![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 07 februari 2010 - 14:24
Postad 07 februari 2010 - 14:38
Ok ska kolla inställningar,men jag vet inte om du förstår hmmm är dålig på att förklara. Spelar med Game mode o game mode on i alternativ. Det laggar inte eller hackar på det sättet,vad spelar du på för Tv? Men ja spel som är dubbelkonturer när jag svänger runt är tex. Mass Effect 2,Dragon Age,Killzone 2 Osv.. Det lustiga är att jag ser ingen som helst skillnad när jag väljer Drive Mode 1,2 eller 3?
Teven skapar nog inga dubbelkonturer. Det måste vara någon inställning i spelet som fått spelet(sorry..).
På sin höjd så kommer teven ge det gamla vanliga juddret när man spelar, men dubbelkonturer...hmm njäe..
Postad 07 februari 2010 - 19:58
Postad 07 februari 2010 - 20:44
Vad spelar du på för teve? Plasma eller Lcd? Xbox360?
Jag har en Pioneer Krp 500-M... Spelar både på min ps3 och x360 via Hdmi och har aldrig sett några dubbelkonturer eller fosforspår. Sitter t ex och lirar Mass Effect 2 nu och det ser fantastiskt ut!! Så tyvärr, jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar eftersom jag inte ser några tendenser till dubbelkonturer nånstans...?
Redigerat av ajzman, 07 februari 2010 - 20:47.
Postad 07 februari 2010 - 22:03
O ni som inte tror att det finns fosfor lag på denna teve,det gör det!
Spelar hur mycket som helst på min KRP-600A och jag har aldrig märkt ens en tillstymelse till fosfor lag eller dubbelkonturer, jag kör mest xbox 360 via komponent kabel och det är en dröm varje gång

Jag spelar med game mode och game mode on i alternativ precis som du.....
Postad 07 februari 2010 - 22:48
Postad 08 februari 2010 - 07:33
sen kan ni titta på xbox setup där ni ställer in display mode dra spaken vänster o höger så kommer ni se att xboxen böjer sig i toppen till vänster o höger.
Ska man behöva sig på sådana metoder så känns det ju knappast ens som ett problem längre..
Jag spelar väldigt mycket på min KRP-500 och har aldrig sett något av dom "problemen" du pratar om.
Men visst, alla tv-apparater lider av diverse olika "mindre bra saker", det finns ju ingen tv som är perfekt.
Man får helt enkelt välja just en som har så lite skavanker som möjligt..
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 februari 2010 - 07:35.
Postad 08 februari 2010 - 09:50
Kolla på miljöerna när ni svänger runt,sen kan ni titta på xbox setup där ni ställer in display mode dra spaken vänster o höger så kommer ni se att xboxen böjer sig i toppen till vänster o höger.
Fast att miljöerna hackar när man svänger runt kameran beror ju på spelen och inte på skärmen?? Och så är det ju på de flesta spel (speciellt de som du nämner, Dragon Age, Mass Effect m fl)
Jag har en Samsung LCD (32B550) med PS3a i sovrummet och där har jag testat "snabba" actionspel (t ex Ratchet och Clank TOD, Uncharted 2) och jämfört med min KRP 500-M (med PS3 Slim

Men om detta är ett såpass stort problem för dig kanske du bör sälja din Kuro och köpa ngn sorts LED-TV istället?
Redigerat av ajzman, 08 februari 2010 - 10:27.
Postad 08 februari 2010 - 11:10
http://www.avsforum....amp;postcount=2
"Settings
Q. I set my input to Auto but when I select an HDMI source that uses RGB signals the picture looks washed out. Why?
a. There's a bug in the auto-detection code with RGB. You can force it to the video range (RGB 16-235) or change the source to use Y'CbCr. The problem is noted here and here among other places. A pithy response and a note from a non-native English speaker at Pioneer. For a more in-depth look at level matching and why things look too light, too dark or have a green or magenta overlay etc. check out this lengthy explanation of levels. Note that mixing certain devices on the same port (5 or 6) via a switch or AVR may cause problems. If you have a free DVI/HDMI port you can split the output of your AVR to two KRP ports and set one to AUTO and the other to RGB 16-235. This requires a powered splitter that supports HDMI 1.3. Vendors include Gefen, Monoprice and J&R Galaxies. Using two HDMI ports is simpler than one HDMI and the DVI port."
Därför har jag helt sonika ställt in min PS3 på "RGB=Full" och min X360 på "Expanded" och kör nu med följande settings:
TV-spel (720p):
AV Selection: GAME (har börjat vänja mig mer och mer vid dess "blåstick" och mha color temp: Mid-low, så blir färgtempen helt OK)
Contrast: 38
Brightness: +3-5 (beroende på spel...)
Color: +12
Tint: 0
Sharpness: -15 (dragit ner rejält på skärpan efter tips att detta kan "snygga till" antialias. och tjaa, det ser ju lite bättre ut än tidigare faktiskt)
Color Temp: Mid-Low
Gamma: 3
Pro Adjust:
Pure Cinema
Film Mode: Off
Text Optimization: Off
Intelligence: Off
Picture Detail:
DRE Picture: Mid
Black Level: On
ACL: On
Enhancer Mode: 2
CTI: On
Color Management:
R 0
Y 0
G 0
C 0
B 0
M 0
Color Space: 2
Noise Reduction:
3DNR: Off
Field NR: Off
Block NR: Off
Mosquito NR: Off
Screen Size: Full 1
Drive Mode: 2
Power Save Mode: Standard
Orbiter: Mode 1
Postad 08 februari 2010 - 11:26
black crush iaf från 360:n när du kör Full RGB/Expanded. Bara en tanke eftersom du ställt brightness
så högt.
Postad 08 februari 2010 - 11:42
ajzman >> Du har ändrat till "colour-4" under HDMI-settings i tv:n va? Annars kommer det bli en redig
black crush iaf från 360:n när du kör Full RGB/Expanded. Bara en tanke eftersom du ställt brightness
så högt.
nej, det har jag helt missat, ska dock testa asap! Tack för tipset mannen!
Edit: hittar inte värdet colour=-4?? under input/ hdmi /video finns ju bara yuv422, yuv444, och rgb-lägena? Hilfe!
Redigerat av ajzman, 08 februari 2010 - 11:49.
Postad 08 februari 2010 - 13:03
Hmm...det kanske ser annorlunda ut på 500M då, RGB 0-255 då?
Yep. Men tyvärr funkar inte detta speciellt bra för mig eftersom jag kör alla mina HDMI-enheter (X360, HD DVD, PS3, HD PVR box) via förstärkaren som sedan kopplar vidare till KRP:en (med endast en HDMI-sladd). Dvs, ändrar jag HDMI input till "RGB 0-255" ser bilden fin ut för Xboxen men blir samtidigt helknasig för min HD DVD, Digitalbox etc (som genererar en helt "rosa/lila" bild)...
Dessutom verkar det som att buggen i KRP-modellerna gör att skärmen faktiskt automatiskt ställer in sig på "RGB 0-255" så fort de "känner av" en RGB-signal (via Auto-inställningen) och det är därför PS3 samt X360 ser helt "bleka/urvattnade" ut om man har dem på RGB = Limited / Standard... (rätta mig om jag har fel här dock!)
Dvs KRPn klarar inte av att, via automatik, visa upp korrekta "RGB 16-235" för "RGB-limited", utan detta får man isåfall ställa in manuellt.
Har testat själv med PS3an genom att ställa in den på "RGB = Limited" och sedan manuellt ratta in "RGB 16-235" på KRPn vilket blir skitbra för alla spel, streamad film och foton (XMB) men så snart jag drar igång en Blu-ray rulle blir skärmen återigen helt "rosa/lila", vilket känns jäkligt jobbigt (tror inte jag orkar ändra RGB / YCbCr-lägen manuellt hela tiden).
Och som sagt, har googlat runt som tusan för att försöka hitta tips, eventuell lösning på problemet och hittade följande sidor på AVS Forum:
KRP-500M & Xbox 360/PS3 Settings
http://www.avsforum....d.php?t=1169460
KRP "shared HDMI input":
http://www.avsforum....p;postcount=327
Tips från D-nice:
http://www.avsforum....;postcount=2843
"Originally Posted by docmal
The proper settings for kuro and ps3 are:
Kuro: Auto
Ps3:
ColorSpace: Auto
RGB: Full
SuperWhite: On"
"Incorrect.
KRP
RGB 16-235
PS3
Colorspace: RGB
RGB: Limited
Superwhite: On"
MEN om ngn vänlig själ har ytterligare tips i denna fråga (Pacman? Wolfy?

Redigerat av ajzman, 08 februari 2010 - 13:09.
Postad 08 februari 2010 - 13:17

Postad 08 februari 2010 - 13:18
Jag kanske är för kräsen
du kanske har rätt kan bero på spelet,trodde bara att läge 2 va 100hz men som sagt det spelar ingen roll varken på spel eller dvd eller teve samma hackiga rörelse men det får jag väl leva med.
Fast jag finner det smått otroligt att du får "hackiga rörelser" när du kollar på TV eller ser DVD? Isåfall måste du ställt in Pure Cinema eller Drive Mode knasigt?
Postad 08 februari 2010 - 13:20
Då är du nog hänvisad till RGB Limited från både PS3 och X360 såvitt jag förstår..
Den sk "buggen" som jag ser det är att när Xbox 360 skickar en "Full RGB"-signal så rapporterar
inte den det korrekt till tv:n då detta ingår i HDMI-handskakningen. Tv:n kommer därför att tro att
det är en 16-235(dvs Limited) RGB-signal den får med resultatet att du då får en total svartkross
av bilden, det är så på min KRP-500A och det var likadant på 508XD. Det är därför man manuellt
måste ändra till "Full RGB"-alternativet i tv:n, vanligtvis "colour-4" alternativet i tv:ns meny där
KRP-500M verkar se lite annorlunda ut. När PS3 skickar Full RGB så uppfattar tv:n det korrekt och
ställer då automatiskt in sig korrekt.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 februari 2010 - 13:21.
Postad 08 februari 2010 - 13:28
ajzman >> Kör du allt igenom stärkaren så förstår jag att detta inte blir så bra för dig då.
Då är du nog hänvisad till RGB Limited från både PS3 och X360 såvitt jag förstår..
Den sk "buggen" som jag ser det är att när Xbox 360 skickar en "Full RGB"-signal så rapporterar
inte den det korrekt till tv:n då detta ingår i HDMI-handskakningen. Tv:n kommer därför att tro att
det är en 16-235(dvs Limited) RGB-signal den får med resultatet att du då får en total svartkross
av bilden, det är så på min KRP-500A och det var likadant på 508XD. Det är därför man manuellt
måste ändra till "Full RGB"-alternativet i tv:n, vanligtvis "colour-4" alternativet i tv:ns meny där
KRP-500M verkar se lite annorlunda ut. När PS3 skickar Full RGB så uppfattar tv:n det korrekt och
ställer då automatiskt in sig korrekt.
Mjaa, fast "RGB=Limited" ser så sjukt urvattnat ut på PS3an och X360n (om KRPns HDMI input är inställd på "Auto", that is)? "RGB = Full" blir faktiskt rejält mkt bättre och svärtan verkar behållas (även om den kanske blir "crushed" i vissa partier??).
Egentligen skulle jag dock vilja köra på RGB=Limited både för PS3 och X360 (eftersom jag trots allt streamar film och foton en hel del) MEN att KRPn då, via automatik ställer in sig på korrekta "RGB 16-235". Fast det verkar ju inte gå att lösa tyvärr (pga buggen)... Eller? Inte kan man väl ställa in HD DVD och PS3an så att de skickar filmer som "RGB 16-235" också (ska väl vara YCbCr), då blir det väl knas?
En eventuell lösning kanske dock kan vara att jag kopplar X360n till KRPns andra HDMI-input vilket gör att den alltid kan vara inställd på RGB 16-235 och resten av mina maskiner (inkl PS3an) är kvar på auto?
Hoppas jag inte svamlar alltför mkt nu...

Redigerat av ajzman, 08 februari 2010 - 13:31.
Postad 08 februari 2010 - 13:35

Postad 08 februari 2010 - 13:42
är även det helt korrekt, faktum är att det t.o.m kan vara bättre att välja RGB än YCbCr där då man
verkar tappa en massa färgupplösning när man har YCbCr valt.
Postad 08 februari 2010 - 13:46
Nej har provat allt. Kanske va lite otydlig inte hackiga rörelser mer att skärmen inte hänger med höger o vänster panoreringar,däremot är den skaplig upp o ner panoreringar... Eh vad bra jag är på att förklara
Sen vad beror det på att som jag beskrev tidigare med console setting bilden att den böjer sig när man drar i spaken vänster o höger? Har ni inte det på eran så kanske det är fel på min skärm? Hoppas inte jag svamlar för mycket
Har inte testat det du beskriver angående console setting bilden, men att den "böjer sig" när man växlar höger-vänster kan ju inte hänga ihop med eventuella panoreringsproblem...?? Sorry, but I dont get it.
Anyway, om vi tar det från början: du får alltså intrycket av att din skärm inte "hänger med" med vid sidopanoreringar/rörelser? Då tycker jag du ska testa följande:
Vanlig TV-bild (digitalbox eller analogt):
Pure Cinema Film Mode: Off
Drive Mode: 2
Ratta sedan in ngn fotboll- eller hockeymatch och kolla hur det ser ut (borde fungera bra!). Byt sedan till PC=Advanced och Drive Mode: 1 så kommer du märka att bilden hackar sig fram (eftersom dessa inställningar endast ska användas till film, typ Blu-ray 1080p/24hz)...
Så, är det ett sådant fenomen du menar med att "skärmen inte hänger med"? I så fall är jag med på vad du menar (åtminstone lite, förklarar ju inte dina problem med spelen direkt...)
Postad 08 februari 2010 - 13:51
Kan du sätta HD-DVD:n till RGB 16-235 så är det helt korrekt. Att sätta PS3 till RGB Limited för bluray
är även det helt korrekt, faktum är att det t.o.m kan vara bättre att välja RGB än YCbCr där då man
verkar tappa en massa färgupplösning när man har YCbCr valt.
Allvarligt?! Detta måste testas omedelbums (synd att man sitter fast på jobbet just nu bara). Och då gör jag isåfall såhär:
1. Ställer in X360, PS3 till RGB=Limited, samt ändrar KRP och HD DVD till RGB= 16-235
2. Kopplar om min HD PVR box (där man inte kan ändra RGB, eller YCbCr) till KRPns andra HDMI-input och låter således KRPn visa AUTO för denna ingång.
Fan, detta borde ju fungera optimalt!! Korrekt svärta, ingen black-crush och stabila värden när man både streamar och tittar på Blu,ray, HD DVD, DVD-skivor.

Du är grym DUDE, grym! Hör av mig med uppdaterad status ikväll när jag testat dessa nya värden.
Redigerat av ajzman, 08 februari 2010 - 13:55.
Postad 08 februari 2010 - 13:53
Postad 08 februari 2010 - 13:54
1. Ställer in X360, PS3 till RGB=Limited, samt ändrar KRP och HD DVD till RGB= 16-235
2. Kopplar om min HD PVR box (där man inte kan ändra RGB, eller YCbCr) till KRPns andra HDMI-input och låter således KRPn visa AUTO för denna ingång.
Det där borde absolut fungera, återkom gärna med resultatet som sagt.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 februari 2010 - 13:55.
Postad 08 februari 2010 - 14:17
Om det funkar så kommer det en flaska skumpa via snail-mail!

Ja om det inte ligger i grundmaterialet,men jämför man med min kompis Lcd så flyter det bättre när han har 100Hz på spel. Kan du inte prova console settings o dra spaken höger o vänster o det gäller att titta noga? Är det inte det som är fosfor lag att det vita inte hänger med? Sen är det ju grön bakgrund..... Pc mode ska inte användas i spel va? Eller det går väl inte? Suck......
Vad menar du? Om det inte ligger i grundmaterialet...?
Föresten, vad har du för TV? KRP-A eller KRP-M?
Postad 08 februari 2010 - 15:13
Om det funkar så kommer det en flaska skumpa via snail-mail!
Det där tänker jag komma ihåg.

*bokmärker sidan*
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 februari 2010 - 15:19.
Postad 08 februari 2010 - 15:16
Postad 08 februari 2010 - 16:23
Har Krp-A.. Jo jag mena kan ju vara grundmaterialet,upplever även att den inte hanger med pa Dvd.
Ja, eller så kan det vara DVD-spelaren som inte är korrekt inställd? Vad har du för inställningar där t ex och hur är den kopplad?
Det där tänker jag komma ihåg.
![]()
*bokmärker sidan*
Absolut, det tycker jag du ska göra!

Postad 08 februari 2010 - 17:00

Postad 08 februari 2010 - 20:07
Har testat och det funkar fint med PS3an och Xboxen, tyvärr dock ej med HD DVDn (Toshiba EP35) som blir helt rosa/lila tills jag ändrar KRPns HDMI input till "Auto" igen. Dessvärre hade inte HD DVDn en separat RGB eller YCC inställning (funkar endast att välja antingen RGB standard eller expanded), så på ngt skumt sätt spottar den enbart ur sig YCC, vilket naturligtvis inte funkar om KRPn står på RGB = 16-235.
Oh well, det är ju inte såååå kämpigt att switcha manuellt till auto när man ser HD DVD (vilket jag gör vääääldigt sällan nuförtiden ändå), men ska trixa lite till och se om jag hittar ytterligare förbättring.
Lite konfunderad dock gällande RGB vs YCC för film (t ex Blu-ray), speciellt efter att ha läst sådana här trådar:
http://forum.blu-ray...ng-cr-blus.html

Postad 08 februari 2010 - 21:32
2. DVD och BD lagras alltid som Y'CbCr 4:2:0 (' = gammakorrigerad, 4:2:0 är komprimeringsschemat)
Om vi hoppar över komprimeringen för tillfället så utförs alltid konverteringen (görs via linjär algebra, dvs matematik med matriser) till det du ser på displayen enligt:
Y'CbCr -> R'G'B' -> RGB
Postad 08 februari 2010 - 21:40
1. Allting görs om till RGB innan du ser det på displayen.
2. DVD och BD lagras alltid som Y'CbCr 4:2:0 (' = gammakorrigerad, 4:2:0 är komprimeringsschemat)
Om vi hoppar över komprimeringen för tillfället så utförs alltid konverteringen (görs via linjär algebra, dvs matematik med matriser) till det du ser på displayen enligt:
Y'CbCr -> R'G'B' -> RGB
Tja, isåfall måste det ju vara lugnt att köra PS3n på RGB=limited, BD/DVD-format för videoutgång=RGB samt min KRP 500-M på RGB=16-235. Cool man, thanx!
Jäkla skumt dock att HD DVDN inte fixar (det blir "negativ rosa/lila bild") när KRPn är på RGB=16-235? Vad kan det bero på?
Postad 08 februari 2010 - 21:53
Xbox 360 sköter dvd uppspelandet men det kanns ända som det är nat fel pga console setting bilden ska val inte böja sig? Har ni kollat? Eller törs ni inte
Fattar tyvärr fortfarande inte vad du menar, får inga som helst "böjningar" när jag går in på Console settings och testar upp-ner-fram-tillbax???
Postad 08 februari 2010 - 22:12
Historiskt har man helst velat skicka Y'CbCr till display pga att en hel det HDMI-chip klipper dynamiken, dvs BTB och WTW, i bilden när man skickar RGB, men jag har inte koll på hur det är numera.
Allmänt kan man säga att det finns inget allmänt att säga om det här. Vad jag menar med det är att man måste testa de olika val man har för att se hur de behandlas. Något man kan säga är att de val som gäller för film (DVD, BD) antingen är att skicka Y'CbCr 4:2:2 eller Y'CbCr 4:4:4 eller R'G'B' Videonivåer (dvs 16-235). Har man inget val skickas oftast Y'CbCr 4:2:2.
Jag är alldeles för mosig i knoppen för att svara på sånt här för tillfället. Ett flertal sjuka på jobbet så jag har jobbat helt knasiga tider.

Redigerat av Wolfy, 09 februari 2010 - 08:31.
Postad 08 februari 2010 - 23:35

Postad 09 februari 2010 - 07:34
Gå inte in på console settings... Ställ dig på den sen går du vänster ett hack sen tillbaks till console settings gör det snabbare o snabbare så ser du det jag menar o titta noga på toppen av console settings,den är inte rak i toppen. O titta NOGA!
Spelet kanske är animerat med ett "Fish-Eye"-objektiv. Inget ser rakt ut i sidorna med ett sådant "objektiv".
Postad 09 februari 2010 - 09:15
Postad 09 februari 2010 - 09:29
Exakt varför det blir sådär rosa/lila har jag tyvärr aldrig satt mig in i, i detalj, men det är en mismatch mellan vad som displayen förväntar sig och vad den får och applicerar därför helt fel matematik (eller snarare fel komponenter i matriserna). Du skrev att med HD-DVDn så fungerar endast Auto. Om du testar de 4 olika manuella valen, vilket är det som ger korrekt resultat?
Historiskt har man helst velat skicka Y'CbCr till display pga att en hel det HDMI-chip klipper dynamiken, dvs BTB och WTW, i bilden när man skickar RGB, men jag har inte koll på hur det är numera.
Allmänt kan man säga att det finns inget allmänt att säga om det här. Vad jag menar med det är att man måste testa de olika val man har för att se hur de behandlas. Något man kan säga är att de val som gäller för film (DVD, BD) antingen är att skicka Y'CbCr 4:2:2 eller Y'CbCr 4:4:4 eller R'G'B' Videonivåer (dvs 16-235). Har man inget val skickas oftast Y'CbCr 4:2:2.
Jag är alldeles för mosig i knoppen för att svara på sånt här för tillfället. Ett flertal sjuka på jobbet så jag har jobbat helt knasiga tider.Hoppas jag inte skapar mer förvirring än hjälper.
Tack för ett mkt bra och detaljerat svar! Tror faktiskt jag förstår hur saker och ting hänger ihop nu!

Angående HD DVDn så funkar denna enbart med det manuella valet Y'CbCr 4:4:4 och det känns ju korrekt (även om det är lite synd att den inte tar "RGB" utan att flippa ur).
Postad 09 februari 2010 - 09:32
Gå inte in på console settings... Ställ dig på den sen går du vänster ett hack sen tillbaks till console settings gör det snabbare o snabbare så ser du det jag menar o titta noga på toppen av console settings,den är inte rak i toppen. O titta NOGA!
Hahaha, well, tveksamt om jag orkar med detta faktiskt...

Postad 09 februari 2010 - 09:53
Well, tyvärr får vi nog sätta skumpan på kylning ett tag till är jag rädd...

Testade fram och tillbaka ett antal timmar igår men blev inte helt nöjd med RGB-läget (PS3: RGB=limited, BD/DVD-format för videoutgång=RGB / KRP 500-M: RGB=16-235) när jag körde Blu-ray och DVD. Känns som att man torskade en del detaljer i svärtan och att det var lite varning för black crush jämfört med tidigare faktiskt...

Så det jag funderar på att göra nu är helt enkelt att koppla om HD PVR boxen och X360n så att X360n hamnar på KRPns andra HDMI ingång och jag där kan fippla och ställa in RGB (16-235, 0-255 etc) hur jag vill. För det verkar ju bara vara X360n som har problem med "Black crush" när KRPn är inställd på "Auto", resterande enheter (PS3, HD DVD, HD PVR) fungerar ju alldeles utmärkt...
Så, om jag ställer in Xboxen på Expanded och sen KRPn på RGB: 0-255 för HDMI input 2 borde ju saker och ting vara frid och fröjd, eller hur?

Postad 09 februari 2010 - 09:55

Postad 09 februari 2010 - 09:56
?
Sorry. Jag trodde ni pratade om hur saker och ting ser ut i ett datorspel. Det är vanligt att man använder parametrar från en verklig kameralins i datorspel så att man ser hur scener kommer se ut. Bland annat finns det linser som kallas Fisheye. Den linsen har samma egenskap som linser på övervakningskameror som måste kunna se mycket på en gång. Linsen förvränger också bilden, och gör saker på sidan om krökta.
Om raka linjer blir krökta i ett spel när man panorerar kan ni slå er i backen på att en liknande "datorlins" har använts.
Postad 09 februari 2010 - 10:00
Nej vissa kanske inte tycker det är störigt,som sagt ingen teve är felfri
men fel finns o dom syns beror bara på hur bra syn man har finns i alla spel tom. Mw2 som flyter så bra,dra inte spaken för mycket höger o vänster bara
Alltså, jag förstår om du tycker det är störigt att sidpanoreringar och rörelser hackar när du spelar, det hade jag också stört mig på (även om jag aldrig sett dem själv, trots riktigt hyffsat syn...

Men du kan väl omöjligt tycka att det är störande om "toppen av console settings böjer sig" när du "hoppar fram-tillbax jättesnabbt och jätttemkt"? För det är ju en process som man i normala fall aldrig går i genom?
Postad 09 februari 2010 - 10:28
Postad 09 februari 2010 - 10:50
Inte hackar,men blir dubbelkonturer sväng runt o titta o fokusera på nåt i spelet ett träd eller vad som helst... Hyrde Dvd film igår kanon bild så länge det inte går åt vänster eller höger då blir det otydlig bild=dubbelkonturer. Har du Krp-M? Den kanske är bättre än Krp500-A?
Ja, jag har KRP-M och har väl spelat en sisådär 3-400 timmar sen jag fick den förra våren och har som sagt ALDRIG märkt av några som helst dubbelkonturer i ngt spel, hur mkt jag än svängt, snurrat, zoomat eller vridit kameran. Så sorry, men vet inte vad du kan ha för fel på din KRP-A.
Redigerat av ajzman, 09 februari 2010 - 10:51.
Postad 09 februari 2010 - 10:59
Har du mass effect 2?
Ja och det fungerar klockrent. Flyter på mkt bättre än ettan.
Redigerat av ajzman, 09 februari 2010 - 10:59.
Postad 09 februari 2010 - 13:35
http://www.avsforum....d.php?t=1087510
Ska bli intressant att testa resultaten ikväll, när jag gett X360n en egen HDMI input på KRPn. Då borde eventuella black crush tendenser kunna elimineras tycker jag.
Postad 09 februari 2010 - 19:48

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar