Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 13 januari 2011 - 17:54
Jag påpekade i mitt inlägg i morse att det är ju bara de 8 favoriterna + svt hd som man betalar för, de andra är ju ALLTID gratis men comhem lägger dit dem så det verkar som man får fler kanaler för pengarna.
Dvs 10 (9?) kanaler /159:- 15.90/st och 4 extra för 14.75 / st
/M
Verkar som Comhem har inkluderat HD-kanaler i M8 abonnemanget, och dessutom skapat ett tillägg på 59:-/mån för ytterligare 4 kanaler. Hade man bara fått in HD-kanalerna med sin inbyggda sura CI-modul så har det ju varit givet.
Nej, det är bara 9 kanaler! Och dessutom borde ni fasen inte få räkna SVT1 och SVT1HD som två kanaler. Jag utgår från att det är SVT2HD som är den 10e kanalen, men det är fortfarande bara 8 unika kanaler.
Sedan är det ju som påtalats tidigare, skam och omänsklig snålhet att man måste slösa två att sina slottar för att få 3an och 5an.
Postad 13 januari 2011 - 17:58
Postad 13 januari 2011 - 19:12
Hej
Ser att ni döpt om abb tex M har blivit L osv och höjt priserna men kanalinnehållet verkar vara detsamma.
Påpekade i höstas att ni inte är helt sanningsenliga då man får intrycket av att man måste betala för att få de uppräknade kanalerna i tex S men man får ju bara de två svt hd kanalerna för pengarna.
Hur är det med M8, rubriken säger 10+8 (borde va 2+8) men tittar man på kanalerna så ingår inte svt hd2 utan ligger som tillvalskanal !?.
Nu verkar även kortavgiften stigit i pris.
/M
Hej,
Vi har gjort ompaketeringar och lagt till ett bredare utbud än tidigare. Bland annat kommer Play-abonnemang att ingå i samtliga paketeringar, utan extra kostnad. Samtidigt tillkommer fyra nya kanaler i tidigare Medium som nu blir Large.
Vad gäller Medium 8 Favoriter så ska självklart även SVT2 HD ingå i listan över kanaler. Det verkar som att listan på kanaler inte har uppdaterats helt och hållet på just den biten. Vi har tagit den vidare och förväntar oss att listan uppdateras snarast möjligt! Tack för att du var uppmärksam!
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 13 januari 2011 - 19:40
Varför är det bindningstid på tv abbonemang? För det är det väl
Hej,
Vi har abonnemang både med och utan bindningstid.
Här har du ett exempel på pris när du tecknar med bindningstid:
http://www.comhem.se...64/-/index.html
Om du skulle teckna samma avtal i ovanstående länk utan bindningstid så skulle kostnaden för abonnemang från dag ett vara 349:-/mån samtidigt som du skulle få betala 2995:- för digitalboxen.
Sammanfattningsvis är det mer förmånligt att teckna ett avtal med bindningstid, dock erbjuder vi möjligheten att teckna utan bindningstid om man så önskar.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 14 januari 2011 - 08:37.
Postad 13 januari 2011 - 20:18
Detta betyder ju att ni tar betalt för era "erbjudanden" två gånger!....... liksom att kunna fortsätta utveckla vårt digital-tv erbjudande.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Dels tar ni betalt via kortavgiften och sedan när ni kommer med era erbjudanden så lär dom ju kosta att ta del av.
Ni kommer att mista mig som kund. Kommer att säga upp mitt abb. innan 1 mars.
Postad 13 januari 2011 - 23:22
Jag beställde Medium 8 favoriter HD för någon vecka sedan och har för mig att det kostar mig 199 kr / mån.
Nu ser jag att det paketet inte finns längre och att HD-kanalerna nu ingår i Medium 8 fav. som standard för 159 kr / mån.
Är detta något jag kan byta till och varför fick jag inte reda på detta när jag beställde?
Mvh Peter
Postad 13 januari 2011 - 23:33
Hej,
Kort- eller krypteringsavgiften, som vissa andra tv-operatörer kallar avgiften, är en administrativ avgift som alla TV-operatörer tar ut för själva distributionen för programinnehållet du abonnerar på. Vi tar ut avgiften för att kunna täcka dessa kostnader liksom att kunna fortsätta utveckla vårt digital-tv erbjudande.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Kortavgiften är en bluff! Jag fick ett fint mail från en av era konkurrenter som avslöjade sanningen kring kortavgifter...
