50cl flaska som referens för storleken:

Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Umeå, Västerbotten, Norrland, Sverige!
Startad av
Unregistered1254
, Sep 09 2010 10:58
1272 svar till detta ämne
Postad 04 January 2014 - 21:37
Här kommer lite suddiga bilder på diskanterna.
50cl flaska som referens för storleken: ![]()
Postad 04 January 2014 - 21:43
voi helvetti så stora dom var! s*tan, och jag som hade tankar på att bygga en sån i en mtm'are. det går ju fan inte, högtalaren skulle bli en meter *asg*
smsa ett dödshot till din snickare nu så att han sätter igång med lådorna! =) Postad 04 January 2014 - 21:47
Hehe, mina tvåvägare blir drygt 60cm höga och 40cm breda om jag minns rätt.
Det är dubbel 28mdf på alla sidor förutom bak, sedan radiefräst med 56mm. Försänker elementen så att de ligger plant med baffeln. Postad 04 January 2014 - 22:00
Haha, vill inte ens fundera på det
Kommer ju att väga som en större subwoofer skulle jag tro. Postad 04 January 2014 - 22:56
Maffiga diskanter härligt att se det kommer att bli bra.
Roligt att du tänker lite på utssende DIY behöver inte alltid vara vass kantig låda...:-) Postad 05 January 2014 - 08:15
56mm radiefräsningen är främst för dess akustiska fördelar. De ska stå bakom en duk så den estetiska biten är inte så viktig
Lite synd då de troligen kommer att se rätt bra ut. AE 12:an är specialbeställd med svart fasplugg också. Är galet nyfiken på att få lyssna på denna kombo. Båda elementen ska vara extremt bra enligt de som testat. Postad 05 January 2014 - 09:29
... är dom klara ännu?
För om dom inte är det så var du inte duktig nog med påtryckningarna på snickaren Postad 12 January 2014 - 17:02
nu har jag lagt ut mitt xtz ap100 för 2500 kr.
tänkte om nån är intresserad. Postad 13 January 2014 - 12:33
japp känns som ett bra pris.
vill bara bli av med den så nu lyckades jag dessutom få ut annonsen den var ju dold innan haha.. dock så är det prutat och klart. och jag orkar inte skicka den Postad 13 January 2014 - 13:24
Haha. Får hoppas att min Onkyo orkar driva mina A2:or
Det blir ju trots allt det enda den ska driva framöver så Postad 13 January 2014 - 19:07
Du vet väll att onkyo bara blir varma och inte ger nån effekt.. Helt enkelt ett felbyggt element haha
Eller hur var det Postad 13 January 2014 - 22:37
Jag ska köpa en gammal onkyo till biorummet, det är fan kallt där på morgonen!
Postad 14 January 2014 - 11:28
Innebär det att systemet är igång i mitten av februari eller att du tillverkar i mitten av februari?
Postad 10 February 2014 - 20:58
Tjo umeåbor. En snabb fråga är det olerys som gäller i denna stad om man vill se hockeyn på onsdag ?
Postad 15 February 2014 - 09:34 vi jobbar till 20 21 så har varit lite knäckt Postad 15 February 2014 - 10:47
57an hettecdet visst. Östra Norrlands gatan ligger det på
Redigerat av Unregistered7e3b888e, 15 February 2014 - 10:49. Postad 26 February 2014 - 18:07
Ingen av er som behöver en projektorduk?
Har en Grandview Velvet Cinema 100" 16:9 i mint condition till bra kurs. Nya burkarna är snart klara så det är lika bra att montera ned denna då en ljudtransparent ska upp. Postad 26 February 2014 - 18:46
definiera "snart klara" för oss... du vet att det iaf finns någon här inne som inte kan hålla sig (till skillnad från dig då
Postad 26 February 2014 - 19:00
Hehe. Midbasarna finns i Göteborg nu. Borde kunna köras upp till Umeå i början av nästa vecka.
Lådorna är så gott som klara, snickaren ville bara provmontera en midbas i urfräsningen innan han limmade fast bafflarna och radiefräste. Så om drygt två veckor med lite tur borde jag kunna måla & montera elementen samt prova grejerna Postad 26 February 2014 - 19:05
väfän!? *asg*
men men... fan så spännande det är. av någon märklig anledning så känns det som att jag är mer spänd på sakerna än vad du är kom ihåg att skicka invit bara =) Postad 26 February 2014 - 19:23
Är faktiskt mer förväntansfull och nyfiken än vad som framgår dock
Beymorna ska ju vara brutala, både i output och hur rent de spelar. Utan att låta vassa. AMT-tekniken har ju extremt kort avklingningstid också. AE 12" ska ju även de vara i en klass för sig. Spela otroligt rent och snyggt. Dock inga SPL-mästare med Xmax på 6.6mm. Men men, det ska nog räcka till i linjär slaglängd på en 12" De kommer ju att få 2x200W i 8ohm per topp också, så effekten finns för att spela högt (med tanke på känsligheten, 102dB på hornet & 97dB på midbasen, aktivt delade). Redigerat av Jonas__W, 26 February 2014 - 19:50. Postad 26 February 2014 - 19:27
Kände på mig att forumet buggar, har inte fått meddelande på länge att det skrivits något här. Sabla tur du inte hunnit haft en visning än iaf då
Man kanske ska köpa duken din å göra en egen bio åt grabben Postad 26 February 2014 - 19:37
Ja varför inte
Är inte dyr på den. Bara att höra av sig om någon vill komma & kika på den. Postad 26 February 2014 - 19:52
Dubbla bios hemma karra? Fan, du tar det visuella till en helt ny nivå
Betänk att 100" är mer än många har i sin "main-bio" Postad 26 February 2014 - 21:42
Se där Hej på dig! Zartok, du som gillar Vienna (eller hur?), här har du ju dina nästa burkar då http://hifimagasinet...annonsID=104347 Som hittat! Postad 26 February 2014 - 22:56
tvett: välkommen hit! här är alla galningar plus någon som bara har förlorat förståndet en smula
jonas: hade jag inte varit så otroligt begränsad i utrymme samt bestämd att ha en massa diy så vete tusan om jag inte hade slagit till. the music är troligtvis ett episkt mästerverk utan motstånd, men tyvärr så kan man nog inte ställa dom upp mot bakvägg. det kunde man inte med mina beethoven concert grand, och det är ju en billig skrutt i jämförelse Postad 27 February 2014 - 09:23
Kör på KEF Blade zartok, fundera inte så mycket
Postad 27 February 2014 - 10:56
Var nog lika bra för min skull att jag inte köpte den. Högst tveksam på gummans reaktion... Han får nöja sig med sin Ipad bio så länge.
http://www.component...showtopic=15896 Kanske hade missat att dela denna? Redigerat av Karamasha, 27 February 2014 - 10:59. Postad 27 February 2014 - 13:31
marcus: dom har en port bakåt, går inte ställa mot bakvägg. sen så... KANSKE ekonomin skulle bli ett litet error. jag har inte en kvarts miljon på banken *asg*
karra: fan vilken bio! jonas: säljs en sak första dagen så är man för billig. men men, du fick ju bort den, det är det som räknas. vill inte ha massa skräp hängandes. när kommer den nya väven upp? Postad 27 February 2014 - 14:04
Den var cool. Grabben växer ser jag. Känns som nyss han var i magen. Själv är jag asocial eftersom tvillingarna tar all energi. Postad 27 February 2014 - 20:06
Tvillingar!!!!
Ja det var länge sen vi hördes, har undrat hur det gått. Hoppas allt är bra med er, vore kul att ses nån gång framöver när du har ork. Förstår att det tar på, tyckte det var mycke jobb med en unge. Nu går det mest som en klocka med Anton, han har ju börjat på dagis nu, så för det mesta är det frid å fröjd. Hur gamla är tvillingarna nu? Postad 28 February 2014 - 07:15
13,5 månader. Vi håller på att skola in dem på dagis där de skall gå halvtid under våren. Lite tidigt för dagis kanske men det känns som att de ofta är uttråkade hemma och de behöver lite mer fart och fläkt. Sen är ingen av oss sugen på att gå hemma längre.
Så nu har jag en på 13, en på 8 och två på drygt 1. Fullt hus... Postad 05 March 2014 - 23:22
Roll call:
Jonas, bor på Ålidhem, jobbar som produktutvecklare. Den enda medlem som varit hemma hos mig är Zartok, men saker har ändrats, både boende och anläggning. Anläggningen ser just nu ut såhär: Sony LED 40" (skitliten, lagomt skitliten) Nuforce AVP-18 försteg >100Hz -Rotel RB-993 (3x200@8ohm) --KEF R100 <100Hz -miniDSP (Linkwitz transform) --Rotel RB-991 (2x350W@4ohm) ---Bill et Bull (2 x 2st SLS10" /48L) Postad 06 March 2014 - 00:02
Zartok meddelar att bill et bull är dom mest prisvärda "småbasarna" någonsin
Här har väl någon mhbare varit, men inte sen jag grejjade alla basarna. Folk är varmt välkomna på provlyssning Postad 06 March 2014 - 08:16
Såg tråden om Bill et bull, såg ju riktigt frän ut
Är det ditt första DIY bygge tvett? Och Zartok, jag måste ju lyssna på 8st snart Postad 06 March 2014 - 08:44
hifimarcus:
På den tiden jag hade CRT-tv så byggde jag en sluten aktiv låda med två SLS10" i ryggmonterad isobarik, som precis rymdes under ett IKEA Lack-bord. Isobariken hjälpte till att göra lådan liten, trots slöseriet med mycket luft i kanalen mellan elementen. Däremot så fick lådan ett synligt normalt element utåt och utsläckning av motorsystemen läckfält. Edit: Laddat upp bild istället för länka. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered31eb059f, 06 March 2014 - 14:08. Postad 06 March 2014 - 09:54 Tack för svar, ser dock inte bilden på jobbdatorn...vettesjutton varför jag bara kan se varannan typ. Men såg iallafall bilderna på din nuvarande och det var riktigt snyggt! Funderar på en DIY sub och är osäker om jag ska köra all in på en gång eller göra en "testlåda" med något sämre element. Kör jag på något seriösare och det går åt **** får jag väl ta mig till Västerbotten så kanske jag kan bjuda på semlor och få några råd 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |