Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 01 oktober 2011 - 16:14

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Det vart dubbelt igen

Redigerat av ansgar, 01 oktober 2011 - 16:17.

Postad 01 oktober 2011 - 16:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
så här ser det ut på min Iphone nu, det tycker jag är helt OK

Bifogad fil(er)

Postad 01 oktober 2011 - 20:00

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Köprådstrådar har tappat en del av rubriken. Nu kan man inte se i rubriken om det t ex handlar om högtalare för 5-10000 eller 10-15000.

Postad 01 oktober 2011 - 20:09

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

så här ser det ut på min Iphone nu, det tycker jag är helt OK

Tycker det ser klockrent ut, folk bara gnäller. Min andra post i denna tråd, gjorde ont i ögonen i början med den nya layouten. Men nu ser det bra ut tycker jag.

/Fredrik

Postad 02 oktober 2011 - 13:20

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Har funktionen "multi-citat" tappat sin verkan? Det händer ju inte särskilt mycket när man klickar där och om man vill citera fler är det ju bara klicka på alla inläggens "citera"-tab så ger det det funktionen multi hade tidigare.

Om det är så kan väl multi-tabben tas bort.

Postad 02 oktober 2011 - 14:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Har funktionen "multi-citat" tappat sin verkan? Det händer ju inte särskilt mycket när man klickar där och om man vill citera fler är det ju bara klicka på alla inläggens "citera"-tab så ger det det funktionen multi hade tidigare.

Fungerar utmärkt
https://www.minhembi...dpost&p=3395656

fast det är sant, med den citat-funktion som finns är den inte lika viktig men samtidigt enkel och praktisk även om jag tycker att överdrivet citat-användning är av ondo.

Redigerat av Monshi, 02 oktober 2011 - 14:39.

Postad 02 oktober 2011 - 14:54

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Tycker allt funkar perfekt nu, bra jobbat!

Postad 02 oktober 2011 - 16:56

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Samma sak blir det bara om det man ska citera finns på samma sida, byter du sida så "tappar" den det du har valt eftersom den lägger det du vill citera i "svarsrutan" längst ner på sidan. Byter du sida till en annan sida så tappar den detta.
Så multicitat använder man när man behöver citera poster som ligger på flera olika sidor i tråden.
Multicitat visas ju genom att det blir en ruta till höger på skärmen när man valt ett eller flera citat.
Bilden illustrerar hur det kan se ut.

Bifogad fil  Multicitat.jpeg   26,29K   10 Antal nerladdningar

Postad 02 oktober 2011 - 17:03

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Multicitat visas ju genom att det blir en ruta till höger på skärmen när man valt ett eller flera citat.
Bilden illustrerar hur det kan se ut.

Ja jag såg inte den rutan först och håller med om funktionen om man ska hoppa bland sidor.

Postad 03 oktober 2011 - 15:54

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Just nu verkar det vara något fel med att ladda upp bilder i galleriet, iaf i mitt. Det står att jag måste logga in för att kunna lägga upp bilder, men jag är ju redan inloggad Postad bild Någon som kan kika på detta? Postad bild

Tack för att ni fixade detta så snabbt! Postad bild
Mvh

Postad 04 oktober 2011 - 02:31

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
En annan sak som inte fungerar för mig är när man vill länka med text genom att klicka på den lilla ikonen. Adressen går ju att lägga in men inte texten, sen går det bara att klicka på den i forumdelen och inte i galleriet om man vill lägga in en länk till något intressant, ska det vara så länge till ? Man vill ju att själva länken skall gå att klicka på även när man besöker galleriet. Det fungerade förut iaf :)

Mvh

Redigerat av Unregistered2141, 04 oktober 2011 - 02:38.

Postad 04 oktober 2011 - 05:15

henrlk
  • henrlk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Som sagt, vi läser i tråden och kommer att genomföra vissa ändringar allt eftersom vi hittar saker som inte fungerar som de ska, eller som ni inte gillar.

Anledningen till att vi inte tweaker den gamla versionen är för att vi helt enkelt inte kan lägga till och få till de senaste sakerna som efterfrågas på ett enkelt sätt, som tex Tapatalk. Det finns stöd för det i den här versionen och kommer att fungera enligt utsago så småningom.
Den gamla versionen hade vi tweakat själva och ändrat väldigt mycket i koden så det går/gick inte att få till den nya funktionerna på ett bra sätt.
Genom att hålla oss till deras "standard"forum så kan vi snabbare få till buggändringar och inplementera nyheter fortare än om vi måste knacka all kod själva.
En sådan sak som olika färgscheman blir lättare att genomföra nu, så kan man välja ett tema som man gillar själv. En del gillar ljusa medans en del gillar mörka teman. Det kommer så snart vi jobbat bort en del buggar.

Konstruktiv feedback är trevligt, det visar att ni är engagerade och vi uppskattar er och era förslag.

IPB, får mig att tänka tillbaka på när jag och en vän (som numera arbetar vid IBM) bedrev ett privat litet spel samhälle på ungefär 14000 medlemmar. Alla dom timmar jag spenderade med 2.x.x systemet gjorde knappt någon nytta alls i IPB 3.x.x. Vilken gigantisk förändring det blev mellan rev 2 och 3.

Vi var så sugna på det nya IPB och fördelarna med rev 3 så vi hakade på så tidigt som vid rev 3.0.0! Vilket var på gott och ont, mer ont måste jag säga. Vi offrade mycket. Många av våra mest populära bitar, då pratar vi inte bara out of the box mods, utan precis som ni så fick vi ge upp vår skräddarsydda kod som vi lagt till princip nästan allt som vi hade bökat in åt gamarna. Poängen med allt det här jag skriver är att jag vet vilken skillnad det gör om man aktiverar sina medlemmar på rätt sätt.

Prisjakt har väl börjat lite åt det hållet, att ni gärna vill aktivera medlemmar mer. Men tyvärr sätter Prisjakt ofta ribban högt så de som inte har en chans inte heller ser någon anledning att delta i lek. Det ska inte vara för svårt att nå till belöningsnivå, inte för enkelt heller, gäller hitta balans.

Vet att det jag kommer berätta nu kanske inte ligger Prisjakt i fatet men det kanske föds en god idé om jag berättar hur vi gjorde. Till saken. Genom att erbjuda extra finesser och belöningar för våra medlemmar som elevera't sin rank som ett tack för sina goda insatser kommer aktivitet på köpet. Vi hade T.ex. IPB Arcade som ett steg i belöningssystemet. Vi hade även mängder av forum baserade lekar och belöningssystem i form av virtuell status och föremål som delades ut per auto i spel m.m. Det, men också variation av system gjorde medlemmar mycket mer aktiva när de hade något att göra som föll dem bäst i smaken.

Det vart fantastisk skillnad på aktivitet för oss. Än när vi bara erbjöd.. att göra ett inlägg i forumet.

Ett spontant exempel (inte så genomarbetat nej) kanske en rabattcheck där en eller fler butiker som vill attrahera nya kunder erbjuder viss rabatt för prisjakts medlemmar som gått upp i rank. Butiken får i gengäld inte bara en ny kund, det går lägga till olika potentiella och även direkta bonusar T.ex. En rabatt för butiken på nästa köp av tjänst från Prisjakt. Potentiella bonusar kan vara att då Prisjakts belönade "rävar" kanske talar gott om butiken i sin ny aktiverade Prisjakts blog som ranken medförde, butiken får på köpet ett omdöme som är mer värt än det vanliga. Det går göra ett nytt separat super användar omdöme som ökar i virtuellt värde för både standard användaren, och i sin tur även för butiken.

Det jag menar är att det går styra sitt samhälle, rent politiskt så är det redan inarbetat från det riktiga livet. H&M är du säkert bekant med, sett deras reklam? Kunden får typ alltid rabatt så att den "inte vill missa sitt tillfälle".

För att slänga bensin på elden kan man göra så att populära medlemmars bloggar syns bättre. Troligtvis kommer medlemmen säkert göra det den kan för att behålla sin populäritet och kanske för glädjen i att det nu är så roligt att göra bedömningar eftersom de plötsligt syns så mycket mer. Ungefär den drivkraften som exempelvis aktiverar en frilansande journalist.

PS. Den där tröjan ni skulle skicka med Prisjakts logga, den fick jag aldrig.
Jag vart glad att jag skulle bli belönad, sen kom den aldrig xD
Det är iaf därifrån jag fått uppfattningen att ni jobbar åt det här hållet, men inte riktigt vet hur ni ska göra än.

Och nu.. är det dags att väcka kvinnan i mitt liv och påbörja dagen.
Ursäktar mig för felskrivningar, grammatik m.m Det är klockan skit tidigt på morgonen och jag får inte ens ett +1 för insatsen. Funktionen saknas ;)

GL

Postad 04 oktober 2011 - 07:37

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

IPB, får mig att tänka tillbaka på när jag och en vän (som numera arbetar vid IBM) bedrev ett privat litet spel samhälle på ungefär 14000 medlemmar. Alla dom timmar jag spenderade med 2.x.x systemet gjorde knappt någon nytta alls i IPB 3.x.x. Vilken gigantisk förändring det blev mellan rev 2 och 3.

Vi var så sugna på det nya IPB och fördelarna med rev 3 så vi hakade på så tidigt som vid rev 3.0.0! Vilket var på gott och ont, mer ont måste jag säga. Vi offrade mycket. Många av våra mest populära bitar, då pratar vi inte bara out of the box mods, utan precis som ni så fick vi ge upp vår skräddarsydda kod som vi lagt till princip nästan allt som vi hade bökat in åt gamarna. Poängen med allt det här jag skriver är att jag vet vilken skillnad det gör om man aktiverar sina medlemmar på rätt sätt.

Prisjakt har väl börjat lite åt det hållet, att ni gärna vill aktivera medlemmar mer. Men tyvärr sätter Prisjakt ofta ribban högt så de som inte har en chans inte heller ser någon anledning att delta i lek. Det ska inte vara för svårt att nå till belöningsnivå, inte för enkelt heller, gäller hitta balans.

Vet att det jag kommer berätta nu kanske inte ligger Prisjakt i fatet men det kanske föds en god idé om jag berättar hur vi gjorde. Till saken. Genom att erbjuda extra finesser och belöningar för våra medlemmar som elevera't sin rank som ett tack för sina goda insatser kommer aktivitet på köpet. Vi hade T.ex. IPB Arcade som ett steg i belöningssystemet. Vi hade även mängder av forum baserade lekar och belöningssystem i form av virtuell status och föremål som delades ut per auto i spel m.m. Det, men också variation av system gjorde medlemmar mycket mer aktiva när de hade något att göra som föll dem bäst i smaken.

Det vart fantastisk skillnad på aktivitet för oss. Än när vi bara erbjöd.. att göra ett inlägg i forumet.

Ett spontant exempel (inte så genomarbetat nej) kanske en rabattcheck där en eller fler butiker som vill attrahera nya kunder erbjuder viss rabatt för prisjakts medlemmar som gått upp i rank. Butiken får i gengäld inte bara en ny kund, det går lägga till olika potentiella och även direkta bonusar T.ex. En rabatt för butiken på nästa köp av tjänst från Prisjakt. Potentiella bonusar kan vara att då Prisjakts belönade "rävar" kanske talar gott om butiken i sin ny aktiverade Prisjakts blog som ranken medförde, butiken får på köpet ett omdöme som är mer värt än det vanliga. Det går göra ett nytt separat super användar omdöme som ökar i virtuellt värde för både standard användaren, och i sin tur även för butiken.

Det jag menar är att det går styra sitt samhälle, rent politiskt så är det redan inarbetat från det riktiga livet. H&M är du säkert bekant med, sett deras reklam? Kunden får typ alltid rabatt så att den "inte vill missa sitt tillfälle".

För att slänga bensin på elden kan man göra så att populära medlemmars bloggar syns bättre. Troligtvis kommer medlemmen säkert göra det den kan för att behålla sin populäritet och kanske för glädjen i att det nu är så roligt att göra bedömningar eftersom de plötsligt syns så mycket mer. Ungefär den drivkraften som exempelvis aktiverar en frilansande journalist.

Det är iaf därifrån jag fått uppfattningen att ni jobbar åt det här hållet, men inte riktigt vet hur ni ska göra än.

Och nu.. är det dags att väcka kvinnan i mitt liv och påbörja dagen.
Ursäktar mig för felskrivningar, grammatik m.m Det är klockan skit tidigt på morgonen och jag får inte ens ett +1 för insatsen. Funktionen saknas ;)

GL

+1 :)

1. Tycker om iden med belöningar till aktiva medlemmar i form av rabatt.
2. Saknar "+1" knappen.

Postad 04 oktober 2011 - 08:53

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0
"Gilla"-knappen togs hastigt bort eftersom det blev ramaskri. Det är ju fullt möjligt att det bara var några få medlemmar som väldigt vokalt uttryckte sina känslor för det.

Planen har hela tiden varit att ta upp det för diskussion igen när allt lugnat ner sig.

Postad 04 oktober 2011 - 08:55

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

.………….................

-;)

GL

+1

Postad 04 oktober 2011 - 09:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
In med gilla knapp och en inställning för varje användare att ställa in om denna
1: Vill kunna bli gillad
2: Vill kunna gilla
3: Vill se gilla-data.

Två gilla-lägen
1: Gilla tråd
2: Gilla inlägg

MEN om ni implementerar gilla, då ska det även finnas en användning för det för användaren, dvs "gillade" trådar ska man kunna sortera ut på något vis...

men å andra sidan, de trådar som kommer gillas mest är de som läses mest samt har flest inlägg, vette tusan om det ger något nytt egentligen.

Postad 04 oktober 2011 - 09:18

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Det hjälper inte att säga samma sak om och om igen. Det löser sig när vi fixat det.
Tycker du det tar för lång tid så får du surfa via en dator istället.

Tycker inte jag har tjatat. Kanske nämnde det en extra gång för jag tyckte det var viktigt.
Nu fungerar å ä ö i mailen. Bra jobbat

Postad 04 oktober 2011 - 09:57

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0

Lugn, det kommer vilken dag som helst :)

Postad 04 oktober 2011 - 11:01

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Jag saknar tid på gamla inlägg - äldre än idag

Postad 04 oktober 2011 - 12:27

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Jag saknar tid på gamla inlägg - äldre än idag

Vad då saknar tid?
Det står i vänstra hörnet på inlägget det gäller.
Eller är det via Iphone igen?
Om det är det så underlättar det något oerhört om du talar om det i ditt inlägg, annars så kan man ju tro att det gäller forumet via datorn.

Postad 04 oktober 2011 - 12:33

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Alltså jag vet att man kan trycka på den blåa pricken för att komma till första olästa men kan inte vi få det som förut när man bara tryckte på trådnamnet? Kanske liten grej men jag är lite trött på att sikta jämt. :) Är det något som är på G eller skall vi bara fortsätta sikta?

Postad 04 oktober 2011 - 12:41

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det var ju likadant i gamla forumet

Postad 04 oktober 2011 - 12:44

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Vad då saknar tid?
Det står i vänstra hörnet på inlägget det gäller.
Eller är det via Iphone igen?
Om det är det så underlättar det något oerhört om du talar om det i ditt inlägg, annars så kan man ju tro att det gäller forumet via datorn.

Hej
Snälla tat lungt nu. Jag har skrivit flera inlägg tidigare och brukar tala om att jag kör Iphone men råkade glömma det denna gång. Förresten är det nån slag default att inläggen annars handlar om datorversionen. Den nya versionen gäller ju också för andra OS.

Postad 04 oktober 2011 - 12:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Alltså jag vet att man kan trycka på den blåa pricken för att komma till första olästa men kan inte vi få det som förut när man bara tryckte på trådnamnet?

men - det är ju lika nu som innan uppdateringen?

Ansgar :)
Alltid all info varje gång men sanningen är ju den att de allra flesta som besöker forumet med säkerhet sitter på en Windows-dator med IE installerat...

Redigerat av Monshi, 04 oktober 2011 - 12:53.

Postad 04 oktober 2011 - 14:12

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det inte var så innan. Det var flera som påpekade ändringen i början av tråden. Hur som helst, när man går in på sina trådprenumerationer då är det sista man behöver är att hamna på första inlägget av 150 sidor långa tråden.

Postad 04 oktober 2011 - 14:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
master_of_rock
syftar du på funktion på specifik sida?
jag surfade innan uppdateringen mest in på forumavdelningar och där fungerade det som det gör idag, dvs klicka på ikon och hoppa därmed till senaste nya inlägget.
Menar du att det fungerade annorlunda på sidan för prenumerationer?

Postad 04 oktober 2011 - 14:39

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Rapportera knappen verkar inte fungera.

Postad 04 oktober 2011 - 14:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Rapportera knappen verkar inte fungera.

Funkar hur bra som helst, har använd den flera gånger och åtgärder har vidtagits.

Postad 04 oktober 2011 - 14:44

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Rapportera knappen verkar inte fungera efter ett antal rapporteringar, samt ingen återkoppling från de som är ansvariga.

Postad 04 oktober 2011 - 15:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Rapportera knappen verkar inte fungera efter ett antal rapporteringar, samt ingen återkoppling från de som är ansvariga.

Jag har fått återkoppling på anmälningar gjorda så sent som för några dagar sedan... Knappen fungerar, kanske moderatorerna dock inte är på tårna alltid.

Postad 04 oktober 2011 - 15:25

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Jo då, knappen fungerar men de anmälningar som är gjorda av dig/er renderar ingen åtgärd från vår sida då vi tycker att inget fel begåtts.
Detta har även förklarats i de trådar/inlägg som du/ni vill ha ändrade.
Fortsatt diskussion ska INTE ske i denna tråd om detta utan de anses som avslutade av oss.

Postad 04 oktober 2011 - 15:52

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

master_of_rock
syftar du på funktion på specifik sida?
jag surfade innan uppdateringen mest in på forumavdelningar och där fungerade det som det gör idag, dvs klicka på ikon och hoppa därmed till senaste nya inlägget.
Menar du att det fungerade annorlunda på sidan för prenumerationer?

Jag kanske blandar ihop något plus att det klagades på detta i början av tråden. Använde notifieringar via mail förut. Bara ibland sidan för prenumerationer. Nu får någon annan säga hur det var med den sida för att jag är förvirrad. :blink: Men! Vore bra om man kunde ändra det där åtminstone på sidan med prenumerationerna. ;)

Postad 04 oktober 2011 - 16:09

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
En tråd som jag har prenumererat på sedan länge, är Humax BXR-HD
Men nu är den borta från mina prenumerationer. Detta måste ha hänt för några dagar sedan.
Efter övergången till nya plattformen fungerade det med notifikationer vid nya inlägg, men alltså inte nu längre.
Har på nytt valt att prenumerera på tråden, men det händer inget i alla fall.
Tittade på vilka som prenumererar och fann att det är endast 1 medlem. Kan det verkligen stämma?

Alla mina andra prenumerationer finns kvar och jag får mail-notifikation på de jag valt att ha det så.

Postad 04 oktober 2011 - 19:10

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0

En tråd som jag har prenumererat på sedan länge, är Humax BXR-HD
Men nu är den borta från mina prenumerationer. Detta måste ha hänt för några dagar sedan.
Efter övergången till nya plattformen fungerade det med notifikationer vid nya inlägg, men alltså inte nu längre.
Har på nytt valt att prenumerera på tråden, men det händer inget i alla fall.
Tittade på vilka som prenumererar och fann att det är endast 1 medlem. Kan det verkligen stämma?

Alla mina andra prenumerationer finns kvar och jag får mail-notifikation på de jag valt att ha det så.

Detta låter otrevligt, du har aktiverat prenumerationen idag (igen) alltså?
Du var inte med i listan över prenumeranter nu i varje fall.. och jag tror att även om man gör det anonymt så ska siffran över prenumeranter öka.
Jag har aktiverat en prenumeration på den själv nu, och det verkade fungera utan problem i varje fall. Ska kolla hur det ser ut för din användare i morgon. Låter som något vi kanske får rapportera till IPB, men det krävs tyvärr oftast solid bevisning för att de ska titta på det.

Postad 04 oktober 2011 - 19:42

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jo då, knappen fungerar men de anmälningar som är gjorda av dig/er renderar ingen åtgärd från vår sida då vi tycker att inget fel begåtts.
Fortsatt diskussion ska INTE ske i denna tråd om detta utan de anses som avslutade av oss.

Det är bra att knappen fungerar.

Men vad som skrivs i rapporten ( Vad den handlar om) till er behöver du inte gnälla om öppet i forumet.

Det är under all kritik hur du öppet i forumet kommenterar vad som skrivs, diskuteras i PM samt i ert rapporteringssystem.

Eftersom du är så öppen med vad som skrivs i rapporteringssystemet i ert forum, då kan vi också vara väldigt öppna.

Postad 04 oktober 2011 - 19:46

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Detta låter otrevligt, du har aktiverat prenumerationen idag (igen) alltså?
Du var inte med i listan över prenumeranter nu i varje fall.. och jag tror att även om man gör det anonymt så ska siffran över prenumeranter öka.
Jag har aktiverat en prenumeration på den själv nu, och det verkade fungera utan problem i varje fall. Ska kolla hur det ser ut för din användare i morgon. Låter som något vi kanske får rapportera till IPB, men det krävs tyvärr oftast solid bevisning för att de ska titta på det.

Jag har på nytt aktiverat en prenumeration, men den läggs inte till i mina prenumerationer och antalet medlemmar som prenumererar på tråden ökar inte. Det är visserligen nu 2 st efter att du prenumererade. Men jag är övertygad om att det borde vara många fler som prenumererar.

Hoppas någon annan medlem kan testa.

Postad 05 oktober 2011 - 07:56

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Jag har för mig att det inte var så innan. Det var flera som påpekade ändringen i början av tråden. Hur som helst, när man går in på sina trådprenumerationer då är det sista man behöver är att hamna på första inlägget av 150 sidor långa tråden.

Jag använder nästan bara prenumerationer och förut så räckte det att trycka på trådnamnet. Men har för mig att det var samma i forumdelen,hade man varit inne i en tråd förut så räckte det sen att trycka på trådnamnet för att komm till första olästa inlägg. Finns ju en viss chans att jag drömt allt detta men det tror ja inte :)

Postad 05 oktober 2011 - 08:46

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0

Finns ju en viss chans att jag drömt allt detta men det tror ja inte :)

Jag är tämligen säker (fast jag har ju lyxen att jag kan kolla hur det såg ut i koden :)) på att det fungerade nästan exakt som nu. Skillnaden är att länken till "första olästa" var en liten ikon som låg precis innan (eller efter) titeln.
Det gäller ju dock just den vanliga listan i forumet, andra sidor kan ha haft ett annat upplägg.

Men! Vore bra om man kunde ändra det där åtminstone på sidan med prenumerationerna. ;)

Jag är inte helt säker på att det är bra att göra det inkonsekvent, det kan lätt bli förvirrande.Men jag ska försöka få till så att hela rutan där länken ligger nu blir klickar, så att det blir lättare i varje fall.

Postad 05 oktober 2011 - 09:40

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Har ni en Bugg/Läcka på rapporteringsknappen?

Innehåll från rapporteringen visas i trådar efter att en rapportering har gjorts.

Hur seriöst är det.

Postad 05 oktober 2011 - 09:44

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Har ni en Bugg/Läcka på rapporteringsknappen?

Innehåll från rapporteringen visas i trådar efter att en rapportering har gjorts.

Hur seriöst är det.

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar?
Var ser du detta?

Postad 05 oktober 2011 - 09:46

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Här.

Postad 05 oktober 2011 - 09:53

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0

Jag har på nytt aktiverat en prenumeration, men den läggs inte till i mina prenumerationer och antalet medlemmar som prenumererar på tråden ökar inte. Det är visserligen nu 2 st efter att du prenumererade. Men jag är övertygad om att det borde vara många fler som prenumererar.

Hoppas någon annan medlem kan testa.

Jag har en idé om vad som kan ha hänt.
Alla prenumerationer för den tråden finns kvar i databasen, de har dock flaggats som "inaktiva".
Den flaggan kan bara (vad jag kan se) sättas vid olika typer av modereringar. T.ex. om tråden tas bort.

Om jag kan bara kan få konfirmerat från en moderator att de gjort något med tråden (t.ex. råkat dölja den av misstag) så kan jag rota fram exakt vad felet är och submitta en felrapport.

Jag har återställt alla prenumerationer för den aktuella tråden.

Postad 05 oktober 2011 - 09:57

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Jag har återställt alla prenumerationer för den aktuella tråden.

Tack!
Nu finns den bland mina prenumerationer.
Ser också att det är 49 medlemmar som prenumererar på den.

Postad 05 oktober 2011 - 10:04

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0

Har ni en Bugg/Läcka på rapporteringsknappen? Innehåll från rapporteringen visas i trådar efter att en rapportering har gjorts. Hur seriöst är det.

Om du kan ta en skärmdump på detta fenomen så kan vi undersöka det.

Postad 05 oktober 2011 - 10:21

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Om du kan ta en skärmdump på detta fenomen så kan vi undersöka det.

Här kommer skärmdumpen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.JPG   178,16K   40 Antal nerladdningar

Postad 05 oktober 2011 - 10:29

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0
Det du har ringat in är ett inlägg i denna tråden och har inget med rapporten att göra

Postad 05 oktober 2011 - 10:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Här kommer skärmdumpen.

Det där är ett inlägg i tråden, inte en anmälan, ett Pm eller annat utan ett svar på ditt eget inlägg...
Men vad sägs om att lyfta ut denna diskussion i en egen tråd?

Postad 05 oktober 2011 - 10:37

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Här.

Jag svarade i tråden med en motivering om varför vi inte hade gjort någon åtgärd på grund av att du frågade om det fungerade eller ej i ett flertal inlägg.
I vanliga fall så sker inte kommunikationen på detta vis utan det gjorde jag för att tydliggöra att jag dels hade sett era rapporteringar, tagit ställning till om något skulle göras med dem samt att jag hade sett era inlägg i denna tråden om att ni tyckte att det inte fungerade som det skulle med rappoteringsfunktionen.
Dessutom så visas inget från rapporteringen i forumet, för vad jag vet så är det mina ord som står där och inte vad ni hade skrivit i rapporten?
Men nog om detta nu. Det hör inte till diskussionen om "Ny version av forumet".

Redigerat av Berggren, 05 oktober 2011 - 10:39.
Stavfel

Postad 05 oktober 2011 - 11:04

Unregistered2026
  • Unregistered2026
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag svarade i tråden med en motivering om varför vi inte hade gjort någon åtgärd på grund av att du frågade om det fungerade eller ej i ett flertal inlägg.
I vanliga fall så sker inte kommunikationen på detta vis utan det gjorde jag för att tydliggöra att jag dels hade sett era rapporteringar, tagit ställning till om något skulle göras med dem samt att jag hade sett era inlägg i denna tråden om att ni tyckte att det inte fungerade som det skulle med rappoteringsfunktionen.
Dessutom så visas inget från rapporteringen i forumet, för vad jag vet så är det mina ord som står där och inte vad ni hade skrivit i rapporten?
Men nog om detta nu. Det hör inte till diskussionen om "Ny version av forumet".

Givetvis är det dina ord, men du återspeglar öppet på forumet vad anmälan innehöll.

Det ska du ha kritik för.

Postad 05 oktober 2011 - 11:05

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med IPB angående prenumerationer och de olika mailinställningarna.
OFFLINE-inställningar SKA fungera som DELAYED gjorde förut.
Alltså, du ska bara får ETT mail per BESÖK och TRÅD (dock endast om du är OFFLINE (såklart))

Så, om folk har problem med för många mail trots att du har ändrat till offline, rapportera så ska vi undersöka per-fall-basis.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.