Postad 13 januari 2011 - 23:54
Läste på http://www.comhem.se...94/-/index.html att ex. Eurosport HD kommer nu ingå i Large (fd. Medium), men jag har ju redan den via HD-paketet...så om man har large (fd. medium) och HD-paketet så får man betala för den två gånger?
Jag har även National Geographic Channel (SD) som tillval för 29:- idag till mitt nuvarande mediumpaket, kommer ni med automatik ändra så att den tas bort som tillval då den ska ingå i nya large eller måste jag ringa till er för att säga upp den först?
Den sista frågan är - kommer någon av dom nya HD kanalerna (Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD, ESPN America HD) ingå i HD-paketet eller kommer dom bara finnas som tillval?
Postad 14 januari 2011 - 01:33
Postad 14 januari 2011 - 07:16
Comhem vill nog få oss att glömma att dom för ett antal år sedan tog bort kortavgiften och bakade in den i kostnaden för dom olika paketen dvs dom gjorde en fin höjning.Sedan några år senare igen plockar dom fram kortavgiften igen... utan att sänka paket kostnaderna såklart.Och nu skriver dom att vi har inte höjt kortavgiften på 2 ÅR!! wow säger vi konsumenter då ... hela två år... vi kanske ska vara lyckliga att ni inte höjer VARJE år..Kortavgiften är en bluff! Jag fick ett fint mail från en av era konkurrenter som avslöjade sanningen kring kortavgifter...
Så motivet dom skriver var att det typ var "dags" o råna oss kunder på lite mer pengar. Som jag skrev tidigare dom kommer dra in ca 360 miljoner i år på dessa "avgifter",nån statlig myndighet borde sätta stopp för detta lurendrejeri snart för det kommer bara o bli värre o värre.
Postad 14 januari 2011 - 07:21
Nu blir man ju lite förvirrad över hur er ompaketering kommer påverka oss med nuvarande medium, hd-paket samt tillval och inte ger er hemsida någon information om detta som man blir klokare över.
Läste på http://www.comhem.se...94/-/index.html att ex. Eurosport HD kommer nu ingå i Large (fd. Medium), men jag har ju redan den via HD-paketet...så om man har large (fd. medium) och HD-paketet så får man betala för den två gånger?
Jag har även National Geographic Channel (SD) som tillval för 29:- idag till mitt nuvarande mediumpaket, kommer ni med automatik ändra så att den tas bort som tillval då den ska ingå i nya large eller måste jag ringa till er för att säga upp den först?
Den sista frågan är - kommer någon av dom nya HD kanalerna (Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD, ESPN America HD) ingå i HD-paketet eller kommer dom bara finnas som tillval?
Om du går tillbaks lite så ser du i ett tidigare inlägg från mig att eftersom inte comhem har förmågan att skriva ner vad som gäller för oss hd paket kunder så ringde jag kundtjänst:
Kort o gott detta gäller från din abb tid på hd paketet går ut : dom höjer priset från 99kr till 129 kr och då ingår dom nya hd kanalerna. Om du vill ha dom redan från start och ditt abb löper längre så kan dom vara snälla och fixa dom nya kanalerna till det nya snälla priset 129kr =)
Sedan kan jag hålla med om att det krånglas till nåt jäv.. med alla deras paket hit o dit,man eftersöker ett familjepaket där alla hd kanaler ingår som typ canaldigital , men nej comhem KAN inte lägga in alla deras hd kanler ens i deras dyraste paket som kostar 350kr .
Redigerat av Unregistered40562de1, 14 januari 2011 - 07:28.
Postad 14 januari 2011 - 07:43
bumpar så com hem inte slipper undan fråganDet var ju skönt att höra att ni ändrat er i fråga om huruvida SVT:s HD kanaler går under vidaresändningplikten eller inte. I september ifjol så ansåg ni inte det. Se:
https://www.minhembi...s...t&p=3025787
Jag kollade precis och både SVT1 HD eller SVT2 HD sänds fortfarande krypterade (utan pairing dock). När kan vi förvänta oss att ni rättar till detta fel då de nu går under vidaresändningsplikten och alltså borde vara okrypterade?

Edit: "I vårt minsta paket, Small, ingår 10 kanaler varav två är i HD (SVT1 HD och SVT 2 HD). Du kan också välja att lägga till kanaler från 29 kr/mån". Ändra så att det bara står SVT1 HD och SVT2 HD för resterande 8 är fria och har varit fria i snart ett år nu. Ni kan ju fortfarande ta med dem under kanalplanen över abonnemangen men gör som bla Boxer har gjort och sätt SVT1, SVT2, TV4, TV6, Axess TV, Kunskapskanalen, SVTB och SVT24 i en egen ruta med texten "Dessa kanaler kan du se utan programkort".
Redigerat av jan_bananberg, 14 januari 2011 - 08:02.
Postad 14 januari 2011 - 07:44
Hej, jag undrar om com hem har några planer på att erbjuda de norska kanalerna TV2 och NRK2? Dessa kanaler finns hos några av era konkurrenter. Ni erbjuder idag ett flertal utländska kanaler med en del på samma språk, t ex italienska, polska och spanska, varför inte erbjuda fler nordiska kanaler då förmodligen fler förstår dessa språk i Sverige?
+1 på detta,tv2norge och nrk 2 .
Postad 14 januari 2011 - 08:47
Det var ju skönt att höra att ni ändrat er i fråga om huruvida SVT:s HD kanaler går under vidaresändningplikten eller inte. I september ifjol så ansåg ni inte det. Se:
https://www.minhembi...s...t&p=3025787
Jag kollade precis och både SVT1 HD eller SVT2 HD sänds fortfarande krypterade (utan pairing dock). När kan vi förvänta oss att ni rättar till detta fel då de nu går under vidaresändningsplikten och alltså borde vara okrypterade?
bumpar så com hem inte slipper undan frågan
Edit: "I vårt minsta paket, Small, ingår 10 kanaler varav två är i HD (SVT1 HD och SVT 2 HD). Du kan också välja att lägga till kanaler från 29 kr/mån". Ändra så att det bara står SVT1 HD och SVT2 HD för resterande 8 är fria och har varit fria i snart ett år nu. Ni kan ju fortfarande ta med dem under kanalplanen över abonnemangen men gör som bla Boxer har gjort och sätt SVT1, SVT2, TV4, TV6, Axess TV, Kunskapskanalen, SVTB och SVT24 i en egen ruta med texten "Dessa kanaler kan du se utan programkort".
Hej,
Nu verkar det uppenbarligen som att ”human error” har varit med i svaret jag gav tidigare, ber om ursäkt för det.
SVT1 HD och SVT2 omfattas inte specifikt av vidaresändningsplikten, enligt myndigheten för radio och tv.
http://www.radioocht...Vidaresandning/
Citat: ”I ett nät med både analoga och digitala sändningar ska tittarna kunna ta emot SVT1 och SVT2 analogt.”
Bra att ni kom med följfrågor så att vi kunde rätta till det svaret!
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 08:53
Hej,
Nu verkar det uppenbarligen som att ”human error” har varit med i svaret jag gav tidigare, ber om ursäkt för det.
SVT1 HD och SVT2 omfattas inte specifikt av vidaresändningsplikten, enligt myndigheten för radio och tv.
Citat: ”I ett nät med både analoga och digitala sändningar ska tittarna kunna ta emot SVT1 och SVT2 analogt.”
Bra att ni kom med följfrågor så att vi kunde rätta till det svaret!
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Ahh va smart och eftersom ni inte kommer avveckla analoga sändningarna inom överskådlig framtid trots resten av världen har gått vidare "slipper" ni undan ... man upphör aldrig o förvånas av comhems affärsmoral.
Postad 14 januari 2011 - 09:59
Hur motiverar ni höjningen på 228 kr. Är det för få som bidrar till kaffekassan eller varför passar ni på att höja den såpass mycket som ni ändå gör?Hej,
Kort- eller krypteringsavgiften, som vissa andra tv-operatörer kallar avgiften, är en administrativ avgift som alla TV-operatörer tar ut för själva distributionen för programinnehållet du abonnerar på. Vi tar ut avgiften för att kunna täcka dessa kostnader liksom att kunna fortsätta utveckla vårt digital-tv erbjudande.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Som det är nu så är det inte aktuellt för mig att uppgradera mitt medium till large då jag inte tycker att det är värt det för två kanaler som inte tilltalar mig (tlc och nick jr) och en som jag inte kan se (eurosport hd) då min tv inte har ci+.
Redigerat av jan_bananberg, 14 januari 2011 - 10:01.
Postad 14 januari 2011 - 10:16
Jag håller mig dig fullt ut i detta. Jag kan inte motivera prishöjningen med de kanaler man får. Den enda jag hade varit intresserad av är Eurosport HD men den kan jag inte se pga. att min TV inte stödjer CI+.Hur motiverar ni höjningen på 228 kr. Är det för få som bidrar till kaffekassan eller varför passar ni på att höja den såpass mycket som ni ändå gör?
