Vart tog de egna webradio kananlerna vägen som man lagt in under Webradio?
Efter uppgraderingen var dom bara borta!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
Startad av
Squeezemaster
, Jan 06 2008 16:14
1152 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 02 November 2008 - 09:42
Nån mer som uppgraderat till SC 7.2.1?
Vart tog de egna webradio kananlerna vägen som man lagt in under Webradio? Efter uppgraderingen var dom bara borta! Postad 02 November 2008 - 21:02 SÅg på Slimdevice forumet att nått ljushuve till utvecklare tagitbort funktionen (för han inte var nöjd med implementering) INNAN dom löst det på ett bättre sätt. Finns dock en plugin att ladda ner som återställer funktionen (MyRadio). Postad 02 November 2008 - 21:57
länk? Postad 03 November 2008 - 21:11
Efter mycket meck har jag nu lyckats lösa det, dvs att koppla xbox360 via SBD. Det visade sig att logitech hade inte tagit med möjligheten att göra en brygga av SBC i själva gränssnittet. Förklaring: "Usually when we talk about bridge mode on the receiver, we are referring to the capability where if you have no preexisting wireless network, the receiver can act as a wireless bridge in order to give the wireless _controller_ access to the wired network. This is a quite common scenario that is easy to set up. What you're describing is significantly different, because instead of communicating "ad hoc" between paired devices, what you're really doing is setting up the receiver as a client to your existing access point, while also enabling bridging. This is considered a far more unusual/advanced setup, which is why it is not exposed in the UI. Also, this capability makes it easy to inadvertently create loops in the LAN topology, so we don't want uninitiated users running into it when they're really trying to set up the more usual "bridge mode". Iaf så slutade det med att jag satte mig in i NET-UDAP för att kunna lösa det på en SBD. Bra länkar om någon behöver det i framtiden: LÄNK 1 LÄNK 2 Tack för hjälpen och hoppas detta nästa person med samma problem! Postad 03 November 2008 - 21:44
Tackar (jag hittade den själv) Postad 05 November 2008 - 19:53
Nu har även min duet ballat ur.
Det började med att den titt som tätt tappade anslutningen till både min dator och till SqueezeNetwok. Tillslut tröttnade jag och nu kan jag inte ens installera om den. Den hittar för det första inte mitt trådlösa nätverk, fast jag har satt i en kabel i recivern istället. Vet inte vart jag ska börja? Postad 06 November 2008 - 12:26
Har haft precis samma problem sista veckorna , gick inte att komma åt SC el SN hur man än ominstallerade , jag reklamerade till Dustin ,förhoppningsvis är det en ny Duet som väntar på posten idag. Postad 07 November 2008 - 20:15 Du kan ju alltid spela upp musiken via ditt itunesbibliotek och det borde du ju kunna synka med din ipod... gissning bara, i hate ipods Postad 08 November 2008 - 12:09 Det finns även plugin som får SB att synca uppspelningen med Itunes, så att du styr allt via Itunes (om det skulle vara bättre). Postad 09 November 2008 - 09:30
Jag fick ordning på problemet med hjälp av att jag ominstallerade routern. Postad 09 November 2008 - 15:53 Vilken plugin är detta ? Postad 09 November 2008 - 16:47
Har ett konstigt problem med squeezecenter 7.2.1, fick för mig att sätta upp en gammal XP-burk som "server" där jag delat ut 2 st diskar, på en av dem har jag min musik i en mapp.
Det går hur bra som helst att accessa filerna från nätverket via xboxen eller annan dator, men......squeezcenter vägrar att "scanna" igenom mapparna och fixa databasen, den stannar på typ "första låten" och säger "finished" fast klockan fortsätter gå men inget händer, lät den gå i 5 timmar till ingen nytta, har någon annan råkat ut för detta.....fattar inte vad som är fel. Kan tillägga att när jag kört 7.2 på min "main dator" med all musik där lokalt, då funkar allt precis som det ska. Postad 09 November 2008 - 17:38 Detta bland annat, iTunes PartyShuffle Plugin, jag har för mig att jag även sett något annat när jag surfat runt. Postad 09 November 2008 - 18:42
Hej,
Kan man se nästa låt eller en lista över kommande låtar i displayen på SB Controllern? /Vilden Hittade knappen, inga problem... Redigerat av vilden, 09 November 2008 - 20:14. Postad 10 November 2008 - 12:20
Ähh....orkade inte leta vad som var fel, rullade om maskinen till Vista - nu funkar det utan problem Postad 11 November 2008 - 17:31
Hej på er!
Hoppas någon av er har en idé om vad osm är fel hos mig.. Jag har en Qnap TS409 PRO som funkar störtfint med min popcorn hour och min ps3 etc... Problemet är att min Squeezebox inte hittar den Qnapen som en källa och hittar därmed inte den musik som jag lagt över på den. Jag har prövat med att mata in IP-adressen till QNAP:en i SQB:n men det funkar inte. Jag får lagt till den i listan men inte mer än så licksom. Om jag klickar på den IP-adressen så klickar det bara och skärmen "skakar till " som den gör när man gjort ett felaktigt val. Hoppas jag kan få hjälp snart! Mvh Marcus Postad 11 November 2008 - 20:17
Har du installerat SqueezeCenter på Qnapen??? Rullar SquezzeCenter på Qnapen?? Har du lagt in rätt sökväg i SqueezeCenter till musik biblioteket?? Kolla dessa tre först Mvh ///Fromberg Postad 11 November 2008 - 21:22
Tjena... Jag har installerat det på Qnapen Jag har nu lagt in rätt sökväg... hade inte det innan Squeezecenter rullar på qnapen (alltså.. jag har ju installerat squeezecenter på G: (som jag har döpt Qnapen till) från datorn licksom. Det finns väl inget annat sätt att få det installerat på?) Postad 11 November 2008 - 21:42
Ser att min SqueezeCenter inte startar upp ordentligt... det står bara SqueezeCenter starting men sen står det inte nåt mer. Jag har försökt att göra som det står på SqueezeCenters hemsida vid detta problem men får det inte att funka ändå. Om jag gör som det står där så startar inte programmet upp alls per automatik och när jag väl startar det manuellt så står det bara SqueezeCenter stopped... IRRITERANDE! Postad 13 November 2008 - 15:37
Skaffade min Duet i fredags och den fungerade bra i början. Nu har den börjat strula mer och mer, kopplar från osv. Idag kunde jag inte connecta fjärrkontrollen ens. Kör trådlöst via en router, inget fel på routern då datorn hittar den. Bara att reklamera eller?
Postad 13 November 2008 - 16:53
Detta fenomen inträffade mig förra veckan också. Det sista jag gjorde var att reseta routern och installera den på nytt och nu fungerar det igen. Testa allt du kan komma på, innan du reklamerar den. Postad 14 November 2008 - 00:07
Har gjort det nu, verkar vara controllern det är fel på, den hittar receivern, men vill inte connecta med datorn. Postad 14 November 2008 - 10:20
Nej tyvärr är det inte så enkelt när du ska köra SC från Qnap'en Det du har gjort nu är att du installerat SC på datorn och lagt programfilerna på Qnap'en... Kolla på Slimdevices forum så kan du säkert få en bra vägledning hur man går till väga... http://forums.slimde...isplay.php?f=18 Postad 14 November 2008 - 11:28
Kolla här också
http://www.qnap.com/...on.asp?ap_id=71 Vet ej om det hjälper dig, men det verkar ju handla om det du undrar om. EDIT: Jag får väl tillägga att jag inte vet någonting om hur Squeezecenter funkar med qnap. Redigerat av TCM, 14 November 2008 - 11:32. Postad 14 November 2008 - 17:40
Du måste installera slimdevice med den version som är avsedd för QNAP det fungerar inte med windowsversionen. Se guiden som förra inlägget handlade om. Du behöver inte ha datorn igång för att köra duetten när det är installerat. Har själv en 209 och det fungerar bra.
Postad 15 November 2008 - 14:43
olk... tack! har kommit en bit på vägen.. är det någon som hart provat detta med en TS409 Pro? Jag får nämligen inte upp alternativet som det visas på deras hemsida. Det står inget om att den ska funka med pro i egen text men det står att den funkar med ts409... Postad 16 November 2008 - 11:31
På Qnap hemsida står det att mjukvara finns för nerladdning till promodellen. Jag fick uppgradera firmwaren först. Då kom alternativet upp. Läs igenom sidan noga där är en utmärkt steg för steg guide hur du gör.
Postad 18 November 2008 - 10:43
Pratade med Logitechs support i 2 timmar, sedan sa dem att jag skulle reklamera den
EDIT: fått en ny nu, fungerar utmärkt. Redigerat av theblinding, 20 November 2008 - 15:05. Postad 22 November 2008 - 09:54
Har en fråga då jag snart ska slå till.
Räcker det med denna för att få den och funka utan kabel? ZyXEL Postad 22 November 2008 - 10:11 Har du tänkt köra ad-hoc till datorn? .. Avråder starkt från det, alla andra alternativ är bättre. Postad 22 November 2008 - 13:34
Okej Får köpa en trådlös router istället då =( Trodde jag kunde göra lätt för mig hehe Postad 27 November 2008 - 22:00
Har idag ett nätverk med nätverkskablar, alltså inget trådlöst. Kan man köra Duet utan ett WLAN igång ?
Receivern har ju Ethernetport, kommunicerar controllern med receivern ändå ? Redigerat av Unregistered97f17518, 27 November 2008 - 22:01. Postad 28 November 2008 - 19:24
Vilka knep finns för att snabba upp sin Readynas duo?? Det går ohyggligt segt att använda squeezecenter och det är nästan oanvändbart. Har inte ändrat eller installerat något på duon förutom senaste squeezecenterprogramvaran och musiken givetvis, har jag missat att bocka ur någon funktion eller suger ReadyNas så illa??
Postad 29 November 2008 - 03:15
Har. Beställt en Duet blir spännande att fixa och strula så man får den att fungera som tänkt.Ska köra med en separat hård disk med internet koppling och usb så att datorn inte ska vara igång.
Postad 29 November 2008 - 13:28 Vilken NAS bilr det? Postad 30 November 2008 - 13:03
Hej Martin. Har inte bestämt mig än men det finns en del alternativ tex.LaCie Ethernet Disk mini - Home Edition -
NAS-server eller LaCie Neil 1TB / USB2.0 / Ethernet / 7200rpm har du något tips som du tror på ? Mvh Roger Postad 30 November 2008 - 13:07 Mja... själv tycker jag en dator är överlägset bäst faktiskt Kör denna själv som server till rubbet hemma. Dom diskarna du nämner där, ingen av dom kan väl ändå köra Squeezecenter? Postad 30 November 2008 - 15:49
Hmmm Martin åter kommer med kommentar när jag fått hem Duet. Prata med Emil som jag har beställt Duet med och han håller på med bla server och andra lösningar till företag. Jag själv är inte nog insatt i det här
Redigerat av cobra-427, 30 November 2008 - 15:51. Postad 01 December 2008 - 04:10 Hade du inte tänkt ha någon dator igång så blir det i alla fall svårt med den där disken Du behöver typ något sånt här, finns information på slimdevices hemsida om olika NAS-devices som stödjer Squeezecenter. Postad 01 December 2008 - 18:36
Ingen som har erfarenhet av detta? När jag körde squeezecenter på min laptop gick det hur smidigt som helst men nu är det fruktansvärt segt... Att styra Squezzecenter genom Websidan är istort sett omöjligt... Postad 03 December 2008 - 14:42
OK, jag blir inte riktigt klok på detta med NAS.
Jag vill ha en lösning där jag utan att ha en PC på, såklart, och där NASen ska uppfylla följande; 1. Vara enkel att konfigurera. Inga Linux-specialare. Jag kan en del, men hatar att mecka/fippla. Så mycket PnP som möjligt är att föredra. 2. Kan streama film till en XBOX via Samba el. dyl. Jag kör XBMC på en XBOX 1.0. 3. Ska hantera att jag från en bärbar drar ner torrents på NASen 4. Ha 500gb - 1Tb 5. Naturligtvis vara Squeezebox-kompatibel med minsta fuzz. 6. Gärna tyst eftersom den väl ska stå på...jämt antar jag. PLEAAAAASE kan ngn ge mig hjälp och tips. All tacksamhet! //n Postad 03 December 2008 - 20:35 Tex QNAP-TS 209 II pro. Att tänka på, NAS'en har långt ifrån samma prestanda (500Mhz) om du ska köra web-interfacet till den, det tar ca 5-10 sekunder att ladda första skärmen mot direkt när den låg på min stationära PC. Minnet, Qnap II:orna kommer med 256 MB, vilket gör att du kan kör SC 7 ock ca 3 torrenter samtidigt. USB'n är långsam på denna, max 50 Mbit/s, då vi CP-kopiering via terminal fönster ( kör jag samma extern disk på min PC får jag 220 Mbit/s (det är ok när det inte är mitt huvud ändamål med NAS'en utan något jag gör 1 gång io halvåret, Synhology ska vara bättre i detta avseende). Installationen var "lätt", följ guiderna, kopiera lite filer och ett par omstarter. Mitt råd är att hitta en med så snabb processor som möjlight och mycket ram, det finns ett system som heter Fit-PC, den har snabb proccesor och mer ram, den kan även visa bild. Jag vet ej ifall Xboxen (har ingen själv) kräver nått speciellt för att ta emot film, men Qnapen kan streama vi UPnP. TS-209 II är tyst, lågt fläkt ljud och lite diskknatter ibland. Lillebro TS-109 II har bara en disk och klarar sig utan fläkt (tystare dvs), båda stödjer upp till 2TB, sälv har jag 2x1TB med raid 1. Lycka till... Postad 03 December 2008 - 20:39 Detta beror troligen på processorn, Netgear talar inte om vad dom har för nån eller hur snabb den är, vilket får en att tro att den är långsam... På andra forum så säger man att Netgear är långsam, så det är nog så att den är för seg (för att köra web interfacet), har du provat att byta gränsnitt till ett lättare (default gränsnittet gör ju en massa fancy saker som tar kraft, men det är ju det man vill ha...) Redigerat av jasell, 03 December 2008 - 20:40. Postad 03 December 2008 - 23:31
Är det någon som vet hur man installerar slimserver i en HP MediaSmart Server EX470 ?
Dvs vart laddar man ner den och var lägger man programmet .. Postad 04 December 2008 - 04:12 Det är ju en vanlig dator, så det är bara att installera var du känner för det. Här laddar du ner Squeezecenter http://www.slimdevic..._downloads.html Postad 04 December 2008 - 20:54
Suuupertack! Det lutar helt klart åt en av de du rekommenderar! Vad är skillnaden mellan 209 & 109? Är det möjligheten att köra RAID? Vad är fördelen med detta? Just nu streamar jag till XBOXen genom att sonika dela mappen i Windows. Easy peasy. Känns som Qnapen ska fixa det oxå (?)... /n Postad 05 December 2008 - 10:00
Är det bara jag som tycker ljudet i Squeezebox Duet är katastrofalt dåligt? Kopplade upp min nyinköpta igår o döm av min besvikelse då ljudet var ohyggligt basigt o mufflat. Inte alls klart o crispigt som jag när jag spelar samma MP3's från datorn. Jag kör med analoga utgångarna o streamar från en NAS på en receiver som inte har visat några problem med t ex PS2/PS3/Xbox/CD/Wii.
Men jag hittar ingen som har detta problem... Så jag anropar er som känner igen detta. Jag är absolut ingen audiofil men detta är oacceptabelt. Jag har hört av vissa att analoga utgångarna är dåliga, men andra i denna tråd har utrustning för 30000 + hör skillnad på flac o mp3 - men hör ingen skillnad på squeezebox v3 o v4. Och jag antar att ingen av dem låter dåligt i hans öron (till skillnad från lika basigt o mufflat) EDIT: Never mind. Det är jag som är en åsna som kopplat in den till Phono ingången. Redigerat av parazyte, 05 December 2008 - 13:14. Postad 06 December 2008 - 14:17
Aha.. snacka om att man gått på en nit.. Finns det något sätt att komma runt detta så man använder processorn i datorn (köra squeezecenter på datorn) men har kvar musiken på nas enheten? Att webinterfacet går snabbt och smidigt är ett måste för mig. Redigerat av Unregistereddc27f70e, 06 December 2008 - 14:18. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |