Onkyo 2012: TX-SR 313, TX-NR 414, TX-NR 515, TX-NR 616
Onkyo TX-SR313
(Förstärkare)
|
7
|
(6)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR414
(Förstärkare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR515
(Förstärkare)
|
6
|
(14)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR616
(Förstärkare)
|
6
|
(44)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR717
(Förstärkare)
|
7
|
(5)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR818
(Förstärkare)
|
9
|
(30)
|
Inga priser |
Postad 09 August 2013 - 14:44
Jag har en Onkyo TX-NR616 och det är så att ibland så tappar den ljudet. Byter man kanal så kommer ljudet tillbaka.
Vad kan detta bero på?
Har även en till fråga angående streama ljud till en blåtands högtalare eller annat alternativ.
Funkar det om man köper tex den blåtands USB adatptern att då streama till en högtalare med blåtand?
Postad 10 August 2013 - 06:51
Går det att få samma ljudkälla skickad till Zone 2 och 3 samtidigt?
Hade tänkt driva ett par stativare med Zone 2 och tillhörande aktiv sub med Zone 3.
Hur ser filtrena ut för Zone 2 och 3? Går det att ställa frekvenserna helt fritt?
Tack på förhand!
Postad 10 August 2013 - 07:42
Tips på receiver som inte är så begränsade i Zon 2 och 3?
Edit: Eller nu har jag hittat tvetydiga uppgifter tror jag.. Står endast analoga källor i manualen, men kan jag skicka streamade flac-filer från en NAS till zon 2 och 3? Kan jag skicka spotify och tex netflix till zon 2 och 3?
Edit 2: Kan jag skicka vidare ljudet från TV:n via HDMI ARC till Zon 2 och 3?
Redigerat av Unregistered2e35646a, 10 August 2013 - 12:08.
Postad 10 August 2013 - 16:56
Hemma med en 616. Den har FW 113091060300 på sig och jag har laddat ner senaste från Onkyos site. Jag har varit väldigt noga med att följa instruktionen men väljer jag FW update så ser jag bara nuvarande version. Inga val att uppdatera via USB eller Network. Vad göra?
Edit: Har nu provat med 3 olika USB minnen och även tvingat fram ett update försök genom att medan Firmware Update skärmen visas trycka in USB samt Power knappen på fronten samtidigt. Resultatet är att den svarar med DL error. Hittar inte update alltså eller liknande
Redigerat av Zippocage, 10 August 2013 - 17:52.
Postad 11 August 2013 - 23:20
Idag uppdaterade jag till sista och då fick jag iallafall ett val när jag gjorde det via USB, kunde inte tidigare göra det via nätverk....
Har du packat upp så att det ligger korrekt (mappstruktur) på ett FAT formaterat USB-minne?
Hej,
jag har en Onkyo 616 och när jag ser på TV via extern dekoder med HDMI till Onkyon och sedan HDMI ut till TV så får jag ibland, inte alltid men ganska ofta flimmer nederst och en vit pixel nederst till höger på bilden.
Har en Samsung 65F8005, hade samma problem med en annan TV som jag returnerade i höstas, 55LM960V.
För att utesluta allt kopplade jag en HDMI kabel direkt från dekodern till TVn och det fungerar mycket bättre.
Kan se en ljusare linje runtom alla hörn men antar det är själva TV.
Någon som har förslag på eventuella inställningar som gör att jag sliper flimmer osv?
Tack på förhand!
Postad 12 August 2013 - 19:02
Får skriva ett mail till Onkyo med mina test resultat.
Postad 13 August 2013 - 18:59
Postad 13 August 2013 - 20:24
Zippocage, jag hade också det problemet med en tidigare version.
Idag uppdaterade jag till sista och då fick jag iallafall ett val när jag gjorde det via USB, kunde inte tidigare göra det via nätverk....
Har du packat upp så att det ligger korrekt (mappstruktur) på ett FAT formaterat USB-minne?
Jo jag slet och dubbelkollade det mesta inklusive testade med tre olika USB stickor. Det blev att jag lämnade igen den och valde att behålla min Onkyo 607 och köpa en HDMI splitter istället då det som lockade mest var 2 HDMI ut.
Postad 14 August 2013 - 06:02
Märklig fråga, men har ni några svar på vikten på 616? Står överallt 11kg, men paketet som är på väg från posten säger endast 8,10 kg! Antar att ingen väger sin receiver, men är lite fundersam dock.
Även jag har ett paket med en Onkyo 616 på väg till mig. Blev nyfiken av ditt inlägg så var tvungen att kolla vikten på det... 12,9 kg har posten vägt det till.
Postad 14 August 2013 - 19:22
Oavsett vilket land jag väljer.......
Postad 14 August 2013 - 20:05
Får dock inte upp Quick setup på tv:n när jag kollar på tv, måste gå till Home osv. Trycker receiver, Q-setup.
Kör ni Dynamic EQ eller THX Loudness Plus?
Tog hem en firmware på jobbet idag, fick hem typ 7 st filer i en Zip, det var typ kopior av varandra kändes det som, olika datum dock så antar att de med senast datum är aktuella. De såg dock lika ut i Zip som när jag extractat de till en USB. Filerna slutade på 1, 2 och 3, är det 3 filer som det ska vara?
Postad 14 August 2013 - 22:56
Har nu fått hem 616. Firmware är 1151-0108-0400, ska jag uppdatera eller är denna den senaste? Har kopplat allt och tycker det låter och ser bra ut. Kör ARC och upplever inget hack, eller är det när man kör blue-ray och ska ha bilden i 1080?
Får dock inte upp Quick setup på tv:n när jag kollar på tv, måste gå till Home osv. Trycker receiver, Q-setup.
Kör ni Dynamic EQ eller THX Loudness Plus?
Tog hem en firmware på jobbet idag, fick hem typ 7 st filer i en Zip, det var typ kopior av varandra kändes det som, olika datum dock så antar att de med senast datum är aktuella. De såg dock lika ut i Zip som när jag extractat de till en USB. Filerna slutade på 1, 2 och 3, är det 3 filer som det ska vara?
Kanske något av detta kan hjälpa dig? http://www.se.onkyo....2013-81061.html
Postad 15 August 2013 - 11:10
Postad 15 August 2013 - 20:13
Postad 15 August 2013 - 23:57
Postad 16 August 2013 - 06:02
Jo, tack. Men varför är den på 70,9 MB? Det blir som dubbla filer, de ena heter .of1-.of3 med datum 2012-06-14 och de andra heter .of1-.of4 med datum 2013-02-01? Enligt manualen ska det bara vara .of1-.of3, men då de andra har senare datum vill jag ju köra de.
Den här videon visar ju ganska exakt hur man ska göra, även om den är från november 2012.
http://www.youtube.c...h?v=neq4FXSg8EY
Postad 16 August 2013 - 07:15
Det går, Start 4-4Har nu installerat min 616 och den fungerar bra än så länge! Jag har för mig att jag läst någonstans att man ska kunna byta namn på hdmi-ingångarna inne i menyn. Istället för att det står "Game" i displayen så kan jag få det att stå Xbox istället. Någon som vet vart och hur man ändrar detta om det nu går?
Postad 16 August 2013 - 08:27
hej, har en 616 ståendes i tv hyllan( väntar på högtalare ) . Men nu när man läst lite om den så verkar den inte vara så lysande, är det många måndags ex eller kan inte onkyo få ordning på problemen med hdmi'n ??? ska man returnera den direkt o köpa en yamaha eller. Tråkigt att man inte ens hinner koppla in den innan den ryker ut.....
Testade både NR616 mot Yamaha RXV673 med ett par Canton (har för mig att det var GLE 496) högtalare...och oj vilken skillnad.
Det var märkbar skillnad på hela registret. diskanten och mellanregistret var klarare men störst skillnad var det på basåtergivningen - nå sjukt mycket bättre bas med onkyo stärkaren.
Bara ur den aspekten - byt inte till Yamaha!
Sen är det mer "godis" i onkyon än i Yamahan oxå (spotify-klient etc..) + att den plastiga fjärrisen anno ´80 gör sig inte så fint i många vardagsrum år 2013 :-)
Postad 16 August 2013 - 12:13
Postad 17 August 2013 - 12:57
Den här videon visar ju ganska exakt hur man ska göra, även om den är från november 2012.
http://www.youtube.c...h?v=neq4FXSg8EY
Ja, tack. Har kollat på den, var lite osäker på hur man skulle packa upp zippen då det var fler filer (7 st), men jag markerade alla och extractade de till ett usb, och då skapades en mapp plus tre filer. Ska testa imorgon, men tidigare stod endast min nuvarande fw-version och inga alternativ gavs till uppdatering. Inte heller via nätverket kunde jag uppdatera, detta kanske pga att jag har nån senare version så det inte går via nätverket. Hoppas det funkar imorrn.
Postad 18 August 2013 - 06:32
Ja, tack. Har kollat på den, var lite osäker på hur man skulle packa upp zippen då det var fler filer (7 st), men jag markerade alla och extractade de till ett usb, och då skapades en mapp plus tre filer. Ska testa imorgon, men tidigare stod endast min nuvarande fw-version och inga alternativ gavs till uppdatering. Inte heller via nätverket kunde jag uppdatera, detta kanske pga att jag har nån senare version så det inte går via nätverket. Hoppas det funkar imorrn.
Precis så var det för mig också. Men jag la över filerna så jag hade en mapp + tre st filer på ett usb-minne och pluggade in det till Onyon. Då fick jag fram en ny rad där det stod att jag kunde uppdatera den. Tar absolut inte 60 min som det står lite överallt, tog max 3 min sen var allt klart.
Postad 18 August 2013 - 15:09
Postad 18 August 2013 - 15:19
sista uppdateringen som kom bättrade ju på hdmiklart att maskinen är het prestanda/tekniskt, men har onkyo löst hdmi problemen ? vad är det för synk problem som nämnts då ? bild flimmer hit och dit ? eller är det enstaka surrisar som oturligt folk fått då ?
TX-NR616
Version 1161-0108-0400
* Improves the operation of HDMI
Postad 19 August 2013 - 21:36
TX-NR616 är ju en utgående modell som slutat säljas på de flesta ställen men jag kan ev köpa den för 2700 kr. Är det ett bra köp? Kan den driva mina högtalare?
Postad 20 August 2013 - 04:59
Jag tycker det är ett bra köp,är väldigt nöjd med min,svårt att tänka mig att du får mycket mer för 2700:- sen tror jag inte den skulle ha några problem med att driva ditt högtalarsystem heller.skulle du inte bli nöjd blir det inte svårt att sälja förstärkaren och få igen pengarna igen..Jag har ett par Acoustic Energy AE120SE som fronthögtalare, ett par Acoustic Energy AE109SE som bakhögtalare och en Acoustic Energy AE107C centerhögtalare. Dessa drevs förut av en Kenwood stärkare men den har nog varit trasig i ca 5 år och med småbarn och hus har det inte varit prioriterat, men nu känns det som om det är dags.
TX-NR616 är ju en utgående modell som slutat säljas på de flesta ställen men jag kan ev köpa den för 2700 kr. Är det ett bra köp? Kan den driva mina högtalare?
Postad 20 August 2013 - 07:33
Postad 20 August 2013 - 07:45
Grattis till köpetJa då har man köpt en TX-NR616 på Elgiganten i Östersund för 2690 kr. Då har man något att göra ikväll då :-D
Postad 24 August 2013 - 20:46
Vad kan detta bero på?
Har även en till fråga angående streama ljud till en blåtands högtalare eller annat alternativ.
Funkar det om man köper tex den blåtands USB adatptern att då streama till en högtalare med blåtand?
Postad 25 August 2013 - 23:00
Ja då har man köpt en TX-NR616 på Elgiganten i Östersund för 2690 kr. Då har man något att göra ikväll då :-D
Grattis, den ligger på ca 7 lök nu som billigast på prisjakt
Redigerat av mindyoursoul, 25 August 2013 - 23:01.
Postad 26 August 2013 - 14:46
Postad 26 August 2013 - 17:27
Någon som vet vad senaste firmware för 818 mer exakt gör/förbättrar? Stod något om att "Through" läget är förbättrat va nu det innebär. Betyder det att gamla through påverkade signalen mer än trott då?