Som det är nu så är det inte aktuellt för mig att uppgradera mitt medium till large då jag inte tycker att det är värt det för två kanaler som inte tilltalar mig (tlc och nick jr) och en som jag inte kan se (eurosport hd) då min tv inte har ci+.
Undrar vad konkurensverket (eller vad dom nu heter) tycker om att Comhem tvingar sina kunder att använda "deras" boxar för att få tillgång till HD kanaler.
Jag har sagt upp mitt abb. med verkan 1mars.
Redigerat av TomasL, 14 januari 2011 - 10:17.
Postad 14 januari 2011 - 10:41
Hej Comhem.
Varför finns inte digitaltv kanalen Zone Reality med i medium eller large paketen?
Den går bara att välja separat eller i 8 valfria favoriter, trots att det är en väldigt bred svensk textad kanal.
Hej,
Våra Digital-tv-abonnemang har utformats för att innehålla en väl avvägd blandning av kanaler i respektive genre. Anledningen till varför Zone Reality inte ingår i Medium eller Large är för att vi valt att lägga in de mest efterfrågade kanalerna i paketen.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 11:02
Om du går tillbaks lite så ser du i ett tidigare inlägg från mig att eftersom inte comhem har förmågan att skriva ner vad som gäller för oss hd paket kunder så ringde jag kundtjänst:
Kort o gott detta gäller från din abb tid på hd paketet går ut : dom höjer priset från 99kr till 129 kr och då ingår dom nya hd kanalerna. Om du vill ha dom redan från start och ditt abb löper längre så kan dom vara snälla och fixa dom nya kanalerna till det nya snälla priset 129kr =)
Sedan kan jag hålla med om att det krånglas till nåt jäv.. med alla deras paket hit o dit,man eftersöker ett familjepaket där alla hd kanaler ingår som typ canaldigital , men nej comhem KAN inte lägga in alla deras hd kanler ens i deras dyraste paket som kostar 350kr .
Ok, man får hoppas dom i kundtjänsten har rätt info - att Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer ingå i HD-paketet. Men det vore ju bra om Com Hem la upp den infon på hemsidan också!
Men frågan vad som gäller Eurosport HD är ju kvar - om man har nya large-paketet och HD-paketet så betalar man ju för den kanalen två gånger.
Postad 14 januari 2011 - 11:19
Hej,
Dvs, att om vi som bostadsrättsförening har förhandlat bort den analoga utbudet så innebär detta alltså att för oss måste ni skicka SVT1 och SVT2 digitalt enl. vidaresändningsplikten?
(Spelar egentligen ingen roll eftersom ni sänder digitalt idag, men det är samtidigt viktigt eftersom vi fortfarande dras med det analog jäkla möget 2011!)
Postad 14 januari 2011 - 11:27
Comhem gillar att vi betalr många ggr för varje kanal då tjänar dom mest pengar. Jag betalar för analoga kanaler som jag aldrig tittar på(inbakat i hyran,kan ej tas bort),sen betalr man för digitala varianterna av samma kanal och slutligen grädden på moset, kanalerna i HD.Ok, man får hoppas dom i kundtjänsten har rätt info - att Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer ingå i HD-paketet. Men det vore ju bra om Com Hem la upp den infon på hemsidan också!
Men frågan vad som gäller Eurosport HD är ju kvar - om man har nya large-paketet och HD-paketet så betalar man ju för den kanalen två gånger.
Har du tex xtra large paketet får du en del hd kanaler men inte alla och får därmed om du har hd paketet som du säger betala 2 ggr för dom.. kan du nog drömma om att få nån lösning på tyvärr.
Postad 14 januari 2011 - 11:39
Från och med 15 januari 2011 flyttas MTV ur det analoga grundutbudet. Kanalen kommer dock att finnas kvar i det digitala utbudet där den hittas på kanalplats 50.
Frivisning av MTV hela vintern och våren
Fram till 13 juni frivisas MTV för alla Digital-tv-kunder. Efter frivisningen kan sedan de kunder som har Medium 8 Favoriter välja MTV som Favoritkanal och de kunder som har Digital-tv Small kan välja MTV som Tillvalskanal. Kanalen ingår i Large och Extra Large-abonnemangen. Frivisningen startar 15 januari.
Postad 14 januari 2011 - 12:26
http://www.omteknik....hem-digital-tv/
http://sverigesradio...artikel=2593041
Eftersom det blev stort pådrag då för 2 år sedan och chefer fick gå ut i media och "försvara" detta väntar jag bara på att nåt liknande drar igång... med den feta höjningen helt plötsligt borde det verkligen debbateras.
Postad 14 januari 2011 - 13:17
Hejsan.
Jag beställde Medium 8 favoriter HD för någon vecka sedan och har för mig att det kostar mig 199 kr / mån.
Nu ser jag att det paketet inte finns längre och att HD-kanalerna nu ingår i Medium 8 fav. som standard för 159 kr / mån.
Är detta något jag kan byta till och varför fick jag inte reda på detta när jag beställde?
Mvh Peter
Hej,
Eftersom att du tecknat ditt abonnemang med en bindningstid så kan du inte nedgradera abonnemanget under bindningstiden. När bindningstiden löpt ut har du rätt att ned-/uppgradera abonnemanget precis som du önskar.
Förändringarna som skett i digital-tv-paketeringarna började vi kommunicera under gårdagen. Vi har inte haft någon information om dessa förändringar tidigare och därav har vi inte kunnat informera om förändringarna på förhand.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 13:29
Detta betyder ju att ni tar betalt för era "erbjudanden" två gånger!
Dels tar ni betalt via kortavgiften och sedan när ni kommer med era erbjudanden så lär dom ju kosta att ta del av.
Ni kommer att mista mig som kund. Kommer att säga upp mitt abb. innan 1 mars.
Hej,
Ber om ursäkt om du tolkat informationen som att digital-tv erbjudande berör rabatteringar av priser på grundabonnemangen. Det vi menar med att utveckla digital-tv erbjudande är att vi kommer att fortsätta förhandla och utöka utbudet i paketeringarna samt bredda utbudet i On Demand.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 13:39
Hej Latman,
Vad roligt att höra att du är intresserad av HD-kanaler. Vi får se om/när dessa kanaler ingår i vårt HD-utbud.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Hej Comhem
Jag kollade för ett tag sedan aldeles nyss för en timme sedan ungenfär på utförsåkningen ( störtlopp heter det visst )på Television från någonstans dels från SVT-HD via Comhems digitala nät.
Och dels från sändningar från tyska kanalen "eins HD" ( 1 HD ) detta som ni förstår satellitsänning. Det visade sig att tyska sändningen var betydligt mer högupplöst dvs detaljrik---- kan det vara så att comhem stryper upplösningen på SVT-HD sändningarna för att spara pengar i smyg.
Kan det vara orsaken till skillnaderna tro ?
Och ytterligare en fråga..jag samtalade med en anställd på Comhems stockholmskontor för tror att det var tre år sedan --- och denna person hävdade bestämt att comhem hade inte möjlighet att sända programmen digitalt-- detta skulle då ske analogt--- så nu vet vi att Comhems digital-Tv inte är digital utan analog.
Kan detr vara oraken till brist på skärpa, vad det gäller SVT-HD, i själva verket är sändningen är analog -HD
Tro nu inte att jag skämtar beträffande uttalande rörande digitalsäningar kontra analogt-- det är faktist helt sant
Redigerat av Latman, 14 januari 2011 - 14:21.
Postad 14 januari 2011 - 13:50
Postad 14 januari 2011 - 13:52
Hej, jag undrar om com hem har några planer på att erbjuda de norska kanalerna TV2 och NRK2? Dessa kanaler finns hos några av era konkurrenter. Ni erbjuder idag ett flertal utländska kanaler med en del på samma språk, t ex italienska, polska och spanska, varför inte erbjuda fler nordiska kanaler då förmodligen fler förstår dessa språk i Sverige?
+1 på detta,tv2norge och nrk 2 .
Hej,
Vi ser kontinuerligt över vårt utbud och anpassar det baserat på efterfrågan. Vi har kontinuerligt diskussioner med flertalet kanaler/programbolag för att se över möjligheten till att ta in fler kanaler, dock är dessa diskussioner/förhandlingar inget som vi kommunicerar utåt eftersom att eventuella diskussioner kan sluta i att vi väljer att inte ta in specifika kanaler.
Om vi skulle kommunicera våra förhandlingar med kanaler/programbolag till er som kunder så finns det en risk att vi väcker en förhoppning som sedan kan raseras om vi inte kommer överens i förhandlingarna. Den sitsen vill vi inte sätta oss själva eller er som kunder i, därav väljer vi att inte kommunicera pågående förhandlingar om kanaler.
Vi hoppas på er förståelse kring detta.
Med vänliga hälsningar
Johan Åström
Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 14:04
Jag hoppas du skämtar, för din skull.....Tro nu inte att jag skämtar beträffande uttalande rörande digitalsäningar kontra analogt-- det är faktist helt sant

Postad 14 januari 2011 - 14:13
Jag hoppas du skämtar, för din skull.....
Nix det är helt sant faktiskt.. jag garvade så jag höll på att pissa på mig.
Denna smått komiska historia har jag berättat många gånger och för många förståsigpåare. Jag har denna persons namn antecknat fortfarande.
Denna person är av kvinnligt kön... gör inte er lustiga nu med spisar odyl..

Postad 14 januari 2011 - 15:03
Eftersom jag är ledig idag kände jag för o ta er med 2 år tillbaka i tiden =) lite läsvärt o tänka på nu när comhem höjer kortavgifterna från 30kr/mån till 49kr/mån.
http://www.omteknik....hem-digital-tv/
http://sverigesradio...artikel=2593041
Eftersom det blev stort pådrag då för 2 år sedan och chefer fick gå ut i media och "försvara" detta väntar jag bara på att nåt liknande drar igång... med den feta höjningen helt plötsligt borde det verkligen debbateras.
Som vanligt blir vi kunder blåsta av giriga företag och vi som svenskar tar bara skit och rycker på axlarna och så kan dom fortsätta på som vanligt.
Om man visste att pengarna gick till förbättringar så kunde jag ta höjningen av kortavgiften men det vet man att det inte gör eftersom det fortfarande idag 2011 finns många kanaler som inte ens kör äkta widescreen. Dom kommer säkert att svara att dom bara vidaresänder signalen och då kan man undra vad Comhem gör över huvudtaget? Det är väl dags att ställa lite krav på bild och ljud från kanal leverantörerna så vi kan få mer för valuta för pengarna.
Jag har som sagt inga problem med att betala lite mer om jag fick välja fritt vilka kanaler jag vill ha och inte bli påtvingad massa kanaler som jag inte vill titta på. Men tyvärr så är det inte bara Comhem som tar kortavgifter så man har inte så mycket att välja på och det är det dom vet. men enligt länken så skulle kortavgiften vara inbakat i 8 favoriter paketet, så det verkar som vi får betala dubbla kortavgifter nu?.
http://www.cint.se/t..._comhem2005.jpg
Nä Comhem ni skulle ha möjlighet att kunna bli riktigt bra om ni satsade på bättre kundsupport och krävde mer kvalitet från era kanal leverantörer. Ni om någon borde kunna påverka kanal leverantörerna. För det är enligt mig det som gör att ni inte håller som företag.
Thomas
Postad 14 januari 2011 - 15:21
Hej,
Ber om ursäkt om du tolkat informationen som att digital-tv erbjudande berör rabatteringar av priser på grundabonnemangen. Det vi menar med att utveckla digital-tv erbjudande är att vi kommer att fortsätta förhandla och utöka utbudet i paketeringarna samt bredda utbudet i On Demand.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Jo jag förstod nog vad du menade.
Men faktum kvarstår ju att vi kunder får betala dubbelt.
Dels får vi betala er utveckling/förhandling av utbudet i paketeringen i form av kortavgiften.
När det sedan är färdigt och den nya paketeringen (kanalerna) ska "ut" till kunderna så kommer ju priset på kanalpaketen att öka, så som nu har skett. DVS vi för betala ytterliggare en gång för att ta del av detta.
Postad 14 januari 2011 - 15:44
Med såna här kvartals siffror tvingades väl comhem o tokhöja allt dom kom åtJo jag förstod nog vad du menade.
Men faktum kvarstår ju att vi kunder får betala dubbelt.
Dels får vi betala er utveckling/förhandling av utbudet i paketeringen i form av kortavgiften.
När det sedan är färdigt och den nya paketeringen (kanalerna) ska "ut" till kunderna så kommer ju priset på kanalpaketen att öka, så som nu har skett. DVS vi för betala ytterliggare en gång för att ta del av detta.

http://www.comhem.se...rtal 3 2010.pdf
Postad 14 januari 2011 - 16:13
Jag ringde kundservice idag och frågade om mitt Medium 8 + HD 199 kr (eller vad det nu heter) nu alltså kommer att nedgraderas till Medium 8 med HD-kanaler för 159 kr. Killen som svarade sa att det går automatiskt och gäller från igår 13/1. På den raka frågan om summan alltså minskas från den 13/1 så han svävande att det nog gäller från månadsskiftet... Skall bli kul att se om något av det stämmer. Förra gången ni justerade brdebandspriser (för motsvarande min uppkoppling till det billigare) var det ingen som hörde av sig varför jag satt med en onödigt hög kostnad i några månader (dock något som delvis kompenserades när jag i efterhand påpekade det) .Hej,
Eftersom att du tecknat ditt abonnemang med en bindningstid så kan du inte nedgradera abonnemanget under bindningstiden. När bindningstiden löpt ut har du rätt att ned-/uppgradera abonnemanget precis som du önskar.
Postad 14 januari 2011 - 17:04
Jag citerar Comhem från tidigare inlägg :
" Com Hem använder sig av pairing/kryptering för större delen av sitt HD-utbud. Anledningen till detta är att förhindra illegal spridning samt för att vissa programbolag/upphovsrättsägare kräver ökad säkerhet.
Vi har i dagsläget valt att kryptera samtliga HD-kanaler, oavsett om programbolagen krävt detta eller inte. "
Vad är det för illegal spridning som HD-kanalerna och inte övriga icke-pairade kanaler kan råka ut för ?
Det här är ju skitsnack som vi går på o betalar för. Dom få (0,01% eller ännu mindre) som kan kopiera och sprida gör det ialla fall.
Har sagt det förut o med en dåres envishet hävdar jag att Comhem skulle vinna på att släppa HD-kanalerna fria, snacka om nya kunder ni skulle få, detta blir då första steget mot framtiden då vi naturligtvis INTE skall betala "extra" för utvecklingen, det gör vi när vi köper nya TVapparater vartannat år för att hänga med .
Och vad är det för säkerhet ni uppnår med pairingen ??
Jag frågar igen, När skall ni sluta ta betalt för HD-TV, så småningom är ju allt HD-sändt o då vill vill vi inte betala extra för, som vi då tycker är normal standard.
Redigerat av Stagger Lee, 14 januari 2011 - 23:17.
Postad 14 januari 2011 - 17:42
[/quote]
Dom tar ju fortfarande betalt för analogt som ingen sänder i utan dom gör ju om den digitala signalen till analogt bara för och kunna ta betalt av oss,så att dom skulle ge oss hd tv fritt kan vi kanske diskutera igen om sisådär 20 år .

Postad 14 januari 2011 - 19:32
Kommer den att försvinna ?.
/M
Postad 14 januari 2011 - 20:01
Undrar också vad som gäller för mig, som skaffade en ondemand-box med gamla Large i slutet av november och har 3 månader på mig att bestämma mig vilket abonnemang jag ska fortsätta med. Om jag inget gör får jag då det nya Large eller extra Large som inte alls fanns när jag tecknade abonnemangen eller får jag välja de gamla abonnemangen S, M8, M8 HD, M eller L och dess priser?
Vad kommer Viasat Guld innehålla nu när Medium som ingår idag är borta och vad kommer det isf kosta? (Com hem erbjuder Viasat Guld numera...)
Tackar på förhand...
(Har försökt att få svar på telefon men han på kundtjänst visste inte mycket om detta...)
Redigerat av SirHejsan, 16 januari 2011 - 13:44.
Postad 15 januari 2011 - 16:48
Från 1/3 kostar det: 229 + 129 + 49 = 407 kr
För denna prishöjning på 79 kr (24%!) får jag alltså en HD-kanal jag redan betalar för i HD-paketet (Eurosport HD) och en HD-kanal mindre (Rush HD som försvann). Dessutom 3 SD-kanaler varav jag är möjligen lite intresserad av NGC.
Tack för det Comhem!
Postad 15 januari 2011 - 17:43
Jag har i dag Medium och HD-paket och det kostar mig per månad: 199 + 99 + 30 = 328 kr
För denna prishöjning på 79 kr (24%!) får jag alltså en HD-kanal jag redan betalar för i HD-paketet (Eurosport HD) och en HD-kanal mindre (Rush HD som försvann). Dessutom 3 SD-kanaler varav jag är möjligen lite intresserad av NGC.
Tack för det Comhem!
Håller med om att det är en brutal och oförsvarbar höjning. Särskilt då Com hem går med bra vinst.
Förhoppningsvis får man dock några fler kanaler i HD-paketet, se nedan. Sen kan man kanske även hoppas på Kanal 5 HD och TV3 HD när de kommer till com hem, men det kan dröja lång tid tyvärr.
Eftersom det inte stod något om dom nya hd kanalerna skulle ingå i hd paketet eller nåt ringde jag kundtjänst,Dom höjer priset från 99kr/mån till 129kr/mån... kändes väldigt otippat NOT.Samtidigt som jag är nöjd att vi äntligen får dom hd kanaler vi längtat efter,men ska dom höja priset så mycket för varje ny kanal vi ska få lär man ju tröttna väldigt snart.
Frågade om kanal 5 och tv3 HD kanaler men det hade dom ingen info om.
• Animal Planet HD*; kanal från Discovery med djuren i fokus. Frivisas tre månader från 1 mars.
• ESPN America HD*; med den bästa idrotten från USA i HD. Frivisas en månad från 1 mars.
• Nat Geo Wild HD*; se allt som rör djur, natur och miljö i HD. Frivisas tre månader från 1 mars.
• Nick Jr; reklamfri barnkanal på svenska för de allra minsta. Frivisas två månader från 1 mars.
• OUT TV; unik livsstilskanal. Frivisas två månader från 1 mars.
• WILD TV HD*; jakt- och fiskekanal från Kanada i HD. Frivisas en månad från 1 mars.
Postad 15 januari 2011 - 21:36
Jag har i dag Medium och HD-paket och det kostar mig per månad: 199 + 99 + 30 = 328 kr
Tack för det Comhem!
316 kr/mån kostar Canal Digitals familjepaket med bla Rush HD om önskas, och andra skräpkanaler.
Trean, femman med många andra goda reklamkanaler. Känns mer och mer lockande att få flera kalaskanaler.
316 kr endast för utökad glädje med parabölen.
MTVHD ingår dessutom..hurra hurra...316 spänn blir det i snitt
http://www.canaldigi...Familjepaketet/
Redigerat av Latman, 15 januari 2011 - 21:38.
Postad 15 januari 2011 - 21:47
Går inte ens att använda som bojsänke.
Redigerat av TomasL, 15 januari 2011 - 21:48.
Postad 15 januari 2011 - 21:57
Akta dig bara för Canal Digitals rent ut sagt usla HD PVR box!
Går inte ens att använda som bojsänke.
Jag spelar in på USB-disk ansluten till min Vantage.
Köpte förra veckan en till 1TB disk med tillhörande USB-hub...det gör att två diskar opereras samtidigt.
Har endast av nån anledning fortf Canal Digitals Must-carry kort i burken.
Så alternativ finns ju....
Postad 16 januari 2011 - 01:28

Redigerat av jan_bananberg, 16 januari 2011 - 01:36.
Postad 16 januari 2011 - 08:40
Det där ser riktigt bra ut. Om Trean och Femman i HD kommer att ingå i det paketet framöver så är det inget snack om saken. Jag behöver inte jag några fler kanaler i alla fall. MTVHD har jag väntat på att Comhem skulle släppa.316 kr/mån kostar Canal Digitals familjepaket med bla Rush HD om önskas, och andra skräpkanaler.
Trean, femman med många andra goda reklamkanaler. Känns mer och mer lockande att få flera kalaskanaler.
316 kr endast för utökad glädje med parabölen.
MTVHD ingår dessutom..hurra hurra...316 spänn blir det i snitt
http://www.canaldigi...Familjepaketet/
Thomas
Postad 16 januari 2011 - 10:35

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 16 januari 2011 - 11:40.
Postad 16 januari 2011 - 10:56
Tycker man kan skrota denna kanal och lägga in MTV N HD istället, sänder ju i 4:3 formatet.Bra att "frivisningen" av MTV funkar. Enda problemet är att den fortfarande är krypterad om man försöker titta utan kort. Sörjer inte för att ni tog bort den från det analoga utbudet. Det var snarare en välgärning tycker jag
/M
Postad 16 januari 2011 - 10:59
Har jag förstått det rätt att priset på Medium 8 Favoriter HD sänks till till 159kr? Det står inte tydligt utskrivet någonstans men vore ju mycket trevligt om det stämde. Det väger ju mer än väl upp höjningen på kortavgiften med 10kr/mån
Bra erbjudanden också med fyra extra kanaler för bara 59kr/mån.
Hur en höjning med 114 per halvår kan bli 10 kronor förstår jag inte, annars stämmer ovan observationer.
Postad 16 januari 2011 - 11:42
Skrev fel, höjningen var 19kr/mån, inte 10kr/mån.Hur en höjning med 114 per halvår kan bli 10 kronor förstår jag inte, annars stämmer ovan observationer.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar