PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
1392 svar till detta ämne
Postad 10 January 2011 - 11:49
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Körde in 3.55 igår och sen GeoHot's 3.55-jb. Skrämmande enkelt. Sen var det bara att lägga .pkg på en usb stick, Gå in under games, dra fram install packages och köra. Därefter ligger de permanent på PS3an. Windows program för den som vill signera sina egna paket http://www.ps3hax.ne.../#axzz1Ad1BKuKIKul att det är drag and drop.
Postad 10 January 2011 - 13:35
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Jag är för skrajj för att bricka/banna min PS3. Jag väntar ett tag tills det kommer en mera slutgiltig cfw, kanske med flera inbyggda funktioner. Men jag följer nyhetsflödet
Postad 10 January 2011 - 13:56
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Jag är för skrajj för att bricka/banna min PS3. Jag väntar ett tag tills det kommer en mera slutgiltig cfw, kanske med flera inbyggda funktioner. Men jag följer nyhetsflödet 
Samma för min del, sugen att testa allt nytt som dykt upp men samtidigt vill jag inte bli bannad.
Postad 10 January 2011 - 14:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Rädda som kaniner.
Gick bara in i min router och blockade ingående/utgående trafik till PS3:an. Så risken för att bli bannad = 0. Risken för brickning är också = 0.
Postad 10 January 2011 - 14:08
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Eller så kopplar ni bara loss PS3'an från nätet under den tid ni vill experimentera med CFW'n.
Det ska ju enligt rapporter tidigare i tråden gå att återgå till OFW.
Postad 10 January 2011 - 14:53
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Eller så kopplar ni bara loss PS3'an från nätet under den tid ni vill experimentera med CFW'n. Det ska ju enligt rapporter tidigare i tråden gå att återgå till OFW.
Yes
Postad 10 January 2011 - 14:59
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Tråkigt att den blivit knäckt det var ju ett ess för sony alla år dom inte lyckades, blir väl som xbox 360 om ett par år söndercrackad och man kan spela vilket spel som helst..
Postad 10 January 2011 - 15:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tråkigt att den blivit knäckt det var ju ett ess för sony alla år dom inte lyckades, blir väl som xbox 360 om ett par år söndercrackad och man kan spela vilket spel som helst..
Om ett par år? Den är redan mer nedbruten än 360. Max 1 månad sen går alla spel att köra.
Postad 10 January 2011 - 15:18
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Blir nog till att mecka lite med PS3an ikväll
Om ni får spekulera, när tror ni att det dyker upp ett riktigt mediacenter? Det känns som att det är det mest efterlängtade.
Postad 10 January 2011 - 15:22
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Blir nog till att mecka lite med PS3an ikväll 
Om ni får spekulera, när tror ni att det dyker upp ett riktigt mediacenter? Det känns som att det är det mest efterlängtade.
Jag tror inte att PSL1ight (Enda opensource-SDK't till PS3) är så pass komplett att vi kan få ett komplett mediacenter med stöd för surround och nätverksströmning (Jag kan ha fel dock, länge sedan jag kollade på PSL1ght) men vi kan nog få en beta-version om nån månad eller så Edit: Det beror ju iofs på hur långt man har kommit med förfarandet av linuxinstallation och customdist också. Det kanske vara är nån vecka kvar innan vi kan installera Linux direkt mot hårdvaran istället via OtherOs också och då är det ju naturligtvis annorlunda
Redigerat av Wixner, 10 January 2011 - 15:37.
Postad 10 January 2011 - 17:28
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Rädda som kaniner.
Gick bara in i min router och blockade ingående/utgående trafik till PS3:an. Så risken för att bli bannad = 0. Risken för brickning är också = 0.
Problemet är att jag vill kunna spela online, håller mig hellre tills jag sett hur saker utvecklat sig, det är knappast så att scenen vinner något på att jag fixar och trixar med min ps3
Postad 10 January 2011 - 18:24
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Perfekt att man åker utomlands 2 veckor nu, då kommer nog det mesta vara fixat när man kommer hem igen
Postad 10 January 2011 - 20:41
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
685 inlägg
Hej, jag har inte plöjt tråden men hoppas att någon vänlig kan svara ändå.
Ang det ni skriver nu om att den är hackad innebär det att jag kan ansluta en extern hdd (NTFS) och köra alla mina rippade blu-ray's ifrån den samt mina spel som jag då hellre vill lagra på en hdd istället för att springa och byta varje gång. Med homebrews betyder det att det går att använda valfri mjukvaruspelare för bluray filmer ochså?
Kanske idiotiska frågor tycker ni men jag är inte så insatt. Jag hade en XBOX innan 360 kom som man hade ALLT på, filmer,musik,spel o.s.v önskar att PS3'an blir lika trevlig.
Postad 10 January 2011 - 21:18
doomenicer
-
doomenicer
-
Användare
-
-
247 inlägg
Hej, jag har inte plöjt tråden men hoppas att någon vänlig kan svara ändå. Ang det ni skriver nu om att den är hackad innebär det att jag kan ansluta en extern hdd (NTFS) och köra alla mina rippade blu-ray's ifrån den samt mina spel som jag då hellre vill lagra på en hdd istället för att springa och byta varje gång. Med homebrews betyder det att det går att använda valfri mjukvaruspelare för bluray filmer ochså? Kanske idiotiska frågor tycker ni men jag är inte så insatt. Jag hade en XBOX innan 360 kom som man hade ALLT på, filmer,musik,spel o.s.v önskar att PS3'an blir lika trevlig.
Du behöver inte köra igenom hela tråden. Räcker från sid 19 (har jag för mig) o framåt.. Förhoppningsvis kommer allt det där du pratar om men detta som hänt är ju bara början än så länge. Jag väntar själv på att kunna köra mina svenska dvder på min japs-ps3..
Postad 11 January 2011 - 07:23
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Sådär, då var CFW 3.55-JB installerat. Nu är det bara att invänta några härliga homebrews.
Men dra vad nervös jag blev när det blev helt svart på skärmen och konsolen började att pipa för att sedan stänga av sig efter någon minut. Har den gjort så för er också?
Postad 11 January 2011 - 08:03
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Sådär, då var CFW 3.55-JB installerat. Nu är det bara att invänta några härliga homebrews. Men dra vad nervös jag blev när det blev helt svart på skärmen och konsolen började att pipa för att sedan stänga av sig efter någon minut. Har den gjort så för er också?
De fyra (?) pipen och svart skärm ska vara fullständigt normalt för CFW's. Jag har inte flashat min än då jag fortfarande väntar på min nya hårddisk som förhoppningsvis landar innan helgen. Nu finns det en patch till Geohot's patch som moddar LV2 så Peek and Poke funkar, vilket i sin tur innebär att vi snart kommer att dränkas av backuploaders
Postad 11 January 2011 - 08:34
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1330 inlägg
Är någon form av XBMC-PS3 på gång eller annan mediacenter?
Postad 11 January 2011 - 09:21
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
De fyra (?) pipen och svart skärm ska vara fullständigt normalt för CFW's. Jag har inte flashat min än då jag fortfarande väntar på min nya hårddisk som förhoppningsvis landar innan helgen.
Nu finns det en patch till Geohot's patch som moddar LV2 så Peek and Poke funkar, vilket i sin tur innebär att vi snart kommer att dränkas av backuploaders
Ahh, skönt  Kan du förklara Peek and Poke? Kollade wikipedia men fattade inte så mycket. Är någon form av XBMC-PS3 på gång eller annan mediacenter?
Det tror jag säkert, det är väl det många hoppas på.
Postad 11 January 2011 - 09:42
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Ahh, skönt 
Kan du förklara Peek and Poke? Kollade wikipedia men fattade inte så mycket.
Tyvärr har jag inte heller nån aning om vad Peek and Poke innebär, mer än att det krävs för backuploaders.
Postad 11 January 2011 - 10:21
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Kan du förklara Peek and Poke? Kollade wikipedia men fattade inte så mycket.
Tror det var ett sätt att komma runt Hypervisorn som Geohot lade till när han ursprungligen hackade PS3:an via membus glitching, så att man kunde anropa funktioner som den skyddade från osignerad kod. Borde vara en överflödig funktion nu, men backup managern har väl inte uppdaterats.
Postad 11 January 2011 - 11:26
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Tror det var ett sätt att komma runt Hypervisorn som Geohot lade till när han ursprungligen hackade PS3:an via membus glitching, så att man kunde anropa funktioner som den skyddade från osignerad kod. Borde vara en överflödig funktion nu, men backup managern har väl inte uppdaterats.
Peek och Poke som begrepp kommer från BASIC, eller ännu tidigare, och är funktioner som läser respektive skriver till godtyckligt RAM minne. Orignal FW stödjer inte start av kopior av BD-ROM spel från USB/hårddisk. Det krävs Custom FW, och Peek och Poke verkar vara ett sätt. Det räcker alltså inte med att uppdatera backup managern.
Postad 11 January 2011 - 13:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Peek och Poke som begrepp kommer från BASIC, eller ännu tidigare, och är funktioner som läser respektive skriver till godtyckligt RAM minne.
Orignal FW stödjer inte start av kopior av BD-ROM spel från USB/hårddisk. Det krävs Custom FW, och Peek och Poke verkar vara ett sätt. Det räcker alltså inte med att uppdatera backup managern.
True. Nu verkar det inte fungera alls.
Redigerat av PalmiNio, 11 January 2011 - 13:59.
Postad 11 January 2011 - 17:49
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Edit: Nvm.. troligtvis var det fel på min uppkoppling.
Redigerat av Unregistered1232, 11 January 2011 - 17:57.
Postad 11 January 2011 - 19:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Peek och Poke som begrepp kommer från BASIC, eller ännu tidigare, och är funktioner som läser respektive skriver till godtyckligt RAM minne.
Orignal FW stödjer inte start av kopior av BD-ROM spel från USB/hårddisk. Det krävs Custom FW, och Peek och Poke verkar vara ett sätt. Det räcker alltså inte med att uppdatera backup managern.
True.
Nu verkar det inte fungera alls.
lustigt att det får va så mycket pirat snack!!! det beskrivs ju hur man kopierar/körs här med nu och att en moderator är med o tänjer på gränserna är för mig en gåta.. homebrew är ju lagligt o hör till cfw och tråden men att förklara hur man kör pirat progs är då lite över gränsen.
Postad 11 January 2011 - 20:29
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
lustigt att det får va så mycket pirat snack!!! det beskrivs ju hur man kopierar/körs här med nu och att en moderator är med o tänjer på gränserna är för mig en gåta.. homebrew är ju lagligt o hör till cfw och tråden men att förklara hur man kör pirat progs är då lite över gränsen.
Det har ju aldrig varit några diskussioner om var man hittar backuploaders eller hur man går till väga för att spela piratmaterial utan bara en förklaring till hur dessa backuploaders tar sig förbi hypervisorn (tog sig förbi i tidigare versioner av OFW'n) på ett tekniskt plan. Skall man hårddra det så är väl igentligen modifierad mjukvara en stor gråzon
Postad 11 January 2011 - 20:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Peek and Poke har mer än bara pirat att göra. Funktionerna används också till homebrew, i alla fall när det gällde jailbreak.
Postad 11 January 2011 - 21:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jo vist men tycker det spårat ur lite men men
Postad 11 January 2011 - 22:19
Zebra
-
Zebra
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Eurogamer spekulerar i, om och när Sony kommer att bannlysa ps3-or på något sätt. http://www.eurogamer...sn-jailbreaking"First up, what does Sony know about what's going on with your console? It is true that when the PS3 boots up - whether you have a PSN account or not - the machine itself communicates with a string of Sony servers, as recently posted on NeoGAF, and a log of applications run on the system is almost certainly transmitted." "If the situation escalates, expect that ban hammer to hit without warning"
Redigerat av Zebra, 11 January 2011 - 23:18.
Postad 11 January 2011 - 22:31
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Om ni kommer in på mer, än vad som redan diskuteras, specifika diskussioner om hur man får igång piratkopior o s v så finns det risk för hänglås på denna tråd.
Postad 11 January 2011 - 22:32
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Jag har spanat in den här tråden rätt länge nu utan att skriva något. Måste säga att det bådar illa. Oavsett hur det kommer att gå kommer det gynna piratkopieringen och säkerligen en del som flyttar över sparfiler och låser upp trophys utan att ha tagit dem. Tänk er själva om folk börjar fuska online genom små applikationer!
Hoppas faktiskt på att SONY bannar modifierade PS3:or. Min kära PS3:a skall ALDRIG modifieras. Det är orginalspel som spelas på den, inget annat, inga homebrews eller något sådant krafs. Filmerna som jag har är på region B eller ABC (All)-regioner.
Postad 11 January 2011 - 22:37
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Ponera att man blir bannad för att man kör homebrew. Då är det kört att ladda hem patchar och så antar jag? Eller går det att göra från internet för att sedan installera? Det är väl typ mer regel än undantag att man måste tanka hem mängder med data så fort man köpt ett spel.
Postad 11 January 2011 - 22:37
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
"If the situation escalates, expect that ban hammer to hit without warning"
Vore ju rena drömmen, räcker att läsa i MW2-tråden för att se hur irritationen(läs: hatet) växer över hackade/modifierade lobbys. Vilken mardröm det vore att få det i spel efter spel. Nä, banna på för att hindra det
Postad 11 January 2011 - 22:42
Unregistered5299859a
-
Unregistered5299859a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag hoppas också att alla små nissar som fuskar och piratar och hackar PS3:an plötsligt står med varsin svartlackerad högblank tegelsten!
Håll er till Xbox, Wii, pc, Android!
Postad 11 January 2011 - 23:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag hoppas också att alla små nissar som fuskar och piratar och hackar PS3:an plötsligt står med varsin svartlackerad högblank tegelsten! Håll er till Xbox, Wii, pc, Android!
Om man inte har för plan att köra Homebrew så varför är man då inne i tråden? Ungefär lika vettigt som att gå in i en iPhone tråd och säga "jag ska aldrig köpa iPhone", tillför inte tråden något direkt.
Redigerat av PalmiNio, 11 January 2011 - 23:52.
Postad 11 January 2011 - 23:57
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Känns som det står stilla nu.
Mest små saker och sånt.
Tror det släpper mer när fail0verflow släpper sina verktyg. En riktigt Linux kärna att jobba på ger mer möjligheter till Homebrew.
Postad 12 January 2011 - 02:49
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Hoppas faktiskt på att SONY bannar modifierade PS3:or. Min kära PS3:a skall ALDRIG modifieras. Det är orginalspel som spelas på den, inget annat, inga homebrews eller något sådant krafs. Filmerna som jag har är på region B eller ABC (All)-regioner.
Kan inte annat än att hålla med. 99.9% av alla som har PS3 är inte programmeringsentusiaster, så hacket av PS3 har mer bäring på priatkopiering och fusk än något annat i min mening. Tyvärr.
Postad 12 January 2011 - 07:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Då har Geohot och Team0verflow blivit stämda. Att företagen aldrig lär sig. 1. Dålig PR 2. Man kan inte stoppa något. Fri kod går inte att stoppa 3. Stor risk att man legitimerar Gäller bara i USA. Där och i Australien har man nog störst chans, där står domstolen hellre på företagens sida. http://psx-scene.com.../cmps_index.php
Postad 12 January 2011 - 08:34
Lalikula
-
Lalikula
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Ja ok. Men hur tycker du att företaget skulle ha agerat? Klappa grabbarna på huvudet eller en knäpp på näsan ala aja baja? Självklart leder det ingen vart. Men samtidigt måste man väl statuera ett exempel. Hur malplacerad den än må vara.
Postad 12 January 2011 - 08:54
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Ja ok. Men hur tycker du att företaget skulle ha agerat? Klappa grabbarna på huvudet eller en knäpp på näsan ala aja baja? Självklart leder det ingen vart. Men samtidigt måste man väl statuera ett exempel. Hur malplacerad den än må vara.
Nu har jag själv inte läst breven personligen, men vad jag förstår så är de punkter som Sony tar upp i sin stämning helt irrelevant för fallet i fråga så det är bara meningslös skrämseltaktik. Vad skulle de ha gjort annars? Inget! De kan inte göra annat än att flexa med advokatmusklerna då det inte finns någon grund för något. Vad de borde ha gjort? Arbetat hårdare på en möjlighet att legitimt utveckla Homebrew som Microsoft har gjort med XNA samt att återställa OtherOS-funktionaliteten Citerar: Defendants will only be ordered to cease their illicit activity. They will not suffer any monetary damage since, at this point, they are only distributing Circumvention Devices for free on the Internet
Redigerat av Wixner, 12 January 2011 - 08:56.
Postad 12 January 2011 - 08:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Varken Apple eller Microsoft har gjort något vid liknande tillfällen. Så uppenbarligen går det att inte göra något också utan att något händer. Att statuera exempel är knappast bra. Dels får du offentliga ögon på dig och storbolag som stämmer privata personer är aldrig bra PR, även om bolaget vinner. Ännu sämre är det om man dessutom riskerar att förlora. Risken är att man får samma rubrik som för iPhone: " On Call: Go ahead and jailbreak, it's legal now" http://www.cnet.com/...0011824-85.htmlTar man inte det till rätten så får man aldrig denna rubrik och därmed lever folk i sin egen tro om lagligt eller ej. Så har det varit med 360 flashning, folk vet inte hur det står till i lagen då det aldrig prövats. Därför är många osäkra.
Redigerat av PalmiNio, 12 January 2011 - 09:03.
Postad 12 January 2011 - 09:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag hoppas också att alla små nissar som fuskar och piratar och hackar PS3:an plötsligt står med varsin svartlackerad högblank tegelsten! Håll er till Xbox, Wii, pc, Android!
Tror knappast de som piratkopierar bryr sig om de blir bannade online. Det är ngt man får vara beredd på om man kör piratkopior. Ponera att man blir bannad för att man kör homebrew. Då är det kört att ladda hem patchar och så antar jag? Eller går det att göra från internet för att sedan installera? Det är väl typ mer regel än undantag att man måste tanka hem mängder med data så fort man köpt ett spel.
Spelpatchar kan man nog glömma då men uppdateringar till konsollen kan man väl plocka på webben? Blir man bannad så lär man inte komma åt internet överhuvudtaget på den bannade enheten. Precis som det är med bannade 360.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 January 2011 - 09:05.
Postad 12 January 2011 - 09:05
Lalikula
-
Lalikula
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Varken apple eller Ms har ekonomiska problem. Definitivt inte till den grad som sony har. Vilket kan vara en motivering till stämningen. Vet inte. Men samtidigt så har dom i dagsläget panik. Vilket reflekteras tydligt i deras agerande. Oss emellan så skulle nog även jag ha det. Jag har ingen insikt i detaljerna gällande stämningen. Vad exakt den omfattar menar jag. Man kan formulera något extremt diffust. Nåja.
Det här går inte att stoppa. Det är för sent för d.
Såg att du redigerade svaret. Precis min tanke gällande stämningen. Det är möjlig att man på så vis önskar att olaglig förklara användandet av CFW och därmed rendera det till ett lagbrott med medföljande konsekvenser. Som sagt man skulle behöva ha detaljerad insikt i stämningen för att kunna ta ställning till vad exakt dom är ute efter.
Redigerat av Lalikula, 12 January 2011 - 09:09.
Postad 12 January 2011 - 09:11
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Ofta blir det väl såhär när man inte lyssnar på användarna. Hade man fixat mkv stöd, spel på hdd å låtit OtherOS varit kvar hade det nog röjt undan en del av problemen.
Postad 12 January 2011 - 09:33
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Ofta blir det väl såhär när man inte lyssnar på användarna. Hade man fixat mkv stöd, spel på hdd å låtit OtherOS varit kvar hade det nog röjt undan en del av problemen.
Håller med dig, saknar även att man inte kan göra mappar som man kan lägga musik & musik videos i.
Postad 12 January 2011 - 10:01
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Om man inte har för plan att köra Homebrew så varför är man då inne i tråden?
Ungefär lika vettigt som att gå in i en iPhone tråd och säga "jag ska aldrig köpa iPhone", tillför inte tråden något direkt.
Njaa handlar tråden verkligen bara om homebrew eller vad då? Man måste väl få ge sin åsikt om trådrubriken och vad man tror det kommer leda till. Jag är inte alls insatt i det här med hackande osv =) Men det känns som det bara kommer leda till dåliga saker för oss som enbart vill spela på sin konsoll. Men kul för er som vill ha en schysst mediaspelare osv.
Postad 12 January 2011 - 10:08
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Har snabbt läst igenom stämningsansökan. Sony begär att de anklagade (Hotz, Bushing, Cantero, Peter, Segher, plus diverse andra med okända namn), - slutar med sin verksamhet - betalar eventuella pengar de har tjänat på detta till Sony - lämnar in använd utrustning för destruktion - ersätter Sony för ekonomisk skada (belopp kommer att anges vid domstolsförhandlingen) Detta motiveras i huvudsak med att de har gjort det möjligt för andra att köra piratkopierade spel, men även av att de har gått runt PS3 kopieringsskydd i sig.
Redigerat av random111, 12 January 2011 - 10:10.
Postad 12 January 2011 - 10:23
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Njaa handlar tråden verkligen bara om homebrew eller vad då? Man måste väl få ge sin åsikt om trådrubriken och vad man tror det kommer leda till. Jag är inte alls insatt i det här med hackande osv =) Men det känns som det bara kommer leda till dåliga saker för oss som enbart vill spela på sin konsoll. Men kul för er som vill ha en schysst mediaspelare osv.
Åsikt som tillför diskussion är jag med på. Men att gå in och skriva att man önskar alla olycka som använder detta ser jag inte som något som tillför tråden. Att prata om konsekvenser är liksom inte samma sak.
Postad 12 January 2011 - 10:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Har snabbt läst igenom stämningsansökan.
Sony begär att de anklagade (Hotz, Bushing, Cantero, Peter, Segher, plus diverse andra med okända namn), - slutar med sin verksamhet - betalar eventuella pengar de har tjänat på detta till Sony - lämnar in använd utrustning för destruktion - ersätter Sony för ekonomisk skada (belopp kommer att anges vid domstolsförhandlingen)
Detta motiveras i huvudsak med att de har gjort det möjligt för andra att köra piratkopierade spel, men även av att de har gått runt PS3 kopieringsskydd i sig.
Känns som de bör utvandra snabbt om de befinner sig i USA  Man ska inte underskatta de stora bolagens makt. Att piratkopiera eller underlätta för piratkopiering är det värsta brott man kan göra idag. Det är ungefär i klass med terrorism och landsföräderi
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 January 2011 - 10:28.
Postad 12 January 2011 - 10:48
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har snabbt läst igenom stämningsansökan.
Sony begär att de anklagade (Hotz, Bushing, Cantero, Peter, Segher, plus diverse andra med okända namn), - slutar med sin verksamhet - betalar eventuella pengar de har tjänat på detta till Sony - lämnar in använd utrustning för destruktion - ersätter Sony för ekonomisk skada (belopp kommer att anges vid domstolsförhandlingen)
Detta motiveras i huvudsak med att de har gjort det möjligt för andra att köra piratkopierade spel, men även av att de har gått runt PS3 kopieringsskydd i sig.
Bara att hålla tummarna för att domstolen sätter ner foten hårt och snabbt mot dessa bovar och banditer. Att hela hackningen avslutas är osannolikt men domstolen kan iaf göra det till ett väldigt tråkigt klimat för dessa herrar och andra som vill följa i deras spår.
Postad 12 January 2011 - 11:12
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Ponera att man blir bannad för att man kör homebrew. Då är det kört att ladda hem patchar och så antar jag? Eller går det att göra från internet för att sedan installera? Det är väl typ mer regel än undantag att man måste tanka hem mängder med data så fort man köpt ett spel.
Vill du spela online köp orginalspelen, annars tror jag man är 100% säker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|