* Officiell tråd - TViX 6600 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 19 september 2010 - 15:19
Hur upplever ni andra den att den skulle ha sämre ljud / bild ?
Jag får ut DTS HD MA och True HD utan problem med min S1 slim, har en HK 355.
Är dock besviken på ljud och bildkvalite från det billiga realtech chipet :/
Postad 19 september 2010 - 20:36
Jag har hört fler som initiellt klagat på framförallt bilden. Jag även sett jämförelser senare där det faktist visat sig att 6600 har bättre bild än 6500 (sigma). Jag kör själv även en del mkv med htpc (Radeon 5770 etc.) och jag kan inte skilja ifrån var bilden kommer kvalitetsmässigt.
Hur upplever ni andra den att den skulle ha sämre ljud / bild ?
Har haft 6500 & har nu 6600, kan inte säga att jag märker någon skillnad!!
Postad 21 september 2010 - 10:30
Jag kör ljudet i 'pass-thru'-läge, kanske är bäst att skriva.
Edit:
Bäst att tillägga också att jag har konstaterat att den har "barnsjukdomar". Inget ovanligt med sådana här apparajser...
Redigerat av Tompa123, 21 september 2010 - 22:59.
Postad 22 september 2010 - 15:01
Just nu har jag både min gamla 6500 och nya Slim S1 inkopplad - och med tanke på att det har klagats både på ljud och bild på Slimen, så har jag tänkt på detta. Slutsatsen är att jag måste ha fel på ögonen och/eller öronen, eller att det används lupp/öronförbättringsutrustning i stor omfattning. Jag tycker inte att bilden, eller ljudet är sämre på min Slim S1.
Jag kör ljudet i 'pass-thru'-läge, kanske är bäst att skriva.
Edit:
Bäst att tillägga också att jag har konstaterat att den har "barnsjukdomar". Inget ovanligt med sådana här apparajser...
Pcm ljudet går ej att köra passthru på. det är där skillnaden ligger.
Är väldigt stor skillnad på ljudet, iaf i min anläggnimg.
Kör blu-ray struktur över NFS, på S1 hackar bilden mer än på 6500.
Å andra sidan är det ju upp till betraktaren att avgöra, jag kan inte döma hur andra upplever det.
Postad 27 september 2010 - 09:30
Tänkte om det går att göra nån genväg i ett share som pekar nån annanstans eller nåt.
Har alldeles för många diskar :S
Postad 27 september 2010 - 12:41
Finns det nån möjlighet att ha flera shares än de 4 + upnp man kan ha?
Tänkte om det går att göra nån genväg i ett share som pekar nån annanstans eller nåt.
Har alldeles för många diskar :S
Tror ej det går att ha fler shares än 4. Tror inte genvägar fungerar, men någon annan kanske vet bättre.
Nödlösning kan ju vara att koppla några USB diskar direkt till Tvixen. (Om det är filer som du inte behöver radera eller komma åt från andra källor regelbundet.)
Postad 28 september 2010 - 08:17
Tror ej det går att ha fler shares än 4. Tror inte genvägar fungerar, men någon annan kanske vet bättre.
Nödlösning kan ju vara att koppla några USB diskar direkt till Tvixen. (Om det är filer som du inte behöver radera eller komma åt från andra källor regelbundet.)
Hur visar det sig om jag kopplar usbdiskar till tvixen? Hamnar inte dem bland de 4 då? annars så kan det nog lösa mina problem. Borde det inte gå att komma åt dem filerna över nätverket via tvixen om man skulle vilja radera osv?
Ett par andra saker jag funderar på, har fixat bilder och info via tvixie men infon syns inte längre, nån inställning jag kan ha gjort som sabbat det? Bilderna ligger i mapparna.
När jag pausar en film i typ 2min så står det "media borttaget" och filmen måste startas om, kan det vara min server som sabbar eller ska det vara så? Gör jag samma när jag spelar upp en film på datorn så är det bara att fortsätta så tvixen verkar vara känsligare eller nåt.
Redigerat av Unregistered56c6e830, 28 september 2010 - 08:20.
Postad 28 september 2010 - 09:53
Om du kopplar dem direkt, så kommer du åt dem via en "annan rad" när du väljer media. (första raden intern hdd, andra raden shares, sen kommer en rad för USB). Det finns bara två USB uttag, men den ska stödja USB HUB. Har dock inte testat själv med USB Hub ännu. Så direktkopplad USB tar inget utrymme från de fyra shares du kan ha.Hur visar det sig om jag kopplar usbdiskar till tvixen? Hamnar inte dem bland de 4 då? annars så kan det nog lösa mina problem. Borde det inte gå att komma åt dem filerna över nätverket via tvixen om man skulle vilja radera osv?
Tyvärr kan man fortfarande inte komma åt dessa diskar från en annan PC om de är kopplade till TVIX. Det är ett gammal önskemål till Dvico att lägga till den funktionaliteten, så förhoppningsvis kommer det en vacker dag.
Ja, det är någon inställning som du ändrat. Ett vanligt fel är att inte namnet på foldern är korrekt. T.ex. movies istället för movie. Du får ge lite mer detaljer. Är settings i TVIX ställt på covertart t.ex. ?Ett par andra saker jag funderar på, har fixat bilder och info via tvixie men infon syns inte längre, nån inställning jag kan ha gjort som sabbat det? Bilderna ligger i mapparna.
Inget som jag själv råkat ut för. Kan sätta paus i en timma eller längre utan problem. Kör du NFS eller SMB ?När jag pausar en film i typ 2min så står det "media borttaget" och filmen måste startas om, kan det vara min server som sabbar eller ska det vara så? Gör jag samma när jag spelar upp en film på datorn så är det bara att fortsätta så tvixen verkar vara känsligare eller nåt.
Redigerat av Unregistered04df7d78, 28 september 2010 - 09:55.
Postad 28 september 2010 - 12:42
Tvixen är inställd på coverart. Omslagsbilderna funkar ju fint men inte infobilden.
Vet inte vilken mer info jag kan ge då jag inte kan så mycket

Fixar lite bilder på hur det är inställt när jag kommer hem.
Jag tror inte det är nåt fel på mappnamn då det har funkat tidigare med info.
Postad 28 september 2010 - 14:39
Jag kör nfs.
Tvixen är inställd på coverart. Omslagsbilderna funkar ju fint men inte infobilden.
Vet inte vilken mer info jag kan ge då jag inte kan så mycket
Fixar lite bilder på hur det är inställt när jag kommer hem.
Jag tror inte det är nåt fel på mappnamn då det har funkat tidigare med info.
Ett förslag är att testa att köra SMB istället. (Kör själv SMB sedan några månader efter att jag hade problem med att NFS inte fick mina HDD kopplade till PC att vakna upp efter att de gick i viloläge.)
Hastigheten med SMB räcker vanligtvis för att streama Blueray i 1080, så det har fungerat bra för mig.
För covertart, se till att grundfoldern heter movie. Jag hade problem med vissa templates från Tvixie när jag hade en folder som hette film, men det rättade till sig när jag döpte om till movie. Då fick jag samma problem, med att
bara omslagsbilderna visades.
En annan felorsak kan vara om du har subfolders i film-mappen.
Postad 29 september 2010 - 08:11
Ett förslag är att testa att köra SMB istället. (Kör själv SMB sedan några månader efter att jag hade problem med att NFS inte fick mina HDD kopplade till PC att vakna upp efter att de gick i viloläge.)
Hastigheten med SMB räcker vanligtvis för att streama Blueray i 1080, så det har fungerat bra för mig.
För covertart, se till att grundfoldern heter movie. Jag hade problem med vissa templates från Tvixie när jag hade en folder som hette film, men det rättade till sig när jag döpte om till movie. Då fick jag samma problem, med att
bara omslagsbilderna visades.
En annan felorsak kan vara om du har subfolders i film-mappen.
Tack för tipsen, får hem en till tvix(N1) idag så ska testa att köra andra inställningar på den.
Får även hem en hdd som ska sättas i 6600:an, kommer den också att lägga sig som nån egen variant(inte bland de 4)?
Har man möjlighet att dela ut en sån på nätet? har för mig att jag läst nåt om det.
Jag har min mappstruktur: Movie > Genre > Filmnamn
Antar att det skulle kunna ställa till problem om det inte går att ha undermappar, men jag har haft det så hela tiden och det funkade som sagt i ett par veckor o sen la det bara av efter en firmwareuppdatering.
Postad 29 september 2010 - 08:41
Tack för tipsen, får hem en till tvix(N1) idag så ska testa att köra andra inställningar på den.
Får även hem en hdd som ska sättas i 6600:an, kommer den också att lägga sig som nån egen variant(inte bland de 4)?
Har man möjlighet att dela ut en sån på nätet? har för mig att jag läst nåt om det.
Jag har min mappstruktur: Movie > Genre > Filmnamn
Antar att det skulle kunna ställa till problem om det inte går att ha undermappar, men jag har haft det så hela tiden och det funkade som sagt i ett par veckor o sen la det bara av efter en firmwareuppdatering.
Om du sätter in en hdd i 6600 så blir det en egen enhet. (räknas inte in bland de fyra shares du kan ha.)
För covertart, det SKA bara fungera, så det är någonting som blivit knas.
tvixhd1 >Movie > DVD > Film A > film a.iso (plus endast de övriga filerna som behövs for covertart ) ?
Postad 29 september 2010 - 12:27
Om du sätter in en hdd i 6600 så blir det en egen enhet. (räknas inte in bland de fyra shares du kan ha.)
För covertart, det SKA bara fungera, så det är någonting som blivit knas.
tvixhd1 >Movie > DVD > Film A > film a.iso (plus endast de övriga filerna som behövs for covertart ) ?
Precis så jag har det, ska testa lite mer ikväll. Tack så mycket för hjälpen iaf

Postad 30 september 2010 - 07:33

Lite andra funderingar,
Fick hem min nya tvix igår, gjorde exakt samma inställningar som på den första men det går inte att öppna filerna ändå. Funkar att spela upp film från servern via upnp men de andra sharen funkar inte, även om jag ser dem när jag väljer NFS.
Bildformatet var inte godkänt stod det så lägger länkar istället(var typ enda bilduppladdningssidan som inte var spärrad här på jobbet

Så här är mina shares uppdelade, är dem som heter tvix1 osv som används. Under dessa ligger Movie mappar och sen filmer.
Såhär ser inställningarna för nätverksdisk 1 ut på första tvixen.(funkar hur bra som helst)
Såhär ser inställningarna för nätverksdisk 1 ut på andra tvixen.
Felmeddelande som kommer när jag försöker öppna nätverksdisk 1 på andra tvixen.
Ett fel till...
Nån som vet varför inte skärmsläckaren täcker hela bilden?
Och en sista fundering:
Satte i en disk i första tvixen igår, finns det nån möjlighet att nå den från tvix nummer 2?
Redigerat av Unregistered56c6e830, 30 september 2010 - 07:35.
Postad 30 september 2010 - 08:57
Så sjukt skumt detta... uppdaterade FW och nu funkar coverart fullt ut
Lite andra funderingar,
Fick hem min nya tvix igår, gjorde exakt samma inställningar som på den första men det går inte att öppna filerna ändå. Funkar att spela upp film från servern via upnp men de andra sharen funkar inte, även om jag ser dem när jag väljer NFS.
Bildformatet var inte godkänt stod det så lägger länkar istället(var typ enda bilduppladdningssidan som inte var spärrad här på jobbet) Hoppas nån vänlig själ orkar klicka på dem och hjälpa mig iaf.
Så här är mina shares uppdelade, är dem som heter tvix1 osv som används. Under dessa ligger Movie mappar och sen filmer.
Såhär ser inställningarna för nätverksdisk 1 ut på första tvixen.(funkar hur bra som helst)
Såhär ser inställningarna för nätverksdisk 1 ut på andra tvixen.
Felmeddelande som kommer när jag försöker öppna nätverksdisk 1 på andra tvixen.
Ett fel till...
Nån som vet varför inte skärmsläckaren täcker hela bilden?
Och en sista fundering:
Satte i en disk i första tvixen igår, finns det nån möjlighet att nå den från tvix nummer 2?
Börja med att döpa om sharen från Tvix1 till tvixhd1. Tvix2 till tvixhd2. etc. Vet ej om detta ändrats, men tidigare var det ett krav för att NFS skulle fungera.
Postad 30 september 2010 - 11:19
Börja med att döpa om sharen från Tvix1 till tvixhd1. Tvix2 till tvixhd2. etc. Vet ej om detta ändrats, men tidigare var det ett krav för att NFS skulle fungera.
Provade det men det gjorde ingen skillnad. Verkar funka utan HD nuförtiden, funkar på första tvixen iaf.
Om jag vill prova att ansluta via smb, skriver jag då //server/tvix1 o sen user o pass, eller är det nåt annat man ska skriva? Är det viktigt att skriva \ eller funkar det med /? HAr testat både och utan lycka.
Postad 30 september 2010 - 14:59
Provade det men det gjorde ingen skillnad. Verkar funka utan HD nuförtiden, funkar på första tvixen iaf.
Om jag vill prova att ansluta via smb, skriver jag då //server/tvix1 o sen user o pass, eller är det nåt annat man ska skriva? Är det viktigt att skriva \ eller funkar det med /? HAr testat både och utan lycka.
Vid SMB behöver du inte skriva någonting.
Det viktiga är att mapparna du försöker nå är utdelade på rätt sätt.
Du väljer SMB, sedan kommer alla enheter utdelade på ditt hemmanät fram.
Först kommer en lista med t.ex. datornamn. I mitt fall SONY. Jag stegar till SONY och klickar ok. Då kommer alla mappar som är utdelade fram. Där klickar jag mig fram till t.ex. TVIXHD1 och väljer ok.
Thats it.
Postad 30 september 2010 - 18:07
Kom på att det kunde vara läge att undersöka NAS:en en gång oxå. Visade sig att jag var tvungen att ge NFS-privilegier till tvixen(var jag ju tvungen att göra på den andra oxå men det kom jag ju inte ihåg....)
Skärmsläckaren var ju bara att gå in i systemmenyn och ändra menystorlek.
Det som återstår nu är att få kontakt med gamla tvixens hdd.
När jag går in på SMB så ser jag tvix med en undermapp som heter venus, därefter är det tomt så nånting missar jag.
Nån som kan fylla i luckan?
Dessutom är det så skumt så att den nya tvixen går att pausa sjukt länge utan att tappa kontakt med media medans den gamla tappar kontakten efter 1-2min. Båda via NFS, ska testa SMB på den gamla för att se om det gör saken bättre.
Postad 01 oktober 2010 - 09:17
Lyckades få kontakt mellan tvixarna genom att bara skriva tvixhd1 i SMB på tvix nummer 2.
Postad 03 oktober 2010 - 12:55
Postad 07 oktober 2010 - 16:00
Efter ett ###### strul funkar nu allt fint.
Streamar via trådlöst nätverk från min server. Inget lagg.
MEN!
Jag har en nagel i ögat.
Vissa (hittills 2) mkvfiler fungerar endast halvbra.
dvs, jag får endast ljud och undertexter. Ingen bild.
Grindhouse 2007 720p BluRay x264-SiNNERS. <- senaste felande filen.
Har sökt med ljus och lykta efter trådar som tar upp detta bekymmer men har inte hittat något svar.
Någon som råkat ut för detta?
Postad 07 oktober 2010 - 16:40
Kan någon redogöra skillnaden på Slim S1 och 6600N Plus?
Enligt mina efterforskningar har Slimen fler "plus" än 6600N Plus.
Dock är slimen billigare?!
Postad 07 oktober 2010 - 17:08
Har kört min S1 i en månad nu.
Efter ett ###### strul funkar nu allt fint.
Streamar via trådlöst nätverk från min server. Inget lagg.
MEN!
Jag har en nagel i ögat.
Vissa (hittills 2) mkvfiler fungerar endast halvbra.
dvs, jag får endast ljud och undertexter. Ingen bild.
Grindhouse 2007 720p BluRay x264-SiNNERS. <- senaste felande filen.
Har sökt med ljus och lykta efter trådar som tar upp detta bekymmer men har inte hittat något svar.
Någon som råkat ut för detta?
Nya filmer som kodade med MKV har en ny "flagga" i kodningen som gör att det blir problem på tvixen, hoppas på en fw uppdate.
Du kan remuxa filmerna då fungerar de på tvixen igen, tar inte speciellt lång tid. Alla mediaspelare har detta problem just nu
Postad 09 oktober 2010 - 03:21
Postad 10 oktober 2010 - 00:33
Jag har också problem med WiFi på min 6600-n. Löste problemet genom att skaffa mig 2 st nätadaptrar och kör det hela genom husets elnät. Så slipper man att dra massa kabel. Själva installationen var superenkel. Sedan kör man som ett vanligt "wired" network.
Postad 13 oktober 2010 - 11:20
Jag köpte en s1 i fredags som jag inte hunnit leka så mycket som jag skulle vilja, men är hittills nöjd med den.
Men jag reagerade på en sak igår kväll. Den står just nu koppla till tv:n i sovrummet och när jag skulle gå å lägga mig hörde jag ett surrande/pipande ljud från den. Den va avslagen/i standby läge (?) (den röda lampan fram lyser).
Någon fler som köpt en och är era lika eller är det något fel på min?
Mvh
//Jonas
Postad 14 oktober 2010 - 21:04
Väldigt intressant info. Känns troligt att min nästa mediaplayer kommer köra Android!Lite intressant info
http://www.hughsnews...-player-0012146
Postad 16 oktober 2010 - 17:30
Får inte WIFI att funka signal är dålig och UPNP funkar inte heller. Så då tänkte jag jag drar en kabel hur kommer jag då in i min WD sharespace båda är kopplade via en router någon som kan detta? Internet uppkopplingen funkar stabilt etc You tube osv, men vill kunna komma in i min hård disk.
Redigerat av TheSpider, 16 oktober 2010 - 17:31.
Postad 17 oktober 2010 - 11:57
Hej,
Får inte WIFI att funka signal är dålig och UPNP funkar inte heller. Så då tänkte jag jag drar en kabel hur kommer jag då in i min WD sharespace båda är kopplade via en router någon som kan detta? Internet uppkopplingen funkar stabilt etc You tube osv, men vill kunna komma in i min hård disk.
Postad 18 oktober 2010 - 04:35
Postad 22 oktober 2010 - 21:17
Edit: Det funkar alltså fortfarande som det ska på den interna disken.
Redigerat av Unregisteredfe72a970, 22 oktober 2010 - 21:24.
Postad 23 oktober 2010 - 06:15
Det blev lite strul då jag kopplade in en extern hårddisk, kör coverart men när jag är inne i usb disken och bläddrar så var det bara 6 (tror jag) film covers i rad, brukar väl vara 8 har jag för mig. Sen när jag går in i filmen så ser jag bara filmfilen där, inget annat (använder tvixie). Men om jag ist ändrar till list view och sen går in i filmmappen så öppnas tvixie bilden med info och allt. Väldigt mysko, nån som varit med om detta eller har nån aning om vad jag ska göra?
Edit: Det funkar alltså fortfarande som det ska på den interna disken.
Du har inte råkat pilla på foldernamnen på USB disken ?
i.e. tvixhd1\movie och sen alla foldrar med filmer..
Postad 23 oktober 2010 - 14:40
Aha, det hade jag ingen aning om. Har lagt alla i rooten av usb disken, så jag ska göra en "tvixhd1" mapp och sen en "movie" mapp i den och sen lägga alla filmerna där?
Ska testa, tack!
Postad 16 november 2010 - 20:13
Kan få starta om den 10 gånger innan den börjar spela, oftast blir det bara svart, ibland kan man ser räkneverket "00:00:00" i displayen och sen låser den sig. Enstaka gånger kan den börja spela filmen i 1/10-dels hastighet. Ibland startar apparaten inte ens upp utan fastnar på "Film" i displayen och TV'n är svart. Ingen skillnad om jag kör filerna via nätverk, hårddisk eller genom USB-minne. Kör jag via nätverk kan det ibland fungera att dra ur och sätta i nätverkskabeln precis när filmen ska börja...
Är även helt hopplöst att få klockan att gå rätt. Den går alltid 7 timmar efter även om jag ställer den manuellt, efter omstart visar den fel igen.
Jag måste säga att lika mycket som jag har gillat mina 4100 och 6500, lika lite gillar jag denna.
Redigerat av Grief, 16 november 2010 - 20:15.
Postad 18 november 2010 - 10:32
När jag bläddrar bland filmtitlar så har jag visning av bild på och allt går bra om jag inte bläddrar mer än 2sidor, för när jag bläddrar till sidan 3 så stänger boxen av sig.
Samma visa ifall jag står på sidan 1 och bläddrar uppåt till sista sidan, startar om.
Visar jag bara filtitlarna så kan jag bläddra utan problem. Felet har bara uppstått då det tidigare utan ändringar har fungerat.
Känns lite konstigt, väntar nu på en ny mjukvara för att se om det hjälper.
Postad 18 november 2010 - 13:22
Jag har fått ett annant problem.
När jag bläddrar bland filmtitlar så har jag visning av bild på och allt går bra om jag inte bläddrar mer än 2sidor, för när jag bläddrar till sidan 3 så stänger boxen av sig.
Samma visa ifall jag står på sidan 1 och bläddrar uppåt till sista sidan, startar om.
Visar jag bara filtitlarna så kan jag bläddra utan problem. Felet har bara uppstått då det tidigare utan ändringar har fungerat.
Känns lite konstigt, väntar nu på en ny mjukvara för att se om det hjälper.
Kan du ha lagt in någon folder bild direkt själv, utan att använda Tvixie ?
Råkade själv ut för detta, när jag lagt in en bild själv, som var alldeles för stor (i MB)
Postad 18 november 2010 - 20:44
http://demod.dvico.c....0_2.0.6_B4.zip
DVD-BACKUP, Bit-Torrent and new Web-Remote™. and fix mkv and other bugs.
[Changes]
[Multimedia Player/ System]
1. Supports DVD backup
- You can back up your DVDs (including encrypted one) into TVIX HDD automatically.
- You need to connect external DVD drive thru USB to enable this feature.
- You will be prompted before “BACKUP” menu as soon as you insert the DVD, and the result will be stored in the movie/DVD folder with title name.
- The backup file format is .IFO.
- This feature will work only when internal HDD is available.
2. Supports BT (Bit-Torrent) download
- If you configure the .torrent file, TVIX will automatically download it. TVIX will consume much less power than PC, so it’s a good downloading machine. You can directly playback contents as soon as it’s done.
- Download itself happens in background, and does not interfere the foreground playback. (Except recording DTV files – it will stop the downloading in the meantime.)
- You can monitor or configure torrent at http://<tvix IP address>/bt/. For example – Type http://192.168.1.5/bt/ on your PC web browser and monitoring page will pop-up.
- The downloaded file will store at /BT on internal HDD.
- Supports resuming download just after last downloading.
- You can check the download completed files by clicking ”Visit Neighbor” button on the monitor page (It will connect TVIX via Samba server)
- Here’s the quick usage guide http://demod.dvico.c...nt_download.pdf
3. Improves Web-Remote
- Changes major user interface to more intuitive one.
- Supports progress bar to show the current status of playback. You can also click the progress bar to change the playback position.
- So it becomes more and more usable without TV, when you want to use TVIX as music server.
4. Improves Media Library
- Add searching feature. You can type the searching words by virtual keyboard (using remote).
- You can search music by artist/ album/ title/ file name. You can search movie, photo by file name.
- Supports APE/ FLAC/ OGG tags and it will be enabled in Media Library.
- If there is no audio tag, searching may not be enabled. Please update the audio information using below FAQ.
http://www.tvix.co.k....rial=52&id=744
5. Adds multi-language virtual keyboard
- Supports simplified Chinese/ traditional Chinese/ Korean/ Latin Extended.
- The virtual keyboard will be automatically changed according to the menu-language at set-up, if available.
- You can use this virtual keyboard at You-Tube searching, file name editing and play-list editing.
- You can change the virtual keyboard by selecting “ABC” button on the virtual keyboard.
6. Supports external subtitle browser
- By selecting “Subtitle” button on remote then select “Extra SUB” to browse the external subtitle file in the same folder.
- This “Extra SUB” button will be disabled if external subtitle file does not exist in the same folder.
- Will not support upper folder or other folder’s subtitle file.
7. Improves AUTO-RUN function
- If you configure “DTV” or “Inlive” (for Korea only) as a start-up at AUTO-RUN, it will start up as “DTV” or “InLive”.
8. Improves universal jukebox
- Fixes some bugs on several .ISO files.
9. Supports CUE file on WAV file format
10. Adds Serbian and Thai menu languages.
11. Fixes video not-showing bug on some MKV files.
[Network]
1. Adds manual IP address configuration on Wi-Fi.
2. Supports FTP password changing at SET-UP.
Postad 23 november 2010 - 19:32
"We are pleased to announce that Dvico will unveil Xroid A1, the first multimedia player based on Android OS platform, in CES 2011 held in Las Vegas, US, from January 6th to the 9th.
Mr. Trevor Youn, the team leader and chief developer of this project, will answer all the questions and future supporting functions about the new product at the place, so it could be a good chance to taste a potential item in advance, and you may see some demonstration of Xroid A1 adopting a new Sigma Design 8656 chipset as well.
We hope you are the one of them who experience this new media player at CES 2011"
Postad 24 november 2010 - 00:44
Det finns en (kort) tråd om Xroid:Some intresting info,
"We are pleased to announce that Dvico will unveil Xroid A1, the first multimedia player based on Android OS platform, in CES 2011 held in Las Vegas, US, from January 6th to the 9th.
..."
TVIX Xroid A1, första Sigma 8656 baserade, Kör med Android....
Postad 27 november 2010 - 14:38
Jag får det fortfarande inte att fungera. Har gjort en "tvixhd1" mapp i roten, sen en "movie" mapp, sen efter det lagt filmerna i olika kategorier, det är bara covers jag kan se, ingen info om filmen, har alla rätta filerna i filmmappen.
Sen har jag fått ett annat problem då jag kopierar över filmer till usb disken, de senaste filmerna jag kopierade dit kommer inte upp i tvixen, men kopplar jag usb disken till datorn så ligger dom där. Nån som varit med om det eller har något tips?
Edit: Fixade det nu, var ju usb disken som skulle heta "tvixhd1" kom jag på. Varför en del filmer inte syntes i tvixen har jag dock ingen aning om, fungerade när jag flyttade dom till en annan mapp och sen tillbaka igen.
Redigerat av Unregisteredfe72a970, 27 november 2010 - 16:10.
Postad 28 november 2010 - 13:48
Hade ju varit gött att kunna få både slim design och tv-tuner på samma gång, tycker 6600:an är lite väl tjock...
Postad 28 november 2010 - 21:19
Eller måste man köra med en router?
Någon som har något tips?

Redigerat av Peterrrrr, 28 november 2010 - 21:20.
Postad 28 november 2010 - 22:37
Har sett att det på Dvicos sidor finns en modell som heter Slim S1 Duo. Har både HD-slot och dubbel tv-tuner. Kan inte hitta den någon annanstans än på Pixmania, vilket verkar lite skumt... Är det någon som vet något om denna modellen? Verkar inte finnas någon info här på forumet iaf.
Hade ju varit gött att kunna få både slim design och tv-tuner på samma gång, tycker 6600:an är lite väl tjock...
Kan vara bra att tänka på att Tvix inte har kortplats för tv kanalerna. M.a.o. kan du bara ta emot de fria kanalerna vilket inte är så himla många i Sverige.
Postad 30 november 2010 - 14:37

Postad 01 december 2010 - 07:37
Har en Tvix M6600N som jag gillar starkt. undrar om det är möjligt på något sätt o lägga till SVT Play o andra podcast bland andra internet video tjänster? Hittar inget val där man själv kan lägga till olika podcasts
Tyärr, går inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar