Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarstråd för "veckans tävling"

1236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 July 2009 - 20:18

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Hehe. Tänkte först samma sak - men (precis som jag trodde) så är det nog fler som gjort det. Vill vara unik :P

Du är unik. Det finns ingen som du.
Jag är unik. Det finns ingen som jag.

:)

Redigerat av Mikael_R, 06 July 2009 - 20:19.

Postad 06 July 2009 - 22:55

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1015 inlägg
  • 0

Du är unik. Det finns ingen som du.
Jag är unik. Det finns ingen som jag.

:D

Var som alla andra - Var unik! B)

Postad 07 July 2009 - 09:53

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Var som alla andra - Var unik! :D

B)

Postad 07 July 2009 - 16:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Rolig anekdot från dagens försök att få till ett bra foto:

Allt började perfekt, lite effektfull himmel, bra med ljus. Fick mina gråfilter igår så jag tänkte köra lite långa slutartider - åker ut ca 50 minuter till stället jag rekat, riggar kameran på stativ - fuck! Inga batterier i fjärrkontrollen. Ner med grejerna - till statoil (30 min bort) tillbaka till stället, upp med kameran fram med fjärrkontrollen.

BOOM - åskväder...

Ner med grejorna - in i bilen, vänta 40 minuter, upp med grejerna tog första kortet i min serie, BOOM ösregn igen. Ner med grejerna, vänta 40 minuter, upp med grejerna och skulle ta om första kortet...

Nu var himlen inte effektfull, den var som en...pappersmassa - totalt livlös, ljuset värdelöst och det jag skulle fota var borta... suck.

men imorgon! Då jäklar!

Postad 07 July 2009 - 17:35

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Det kan vara jobbigt att fotografera ibland :D

Postad 07 July 2009 - 19:48

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Nu finns det två bidrag ivarjefall.

Postad 07 July 2009 - 20:35

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Nu finns det två bidrag ivarjefall.

Fulla av ångest! Om det fortsätter i samma bana så vågar jag nog inte se slutet :D

Postad 07 July 2009 - 22:00

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1015 inlägg
  • 0
Snyggt Drey!
Jag hade något liknande i åtanke, men men du hann först =)

Får fundera upp något nytt.

Postad 08 July 2009 - 10:05

Unregistered1e381e6e
  • Unregistered1e381e6e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Snyggt Drey!
Jag hade något liknande i åtanke, men men du hann först =)

Får fundera upp något nytt.

jupp , mycket snyggt........fan panodil är starka grejor :-)

//Viktor

Postad 08 July 2009 - 20:25

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Drey123: Gillar verkligen din bild. Den är berörande.

Postad 08 July 2009 - 21:32

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Nackdelen med att vara dommare och ange temat på tävlingen är att man ser potentiella bilder överallt. Det skulle bli en bra bild, och det där, och så här. Skulle ha 100 bilder vid det här laget.

Postad 09 July 2009 - 07:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Snyggt Drey... som alltid

Man kanske skulle fotografera sin egen bakdel... hmmm

Postad 09 July 2009 - 07:43

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0

Haha tänkte faktiskt på det när jag cyklade hem igår ;)

Postad 09 July 2009 - 15:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Får hänvisa till Regel 11.1:

11.1 Inga kränkande eller stötande bilder
Vi tillåter inga bilder som riskerar att upplevas som kränkande eller stötande. Återigen så är det de som känner sig kränkta eller stötta som avgör detta.

;)

Postad 09 July 2009 - 16:53

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0

Återigen så är det de som känner sig kränkta eller stötta som avgör detta.

Lite trist, fx. kunne någon känna sig stöt av "självmordsbilder"... ;)

Postad 09 July 2009 - 19:54

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
[Pekar mot hamsteren]

MÖRDARE !!

Postad 09 July 2009 - 20:02

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0

Postad 09 July 2009 - 20:10

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

(gud vad tråkigt med regn!!)

Snyggt Drey... som alltid

Jag tror jag har sett en sån bild på dreys sida...

Postad 09 July 2009 - 21:22

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

[Pekar mot hamsteren]

MÖRDARE !!

Postad 09 July 2009 - 23:23

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Regel 11.1:

Usch så äckligt PK.

"riskerar att upplevas", och avgörs av den som upplevt sig "kränkt" etc. Egentligen kan vi inte publicera något alls alltså, vem vet vilka galningar det finns som kan ta illa vid sig här i Sverige, de lättkränktas land.

Postad 10 July 2009 - 18:17

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Cawi

kan du förklara dig vad du menar då du kallar folk som kan ta illa upp för "lättkränkta galningar"...

Postad 11 July 2009 - 00:28

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Cawi

kan du förklara dig vad du menar då du kallar folk som kan ta illa upp för "lättkränkta galningar"...

Att folk i det här landet känner sig "kränkta" av i stort sett vad som helst. Begreppet kränkning har vattnats ur så det skriker om det. Vem som helst som inte får som han eller hon vill ropar bara högt att "JAG HAR BLIVIT KRÄNKT!!!!" i stort sett. Det börjar bli smått irriterande och fånigt tycker jag. Folk borde bli bättre på att låta saker rinna av och inte ta allt som sägs så allvarligt. Dessutom ska man väl kunna kräva av folk att de kan hantera att alla inte är snälla hela tiden?

Som exempel så blir ju tydligen en invadrad skolelev kränkt av att skolavslutningen håller till i en kyrka. Är det verkligen en kränkning? En tjej som ser Coca Cola Zero-reklamen, har hon blivit kränkt? I dagens Sverige har folk fått för sig det verkar det som. Löjligt tycker jag, det är nästan så jag skulle kunna säga att jag känner mig kränkt av att alla är så lättkränkta. :(

Postad 11 July 2009 - 10:19

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Jag är en av dom som begravt min mor pga missbruk och tabletter.Hon hade även cancer....Självmord?? ingen aning. Hon hittades död på morgonen av sin arbetskamrat..... Hon var 43. Jag var närmast anhörig och 22 då det skedde... Samt jag fick sköta om hennes begravning..

1994 föddes min dotter "My" fram vid dryga 6 månaders graviditet efter jag fått ge Pia tabletter som dödade vårt barn samt satte igång födelsen... PGA en missbildning som bara sker var tiotusende gång helt utan spårbara skäl.. My levde och mådde bra..i magen... Men bröstkorgen var för liten så hade hon fötts hade hon kvävts plågsamt då lungorna inte fick plats att andas..Vi fick fatta beslutet att döda barnen med tabletter och föda fram lilla My. Eller låte henne födas och dö smärtsamt av kvävning..Inget lätt beslut att fatta kan jag säga.... Så.. Efter hon dött i Pias mage medans vi satt hysteriska över vetskapen vad vi gjort med vårt barn föddes hon.. My var vacker och totalt hel och färdig liten mäniska.. Hår fingrar. ja allt fanns där.. Hon var så liten och fin.... "My" brändes och spreds på skogskyrkogårdens minneslund....Och vårt förhållande höll inte efter den påfrestningen. Utan det rasade ihop såsom vi gjorde både Pia och jag...

År 2007 i augusti ringer intensiven och säger att det nog är bra om familjen kommer ner till Kristiantads sjukhus och tar sista farväl av min Lena.. barnens mor... Nu gick allt bra lyckligtvis..
Men var 6é månad lever familjen i skräck över vad proverna av Lenas cancer skall visa. Döden är en sak vi lever med i tankarna i bakhuvudet varje dag....

jag är en av dom som anser dessa bilder rent osmakliga...... Och jag har väldigt svårt att se hur man kan jämföra dessa bilder med dess innebörd dom har för oss och mig såsom ens liknande sådant du jämför med..

Dvs Cocakolareklam & skolavslutningar..

jag tänkte inget skriva här om detta. För jag fattar givetvis att folk inte menat illa även om man kanske inte själv jublar direkt över tankarna som man får i skallen då bilderna visas... Sådant får man leva med....Och skall också leva med..Men då du kommer med dina ord om "lättkrängta galningar" så anser jag måttet är rågat för min del. Och att detta måste bemötas med verklighet.. DVS att för en del är denna typen av bilder inte enbart lite skoj på en fotosida...

jag har inget problem att givetvis alla inte har samma livserfarenheter som mig och oss.... Inte heller att man kan fota gravar samt självmordsbilder... Men jag stora problem med att folk sitter och spelar balla med kalla folk rätt ut i luften för "lättkrängta galningar"...

Så tänk dig för nästa gång innan du skriver på liknande sätt.....

Redigerat av mayro, 11 July 2009 - 11:43.

Postad 11 July 2009 - 12:52

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag är en av dom som begravt min mor pga missbruk och tabletter.Hon hade även cancer....Självmord?? ingen aning. Hon hittades död på morgonen av sin arbetskamrat..... Hon var 43. Jag var närmast anhörig och 22 då det skedde... Samt jag fick sköta om hennes begravning..

1994 föddes min dotter "My" fram vid dryga 6 månaders graviditet efter jag fått ge Pia tabletter som dödade vårt barn samt satte igång födelsen... PGA en missbildning som bara sker var tiotusende gång helt utan spårbara skäl.. My levde och mådde bra..i magen... Men bröstkorgen var för liten så hade hon fötts hade hon kvävts plågsamt då lungorna inte fick plats att andas..Vi fick fatta beslutet att döda barnen med tabletter och föda fram lilla My. Eller låte henne födas och dö smärtsamt av kvävning..Inget lätt beslut att fatta kan jag säga.... Så.. Efter hon dött i Pias mage medans vi satt hysteriska över vetskapen vad vi gjort med vårt barn föddes hon.. My var vacker och totalt hel och färdig liten mäniska.. Hår fingrar. ja allt fanns där.. Hon var så liten och fin.... "My" brändes och spreds på skogskyrkogårdens minneslund....Och vårt förhållande höll inte efter den påfrestningen. Utan det rasade ihop såsom vi gjorde både Pia och jag...

År 2007 i augusti ringer intensiven och säger att det nog är bra om familjen kommer ner till Kristiantads sjukhus och tar sista farväl av min Lena.. barnens mor... Nu gick allt bra lyckligtvis..
Men var 6é månad lever familjen i skräck över vad proverna av Lenas cancer skall visa. Döden är en sak vi lever med i tankarna i bakhuvudet varje dag....

jag är en av dom som anser dessa bilder rent osmakliga...... Och jag har väldigt svårt att se hur man kan jämföra dessa bilder med dess innebörd dom har för oss och mig såsom ens liknande sådant du jämför med..

Dvs Cocakolareklam & skolavslutningar..

jag tänkte inget skriva här om detta. För jag fattar givetvis att folk inte menat illa även om man kanske inte själv jublar direkt över tankarna som man får i skallen då bilderna visas... Sådant får man leva med....Och skall också leva med..Men då du kommer med dina ord om "lättkrängta galningar" så anser jag måttet är rågat för min del. Och att detta måste bemötas med verklighet.. DVS att för en del är denna typen av bilder inte enbart lite skoj på en fotosida...

jag har inget problem att givetvis alla inte har samma livserfarenheter som mig och oss.... Inte heller att man kan fota gravar samt självmordsbilder... Men jag stora problem med att folk sitter och spelar balla med kalla folk rätt ut i luften för "lättkrängta galningar"...

Så tänk dig för nästa gång innan du skriver på liknande sätt.....

Jag ber så mycket om ursäkt om jag sårat dig på något vis, det har verkligen inte varit min mening. Och min åsikt är inte heller att du är en "lättkränkt galning". Det du skriver tyder ju också på att du faktiskt hanterar de svåra tankar som dyker upp på ett civiliserat och vuxet sätt. Du tänker ett steg längre, nämligen vad avsikten från avsändaren var och att man inte kan tvinga resten av samhället att anpassa sig efter en själv hela tiden.

Min poäng var att det finns för många i det här landet som säger sig ta illa vid sig av i stort sett ingenting, och mina två banala exempel vad för att belysa dom dumheterna. För min del tycker jag inte att man som bilduppladdare här ska behöva vara rädd för att bli varnad (eller vad som nu händer) för att man laddar upp något som av ett extremt fåtal kan upplevas som en kränkning. I mina ögon är det dom som har problem snarare i så fall och borde fundera över sin livssituation. T.ex. om du hade börjat hojta om att du känt dig kränkt av dreys vackra bild på självmordet. Men som jag skrev, du hanterar ju detta på ett mycket mer vuxet sätt och förstår att det inte finns någon avsikt att såra och vara elak, och du tar bilden för vad den är; ett vackert bidrag i en fototävling med lite djupare tema än vanligt.

Jag lider med dig för de svårigheter du haft och hoppas att du har ett bra och lyckligt liv ändå (det verkar ju så!). Den inneboende styrkan i en människa är enorm och ska verkligen inte underskattas, vi kan ta oss igenom det mesta och hitta lycka i ett liv som först kan te sig som misär. Det är starkt av dig att på ett helt offentligt forum dela med dig av så privata händelser. Återigen, förlåt om du tog illa vid dig av det jag skrev.

Postad 11 July 2009 - 13:00

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Mycket bra svar Cawi...

Då är det balans igen...

Mvh
Tobbe.

Postad 11 July 2009 - 14:23

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Mayro: Starkt av dig att skriva om detta.

De flesta kan nog påminnas av nåt som hänt dom, när det gäller bilder. I ett forum som behandlar bilder så är det alltid troligt att "nån av oss" kommer att ta illa vid sig pga en bild. Oavsett om den är kränkande i lagens mening eller inte. Det kan räcka med en bild av ett barn, vapen, spritflaska eller vad som helst i fel sammanhang. Jag håller med Cawi också (bra svarat) att man ska inte vara rädd för att posta bilder. Det är allas ansvar att ta "11.1" på allvar och sen fundera en gång till innan vi postar en bild.

Postad 12 July 2009 - 18:42

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Explorer45: Oj vad fint!

Postad 12 July 2009 - 19:28

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ibland tar det vändningar man inte är med på - när jag hänvisade till regeln var det ett skämt som svar till att jag och Hamstern diskuterade att fotografera varandras bakdelar..

Hatten av dock för att ni kan diskutera ut saker på ett civiliserat sätt.

Postad 13 July 2009 - 05:48

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Explorer45: Oj vad fint!

Tack, tack Mikael. :) Kul att du tyckte om den!

Postad 13 July 2009 - 09:13

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
TADADADAAAAAAAAAAAA, Veckans vinnare, med ett tema som berör, jag har haft en kompis som lyckats och en som inte lyckades med sina planer på att möta slutet på detta sätt. Bra genomfört foto, Drey 123, grattis.

Hade hoppats på lite fler bidrag då det var ett brett tema, men det är väll semester nu.

Postad 13 July 2009 - 09:32

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1697 inlägg
  • 0
Grattis Drey :)

Postad 13 July 2009 - 09:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Grattis!

Postad 13 July 2009 - 09:52

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Grattis! :)

Postad 13 July 2009 - 10:17

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Grattis Drey123.. En stark bild ...

Jag tänkte också delta.. Med detta bidrag.. Vår förbannade skitdiskmaskin... Som var tvungen gå sönder då vi kryper på knäna ekonomiskt sett efter en massa utgifter på bil osv..... Och texten på den gamla beg ersättare vi köpte billigt står det "End" på då den är klar med diskprogrammet... Då kom tanken på "The end" för denna skräpmaskin...

Men insåg bilden var lite för simpel....

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 13 July 2009 - 10:18.

Postad 13 July 2009 - 10:21

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Mayro, om man har hört din historia innan om diskmaskinen så är bilden klockren! :)

Postad 13 July 2009 - 10:37

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1015 inlägg
  • 0
Grattis Drey! =)

Postad 13 July 2009 - 11:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Stort grattis igen!

Postad 13 July 2009 - 12:34

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Grattis :)

Postad 13 July 2009 - 12:37

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Tack, jag kommer skicka ett tema till joakim asap!

Postad 13 July 2009 - 12:37

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Grattis!!!!

Postad 13 July 2009 - 12:53

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Tema skickat till Joakim

Postad 13 July 2009 - 13:39

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Presentera det gärna här och förklara tänket du har bakom det/reglerna, så lägger jag upp tråden i mitten av veckan.

Postad 13 July 2009 - 13:54

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
temat är semestersituationer.

Bilden måste vara arrangerad.
Det skall alltså vara en arrangerad semestersituation t ex sommaren regnar bort eller pappa bränner ner huset när han tänder grillen eller liknande eller varför inte kompisen sover i solen på stranden och kortet är taget när någon skriver "dumhuvud" på ryggen på honom eller liknande. Det finns hur mkt som helst som man kan hitta på.

Bilden får vara ett montage eller illustration men då skall alla bilder vara tagen av dig.
Man får även göra flera bilder i en serie som leder en serietidning ungefär.
Obegränsat antal bilder får skickas in.
Bilderna behöver inte vara tagna under tävlingsperioden.
Bildbehandling ok.

Postad 13 July 2009 - 14:16

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
När det gäller antalet bilder så har vi hittills haft en allmän regel om att 3 bilder är maxantalet. Jag resonerar som så att det blir högre kvalitet på bidragen om man begränsar antalet, annars är risken att man skickar in så många bidrag som möjligt i hopp om att någon av dem ska plockas ut som vinnare. Det är bättre om man lägger ner mer tid på varje bidrag anser jag, kvalitet framför kvantitet.

Det är dock öppet för andra argument, så får vi ta med dem i beräkning.

Postad 13 July 2009 - 14:22

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Vi kan säga max tre, men det är fortfarande öppet för bildserier men de måste vara ihop "svetsade" i ps.

Postad 13 July 2009 - 16:56

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Grattis Drey! :) Ska bli spännande att se bidragen till nästa tema.. :(

Postad 25 July 2009 - 08:06

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Såvida det inte rullar in en massa bidrag under helgen så funderar jag på om vi inte ska ta semesterstängt i några veckor, och återkomma med samma tema/ansvarig vecka 34 eller 36. Det känns som att det blir lite urvattnat om vi driver på tävlingen när så många är på semester. Åsikter?

Postad 25 July 2009 - 08:55

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Låter nog bra, har ju själv "bara" en kompaktkamera för tillfället, så för mig gör det inte så jättemycket!

Postad 25 July 2009 - 09:32

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Det blir bra.

Postad 25 July 2009 - 12:31

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Då gör vi så. Veckans tävling tar semester och är tillbaka vecka 34 i augusti!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.