest troligt fått betala kring 2600-2700:-. Fast då får jag vänta ett par dagar på boxen. Jag gjorde inga försök att pruta. Förmodligen beror väl djungeln på att kedjorna inte hunnit gå ut med rekomendationerna så här på första dagen och då är det upp till varje försäljare hur mycket han vill krama ur. De som har koll på efterfrågan håller nog uppe priset men killen jag pratade med visste knappt nått alls om boxen. Han var tvungen att gå igenom sin mail för att se om dom ens sålde boxen...
Postad 03 December 2008 - 17:11
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Läser man texten på följande länk så ser det ut som att det ska fungera. Men dom har ju haft fel uppgifter på hemsidan förr. http://comhem.se/por...yskonabonnemang
De har nyss ändrat till att tillåta synkonabb med 8fav HD. Gick ej tidigare.
Postad 03 December 2008 - 17:11
Unregisterede68df972
-
Unregisterede68df972
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Så där, nu är boxen hemma. 4795 kr utan bindningstid, efter lite prutande.
Oerhört störande dock att man inte kan använda den redan ikväll.
Postad 03 December 2008 - 17:14
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Vem är först med att prova byta ut hårddisken mot en 500GB?
Postad 03 December 2008 - 17:39
Unregisteredbf3c9491
-
Unregisteredbf3c9491
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Verkar vara väldigt varierande priser. Var på Euronics i dag och de skulle få in boxen i morgon. De skulle enligt säljaren ta 2495:- med medium +hd paket 24mån. Men om det stämmer återstår att se i morgon.
Postad 03 December 2008 - 17:51
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Förvirringen verkar total på vissa butiker, jag har precis hämtat min box och tecknat mig för Medium 8 Fav + HD paketet. Fick det för 2995:-. Men när jag ringer till Comhem så finns det varken bindningstid eller HD paket på mitt abb, Det borde väl dom ha lagt på direkt i butiken?
Troligtvis så upptäcker dom väl det så småningom men man kan ju alltid hoppas
Är det någon som vet om man måste byta korten när man väljer HD paketet eller har butiken bara gjort fel (jag fick med mig nya kort)
/jocke
Postad 03 December 2008 - 18:11
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Förvirringen verkar total på vissa butiker, jag har precis hämtat min box och tecknat mig för Medium 8 Fav + HD paketet. Fick det för 2995:-. Men när jag ringer till Comhem så finns det varken bindningstid eller HD paket på mitt abb, Det borde väl dom ha lagt på direkt i butiken?
Troligtvis så upptäcker dom väl det så småningom men man kan ju alltid hoppas
Är det någon som vet om man måste byta korten när man väljer HD paketet eller har butiken bara gjort fel (jag fick med mig nya kort)
/jocke
Ja och nej, har du någorlunda nytt kort innan ska du nog inte behöva byta. Dock så måste de ha ett kortnummer så det blir enklare att skicka med ett nytt till alla än att be kunden rota runt hemma efter det gamla och sen komma fram till att 50% måste byta ändå.
Postad 03 December 2008 - 18:39
nohrborg
-
nohrborg
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
All right här är dealen jag fick på Expert i Gallerian:
Befintlig kund utan bindningstid på någonting:
Medium + Viasat Sport (fritt tom 1/3-09 sen 18 mån bindning)
HD-paketet - 24 mån
C+Tot - 24 mån
Säsongskortet -12 mån
Allt detta har jag redan utom att jag nu passade på att byta ner från Large -> Medium
När jag gick med på garantiförlängningen (+4 år @ 999:-) blev slutnotan 2498:- (varav 999:- är Experts garanti).
Box: 4999:-
5 års Expertgaranti : 999:-
Rabatt: -3500:-
Summa: 2498:-
Hur mycket av rabatten som beror på garantin kan man ju spekulera i, men eftersom jag ändå betalar för alla de kanaler jag band upp mig på, känner jag mig rätt nöjd.
Redigerat av nohrborg, 03 December 2008 - 18:40.
Postad 03 December 2008 - 18:47
CbbLe
-
CbbLe
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
ringde just expert bromma och dom tar 2995:- för 24 mån bindningstid (medium 8 favoriter hd) däremot hade dom problem med leverantörer så den kommer nästa vecka.
Postad 03 December 2008 - 18:54
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
ringde just expert bromma och dom tar 2995:- för 24 mån bindningstid (medium 8 favoriter hd) däremot hade dom problem med leverantörer så den kommer nästa vecka.
Har just inhandlat en box från Expert Hötorget. Den fick in nya ex för typ en timma sedan. Det kan var värt ett försök. Om nu inte alla redan är förbokade... Samma pris som i Bromma... Edit:Jag fick nya kort för både boxen och mitt syskonabbonemang...
Redigerat av Tompa123, 03 December 2008 - 19:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|