Kass headset annars då givetvis eller eventuellt kanske till och med dålig 3,5mm-kontakt i handkontrollen.
Redigerat av SejLax, 17 September 2010 - 10:49.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 17 September 2010 - 10:48
Du har givetvis testat att starta om xboxen och ta ut och sätta i headsetet i handkontrollen samt kontrollerat att kontakten verkligen gått ända in?
Kass headset annars då givetvis eller eventuellt kanske till och med dålig 3,5mm-kontakt i handkontrollen. Redigerat av SejLax, 17 September 2010 - 10:49. Postad 22 October 2010 - 14:36
Beställt X41, Webhallen och Maxfps sålde dem båda två såg jag samt Tritton-hörlurar m.m.
Var orolig först då jag läste många som hade problem med att routern störde ut dem, men såg någon som posta en länk med felsökande och att det hjälpte att byta channel routern går mot så bestämmde mig äntligen för ett köp nu! Har inte ens någon ljud utöver det inbyggda i TV:n, alltid prioriterat allt annat än just ljud och är för lat att dra sladdar för ett riktigt sourroundsystem hemma samt headset är win för sambon (och jag är så trött på min microsoft wireless headset till 360, sitter så löst). EDIT: Följer det med optisk ljudsladd (toslink?), eller får jag ner till Kjell & Co köpa mig en? Redigerat av Risby, 22 October 2010 - 14:53. Postad 22 October 2010 - 15:01
Undrar vad man kan få för sina X41or begagnade... Hittar varken annonser på blocket eller på tradera.
Sugen på att köra Tritton igen. Har väl att göra med att man inte längre kommer ihåg vilket **** det var med sladdarna. Postad 22 October 2010 - 15:26
Det följer med något som skulle kunna liknas vid en toslink men köp en egen, det är bättre
Hade en obehagliga knäpp i mina lurar men flyttade sändare så att den nu är 2,5 meter ifrån routern, det räckte. Kan man se vilken kanal X41 ligger på? Postad 22 October 2010 - 20:00
Toslink-kabeln som följer med funkar skitbra. Varför skulle man behöva någon annan?
Grattis till ett bra köp Risby. Jag har X41 jag också. Edit: Har aldrig haft störningar i mina lurar. De står dessutom bara en halvmeter från routern. Redigerat av SejLax, 22 October 2010 - 20:01. Postad 22 October 2010 - 21:21
För att kabeln är tunnare än sytråd...
Då antar jag att du inte kör N-standard och låg på en bra kanal (långt ifrån den X41 använder sig av) Postad 23 October 2010 - 00:41
Kvittar väl lika hur tjock kabeln är? Det är ju optiskt digitalt, så antingen kommer signalerna fram eller inte...
OM det nu skulle vara en skillnad, tror jag den lätt skulle försvinna i det allmänna bakgrundsbruset i X41orna. Postad 23 October 2010 - 07:56
Har haft routern i några olika kanaler under året men har inte märkt några störningar i X41orna. Men routern använder dock inte N-standard om det spelar roll.
Postad 23 October 2010 - 08:20
Kanske mina X41or som är trasiga (hade förklarat SÅ mycket) men jag har ett konstant brus i bakgrunden i mina trådlösa. Märks supertydligt när de stänger av sig själva (eller man själv stänger av dem) då man direkt märker att bruset försvinner. Och nej, det är inte pga att jag kör med den optiska sytråden. Nu är jag inte direkt HiFi; men jag är lite allergisk mot brus. Speciellt när man lämnat kassetbanden och AM-radio bakom sig. Känner ett visst obehag varje gång som nån kompenserar en dålig radiostation genom att skruva upp ljudet. Så du hör alltså inget vitt brus när du gör så här: * Stäng av allt * Starta xbox och hörlurar * Med hörlurarna på dig; sätt på bas-stationen. Nu hör jag direkt ett tydligt brus. Postad 23 October 2010 - 11:56
Det är ett litet "brus" eller "hiss" som man kallar ljudet på engelska på alla Turtle Beach som har någon slags förstärkare i sig.
Upplever även detta med mina X11:or. Dock så när man spelar så tänker man inte alls på detta ljud. Postad 23 October 2010 - 16:12
Nä, det är verkligen ingen dealbreaker vad gäller TB hörlurarna. Det var mest för att visa att man nog inte fick nån större vinst i ljudet bara för att man bytte upp sig till bättre optisk kabel. Postad 23 October 2010 - 22:32
Jag bytte kabel av den enkla anledningen av att den medföljande var på tok för kort
Den störning jag hör kommer från handkontrollen och hörs således inte när dom inte är kopplade till en. Konstigt nog gäller det bara nya, dom äldsta handkontrollerna jag har ger inget ljud ifrån sig Postad 24 October 2010 - 12:09
Det finns ett brus i det vanliga trådlösa headsetet till Xboxen också. Som vara är till för chat alltså.