Man har förbättrat funktionen i recivern om du har tv:n satt på HDMI Through.
Denna funktion är så att du slipper sätta på recivern tex vid användande av tv:n.
Står detta på Onkyos hemsida
- Improves the operation when HDMI Through is set to on
- Corrects playback error problem of streaming audio to Zone2/3 from the music library in the phone when using Onkyo Remote2 App for iPhone / iPod, and Onkyo Remote App for Android
Länk
Redigerat av Zerokelvin, 26 August 2013 - 17:34.
Postad 26 August 2013 - 18:16
Postad 26 August 2013 - 18:22
Hur är det med den inbyggda spotify klienten. Kan den sluta fungera om ett par år om tex spotify uppdaterars och inte klienten inte stödjer uppdateringen. Jag menar om det kan bli så det är med smart tv nu. Har man tex köpt en smart tv för några år sedan så är det ju inte säkert att tex svt play appen fungerar idag. Fungerar det bättre med airplay?
ja spotify kommer funka ...den hämtar efter inlogg styrfunktionen från spotify det enda som finns på förstärkaren är menyerna men inte hur dessa ska funka... airplay finns inte på denna reciver
Redigerat av Duckface21, 26 August 2013 - 18:25.
Postad 26 August 2013 - 18:48
Ok. Det är ju bra. Jag vet att inte airplay finns på onkyon men jag har en yamaha 673 hemma med airplay. Jag tycker airplay är rätt smidigt men det dumma är att den sätter på alla zoner när man använder airplay. Så jag funderar på att byta till en onkyo 616 istället. Jag tycker yamahan har lite för industriellt ljud eller vad man ska kalla det. Är det värt att byta, jag menar med alla problem 616 vekar ha med tex hdmi eller var det fixat nu med senaste uppdateringen?ja spotify kommer funka ...den hämtar efter inlogg styrfunktionen från spotify det enda som finns på förstärkaren är menyerna men inte hur dessa ska funka... airplay finns inte på denna reciver
Postad 26 August 2013 - 20:10
Postad 27 August 2013 - 12:18
Postad 02 September 2013 - 16:37
Postad 02 September 2013 - 18:50
Postad 02 September 2013 - 18:57
Postad 02 September 2013 - 19:23
Ok tack. När jag trycker på displayen när jag spelar assassins creed 3 på playstation 3 så står det pcm. Borde det inte vara i alla fall vara dolby digital?
Här har du en förklaring till varför det står PCM och hur du ställer in Ps3an!
http://www.engadget....-with-your-ps3/
Postad 06 September 2013 - 21:58
Någon som vet ett bra sätt att höja centerhögtalaren på?
Har provat att höja Db:n i menyn men det hjälper inte
Redigerat av Lord_Tito, 06 September 2013 - 21:58.
Postad 07 September 2013 - 11:10
Tycker att centern (Dali Concept CT) låter väldigt svagt med NR616 får höja ganska mycket för att höra rösterna men då låter ju frontarna lite väl mycket (har en 14mån son hemma).
Någon som vet ett bra sätt att höja centerhögtalaren på?
Har provat att höja Db:n i menyn men det hjälper inte
låter som nått e fel inställt har fylligt ljud
Postad 07 September 2013 - 12:22
Postad 08 September 2013 - 08:30
Postad 08 September 2013 - 10:10
Hej! skulle behöva er hjälp, jag har en klåfingrig 1åring som har varit framme och pillat på förstärkaren och jag tycker ljudet har blivit sämre..det som jag kan se på displayen som jag inte tror jag sett innan är ASb, snett till höger om volym siffrorna..samt att det även står PCM..har försökt få bort detta men misslyckats..hoppas någon kan hjälpa mig
Har ju givit bort min 515 men är det inte auto stand by? :-)
Postad 08 September 2013 - 10:27
Har ju givit bort min 515 men är det inte auto stand by? :-)
*EDIT* det var auto stand by precis som du sa
Redigerat av MikeVKR, 08 September 2013 - 17:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
148 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?