Jag förnyade också i slutet av förra veckan. 30% på kläder men också 200 på film över 500
200 på film över 500 kr var denna månadens CDON+, så ingen bonus där.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
CDON.com - erfarenheter av denna butik?
Startad av
Unregistered80766140
, Apr 09 2005 11:30
1069 svar till detta ämne
Postad 08 September 2014 - 16:53
200 på film över 500 kr var denna månadens CDON+, så ingen bonus där. Postad 10 September 2014 - 17:52
Verkar vara det som gäller, fick lika. Dock på ett plagg Postad 11 September 2014 - 08:49 Jo, tyvärr så är koderna man får som tack inte så roliga. Men vi får hoppas på att någon av koderna buggar ur igen iår. Var riktigt gött förra året då man fick 100 kr rabatt för varje 300 kr man handlade för Postad 12 September 2014 - 22:32
Tycker Cdon har snabba leveranser och okej priser.
Vid RMA ärende på datordelar hos Cdon som använder sig av Gandalf data så får man vänta på bedömning som alla lågpris varuhus runt 3 veckor efter serviceverkstaden fått in varan. Men i mitt fall fråga inte ens Cdon om jag ville ha en ny vara eller återbetalning på inköpsbeloppet. Utan gjorde en återbetalning och meddela mig i efterhand efter denna var gjord. Misstänker att detta beror på att inköpspriset mer en fördubblats sedan inköpsdatumet och ifrågasatt detta till mailsupporten som självklart sa att så var inte fallet. Dom sa att det berodde på att just min vara fanns ej i lager för tillfället. Dom erbjuder oftast inte liknande vara eller kontaktar kunden alls enligt deras rutiner. Detta tyckte jag var dåligt att dom inte ens kontaktar en och frågar eller förklarar vid ett rma ärende. Postad 12 September 2014 - 23:26
Tycker det är lite dåligt att de inte bjussar på frakt när man handlar för över 1000 kr.
Postad 12 September 2014 - 23:56 Hehe, ja, att tro att samtalet hade något med att göra att paketet dök upp en timme senare är ju faktiskt inte riktigt rätt tänkt. Postad 22 September 2014 - 12:39
Nja, nu var det ju inte så att jag fick varorna en timme efter att jag ringde, det jag fick var ett SMS från Posten om att nu hade de fått ett paket av CDON som var på väg till mig. Det får mig att tro att CDON glömt skicka iväg paketet till dess jag ringde, för det ska ju inte ta flera dagar från det att CDON sagt att paketet är skickat tills Posten säger att de fått det.
Postad 20 October 2014 - 19:50 Ja vad var det där för trams... Det efterhängsna Postkodlotteriet och dess reklam når mig alltså igen. Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 20 October 2014 - 19:51. Postad 20 October 2014 - 21:59
Jag förstår inte kopplingen till cdon alls. Erbjuder cdon sig att förmedla reklam för andra via sina kundlistor eller vad är grejen? Postad 21 October 2014 - 20:44
Ja, jag håller med om att rabattkoderna från CDON+ inte har hållit måttet senaste halvåret, och att många av rabattkoderna fokuserar på andra saker än media. Så det var med tveksamhet jag förnyade CDON+ för ett år till. Den fria frakten och återbäringen var väl det som fick mig att ändå göra det, trots att jag egentligen antagligen handlat mer från andra butiker senaste halvåret. F.ö. har CDON blivit väldigt restriktiva på rabattkoder den senaste tiden, bonustrappan har blivit sämre, och koden man nu får när man handlar mycket ger 50:- rabatt på 200:- istället som förut 100:-.
Ja, funderar på att be dem ta bort mig från mailinglistan, det börjar bli mer och mer skräpmail de skickar ut. Postad 21 October 2014 - 21:16
Hifiklubben tex kör ju med nån fuling där. Vill man inte ha utskicken via mejl så blir man av med den extra 6 månaders garantin på produkterna även om den är lite speciell.
Bara för att nämna någon. Redigerat av Unregistered2294, 21 October 2014 - 21:18. Postad 21 October 2014 - 21:39
Har i och för sig bara handlat filmer från CD-ON men aldrig haft något problem med dom.
Postad 21 October 2014 - 21:41
Håller med flera andra, det mesta har försämrats vad det gäller cdon. Har gått från att vara en "tacksam kund" till att i allt högre utsträckning störa mig på saker, allt ifrån utskick av skräp till att lagersaldon inte stämmer. De personliga erbjudandena har jag inte heller sett röken av, bra erbjudanden blir färre och färre.
Blivit rörigare med så många olika leverantörer/säljare, skickas det från cdon så får jag paketen till mitt PostNord ombud men med vissa andra så får jag åka till tobakshandlarn för att hämta ett Schenkerpaket. Priset skiljer dessutom på vissa produkter som har flera olika leverantörer, som ett exempel så skiljer det dryga 50-lappen på en perfym som levereras av två olika leverantörer (exakt samma produkt). Sista punkten kan iof bero på mig men tycker att det är svårare att komma i kontakt med cdon via webbformulär, det finns flera sätt men just mailvägen har enligt mig blivit bökigare. Först skall man skriva en text om vad man behöver hjälp med men texten är alltid för kort och frågan passar dessutom inte alltid i någon av de fördefinerade kategorierna. Finns det någon "övrigt" kategori? Har de någon klagomur eller kundombudsman? Postad 21 October 2014 - 21:56
Tidigare så har jag haft erfarenhet av CDon att de inte var lika snabba med leveranserna som t.ex. Discshop, det har dock ändrat sig nu.
I söndags beställde jag sex boxar från deras kampanj med två boxar för 299 kr, de låg i brevlådan när jag kom hem i dag (tisdag). Hade dessutom koden för 100 kr rabatt på film, så det blev 797 kr för sex boxar. Inget att klaga på där! Beställde även åtta CD på en separat order, för att kunna nyttja en kod till på 100 kr, men där var det flera som inte fanns i lager så den ordern har inte kommit än. Fick dock köpt en filmbox för 69 kr och en för 79 kr på den ordern också. Så ibland tycker jag att man kan göra fynd och att leveranserna funkar bra, men jag kan hålla med om att det kommer lite väl mycket "erbjudanden" i e-posten. Sen så har jag även fått fel filmer flera gånger, men returerna har alltid varit smidiga och jag har fått en kod på 50 kr för besväret. Postad 21 October 2014 - 22:00
Fast om lagersaldot inte stämmer kanske beror på att det sköts manuellt. Sen kan jag hålla med om att det finns brister om huruvida man kan kontakta dom. Låter lite som man undviker kunden på nått sätt i det fallet. Känns väl smidigt på något sätt.
Postad 21 October 2014 - 22:06
Jag tycker dock att dom kunde införa det mjuka kuvertet igen som går in i "smala" brevlådor så man slipper hämta dom alldeles för stora paketen på utlämningsstället varje gång om man tex enbart skulle beställa någon enstaka film. Var riktigt smidigt när dom kom i brevlådan. På senare tid har det varit ett sånt där wellpapp paket som är bra mycket större än innehållet om man beställer få filmer.
Postad 21 October 2014 - 22:09
Har för mig att wellpaketet skall levereras till brevlådan/brevinkastet, är väl en gräns på 3cm i tjocklek som gäller. En del brevbärare är dock lite bekväma och skiter i att köra ut och aviserar istället. Postad 21 October 2014 - 22:11
Ok. Kan nog vara så
Postad 22 October 2014 - 18:48
Verkar som ekonomin i bolaget inte är på topp, vi får väl se hur länge de blir kvar....
Cdon ber om mer pengar Postad 22 October 2014 - 19:25
Nå nu ska man ju läsa hela artikeln
Dom tar ju in mer pengar för att bygga sitt egen betal/fakturalösning för att så småningom slippa Klarna som dom har idag, Så är nog ingen större risk att dom försvinner i första taget
Postad 22 October 2014 - 19:41
Jodå, det finns ju ett syfte med det, säger de...
Men, det var inte länge sen de tog in pengar senast, och med tanke på dagens bottennotering verkar marknaden inte så värst imponerad... Jag fortsätter köpa skivor från CDon, inte aktier i bolaget... Redigerat av Erik_N, 22 October 2014 - 19:41. Postad 22 October 2014 - 21:09
Räknade nu hur många mailutskick CDON skickat till mig. Bara så här långt denna månad så räknar jag till 14 utskick. (Det är den 22:a idag och alltså skickar de ett oftare än varannan dag)
De flesta har jag inte ens brytt mig om att läsa... Postad 03 November 2014 - 18:51 Vi har beställt en hel del från Cdon på slutet och de tycks nu som regel leverera någon dag snabbare än förr. Tidigare tog det som oftast tre vardagar nu är det som regel två eller t.o.m. en som gäller. I söndags för en dryg vecka sedan beställde vi studentlitteratur från både Cdon och Adlibris (båda fraktfritt). Boken från Cdon kom på tisdag, från adlibris idag måndag nästan en vecka senare. Vet inte om det var en engångshändelse men så snabbt har de inte levererat studentlitteratur tidigare när vi beställt. Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 03 November 2014 - 20:24. Postad 04 November 2014 - 09:39
Jag beställde den vita xbox one bundlen för 3 veckor sedan med förhoppningen om att få den i fredags men nej, cdon har som ensam butik sitt releasedatum en vecka senare än alla andra butiker.
Har både mailat och chattat men dom släpper den inte då embargot tydligen kommer från deras leverantör. cdon är inte vad dom tidigare varit och detta blir nog min sista produkt från den butiken. Postad 04 November 2014 - 15:07
Varför skulle jag kolla det när det officiella releasedatumet var den 31 oktober? Har jag missat nåt eller hör det till vanligheten att butiker släpper varor efter release? Vem gagnar det isåfall, kan ju knappast vara bra varken för butikens försäljningsmöjligheter eller särskilt kul för kunden. Postad 04 November 2014 - 21:11 Varför beställa från Cdon när du tidigare i år har gett dem ett bottenomdöme och även då sa att du troligen aldrig handlar där igen? Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 04 November 2014 - 21:20. Postad 04 November 2014 - 21:46 Tänkte bara att det brukar stå när man beställer. Postad 07 November 2014 - 09:06 För att dom löste det till sist och problemen låg i att det var en sån där deal där tretti levererade, något senare fick jag problem med en produkt som cdon levererade och det löste dom direkt därför ökade mitt förtroende några pinnar! Nu är det dock nog, har väntat snällt en vecka extra och nu fick jag ett mail som förklarar att produkten är försenad hos deras leverantör. Tänkte bara att det brukar stå när man beställer. Det står inte i mailet iallafall. Postad 07 November 2014 - 09:20 CDON är faktiskt dåliga med datum ibland. GTA V saknar det bland annat. Edit: Nevermind, nu fanns det. informationen är dock aningen bristfällig, men det jobbar de nog på. Redigerat av MartinAberg, 07 November 2014 - 09:22. Postad 07 November 2014 - 13:00
Leveranstiderna har faktiskt blivit mycket bättre. Däremot har jag fått en del redan använda blu ray filmer kul med repade fodral och en massa tumavtryck på skivorna....
Postad 07 November 2014 - 14:42
Inte vad jag vet. Är väl bara att klistra in - [email protected] i mejlprogrammet och skriva av sig. Funderar själv på om det är värt att köra ett + variant. Nu finns ju mycket att streama på nätet (putlocker, swefilmer) men ibland vill man ha det på skiva för den extra bildkvaliteten samt inget buffrande från opålitliga servrar. Svaren har så här långt kommit snabbt från kundtjänsten. Nu har jag i och för sig betalat med faktura vilket enligt mig är ett stort plus. Utökar de bara sitt klädsortiment så kan de ju konkurrera med Sportamore som är nr 1 på det området med max 2 dagar i frakt (gratis).
Får du oplastade fodral? Postad 07 November 2014 - 14:44 Ja jag har fått oplastade fodral flera gånger nu... Postad 07 November 2014 - 14:52
Så här såg ett fodral ut med repor m.m. Skivan hade klet och fingeravtryck..
Bifogad fil(er)Postad 07 November 2014 - 14:56 CDON säger att jag får skicka tillbaka grejerna men dom gör det mycket struligare nu för tiden skickar en ny skiva men inget emballage och fraktsedlar för den gamla skiva men för 29kr är det jobbigt att bråka. Men med den nya sändningen med skivor som kom i tisdags var det 3 skivor som såg använda ut så de kommer jag skicka tillbaka.. Postad 07 November 2014 - 14:57
EDIT.
OK, smålurigt när det rabatteras kraftigt alltså. Inte bra dock. Hade varit intressant om CDON kunde kontra med något bättre här för din del. Kostar det dig något att skicka tillbaka skivorna? Sportamore skickar med fraktsedlar i paketet. Hade varit bra om cdon kunde erbjuda dig att trycka ut dem åtminstone. Någon som haft problem med skick på böcker? Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 07 November 2014 - 15:02. Postad 07 November 2014 - 14:59 Antagligen är det reklamationer eller ångerköp de skickar ut igen. Många skivor nu för tiden är ju även inslagna med gladpack .. Postad 07 November 2014 - 15:13
Kostade frakten dig något; fick du en returlapp så småningom?
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 07 November 2014 - 15:13. Postad 07 November 2014 - 15:26 Nej man skulle skriva frifrakt någonting men orkade inte bry mig för en skiva för 29kr men nu handlade det om 3 skivor på en order med 20 skivor så nu blir det att bege sig till posten. Men det är som sagt ofta man får skivor som inte är inplastade... Postad 07 November 2014 - 19:25 Kommer ihåg att vi fick en bok för något år sedan eller så som var något kantstött men inte helt hundra på att det var från CDON. De senast har iaf gått bra men jag verkar ha lite mer tur än många andra. Jag har t.ex. aldrig fått en Cd, dvd eller bluray (eller annan produkt för den delen) som jag haft anledning till att tro att den inte varit ny och oanvänd. Inget jag hade accepterat oavsett pris om det inte framgått vid köpet. Har gjort ytterligare ett par köp från CDON och denna gång tog det 3 resp. 5 dagar. Dock var jag beredd på detta då det handlade om hushållsapparater som därmed levereras från tretti.se. Postad 30 November 2014 - 09:34
Jag misstänker att CDON.com måste vara världsmästare i att skicka skräppost till sina kunder, handlat där en gång och har aldrig fått så mycket skit i mejlen nyhetsbrev, erbjudanden etc.
Till slut tröttna jag och kontaktade kundservice för att få stopp på eländet. Köpte en pryl där igen nu igår för att det var bästa priset så jag hoppas jag slipper göra om hela proceduren igen Postad 01 December 2014 - 16:32
Grejen är att man betalar för att kunna få rabatt. Vilket känns *****.
Postad 01 December 2014 - 16:37 Dom är väl i och för sig inte först kolla på Amazon Prime tex... Postad 01 December 2014 - 16:50
Ok
Redigerat av Unregistered2294, 01 December 2014 - 17:17. Postad 01 December 2014 - 18:36 Discshop tar 399:- per år enbart för fri frakt. Här får man, för 99:-, fri frakt över 100:- samt även återbäring. Hur bra som helst, och så länge man handlar 3-4 gånger per år så sparar man pengar på det. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |