Samma här. Jag trodde det var PSVita-versionen av TWD som var dålig, men PS3-versionen av TWAU är inte mycket bättre. Det stör att det ska crunchas mitt i actionsekvenser.The Wolf Among Us på PS3.
Väntar alltid med dom här episod-spelen till alla delar är släppta. Har spelat dom tre första episoderna nu och håller detta högre än första säsongen av The Walking Dead, som också var väldigt bra. Men detta spelet är snyggare estetiskt och storyn, med sin noir, passar mig bättre. Synd bara att Telltale inte kan få sina spel att flyta smärtfritt och inte frysa. Det var samma sak med TWD och så krävande kan jag inte tänka mig att dessa spel är att det ska vara svårt att optimera. Dåligt av Telltale. Förutom det är det mycket bra
Vad spelar du just nu?
Postad 30 July 2014 - 14:03
Postad 30 July 2014 - 21:30
The last of us PS4
Sniper Elite PS4
Dragon age 2 xbox 360
Postad 31 July 2014 - 14:52
* Thief
* LEGO Marvel Super Heroes
* Child of Light
Samtliga på Xbox One. Besviken på Tomb Raider, trodde det skulle vara som de andra spelen: minimalt med strid, maximalt med utforskande. Istället blev det Uncharted..
Postad 01 August 2014 - 05:42
Vad tycker du?
Riktigt bra spel. Finns lite att hålla reda på. Otroligt nervöst när någon i ens arme har låg hälsa. Man vill ju inte förlora någon
Postad 01 August 2014 - 12:43
Kolla in Tactics Ogre - Let us cling together och Final Fantasy Tactics - War of the Lions. Jag tycker de är bättre.Riktigt bra spel. Finns lite att hålla reda på. Otroligt nervöst när någon i ens arme har låg hälsa. Man vill ju inte förlora någon
helt klart värt att köpa 3DS för detta spel.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 August 2014 - 12:44.
Postad 01 August 2014 - 14:20
Postad 01 August 2014 - 16:34
Jag tycker de är sämre, men det är väl PSP-spel?Kolla in Tactics Ogre - Let us cling together och Final Fantasy Tactics - War of the Lions. Jag tycker de är bättre.
Postad 01 August 2014 - 18:11
Visst ja, ja det stämmer.Jag tycker de är sämre, men det är väl PSP-spel?
Postad 02 August 2014 - 00:27
Postad 03 August 2014 - 22:45
Rainbow 6 Vegas 2. Ruskigt rostig och försöker bli van vid ny G13 men trots extremt dålig koll alldeles för lätt på normal svårighetsgrad ändå.
Riktigt mysigt lir det är roligare låta teamisarna göra grovjobbet än en själv. Grafiken gör sitt jobb gammalt spel givetvis men jag har någon smålustig bugg dör alla huvuden hoppar runt vibröst och ögonen rullar liksom runt i sina ögonhålor
Väldigt förvånande att det görs så få fps av den här typen.
Postad 06 August 2014 - 15:21
Postad 07 August 2014 - 12:35
Börjat klämma på ett lir som nog är bland de äldsta ospelade lir jag har i mitt bibliotek.
Rainbow 6 Vegas 2. Ruskigt rostig och försöker bli van vid ny G13 men trots extremt dålig koll alldeles för lätt på normal svårighetsgrad ändå.
Riktigt mysigt lir det är roligare låta teamisarna göra grovjobbet än en själv. Grafiken gör sitt jobb gammalt spel givetvis men jag har någon smålustig bugg dör alla huvuden hoppar runt vibröst och ögonen rullar liksom runt i sina ögonhålor
Väldigt förvånande att det görs så få fps av den här typen.
R6V2 är en grym Tactial Shooter, tyvärr görs det inte speciellt många sådan spel numera då det ju kräver att folk måste tänka och vara taktiska och inte bara springa omkring som en adhd-kanin och skjuta konstant som BF och CoD.
Rainbow Six Siege kommer ju och man får hoppas att de inte dummat ner allt för mycket.
Postad 07 August 2014 - 12:42
Än så länge känns det som en rätt stor besvikelse jämfört med PS3-utgåvan.
Postad 07 August 2014 - 13:44
Men visst, hur ska de öka svårighetsgraden då? Jag vet inte, men det känns B och tråkigt att man inte får möjlighet att experimentera med olika vapen och strategier fullt ut när det egentligen räcker med en smg på de flesta avstånd och situationer.
Vill man bara klara ett uppdrag så skjut ingen själv. Peka ut alla åt ditt team som aldrig blir avslöjade när de skjuter och de är stealth-gudar på samma gång också.
Men på en bana sköt jag chauffören i en lastbil rakt framifrån så dörren öppnades och han flög ut 5 meter i sidled. Det var roligt
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 August 2014 - 13:58.
Postad 07 August 2014 - 14:14
Du tror inte att det krävs taktik i BF eller CoD? Rolig uppfattning.R6V2 är en grym Tactial Shooter, tyvärr görs det inte speciellt många sådan spel numera då det ju kräver att folk måste tänka och vara taktiska och inte bara springa omkring som en adhd-kanin och skjuta konstant som BF och CoD.
Rainbow Six Siege kommer ju och man får hoppas att de inte dummat ner allt för mycket.
Handlar snarare om att spel som Rainbow Six är långsammare, det är mer action i CoD. Det är inte en slump att smartphonespel är populära, de är lättillgängliga.
Men eftersom det inte krävs någon taktik förstår jag inte varför du inte ställer upp i CoD-tävlingarna och drar hem miljoner i prissummor.
Postad 07 August 2014 - 16:23
Du tror inte att det krävs taktik i BF eller CoD? Rolig uppfattning.
Handlar snarare om att spel som Rainbow Six är långsammare, det är mer action i CoD. Det är inte en slump att smartphonespel är populära, de är lättillgängliga.
Men eftersom det inte krävs någon taktik förstår jag inte varför du inte ställer upp i CoD-tävlingarna och drar hem miljoner i prissummor.
Nej, det krävs ingen speciell taktik i dom spelen eftersom de är så pass snabba och förlåtande.
Jag har inte dom reflexer som krävs för att tävla i sådana spel så varför du tog upp det är för mig obegripligt.
Redigerat av sinnes, 07 August 2014 - 16:29.
Postad 07 August 2014 - 16:31
Rainbox Six för övrigt, jag har spelat det. Det handlar om att stå/ligga bakom ett hörn och luta sig fram och vara först (snabbast reflexer) med att skjuta när man ser någon som tittar fram. Så spelar genomsnittsspelaren Rainbow Six.
För du pratar ju uppenbarligen inte om lagspel här eftersom du helt räknar bort taktik.
Här är en typisk MP-match i det taktiska RBSV2.
http://www.youtube....h?v=xIJRoDuupDs
Ett långsammare CoD.
Redigerat av Zoiler, 07 August 2014 - 16:53.
Postad 07 August 2014 - 17:02
I Raven Shield var man tvungen att planera varje steg mer eller mindre. Ett välriktat skott och man/dina polare var död. Massor av ångest innan man stormar rummen. Fast kan absolut uppskatta det smidigare interfacet för att styra din AI när du väl är ute på fältet i Vegas liren.
Som att spela schack med livet som insats man har tid att tänka över sina drag.
Skulle hemskt gärna se SWAT 5 också. Men Irrational games SWAT 4 var kanske lite väl fulländat för sitt eget bästa.
Angående multiplayer har kört extremt lite sådant. Men nog är det bra mycket mer taktiskt tänkande som krävs för att nå framgång. I battlefield 2 och 4 så kan jag bunnyhoppa och få kills bara fint. Givetvis så ska man va bäst måste man ju va bäst på alla bitar men det går inte ens bunnyhoppa i Rainbow 6 liren
Postad 07 August 2014 - 17:31
Du kan förstås få kills i RBSV MP också genom att bara springa omkring och lattja. Sinnes menar att RBS "kräver" taktik, men det gör det inte. Man kan spela precis som CoD utan problem och det är så de flesta spelar. Det är så de kommer spela i nya RBS också.I battlefield 2 och 4 så kan jag bunnyhoppa och få kills bara fint.
Medelanvändaren spelar inte långsamt och taktiskt, de spelar som i videon jag postade ovan. Det finns helt enkelt inga MP-spel när man spelar med randoms där de använder sig av genomtänkt strategi och taktik. Det är inte därför spelet blev mindre populärt.
Men ska man nå framgång online i BF, CoD eller RBSV så krävs taktik, det gäller så gott som alla spel. Mer eller mindre taktik kan varken ni eller jag svara på eftersom vi inte tillhör eliten.
I SP med eller mot AI är både SWAT och RBS mer taktiskt, jag spelade SWAT 4:s kampanj i coop och det var tider det, men det är en annan femma. Man bunnyhoppar ju inte offline i CoD heller, man ligger snarare bakom skydd och tittar fram hela tiden.
Gears of War däremot. Där är ett spel som kräver taktik om man inte vill bli helt mosad. Där går det inte ens att spela run and gun.
Postad 10 August 2014 - 19:42
Postad 14 August 2014 - 14:52
Hur är.. röstskådespeleriet?Risen 3 - Titan Lords via steam (press review-kod). Skall bli kul att se vad tyskarna hittat på denna gång.
http://a.pomf.se/iheptf.webm
Postad 14 August 2014 - 21:38
Postad 14 August 2014 - 21:43
Att utföra uppdrag bland de hundratals som finns görs också mer underhållande av den enorma mängd dialog man lyckats klämma in. Nästan allt vanligt folk (inte vakter etc) har inspelad dialog som är mycket intressant att lyssna på och dessutom välgjord och ofta komisk. Accenten är åt det brittiska/skotska hållet men inte jobbigt brittisk som i Fable - tack och lov. Huvudpersonen låter som en Evan McGregor-kopia, kusligt likt. Det var nästan så jag satt och väntade på att han skulle dra fram ljussvärdet ibland. Dialogerna kan dessutom ändras beroende på situationen. Ett exempel är när jag stod nära en smed och kikade runt i interfacet när huvudpersonen plötsligt började klaga på högljutt buller från hammaren. Ett annat är när jag föll ned i en skorsten, dog av fallet, och en kock och en novis inledde en munter diskussion där de skrattade och konverserade skadeglatt och ondskefullt att jag får skylla mig själv. Sen sa novisen ”den här tar jag hand om” och böjde sig ned och plundrade min medvetslösa kropp. Jag dödade honom fem gånger som tack (quicksave - quickload).
Postad 17 August 2014 - 21:37
Äntligen ett 3D-Zelda utan viftkontroll!
Spelar i Hero Mode pga rykten att det ska vara för lätt. Har inte kommit så långt, men än så länge levererar det.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 August 2014 - 21:38.
Postad 17 August 2014 - 21:56
Men det finns ju bara ett av alla som gjorts -_-Äntligen ett 3D-Zelda utan viftkontroll!
(Om man spelade Twilight Princess på GC)
Postad 17 August 2014 - 21:59
Ocarina och Majora är väl värt att nämna också...Men det finns ju bara ett av alla som gjorts -_-
(Om man spelade Twilight Princess på GC)
Postad 17 August 2014 - 22:13
Har de lagt till viftkontroller på Virtual Console?
Redigerat av Zoiler, 17 August 2014 - 22:21.
Postad 18 August 2014 - 08:06
Metal Gear Rising är grymt underhållande, snyggt gjort och kul att kapa bilar, robotar, träd och andra objekt precis som man vill
TLOU är grymt snyggt, välgjort och griper tag om en så man inte vill sluta spela ;/
Postad 18 August 2014 - 08:39
Följer mallen såhär 8-10 timmar in i det.
Postad 18 August 2014 - 13:18
Postad 18 August 2014 - 15:06
Bojkottade du pga att det inte var en uppföljare eller?
Kändes som panik-mjölkning av WB.
Fort, prångla ut ett till Batman till 360/ps3 så rocksteady kan jobba på det "riktigt" till next gen.
Typ
Plus min otroliga spel-svacka, lärde mig efter dryga året att inte fortsätta köpa fullpristitlar som bara blev liggandes.
Postad 18 August 2014 - 15:46
Men det var ju bra, jag tyckte Origins var kanske bäst i serien och det nya Batman ser jäkligt bra ut. Det hade inte varit möjligt om Rocksteady gjort Origins.Fort, prångla ut ett till Batman till 360/ps3 så rocksteady kan jobba på det "riktigt" till next gen.
Typ
Sen om man tröttnar på konceptet så är det en annan femma. Men jag tycker två år mellan släppen som det varit i Arkham-serien är perfekt. Inte för länge och inte för ofta.
Postad 18 August 2014 - 16:52
Glöm det, jag tolkade ditt inlägg helt fel.Eöööh.. what?
Har de lagt till viftkontroller på Virtual Console?
Postad 18 August 2014 - 20:34
Postad 19 August 2014 - 01:43
Men visst hade rocksteady kunnat göra origins och sen knight men det hade kanske inte genererat lika mycket flis för wb.
Postad 19 August 2014 - 02:03
Det ville de inte, de kände sig klara med lastgen och ville börja på nästa generation. Men tre år var för mycket att vänta mellan släppen enligt WB så de släppte Origins emellan. Det hade väl blivit något oinspirerat hafsverk om Rocksteady gjorde Origins.Men visst hade rocksteady kunnat göra origins och sen knight
Sen skulle de behöva börja direkt på Knight efter det, som vi hade fått två år senare och med utbrända utvecklare. Det blev perfekt som de gjorde imo.
Postad 19 August 2014 - 07:02
Wind Waker HD
Äntligen ett 3D-Zelda utan viftkontroll!
Spelar i Hero Mode pga rykten att det ska vara för lätt. Har inte kommit så långt, men än så länge levererar det.
Egentligen spelar jag Link between Worlds, Skyward Sword, Ocarina of Time 3D och Wind Waker. Ja jag vet...
* Link Between World - Ledsnade lite grann på det efter fyra bossar. Får se om jag tar upp det igen.
* Ocarina of Time 3D - Körde fast i vattenborgen. Hittar inte en sista nyckel innan bossen.
* Skyward Sword - Andra drömsekvensen... Vem tyckte att drömsekvenserna var en bra idé?
Postad 19 August 2014 - 12:53
...med utbrända utvecklare. Det blev perfekt som de gjorde imo.
Klara med lastgen? Trodde utvecklarstudios ville göra spel.
Oavsett så håller jag med, blir ganska bra för oss/dom som gillar batman.
Humor, utbrända utvecklare
Postad 19 August 2014 - 13:55
...Ja, de ville göra spel. På PS4. Inte på PS3.Klara med lastgen? Trodde utvecklarstudios ville göra spel.
Vad menar du? Självklart kan de bli utbrända och less på det de jobbar med som alla andra.Humor, utbrända utvecklare
Allt står att läsa på Internet, märkligt att du tar detta som att det vore otroligt.
Postad 19 August 2014 - 14:37
Men en studios vilja och ambitioner i kombo med utgivare/distros dito = mjölkning
Men som du sagt tidigare, just i detta fall blev det rätt lyckat.
Personligen hade jag inte direkt avlidit om jag fick vänta på Knight efter City
Nog om detta nu, det har blivit mycket mindre Origins pga att jag måste passa på att spela EASHL medans jag kan.
Postad 20 August 2014 - 09:43
Kul än så länge!
Postad 20 August 2014 - 16:16
Till en början är det tänkt att spela igenom de jag har kvar i serien och sedan göra en playthrough utav alla spel i kronologisk ordning..
Ska bli kul det här! Speciellt när det finns ganska stora delar utav planeterna att utforska för att uppnå närmare 100%.
Förbrställt Hyrule Warriors så jag har det direkt när det släpps i Europa. Ser fram emot att ha ett annat spelgenre på TVn.
Redigerat av Unregistered197cf827, 20 August 2014 - 16:17.
Postad 24 August 2014 - 09:43
Postad 25 August 2014 - 10:39
Long war mod.JPG 40K
4 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 August 2014 - 10:53.
Postad 25 August 2014 - 12:07
Jag har suttit och tittat på Northern Lions videos på youtube, ser riktigt kul, verkligen ett spel som utmanar en som spelare.Long war verkar coolt
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
152 filmer
53 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?