Red Dead Redemption
956 svar till detta ämne
Postad 25 maj 2010 - 07:05
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Nej, du låser upp vapen vid en viss lvl. Dessa har du då när du börjar om, så när du väl har låst upp ett snipergevär så kommer du ha det. Oavsett vilken karaktär du spelar med. Karaktären är bara en "look".
Och varsågod till länken, ganska bra sida.
Oj sry, trodde det var britt som tipsade om länken  Aha, nu har jag kommit på hur Dead Eye funkar  Men mina golden guns har jag tappat bort någonstans. Edit: Har hittat mina golden guns igen
Redigerat av jarre008, 26 maj 2010 - 13:51.
Postad 25 maj 2010 - 09:16
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Förhoppningsvis får jag det idag. Men det blir inte så mycket spelande i helgen. Ska upp till hufvudstaden i helgen. Men har i övrigt ganska mycket tid över.
Postad 25 maj 2010 - 09:22
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Oj sry, trodde det var britt som tipsade om länken 
Aha, nu har jag kommit på hur Dead Eye funkar 
Men mina golden guns har jag tappat bort någonstans.
Hehe, lungt. Min länk var ju lite otydlig. tittade lite på youtube och köra gangshideout värkar vara snabbaste sättet att lvla, om man kan göra det med hyffsad speed alltså. För när man kör matcher så får man ju bara xp som bidrar till ranken och inte lvln, eller har jag missuppfattat det? Vad ska man göra med pengarna man får? Jag har inte sätt något ställe man kan köpa grejer på? I multiplayer alltså. Och privetmultiplayer, spelas detta med samma "online" karaktär? Kan man lvla sin gubbe i privet?
Postad 25 maj 2010 - 09:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tror jag dör om jag inte får spelet idag..
Snubben i gamestop affären sa mån eller tis...
Regnar ute och jag är hemma med 1 åringen som har feber så det vore ju kanon om telefonen ringde snart
Postad 25 maj 2010 - 11:33
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 851 inlägg
Edit: Tydligen ska vi ps3 ägare ha fördelen med att kunna lyssna på musik ifrån hårddisken när vi spelar.. Någon som testat? Ennio Morricone funkar ju bra 
Var tvungen att prova när jag såg att du skrev det där, har nämligen en Ennio Morricone/Hugo Montenegro CD. ....och resultatet  Yes! Totally Awsome. Nu slipper man vissla själv på dom där medans man lirar. Eller det kanske man gör ändå
Postad 25 maj 2010 - 12:00
odditee
-
odditee
-
Användare
-
-
241 inlägg
Riktigt roligt spel måste jag säga även om jag bara hunnit spela någon timme, får se om man går på MP något innan man klarat SP-läget. Älskar att dem har med The Wilhelm scream ibland när folk dör http://www.youtube.c...h?v=cdbYsoEasio
Postad 25 maj 2010 - 12:05
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
har börjat lira sp nu och jag gillar det skarpt än så länge. westernkänslan är total och jag njuter varje sekund  dock har jag inte fått med mig än allt man kan göra, men det är väl bara att rida iväg till alla prickar på kartan och se. ska inte stressa igenom spelet, ska utforska och göra alla saker som finns.
men jag undrar en sak, det stod att man kunde spara spelet vid nåt tält som skulle finnas på kartan, men jag hittar inga tält. är det något jag har missförstått?
Postad 25 maj 2010 - 12:08
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
har börjat lira sp nu och jag gillar det skarpt än så länge. westernkänslan är total och jag njuter varje sekund dock har jag inte fått med mig än allt man kan göra, men det är väl bara att rida iväg till alla prickar på kartan och se. ska inte stressa igenom spelet, ska utforska och göra alla saker som finns.
men jag undrar en sak, det stod att man kunde spara spelet vid nåt tält som skulle finnas på kartan, men jag hittar inga tält. är det något jag har missförstått?
i din "väska" så finns det något som heter camp nånting, med den kan du slå upp ett läger på en platt fläck. Och då kan man också spara.
Postad 25 maj 2010 - 12:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
har jag en väska?  vad har jag i den mer än ett tält? är tältet enbart till för att spara spelet eller har den någon annan funktion?
Postad 25 maj 2010 - 12:37
sczcz
-
sczcz
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
har jag en väska? vad har jag i den mer än ett tält? är tältet enbart till för att spara spelet eller har den någon annan funktion?
Du kan, precis som i ett safehouse, spara ditt spel, byta kläder och, genom en uppgradering, fylla på ammunitionen. Men den största nyttan med camp har man av funktionen att kunna använda "fast travel to waypoint" vilket gör att du kan resa vart du vill och inte bara till städer/byar.
Postad 25 maj 2010 - 12:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jihaaaa...Gamestop har fått in mitt ex..
Om nu bara tanten kan komma hem så jag kan åka å hämta det
Postad 25 maj 2010 - 12:47
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
har jag en väska? vad har jag i den mer än ett tält? är tältet enbart till för att spara spelet eller har den någon annan funktion?
Yes  Precis som Sczcz sa så har du en rad funktioner i campen. "väskan" är select knappen
Postad 25 maj 2010 - 13:01
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Postad 25 maj 2010 - 13:05
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Underbart! 
http://www.youtube.c...h?v=tI8lAbwUoEk
Haha, warhorse my ass! Det är en Donkey lady jag vill ha!
Postad 25 maj 2010 - 13:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Postad 25 maj 2010 - 13:22
ChoAtic
-
ChoAtic
-
Användare
-
-
189 inlägg
Postad 25 maj 2010 - 13:31
geirydp
-
geirydp
-
Användare
-
-
168 inlägg
Donkey Woman och Bird People = easter eggs?
Hur som helst, kul som f*n
Postad 25 maj 2010 - 14:20
robotlord
-
robotlord
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
undrar om man kan ta huden av bird people? jäkligt nasty isf!!
Postad 25 maj 2010 - 16:17
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Är det nån av karaktärerna man kan välja bland som har snipergeväret eller kan man bara hitta det? Jäkla skönt vapen å ha när man ska hämnas på nån tönt som bara är ute efter att jäklas med andra spelare.
Det får du genom att levla upp. Som med allt annat. Nån som jobbat ihop till en Deadly Assassin Outfit? Jag är kvar på Scrap 3 på den än. Det verkade som jag inte hade Golden Guns nå mer imorse när jag lirade lite?...
Det är totalt buggat. Går inte att få fram snubben man måste fånga  Var tvungen att prova när jag såg att du skrev det där, har nämligen en Ennio Morricone/Hugo Montenegro CD.
....och resultatet Yes! Totally Awsome. Nu slipper man vissla själv på dom där medans man lirar. Eller det kanske man gör ändå 
Wow sikken nyhet. Det kan man i precis alla spel på 360
Postad 25 maj 2010 - 17:43
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 851 inlägg
Wow sikken nyhet. Det kan man i precis alla spel på 360
Å vem fan bryr sig om 360 i denna forumdel. Your in the wrong town here boy
Redigerat av HenkeEdge, 25 maj 2010 - 17:46.
Postad 25 maj 2010 - 18:29
lenko
-
lenko
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
No its u pal. If lookin for trouble meet me at armadillostreet 7'clock.
Postad 25 maj 2010 - 18:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Är det verkligen omöjligt att ändra config för handkontrollen?'
Känns helt felvänt som det är nu
Postad 25 maj 2010 - 20:21
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Känns som att mulitplayer delen är ganska lam.. vet inte riktigt hur man ska beskriva den. Men rätt seg. Någon som håller med? Hädanefter (då ingen kompis tjatar på en) så kommer det nog bli singel för min del. Tills det är avklarat
Vad tycker ni själva nu när spelet varit ute några dagar?
Postad 25 maj 2010 - 21:01
Zebra
-
Zebra
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Åter i lager på Elgigantens onlinebutik för 449:- fast den här gången är det inte LE-versionen. Blev en beställning.
Redigerat av Zebra, 25 maj 2010 - 21:02.
Postad 25 maj 2010 - 22:16
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Postad 25 maj 2010 - 22:16
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 851 inlägg
Känns som att mulitplayer delen är ganska lam.. vet inte riktigt hur man ska beskriva den. Men rätt seg. Någon som håller med? Hädanefter (då ingen kompis tjatar på en) så kommer det nog bli singel för min del. Tills det är avklarat 
Har inte spelat så mycket mp men verkar ju vara skoj då det är folk som vill sammarbeta och inte bara fjanta runt och knäppa folk som respawnar för några ynka xp. Singelplay har jag kört mer, vet inte hur mycket jag har kvar. Det är ju en häftig värld med allt man kan göra. Sätter dock detta med spoiler ..
Postad 25 maj 2010 - 23:47
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 851 inlägg
Edit: Tydligen ska vi ps3 ägare ha fördelen med att kunna lyssna på musik ifrån hårddisken när vi spelar.. Någon som testat? Ennio Morricone funkar ju bra 
Som jag skrev tidigare så funkar det ju. Enda nackdelen är att det nästan blir för hög volym på musiken och att man måste stänga av för att höra dialogen när det pratas. Musikvolymen man kan ställa i spelet styr inte den.
Postad 26 maj 2010 - 01:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
äh man vill ju ha originalmusiken så det blir rätt stämning. jag hade tycktatt det förstörde spelet om jag vräkte på hårdrock eller techno eller nåt i de här spelet.
spelade lite sp nyss och ick in på en bar och söp mig full, det var ju lite av en syn när han vinglade omkring och tillslut ramlade omkull ochinte kunde resa sig upp igen
Postad 26 maj 2010 - 01:28
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 851 inlägg
äh man vill ju ha originalmusiken så det blir rätt stämning. jag hade tycktatt det förstörde spelet om jag vräkte på hårdrock eller techno eller nåt i de här spelet.
spelade lite sp nyss och ick in på en bar och söp mig full, det var ju lite av en syn när han vinglade omkring och tillslut ramlade omkull ochinte kunde resa sig upp igen 
Ja självklart var det passande western-musik (låtar man nästan tycker borde varit med) annat hade ju förstört stämningen. Hehe så han blev dragen. Jag har bara provat en enstaka shot å då hände inte något. Tror John tål boosen bättre än Nico Bellic och grabbarna.
Postad 26 maj 2010 - 06:28
shogun1
-
shogun1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag tycker att spelet är helt ok. Men vissa banditer har fan stopping power ett skott så är man död!. ´Kan man fixa lite mer pengar för där går det segt har typ 500 dollares
Är det någon som vet var man kan köpa lite roligare vapen?
Postad 26 maj 2010 - 06:43
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Jag tycker att spelet är helt ok. Men vissa banditer har fan stopping power ett skott så är man död!. ´Kan man fixa lite mer pengar för där går det segt har typ 500 dollares Är det någon som vet var man kan köpa lite roligare vapen?
Snackar du singelplayer så finns det "vapenbutiker" i de större städerna. synns på kartan. I multiplayer (free-roam) kan du inte köpa några vapen vad jag vet. Du har några vapen när du börjar spela, sen låser du upp flera när du går upp i lvl. De vapen som du låser upp har du sedan när du loggar in (typ om du slutade på lvl 20 igår så har du de vapnen som du låst upp från start när du loggar in idag). sen kan du ju alltid samla vapen från banditer och så vidare, men dessa försvinner om du loggar ut. För mera pengar i singel (i multi vet jag inte vad man ska ha pengar till) så kan du göra ganska mycket, läs manuallen  Poker, jaga och uppdrag m.m.
Postad 26 maj 2010 - 07:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Lamt var ordet, suger med auto-aim men å andra sidan behövs det nog för att det blir så mycket öppna ytor och långa avstånd där det ibland är svårt att se gubbarna. Jag hoppas att "Hardcore-mode" är utan auto-aim. Men jag lirar MW2 när det gäller MP. SP är som vi alla vet riktigt kul och bra.
Postad 26 maj 2010 - 08:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Såja..Nu har jag lirat en 5 timmar inatt och jag tycker det är riktigt bra än så länge..
Kör mitt första varv som god :-)
Känns lite spretigt i början och man vet inte så mycket om huvudpersonen men jag antar att det tar sig med tiden
Postad 26 maj 2010 - 09:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Ja självklart var det passande western-musik (låtar man nästan tycker borde varit med) annat hade ju förstört stämningen.
Hehe så han blev dragen. Jag har bara provat en enstaka shot å då hände inte något. Tror John tål boosen bättre än Nico Bellic och grabbarna.
aha ja är det westernmusik funkar det ju  hehe ja han blir dragen som fan, men man får nog hälla i sig 7-8 shotar tror jag innan det händer något.
Postad 26 maj 2010 - 09:38
Unregistered1b562105
-
Unregistered1b562105
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Lamt var ordet, suger med auto-aim men å andra sidan behövs det nog för att det blir så mycket öppna ytor och långa avstånd där det ibland är svårt att se gubbarna. Jag hoppas att "Hardcore-mode" är utan auto-aim. Men jag lirar MW2 när det gäller MP. SP är som vi alla vet riktigt kul och bra.
Man kan ställa in på Expert-targeting mode (Tror jag att det heter ^^) så har man inget auto-aim.  aha ja är det westernmusik funkar det ju  hehe ja han blir dragen som fan, men man får nog hälla i sig 7-8 shotar tror jag innan det händer något.
Jag testade igår att supa till lite. Drog 3 shotar och han kunde gå som om det var vatten han drack. Men när jag istället drog sex shotar så kunde han inte ens stå upp.
Postad 26 maj 2010 - 09:51
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
Kul å lira posse med MHB:are igår. Men det blev nästan för enkelt att ta ut gang hideouts. De andra multiplayerspelen var intressanta om än något röriga, speciellt om man hamnade mitt i en match. Men mexican stand off var grymt.
Gårdagens höjdpunkt var annars när Matrixen hoppade in & fick tokiga skrattanfall när han hittade sin kära åsna
Paniken när vi sedan sköt hans åsna gjorde inte saken lättare för stackars matrix
Postad 26 maj 2010 - 10:19
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tycker det är lite svårt att se vem som är fiende ibland när jag kommer ridande i full fart och jag stöter på några..
Igår sprang 2 snubbar efter en killa och ja sköt de 2 men de skulle ja inte ha gjort ..Sköt fel personer
Postad 26 maj 2010 - 11:29
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Man kan ställa in på Expert-targeting mode (Tror jag att det heter ^^) så har man inget auto-aim. 
Fungerar detta i multiplayer? För då blir det ju lite orättvist? För varför ska jag springa runt och sikta och så kommer "kalle" med aim-assist och skjuter skallen av mig?
Postad 26 maj 2010 - 12:34
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Tycker det är lite svårt att se vem som är fiende ibland när jag kommer ridande i full fart och jag stöter på några..
Igår sprang 2 snubbar efter en killa och ja sköt de 2 men de skulle ja inte ha gjort ..Sköt fel personer 
Vadå fel personer, bara att skjuta allt som rör sig?
Postad 26 maj 2010 - 14:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hehe...Tjaa jag försöker hålla mig på rätt sida av lagen
Postad 26 maj 2010 - 14:09
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Haha! Råkade själv ut för det. Men har precis fått Hero-status i spelet nu, så sherifferna bryr sig inte så mycket om mig längre
Postad 26 maj 2010 - 15:34
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Fungerar detta i multiplayer? För då blir det ju lite orättvist?
För varför ska jag springa runt och sikta och så kommer "kalle" med aim-assist och skjuter skallen av mig?
Tror att du kan välja att spela på endast hardcore om du vill där ingen har aim-assist. Kör själv utan i singel delen. Kämpar på med multiplayer delen just nu och har ingen aning om hur man hoppar in i vänners spel som kör RDR, om det nu går?
Postad 26 maj 2010 - 15:38
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Det går inte att joina vänner om du inte har en jefla tur och hamnar med nån i free roam från början, man får använda sig utav invite-systemet ist.
Postad 26 maj 2010 - 16:04
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Vi som inte fått Deadly Assassin Outfit : For those of you having a hard time in getting Mo Van Barr to appear, then a possible solution has been found on the GameFAQs forums which will help you in your mission to finally get the bounty once and for all. According to the post, you will HAVE to start a new game (GULP!). You will then have to play the game as normal by completing all avaliable missions from Bonnie BEFORE doing any other missions. Once you are done with Bonnie, you can then head over to Armadillo and do the mission with the Marshal. After this is completed, you will have to KILL Walton. Do not disable him, kill him then Run back and complete your mission. Apparently, this is the only way to fix the bug regarding the Mo Van Barr Bounty, at least until a patch comes out. Källa: http://www.product-r...r-bounty-guide/Det är kört tillsvidare
Postad 26 maj 2010 - 16:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Fungerar detta i multiplayer? För då blir det ju lite orättvist?
För varför ska jag springa runt och sikta och så kommer "kalle" med aim-assist och skjuter skallen av mig?
Ja men du måste lvla upp till lvl 15 innan du kan joina spel med endast expert mode. Det går rätt snabbt dock. Ett par timmar ensam mot gang hideouts så har du lvl 15.
Postad 26 maj 2010 - 17:33
lenko
-
lenko
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Vi som inte fått Deadly Assassin Outfit :
För mig funkade det.. hade väl tur då.
Postad 26 maj 2010 - 18:10
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
satt o lirade i free roam läget nyss o hade precis klarat challengen 5000 i bounty den save´ade o sen efter 1 minut så blev det svart och jag hamnade i xmb rätt som det var
Ingen mer som råkat ut för detta?
Postad 26 maj 2010 - 18:17
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
5000? Så mkt? Klarade tidigare första på 500. Undrar hur det ser ut vid 5000 Spelet har bara hängt sig en gång och det var efter uppdrag med ett posse. Däremot har jag upptäckt mindre smickrande saker som att det inte går att skjuta om det är en gren i vägen i skottlinjen, oavsett hur mkt av fienden man ser & att hästar gärna fastnar i staket.
Postad 26 maj 2010 - 19:03
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
satt o lirade i free roam läget nyss o hade precis klarat challengen 5000 i bounty den save´ade o sen efter 1 minut så blev det svart och jag hamnade i xmb rätt som det var Ingen mer som råkat ut för detta?
Det har låst sig 2 gånger för mig i singelplayer, 1 gång i mp höll den på och ladda fram spel i ca 3-4 minuter innan jag startade om konsollen. Inte som du beskrev ovan, men har inte spelat mycket mp än.
Postad 26 maj 2010 - 19:31
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
verkar inte som förra inlägget kom med... runt 22 idag tänkte jag försöka dra ihop en liten mhb posse o köra lite ihop.
står mer om det i rdr klan tråden, skriv in er o var med nu (:
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|