Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 July 2009 - 10:55

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nu har Geab kommit med priser på telefonen.

http://www.geab.se/M...telefoner/Apple

Postad 24 July 2009 - 11:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Nu har Geab kommit med priser på telefonen.

http://www.geab.se/M...telefoner/Apple

Apple iPhone 3G S, 32 GB (Telialåst)
Apple iPhone 3G S har en stor 3,5-tumsskärm, GPS, kompass, turbo-3g och snabbt gränssnitt.
Går endast att köpa tillsammans med abonnemang från Telia, ej endast telefon.

Postad 24 July 2009 - 11:29

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag har gjort en förbeställning av 32 gb modellen i en telia butik i Umeå. Säljaren svarade att man bara tar med sig kvittot på betalning av "förköpet" så gör dom ett återköp i butiken och skriver om själva avtalet där på plats när man hämtar ut telefonen.

Då borde man ju kunna välja att betala en större summa kontant i butiken, jag vill slippa den 150 kronorna i förhöjd avgift. Om man då betalar 24*150 kr (3600 kr) direkt uppfront. Det borde väl inte vara några problem så länge som man väljer att binda upp sig på abbonemanget i 24 månader. Är det någon som vet om det kommer att funka?

Kanske telias kundssuport som i vårt forum varit så pass hjälpsam kan svara mig på detta?

Nu vet jag inte varför du citerade mig, men ska det gå riktigt till ska du byta kvittot med förköpsbeviset mot ett nytt kvitto med 3GS:en. Mobila avtalet ska redan vara upplagt och påskrivet då du fick förköpsbeviset...
Om det funkar? Egentligen inte.

Postad 24 July 2009 - 11:58

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Apple iPhone 3G S, 32 GB (Telialåst)
Apple iPhone 3G S har en stor 3,5-tumsskärm, GPS, kompass, turbo-3g och snabbt gränssnitt.
Går endast att köpa tillsammans med abonnemang från Telia, ej endast telefon.

Det är ca. priser dom har laggt upp på sidan. Som tidigare inte har funnits.

Postad 24 July 2009 - 12:07

Unregistered79bc8481
  • Unregistered79bc8481
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte varför du citerade mig, men ska det gå riktigt till ska du byta kvittot med förköpsbeviset mot ett nytt kvitto med 3GS:en. Mobila avtalet ska redan vara upplagt och påskrivet då du fick förköpsbeviset...
Om det funkar? Egentligen inte.

Jag tänkte mer på att då dom väl skall göra ett återköp så kan man ju i teorin också avbeställa då man inte mottagit produkten. Och kan man väl göra det så borde det ju gå att välja samma abbonemangsform men casha hela förhöjda avgiften på en gång.

För telias borde detta inte spela någon roll, bara dom får binda upp mig på 24 månader med prata på surf abbonemanget.

Hoppas verkligen att det går att göra på så sätt i alla fall. Jag menar, om man går in i butik idag och vill beställa en "vanlig" 3g så kan man själv bestämma förhöjd månadskostnad på mobilen.

Postad 24 July 2009 - 12:13

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Intressant läsning: Länk

Det är dyrt oavsett vilka operatörer man väljer. Jag väntar på Telenors priser också innan en beställning.

Postad 24 July 2009 - 12:42

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Ok, ska vi ta ett litet case för att göra allt lite tydligare.
Kalle ska köpa en iPhone 3GS 16gb och funderar på vilken op han ska välja. Kalle ringer normalt ca 150samtal och 300min i månaden, skickar 300 sms och tänker att det vore cool med en iPhone för att kika youtube på tubben till/från jobbet.

Med Telia kommer Kalle undan ganska billigt i butiken. 378kr/mån och låga minutpriser känns skönt. Kalle slår till och älskar sin nya lur.
Efter den första månaden kommer Kalles första räkning som ser ut såhär.
Månavgift: 378kr
Samtalmin: 87kr (300*0,29kr)
Uppkopplingsavgift: 118kr (150*0,79kr)
Sms: 87kr (300*0,29kr)
Data: 180kr (20 jobbdagar*9kr/dag i maxtaxa)
Total månadskostnad: 850kr
Total kostnad efter 24mån (förutsatt samma ringmönster) = 20400kr
Sammanfattning, blev lite dyrare än vad den trevliga killen i butiken sa.

Snurrar Kalle in i nån av de stekiga 3butikerna kommer det kännas ganska dyrt, 499kr/mån (121kr/mån dyrare än Telia) men Kalle tycker säljaren ser söt ut och slår till.
Efter den första månaden kommer Kalles första räkning som ser ut såhär.
Månavgift: 499kr
Samtalmin: 207kr (300*0,69kr)
Uppkopplingsavgift: 103kr (150*0,79kr)
Sms: 99kr (SmsFlat, 99kr/mån ger 3000 fria sms till alla nät)
Data: 0kr (10gb fritt)
Fakturaavgift: 24kr
Totalt användande: 433kr (som såklart får dras av från potten på 499kr)
Total månadskostnad: 499kr
Total kostnad efter 24mån (förutsatt samma ringmönster) = 11976kr
Sammanfattning, Kalle hade ju kunnat brassa på med ytterligare 100min samtal utan att gå över 499 gränsen.

Vinnare/förlorare: Det beror alltid på, men ta hjälp av någon som är insatt i helheten och inte bara "lockpriserna". Det finns inget som heter 1kr för mobilen.

Sammanfattning:
Glöm inte att jämföra KUNDVÄRDE, inte bara kostnader. Anpassa ditt abonnemang efter ditt användandemönster och missa inte att iPhone är en mobil värd över 5000kr.

Välkommen till 3!

// Helheten

Postad 24 July 2009 - 13:00

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det stämmer ju inte att du måste betala 180 kr i månaden för maxtaxa gällande surf. I månagsavgiften på 378 kr ingår ju fri surf. Med turbo 3G hastighet upp till 5 Gb och därefter kan Telia strypa hastigheten. Ska man använda sin Iphone som modem och surfar mer än 10 Gb så slipper du betala hos Telia medan du däremot får betala hos 3.
Så har i alla fall jag tolkat det.

Hoppet tycker jag ändå står till Telenor just nu. Hoppas dom erbjuder precis samma som de gör nu på deras Iphone-abonnemang, fri surf med turbo-3g hastighet och inga begränsningar varken gällande antal Gb och risk att hastigheten sänks. Perfekt om man ska använda den som modem och har en bärbar dator med sig.

Postad 24 July 2009 - 13:02

PlasmaPredator
  • PlasmaPredator
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Minus 4320kr för surf eftersom detta ingår i telias abb.

Postad 24 July 2009 - 13:27

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Förlängde mitt abonnemang på 3, och beställde då nya Iphone. ;)

Postad 24 July 2009 - 13:35

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag tänkte mer på att då dom väl skall göra ett återköp så kan man ju i teorin också avbeställa då man inte mottagit produkten. Och kan man väl göra det så borde det ju gå att välja samma abbonemangsform men casha hela förhöjda avgiften på en gång.

För telias borde detta inte spela någon roll, bara dom får binda upp mig på 24 månader med prata på surf abbonemanget.

Hoppas verkligen att det går att göra på så sätt i alla fall. Jag menar, om man går in i butik idag och vill beställa en "vanlig" 3g så kan man själv bestämma förhöjd månadskostnad på mobilen.

Jo, visserligen, men din rätt att förhandsboka en telefon (e.g har du redan köpt den med ett abonnemang) hängde ju ihop med upplägget att teckna prata på i 24 mån med vissa premisser. Kör de kölista efter förköpet, så skulle jag anse att du kliver in i kön på sista plats. Sen om de i butiken vaknar på rätt sida den dagen är ju en annan sak...

Postad 24 July 2009 - 13:44

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ja, de är bara att vänta på Telenor. Synd att de är sist ut med att visa sina priser ;)

Postad 24 July 2009 - 13:57

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag har fått för mig att Telenor låg rätt högt i pris med 3G:n.

Kollar man nu på hemsidan så får man en 16GB 3G för 2400 kr med Telenor 499 kr i 24 månader.
Nu kan jag inte abonnemanget i fråga, men 9 öre minuten kan jag utläsa.
Kör Telenor samma upplägg som Tre? Att man kan dra av tilläggstjänster från månadskostnaden.

Postad 24 July 2009 - 14:07

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att Telenor låg rätt högt i pris med 3G:n.

Kollar man nu på hemsidan så får man en 16GB 3G för 2400 kr med Telenor 499 kr i 24 månader.
Nu kan jag inte abonnemanget i fråga, men 9 öre minuten kan jag utläsa.
Kör Telenor samma upplägg som Tre? Att man kan dra av tilläggstjänster från månadskostnaden.

Ja det stämmer, 9 öre i minuten till alla nät. Och de 499 kan du använda till samtal, sms, mms, öppningsavgift, vidarekoppling, videosamtal och samtal till utlandet. Men bara när du är i Sverige. Och under bindningstiden så ingår Turbo 3G som annars kostar 119 kr. Dock kan du inte använda de 499 till att beställa övriga paket som sms eller tal-paket.

Postad 24 July 2009 - 14:12

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Har klurat på ett räkneexempel men eftersom jag nyss vaknade kan det vara helt fel, men riskerar ändå att skämma ut mig.

Är man trogen kund hos tre (vet inte hur de definierar "trogen") får man 40% rabatt på sin månadskostnad, förutsatt att man binder upp sig eller förlänger sitt abonnemang med, jag tror det är, 9 månader. Istället för att köpa en telefon alltså.

Anta att man köper en iPhone nu med en månadsavgift på abonnemanget på 399kr. Telefonen kostar 49kr per månad, och kontant måste man betala 895kr. Det är alltså 32GB versionen jag räknar på. Totalpriset för detta blir 11647 enligt Excel. (9576+1176+895)

Ponera att man istället tecknar upp sig för dessa 40% avdrag på månadsavgifterna. Månadsavgiften blir då 239,4 (399*0,6) och totalsumman efter 24 månader blir 5745,6 (239,4*24).

Är det fel tänkt av mig att man då istället kan lägga mellanskillnaden, 5901,4 kr (11647-5745,6) på en kontant iPhone istället? Kostar en 32GB iPhone mer än 5901,4 kr blir det billigare med abonnemang, medan om den är billigare än 5901,4 blir det billigare att istället köpa den kontant.

Postad 24 July 2009 - 14:22

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ja det stämmer, 9 öre i minuten till alla nät. Och de 499 kan du använda till samtal, sms, mms, öppningsavgift, vidarekoppling, videosamtal och samtal till utlandet. Men bara när du är i Sverige. Och under bindningstiden så ingår Turbo 3G som annars kostar 119 kr. Dock kan du inte använda de 499 till att beställa övriga paket som sms eller tal-paket.

Om de inte skakar fram nåt nytt abonnemang så borde det alltså vara hyfsat lätt att jämföra priset mellan Tre och Telenor. Telia har ju andra upplägg på abonnemangen så det blir ju en lite annan kalkyl.

Postad 24 July 2009 - 14:44

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Beställde en 32 gb från Tre nu, hade gärna stannat hos Telenor men att man får "baka" in t ex 99kr sms i potten hos 3 men måste lägga till detta ytterligare hos Telenor gör att Tre blir det absolut mest prisvärda. Att Tre erbjuder betydligt bättre än Telia för tillfället behöver väl inte ens diskuteras längre?

Blev en svart iphone 32 gb med tre 499pott där jag lägger 99kr på att få flatrate på sms.

För övrigt kan jag säga att den säljare jag pratade med var väldigt duktig och dessutom trevlig. Han sa att de hade väldigt många som ringde och hade frågor om Iphonen just nu och att han tyckte att de inom tre hade fått bra koll på vad som gällde o vad de skulle svara på frågor. Däremot var det inte glasklart ännu men de skulle på måndag ha utbildning för alla säljare på 3 angående vad som gäller för iphonen osv. Han sa iaf i dagsläget att:

1. Man kan inte hämta ut den i butik, egentligen kan man bara få den skickad till sin folkbokföringsadress även om det bara tog mig 30sek att övertala honom om att jag villa ha den till min adress på sommarstugan om det skulle bli någon deal.

2. Det var något oklart i dagsläget vilka extra tjänster som gick att inkludera i potten. De du kan välja på hemsidan just nu går givetvis att lägga in. T ex TV funkar i dagsläget inte på Iphonen o finns därför inte med. Surf paketen visste han inte ännu utan det skulle de veta på måndag, men tar man 499 har man ju 10gb inkluderat så då behövs ju inte den. Han sa även att de snackas med spotify om att få in det i luren men han kunde i dagsläget inte lova till 100% att det gick att lägga till i potten då det inte ens är säkert att det kommer komma spotify till iphonen. I övrigt så är ju flera av deras extra tjänster t ex spotify och msn inte av intresse att lägga i potten då de laddas från itunes och därmed inte är intressant för de som köper iphonen och därmed finns de inte med som tillval när man beställer telefonen på hemsidan.

Postad 24 July 2009 - 15:09

Mike Lager
  • Mike Lager
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

1. Man kan inte hämta ut den i butik, egentligen kan man bara få den skickad till sin folkbokföringsadress även om det bara tog mig 30sek att övertala honom om att jag villa ha den till min adress på sommarstugan om det skulle bli någon deal.

Ok, då går det bort med förhandsbokning för mig då jag åker direkt från jobbet till flygplatsen på eftermiddagen den 31/7... skulle kunna gå förbi butik och hämta upp men hinner inte hem den dagen iaf...

Då återstår det att se om det eventuellt går att få tag på en Iphone genom att hänga på låset i nån av butikerna på morgonen den 31/7 då helt enkelt. Annars får jag väl vänta tills jag kommit tillbaka från semestern. :-(

Postad 24 July 2009 - 15:48

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
För mig som SMS:ar och ringer som en tok vissa perioder passade 3 Total mig ypperligt.... Känns som om 499 abb. tappar lite efter att man lagt på sms tjänst samt 3 Friends... då är vi uppe runt 650kr och nosar ändå.

Då var det bokat o klart.

Hej Apple.... måste jag köpa en Mac nu också? ;)

Postad 24 July 2009 - 15:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Undrar när Telenor kommer med 3GS priser?
Någon med insider info härinne? ;)

Postad 24 July 2009 - 16:15

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ps. Frågade tydligt om det var någon version som var slut eller kommer senare eller så. Ingen var i närheten av uppbokad. Alla finns kvar i skrivande stund.

Postad 24 July 2009 - 18:08

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ok, då går det bort med förhandsbokning för mig då jag åker direkt från jobbet till flygplatsen på eftermiddagen den 31/7... skulle kunna gå förbi butik och hämta upp men hinner inte hem den dagen iaf...

Då återstår det att se om det eventuellt går att få tag på en Iphone genom att hänga på låset i nån av butikerna på morgonen den 31/7 då helt enkelt. Annars får jag väl vänta tills jag kommit tillbaka från semestern. :-(

Jag och min kompis har hört med 4 olika säljare/kundtjänstarbetare nu och har hört:

- Om man förbokat innan idag (fredag) kl. 16:00 så är man "GARANTERAD" leverans på postens uthämtningsställe 31/7, dvs. på releasedagen. Det är flera av de fyra sagt detta.. Antar att de skickas på torsdagen. (Så för ovanstående talare bör det vara rätt lugnt? Ring och kolla för säkerhets skull)

- 2 av dem har sagt att det enda som händer efter att de inbakade GB är förbrukade är att hastigheten stryps till "vanlig" 3G-hastighet.

- De andra 2 påstår efter att man använt upp de inbakade GB så börjar det kosta 10kr/mb.

- 1 av dem påstår att det GÅR att baka in 3Mobil Surf/Surf Turbo i potten. Övriga säger att det inte går eller att de inte vet.

- 3Försäkring kan INTE dras av i potten.

Hoppas att det blir lite klarare besked när stormen lagt sig.. Hörde att det var 12000 beställningar som trillade in igår till Tre och en av kundtjänstarbetarna sa att de manuellt (?) måste lägga in alla förbokningar i systemet, och att det var därför han inte kunde se min beställning i systemet än.. Känns lite...stenålder? :)

Postad 24 July 2009 - 18:42

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
12000? Då är det nog många som får vänta lite längre än till 31/7...

Postad 24 July 2009 - 18:43

zentz
  • zentz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag och min kompis har hört med 4 olika säljare/kundtjänstarbetare nu och har hört:

- Om man förbokat innan idag (fredag) kl. 16:00 så är man "GARANTERAD" leverans på postens uthämtningsställe 31/7, dvs. på releasedagen. Det är flera av de fyra sagt detta.. Antar att de skickas på torsdagen. (Så för ovanstående talare bör det vara rätt lugnt? Ring och kolla för säkerhets skull)

- 2 av dem har sagt att det enda som händer efter att de inbakade GB är förbrukade är att hastigheten stryps till "vanlig" 3G-hastighet.

- De andra 2 påstår efter att man använt upp de inbakade GB så börjar det kosta 10kr/mb.

- 1 av dem påstår att det GÅR att baka in 3Mobil Surf/Surf Turbo i potten. Övriga säger att det inte går eller att de inte vet.

Hoppas att det blir lite klarare besked när stormen lagt sig.. Hörde att det var 12000 beställningar som trillade in igår till Tre och en av kundtjänstarbetarna sa att de manuellt (?) måste lägga in alla förbokningar i systemet, och att det var därför han inte kunde se min beställning i systemet än.. Känns lite...stenålder? :)

Damn hon jag pratade med påstod att det skulle ta tom Måndag/tisdag att få sin telefon om man beställde från internet... Det blir att vara tidig och knacka på dörren när butiken öppnar här i Borås den 31. Undra om det finns risk för kö så att man t.o.m. ska vara där tidigare :S

Postad 24 July 2009 - 18:58

Unregistered97d7bce1
  • Unregistered97d7bce1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Men om man gör en förhandsbokning nu, kan man inte välja att hämta ut sin telefon i butik nästa fredag? Om man vill vara säker på att få den samma dag den släpps?

Är det någon som hört om 3G eller 3Gs kommer erbjudas med kontantkort hos Tre? Är bunden sedan tidigare till mars -10, så att teckna ett nytt abonnemang känns inte så aktuellt. Alternativt är det väl bara att slanta upp de pengar som krävs för att köpa ut mig från nuvarande bindningstid för att sen binda upp mig igen, vilket också känns... sådär.
Det måste vara fler som sitter med bindningstid men är sugen på en iPhone. Hur har ni tänkt göra?

Har också bindningstid kvar, köpte N95 med 24mån i dec 07, fick två månader gratis och det ledde tydligen till 26mån bindningstid så är bunden till 2010-02-04, så om jag skulle få slanta minkostnad för det som är kvar blir det ungefär 348*6=2088, blir inte så jättesugen direkt. Ska nog ringa och höra i början av nästa vecka vad de kan erbjuda, har ändå varit kund där i ett gäng år nu.

Du eller någon annan får gärna säga till om ni pratar med tre före jag orkar göra det.

Postad 24 July 2009 - 21:23

Mike Lager
  • Mike Lager
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tack för info Shapic! :-)

Fast mitt problem är att jag drar hemifrån till jobbet runt kl 7 på morgonen. Även om jag är "garanterad" leverans till mitt postuthämtningsställe på fredag, så kommer jag inte kunna åka hem från jobbet under dagen, för lång resväg... sen åker jag direkt från jobbet till flygplatsen på eftermiddagen, vilket är i motsatt riktning sett till var jag bor. :-)

Så därför skulle jag vilja hämta ut den bokade i telefonen i butik istället, då jag har en inte så långt från jobbet. Men eftersom det inte skulle gå enligt någon i tråden som frågat, så kommer jag nog chansa på att hänga på låset när butiken öppnar och se om det finns någon telefon att köpa på plats. Det lär säkert visa sig om man ringer dem på torsdag och kollar hur tillgången ser ut inför fredagen...

Annars kommer jag som sagt vänta tills efter semestern helt enkelt...

Postad 25 July 2009 - 09:20

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu när beställningen är lagd måste man ju börja fundera på headset. För enligt vad jag hört så är original headset inget att hurra för.
Jag har lagt en beställning på dessa:
http://www.webhallen...od.php?id=97084
Vad tror ni om dom?
Jag lyssnar mest på trance så t.ex hf2 går bort pga dålig bas.
Kom gärna med förslag..

Postad 25 July 2009 - 10:49

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Nu när beställningen är lagd måste man ju börja fundera på headset. För enligt vad jag hört så är original headset inget att hurra för.
Vad tror ni om dom?
Kom gärna med förslag..

Till Trance?!?... Då ere dessa Hörlurar som gäller:D

Redigerat av tpalsson, 25 July 2009 - 10:50.

Postad 25 July 2009 - 11:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Tack för info Shapic! :-)

Fast mitt problem är att jag drar hemifrån till jobbet runt kl 7 på morgonen. Även om jag är "garanterad" leverans till mitt postuthämtningsställe på fredag, så kommer jag inte kunna åka hem från jobbet under dagen, för lång resväg... sen åker jag direkt från jobbet till flygplatsen på eftermiddagen, vilket är i motsatt riktning sett till var jag bor. :-)

Så därför skulle jag vilja hämta ut den bokade i telefonen i butik istället, då jag har en inte så långt från jobbet. Men eftersom det inte skulle gå enligt någon i tråden som frågat, så kommer jag nog chansa på att hänga på låset när butiken öppnar och se om det finns någon telefon att köpa på plats. Det lär säkert visa sig om man ringer dem på torsdag och kollar hur tillgången ser ut inför fredagen...

Annars kommer jag som sagt vänta tills efter semestern helt enkelt...

Är inte detta ett bra exempel på ett typiskt I-landsproblem? :)

Postad 25 July 2009 - 11:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Vad tror ni om dom?
Kom gärna med förslag..

Ja lite schysta tillbehör är aldrig fel,du länkar till ett bra headset.
Jag funderar på ett bluetooth stereohedset,orkar inte med alla kablar till mobilen.

Postad 25 July 2009 - 12:05

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Vad tror ni om dom?

Dom blir säkert kanon! Dom jag har nu till min iPhone är dom bästa jag haft överhuvudtaget, snygga som fan också enligt min mening. Älskar sladden som är stark och tålig och är superlätt att veckla ut, trasslar sig aldrig som dom vanliga med typ gummiyta....

http://www.webhallen...od.php?id=92321

Postad 25 July 2009 - 12:10

DVA
  • DVA
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag behöver också hjälp med att få tag i ett par riktigt bra in ear hörlurar till min nya Iphone 3gs (när jag får den). Jag lyssnar mycket på hårdrock och vill ha en riktigt bra BAS! Har användt Koss in ear och villa ha bättre bas och ljud än dessa.
Något annat jag gillar är att hörlurarna skall ha ungefär som "julgranar" som man stoppar in i öronen, så de sitter fast, detta fungerar bäst för min öron, ungefär som dessa http://www.etymotic.com/ephp/er4.aspx (de vita ni ser på hörluren).

Någon som har tips på vad jag skall köpa?
Alltså: bra ljud, mycket bas, kvalite, och "julgranar".
Prisklass från 0kr till ca 1500kr.

Postad 25 July 2009 - 12:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Dom blir säkert kanon! Dom jag har nu till min iPhone är dom bästa jag haft överhuvudtaget, snygga som fan också enligt min mening. Älskar sladden som är stark och tålig och är superlätt att veckla ut, trasslar sig aldrig som dom vanliga med typ gummiyta....

Ja dom funderar jag på,och att sladden är bra är ett +, vad har du mer för tillbehör ?

Postad 25 July 2009 - 12:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Vill ha en sådan här! Lekt lite med den i förra veckan, och är bra mycket snabbare och mer reponsiv än 3g, framförallt när man surfar.

Postad 25 July 2009 - 12:37

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Ja dom funderar jag på,och att sladden är bra är ett +, vad har du mer för tillbehör ?

Förutom skärmskydd och skydd för baksidan så är det ju inte så mycket mer man behöver egentligen. Jag har ett "extrabatteri" som man kan ladda upp och som sen kan ladda iPhone 3 gånger, om man t.e.x. är på resa.

Bilhållare från Brodit också....

Redigerat av PojPoj, 25 July 2009 - 12:39.

Postad 25 July 2009 - 12:41

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Har haft väldigt många olika hörlurar och dom här är dom absolut bästa jag någonsin provat! Har aldrig lyckats ha ett par hörlurar längre än max 3 månader innan lurarna började knastra men domhär har det inte vart nåt krångel med på det sättet alls. Hade dom i drygt 1 år, men nu har det blivit glapp i ena snäckan pga. att det har slitits i botten på sladden när man haft iphonen i byxfickan, så nu går det endast att använda 1 av dom=/. Men dom är absolut prisvärda och rekomenderas starkt. Får nog ta och köpa ett par nya igen nu när jag ändå ska skaffa mig en ny iphone.

Redigerat av Torva, 25 July 2009 - 12:41.

Postad 25 July 2009 - 12:44

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Förutom skärmskydd och skydd för baksidan så är det ju inte så mycket mer man behöver egentligen. Jag har ett "extrabatteri" som man kan ladda upp och som sen kan ladda iPhone 3 gånger, om man t.e.x. är på resa.

Bilhållare från Brodit också....

Nej något mer behövs inte,det blir kul att få hem den i veckan. :)

Postad 25 July 2009 - 14:07

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Funderar på en 3gs men alla abb som har kommit enså länge är ju med nån typ av dyrt surf abb till ,nån som har hört nåt om nåt abb inkl en iphone utan surf abb? Då jag har tillgång till vlan nästa hela tiden så har jag inte behov av att ha nåt dyrt surf abb utan betalar heller lite extra om jag måste använda det.

Redigerat av bkam, 25 July 2009 - 14:16.

Postad 25 July 2009 - 17:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
i tre's abb får du data på köpet

Postad 25 July 2009 - 19:25

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

i tre's abb får du data på köpet

sant men jag vill inte betala 399 + 49 lite mycket då jag inte ringer så mycket. Lite trist att man blir tvinga ett
abb hos både telia och tre som inte passa mig.
Men på tal om tre har jag missat nåt eller kostar inte den gammla 8gb 3G mobilen lika mycket som 3gs 16gb efter som dom båda bara går att välja med samma abb.?

Postad 25 July 2009 - 19:58

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Men på tal om tre har jag missat nåt eller kostar inte den gammla 8gb 3G mobilen lika mycket som 3gs 16gb efter som dom båda bara går att välja med samma abb.?

Till 8Gb 3G behöver du inte betala 49:- extra i 24 månader jämfört med 16Gb 3GS...

Postad 25 July 2009 - 20:21

Unregisteredf01c457b
  • Unregisteredf01c457b
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

sant men jag vill inte betala 399 + 49 lite mycket då jag inte ringer så mycket. Lite trist att man blir tvinga ett
abb hos både telia och tre som inte passa mig.

3G varianten är ju gratis med 399 abonnemanget. 3GS 16 GB kostar ju 49 i mån med samma ab. 3GS 32 GB kostar också 49 kr i mån men där har du en engångskostnad på 895 kr.

Redigerat av Unregisteredf01c457b, 25 July 2009 - 20:21.

Postad 25 July 2009 - 21:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Var står det att det kostar 49kr/mån ? jag hittar inget om det.

Postad 25 July 2009 - 22:12

Mike Lager
  • Mike Lager
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Är inte detta ett bra exempel på ett typiskt I-landsproblem? :)

Haha, jo det har du fan rätt i, lol!

Normalt sett skulle inte leveranstid etc spela någon större roll, bara det att jag åker på semester just samma dag som den börjar säljas. :-)

Fast jag har inga problem med att vänta ett par veckor heller, kommer skaffa den förr eller senare, fast det skulle ju såklart vara roligare att få tag i en direkt. :-)

Postad 25 July 2009 - 22:15

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Var står det att det kostar 49kr/mån ? jag hittar inget om det.

skumt jag såg inget heller förut men nu när jag valde 399 så dök dom där 49:-
men endå skum pris sättning då Apple sa att 8gb skulle bli en budget mobil
och tre lägger den på samma pris som 3gs i stort sätt, att välja 399 + 49:- abb emot
499 är ju rätt korkat så för + 51:- så ingår mobilen och man får ringa för hela pengen.
Och i det abb så är båda modelerna värda samma pengar.

Redigerat av bkam, 25 July 2009 - 22:17.

Postad 25 July 2009 - 22:21

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har också bindningstid kvar, köpte N95 med 24mån i dec 07, fick två månader gratis och det ledde tydligen till 26mån bindningstid så är bunden till 2010-02-04, så om jag skulle få slanta minkostnad för det som är kvar blir det ungefär 348*6=2088, blir inte så jättesugen direkt. Ska nog ringa och höra i början av nästa vecka vad de kan erbjuda, har ändå varit kund där i ett gäng år nu.

Du eller någon annan får gärna säga till om ni pratar med tre före jag orkar göra det.

Har pratat med Tre om mitt dilemma och försökt komma fram till en lösning, men helt utan framgång. Enligt dem kan de inte förlänga abonnemanget om kunden har mer än sex månader kvar av sin bindningstid. Då jag har åtta månader kvar försökte jag få betala av ett par månader i förskott, men det gick inte alls...
Mina två alternativ är att antingen starta ett nytt abonnemang (vilket innebär ytterligare 400 kr per månad) eller begära en slutfaktura på nuvarande abonnemang och betala av kvarvarande åtta månader redan nu ( ca 3200 kr).

Blev ruggigt miss-pepp över att jag inte kan skaffa mig en iPhone kommande fredag utan måste isf vänta ett par månader till...

Postad 25 July 2009 - 22:39

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Kan även jag rekommendera V-Moda lurarna. Det är grymt ljud i dom. Mycket bas vilket jag gillar :)

Sen har jag hittat en annan liten läcker grej på nätet. Det är som klistermärken man sätter på, på mobilen. Finns massor av olika häftiga mönster. Jag ska garranterat beställa mig ett gäng. Dom går att ta av och återanvändas. Dom är i lite tjockare material än vanliga klistermärken, lite stretchiga.
Jag rekommenderar att man tar movi med vita mönster om man har en vit mobil, och svarta motiv för svart mobil, då kanterna inte täcker helt å hållet.

Decalgirl.com

Finns även ett gäng recentioner på youtube som man kan kolla in.
youtube.com

Redigerat av Electrified, 25 July 2009 - 22:42.

Postad 25 July 2009 - 22:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Har pratat med Tre om mitt dilemma och försökt komma fram till en lösning, men helt utan framgång. Enligt dem kan de inte förlänga abonnemanget om kunden har mer än sex månader kvar av sin bindningstid. Då jag har åtta månader kvar försökte jag få betala av ett par månader i förskott, men det gick inte alls...
Mina två alternativ är att antingen starta ett nytt abonnemang (vilket innebär ytterligare 400 kr per månad) eller begära en slutfaktura på nuvarande abonnemang och betala av kvarvarande åtta månader redan nu ( ca 3200 kr).

Blev ruggigt miss-pepp över att jag inte kan skaffa mig en iPhone kommande fredag utan måste isf vänta ett par månader till...

Mitt abonnemang går ut i mars,men killen fixade det åt mig jag får betala 150kr för att avsluta det jag hade.
Så för mig va det inga problem, jag valde 3 total med 16GB då det kommer passa mig bra.
Jag får lättare koll på hur jag ringer och surfar. :)

Postad 25 July 2009 - 23:42

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Funderar på en 3gs men alla abb som har kommit enså länge är ju med nån typ av dyrt surf abb till ,nån som har hört nåt om nåt abb inkl en iphone utan surf abb? Då jag har tillgång till vlan nästa hela tiden så har jag inte behov av att ha nåt dyrt surf abb utan betalar heller lite extra om jag måste använda det.

Den 31/7 så har du möjlighet att köpa en iPhone 3GS av Telia med deras övriga abonnemang. Det är bara nu innan den har släppts som de har det nuvarande "erbjudandet". Du kan då ta ett abonnemang utan surf. Sen har ju inte Halebop släppt sina priser än och de brukar vara billigare och endast erbjuda mindre surfpaket, det kanske passar bättre?

Postad 26 July 2009 - 10:30

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....3gs-efterfragan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.