Det märks hela tiden eftersom kontakten tappas typ var tredje minut och man inte hör något i ungefär 4 sekunder. Postad 26 October 2010 - 20:02
Nån som testat dessa?
Postad 13 November 2010 - 15:37
Har köpt Turtle Beach X41 och är hyfsat nöjd. Imponerad av att "fusksurround" låter så bra. Undrar lite över effect knappen. Jag hör ingen skillnad oavsett om bass effekten är på (högt pip) eller av (lågt pip). Märker ni andra någon skillnad? Har testat i xbox spel och film med ac3 ljud..
Postad 13 November 2010 - 18:46
Ja absolut. Det kanske inte blir en enorm skillnad men det är ingen tvekan om att den ökar basen för min del.
Postad 14 November 2010 - 00:38
Dito, det sköna är att det inte är någon jobbig, klassisk bass boost som trycker en massa bas som inte finns där.
Fuskar på frekvenserna så att säga Men det negativa är att ljudet utan bas effekten är alldeles för klent. Postad 14 December 2010 - 12:05
Behöver tips på bra headsets som kan hjälpa mig få bättre ljud i block ops. Just nu kör jag bara ljudet från min platt tv och det är kass. hör inte alls var folk som skjuter mig befinner sig osv.
Jag ser helst att det är lite billigare än x41an men..det kanske får bli det ändå till slut. Den där lösningen med x11 och nån pryl till lät ju rätt okey. Men jag är jävligt ohändig så det ska gärna vara enkelt att få att funka också. Kostar det dessutom under 1000lappen är jag väldigt glad. Postad 15 December 2010 - 13:32
Kör på såna här nuför tiden, funkar riktigt bra, och är väldigt bekväma. Klockrent köp om man klarar sig med stereo och sladd. Postad 15 December 2010 - 14:32
Det jag inte vill missa är ju att lättare kunna höra var fienden befinner sig. Funkar det i stereo eller måste man upp ha 5.1 eller 7.1 för det? Postad 15 December 2010 - 14:43 Fungerar alldeles utmärkt i stereo. Pröva Virtual barbershop med hörlurar så får du se. Postad 16 December 2010 - 19:44
Köpte steel series lurarna. Verkar helt okey. Dock har jag problem med gamechat, folk hör mig. jag hör ingen. Någon som har ideér om vad som kan vara fel?
Postad 16 December 2010 - 20:17
Har en polare som också kör med Steelseries, och vi har haft problem både med att höra varandra, med brus och med mycket eko-ljud.
Men numer funkar det bra, vet inte vad problemet var faktiskt. Postad 16 December 2010 - 20:37
Man blir ju irriterad när man käper nya prylar som man inte får igång. Nu sitter jag här med ett halvt fungerande headset och en ny 360 slim som jag glömde köpa hdmi kabel till så bilden är piss också¨. Oh well, får vänta till helgen med att spela.
Postad 16 December 2010 - 21:14 Slå igång livemixen, alternativt höj chatljudet (även i xboxens menyer) så kommer det garanterat att bli skitfint. Postad 16 December 2010 - 21:24
Har på livemix. Var höjer jag chatljudet i xboxens menyer? Eller menar du i spelet? Där är det på max.. Postad 17 December 2010 - 00:32 ![]() Där ska du ändra kom fan inte ihåg hur man hittar dit dock Och glöm inte skruva ned chatvolymen på mixern Postad 17 December 2010 - 11:12
Hittat dit och mixtrat med alla tänkbara inställningar. Du hittar dit genom att trycka på dashboardknappen gå till settings/preferences/voice. Men det funkar fan fortfarande inte. Kan ju ha fått ett måndagsexemplar. Postad 17 December 2010 - 12:15
Äntligen funkar det. tror det glappade i nån sladd någonstans för efter att ha kopplat isär och ihop det ett par gånger så hör jag röster istället för brus. Tack för all hjälp både med köptips och support.
Postad 17 January 2011 - 21:08
Nån som prövat Astrs trådlösa reciever?
http://www.astrogami...cts.asp?id=2789 ![]() Och även Razer Chimaera ser högintressant ut ![]() Vad som gör dessa högintressanta för mig är att dom båda går på 5.8 ghz istället för vanliga 2.4, då man har huset smockat med grejjer på 2.4 bandet. Postad 17 January 2011 - 22:06
Wow, j-vligt najs design, ska kanske beställa ett par. Jag är rätt trött på min TB X41:or som störs hela tiden när andra i familjen använder trådlösa nätet, jag har försökt ändra kanal på router men det hjälpte inte. Det blir en massa störningar så fort tjejen surfar lite med tjejen lur via wlan. Razer Chimaera har inte kommit ut än, "coming soon" Redigerat av Lias08, 18 January 2011 - 03:59. Postad 18 January 2011 - 00:28 Har ett par kompisar som, liksom jag, sedan tidigare har Astro A40 inkl Mixamp, men som nu bytt den vanliga mixampen till den trådlösa och är riktigt nöjda. Du får ju ytterligare en funktion också, förutom trådlösheten, bass-boost. Minst en av dem har konto här på minhembio, men jag tror inte att han är inne här så ofta. Postad 18 January 2011 - 11:19
Hmm, det skulle inte skada om man slapp störningarna. Fungerar de med TB X41 inklusive chatten? Postad 18 January 2011 - 11:38 Tror jag inte, X41orna är väl helt trådlösa? Däremot skulle jag vara sugen på Sennheisers 360 med Astros mix amp, då den har samma element som HD555an. Postad 20 January 2011 - 20:01
Nu har uppgraderingsdjävulen varit i farten, beställde mig ett par Astros med tillhörande mixamp.
Är som ett barn dan före julafton. Om nån är sugen på ett par Steelseries 5XB så hojta till Postad 20 January 2011 - 23:01
Och smittar gör han också Postad 26 January 2011 - 14:18
OK - fick du 2011 utgåvan? Postad 26 January 2011 - 14:22 Nope, den verkar inte ha kommit till UK storen än. Kommer med lyssning intryck imorrn Postad 26 January 2011 - 15:51
Ok- misstänkte nästan det eftersom jag också fick 2010:an. Jaja största förbättringen var ju på micken och den använder jag inte sådär våldsamt heller. Postad 26 January 2011 - 15:58 Och Kuddarna tydligen, men det är ju inget större belopp om man ska köpa nya. Har prövat headsettet nu och jag måste säga att det är riktigt bekvämt. Postad 26 January 2011 - 16:18
Ni har väl inte missat mina recensioner av Astro Gamings prylar?
http://lokaltidninge...nikor/101229810 http://lokaltidninge...nikor/100509927 http://lokaltidninge...nikor/100509928 Postad 26 January 2011 - 18:25 Det var faktiskt dina samt ett par andra recensioner som fick mig att slå till. Har hunnit köra 2 snabba CoD matcher nu, dom ska spelas in men första intrycket är att dom är Ljusare än mina gamla lurar, däremot renheten i ljudet är underbart. Och folk som klagar på lite bas kan ju inte veta hur korrekt ljud ska låta Postad 26 January 2011 - 22:52
Nu har jag kört 2 timmar med a40 och mixamp 5.8 - jag har lirat Black Ops MP, Gears 2 och BC2, både MP och Campaign. Måste säga att jag är mycket positivt överraskad.
Det är ljusare ljud i dom jämfört med mina Sennheiser HD555 från förstärkaren. Men jag skulle säga att det är ett mycket bättre ljud i a40 - 7.1 "fusket" fungerar helt OK och ger en så pass bra ljudbild att jag var tvungen att dubbelkolla att jag inte glömt stärkaren på(en klassiker). Om ni tycker att det saknas bas så prova introt i Gears 2 - det är djupbas där det ska vara djupbas, helt klart! Jag provade också att koppla in mina HD555 i mixampen och tappade då en del tryck i ljudet, tyvärr. Får ta och testa micken lite längre fram... Postad 27 January 2011 - 13:02 Inget bakgrunds brus på det trådlösa? Körde trådat själv för att vara på säkra sidan Postad 27 January 2011 - 14:55
Nej jag upplevde inget bakgrundsbrus. Kan också tillägga att det var nice med en passthrough till förstärkaren - dock slår mixampsändaren av efter 15 minuter om inte mixampmottagaren är på - vilken är lite dumt om man vill köra xboxen via förstärkaren. Postad 28 January 2011 - 19:29 Jag upplevde att basen blev lite bättre efter inspelning, dessutom. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |