Dock står det på tyska på omslaget i titeln om man störs av detta.
Allt blir mycket hårdare på tyska, även dubbade trailers, så det är absolut inget som stör

Den stora Kult/B-films tråden!
Startad av
Svante Skoog
, sep 10 2009 00:30
3302 svar till detta ämne
Postad 27 maj 2010 - 13:33
Allt blir mycket hårdare på tyska, även dubbade trailers, så det är absolut inget som stör ![]() Postad 27 maj 2010 - 15:38
Det absolut hårdaste som finns är dock den tyska titeln på The Thing. Das Ding Vilket är helt korrekt översatt osv. men kan inte låta bli att skratta varjegåg jag ser det. http://www.amazon.de...e...1091&sr=8-3 Postad 27 maj 2010 - 16:12 ![]() Bäst av allt är dock den tyska trailern till Cannibal Ferox: http://www.youtube.c...h?v=SJWCHV_7Gfg "Die Rache der Kannibalen!!" ![]() VARFÖR görs inte liknande filmer och trailers idag? ![]() Postad 28 maj 2010 - 18:29 Versus är på gång på blådisc. Dock har den tydligen varit detta flera ggr tidigare och aldrig släppts ändå. Köpte en gång den ultimata utgåvan endast utgiven i japan på dvd. Visa sig dock att den enda engelska text på den fanns på omslaget. Flertalet månader senare släpptes den dock även i usa. Men då hade jag redan sett den och valde att inte köpa den. Nu kan det bli en kul upplevelse att se den igen. Ytterst tveksamt om de kan göra så mycket med bilden på den dock. Som jag förstått det var det ultralåg budget. Men blodigt, märkligt och stundtals helt obegripligt är det. Precis som vanligt med japanska filmer. Postad 29 maj 2010 - 13:49 ![]() Helt underbara utgåvor. Känns som på den gamla goda tiden när man köpte LD boxar och dom var späckade med extra godis. Jämfört med 99 procent av alla dagens "Special Editions" på DVD och BD ![]() Kameran ville inte riktigt fokusera märker jag nu ![]() ![]() ![]() ![]() Redigerat av Svante Skoog, 29 maj 2010 - 13:55. Postad 29 maj 2010 - 15:53 Postad 29 maj 2010 - 16:00 Men det är helt klart en förbättring jämfört med DVD utgåvorna ![]() City har helt klart fått en redig boost i findetaljer jämfört med DVD versionerna och allt grain som denna 16 mm film kan bjuda på är intakt ![]() extra materialet är helt fantastiskt och bjuder på massvis av intressanta intervjuer med de inblandade. Man får reda på en hel del om Fulci's udda metoder ;-) hehehe Tydligen är The Beyond en av kandidaterna för kommande BD släpp av Arrow! ![]() Postad 29 maj 2010 - 16:03
What? Det var ju från DVD.Co.uk jag köpte den :-/ Vet att omslagsbilden både där och på Amazon är felaktiga. Edit: Här är den ![]() http://www.dvd.co.uk...435/product.htm Redigerat av Svante Skoog, 29 maj 2010 - 16:07. Postad 29 maj 2010 - 16:53
Vid jämförelse mot blue undergrounds BD så verkar arrow vara lite sämre. Men Arrow har mer extra material Postad 29 maj 2010 - 17:14 ![]() Arrows är lite ljusare, men skärpa och bilden i allmänt av lika hög klass då dom samarbetat och använt samma master. Dock har Blue-Underground pillat lite mer för att ändra slutresultatet. Arrow utgåvan stämmer lljusmässigt med tidigare utgåvor på LD, VHS och DVD. Så jag vet inte vilken av BD utgåvorna som är mest troget originalet. Det känns som att man får en riktigt bra utgåva vilken än man väljer av Arrow eller BU versionen när det gäller bild och ljud ![]() Och freak som jag är så är även Blue-Underground versionen på väg hem ![]() Filmer som dessa är de få tillfällen som det är kul med extramaterial , så då vill jag ha ALLT jag kan få ![]() Redigerat av Svante Skoog, 29 maj 2010 - 17:16. Postad 29 maj 2010 - 17:20 Släpps av Blue-Underground den 21:a september! Dom har använt en helt ny 2K master till utgåvan så det lovar gott som vanligt med B.U. ![]() Mer info här: http://blue-undergro...php?product=191 ![]() Postad 29 maj 2010 - 17:31
Då litar jag som vanligt på dig och gör ett köp därifrån.... Edit: Vigilante...??!!! ![]() Edit 2: Vågar man börja hoppas på att t.ex Beyond och House by the cemetary dyker upp på BD innan man blir gråhårig...?? Redigerat av Unregistered36883, 29 maj 2010 - 17:36. Postad 29 maj 2010 - 17:36 Riktigt kul utgåva ![]() Skulle verkligen velat se ansiktsuttrycken på kritikerna när dom såg filmen på stora duken och säkert förväntat sig ett mer "finare" romar epic ![]()
Riktigt ###### underhållande och hård som fan ![]() Fred Williamson är inte en person jag skulle vilja få efter mig när han har en RIKTIGT dålig dag ![]() Postad 30 maj 2010 - 11:23
Nja, jag hade Japanska LDn och den var sjukt mörk, samma som Japanska VHSn och grekiska VHSn. Oavsett så tycker jag att BU version ser mer ut som film med mer korrekta skin-tones. Men arrow är inte dålig av det jag kan se men hade jag valt en utgåva så skulle det bli BU. Men håller med om att båda utgåvorna är bra. ![]() Postad 30 maj 2010 - 17:40 Värst var nog den svenska VHS utgåvan av "Maniac" (helt oklippt faktiskt) som var så mörk att man knappt såg nåt överhuvudtaget i natt scenerna. Speciellt i scenen där Spinell blåser skallen av Tom Savini ;-) Finputsning och mastring var inte direkt på topp under VHS tiden på 80 och tidigt 90 tal ![]() Postad 30 maj 2010 - 17:50 ![]() Postad 30 maj 2010 - 18:26 City är faktiskt filmad i 2-perf 35mm. Postad 30 maj 2010 - 18:32 Tydligen var den även filmad i 2.35:1, precis som hans andra filmer under den perioden, fast av nån anledning så mattade han ner den till 1.85:1 istället. Troligtvis nånstans där under den konverteringen som del blev lite extra grynigt å gött vilket ledde till 16mm ryktet ![]() Postad 30 maj 2010 - 18:52
Ja, det finns två utgåvor av Maniac i sverige, en oklippt och en klippt. Den hollänska VHSn var också sjukt mörk medans den grekiska VHSn var ljusare. Hade den även på Japan LD, USA LD och första DVD släppet. Väntar på blurayn nu. ![]() Postad 30 maj 2010 - 22:52 William Lustig släpper sina filmer "Uncle Sam" och "Vigilante" nu de kommande månaderna så borde även hans "Maniac" va på tur i höst också ![]() Just "Vigilante" och "Maniac" var ju med på listan över de första BD släppen från B.U., tyvärr blev det inte så, men nu är den långa väntan snart över ![]() Hoppas på "Contamination" och "Q: The Flying Serpent" inom kort ![]() Postad 31 maj 2010 - 01:12 Postad 31 maj 2010 - 08:54 ![]() Den är ju filmad med hyffsat softa/skumma filter som nog BD pallar bättre än den komprimerade gröten som det blev av DVD:n ![]() Postad 31 maj 2010 - 11:56
Lite snack om Django BD.n här och om den är bildmanipulerad el ej. När ja kollar screensen hos beaver igen så ser de nästan väl kontrast pumpade ut och kan mkt väl ha DNR.ats och sen fått ett artificiellt grain pålagt.
Postad 31 maj 2010 - 12:02
Jepp, fick höra genom Don May Jr när jag skickade mail till honom på horrordvd forumet om HAN (Don) skulle släppa nåt på BD framöver, och då nämnde han just att det var just William Lustig som gick hårdast fram och skulle sakta men säkert få ut hela sin B.U. katalog på BD ![]() Var för ett halvår sen när det gick lite segt med B.U. släppen, men nu när det börjar rulla på lite så verkar det bli av iallafall ![]()
DVDbeaver är den sämsta källan att kolla på screenshots. Kolla här istället. http://www.blu-ray.c...36/#Screenshots BRUTALT mycket mer findetaljer än på DVD:n. Redigerat av Svante Skoog, 31 maj 2010 - 12:10. Postad 31 maj 2010 - 12:08 ![]() Känns som att AVSforumet ballar ur och dom letar efter fel där det inte FINNS fel ![]() Men jag är ingen expert så jag kan ha fel ![]() Redigerat av Svante Skoog, 31 maj 2010 - 12:09. Postad 31 maj 2010 - 12:10 Postad 31 maj 2010 - 12:16 Edit: Grainet ser likadant ut även på Bird of the Crystal Plumage och American Werewolf kom jag på nu. Enligt mig så ser Django snuskigt bra ut iallafall ![]() Redigerat av Svante Skoog, 31 maj 2010 - 12:19. Postad 31 maj 2010 - 12:23 Postad 31 maj 2010 - 12:25 ![]() Lite intressant hur åsikterna verkar ha ändrats om den på AVS, från suverän till skit, pga EN negativ/suspekt recension. Redigerat av Svante Skoog, 31 maj 2010 - 12:42. Postad 31 maj 2010 - 12:29 Värst är det med "Surf Nazies" som inte kommer förrän i December nu ![]() "Class of Nuke em high" ska se riktigt jäkla bra ut, så länge som man inte stör sig på lite små repor och smuts i bilden då och då, vilket en recensent på DVDverdict gör och gav den 55 av 100 i betyg. Personligen ser jag hellre lite repor och smuts än DNR. Plus att en grindhouse film som "Class och Nuke em High" ska ha lite skavanker för känslans skull ![]() GOOD NEWS!! den 28:e september släpps äntligen originalet av King Kong!!! http://www.blu-ray.com/news/?id=4688 Redigerat av Svante Skoog, 31 maj 2010 - 12:31. Postad 31 maj 2010 - 12:47 Ja ser mkt hellre lite repor då och då än att de DNR.ar och manipulerar också. På Diligensen har de också gått den vägen, och en sån film ska inte se ut som nån nyproducerad film heller. Diligensen ska se mkt fin ut i övrigt. Postad 31 maj 2010 - 12:52 ![]() Är även en hel del saker som syns GENOM King Kong när han är pålagd efteråt ![]() En ung söt och lättklädd Jessica Lange i HD kan inte va fel heller ![]() Hon är läcker i den filmen. Postad 31 maj 2010 - 23:11
Tänkte avnjuta denna film imorgon förmiddag. Har inge minne av att jag sett denna film tidigare. Men gillar ju västernrullar. Återkommer med lite intryck. Postad 01 juni 2010 - 10:16 Så jag har inget att jämföra med när det gäller ljud och bildkvalite. Men bildkvaliten var större delen av filmen mycke bra. Oftast var det bra med detaljer. Mycke grain, väldigt små korn eller vad man ska säga. Tycker det brukar va större. Som sagt mycke bra bild. Ljudet är ju DTS HD MA mono Engelska eller DTS HD MA Stereo Italienska. Ljudet var också mycke bra tycker jag. Dessa västernfilmer låter ju som dom gör ![]() Av gammal vana så satte jag på det engelska ljudspåret och använde även engelsk text. Men det blev helt fel. Texten är tagen från översättningen på det italienska ljudspåret. Men det engelska ljudspåret stämmer inte överens med den engelska texten. Så antingen kör man Engelskt ljud utan text eller italienskt ljud med engelsk text. Jag körde italienskt ljud med engelsk text som var det klart bästa. Får tacka för tipset på denna film. vem det nu var som började lägga upp info om denna film i denna tråd. Postad 01 juni 2010 - 13:53 Postad 01 juni 2010 - 21:10 "All movies are region free. Webmaster TROMA ENTERTAINMENT, INC." Så det är bara att handla på.... ![]() Postad 04 juni 2010 - 08:53
Här är en recension av Studio-Canal´s "Howling" (franska utgåvan, samma som tyska) för er som inte köpt den än.
Postad 06 juni 2010 - 13:38
Den 14 september släpps den klassiska kult serien "The Twilight Zone" på BD
Postad 06 juni 2010 - 15:45 Postad 06 juni 2010 - 21:14 Jag vet inte om det ligger nån sanning bakom detta, eller om det bara är nåt paranoia rykte som sen spårat ur på AVS och spritt sig som en löpeld igen bland överanalyserande nördar ![]() "City" ser sanslöst mycket bättre ut än den nånsin gjort tidigare iallafall, och nån ny version lär vi inte få se på många år- Postad 07 juni 2010 - 16:48 Postad 08 juni 2010 - 18:42 ![]() När det gäller Evil Dead så är det redan stor negativitet på AVS då folk fortfarande kastar spyor på STARZ. Många verkar HELT ha missat de fantastiska utgåvor dom släppt efter den första DNR:ade batchen med titlar, som Hellraiser t.ex som är helt perfekt ![]() Hänger knappt på AVS längre då det nästan bara är gnäll och DNR paranoia HELA tiden. Visst i många av fallen stämmer det, men i många fall så är det soft pågrund av grundmaterialet som inte är i topp på de gamla filmerna, och då finns det inget man kan göra åt det heller. Och små bolag som Blue-Underground m.m. kommer ALDRIG att ha råd med att göra svindyra 8k eller 4k restorations likt vad Warner gjorde med "Wizard of Oz". Det gäller kanske för dom att ha LITE verklighetsuppfattning emellanåt ![]() Postad 08 juni 2010 - 19:03 Postad 08 juni 2010 - 19:09 Frågar igen, vad är DNR för nåt? Angående grainet på Predator, är det bra? Jag såg det som negativt. Postad 08 juni 2010 - 19:12
Ja Predator är ju en redigt grynig film och grundmaterialet kommer nog ALDRIG att se bättre ut än första BD utgåvan. Många av scenerna har optiska inzoomningar på ansikten m.m. då dom inte hade möjligheten att dra till djungeln igen och filma om scenerna, med följd av softare och grynigare bild. Men så är den filmad och så kommer den att förbli. Personligen tycker jag att den gamla utgåvan är en redig förbättring över DVD utgåvan och den duger gott åt mig ![]() Synd att många på AVS inte fattat detta än ![]()
Nja BBFC var emot våldet mot djur i en scen med en katt. Men nu är den scenen intakt för första gången i England. DNR = Digital Noise Reduction Grain är bra då det är dom som fångat upp ljuset så det överhuvudtaget blivit en bild på filmremsan ![]() Och suddar man bort detta så ryker även findetaljerna med då dom hänger med i grainet. Redigerat av Svante Skoog, 08 juni 2010 - 19:14. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |