Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont

1038 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4) (Handkontroller) 3 9.166666 (17) Inga priser
Sports Champions (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.846152 (12) 243:-
Start the Party (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 (0) 396:-
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4) (Handkontroller) 4 8.333332 (2) Inga priser
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3) (Handkontroller) 2 8.777776 (26) Inga priser
EyePet - Move Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7 (2) 157:-
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 24 September 2010 - 22:15

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tycker det verkar grymt, det lilla jag spelat nu, sport champions, planet minigolf... känslan är ju grymt mycket skönare och mer exakt änWii! Detta kan va kul o spela med gubbarna över ett par bira... och wii kan ungarna spela :)

Postad 24 September 2010 - 23:22

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Ja, jag skaffade det när innan jag lyckades få igång Tiger Woods med move.

Har du lyckats få Move att fungera med det riktiga spelet, alltså inte demot? Hur lyckades du med det? För mig så står det i någon av menyerna att det kommer att stödjas senare eller något liknande.

Postad 25 September 2010 - 19:26

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner heavy rain move edition (demot) eller vad det heter för att testa spela med min move motion controller. Dock verkar det som jag behöver en move navigation också för att kunna röra på mig fram bak osv? Känns ju lite som poängen är borta om jag ska sitta med 2 kontroller eller hur är det menat att fungera? *myror i huvet*

Postad 25 September 2010 - 19:27

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
DS3an kan du använda

Postad 25 September 2010 - 19:43

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Jag har laddat ner heavy rain move edition (demot) eller vad det heter för att testa spela med min move motion controller. Dock verkar det som jag behöver en move navigation också för att kunna röra på mig fram bak osv? Känns ju lite som poängen är borta om jag ska sitta med 2 kontroller eller hur är det menat att fungera? *myror i huvet*

Är ju precis samma som med Wii, en kontroll att styra runt med och en till allt det andra. Men som nämndes ovanför och innan så fungerar det med DS3.... Inte så skönt men fungerar tills du köper en navigation också.

Postad 25 September 2010 - 20:05

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Aha, alright. Tack för svaren!

Postad 25 September 2010 - 20:13

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

fick hem move-paketet idag

en fråga dock innan jag börjar packa upp..

om man behöver förlänga usb till kameran, dvs en 5m +2.5m, behöver man en signalförstärkare då?
eller funkar det helt enkelt att bara skarva usb-kablarna i varandra?

USB ska klara 10m om jag inte minns fel.

Har du lyckats få Move att fungera med det riktiga spelet, alltså inte demot? Hur lyckades du med det? För mig så står det i någon av menyerna att det kommer att stödjas senare eller något liknande.

Har du laddat hem MOVE-patchen från PSN? Jag tror inte det uppdaterar sig själv utan du måste patcha manuellt. Samma sak med EyePet

Postad 25 September 2010 - 21:03

yetpak
  • yetpak
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
istället för att vänta länge på att affärerna ska få in lösa motion-controls blev det idag 2st starter pack, sen direkt till gamestop och sälja ena kameran, alltså 499x2 sen 80kr tillbaka för eye, alltså ca 30kr dyrare att köpa 2 starter pack än ett starter pack + en motion. helt klart värt det för att slippa vänta. sports champions borde komma i början av veckan i brevlådan och tumble är redan köpt! underbart :wub:

Redigerat av yetpak, 25 September 2010 - 22:21.

Postad 26 September 2010 - 09:48

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0

istället för att vänta länge på att affärerna ska få in lösa motion-controls blev det idag 2st starter pack, sen direkt till gamestop och sälja ena kameran, alltså 499x2 sen 80kr tillbaka för eye, alltså ca 30kr dyrare att köpa 2 starter pack än ett starter pack + en motion. helt klart värt det för att slippa vänta. sports champions borde komma i början av veckan i brevlådan och tumble är redan köpt! underbart :wub:

Vart hittade du starterpack för 499kr?

Postad 26 September 2010 - 10:08

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag köpte också mitt för 499 på ica maxi. För en gångs skulle var dom billigast.

Postad 26 September 2010 - 10:53

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

de flesta mediamarkt tar 499kr finns till och med dem som priskrigar med elgiganten och är nere på 399kr

Postad 26 September 2010 - 11:28

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

USB ska klara 10m om jag inte minns fel.

Har du laddat hem MOVE-patchen från PSN? Jag tror inte det uppdaterar sig själv utan du måste patcha manuellt. Samma sak med EyePet

Nej, hittade ingen patch. Däremot så funkar det nu! Jag fick en fråga vilken kontroll jag ville använda när jag valt Play! Antingen så har det laddats ner något som jag inte varit medveten om, eller så är det SBS :wub: . Tack i alla fall!

När det gäller max-längd på USB så är jag rätt säker på att det är 5m. Det finns lösningar på hur man kan förlänga en USB-kabel, se t ex hos Kjell & Co.

Postad 26 September 2010 - 16:02

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Skaffa aktiv förlängningskabel till din usb så funkar 10m helt ok , ex en sådan här: http://www.dustinhom...5010368907.aspx

Postad 26 September 2010 - 18:16

yetpak
  • yetpak
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

mediamarkt Lund, men dem är nog slut nu, de var slut på hyllan redan när jag skulle ha men hade turen att hitta två stycken på en infodisk vid tv-apparaterna, och personalen trodde inte dem var bokade så jag norpade dem! :wub:

Postad 27 September 2010 - 11:16

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Nej, move var inget för mig.

Redigerat av JockeJ, 27 September 2010 - 11:27.

Postad 27 September 2010 - 16:18

BSM
  • BSM
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag fick rådet lite tidigare i tråden att använda ds3:an för starta spelet och välja att spela med movekontrollen och då fungerade det.

Postad 28 September 2010 - 10:15

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Ni som har testat Move nu, vad tycker ni? funderar på att lägga en beställning. Är det kul, eller är det kul i 5 minuter sen tröttnar man?
Några bra spel till move att rekommendera till en 5 åring?
(tänkte han kunde få Move i present, så kan ju jag också använda det :) )

Postad 28 September 2010 - 10:29

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Ni som har testat Move nu, vad tycker ni? funderar på att lägga en beställning. Är det kul, eller är det kul i 5 minuter sen tröttnar man?
(tänkte han kunde få Move i present, så kan ju jag också använda det :P )

Det är kul, enda minuset är att man inte är van att få träningsvärk av att spela... :) Till en femåring är "Start The Party" klockren, de pratar svenska också (i alla fall om du köper den i Sverige).

Postad 28 September 2010 - 10:29

Unregisteredb1292473
  • Unregisteredb1292473
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

(tänkte han kunde få Move i present, så kan ju jag också använda det :) )

Tror nog att du kommer uppskatta move mer än din 5 åring. Move är precist och jag tycker det är riktigt bra implementerat i sports champions. KÖP! Jag har gjort det och ångrar ingenting. Ser med tillförsikt fram emot nya spelsläpp till move kontrollen. Tills dess så håller pingisgrenen i sports champions mig upptagen och svettig ett bra tag framöver!

Postad 28 September 2010 - 10:50

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Är rätt sugen på Resident Evil 5 med gun attachment, men verkar som avfyrningsknappen bara fungerar för att aktivera siktet. För att skjuta får man trycka ovanpå pistolen direkt på movekontrollen. I sådana fall blir det ju värdelöst för RE5, kan inte köra tvåhandat i det spelet. :)

Postad 28 September 2010 - 16:11

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Är rätt sugen på Resident Evil 5 med gun attachment, men verkar som avfyrningsknappen bara fungerar för att aktivera siktet. För att skjuta får man trycka ovanpå pistolen direkt på movekontrollen. I sådana fall blir det ju värdelöst för RE5, kan inte köra tvåhandat i det spelet. :)

Stämmer. Jag har nämnt detta problem i tråden. Spela med DS3:an istället!

Postad 28 September 2010 - 16:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det häringa spelet... Kung Fu Rider.. Är det ett skämt eller ett riktigt spel?

Postad 28 September 2010 - 17:15

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Jag vill påstå att det är ett skämt från Sony som säger:

Här har ni ett typiskt Wii spel, vi skall inte acceptera sådana här spel från våra utvecklare så ni kan vara lugna.

Eller så borde det allafall va :)

Postad 28 September 2010 - 17:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Må väl vara lika mycket skämt som Pain eller?

Postad 28 September 2010 - 17:46

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Stämmer. Jag har nämnt detta problem i tråden. Spela med DS3:an istället!

Dock så går det ju att lira utan pistol, så nog finns det anledning att lira med move ändå.

http://www.amazon.co...mp;s=videogames

Där snackar vi ju grejer dock, både move och navi i geväret och troligtvis ordnat så att man kan skjuta utan några händer ovanpå geväret.

Postad bild

Likadant med den.

Postad 28 September 2010 - 19:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Må väl vara lika mycket skämt som Pain eller?

Beror väl på om man kan kontrollera Pain.

Postad 29 September 2010 - 08:00

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Ni som köpt Move grundpaket i Sverige: Är det komplett Sports Champions som ingår, eller är det bara en demoskiva?

Är nämligen i USA i nuläget, men om det startkit som Dustin säljer är samma startkit som finns här i USA måste det för första gången vara så att något till PS3 är billigare i Sverige än i USA?

Postad 29 September 2010 - 08:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ni som köpt Move grundpaket i Sverige: Är det komplett Sports Champions som ingår, eller är det bara en demoskiva?

Är nämligen i USA i nuläget, men om det startkit som Dustin säljer är samma startkit som finns här i USA måste det för första gången vara så att något till PS3 är billigare i Sverige än i USA?

Det är demo som ingår i Move grundpaket.

Postad 29 September 2010 - 08:07

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Läste om att spela tumble med move och 3D på iWaggle.
Verkar ju hur häftigt som helst... Hur övertyga sambon att det är dags att investera i en fet 3D-TV för 25.000?

Postad 29 September 2010 - 08:08

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Tack, det förklarar ju prisbilden lite - då skulle ju grundpaket plus Sports Champions kosta cirka 800 i Sverige, och här i USA cirka 770 med sales tax för staten jag bor i. Ingen större skillnad visserligen, men fortfarande så att jag i alla fall inte betalar mer för grejerna här än hemma. :(

Postad 29 September 2010 - 08:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
För er som gillar golf så är "John Daly´s ProStroke Golf" Move-kompatibelt.
Ska tydligen vara väldigt realistiskt också men det återstår att se.

http://blog.eu.plays...prostroke-golf/

Släpps 15/10 enligt Webhallen men 8/10 enligt http://se.playstatio...ProStroke-Golf/
?!?

Redigerat av BrittBastard, 29 September 2010 - 08:13.

Postad 29 September 2010 - 09:49

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Så där, nu först fick Axel tummen ur...

Bifogad fil  axelm.JPG   21.26K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 September 2010 - 12:43

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag har inte hört något från Axel än, men då bör de väl skicka mitt paket i dagarna också. Segt har det vart!

Postad 29 September 2010 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Avbokade från de j-vlarna och köpte från Simplygames istället som skickade direkt. Två veckor är lite för lång tid.

Postad 29 September 2010 - 15:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Avbokade från de j-vlarna och köpte från Simplygames istället som skickade direkt. Två veckor är lite för lång tid.

Hmm låter inte bra, jag som i dagarna la en beställning på 2 Move Motion Controller och Move Navigation Controller. Fick ett mail att dessa var restade, men det låter illa om folk väntat i två veckor.

Postad 29 September 2010 - 15:47

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hej. Kan någon svara på om avståndet är ett problem med Sport Champion. Läste ett test på Engadget och dom sa att man måste vara 2,5m ifrån kameran annars fungerade det inte. Och sen dessutom ha plats att hoppa bakåt frammåt plus åt sidan.
Jag har ca. 2m till min tv och är lite orolig att det inte fungerar tillfredställande.

Svara gärna ärligt och inte fanboy:it bara för att ni redan köpt Move och det "är det bästa som har hänt".

/Niklas

Postad 29 September 2010 - 16:04

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Jag står ca 2m från tvn. Har ingen plats att hoppa bakåt på. Och allt fungerar bra. Det är nog sidorna som du får tänka på, men jag har inte märkt av några problem alls.

Hej. Kan någon svara på om avståndet är ett problem med Sport Champion. Läste ett test på Engadget och dom sa att man måste vara 2,5m ifrån kameran annars fungerade det inte. Och sen dessutom ha plats att hoppa bakåt frammåt plus åt sidan.
Jag har ca. 2m till min tv och är lite orolig att det inte fungerar tillfredställande.

Svara gärna ärligt och inte fanboy:it bara för att ni redan köpt Move och det "är det bästa som har hänt".

/Niklas

Postad 29 September 2010 - 16:22

Unregistered47763974
  • Unregistered47763974
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

/Niklas

Det fungerar även vid 2m, men det är absolut inte optimalt. Jag märker ganska stor skillnad på att flytta soffan en halvmeter bakåt när jag ska spela Sports Champions.

EDIT: Jag menar att jag i vanliga fall har ca 2m till TVn, men när jag ska spela Sports Champions så flyttar jag bak soffan till väggen så att jag får ytterligare 0.5m att röra mig på.

Redigerat av Unregistered47763974, 29 September 2010 - 16:25.

Postad 29 September 2010 - 17:10

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som nästan omöjligt kan slå in forehands i pingisen i Sports Champ? På lättaste nivån då. Alla andra slag går utmärkt, men just forehandsen missar jag för det mesta. Jag har prövat olika avstånd till TVn. Någon som har någon idé om vad jag gör för fel?

Postad 29 September 2010 - 17:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som nästan omöjligt kan slå in forehands i pingisen i Sports Champ? På lättaste nivån då. Alla andra slag går utmärkt, men just forehandsen missar jag för det mesta. Jag har prövat olika avstånd till TVn. Någon som har någon idé om vad jag gör för fel?

Hmm, tvärtom problem mot vad jag har :) . Forehanden är liksom enklaste slaget, blir nästan alltid "eldbollar" av det. Svårare att ställa in sig på backhand imo. Du kanske kalibrerar fel, då brukar det bli problem.

Postad 29 September 2010 - 17:30

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Riktigt besviken på att det inte finns en online del för pingisen. Vill så gärna spöa andra alltså. =)

Postad 29 September 2010 - 17:32

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Riktigt besviken på att det inte finns en online del för pingisen. Vill så gärna spöa andra alltså. =)

Håller med! Hade varit guld om dom lagt in en online-funktion. Förstår inte varför dom skippat den. Kanske kommer senare i någon patch eller nått..

Postad 29 September 2010 - 17:40

Unregistered47763974
  • Unregistered47763974
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Håller med! Hade varit guld om dom lagt in en online-funktion. Förstår inte varför dom skippat den. Kanske kommer senare i någon patch eller nått..

Jag tror inte att det hade fungerat särskilt bra. Pingis kräver ganska precis timing och man har inte många sekunders betänketid. Sports Champions är ett budgetspel, och att fixa bra nätkod till ett sådant här spel är inte något man slänger ihop på en eftermiddag.

Postad 29 September 2010 - 17:43

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Jag tror inte att det hade fungerat särskilt bra. Pingis kräver ganska precis timing och man har inte många sekunders betänketid. Sports Champions är ett budgetspel, och att fixa bra nätkod till ett sådant här spel är inte något man slänger ihop på en eftermiddag.

Beror på hur du menar med "budget spel". Jag betalade 400:- för den. Nästan lika mycket som för andra spel jag köper. De har online.

Det med timings tror jag inte mycket på. Många pang pang spel kräver också precis timing och de har online del som fungerar kanon.

Postad 29 September 2010 - 17:44

Unregistered47763974
  • Unregistered47763974
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Beror på hur du menar med "budget spel". Jag betalade 400:- för den. Nästan lika mycket som för andra spel jag köper. De har online.

Det med timings tror jag inte mycket på. Många pang pang spel kräver också precis timing och de har online del som fungerar kanon.

Jämför med Rockstar Table Tennis till Xbox 360. Det är ett budgetspel och har onlinestöd. Men tro mig, det är inte särskilt kul att spela online i det spelet. Tydlig input lag tillförs när du spelar online, oavsett hur bra connection man har till motståndaren. Med en vanlig handkontroll går det an med lite input lag, men med en Move-kontroll hade det inte blivit en höjdare.

EDIT: Att de flesta FPS fungerar kanon online är att ta i...

Kan ju också tillägga att Sports Champions definitivt är ett budgetspel. Skillnaden mot Rockstar Table Tennis är att i SC var de tvungna att göra 5 spel i ett, så de hade garanterat ingen budget till att göra spelet online.

Redigerat av Unregistered47763974, 29 September 2010 - 17:50.

Postad 29 September 2010 - 18:09

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Man ska nog se Sport Champions som ett tech demo. Och som sådant gör det väl sitt jobb.

Postad 29 September 2010 - 19:02

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Lättaste nivån kan lätt förstöra för en ibland tycker jag. Om man har racketet på backhand och får en boll på forehand så kan man ibland, pga "hjälpen" man får, träffa bollen när man flyttar racketet från backhand till forehand. Kanske är det som händer för dig.
Sån otrolig skillnad att spela på lite svårare svårighetsgrad. Svårare att träffa bollen men mycke lättare att styra vart man vill slå. Sen glömmer man ofta att röra sig lite fram och tillbaka. Märkte att det går mycke bättre om man verkligen försöker bete sig som man gör när man spelar pingis på riktigt, hur fånigt det än känns :)

Klokt drag zoiler! Beställde starter pack+ extra motion kontroll+ sports champions, från Simplygames i söndags. Det skickades på måndag och kom idag. Allt för 95.55 £

Postad 29 September 2010 - 19:29

Unregisteredb1292473
  • Unregisteredb1292473
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

/Niklas

Vissa spela kräver att du kan röra dig i djupled för att de skall fungera bra. Det hjälper i exempelvis i pingis om man kan ta ett steg bakåt för att plocka en och annan stenhård smash från motståndaren.

Postad 29 September 2010 - 21:05

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Vissa spela kräver att du kan röra dig i djupled för att de skall fungera bra. Det hjälper i exempelvis i pingis om man kan ta ett steg bakåt för att plocka en och annan stenhård smash från motståndaren.

Ok. Tack för alla svar. Ska mäta avståndet och se vart jag landar.
Är ganska säker på att det inte är under 2m iaf. Så jag fixar säkert en PS3 med move
så fort det kommer ett bra paket. Någon som vet när Move med SC och ps3 skulle dyka upp?

Postad 29 September 2010 - 21:26

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag fick nyss stendiscar när jag körde sports champion :) discgolf. Någon som vet om dom är bättre att använda än dom vanliga?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.