Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
WD TV HD Live Media Player Gen 3
(Mediaspelare)
|
7
|
(87)
|
Inga priser |
Media Extender med Spotify? (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 08 November 2012 - 23:42
Postad 09 November 2012 - 00:24
Postad 09 November 2012 - 10:11
Kul, den ska testas även om den nog inte är så användarvänlig.Det finns tydligen en browser inbyggd i WD TV Live'n : http://community.wdc...ons/td-p/413622 , inlägg 8. Det ska tydligen gå att använda trådlöst tangentbord och mus också.
Postad 09 November 2012 - 10:22
Finns det något sett att tvinga WDTV att skala upp SD och 720p materiel till 1080p och samtidigt alltid behålla native framerate?
Anledningen till att jag frågar är att min tv är så dålig på att skala upp jämfört med WDTV men att jag inte hittar något sett att behålla native framerate om jag ställer in WDTV att alltid ha output 1080p.
Hälsningar
Postad 09 November 2012 - 11:21
Ser fram mot rapport när du testat. Jag har precis packat ner min eftersom jag tänkte låna ut den till sonen vars Roxcore börjat krångla.Kul, den ska testas även om den nog inte är så användarvänlig.
Postad 10 November 2012 - 12:00
Haha, visst webbläsaren finns där och det ser bra ut, men den är helt omöjlig att använda utan ett tangentbord. Webbläsaren startar upp med Google men med fjärren lyckades jag bara skriva ett fåtal bokstäver.Ser fram mot rapport när du testat. Jag har precis packat ner min eftersom jag tänkte låna ut den till sonen vars Roxcore börjat krångla.
Sen kom jag på att appen WD TV Live Remote har tangentbord så jag startade upp den. Men den lyckas jag söka och få upp sökträffar, men jag lyckas inte välja någon av träffarna
Postad 10 November 2012 - 12:16
Vänta nu, jag skalar upp allt till 1080p, men jag tror inte att frameraten ändras. Har inte möjlighet att kolla just nu.Med risk för att denna fråga redan varit uppe...
Finns det något sett att tvinga WDTV att skala upp SD och 720p materiel till 1080p och samtidigt alltid behålla native framerate?
Anledningen till att jag frågar är att min tv är så dålig på att skala upp jämfört med WDTV men att jag inte hittar något sett att behålla native framerate om jag ställer in WDTV att alltid ha output 1080p.
Hälsningar
Postad 10 November 2012 - 19:38
Postad 10 November 2012 - 22:27
Går bra med tex NTFS och FAT32.
Okej, tack för svar.
Problemet är väl bara att FAT32 begränsar filer till max 4gb och att NTFS inte fungerar med Mac (vilket jag har).
Redigerat av Unregisteredb96d8a3d, 10 November 2012 - 22:28.
Postad 11 November 2012 - 02:21
Provat att söka på NTFS+Mac?
Hittade bara trial versioner. Får ta o köpa NTFS-stöd isåfall. Ska dock först testa om Exfat fungerar när boxen kommer.
Postad 11 November 2012 - 14:21
Postad 11 November 2012 - 15:11
Postad 12 November 2012 - 22:28
Jag gick igenom menyvalet nu. Jag har inte valt någon av 1080p-upplösningarna, utan gått på autospåret. Då kommer man in i en wizard (eller snarare en linjär enkelriktad sekvens av frågor att besvara). I den har jag valt att behålla frameraten.cave, har du kollat nu? Möjligheten att välja native framerate försvinner om man vill ha 1080p upplösning då man redan i skedet där man väljer upplösning även måste välja framerate. I mitt fall har jag valt 1080p 24Hz.
Jag har verifierat att frameraten behålls, 24p och 50p har jag kunnat verifiera.
Det är också så att min TV identifierar allt som 1080-upplösning. Här är jag dock inte 100% säker på om det är WDTV:n som sänder ut 1080 eller om jag har valt det i min förstärkare.
Är det ingen annan som vet? Alla vill väl köra native framerate? Många vill väl skala upp till 1080 innan TV:n?
Postad 14 November 2012 - 06:51
Postad 14 November 2012 - 08:51
Kan någon som äger WD TV Live Gen 3 och provat på Netflix, säga om att filmerna streamas i 24p?
Verkar som det blir 60i på de jag testat...
Postad 14 November 2012 - 11:15
Postad 14 November 2012 - 17:17
Jag undrar lite vad du uppfattar som väldigt långsam? Att bläddra runt i menyerna eller att starta filmer?Haft min gen3 igång i en kvart nu och måste säga att jag är besviken. Den känns väldigt långsam och jag tycker den reagerar dåligt på fjärren. Ljudet ville inte fungera via optical only utan fick ställa in stereo och stänga av ljudet på tvn. Mitt nätverk vill den inte utforska. Stod i över 5min utan att hitta nåt. Hoppas upplevelsen blir bättre.
Vad är det för ljud som inte fungerar, ska inte vara några problem med optisk. Har du verkligen ställt in ljudinställningarna korrekt? Kanske är så att du skickar ljudet via hdmi istället för optiskt utan att du vet om det.
Du måste peka ut dina utdelade mappar, det går inte att utforska nätverket på det sätt som det låter som att du försöker göra.
Du kanske ska lägga någon minut på att läsa tråden eller någon startup-guide innan du lägger ner för det låter som att dina inställningar är långt ifrån optimala.
Postad 14 November 2012 - 19:33
Håller med distortion2 här, mycket av det du är besviken på är ju rena felaktigheter. Möjligen kan jag förstå att du är besviken på användarvänligheten, eftersom den varit otillräcklig i ditt fall.Haft min gen3 igång i en kvart nu och måste säga att jag är besviken. Den känns väldigt långsam och jag tycker den reagerar dåligt på fjärren. Ljudet ville inte fungera via optical only utan fick ställa in stereo och stänga av ljudet på tvn. Mitt nätverk vill den inte utforska. Stod i över 5min utan att hitta nåt. Hoppas upplevelsen blir bättre.
Håller dock med dig om att den är långsam på att reagera på fjärrkontrollstrykningar i menysystemet, jag vill ha omedelbar respons och i WD:n kan man få vänta uppemot en halv sekund när man stegar i en meny.
Postad 14 November 2012 - 22:40
Tjena,Kan någon som äger WD TV Live Gen 3 och provat på Netflix, säga om att filmerna streamas i 24p?
Fick min för ett par dagar sedan, och har nu experimenterat en del.
Du kan ställa in Refresh Rate på lite olika sätt. Bland annat på Auto Switch. Det funkar bra på lokalt media. Men om du har Auto och kör Netflix så blir det 60Hz, precis som på min ATV3 och PS3.
Det som du dock kan göra här är att låsa den till 24p. Och då kör den även Netflix i 24p. Jag testade men tyckte dock att det blev lite ryck då och då. Testade dock bara med en serie (Modern Family), men den kanske är lagrad i 60p, och då rycker det ju om man har 24p tvingat.
Jag ska testa lite mer framöver, så får vi se.
Bästa spelaren jag testat för netflix hittills är Boxee Box, men då går det ju bara med US anknytning.
/MrStarhouse
Postad 15 November 2012 - 07:42
Hej där har läst stora delar av den här tråden men inte kunnat hitta svar på mina frågor, vilka är:
Kan man köra spotify på min telefon (iphone) eller surfplatta och få ut ljudet på stereon, alltså utan att ha tv:n igång?
Fungerar det att köra play-kanaler eller filmer på datorn och visa det på tv:n?
Kan väl tilläga att jag är en novis vad det gäller mediaspelare
.
Tackar på förhand
Postad 15 November 2012 - 10:48
Hej där har läst stora delar av den här tråden men inte kunnat hitta svar på mina frågor, vilka är:
Kan man köra spotify på min telefon (iphone) eller surfplatta och få ut ljudet på stereon, alltså utan att ha tv:n igång?
Fungerar det att köra play-kanaler eller filmer på datorn och visa det på tv:n?
Kan väl tilläga att jag är en novis vad det gäller mediaspelare
.
- Mediaspelaren har en inbyggd spotify-app som går att styra med mobilen. Men jag tror att du behöver ha tv:n på för att navigera dig till Spotifyappen och starta den. När den sedan är igång borde du kunna byta låt mm via mobilen men det blir nog svårt att byta playlist och sånt utan att ha tv:n på.
- Playkanaler funkar, men inte out-of-the-box. Det krävs att man har en streaming-programvara på datorn som streamar playkanalen till mediaspelaren, och det är inte helt enkelt att konfigurera för en novis tyvärr.
- Netflix och youtube har däremot egna appar i mediaspelaren och då blir det enkelt.
- Att spela upp filmer från datorn till tv:n är vad mediaspelaren är gjord för att klara av, så det fungerar bra.
Postad 15 November 2012 - 12:12
Det funkar alltså inte att använda mobilen som musik spelare och bara föra över ljudet till stereon som typ sonos
med denna?
Förstår att det går att spela upp filmer man har på datorn eller en NAS tex men går det att tex köra en film i windows
mediaspelare eller vlc på datorn och få det att synas på tv:n?
Postad 15 November 2012 - 12:46
Ja om du kopplar tv till dator med tex hdmi, men vad ska du då med en WD TV Live till?Tackar för snabbt svar, skulle det funka att använda vlc-streamer för att streama play kanaler till mediaspelaren?
Det funkar alltså inte att använda mobilen som musik spelare och bara föra över ljudet till stereon som typ sonos
med denna?
Förstår att det går att spela upp filmer man har på datorn eller en NAS tex men går det att tex köra en film i windows
Postad 15 November 2012 - 13:53
Tackar för snabbt svar, skulle det funka att använda vlc-streamer för att streama play kanaler till mediaspelaren?
med denna?
- Det är möjligt att det går att använda vlc-streamer, det som behövs är att programvaran kan skapa en RSS-feed mot Play-tjänsten, det är sedan RSS-feeden man kopplar upp sig mot på WD TV:n. Åtminstone är det så Serviio (se nedan) fungerar.
- Jag har använt ett program som heter Serviio för att streama Play-tjänster från datorn till WD TV Live.
- Det går tydligen att streama filmer från VLC, men det verkar fan inte lätt: http://forum.wdlxtv....ic.php?f=&t=512
Postad 16 November 2012 - 20:03
Postad 17 November 2012 - 15:21
självklart ska det vara så litet och snyggt som möjligt.
Redigerat av Lindgren_P, 17 November 2012 - 15:23.
Postad 17 November 2012 - 17:24
Kanske litet stort, men det funkar utmärkt att surfa med.
Redigerat av Unregistered17177ab2, 17 November 2012 - 17:25.
Postad 17 November 2012 - 21:29
Postad 18 November 2012 - 00:07
Enkelt, när du väljer filmen får du upp en meny med tre val:Jag tittade på Netflix tillsammans med min son ikväll. Vi såg på Järnjätten som jag vet att den finns dubbad på svenska (i alla fall om man tittar på datorn), men jag lyckades inte fixa det ikväll. Hur byter jag talat språk på min TV Live gen. 3?
- Spela upp
- Betygsätt den här filmen
- Ljud och undertexter
Postad 18 November 2012 - 11:43
Enkelt, när du väljer filmen får du upp en meny med tre val:
Välj sista alternativet och byt till svenska under ljud.
- Spela upp
- Ljud och undertexter
Tack för svaret, men jag får inte fram det du skriver om. Pratar du om WD TV LIve eller hur det är på datorn? När jag väljer en film på min WD TV Live så startar filmen direkt (men jag kanske gör fel
Postad 18 November 2012 - 11:51
Jag pratar naturligtvis om WD TV Live.Tack för svaret, men jag får inte fram det du skriver om. Pratar du om WD TV LIve eller hur det är på datorn? När jag väljer en film på min WD TV Live så startar filmen direkt (men jag kanske gör fel
)
Starta filmen med OK-knappen istället för Play-knappen
Postad 18 November 2012 - 12:42
Jag pratar naturligtvis om WD TV Live.
Starta filmen med OK-knappen istället för Play-knappen
Det är det jag har gjort, men jag får väl testa igen. Det finns ingen möjlighet att ändra språk efter filmen har startat (eller är det samma meny man ska använda då)?
Postad 18 November 2012 - 12:46
Låter konstigt om du inte skulle få upp samma meny som jag får. Jag vet inte om det finns någon möjlighet att ändra språk efter att filmen har startat.Det är det jag har gjort, men jag får väl testa igen. Det finns ingen möjlighet att ändra språk efter filmen har startat (eller är det samma meny man ska använda då)?
Postad 18 November 2012 - 12:56
Låter konstigt om du inte skulle få upp samma meny som jag får. Jag vet inte om det finns någon möjlighet att ändra språk efter att filmen har startat.
Jag ska se om jag kan filma när jag gör det, så får du se om vi gör olika
Postad 19 November 2012 - 10:35
Har du fått det att fungera?Jag ska se om jag kan filma när jag gör det, så får du se om vi gör olika
Postad 19 November 2012 - 19:36
Enkelt, när du väljer filmen får du upp en meny med tre val:
Välj sista alternativet och byt till svenska under ljud.
- Spela upp
- Ljud och undertexter
Tack för svaret, men jag får inte fram det du skriver om. Pratar du om WD TV LIve eller hur det är på datorn? När jag väljer en film på min WD TV Live så startar filmen direkt (men jag kanske gör fel
)
Jag tror inte att du får upp ovanstående val om du går in i Netflix via "Bara för barn". Du måste gå in via "Netflix" och söka upp filmen där. Hoppas du förstår vad jag menar.
Mvh/P
Postad 20 November 2012 - 00:56
Smart där, det är nog det som är skillnaden.Jag tror inte att du får upp ovanstående val om du går in i Netflix via "Bara för barn". Du måste gå in via "Netflix" och söka upp filmen där. Hoppas du förstår vad jag menar.
Postad 20 November 2012 - 11:46
Postad 20 November 2012 - 16:28
Kolla att både WD:n och laptopen ligger på samma subnät (det borde de väl göra) och kolla att de har samma Workgroup.Då var man tillbaka till gamla dar när WDTV:n inte hittar min laptop. Har precis flyttat och kör bara Wifi utan internet, med WDTV kablad in i routern (ja, kopplat rätt). Fungerade fint precis innan jag flyttade, WDTV:n hittade laptopen utan problem. Nu när jag kör så hittar den inte Network Shares alls, varken via datorn eller WDTV. Jag kan se laptopens mediaserver utan problem, och jag ser WDTV som en mediaserver på laptopen. Kommer inte ihåg hur fan jag fixade det förra gången och är så jävla trött på att det alltid är något problem. Har kollat igenom 200000 trådar via google, men ingen som hjälper.
Postad 20 November 2012 - 19:55
Har du fått det att fungera?
Jag har inte riktigt haft tid att testa & filma än. Tack för påminnelsen
Jag tror inte att du får upp ovanstående val om du går in i Netflix via "Bara för barn". Du måste gå in via "Netflix" och söka upp filmen där. Hoppas du förstår vad jag menar.
Mvh/P
Det ska jag testa. Tack för tipset!
Det verkar dock lite dumt om det skulle stämma. Det är ju framför allt när min son ska se på film som det är aktuellt
Postad 20 November 2012 - 20:45
"Bara för barn" är nog främst gjord för att vara enkel att använda för amerikanska barn som inte vill ändra textning eller talat språk. Tyvärr. Lite feltänk av WD där.Det ska jag testa. Tack för tipset!
Det verkar dock lite dumt om det skulle stämma. Det är ju framför allt när min son ska se på film som det är aktuellt
Postad 20 November 2012 - 23:45
"Bara för barn" är nog främst gjord för att vara enkel att använda för amerikanska barn som inte vill ändra textning eller talat språk. Tyvärr. Lite feltänk av WD där.
Det är inte bara WD. Det finns även en Barnkategori och en vanlig kategori när man tittar via PS3
Postad 24 November 2012 - 12:39
Postad 24 November 2012 - 23:45
Kolla att både WD:n och laptopen ligger på samma subnät (det borde de väl göra) och kolla att de har samma Workgroup.
Allt det stämmer. Jag kan som sagt se WDTV:n som en mediaserver, jag kan bara inte komma åt Network Shares.
Postad 28 November 2012 - 15:16
Någon som testat?
Postad 28 November 2012 - 19:09
Jag har testat. Den är svårstyrd. Utan tangentbord lyckades jag aldrig navigera iväg från Google som den startar på. Jag lyckades söka (några få bokstäver går att skriva med fjärren/appen i mobilen) men jag lyckades aldrig byta sida, så jag vet inte hur Play-siter fungerar.Jag såg en bit upp att någon sa att det fanns web browser, men det var aldrig någon som riktigt sa om den fungerade bra eller inte. Om det är en vettig browser borde man väl kunna se play-kanaler via den helt enkelt?
Någon som testat?
Webbrowsern är enkel att starta så du kan testa själv: Gå till "Inställningar", sedan "Om". Tryck på "Sök"-knappen på fjärren (förstoringsglas). Klart, browsern är nu igång.
Postad 29 November 2012 - 20:33
Så det föll för mig...
Postad 29 November 2012 - 20:59
Jag vill kunna streama .rar-filer och .img från nas, har någon tips vilken spelare jag borde satsa på istället?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Media Extender med Spotify?
24 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?