Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 september 2011 - 23:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jo jag vet. Jag är bara på en sånt lustigt humör idag..he he.

Postad 01 september 2011 - 23:33

z0k4
  • z0k4
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Jo jag vet. Jag är bara på en sånt lustigt humör idag..he he.

:rolleyes:

Postad 02 september 2011 - 09:21

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Förbannade rättnings program på Iphonen : ) självklart menade jag ju sparar haha, har letat som fan nu efter en dealer i NYC men kan fan inte hitta nån!

Postad 02 september 2011 - 09:33

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Du kan beställa till hotellet ibland. Kolla en ÅF som skickar dit.
Då slipper du även NY skatten på 8%

Postad 02 september 2011 - 09:43

torneheim
  • torneheim
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Skatten på strax under 9% är sales tax alltså motsvarande vår moms på 25%. Delar av denna går till delstaten, delar till staden/countyt. Detta sätts på det mesta man handlar över disk, utom mat som man behöver för att överleva. Godis skattas.

Du slipper (oftast) sales tax om du handlar på postorder från annan delstat. En del delstater har tröttnat på detta och vill ha sales tax om du t.ex. handlar från Amazon (var Cali nu senast).

Postad 04 september 2011 - 05:23

Ulf2
  • Ulf2
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej på er,

Jag har en mkv fil som Oppo går bet på. Den funkar fint i min gamla Tvix och i PC så filen är Ok, men Oppo säger "File Not Supported, The player does not support playback of this file."

Någon som vet om man kan se någonstans lite mer detaljerat vad problemet är?
All info om själva mkv filen finns i bifogad txt fil.

Bifogad fil(er)

Postad 04 september 2011 - 06:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Förbannade rättnings program på Iphonen : ) självklart menade jag ju sparar haha, har letat som fan nu efter en dealer i NYC men kan fan inte hitta nån!

”rättnings program”?

:)

Postad 04 september 2011 - 17:29

matåsov
  • matåsov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara Varför man vill ha en regionsfri spelare? Är det bara om man vill importera film från annan region eller har det någon betydelse för vilka filer men kan spela upp från hårdisk.

Som alltid ohygglgt tacksam för svar

Postad 04 september 2011 - 17:37

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Någon som kan förklara Varför man vill ha en regionsfri spelare? Är det bara om man vill importera film från annan region eller har det någon betydelse för vilka filer men kan spela upp från hårdisk.

Det är bara intressant om man importerar film.

Postad 04 september 2011 - 20:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Det är för att jag vill ha den bästa versionen av filmen. Trots att Blu-ray kan ge den bästa bildkvaliteten vi någonsin har haft så ger vissa filmbolag ut en slappt genomförd och överförd film. Med en regionsfri så kan jag plocka russinen ur kakan. Jag väntar in några region-A filmer från Criterion nu som jag tror kan se mycket bra ut.

Från början valde jag oppo för saknaden av fläkt. Sedan har jag alltid gillat tanken på regionsfria spelare. Jag vill kunna beställa film från vilken världsdel som jag önskar. Inte sitta och vänta på en mager svensk version som någon finnig tonåring har kletat ner med DNR.

Postad 04 september 2011 - 21:26

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Håller med där. Regionsfritt ger en valmöjligheter som annars inte finns :) Sen är spelaren i topp vad gäller bild/ljud och tyst. Inte mycket och klaga på annat än att den är lite dyr här i europa.

Postad 04 september 2011 - 21:31

Ambiance
  • Ambiance
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Bruker den lang tid å laste inn en BD disc? Antall sekunder i snitt?

A.

Postad 05 september 2011 - 13:40

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Någon som vet om mediaspelaren i oppo kan läsa iso filer?

Postad 05 september 2011 - 14:52

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Någon som vet om mediaspelaren i oppo kan läsa iso filer?

Ja

Postad 05 september 2011 - 15:44

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar, blev extra intressant nu då kan jag skeppa min mediaspelare också och slå två flugor i en smäll ;)

Postad 05 september 2011 - 16:32

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Den tar i princip allt. Jag använder bara den och mitt försterkeri ;)

Postad 06 september 2011 - 07:49

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Då det är mer rotation i denna tråd än bd-p 95 så ställer jag frågan här också eftersom "mediaspelarfunktionen" i 93 kanske är likadan som i 95?

funderingarna:
Hur är gränssnittet om jag använder oppon för att spela filer från en usb hdd?
Snabbt och smidigt?
Grafik, såsom coverart eller bara text?
Finns det någon smart navigering bland filerna eller hederligt scrollande och strukturerad mappning(den behåller mappningen på hdd?)

Finns det någon anledning att välja esata anslutning framför usb? Märkbar hastighetsförbättring?

Samt att det kan vara bra att få klart för mig om funktionerna gäller extern hdd eller enbart om den ansluts till någon form av mediaserverlösning.

Postad 06 september 2011 - 08:43

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Bruker den lang tid å laste inn en BD disc? Antall sekunder i snitt?

Den är minst lika snabb eller snabbare än min ps3 om du vet hur snabb den är?

Då det är mer rotation i denna tråd än bd-p 95 så ställer jag frågan här också eftersom "mediaspelarfunktionen" i 93 kanske är likadan som i 95?

funderingarna:
Snabbt och smidigt?
Finns det någon smart navigering bland filerna eller hederligt scrollande och strukturerad mappning(den behåller mappningen på hdd?)

Finns det någon anledning att välja esata anslutning framför usb? Märkbar hastighetsförbättring?

Samt att det kan vara bra att få klart för mig om funktionerna gäller extern hdd eller enbart om den ansluts till någon form av mediaserverlösning.

Vad jag förstått så är det samma på 93/95.
Gränssnittet är väldigt basic, standard mappstruktur, rätt fult, men snabbt och funktionellt.
Bara mappar och text, ingen grafik/coverart.
Scrollande vilket är segt när man har mycket på disken.

esata har jag inte testat.

Detta gäller extern hårddisk/minne.
Det är dock samma interface när jag streamar från min Imac.

Postad 06 september 2011 - 09:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt den är en aning segare än PS3. Men jag har inte mätt tiden. Igår spelade jag upp min första region-A film. Den där lappen som följde med som är på danska eller norska gjorde att jag gjorde fel ett antal gånger. Inte förrän jag stängt av spelaren efter jag valt region, och sedan tänt upp spelaren igen så funkade det.

Nu har jag fyra filmer kvar och titta på efter den gräsligt fulcharmiga "Robinson Crusoe On Mars". ;)

Postad 07 september 2011 - 20:07

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har en liten fråga angående .mkv-filer! Oppon hittar inte .mkv filer i windows7´s server, avi hittar den. Är det så att servern inte kan streama .mkv eller? Hittar heller inte bilder? Vad gör jag fel? Finns det någon som i så fall har tips på en bra server att installera!?

Postad 10 september 2011 - 16:17

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0

funderingarna:
Snabbt och smidigt?

Att spela en bd film från hårddisk i blu-ray struktur, som enskilda m2ts filer eller lagda i en avchd mapp fungerar tyvärr ofta dåligt. En av tre filmer ca. tar den perfekt, men en en del filmer låser sig redan i bd meny-stadiet eller fryser under spelning var 3-5 minut (avchd). Det finns dock en metod som fungerar och det är att göra om bd filmen till en iso. Tar lite extra tid tyvärr, men sen fungerar de mycket bra.

Bilden är mycket bra, snäppet bättre än ps3 (med en lcos projektor sony vw-85 och firehawk). Framförallt fick svärta, gråskala och skärpa sig ett litet lyft.

Postad 10 september 2011 - 18:05

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Har en liten fråga angående .mkv-filer! Oppon hittar inte .mkv filer i windows7´s server, avi hittar den. Är det så att servern inte kan streama .mkv eller? Hittar heller inte bilder? Vad gör jag fel? Finns det någon som i så fall har tips på en bra server att installera!?

...inget svar på detta så jag gick & köpte en Seagate expansion 3TB USB2.0...

Nu är det något jag gör fel/missar igen för Oppon hittar inte hdd´n!? Behöver jag formatera om den till NTFS, är det bara att tömma den på filer & formatera?

Postad 10 september 2011 - 19:46

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

...inget svar på detta så jag gick & köpte en Seagate expansion 3TB USB2.0...

Nu är det något jag gör fel/missar igen för Oppon hittar inte hdd´n!? Behöver jag formatera om den till NTFS, är det bara att tömma den på filer & formatera?

Tyvärr så är inte diskar över 2TB synliga för OPPO'n.

Eventuellt så funkar det att skapa en partition på 2TB. Tråkigt på en 3TB disk dock :/

Postad 10 september 2011 - 19:55

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tyvärr så är inte diskar över 2TB synliga för OPPO'n.

Eventuellt så funkar det att skapa en partition på 2TB. Tråkigt på en 3TB disk dock :/

...så synd!!! vad beror det på? Kan det vara något som kommer att fungera framöver eller är det saker som sätter käppar i hjulen?

TACK!

Postad 11 september 2011 - 02:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Seagate diskar är verkligen att undvika överhuvudtaget.
Hittills till PC har det bara varit en jäkla massa strul med dom diskarna :-/

Själv har jag kört på "Western Digital" som funkat prima på både Oppon och PC:n.

Redigerat av Svante Skoog, 11 september 2011 - 02:28.

Postad 11 september 2011 - 10:14

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag kan inte spela filmen "Tomorrow, When the War Began" Det enda som händer är att vid uppstart så får man se Paramounts High Defenition trailer sedan går spelaren tillbaka i stop läge.
Jag har provat att försöka komma till menyn, hoppa kapitel och startat om spelaren men inget har funkat.
Någon som har samma problem med den filmen?

Thomas

Postad 11 september 2011 - 10:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Antar att du uppdaterat till senaste fw?

Postad 11 september 2011 - 12:55

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Antar att du uppdaterat till senaste fw?

Ja senaste officiella i alla fall.

Thomas

Postad 12 september 2011 - 11:38

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Prova med beta-versionen.

Postad 12 september 2011 - 11:53

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Prova också med att rensa "BD-Video Data" i spelaren. Kanske har det kommit in något skräp där.

Postad 12 september 2011 - 18:35

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
...så, nu har jag fått fart på Seagate 3TB...numera 2TB...var tvungen att testa om det funkade så jag minskade volymen på disken & formaterade om den & då var det inga problem för Oppon att hitta hdd´n. Nu är det bara att vänta på mp3 stöd & ny officiell fw!
Kanske att jag kör in betan om jag inte orkar vänta men mp3 stöd får man vänta lite till på...

Postad 12 september 2011 - 18:57

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Prova också med att rensa "BD-Video Data" i spelaren. Kanske har det kommit in något skräp där.

Nu har jag skickat tillbaka filmen till LoveFilm så jag kan inte prova. Men för framtida problem med filmer hur rensar man BD-Video Data i spelaren?

Thomas

Postad 13 september 2011 - 09:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Under "Device Setup" finns "Persistent Storage". Klickar man på den har jag för mig man kan välja att rensa minnet.

Postad 13 september 2011 - 16:29

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Under "Device Setup" finns "Persistent Storage". Klickar man på den har jag för mig man kan välja att rensa minnet.

Tack Melmac
nu gäller det bara att komma ihåg det till nästa gång man får problem.

Thomas

Postad 14 september 2011 - 18:56

JenzA
  • JenzA
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kolla här, MP3 stöd för EU modellen.
http://www.oppo-blur...vices/firmware/

Postad 14 september 2011 - 20:17

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Då var denna väntan över!!! Vad ska man nu vänta på!?

Postad 15 september 2011 - 10:02

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Yeeehaaaa!

Nu ska vi vänta på fler spännande saker som kan dyka upp under "internet"

Förresten: Jag har haft korrespondends med Björn på Oppo angående en filmsnutt från min Canon Ixus 1000HS som är i .Mov format (bilddata: H.264, ljuddata: Linjär PCM stereo 48KHz). Bilden är kanon, men inget ljud. Detta skulle bara funger om man skicka filen över nätverk, inte med USB eller skiva. Är det någon anna som har aft problem med liknande?

Redigerat av Melmac, 15 september 2011 - 10:07.

Postad 15 september 2011 - 11:00

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Kikade lite på Youtube funktionen men den laddar & efter en stund kommer det upp lite text som man knappt hinner läsa innan den försvinner & bilden blir svart. Det står något om att "just nu visas...klicka för att...bla...bla...bla... Är det någon inställning eller har någon samma problem!?

Mp3 funkar ju fint, det lilla jag testat...:lol:

Postad 15 september 2011 - 11:02

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

...så, nu har jag fått fart på Seagate 3TB...numera 2TB...var tvungen att testa om det funkade så jag minskade volymen på disken & formaterade om den & då var det inga problem för Oppon att hitta hdd´n. Nu är det bara att vänta på mp3 stöd & ny officiell fw!
Kanske att jag kör in betan om jag inte orkar vänta men mp3 stöd får man vänta lite till på...

Jag har haft kontakt med Oppo om detta. Deras rekommendation är att partitionera i storlekar på 500gb för då blir Oppon mycket snabbare i sökning och uppspelning. Du kan alltså köra 2TB + 500gb + 500gb om du vill om jag förstod rätt.

Postad 15 september 2011 - 11:06

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Yeeehaaaa!

Nu ska vi vänta på fler spännande saker som kan dyka upp under "internet"

Agreed, en Spotify klient hade ju inte varit helt fel! :lol:

Postad 15 september 2011 - 16:32

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag har haft kontakt med Oppo om detta. Deras rekommendation är att partitionera i storlekar på 500gb för då blir Oppon mycket snabbare i sökning och uppspelning. Du kan alltså köra 2TB + 500gb + 500gb om du vill om jag förstod rätt.

Ok! Är lite osäker på på hur ma skapar flera partioner, det jag gjort nu är ju att minska volymen & sedan formaterat den mindre volymen. Kan jag skapa flera partioner i windows på samma ställe jag minskade volymen på disken eller gör jag på något annat vis.

Tacksam för lite hjälp på traven...

Postad 15 september 2011 - 16:47

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ja det kan du, du skapar partitioner på den platsen som är ledig. Du kan ha flera.
Jag har en 2TB disk med 2 små partitioner och en stor. Tror att programmet i Windows 7 heter "disk formatering" eller liknande.

Postad 15 september 2011 - 17:21

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ja det kan du, du skapar partitioner på den platsen som är ledig. Du kan ha flera.
Jag har en 2TB disk med 2 små partitioner och en stor. Tror att programmet i Windows 7 heter "disk formatering" eller liknande.

Ok! Då ska jag ge mig på det när tillfälle ges.
Tackar!!!

Postad 15 september 2011 - 22:58

torneheim
  • torneheim
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Soft!

Nu var det bara den bizarra prisskillnaden som gör att man kan chartra en Learjet, åka till NYC t.o.r och sen kasta bort planet när man kommer fram då :(
Undrar vad dealen var med mp3-fördröjningen, nån på Fraunhofer som gnölade om rättigheter oder?

Kul att en bra spelare blir bättre för fler i vilket fall! Peta nu in Spotify, Grooveshark eller Wimp och lite sånt också...
Så slipper nån dator eller mobil stå på med AirPlay.

Postad 18 september 2011 - 13:43

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Har idag en Oppo BDP-83 och den har den så kallade "LFE-buggen" Vad jag menar är att LFE kanalen är -10db är jämfört med övriga kanaler vid avkodning analogt från Oppo 83:an. Och det gör att tillgängligt korrektionutrymme för nivåjusteringar mellan kanalerna minskar rejält. När man har en processor eller reciever och ansluter digitalt mot HDMI så har den enheten fast kompensering av denna nivåsänkning. Men jag har en TAG Mclaren AV32R-bp192, därav min fråga.

Har BDP-93 och 95 samma "bugg" ? Och för övrigt är 93:an hör-/synbart bättre är 83:an?

/Lennart

Postad 18 september 2011 - 20:15

KWT49
  • KWT49
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
FRÅGA JAG FÅR INGEN KONTAKT MED MIN ESATA DISK PÅ MIN OPPO93 EU NÅN SOM VET

Postad 19 september 2011 - 07:26

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag håller Spotify som det högsta önskemålet. Har faktiskt önskat både det och typ "SVT Play" genom supporten. Det senare är ju mindre troligt p.g.a. att det är så lands-specifikt, men önska kan man ju alltid. Hade varit bra med en "Play-portal" så hade tillverkare kunnat länka bara till den för respektive land, alt. att när du ställer in vilket land/språk du ska ha så installerar den de Play-sidorna för det landet.

Postad 19 september 2011 - 12:18

torneheim
  • torneheim
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

FRÅGA JAG FÅR INGEN KONTAKT MED MIN ESATA DISK PÅ MIN OPPO93 EU NÅN SOM VET

a) Testa att inte skrika! Folk kanske kan ge dig användbara svar då. Bara en liten hint i all vänlighet.
B) Vilket märke och storlek är det på den? Partitioner större än 2GB göre sig icke besvär.
c) Vad är disken formaterad med? NTFS eller FAT32 (usch!).
d) Blir det skillnad om du slår på disken innan du sätter igång Oppon?

Postad 19 september 2011 - 16:27

KWT49
  • KWT49
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
DET ÄR ÄN IOMEGA 1 TB DELAD I 2 PART NTFS DEN SYNS I DATORN MEN EJ OPPON TACK FÖR SVAREN HÄLN. KT

Postad 19 september 2011 - 17:37

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Jag håller Spotify som det högsta önskemålet. Har faktiskt önskat både det och typ "SVT Play" genom supporten. Det senare är ju mindre troligt p.g.a. att det är så lands-specifikt, men önska kan man ju alltid. Hade varit bra med en "Play-portal" så hade tillverkare kunnat länka bara till den för respektive land, alt. att när du ställer in vilket land/språk du ska ha så installerar den de Play-sidorna för det landet.

Jag mejlade för några veckor sedan och frågade om spotify var på gång, men dom sa att spotify inte fanns med på deras officiella önskelista. För mig står spotify högst upp på min önskelista nu när mp3 snart är på gång. Så alla som önskar spotify skulle jag rekomendera att mejla oppo så kanske dom lägger till den på den officiella önskelistan.

Thomas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.