Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 december 2008 - 11:51

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Det är riktigt, men det hade ju ingen annan heller...

Jag letar ofta information på nätet och det finns mycket som är rena lögner, det är där mitt omdöme som konsument kommer in för att sålla bort det felaktiga från det riktiga.

Visst kunde PJ haft bättre koll på Kameraexperten, men det finns ju inget som säger att inte tex komplett helt plötsligt för för sig att köra en blåsning... Helt omöjligt att förutse..

Tyvärr kommer denna typen av lurendrejerier alltid att förekomma...

//Andreas

Håller med dig för fullt, det är upp till konsumenten att sålla bland den info man får. Men nu har dom vänt sig till en produkt som erbjuder sig sin hjälp för att handla. Kanske prisjakt ska ändra sin info om vad sidan är till för. Det är svårt hur man ska ställa sig till om prisjakt har en felande produkt eller inte. Klart behöver dom se över sin tjänst.

Redigerat av Unregistered764a9dd3, 18 december 2008 - 13:01.

Postad 18 december 2008 - 11:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Men google säger inte, sök på oss så ska vi hjälpa dig att fatta rätt beslut. Det tycker jag däremot prisjakt gör.

Skulle vara mycket intressant att få veta vart du kan läsa vart Prisjakt säger exakt dessa ord?

Tror du nog missat följande i din egen mening "hjälpa dig att fatta rätt beslut". Just det, hjälpa DIG att fatta DITT eget beslut, inte fatta det ÅT dig.

Har man sen inte förmågan att själv dra bra slutsatser med hjälp av information från omvärlden så är det knappast världens fel, eller hur?

Postad 18 december 2008 - 11:54

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Ja man är ju korkad att man alls blandat sig in i Prisjakt överhuvudtaget- Varför finns ni egentligen, ni ställer ju bara till med elände... vad gör ni för nytta, är er uppgift att kalla oss för korkade???

Det tråkiga är att prisjämförelsesajter i 999 999 fall av 1000 0000 gjort konsumenten stor hjälp helt gratis, och att KE nu är undantaget från regeln. Säg mig om det finns NÅGON idiotsäker produkt/tjänst, dvs som ALDRIG felar?

Och som redan är skrivet - hade DU eller övriga lurade av KE betalat Prisjakt för tjänsten då hade ni all rätt att klaga och lämna in stämning mot en tjänst som inte fungerat som utlovat.

Du kunde t ex ha betalat mig 100 spänn och jag hade varnat dig för KE, gjorde det dock redan helt gratis den 2 dec i början av denna tråd och jag var inte ensam om att tidigt ge en viss varning för att framförallt inte betala i förskott till KE, och att det alltid är en risk att betala i förskott oavsett butik.

Men sen är steget helt naturligt långt innan prisjakt officiellt kan gå ut med en allvarlig varning för en speciell butik, särskilt då det är en butik som tidigare skött sig mycket väl och då butiken inte gjort något egentligt fel vid det tillfället - försenade leveranser är inget ovanligt.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 12:13.

Postad 18 december 2008 - 11:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ja man är ju korkad att man alls blandat sig in i Prisjakt överhuvudtaget- Varför finns ni egentligen, ni ställer ju bara till med elände... vad gör ni för nytta, är er uppgift att kalla oss för korkade???

Ja....du sa det själv för du kan förhoppningsvis inte varit seriös när du skrev detta? :huh:

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 11:57.

Postad 18 december 2008 - 11:57

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Håller med dig för fullt, det är upp till konsumenten att sålla bland den info man får. Men nu har dom vänt sig till en produkt som erbjuder sig sib hjälp för att handla. Kanske prisjakt ska ändra sin info om vad sidan är till för. Det är svårt hur man ska ställa sig till om prisjakt har en felande produkt eller inte. Klart behöver dom se över sin tjänst.

Har du överhuvuid taget läst den infotext som finns på deras hemsida eller har du bara läst några rubriker och dragit egna slutsatser?
Vad i den tjänst de erbjuder är fel?

Vad skulle prisjakt ha gjort annorlunda?

Postad 18 december 2008 - 12:03

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har du överhuvuid taget läst den infotext som finns på deras hemsida eller har du bara läst några rubriker och dragit egna slutsatser?
Vad i den tjänst de erbjuder är fel?

Vad skulle prisjakt ha gjort annorlunda?

Ställa högre krav på de som de väljer att ha med och satsa mer på kompetensutveckling för sina anställda.

Redigerat av Ö-kalix, 18 december 2008 - 12:03.

Postad 18 december 2008 - 12:06

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Ställa högre krav på de som de väljer att ha med och satsa mer på kompetensutveckling för sina anställda.

Vilka krav skulle man ha ställt i detta fall som ändrat läget? Och var har man utgett sig för att leverera sådana tjänster?

Postad 18 december 2008 - 12:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Varför då inte komma med konkreta förslag på hur detta skulle gå till istället?

Högre krav på vilket sätt?

Hur upprätthålla dessa krav?

Kompetensutveckling inom vadå?

Då menar jag seriösa och realistiskt genomförbara sådana, men det kanske är för mycket begärt i ditt fall?

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 12:10.

Postad 18 december 2008 - 12:14

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vet ni inte ens det?
Alla har väl utvecklingsområden

och du vad menar du med det sista??? mycket begärt i ditt fall - jobbar du för prisjakt?

Här har du en tydlig sak som du måste lära dej. att sluta upp med att vara spydig -

Postad 18 december 2008 - 12:17

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Varför då inte komma med konkreta förslag på hur detta skulle gå till istället?

Högre krav på vilket sätt?

Hur upprätthålla dessa krav?

Kompetensutveckling inom vadå?

Då menar jag seriösa och realistiskt genomförbara sådana, men det kanske är för mycket begärt i ditt fall?

Ett högre krav kan vara att Prisjakt inte tillåter butker som inte har en fysisk besöksadress, t ex KE som bara hade en postbox. På KE:s sida står det även att det är inte är möjligt att hämta ut varor hos KE, vilket är en sak som jag direkt tog till mig som en alarmsignal då det visar på att butiken helst inte vill träffa sina kunder, alt. har så liten och dålig organisation att de inte har tid eller vill prioritera detta som kallas "SERVICE".

En fysisk besöksadress är det första jag kollar upp om jag stöter på en okänd nätbutik, även om jag inte kan besöka butiken, och oavett tidigare kundomdömen. Lägg detta till en plötslig ändring till endast förskottbetalning, rejält sänkta priser och detta även på helt nya produkter och jag undvek KE.

Men nu vet jag inte hur adresser m.m. förändats för KE under den senaste tiden då butiken i bakgrunden bytt ägare/konstallation åtminstone 2 ggr de senaste 1,5 åren.

EDIT: VÄRT ATT NÄMNA - De två stora julscamen på senare tid , E-outlet och nu KE har båda bara haft en postbox som besöksadress.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 12:36.

Postad 18 december 2008 - 12:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Vet ni inte ens det?

och du vad menar du med det sista??? mycket begärt i ditt fall - jobbar du för prisjakt?

Här har du en tydlig sak som du måste lära dej. att sluta upp med att vara spydig -

Nä jag vet inte vad de anställd på Prisjakt har för utbildning eller områden att utveckla sig i, men du tycks ju veta det med tanke på det du skriver och begär?

Du har däermot inte valt att besvara frågorna jag ställde?

Med det sista menade jag precis det jag skrev, för du har hittils inte verkat gå att föra ett logiskt resonemang med. Speciellt inte med tanke på vad du skrivit i dina inlägg. Men jag blir gärna bevisad fel.

Nä du jag jobbar inte för Prisjakt, men man skulle ju kunna tro att du däremot jobbar för en konkurent till Prisjakt med tanke på dina ordval.

Sen är det skillnad på att vara spydig och att bemöta uppenbart dumma resonemang med motfrågor och säga sin åsikt om dessa.

Men jag antar att det är lättare att ge kritik än att få?

Ett högre krav kan vara att Prisjakt inte tillåter butker som inte har en fysisk adress, t ex KE som bara hade en postbox. På KE:s sida står det även att det är inte är möjligt att hämta ut varor hos KE, vilket är en sak som jag direkt tog till mig som en alarmsignal.

Det är faktiskt det första jag kollar upp om jag stöter på en okänd nätbutik, även om jag inte kan besöka butiken, och oavett tidigare kundomdömen. Men nu vet jag inte hur adresser m.m. förändats för KE under den senaste tiden då butiken i bakgrunden bytt ägare/konstallation åtminstone 2 ggr de senaste 1,5 åren.

Mvh JB

Äntligen ett givande, seriöst och bra inlägg och tips!

Fler?

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 12:24.

Postad 18 december 2008 - 12:24

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
<ignore>Ö-kalix</ignore>

Postad 18 december 2008 - 12:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på svar på dina begärda åtgärder?

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 12:28.

Postad 18 december 2008 - 12:27

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vi slutar här Detta börjar likna pajkastning. De finns andra här som jag får ett högre utbyte att prata med.

Postad 18 december 2008 - 12:32

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Vet ni inte ens det?

Inlägget tyder på att du inte har något konkret att komma med. Är det så?
är det så att du är fustrerad över att du blivit blåst av idioter och gärna skulle vilja lägga skulden för att du blivit lurad på någon annan?
Än en gång:
1. VAD ska prisjakt förbättra?
2. VAd skulle de ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?
3. Har du ens läst informationen om prisjakt och vad de erbjuder och vad de ger för råd eller har du bara läst lite info på sidan och några rubriker och dragit egna slutsatser?
4. Hur har du tagit ställning till https://www.prisjakt...php?t=konsument råd 4?

Kan du svara på de enkal frågorna eller är du ännu en av de som mumlar att det är andras fel och att du ska prata med din advokat .... men när det kopmmer till kritan har du inget att komma med?

Vi slutar här Detta börjar likna pajkastning. De finns andra här som jag får ett högre utbyte att prata med.

Det brukar vara så då man inte har något alls konkret att komma med.

Har full förståelse för att du är förbannad, men du har hittills inte kommit med NÅGOT som gör att det finns någon anledning att vara förbannad på prisjakt isf KE.

och NEJ jag har inget med prisjakt att göra ... och troligen inte heller övriga som undrar om du har något konkret att komma med eller om du bara vill skylla dina missar på andra?

Postad 18 december 2008 - 12:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Kan du svara på de enkal frågorna eller är du ännu en av de som mumlar att det är andras fel och att du ska prata med din advokat .... men när det kopmmer till kritan har du inget att komma med?

Är inte det uppenbart vid detta laget att så är fallet?

Kan man inte bemöta frågor på sina egna påståenden ska man nog inte slänga ur sig sådana heller.

Ett bra tips och livsråd för övrigt :huh:

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 12:33.

Postad 18 december 2008 - 12:35

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Ett högre krav kan vara att Prisjakt inte tillåter butker som inte har en fysisk besöksadress, t ex KE som bara hade en postbox. På KE:s sida står det även att det är inte är möjligt att hämta ut varor hos KE, vilket är en sak som jag direkt tog till mig som en alarmsignal då det visar på att butiken helst inte vill träffa sina kunder, alt. har så liten och dålig organisation att de inte har tid eller vill prioritera detta som kallas "SERVICE".

En fysisk besöksadress är det första jag kollar upp om jag stöter på en okänd nätbutik, även om jag inte kan besöka butiken, och oavett tidigare kundomdömen. Lägg detta till en plötslig ändring till endast förskottbetalning, rejält sänkta priser och detta även på helt nya produkter och jag undvek KE.

Men nu vet jag inte hur adresser m.m. förändats för KE under den senaste tiden då butiken i bakgrunden bytt ägare/konstallation åtminstone 2 ggr de senaste 1,5 åren.

De två stora julscamen på senare tid , E-outlet och nu KE har båda bara haft en postbox som besöksadress.

Mvh JB

Än en gång kloka och konkreta ord från Jonas!

Är inte det uppenbart vid detta laget att så är fallet?

Jo, det kan verka så, men jag brukar försöka hejda mig och låta folk förklara ... men blir det inte bättre än såhär så har du nog tyvärr rätt.

Kan man inte bemöta frågor på sina egna påståenden ska man nog inte slänga ur sig sådana heller.

Ett bra tips och livsråd för övrigt :huh:

Så sant, så sant ...

Postad 18 december 2008 - 12:39

Klingan1
  • Klingan1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Suck... 2 sidor pajkastning utan vettigt information , förutom det JB skrev:

Ett högre krav kan vara att Prisjakt inte tillåter butker som inte har en fysisk besöksadress,

Något som Prisjakt bore införa för att få det lite säkrare.

Postad 18 december 2008 - 12:40

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Inlägget tyder på att du inte har något konkret att komma med. Är det så?
är det så att du är fustrerad över att du blivit blåst av idioter och gärna skulle vilja lägga skulden för att du blivit lurad på någon annan?
Än en gång:
2. VAd skulle de ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?
3. Har du ens läst informationen om prisjakt och vad de erbjuder och vad de ger för råd eller har du bara läst lite info på sidan och några rubriker och dragit egna slutsatser?
4. Hur har du tagit ställning till https://www.prisjakt...php?t=konsument råd 4?

Ja jag har många synpunkter på Prisjakt- det är många som har det det är nog inte bara jag som "mumlar"
Vad jag först och främst måste säga är att Ni har väldigt svårt för att ta kritik.
Det budskap ni förmedlar är (framför allt det som framkommit här på forumet)

1. Era kunder som använder sig av era tjänster är korkade
2. Får skylla sig själv när man använder sig av era tjänster
3. Man får inte komma med negativ feed-back
ja listan kan göras längre...

Vad ni skall förbättra är:

Högre kundfokus (tänk efter vem är ni till för? för era partners, för oss eller för er själva )
Höja kvaliten på ert rankingsystem genom att ställa högre och tydligare krav (villkor) på de ni väljer att ha med

Postad 18 december 2008 - 12:46

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Ett högre krav kan vara att Prisjakt inte tillåter butker som inte har en fysisk besöksadress,

Det kan i alla fall stänga dörren ett grundläggande "scamknep", men det ger tyvärr inte 100% säkerhet för besökare på t ex Prisjakt, fortfarande måste besökaren vara medveten om tjänsten bara är ett stöd, och inget definitigt facit med skydd mot allt tråkigt som kan uppstå vid t ex en "medveten" konkurs, nya scamförsök eller liknande.

Ett annat tips för högre krav - inte tillåta butiker som BARA tillåter förskottsbetalning.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 18 december 2008 - 12:50.

Postad 18 december 2008 - 12:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Måste bara få flika in en sak angående den nämnda "pajkastningen".

Hela ursprunget till varför vi överhuvudtaget skriver i denna tråden verkar ha glömts bort eller missats helt från första början. Nämligen den att detta som nu drabbat många (tråkigt nog) dels inte kan skyllas på Prisjakt som så många tycks vilja göra och heller aldrig skulle hänt om bara folk agerat mindre godtroget och tagit sitt eget ansvar över vart deras pengar går.

Jag säger inte att det inte är högst sorgligt att så skett men faktum kvarstår att varningsklockor funnits och många tycks ha valt att filtrera bort dom i skenet av de fantastiska priserna och sen lagt hela skulden på Prisjakt i efterhand i ren ilska vilket jag tycker är helt uppåt väggarna fel.

Det är bättre att belysa själva urpsrunget till varför detta kan ske om och om igen istället för att hitta oskyldiga syndabockar. Det tycker jag är en långt bättre försäkrning till att sånt inte ska kunna hända igen om du frågar mig.

Dvs tänk själv, ta ditt eget ansvar, tro inte på allt som skrivs, dra dina egna slutsatser om vad som verkar trovärdigt och vettigt. Och som många andra skrivit, verkar nåt för bra för att vara sant är det förmodligen inte sant heller...

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 12:53.

Postad 18 december 2008 - 12:53

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Ja jag har många synpunkter på Prisjakt- det är många som har det det är nog inte bara jag som "mumlar"
Vad jag först och främst måste säga är att Ni har väldigt svårt för att ta kritik.

Du snackar NI?
Jag vill än en gång påpeka att jag m.fl inte har något som helst att gör amed prisjakt. (Även detta verkar vara svårt att nå fram. Kan inet förstå vad som är otydligt i det påpekandet. Kanske samma sak som i prisjakts info - man ser bara det man vill se ... och det man inet ser är någon annans fel?)

1. Era kunder som använder sig av era tjänster är korkade
2. Får skylla sig själv när man använder sig av era tjänster
3. Man får inte komma med negativ feed-back
ja listan kan göras längre...

Detta är ju löjligt!
Har du någon som helst aning om hur prisjakt lyssnar på kritik och utveklas eftersom eller är det fortfarande bara det att du inte läst allt och gnäller på att du blivit blåst ... och det MÅSTE vara någon annans fel!

Vad ni skall förbättra är:

Högre kundfokus (tänk efter vem är ni till för? för era partners, för oss eller för er själva )
Höja kvaliten på ert rankingsystem genom att ställa högre och tydligare krav (villkor) på de ni väljer att ha med

Detta är inget konkret. Det går att säga till vem som helst om vad som helst. Detta kan du säga till ALLA företag, oavsett hur bra eller dåliag de är. Var konkret!

Kom med något konkret!

Än en gång:

2. VAD skulle de ha gjort annorlunda i det aktuella fallet?

Hoppas du inte glömmer 3 och 4. :huh:

och en gång till - jag har inget med prisjakt att göra.
Förresten - jag har inget med prisjakt att göra!

Postad 18 december 2008 - 12:58

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Ett annat tips för högre krav - inte tillåta butiker som BARA tillåter förskottsbetalning.

Jag har funderat i samma banor, men det skulle troligen innebära att man inte fick med de lägsta priserna eftersom en del i att pressa priser är att inte behöva ligga ute med pengar.

Bättre isf att göra en markering (någon liten symbol) på butiker som bara har förskottsbetalning. Då man klickar på symbolen får man lite (självklar) info om risker med förskottsbetalning (som jag iofs tycker folk ändå borde veta :huh: ).

Postad 18 december 2008 - 13:00

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är du anställd åt Prisjakt vilken roll har du isåfall? Pratar gärna utvecklingsfrågor har stor erfarenhet av det området då jag arbetar med sådana saker.

Postad 18 december 2008 - 13:02

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Visst finns det saker som även Prisjakt kan göra för att ytterligare skydda användarna. Två exempel:

Om butiken byter ägare kan denna information finnas med på butikssidan här på prisjakt samt att gamla omdömen inte räknas.

Sedan kan ett sådant beteende som KE haft att sänka priserna på många (nya) produkter i förhållande till utbud kanske fångas upp av tjänsten så att någon på PJ kan kolla upp det innan priserna finns med i jämförelserna.

Förhoppningsvis kan något av detta implementeras i tjänsten (som jag f.ö. tycker är väldigt bra) i framtiden för att undvika att användarna råkar ut för bedrägerier. Det var inte Prisjakt som gjorde att jag beställde från KE utan Pricerunner. Där hade företaget väldigt många och positiva omdömen ända fram till 28/11 (jag beställde 30/11) och de har en bra tjänst där användare kan betygsätta butiken vid köp samt efter leverans. Vad gäller bedrägerier kanske det är för lång tid (upp till två veckor efter köp) till dess att man får betygsätta butikens leverans och omdömet publiceras.

Jag hade tur att få tillbaka mina pengar, makulerade ordern tidigt eftersom pengar drogs från kortet utan att någon leverans gjordes.

Redigerat av cyax, 18 december 2008 - 13:03.

Postad 18 december 2008 - 13:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Är du anställd åt Prisjakt vilken roll har du isåfall? Pratar gärna utvecklingsfrågor har stor erfarenhet av det området då jag arbetar med sådana saker.

Men nu får du väl ändå ge dig?!

I din värld tycks alla jobba för Prisjakt?

Nu börjar jag på allvar tro att du bara skriver enbart för att uppvigla stämningen.

Vi andra kanske skulle börja ta dig på allvar om du kom med något KONKRET istället.

Tex, vad jobbar du isåfall med som har så stor kompetens och erfarenhet inom "området" med...."saker"....ja vadå?

Och isåfall vilka frågor skulle du vilja diskutera?

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 13:05.

Postad 18 december 2008 - 13:07

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Ursäkta frågan, men jobbar du med utvecklingsfrågor och har så svpårt att ta till dig vad som uttrycks?

Är du anställd åt Prisjakt vilken roll har du isåfall?

Vad i :

"Jag vill än en gång påpeka att jag m.fl inte har något som helst att göra med prisjakt. "
"och NEJ jag har inget med prisjakt att göra ..."
""och en gång till - jag har inget med prisjakt att göra.
Förresten - jag har inget med prisjakt att göra!"

finner du otydligt?

Pratar gärna utvecklingsfrågor har stor erfarenhet av det området då jag arbetar med sådana saker.

Än så länge verkar du VÄLDIGT ovillig att komma med något annat än konsultklyschor.

JB, som hela tråden igenom varit saklig och skeptisk har kommit med konkreta förslag, men du har inga förslag och inga svar på enkal frågor.
Troll?

Postad 18 december 2008 - 13:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Bifogad fil  xmascat.jpg   13,74K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av masse70, 18 december 2008 - 13:18.

Postad 18 december 2008 - 13:19

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Om butiken byter ägare kan denna information finnas med på butikssidan här på prisjakt samt att gamla omdömen inte räknas.

Bra förslag, men frågan är om den är genomförbar? Det är rätt mycket jobb och kostsamt att ligga och bevaka bolag.
Skulle det leda till ett sådant meranvändande att annonseringen översteg de ökande kostnaderna? Personligen tror jag inte det, men jag har haft fel förr. :huh:
Samtidigt tycker jag det i dagsläget är relativt enkelt för en privatperson att göra dessa kollar innan beställning. För 3-5 år sedan satt man ju ganska ensam med uppkopplingar till olika företagsregister med betalningsanmärkningar, ekonomi, ägarstruktur mm, men idag kan ju vem som helst, som är villig att lägga två fingrar i kors, göra jobbet själv. Flera i tråden har ju gjort det. :)

Sedan kan ett sådant beteende som KE haft att sänka priserna på många (nya) produkter i förhållande till utbud kanske fångas upp av tjänsten så att någon på PJ kan kolla upp det innan priserna finns med i jämförelserna.

Problemet är ju när vissa företag kör "driver". Då är de låga priserna över innan saken är färdigkollad. Då får säkert sidan kritik för att den inte uppfyller ett av huvudsyftena - att redovisa de för tillfället billigaste ställena. Svår avvägning!

Skulle vara kul om några representanter från prisjakt åxå kommenterade när det nu kommer konkreta och tydliga förslag.

Postad 18 december 2008 - 13:32

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Bra förslag, men frågan är om den är genomförbar? Det är rätt mycket jobb och kostsamt att ligga och bevaka bolag.
Skulle det leda till ett sådant meranvändande att annonseringen översteg de ökande kostnaderna? Personligen tror jag inte det, men jag har haft fel förr. :huh:
Samtidigt tycker jag det i dagsläget är relativt enkelt för en privatperson att göra dessa kollar innan beställning. För 3-5 år sedan satt man ju ganska ensam med uppkopplingar till olika företagsregister med betalningsanmärkningar, ekonomi, ägarstruktur mm, men idag kan ju vem som helst, som är villig att lägga två fingrar i kors, göra jobbet själv. Flera i tråden har ju gjort det. :)

Jo det blir mycket mer manuellt arbete om man kontinuerligt ska kolla upp butikerna. Personalkostnaderna springer nog iväg väldigt lätt.

Problemet är ju när vissa företag kör "driver". Då är de låga priserna över innan saken är färdigkollad. Då får säkert sidan kritik för att den inte uppfyller ett av huvudsyftena - att redovisa de för tillfället billigaste ställena. Svår avvägning!

Om företag kör "driver" på stora delar av sortimentet samtidigt blir det svårare. Det är inte alldeles lätt att hitta lösningar som ger användarna den funktionalitet de vill ha samtidigt som de även är skyddade från bedrägerier.

Skulle vara kul om några representanter från prisjakt åxå kommenterade när det nu kommer konkreta och tydliga förslag.

Håller med, skulle vara riktigt intressant att höra om prisjakts representanter anser att det finns förslag som är nog kostnadseffektiva för att implementera i tjänsten som kan undvika en liknande situation i framtiden.

Postad 18 december 2008 - 13:41

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Jo det blir mycket mer manuellt arbete om man kontinuerligt ska kolla upp butikerna. Personalkostnaderna springer nog iväg väldigt lätt.

ja, tyvärr, för tjänsten skulle verkligen fylla en stor funktion för de som "slarvar" och inte gör jobbet själva som de borde.

Om företag kör "driver" på stora delar av sortimentet samtidigt blir det svårare. Det är inte alldeles lätt att hitta lösningar som ger användarna den funktionalitet de vill ha samtidigt som de även är skyddade från bedrägerier.

Ja, detta blir svåra avvägningar och i detta fall HAR man ju faktiskt gjort åtgärder då man fått indikationer på att något skumt var i görningen.

Nej, de sitter lite i en rävsax. Jag tycker de varit duktiga på att hänga på "tillägg" på det de började med - hitta lägsta pris.
Det svåra sedan är att hitta en avvägning. Trots allt "kostar" varje tilläggstjänst för dem och de behöver få motsvarande intäkt.... och deras "prisjagande" får inte bli för trubbigt för då tappar man användare.

Man kommer ofta tillbaka på att prisjakt aldrig kan ta ett totalansvar utan är beroende av att användarna använder lite eget huvud själv åxå.

Postad 18 december 2008 - 13:55

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jaha, för att föra tillbaka tråden in på ämnet Kameraexperten i stället för prisjakts agerande/policy/musiksmak så meddelar jag härmed att jag också polisanmält nu, samt beställt blanketter för kortreklamation från banken.

Killen i polistelefonen sa bara "Jaha, är det Kameraexperten eller?" när jag sa "Hej, jag skulle vilja polisanmäla ett bedräg..." – så de har ju koll. Se dagens artiklar i/på Expressen också.

edit: det hade ju varit skönt om mod hade splittat ut den prisjakts-interna diskussionen i en annan tråd.

Redigerat av andreiarlovski, 18 december 2008 - 13:56.

Postad 18 december 2008 - 13:57

wyd
  • wyd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Swedbank Direktbetalning!

Hur många här inne betalade med Swedbank direktbetalning? Banken verkar spontant inte så intresserade av ersättning till oss som gjotde detta. Skall vi acceptera detta bara för att en "godtrogen konsument" inte förstod att det inte fanns samma "säkerhet" som med kortlöp? Finns en bra adress att skriva till:

Swedbank
Klagomålsansvarig
H12
105 34 Stockholm

Skulle vara bra om många tryckte på i detta ämne / visar att vi inte tycker att förfarandet är ok. Själv kommer jag av ren princip byta bank om dem inte funderar över sina beslut!

/WYD

Postad 18 december 2008 - 14:02

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Killen i polistelefonen sa bara "Jaha, är det Kameraexperten eller?" när jag sa "Hej, jag skulle vilja polisanmäla ett bedräg..." – så de har ju koll. Se dagens artiklar i/på Expressen också.

Länk: http://www.expressen.se/1.1407258

Postad 18 december 2008 - 14:09

Nash_onlyone
  • Nash_onlyone
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Byt inte till Nordea, de tänker inte heller ersätta oss med direktbetalning, trots att de på sin hemsida informerar om att INTE uppge pinkoden vid kortbetalning och säger att det är säkrare att betala med internetbanken, dvs direktinbetalning. Alltså hade jag inte gjorde som Nordea rekommenderar hade jag fått pengarna tillbaka, men inte nu. Teller verkar bara vara kortansvarig, vilken bank hamnade direktinbetalningarna i?

Swedbank Direktbetalning!

Skulle vara bra om många tryckte på i detta ämne / visar att vi inte tycker att förfarandet är ok. Själv kommer jag av ren princip byta bank om dem inte funderar över sina beslut!

/WYD

Postad 18 december 2008 - 14:11

hd921
  • hd921
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag gjorde också en polisanmälan imorse.

Ang. Swedbank Direktbetalning!
Jag mailade Swedbank imorse. Blev uppringd. Kvinnan hade en kollega som pratat med andra drabbade. Hon bad mig gå till närmsta kontor och fylla i blankett 7936.
Nu är det också gjort.
Kvinnan på kontoret trodde inte det var helt rätt väg att gå, men vi får se vad som händer.

Postad 18 december 2008 - 14:53

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Själv är jag oförbätterlig. Redan beställt ett annat PS3 av en snubbe på Blocket som bor på andra sidan Svea-dalen ;)
Skulle fanemej ligga och skratta en vecka om man blev "blåst" igen :(

Och gissa vad som hände? :D

Blev osäker på om jag skulle våga köpa av honom så tog de lugnt och väntade 1 vecka tills jag hittade en annan bra kille som jag tänkte jag skulle våga köpa från. Fixa med internetgirot och allt sånt men nu är det antingen han eller någon/några som övervakat vår mailtrafik som försökt blåsa mig genom att utge sig för att vara internetgirot i mail och ge falska konton jag skulle betalt till. Var inte långt ifrån jag hoppade in i bilen och drog iväg till banken för att sätta in pengarna så snabbt som möjligt. Hade turen med mig att kontrollera med internetgirot först att uppgifterna stämde annars skulle jag vart några tusingar fattigare...

Kompis det går bra nu med internet handlandet, fyfan säger jag bara. Ska försöka få fast dem som försökt med detta och hoppas på att internetgirot hjälper mig med det.

Ska inte smutsa ner denna tråd nu, folk verkar ha problem så det räcker med KE fortfarande. Lycka till och var försiktiga på nätet!

Postad 18 december 2008 - 15:37

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ser att jag är inte ensam i båten. Beställde en kamera 2008-12-04 och betalade med direktbetalning, handelsbanken.

Jag har flera gånger mailat kamaeraexperten för att makulera ordern, men inte fått svar. Ringt många gånger och får beskedet att telefonkön är full. Nu har jag en sista gång mailat dem och sagt att om jag inte får pengarna tillbaka blir det Polisanmälan. Talat även med Audiga ePayment som rentvår sina händer. Tror ni att handelbanken tar ansvar? Någon som har Handelsbanken?

Postad 18 december 2008 - 15:48

henka81
  • henka81
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ser att jag är inte ensam i båten. Beställde en kamera 2008-12-04 och betalade med direktbetalning, handelsbanken.

Jag har flera gånger mailat kamaeraexperten för att makulera ordern, men inte fått svar. Ringt många gånger och får beskedet att telefonkön är full. Nu har jag en sista gång mailat dem och sagt att om jag inte får pengarna tillbaka blir det Polisanmälan. Talat även med Audiga ePayment som rentvår sina händer. Tror ni att handelbanken tar ansvar? Någon som har Handelsbanken?

Jag har handelbanken, var precis inne ock reklamerade mitt visakortköp på 12500 ;) på handelsbanken i Karlstad. De visste inte så mycket i nuläget men imorgon ska jag tillbaks dit med en kopia på min polisanmälan av kameraexperten som kommer med posten. Under tiden jag satt och pratade med min handläggare (20 min) så ringde det in 2 personer till en av hennes kollegor med samma ärende som mig.

Postad 18 december 2008 - 15:49

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

En intressant grej som är värd att ta upp här. Mailade idag till [email protected] om att jag vill ha pengarna tillbaka senast imorgon för annars vidtar jag rättsliga åtgärder. Då kom standardsvaret "Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 3 bankdagar.". Svarade på det mailet att jag klarar mig utan deras automatsvar, varvid jag någon timme senare fick följande svar: "Det är inget autosvar, vad tycker du att vi ska skriva???? Är det inte tydligt nog för att du ska förstå??"

Antingen en stackars utsliten kundtjänstmedarbetare som har gjort allt i sin väg och inte orkar höra på mer klagomål från oss eller också en oseriös pengasvindlare. Återstår att se vilket då det klarnar om återbetalningen.

Pengasvindlare!!!

Postad 18 december 2008 - 15:53

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej Gör en polisanmälan nu ring 114 14. Handelsbanken kan inget göra jag har använt samma betalningsmetod som dej.
Det enda som man kan hoppas på är att polisen gör sitt jobb. Kameraexpertens B-giro är spärrat så de kan inte ta några pengar därifrån sedan i måndags. Om de vilket känns osannolikt försökt göra återbetalningar så har de inte kunnat göra det pga att KE;s bank spärrat kontot. Polisen trodde dock att vi kommer att få tillbaka pengarna men det återstår ju att se...

Pengasvindlare!!!

Det kanske är automatsvar på automatsvar ;) tycker mig känna igen båda svaren de är exakt lika...

Redigerat av Ö-kalix, 18 december 2008 - 15:51.

Postad 18 december 2008 - 15:56

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej Gör en polisanmälan nu ring 114 14. Handelsbanken kan inget göra jag har använt samma betalningsmetod som dej.
Det enda som man kan hoppas på är att polisen gör sitt jobb. Kameraexpertens B-giro är spärrat så de kan inte ta några pengar därifrån sedan i måndags. Om de vilket känns osannolikt försökt göra återbetalningar så har de inte kunnat göra det pga att KE;s bank spärrat kontot. Polisen trodde dock att vi kommer att få tillbaka pengarna men det återstår ju att se...

Det kanske är automatsvar på automatsvar ;) tycker mig känna igen båda svaren de är exakt lika...

Efter att ha pratat med både handelsbanken och Audiga ePayment, har jag gjort polisanmälan via internet. Sedan har jag även skickat email till handelbanken, så att man har ett formellt krav gentemot dem. Om inte annat, spärras dessa bedragare tills vidare. Första gången detta händer mig. Hädanefter blir det inga fler direktbetalningar.

Postad 18 december 2008 - 16:02

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Intressant information finns på:
http://www.cint.se/d...x?PostID=112696

Oops, det var dåliga nyheter. Han/de har säkert flytt landet.

*** Kortade citatet (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 18 december 2008 - 16:41.

Postad 18 december 2008 - 16:12

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har precis fått PM från någon på ABC/SVT? De söker folk att intervjua till ett reportage. Fler som fått propån?

Postad 18 december 2008 - 16:14

thekidx
  • thekidx
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hmm
Man undrar hur en ev fördelning av beslagtagna pengar skulle se ut för att det skall bli så rättvist som möjligt.

Säg att polisen hittar50% av alla pengar.

Kompenserar kortbolagen de som har förlorat på kort köp.

Får vi då så det räcker till oss med direktköp eller skall det fördelas procentuellt mellan oss eller kommer kort bolagen kräva alla pengar av polisen så vi direktköpare blir utan.

Ja ja det får vi väll se om några månader eller länger tid ändå.

Postad 18 december 2008 - 16:22

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Efter att ha pratat med både handelsbanken och Audiga ePayment

Hur får man tag på Audiga ePayment? Google ger ingenting. Jag vill veta om mitt kortnummer är säkert... men betvivlar inte att det är det, i och för sig. Har sett att folk spärrar sitt dock.

edit: nu vet jag varför, de heter ju Auriga. :-)

Redigerat av andreiarlovski, 18 december 2008 - 16:23.

Postad 18 december 2008 - 16:26

agent 007
  • agent 007
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Tur att man följde magkännslans som man fick direkt 1 dec, hade haft ögonen på en PX80 ett tag och när kamera experten sänkte till 6999 kr var det lockande, kändes dock direkt skumt att de dök upp med en massa nya produkter och dessutom till lägsta pris samt att ingen kommenterade annat än om kameror och det minst för 1 månad sedan så de "bra" kommentararna litade jag inte på. Efter kontakt med kundtjänst via mail som var mycket snabba, men inte lämnade några rimliga förklaringar på frågorna så började jag skriva här.
Trist för alla som föll för lockelsen, men just så här inför julen ska man vara lite extra kritisk för scam-möjligheten.
Passar på med lite smygreklam för InWareHouse ist. som klanderfritt levererade TVn (en annan modell) inom 2 dygn.
God jul!

Postad 18 december 2008 - 16:27

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Hur får man tag på Audiga ePayment? Google ger ingenting. Jag vill veta om mitt kortnummer är säkert... men betvivlar inte att det är det, i och för sig. Har sett att folk spärrar sitt dock.

Och nu har jag ringt till dem. Kameraexperten sitter INTE på någons kortnummer. De får bara pengarna, däremot. Men spärra kortet behöver man alltså INTE göra.

Postad 18 december 2008 - 16:29

Infolex
  • Infolex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Sorry, de heter visst Auriga ePayment.

http://www.auriga.se/se/kontakt/

Postad 18 december 2008 - 16:58

Unregistered1527
  • Unregistered1527
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...ticle4029155.ab

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.