Okej, ska vara ärlig, har inte denna box och inte troligt att jag kommer skaffa den men intressant verkar den.
Vu+ Duo
(Digitalboxar)
|
3
|
(16)
|
Inga priser | |
Vu+ Solo
(Digitalboxar)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Vu+ Uno
(Digitalboxar)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Uno C/T
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Ultimo
(Digitalboxar)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
GigaBlue Quad HD 2xS2
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
5 280:- | |
Vu+ Solo2
(Digitalboxar)
|
3
|
(18)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo2
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo2 2xS2
(Digitalboxar)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Vu+ Zero
(Digitalboxar)
|
4
|
(2)
|
789:- | |
Vu+ Solo SE V2 2xS2
(Digitalboxar)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Solo 4K 2xS2
(Digitalboxar)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo 4K
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo 4K SE
(Digitalboxar)
|
4
|
(0)
|
4 890:- |
Vu+ Solo 4K (3 inlägg)
|
10 år sedan |
*NY* VU+ Ultimo - Triple tuner, PVR, Enigma2 (36 inlägg)
|
12 år sedan |
Dreambox DM800HD se (58 inlägg)
|
12 år sedan |
Bästa boxen Canal Digital 2011 (18 inlägg)
|
13 år sedan |
VU+ Duo inspelning över nätverket (3 inlägg)
|
14 år sedan |
Vu+ Solo (3 inlägg)
|
15 år sedan |
VU+ Solo Satellit Mottagare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 22 November 2010 - 22:22
Okej, ska vara ärlig, har inte denna box och inte troligt att jag kommer skaffa den men intressant verkar den.
Postad 22 November 2010 - 22:27
Hej monshi från cd tråden!
Redigerat av ruva, 22 November 2010 - 22:31.
Postad 22 November 2010 - 22:36
PLi och Blackhole bla är exempel på såna teams som finns på båda boxarna.
PLi är i princip enda team som inte bryter mot GPL och är helt opensource med egen repository.
Och deras mål är att förbättra orginalkoden och textningen är exempel på såna förbättringar.
Alla andra images baseras på DMM koden och sålänge DMM inte vill använda PLi's ändringar så kommer textning se ut som den gör bla i alla andra images.
Eller om Blackhole och andra teams väljer att börja bygga sina images på PLi koden vilket är nåt jag förespråkar.
Postad 22 November 2010 - 22:50
Här kan du läsa lite om Pli Teametkommer inte PLi folket därifrån också
http://www.pli-image...p?wakka=PLiTeam
Postad 22 November 2010 - 23:51
Image tillverkarna baserar sina images på officiella enigma2 koden från DMM.
PLi och Blackhole bla är exempel på såna teams som finns på båda boxarna.
PLi är i princip enda team som inte bryter mot GPL och är helt opensource med egen repository.
Och deras mål är att förbättra orginalkoden och textningen är exempel på såna förbättringar.
Alla andra images baseras på DMM koden och sålänge DMM inte vill använda PLi's ändringar så kommer textning se ut som den gör bla i alla andra images.
Eller om Blackhole och andra teams väljer att börja bygga sina images på PLi koden vilket är nåt jag förespråkar.
Fördelen med Blackhole är att dom har tillgång till koden tidigare än alla andra eftersom Vuplus backar dom.
Vad jag vet är Blackhole den enda image idag som kör på senaste 5.4 image och senaste drivers, VTI har dragit sig ur och sagt dom inte kommer släppa image baserad på v5.4 för dom verkar inte klara av det kompetensmässigt, Vix har inte heller släppt men verkar jobba på det och PLI verkar jobba på det också i sitt eget utvecklarträd.
DVB-T via USB fungerar uppenbarligen. Fungerar även DVB-C? Bara funderar, har ett okodat DVB-C nät och en USB-sticka i datorn. Med den här boxen, skulle den stickan kunna fungera i denna box? Givet att det finns drivisar för Linux givetvis.
Yep, DVB-C stöds också, men du måste köpa Sundtek stickan som kostar runt 100 euro, men då klarar stickan DVB-T också och tydligen klarar Vix imagen detta.
Blackhole har väl sitt ursprung från Dreambox men kommer inte PLi folket därifrån också eller är det folk från VU som är är snälla eller får betalt.
Hej monshi från cd tråden!
Vuplus snuvade DMM på Blackhole, det var tänkt från början då DreamElite släppte images till VU+ skulle droppa support för VU+ när DMM avlönade dom men Vuplus gjorde en deal med Blackhole teamet och Blackhole droppade support för Dreambox istället då de blev supportade av Vuplus, det var många sura dreamboxägare den dagen kan jag säga men ack så många lyckliga Vu+ ägare istället
Kommer aldrig hända eftersom det är sån prestige mellan teamen och PLI gör det ju på sitt eget sätt jämfört med dom andra.
Redigerat av BGPv4, 22 November 2010 - 23:49.
Postad 23 November 2010 - 00:07
Gör ju hela imagen bättre och ingen förlorad prestige som jag ser det.
Ang Blackhole så finns det en image som är bättre enligt mig men saknar tyvärr PLi's textning den med och det är LT images men den finns inte till Vu+
Redigerat av Leatherface, 23 November 2010 - 00:30.
Postad 23 November 2010 - 01:12
Nu får äntligen min dm 7000 vila efter många års slit.
Har haft en azbox elite men den upplevelsen vill jag helst glömma
Hoppas jag blir lika nöjd med denna som jag har varit med min dreambox.
Postad 23 November 2010 - 07:29
Det blir du
Jag har både HD800 och 600 från Dreambox, men VU+ Duo är bättre och det är den jag använder i stora anläggningen.
Den har varit 100% driftsäker och aldrig krånglat
Maveric
Postad 23 November 2010 - 11:05
Har läst alla 24 sidorna,bestämde mig för att beställa en från digitalboxen
.
Nu får äntligen min dm 7000 vila efter många års slit.
Har haft en azbox elite men den upplevelsen vill jag helst glömma![]()
Hoppas jag blir lika nöjd med denna som jag har varit med min dreambox.
Köp från Almsat, dom är kanon ha göra med, skicka samma dag, seriösa.
Ang Blackhole så finns det en image som är bättre enligt mig men saknar tyvärr PLi's textning den med och det är LT images men den finns inte till Vu+
.
Jag hatar LT images, segare images och tråkigare får man leta efter, hur kan du rekommendera det, jag körde LT några ggr på min gamla DM800 ORIGINALBOX, hahaha.....
Deras fontstyles dom valt är så fult tex, sen segar hela boxen och deras EPG ska vi inte tala om, testa Cool TV Guide, där har du en EPG med klass.
Det finns bara en bra image till Dreamboxarna idag och det är Newnigma2, den imagen var perfekt.
Redigerat av BGPv4, 23 November 2010 - 11:07.
Postad 23 November 2010 - 14:17
Fast frågan är om inte DVB-Link skulle funka med VU+ också?
//Jonas
Postad 23 November 2010 - 16:18
Går varken segt på min polares DM800 eller min DM8000 iaf.Köp från Almsat, dom är kanon ha göra med, skicka samma dag, seriösa.
Jag hatar LT images, segare images och tråkigare får man leta efter, hur kan du rekommendera det, jag körde LT några ggr på min gamla DM800 ORIGINALBOX, hahaha.....
Deras fontstyles dom valt är så fult tex, sen segar hela boxen och deras EPG ska vi inte tala om, testa Cool TV Guide, där har du en EPG med klass.
Det finns bara en bra image till Dreamboxarna idag och det är Newnigma2, den imagen var perfekt.
Och snyggt skin enligt mig iaf och det finns bilder i galleriet för den som är intresserad.
EPG i LT överlägsen andra images EPG.
Lätt att uppgradera image tack tack vare ltlinks.
Mediacenter som är mycket bättre än orginal i enigma2.
Och mycket andra smågrejer som gör att ingen annan image går att köra.
Men tyvärr PLi's textning saknas och har försökt få dom att ta med den utan resultat.
Men LT kommer aldrig komma till Vu+ så därför rekomenderar jag PLi för Vu+.
Redigerat av Leatherface, 23 November 2010 - 16:22.
Postad 23 November 2010 - 16:28
Jag är sugen på en VU+ det enda som får mig att tveka är DVBLink som finns till dreambox.
Fast frågan är om inte DVB-Link skulle funka med VU+ också?
//Jonas
Jag har precis testat DVBlink och mediacenter importerar alla kanaler och så men DVBlink kraschar för mig hela tiden i W7
Går varken segt på min polares DM800 eller min DM8000 iaf.
Mediacenter som är mycket bättre än orginal i enigma2.
Och mycket andra smågrejer som gör att ingen annan image går att köra.
Men tyvärr PLi's textning saknas och har försökt få dom att ta med den utan resultat.
Men LT kommer aldrig komma till Vu+ så därför rekomenderar jag PLi för Vu+.
Det är inte bara jag som tycker LT är segt, bara läsa andra trådar på diverse forum.
Vad gäller Mediacenter så har Blackhole 3st olika välja mellan som är mycket bättre än E2 egen.
Postad 23 November 2010 - 18:33
Viktigare fråga. Har Telenor bredband med bra fart på dagen men skitfart på kvällen så jag laddar ner webb TV med HI Downloader på dagen så man kan se på kvällen. Skulle vara kul om det gick att spela i Vu+ men spelaren säger att Gspot inte har flash stöd (ursäkta en del stavfel från min sida). Finns det något att göra. Hjälper inte att ändra filtändelsen till avi. Kan dock koda om med Samsung-programmet KIES (följde med min Galaxy S) eller med VLC på datorn men vill slippa detta.
Postad 23 November 2010 - 18:48
Ingen jätteviktig fråga men min Vu+ spelar inte upp mkv med Black Hole imagen. När jag söker på nätet får jag bara fram folk som skriver att de kan spela mkv. Man blir förvirrad.
Det är en känd bugg i Blackhole, dom jobbar på det, det är även problem med streamingen till VLC med m3u filen.
Jag försökte streama 6 HD kanaler till mina datorer idag men det kraschade efter 1 streaming oftast.
Redigerat av BGPv4, 23 November 2010 - 18:49.
Postad 23 November 2010 - 18:57
Alla filmer jag har är 720p och i mkv format
Har inte några förhoppningar på media stödet på vu+duo men vore skönt om det funkade.
Nån som köpt vu+duo från digitalboxen.com?fick ni vänta länge på leverans?
Är det lätt att ställa in parabolen med hjälp av vu+duon.
Postad 23 November 2010 - 18:58
Kommer min vu+duo att kunna ersätta min western digita hd gen1l media spelare!?
Alla filmer jag har är 720p och i mkv format
Har inte några förhoppningar på media stödet på vu+duo men vore skönt om det funkade.
Är det lätt att ställa in parabolen med hjälp av vu+duon.
Inga problem spela upp 1080i MKVs eller 720p.
Sjölv kör jag med en separat mediaspelare Dune HD eftersom jag tycker det ger en bättre bild och du har så mycket mer finesser och allt bara funkar med HD ljud osv...
Postad 23 November 2010 - 19:07
Postad 23 November 2010 - 19:12
Verkar vara grym support på den här boxen.
Hade tänkt ha pli i boxen och lägga in lite andra img på usb sticka.
Funkar det likadant som på dreambox?
Postad 23 November 2010 - 20:34
Ett litet tips är att läsa denna tråden från sida ett innan du sätter igångFunkar det likadant som på dreambox?
Rekommenderar jag alla som köper nytt ..
Det finns lite lämpliga länkar i ett par inlägg som är bra att studera också
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 23 November 2010 - 20:35.
Postad 23 November 2010 - 21:15
Redigerat av Hakon, 23 November 2010 - 21:18.
Postad 23 November 2010 - 23:57
Postad 24 November 2010 - 07:05
Jag haren Western Digital Caviar Green WD 1TB och om jag gör en riktig reboot eller stänger av måste jag köra en filkontroll för att komma åt material på disken. Är det så eller har jag köpt fel hårddisk eller kanse till och med en BlackHole bugg. Läst om fler som har problem med Western Digital Caviar Green och för vissa startar inte ens boxen upp. Andra har inga problem alls,
Redigerat av ruva, 24 November 2010 - 07:11.
Postad 24 November 2010 - 09:31
Disken heter väl något mer? t.ex. HDD WDC WD10EADS-00L 1TB som inte fungerar eller uppför sig som du beskriver.Jag haren Western Digital Caviar Green WD 1TB och om jag gör en riktig reboot eller stänger av måste jag köra en filkontroll för att komma åt material på disken. Är det så eller har jag köpt fel hårddisk eller kanse till och med en BlackHole bugg. Läst om fler som har problem med Western Digital Caviar Green och för vissa startar inte ens boxen upp. Andra har inga problem alls,
Har hör att flera av Green modellerna av WD fungerar dåligt med Linux.
Postad 24 November 2010 - 10:10
http://www.pli-image...thread_id=13671
Kanske kan var till någon nytta...
Postad 24 November 2010 - 11:40
Men jag kör som sagt PLI !
En annan sak jag undrar över är stödet för subtitles vid uppspelning av MKV filer jag har testat detta och SRT filer verkar den inte stödja.
Finns det något plugin eller så till detta så det går få den fungera med SRT subtiltes filer ?
Postad 24 November 2010 - 12:30
Leverans dagen efter beställning för mig.Nån som köpt vu+duo från digitalboxen.com?fick ni vänta länge på leverans?
Postad 24 November 2010 - 14:44
Men har inte fått min box än så jag vet inte om det funkar.
Nån som har provat DDamir Subtitle Player 3.02 ?
Postad 24 November 2010 - 14:53
Nån som har provat DDamir Subtitle Player 3.02 ?
Jag har testat, gillar den inte alls, fattar ingenting vad den ska göra, jag trodde först den skulle fixa text på kanalerna men det verkar vara ett annat motiv.
Postad 24 November 2010 - 17:29
Kan också rekommendera Digitalboxen,har köpt min därifrån.Leverans dagen efter beställning för mig.
Postad 24 November 2010 - 20:08
Det handlar tydligen om att man ska köra en speciell programvara för att initialisera disken. Jag köpte en på 1TB i vintras och det följde med en anvisning att köra WD align software. Jag laddade ner den och gjorde det på en windows trots att jag inte hade några synliga problem. Jag fick rådet att göra det på ett forum för att inte få framtida problem.Såg att det diskuteras lite kring problem och lösningar för WD-diskar på PLi-forumet:
http://www.pli-image...thread_id=13671
Kanske kan var till någon nytta...
Postad 24 November 2010 - 20:13
Den har ingenting med subtitle från tv att göra ..Jag har testat, gillar den inte alls, fattar ingenting vad den ska göra, jag trodde först den skulle fixa text på kanalerna men det verkar vara ett annat motiv.
Det finns bara 2sub och den fungerar som sagt inte för VU+
Därför kör man Pli om man vill ha fungerande text
Det "DDamir Subtitle Player" gör/kan är ..
- IMDB search
- full EPG integration
- multilingual interface
- search, download and running subtitles (SRT/SUB/DTC)
- manual fine tuning of subtitle speed
- subtitle display options (with or without background)
- subtitle files explorer
Redigerat av Unregistered1939, 24 November 2010 - 20:14.
Postad 24 November 2010 - 20:35
Har läst igenom hela tråden och tycker att det verkar som en intressant box. Har i CanalDigitals inspelningsbara satbox, och vill ha något bättre.
Efter att läst tråden har jag några funderingar som jag vore väldigt tacksam om någon duktig formundeltagare kunde svara på:
1) Om man köper dubbla boxar (en extra till barnrummet) måste man då ansluta även extra boxen till parabolen?
2) Jag har sett att man skriver att man kan se på TV-programmen via datorn. Går det även om man inte har Linux som operativsystem på datorn?
Frågor från en okunnig.
Postad 24 November 2010 - 20:51
Det sitter två tuners i varje box och de behöver vars en anslutning
Om du har en box måste du ha ett twin lnb och har du två boxar så får det bli en quadra lnb
Dvs du måste ha en utgång för varje kabel
Har du sedan både Viasat och CD, så måste du naturligtvis ha två LBB och sedan en splitt
som plockar signal från båda LNB till varje kabel
Tänk ut precis hur du vill ha det, så hjäper vi dig
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 24 November 2010 - 20:51.
