Mitt tips också, gör en reset och se om problem kvarstår.
Problemet kvarstår.... Endast 2ch på 5.1 ljud... DTS funkar och stereo funkar...
Redigerat av Unregisteredda40a10a, 01 December 2010 - 07:34.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 01 December 2010 - 07:34
Problemet kvarstår.... Endast 2ch på 5.1 ljud... DTS funkar och stereo funkar... Redigerat av Unregisteredda40a10a, 01 December 2010 - 07:34. Postad 01 December 2010 - 16:21
Har testat nu och att använda mitt kopieringsprogram Teracopy fungerar inte men när jag använder mig av win 7 enbart så fungerar det ok och med helt ok hastighet Postad 01 December 2010 - 20:26
Hur bra fungerar SVT Play i nuläget? Laggar? Någon som vill lägga upp en video? Går det att även surfa in med webbläsaren på playsidor?
Postad 02 December 2010 - 11:35
Fungerar sådär, för mig blir det också spår efter muspekaren, och spol/paus-knapparna fungerar inte på fjärren. Får hoppas den utlovade appen kommer snart istället. Postad 02 December 2010 - 15:37
Fast det verkar ju mest vara ett rykte, finns väl inget officiellt om att SVT själva skulle sitta och hacka på en boxee app? Postad 02 December 2010 - 17:19
Sådär efter jäkligt lång försening (tack posten, för den långa omvägen) så har jag fått min tullfria box från USA.
Ska bli kul att testa ikväll och jämföra med NTV550. Postad 02 December 2010 - 19:52
Såg precis att www.kjell.com har boxen i sitt weblager, bara att beställa helt enkelt för den som inte orkar vänta, 2199:- verkar deras pris vara, själv har jag valt att avvakta ett tag till, kämpar hårt att min gamla PH A-100 ska lägga ner verksamheten än en gång.
/ J Postad 02 December 2010 - 22:14
D-Link själva har sagt de jobbar på det Postad 02 December 2010 - 23:16
Fraktfritt t om. Får hoppas deras lagersaldo stämmer bara.... Postad 03 December 2010 - 07:22
Har hittat lite info ang detta.... Tydligen så är det min reciver och boxen som inte funkar ihop. Problemet verkar vara när man kör Spdif 5.1 tillsammans med en Sony reciver. Boxee teamet har lagt upp ett ärende ang detta. http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7070 Postad 03 December 2010 - 08:30
Kan man byta typsnitt på undertexterna? HIttade inte någon funktion för det igår, bara text coding.
Postad 03 December 2010 - 09:21
ghostlink: Tror inte det går, har själv försökt.
Fråga; Hittar er Boxee era lokalt lagrade filmer? Jag har 6 filmer på en extern disk men efter sökning identifierade Boxeen inte en enda av dem, jag tror problemet är att den söker på filnamnet, exempelvis salt-daripper.img istället för katalognamnet Salt.720p.DC-daRipper Kommer detta ordnas i en kommande version? Jag kör XBMC på en HTPC och den hittar nästan allt. Postad 03 December 2010 - 10:13
Hej Alla
Är det någon som vet om det går att spela upp musiken från tex tex julradio på boxen, skulle ju passa bra nu vid denna tidpunkt. http://julradio.se/ Postad 03 December 2010 - 10:13
Jag har ca 2000 filmer och tv-avsnitt på en NAS-server och den lyckas identifiera över 90% av dem utan problem. Det finns trådar om detta på deras forum om tips & trix för att ha en namnsättning den hittar. Sen är deras logik knappast felfri men man bör komma rätt långt med enkla medel.. XBMC går mot en annan källa än Boxee har jag för mig vilket kan förklara diffen för dig. mvh, Robert Postad 03 December 2010 - 10:33
Dom har inga på lager, tyvärr. Postad 03 December 2010 - 12:23
Beta?
1. Någon som vet om man kan testa beta-releaser i Boxee Box? 2. Någon som känner till ytterligare repositories för appar under utveckling? Det är ju lite av tjusningen att folk kan göra/sprida egna appar. Postad 03 December 2010 - 14:16 Fick en av dem de hade i lager iaf, synd att det 'r fredag idag annars hade man haft helgen r'ddad. Postad 03 December 2010 - 14:23
Japp, funkar prima! Tanka hem "winamp" filen ".pls" bara och dela ut från datorn. Så streamar den allt från nätet Postad 04 December 2010 - 12:21
Lite nyheter på G http://forums.boxee....ead.php?t=23603
Postad 04 December 2010 - 12:54
Är det någonsin kör med VPN server från USA som kan rekommendera någont jänst som fungerar till BB
// Postad 04 December 2010 - 19:42
Vad är det för massa snack om att svtplay inte fungerar? jag och dottern sitter precis nu och tittar på massa barnprogram via svtplay via boxee browsern. Funkar hur bra som helst!
ps. gick in på kategorier > barn > valfritt program > SPELA EDIT: Har den senaste uppdateringen. Redigerat av Unregistereddea86124, 04 December 2010 - 19:42. Postad 05 December 2010 - 02:00
Jag kör med http://www.overplay.net/blog/. Scorlla ner på sidan så ser du instruktioner hur du installerar den i Boxee. Eller närmare sagt jag skaffade det igår och har testat med datorn (funkar utmärkt) och ska testa på Boxee imorrn. Postad 05 December 2010 - 06:55
10 Tips for Getting the Most Out of Your Boxee Box
http://gigaom.com/vi...t...aOM: Video) Punkt 5 i länk Jag har anslutit en portabel hårddisk till boxen via USB. Jag kan se innehållet på den via boxen, Det jag vill är att nå den från datorn (win 7 64)? Någon som vet hur jag ska göra i windows för att nå USB disken och spara filer direkt till den? Super tacksam om någon kan hjälpa mig! Patrik Postad 05 December 2010 - 12:51 Funkar övriga playkanaler? Typ TV8Play eller Kanal5. Sitter och väljer mellan att bygga en HTPC själv eller köpa en Boxee och förmågan att soffsurfa och spela upp flash är det enda stora hindret för Box, jag vet att en HTPC skulle klara det men jag vet inget om Boxeen. Uppdatering Besvarar min egna fråga lite, hittade ett gäng videos från Netonnet (av alla ställen) som testat TV4 Play. Fungerar sisådär, hackar betänkligt. http://www.youtube.c...h?v=GJaJHpFneF4 Redigerat av AiR, 05 December 2010 - 18:37. Postad 05 December 2010 - 19:28
Är det inte bara att trycka på "Datorn" "Anslut nätverksenhet" och sen skriva in Boxeens IP? Funkade för mig i alla fall. Är det någon som vet om buggen som gör att Boxeen rapporterar för lite diskutrymme kvar på USB-anslutna diskar kommer fixas i nästa version? Redigerat av Raskus, 05 December 2010 - 19:29. Postad 05 December 2010 - 20:08
Jag hade hoppats att det skulle fungera. Jag känner mig som en idiot men jag fattar inte hur jag ska göra. Det går inte att komma åt \\......... är meddelandet jag får upp, om jag nu är på rätt ställe och letar. Om någon kan ge mig en guidning så vore jag evigt tacksam! Redigerat av pathol, 05 December 2010 - 21:40. Postad 06 December 2010 - 01:40
Kollar på Event på svt.se utan problem. Vet inte heller varför ni har problem. Det var bara att gå in på svt.se, klicka på svt play och sedan starta en video.
TV 6, TV 8 funkar också Redigerat av Unregistered577c6879, 06 December 2010 - 02:06. Postad 06 December 2010 - 09:15
För er som kan titta på SVTPlay, i inställningar är upplösningen 1080p?
Postad 06 December 2010 - 09:43
Måste bara säga att det fungerar ofrörskämt bra med denna VPN det är lite segt vid uppstarten men sen rullar det på fint. Läs om Overplay här. Postad 06 December 2010 - 09:58
Hur funkar Overlay, måste man ändra proxy etc så att man inte kommer åt de svenska playkanalerna eller kör den en fuling via Overlays hemsida på något sätt...
Postad 06 December 2010 - 10:34
Det är bara att gå in och dra av VPN anslutningen så kan du köra på svenska sidor om inte annat så finns det flertalet länder att välja på Kolla här Postad 06 December 2010 - 10:45
Hmm... Oki... Det är bara Boxee boxen som behöver vara uppkopplad mot Overlay iofs och det gör ju inte så mycket om den står på VPN hela tiden. Kommer jag fortfarande åt NAS och andra prylar i hemnätverket om jag är uppkoplad mot VPN, eller måste även routern ställas in?
Postad 06 December 2010 - 11:34
Undrar om jag hittat en bugg. I 720p skalar boxee om alla mina icke 16:9 till 16:9. Sjukt irriterande. I 1080-läge gör den inte det.
edit: Det var tvn som ställde sig i autoläge av någon anledning. Märkligt... Redigerat av Unregistered577c6879, 07 December 2010 - 08:41. Postad 06 December 2010 - 11:37
Det fungerade bra här iallafall. Postad 06 December 2010 - 19:03
Ja, men du kan ju oxå ha den till när du "fultankar" hemma då det finns svenska vpn osv. Postad 06 December 2010 - 21:00
Japp. Postad 07 December 2010 - 16:05
Vet inte om det redan framgår i tråden men det finns tillgång till Root med telnet på Boxee box nu.
http://boxeeboxwiki.org/wiki/Main_Page Postad 07 December 2010 - 21:44
Vad innebär det då? Postad 07 December 2010 - 21:49
Jag har suttit med min nyinköpta box ikväll och kan konstatera att det här ser mycket lovande ut för framtiden. Boxee är inte XBMC... men det duger
För er som vill komma åt play-kanalerna via browsern på ett smidigt sätt så kan jag rekommendera tips nummer 2 på följande sida: http://gigaom.com/vi...boxee-box-tips/ Det kräver att du har ett delicious-konto och har du inte haft det tidigare så kan du se det som en bonus att du måste skaffa det. Mycket smidig tjänst. Förövrigt har jag testat alla play-kanaler från svt till kanal 9 och samtliga funkar möcke möcke bra via browsern. Tills dess att det kommer riktiga appar för dessa så duger det gott att använda browsern. Enda nackdelen är att det är lite bökigt att pausa och spola framåt/bakåt. Redigerat av antis, 07 December 2010 - 21:51. Postad 07 December 2010 - 22:37
Är det nån mer än jag som då och då blir utslängd från en film eller serie medans jag kollar?
Händer ibland att den buffrar och sen kastas jag ut.. och om jag trycker på filen igen så fortsätter den där jag var. Sen tycker jag inte att en media extender ska behöva buffra mitt i en film eller serie... hände aldrig med min popcorn hour a110... Hoppas dom löser det på nåt sätt, jävligt drygt, och det har hänt mer och mer på sistone. Postad 08 December 2010 - 08:30
Jag kan bara svara för sopcast som är det som jag använder och det fungerar bra om du startar själva sop-strömmen på en annan dator. Den strömmen kan du sedan spela upp på boxee boxen via http. Jag kollade på Man U - Valencia igår och det funkade prima. När det gäller veetle och andra tjänster vet jag inte. justin.tv borde väl i och för sig inte vara några problem att kolla på genom browsern. Postad 08 December 2010 - 13:08 Låter som någon av buggarna som de håller på att fixa. Jag har aldrig varit med om att den buffrat en enda gång under varken mkv eller bd-iso. Vad är det för filer och vilken nas har du? Postad 08 December 2010 - 13:19
Här har den buffrat vid några tillfällen då jag kört .mkv trådlöst. Kör jag med tråd för nätverket så funkar det felfritt, än så länge... Streamar från en HP Mediasmart EX490. Redigerat av Unregistered2a7b391f, 08 December 2010 - 13:21. Postad 08 December 2010 - 13:31
Du har inte lust att skriva en lite mer detaljerad beskrivning av hur du kör sopcast för oss okunniga? för det där lät jävligt intressant! Sopcast var sista frågetecknet från min sida så nu blir det till att beställa en så fort dom går att få tag på. Postad 08 December 2010 - 15:09
Ok, så här har jag gjort... Först och främst: Det finns ingen (vad jag vet om) klient att köra direkt på Boxee'n. Du måste ha en annan dator på nätverket för att ta ner själva sop-strömmen och sedan skicka den vidare. Jag har en liten dator under tv'n som jag installerat en sopcast client på och när det finns något intressant att titta på så startar jag sändningen/kanalen på denna. Den här datorn skickar sedan strömmen vidare som en http-ström och man kommer åt den genom tex VLC via adressen "http://192.168.0.2:8908/tv.asf" i mitt fall. Enklaste sättet att komma åt adressen genom Boxee Boxen är att skapa ett bokmärke på Delicious.com. Detta bokmärke lägger du sedan upp som ett RSS-flöde i BBoxen. När du sedan vill kolla på en match (eller vad det nu handlar om) så går du in till dina rss-flöden på BBoxen och väljer ditt upplagda bokmärke och.... sedan kommer videon. Jag är en erkänt dåligt person när det gäller att förklara saker, så skicka ett pm om du vill veta mer. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |