Redigerat av vitis, 30 January 2009 - 11:40.
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 30 January 2009 - 10:11
Postad 30 January 2009 - 12:50
Hur skall man spara WEB.conf när man klistrat in radio och video feeds? Har öppnat det med wordpad men får nåt felmeddelande när jag skall spara det....
Antingen är filen skrivskyddad eller så måste du ha administratörsrättigheter för att kunna spara den (speciellt om du kör Vista).
Postad 30 January 2009 - 12:56
Antingen är filen skrivskyddad eller så måste du ha administratörsrättigheter för att kunna spara den (speciellt om du kör Vista).
Ok tack, jag fick det fixat, sparade den på ett annat ställe och ersatte den gamla sen.. Men nu är det nåt annat som strular, är en massa radiokanaler som inte fungerar, det står bara "datatypen stöds inte"... ska man måsta installera nåt annat för att få dom att fungera? nån som vet?
Postad 30 January 2009 - 12:57
Hur skall man spara WEB.conf när man klistrat in radio och video feeds? Har öppnat det med wordpad men får nåt felmeddelande när jag skall spara det....
Jag svarade i det andra forumet!
Redigerat av endumen, 30 January 2009 - 12:57.
Postad 30 January 2009 - 13:01
Ok tack, jag fick det fixat, sparade den på ett annat ställe och ersatte den gamla sen.. Men nu är det nåt annat som strular, är en massa radiokanaler som inte fungerar, det står bara "datatypen stöds inte"... ska man måsta installera nåt annat för att få dom att fungera? nån som vet?
Jag svarade i det andra forumet!
Jag såg det, hehe.. har du nån aning om vad det är som strular med radiokanalerna?
Postad 30 January 2009 - 13:12
Jag såg det, hehe.. har du nån aning om vad det är som strular med radiokanalerna?
någon port i routern kanske? Jag har fått alla radiokanaler att funka. (vet inte om jag testat alla, men de jag testat har funkat.)
Postad 30 January 2009 - 13:17
någon port i routern kanske? Jag har fått alla radiokanaler att funka. (vet inte om jag testat alla, men de jag testat har funkat.)
Har öppnat den porten som rekommenderas, men ska man behöva öppna fler portar? kör med DIR-655
Postad 30 January 2009 - 13:19
Har öppnat den porten som rekommenderas, men ska man behöva öppna fler portar? kör med DIR-655
Den har jag oxå, och jag har satt ps3 i DMZ. Det är lika bra att göra det.
Postad 30 January 2009 - 13:31
Den har jag oxå, och jag har satt ps3 i DMZ. Det är lika bra att göra det.
Aha hur sätter man ps3 i DMZ? har aldrig satt nåt i DMZ förr så..
Postad 30 January 2009 - 13:53
Formatet som Windows Media Center sparar all inspelad film i.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVR-MS
Postad 30 January 2009 - 14:00
Någon som testat att köra DVR-MS filer, funkar det?
Formatet som Windows Media Center sparar all inspelad film i.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVR-MS
Det ska funka alldeles utmärkt enligt de som testat. Det innebär att PMS/PS3 tar fler format än självaste Popcorn Hour!
Postad 30 January 2009 - 14:02
Hur funkar det ifall man har en dator med 1gbit nic å kör korsad kabel till ps3an, utnyttjar den 1gbit då?
Postad 30 January 2009 - 16:25
Postad 30 January 2009 - 17:29
Där folk lagt in text själva i iso går du enkelt in i mappen Transcoded och letar upp en fil där de står typ något i stil med unkown text eller liknande....Tack så mycket för ditt svar, testade på ett par iso filer, men det funkade ej, kan ju vara som du sa att filmer där folk lagt in texter själva inte funkar. Skall testa på andra iso senare.
Hoppas jag förklarade bra orkar inte kolla själv nu vad de står men de funkar med "custum subs" (staving?) hehe för mig iaf.
Redigerat av tandapa, 30 January 2009 - 17:30.
Postad 30 January 2009 - 19:06
Om du har CAT6 kabel JAHos mej funkar det galant att köra 1080p, DTS och extra subtitles, peakar strax under 80Mbits/s.
Hur funkar det ifall man har en dator med 1gbit nic å kör korsad kabel till ps3an, utnyttjar den 1gbit då?
Postad 30 January 2009 - 19:15
Här är fil typen
katy_perry-hot_n_cold-dvdrip-x264-2008-mv4u.mkv
Nogra tips?
Postad 30 January 2009 - 23:11
vor det inte smidigare att man i programmet kunde välja vila filmer o musik man vill ha kodat med någon typ av ruta brevid varje mapp eller film man kan kryssa i så att man sen bara kan starta allt i ps3an med play.
det skulle bli ett bra mycke cleanare mappstruktur i ps3an.
Postad 31 January 2009 - 01:07
Angående hastigheter i Kat5e och Kat6 LAN nätverkskabel.
Kat 5 och Kat 6 kabel till LAN
Se bifogade PDF.er, Fler fabrikat finns
tekniska data kan skilja mellan olika fabrikat osv etc ....
Någon kan säkert hjälpa mig att fylla i fler saker att tänka på
angående prestanda i ett nätverk. Här är några saker:
Förutom routrar datorn och allt annat men om vi pratar om
kabeln och nätverket:
UTP = Unshielded Twisted Pair (oskärmad)
STP = Shielded Twisted Pair (skärmad
Om kabel och anslutningar
För att nå högsta hastighet erfordras att kabeln även är dragen
i väggarna korrekt med en korrekt böjninsradie l i hörnerna ( Inte för brant )
osv annars uppnår man inte bästa prestanda. Det finns regelverk
angeånde detta och en förutsättning är att de följs.
Att använda Kat6 kabel och nå de allra högsta hastigheterna
då måste allt i kedjan vara korrekt draget och installerat
de är flera saker som påverkar. Används exempelvis ett
uttag för kat5e så har du en "broms" där .. Det fungerar
men då kunde man lika bra använt en kat5e kabel...
Bifogad fil(er)
Redigerat av SunfireTHX, 31 January 2009 - 01:07.
Postad 31 January 2009 - 01:09
jag tycker att de e synd att Transcoded mappen finns.
vor det inte smidigare att man i programmet kunde välja vila filmer o musik man vill ha kodat med någon typ av ruta brevid varje mapp eller film man kan kryssa i så att man sen bara kan starta allt i ps3an med play.
det skulle bli ett bra mycke cleanare mappstruktur i ps3an.
Det är ju dock inte alltid du vet på förhand om en film funkar eller inte. Då måste du springa bort till datorn istället för att bara gå in i transcoded-mappen. Mycket smidigare som det är idag!
Postad 31 January 2009 - 11:57
Postad 31 January 2009 - 15:35
Nu vill jag få med en separat undertext till filmen, hur gör jag? Ska jag skapa en mapp med filmen i samt döpa om undertexten till exakt samma namn eller?
Sen en liten fråga till: I PS3:an så kan jag starta filmen direkt eller gå in i "transcoded"-mappen, vad är skillnaden?
Postad 31 January 2009 - 23:15
Har precis börjat använda PS3 Media Server.Av det lilla jag har hunnit med verkar det
vara smidigt.
Har ett problem dock.När jag gör inställningsändringar så sparas dessa inte
trots att jag trycker på "sparaikonen".
Någon som har liknande problem?
/Martin
Postad 01 February 2009 - 00:33
Letar efter info ang undertext men är lite trött verkar det som. Jag har fått igång allt och är jäkligt nöjd
Nu vill jag få med en separat undertext till filmen, hur gör jag? Ska jag skapa en mapp med filmen i samt döpa om undertexten till exakt samma namn eller?
Sen en liten fråga till: I PS3:an så kan jag starta filmen direkt eller gå in i "transcoded"-mappen, vad är skillnaden?
I transcoded mappen kan man välja vilket ljud/text spår som man vill ha direkt.
Postad 01 February 2009 - 12:07
En sak som jag undrar: kan man använda både WLAN och ethernet ("trådat") samtidigt på PS3? Just kör jag trådat till PC:n, men då tappar jag förbindelsen med internet och lär inte få meddelanden om uppgraderinger mm.
Postad 01 February 2009 - 20:23
Jo har också jag en "känsla av" att det inte riktigt sparas som det ska. Kan dock inte återskapa det när jag testar igen, men har fler gånger råkut för att en ändring inte sparats trots att jag e 99% säker på att jag tryckt på SAVE och jag har inte gjort missen med två öppna instanser av PMS.Hej!!
Har precis börjat använda PS3 Media Server.Av det lilla jag har hunnit med verkar det
vara smidigt.
Har ett problem dock.När jag gör inställningsändringar så sparas dessa inte
trots att jag trycker på "sparaikonen".
Någon som har liknande problem?
/Martin
Redigerat av e3henri, 01 February 2009 - 20:24.
Postad 01 February 2009 - 20:48
Vet dock inte varför det är så, och bara på vissa av inställningarna..
Jag får heller inte kontakt med ps3an efter senaste uppdateringen, men har inte orkat bry mig om det för 10+ BDfilmer kom denna veckan i brevlådan
Postad 02 February 2009 - 11:33
.mkv + .srt är världsbäst!
Postad 02 February 2009 - 13:28
Tack på förhand!
P.S
Någon som vet hur man kan skapa spellistor med streamad material? Så man kan på PS3:an under kvällen lägga till låtar i en spellista på de man vill lyssna på, inte behöva aktivt byta låt efter varje tagit slut om man vill mixa lite. D.S
Postad 02 February 2009 - 13:33
Fast har problem med att min dator är för klen.
Har idag en fem år gammal dator på 2,4GHz med 512mb minne,
och den låter som en skörde tröska.
Behöver köpa en ny.
NI som klarar av och spela upp alla filmer.
Vad har ni för processor, minne, grafik kort.
m.v.h
Daniel
Postad 02 February 2009 - 13:36
wow.. vilken suverän media server...
Fast har problem med att min dator är för klen.
Har idag en fem år gammal dator på 2,4GHz med 512mb minne,
och den låter som en skörde tröska.
Behöver köpa en ny.
NI som klarar av och spela upp alla filmer.
Vad har ni för processor, minne, grafik kort.
m.v.h
Daniel
quad-core och 4gb minne så klarar du dig garanterat. Det räcker med dualcore men när du ändå ska köpa nytt så är prisskillnaden inte så stor.
Postad 02 February 2009 - 13:41
tyvär kan du inte slumpa alla din låtar som finns i din album tillsammans utan bara skiva för skiva.
hoppas den funktionen kommer i nästa uppdatering.
den finns i windows mediaspelare när man delar ut.
men men den som väntar på något gott säger dom såvem vet.
Redigerat av Unregistered1510832b, 02 February 2009 - 13:52.
Postad 02 February 2009 - 15:34
Lite jobbigt att behöva kolla upp PS3ans IP varje gång bara.
Det finns en mängd andra sätt. TItta t.ex. här:
http://bbbfaq.gunnar...an_mina_datorer
För mig fungerar det som sagts så länge både PC och PS3 går på sammma BBB gateway, då fattar antingen modemet eller min swtich att trafiken ska gå lokalt.
HUr jag får mina enheter att gå på samma gateway skrev jag några inlägg tidigare.
Har funderat på att koppla om till router och köra LAN för att få mediaservern att fungera bättre, men vill helst undvika problemen med alla portar man måste öppna osv för andra program.
Skit också att man har Telias fibernät. De delar bara ut en IP-adress och om jag fattat det rätt fungerar inte det här då. Min PS3 och dator får helt olika adresser och det hackar även med standard videomaterial.
Har bara en enkel switch som är kopplad mot Telias LAN och sen till min egna apparater. Finns det ingen annan lösning att få PS3/dator på samma sub-nät om man bara har en switch? Eller måste jag leta reda på min gamla router.
Postad 02 February 2009 - 17:57
om du ska spela med den oxå så skulle jag gå på en dual core... en dual core 3,16 GHz kostar 2 000.. en quad med 3 GHz kostar nästan tredubbelt... en quad för 2 000 så får du bara en på 2.3 GHz..quad-core och 4gb minne så klarar du dig garanterat. Det räcker med dualcore men när du ändå ska köpa nytt så är prisskillnaden inte så stor.
Om du inte bryr dig om att ha högt GHz per kärna utan är mer intresserad av högt GHz på alla kärnor så är det quad du ska ha, annars dual..
själv har jag en duo på 3.16 GHz 4 GB RAM och jag streamar 1080p perfekt
Redigerat av patrik_zidane, 02 February 2009 - 17:58.
Postad 02 February 2009 - 18:15
Om du bara får en IP från nätet så kan du inte ha en enkel switch utan du måste ha en router, något är alltså fel i din beskivning. UTan router kan du bara en apparat igång i taget uppkopplad mot Telia.Skit också att man har Telias fibernät. De delar bara ut en IP-adress och om jag fattat det rätt fungerar inte det här då. Min PS3 och dator får helt olika adresser och det hackar även med standard videomaterial.
Har bara en enkel switch som är kopplad mot Telias LAN och sen till min egna apparater. Finns det ingen annan lösning att få PS3/dator på samma sub-nät om man bara har en switch? Eller måste jag leta reda på min gamla router.
Har du router så delar den IPadresserna lokalt, oftast 192.168.0.x
Subnät problem gäller främst BBB som delar ut 5 IP adresser där modemet hos dig inte förstår att dina apparater ska routas direkt lokalt utan trafiken går via BBB gateway i telestationen eller ännu längre bort.
Redigerat av e3henri, 02 February 2009 - 18:18.
Postad 02 February 2009 - 18:24
Det beror på att musik/film cachas i PS3 när du streamar, precis som det gör när du streamar material till din PC från internet (alltid lite fördröjning innan filmklippet drar igång).Testade detta program nu för någon dag sedan och första intrycket var mycket positivt. Kör trådlöst med N-draft så det går rätt smidigt att stream film faktiskt. Jättenöjd. Däremot så om jag spelar musik så tar det c:a 10 sekunder mellan varje låt. Om jag kör en låt och vill byta till nästa trycker jag nästa, det tar c:a 5 sekunder sen slutar nuvarande låt att spela och ytterligare 5 sekunder innan nästa startar. Någon som känner till detta och vad man kan göra åt det? Har man fest vill man ju inte ha massa dötid mellan låtarna. Sedan så vet jag inte om kvalitén på musiken blir lite sämre men det går kanske att lösa med lite inställningar. Men just väntetiden mellan låterna, någon som har tips för detta?
Tack på förhand!
P.S
Någon som vet hur man kan skapa spellistor med streamad material? Så man kan på PS3:an under kvällen lägga till låtar i en spellista på de man vill lyssna på, inte behöva aktivt byta låt efter varje tagit slut om man vill mixa lite. D.S
Nu verkar det som att PS3an inte börjar cacha nästkommande fil innan den spelat färdigt den första. Den skulle ju kunna vara lite smartare kan man hoppas. Ju högre hastighet på överföringen mot PCn desstu kortare fördröjning.
Ljudkvaliten är precis samma som om du hade MP3an på PS3an lokalt eftersom ingen transcode görs på MP3.
Postad 02 February 2009 - 18:51
Postad 02 February 2009 - 19:43
Jag har precis fixat ps3mediaserver eftersom jag läste att den skulle fungera bra med att spela upp hd filmer. Men jag får extremt mycket lagg när jag spelar upp hd filmer. I början fungerar det fint utan lagg eller liknande, men efter att ha tittat i 6-7 minuter börjar lagget uppstå. Det laggar så mycket att det inte går att titta på filmen. Sen när jag försöker se på vanliga filmer i SD-format uppstår smålagg då och då men det går att titta på filmerna/serierna iaf. Jag har en snabb dator med 100 mbit fiber, använder xp och alla inställningar i ps3mediaserver på default. Någon som vet hur jag kan lösa problemet?
Dra kabel istället för trådlöst?
Postad 02 February 2009 - 20:37
Dra kabel istället för trådlöst?
Jag använder redan kabel, vem sa något om trådlöst?
Redigerat av baller80, 02 February 2009 - 20:38.
Postad 02 February 2009 - 21:23
http://ps3mediaserve...erver/CHANGELOG
Redigerat av casv, 02 February 2009 - 21:23.
Postad 02 February 2009 - 22:25
Är det möjligt att enbart transmuxa .mkv containrar som innehåller .h264 + ac3 till exvis hdavc on the fly med denna mediaspelare?
Så man slipper transcoda...
(eller har jag massupp[I AM A SPAMMER]t transmux vs transcode?)
Grejjen är den att det skulle dra minst processorkraft så kanske kanske kan man låta den snurra på en linux NAS iså¨dana fall.....
Någon som vet?
Postad 02 February 2009 - 22:31
Vet inte om du använde rätt begrepp, men det du frågar efter klarar den inte. Men rent teoretiskt borde det gå att omvandla till M2TS on-the-fly (utan subtitles). HDAVC går tyvärr inte att streama (endast M2TS filen som ingår i HDAVC strukturen kan PS3an läsa från mediaserver, men då missar du som sagt subtitles)Hej,
Är det möjligt att enbart transmuxa .mkv containrar som innehåller .h264 + ac3 till exvis hdavc on the fly med denna mediaspelare?
Så man slipper transcoda...
(eller har jag massupp[I AM A SPAMMER]t transmux vs transcode?)
Grejjen är den att det skulle dra minst processorkraft så kanske kanske kan man låta den snurra på en linux NAS iså¨dana fall.....
Någon som vet?
Du kan dock köra MKV-filen i TSmuxer vilket tar ett par minuter för en film och få den i M2TS som du sedan kan streama utan transcode (fortfarande utan sub)
Redigerat av e3henri, 02 February 2009 - 22:38.
Postad 02 February 2009 - 23:05
Är det bara när man "transcodar" som man kan få med .srt?
Postad 03 February 2009 - 00:13
Jag använder redan kabel, vem sa något om trådlöst?
Du hade inte skrivit vad du hade mer än vad för sorts bredband, så jag ANTOG att du då hade trådlöst eftersom det hackade. Men eftersom du har kabel så vet jag faktiskt inte vad det kan bero på. :/
Postad 03 February 2009 - 07:47
Ingen annan som vet vad det kan bero på?
Har du använt TVersity innan med framgång?
Det känns spontant som att det borde vara något i routern som krånglar... modell?
Postad 03 February 2009 - 08:16
Ingen annan som vet vad det kan bero på?
Du har inte berättat vad du har för utrustning och hur du har kopplat, hur tror att någon ska kunna hjäpa dig då? Vad är en "snabb dator"? Hur har du kopplat, kabel direkt mellan PS3-PC?
Postad 03 February 2009 - 09:14
Du har inte berättat vad du har för utrustning och hur du har kopplat, hur tror att någon ska kunna hjäpa dig då? Vad är en "snabb dator"? Hur har du kopplat, kabel direkt mellan PS3-PC?
Måste be om ursäkt för att jag frågar igen men inte fått klarhet än.
Är det möjligt sända/streama filmer från pc till ps3 med nätverkskabel ?
Tänker mest på mkv filmer o dyl då jag inte har nån bra utgång på min laptop förutom svideo typ.
mvh
Postad 03 February 2009 - 10:13
Om du bara får en IP från nätet så kan du inte ha en enkel switch utan du måste ha en router, något är alltså fel i din beskivning. UTan router kan du bara en apparat igång i taget uppkopplad mot Telia.
Har du router så delar den IPadresserna lokalt, oftast 192.168.0.x
Subnät problem gäller främst BBB som delar ut 5 IP adresser där modemet hos dig inte förstår att dina apparater ska routas direkt lokalt utan trafiken går via BBB gateway i telestationen eller ännu längre bort.
Är du säker? Har nämligen fått en liten dosa från Telia som det står Ethernet Switch på. Den har fem portar bak och det spelar ingen roll hur jag kopplar in. Jag kan sätta TV, PS3, Dator, IP-telefon och till uttaget i vilka portar som helst där. Det bara funkar.
Jag fick en router först med dedikerade portar till TV, Tele, Dator men den fungerade inte så de skickade den här lilla switchen istället.
Och jag får helt olika IP-adresser. PS3 får 238.xx.xxx.xx medan datorn får 123.xxx.xxx
Så det är inte bakom en router med 192.168.0.x. Har en D-LINK liggande som skulle ge just det men vill helst slippa router om det går.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
17 bilder
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?