Postad 24 November 2010 - 21:12
Det handlar tydligen om att man ska köra en speciell programvara för att initialisera disken. Jag köpte en på 1TB i vintras och det följde med en anvisning att köra WD align software. Jag laddade ner den och gjorde det på en windows trots att jag inte hade några synliga problem. Jag fick rådet att göra det på ett forum för att inte få framtida problem.
Ok, koppla ur disken och in i datorn är inga problem men min fungerar bara man gör en filkontroll efter Hard reboot eller fullständig nedstängning. Kan stå ut med det men i BlackHole, finns funktionen jag tror heter "make a swap file" och borde inte det räcka?
Gillar standard-epg i BlackHole från kanppen på fjärrkontrollen. Är den lika i alla Images?
Redigerat av ruva, 24 November 2010 - 21:15.
Postad 24 November 2010 - 21:15
srt filerna måste vara i UTF8 format.Jag har denna disk i min Vu+ Duo Western Digital Caviar Green 2TB och den fungerar utan problem för mig.
Men jag kör som sagt PLI !
En annan sak jag undrar över är stödet för subtitles vid uppspelning av MKV filer jag har testat detta och SRT filer verkar den inte stödja.
Finns det något plugin eller så till detta så det går få den fungera med SRT subtiltes filer ?
Postad 24 November 2010 - 21:51
Jag är också intresserad av den här boxen. Jag vill ha satellit, har tröttnat på boxer. Men det är väl bara att starta med ett DC-abonnemang? Det måste man väl ändå ha? Och då kan man väl lika bra ta emot deras box och starta i den ändan? Eller är jag ute och cyklar? (Jag har en gammal parabol)
Postad 24 November 2010 - 22:07
Är det (Senaste version (Rev 2.3) och svart Fjärrkontroll) eller är det
någon äldre box, det står (Endast engelsk bruksanvisning) på deras hemsida.
Mvh Scania.
Postad 25 November 2010 - 07:22
Jag kan skicka upp bilder på moderkortet om någon vill.
Postad 25 November 2010 - 07:29
Jag har köpt en hel del märkesvaror där och aldrig haft problem. Exelent service och garanti
Tror tom att ni har öppet köp, även om ni handlar i butik ( 14 dagar på nätet är lag )
Tror inte Netonet säljer någon kopia och jag tror inte ens det finns kopior
Lycka till
Maveric
Postad 25 November 2010 - 08:32
Hej!
Har läst igenom hela tråden och tycker att det verkar som en intressant box. Har i CanalDigitals inspelningsbara satbox, och vill ha något bättre.
Efter att läst tråden har jag några funderingar som jag vore väldigt tacksam om någon duktig formundeltagare kunde svara på:
1) Om man köper dubbla boxar (en extra till barnrummet) måste man då ansluta även extra boxen till parabolen?
2) Jag har sett att man skriver att man kan se på TV-programmen via datorn. Går det även om man inte har Linux som operativsystem på datorn?
Frågor från en okunnig.
1) Ja. Du måste ha minst en kabel till varje box och två per box om du vill kunna utnyttja alla möjligheter till parallella inspelningar och tittande. Ska du ha två boxar bör du dessutom ha ett quad-LNB... om du vill koppla in allting.
2) Det går alldeles utmärkt att köra med Windows. Det kan ju vara ett alternativ att använda en gammal dator istället och strömma från boxen till datorn istället för att köpa ytterligare en box... beroende på vad man har för behov.
Postad 25 November 2010 - 09:25
Tack för svaren. Det med att strömma till en dator istället för att köpa ytterligare en box verkar intressant. Har redan en dator kopplad till den aktuella TV:n. En följdfråga kring detta. Byter man kanal då direkt från datorn. Exempel jag sitter med boxen i vardagsrummet och tittar på ishockey, ungarna tittar på Disney via datorn och vill byta till en annan kanal. Kan de då sköta detta själva via datorn?1) Ja. Du måste ha minst en kabel till varje box och två per box om du vill kunna utnyttja alla möjligheter till parallella inspelningar och tittande. Ska du ha två boxar bör du dessutom ha ett quad-LNB... om du vill koppla in allting.
2) Det går alldeles utmärkt att köra med Windows. Det kan ju vara ett alternativ att använda en gammal dator istället och strömma från boxen till datorn istället för att köpa ytterligare en box... beroende på vad man har för behov.
Redigerat av Unregistereda7aa74d3, 25 November 2010 - 09:26.
Postad 25 November 2010 - 09:27
Läs även inlägg 734 då ovanstående inte var komplett vad gäller vad du behöver
Redigerat av Unregistered1939, 25 November 2010 - 09:28.
Postad 25 November 2010 - 10:15
Har enbart goda erfarenheter av NetOnNet, men det man skall vara medveten om (och som inte är ett problem med just denna box) är att de ofta säljer "gråimporterade" modeller vars specifikationer kanske inte helt överensstämmer med de produkter som importerats via generalagent. Skillnader kan även ligga i att de levereras utan svensk instruktionsbok eller svenska menyer. Som sagt inte relevant för denna box, men i andra sammanhang kan det få konsekvenser när det gäller support och garantilvillkor m m så det kan vara bra att känna till innan man väljer att handla där.Ni kan handla säkert på netonet
Postad 25 November 2010 - 10:26
Tack för svaren. Det med att strömma till en dator istället för att köpa ytterligare en box verkar intressant. Har redan en dator kopplad till den aktuella TV:n. En följdfråga kring detta. Byter man kanal då direkt från datorn. Exempel jag sitter med boxen i vardagsrummet och tittar på ishockey, ungarna tittar på Disney via datorn och vill byta till en annan kanal. Kan de då sköta detta själva via datorn?
Så här ser det ut när du loggar in på Boxen från datorn och klickar på fliken TeleVision
stream_tv3.JPG 97.26K
1 Antal nerladdningarHär kan du byra kanal hur mycket man vill men jag har inte lyckats med just Canal+ filmkanaler men alla andra har gått bra som tex Disney Channel mm. Från fliken Movie kan man se en inspelad film eller ladda ner den till sin dator. Trådlöst fungerar detta med min utrustning: D-Link DIR 855 Router och i datorn, nätverkskortet D-Link DWA-160 Wireless N USB. Jag har boxen kopplad med nätverkskabel till en Accepoint Level One 54/108 Mb som tar sin signal från DIR 855. Går även streama HD material men då ligger det på gränsen (23 Mb/s) men med kabel från DIR 855 har jag god marginal.
Det som just är bra med DIR 855 är att den har två nätverkskort. Jag har provar detta på DIR 855 med att både ta emot och skicka med samma kort och då hackar det garanterat eftersom farten mer än halveras.
Redigerat av ruva, 25 November 2010 - 10:33.
Postad 25 November 2010 - 11:23
Boxen börjar kännas mer och mer intressant.
Blir nog att köpa en sån nu till jul.
Postad 25 November 2010 - 18:16
Funkar visst även undertext, ehh ja just det ja du kör ju inte .....Open PLiHär kan du byra kanal hur mycket man vill men jag har inte lyckats med just Canal+ filmkanaler
Postad 25 November 2010 - 18:23
Funkar visst även undertext, ehh ja just det ja du kör ju inte .....Open PLi
Behövs inte om man kan engelska
Postad 25 November 2010 - 19:49
Finns annars filmer på bla franska, mandarin,japanska,tyska osv , engelska kan jag men inte de andra jag nämde.Ärligt talat ville jag bara terra er lite ,ni som envisas med BHBehövs inte om man kan engelska
Iiiihhaa snart helg
Postad 25 November 2010 - 21:03
Det var lite ensamt i början ..
Tror jag var först med VU+ i Sverige, då jag fick tag i ett av de första exen som kom till tyskland
Man fick gissa sig till allt .. ( även om det mesta är likt dreambox )
Håll igång ..
Maveric
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Vu+ Solo 4K
1 bild
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler