Netflix!
3898 svar till detta ämne
Postad 14 November 2012 - 12:04
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Kollade Walking Dead igår igen - såg inte riktigt bra ut nu heller. Känns som något har hänt; från utmärkt bild till Viaplay-kvalitet (sorry Viasat fanboys ). Kör Apple TV hemma. Testade ett antal filmer/serier via webbläsare på dagen igår - fungerade utmärkt. Misstänker att Netflix kan ha lite belastningsproblem på kvällarna...
Har du felanmält det? Jag hittar "24" igen 
Det hade du vetat om du hängt med i support-appen (vad jag tjatar om den...).
Postad 14 November 2012 - 12:51
Bond_007
-
Bond_007
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Kanske fler som upplevt detta men då och då så kan kvalitén sjunka för att sedan bli bättre igen. Bilden blir pixlig några sekunder och sedan blir det bra igen, hände mig 5-6 gånger när jag kollade igår.
Filmen har laddat färdigt när jag kolla så den buffrar inte så att bilden blir dålig av det.
Någon mer som har upplevt detta?
Är trött nu så ber om ursäkt för ev. felaktig meningsuppbyggnad och stavning
Postad 14 November 2012 - 13:03
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Facebook, vad är det? Det finns folk som inte är med, tro det eller ej
Postad 14 November 2012 - 13:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Facebook, vad är det? Det finns folk som inte är med, tro det eller ej
Det är som sagt en app till facebook och går som sådan förstås att köra fristående: https://sv.getsatisf.../netflixsverigeDock: vill man skriva en fråga eller svara så använder man helst ett FB-konto. Hur det skulle funka med ett konto direkt på den sajten vet jag inte. En reflektion är att de 2 Netflix-anställda som sitter med på detta forum jobbar för Netflix Canada/UK och svarar på frågor från hela Norden varvid det ser ut som om de har kört både frågor och svar genom google translate eller liknande. Funkar dock hjälpligt.
Redigerat av agpath, 14 November 2012 - 14:34.
Postad 14 November 2012 - 15:35
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
David Finchers Netflix-unika nya serie får premiär 1 feb:
https://twitter.com/...0978432/photo/1
Spännande!
Postad 14 November 2012 - 16:11
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
David Finchers Netflix-unika nya serie får premiär 1 feb: https://twitter.com/...0978432/photo/1 Spännande!
Yay!
Postad 14 November 2012 - 17:12
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Många klagar på utbudet. Jo självklart kan det ju vara bättre.
Men om man kollar på IMDB 35 must see before u die
Så har ändå Netflix med 1/3 av serierna på listan
//Pryzze
Redigerat av pryzze, 14 November 2012 - 17:14.
Postad 14 November 2012 - 22:29
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Är det någon som får text på Relic Hunter, det går att välja svenska men kommer ingenting
Postad 15 November 2012 - 08:38
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Problemet tycker inte jag är att de saknar serier utan problemet är att de saknar säsonger
Postad 15 November 2012 - 08:47
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Gah, vad störigt, har felsökt som tusan kring detta idag. Gått förbi router och modem, suttit i support med både netflix och BBB utan att lösa något. Min bandbredd ligger runt 200kb/s (1,5Mbit/s) och jag får bara kass sd bild hur jag än gör, på alla titlar jag testar Både på Pcn och Xboxen.
Har du kollat: Gå till ditt konto/Hantera videokvalitet och se till att Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD) är förklickad.
Postad 15 November 2012 - 09:06
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Apple TV 3 installerad igår kväll. TV-serie i 1080p. Buffrade i några sek sedan Full HD med perfekt flyt. Lika bra som HDTV. Jag har 100 Mbit/s-fiber med trådlös N-router. Så ni som klagar på bild mm ska nog inte göra det till Netflix utan se över er egen anslutning.
Postad 15 November 2012 - 11:38
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
Har du felanmält det?
Support app???
Postad 15 November 2012 - 11:52
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Support app???
En plugin på Netflix Sveriges facebook-sida. Finns i ett separat forum också om man skulle vara allergisk mot FB. https://www.facebook...412456795480192
Postad 15 November 2012 - 12:39
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Apple TV 3 installerad igår kväll. TV-serie i 1080p. Buffrade i några sek sedan Full HD med perfekt flyt. Lika bra som HDTV. Jag har 100 Mbit/s-fiber med trådlös N-router. Så ni som klagar på bild mm ska nog inte göra det till Netflix utan se över er egen anslutning. 
Hmm bildkvaliten är smått magiskt bra både genom panasonic bluray spelaren och datorn. DLNA kvalitet närmast skulle jag väl vilja likna det som. Som bäst då givetvis. Jämförde the Kennedys senast jämfört med bluray versionen jag fick hem från lovefilm... Lite störande måste börja justera filmlistorna så jag inte får hem filmer jag redan har tilgång till
Postad 15 November 2012 - 15:48
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hmm bildkvaliten är smått magiskt bra både genom panasonic bluray spelaren och datorn. DLNA kvalitet närmast skulle jag väl vilja likna det som. Som bäst då givetvis.
Jämförde the Kennedys senast jämfört med bluray versionen jag fick hem från lovefilm... Lite störande måste börja justera filmlistorna så jag inte får hem filmer jag redan har tilgång till 
Jo är själv rätt så nöjd, men just DLNA är snarare att likna vid en sladd än ett kvalitétsmått.
Postad 15 November 2012 - 15:50
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Jo är själv rätt så nöjd, men just DLNA är snarare att likna vid en sladd än ett kvalitétsmått.
Postad 15 November 2012 - 15:54
moeboid
-
moeboid
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ni som är missnöjda med NetFlix kan ju ta och test HBO som lanseras i Sverige imorgon. Samma pris 79:-/mån. http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
Postad 15 November 2012 - 15:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Ni som är missnöjda med NetFlix kan ju ta och test HBO som lanseras i Sverige imorgon. Samma pris 79:-/mån.
http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
Om man redan är Telia-kund, ja! Annars tillkommer 49 :-/månad.
Postad 15 November 2012 - 15:58
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Ni som är missnöjda med NetFlix kan ju ta och test HBO som lanseras i Sverige imorgon. Samma pris 79:-/mån.
http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
bara för de som är teliakunder och det är bara tv-kanalen som blir tillgänglig i morgon, kräver teliabox/dator och kostar ytterligare 49kr i månaden om man inte redan har tv via telia
Postad 15 November 2012 - 16:04
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Tog en titt under "Nytt hos oss" idag och upptäckte, bland annat, säsong 3 av Fringe, tv-serien Nikita (den nya med Maggie Q), den nya V-serien, en massa filmer som inte fanns hos dem nyss... Och detta bara en månad efter lanseringen! Om nytt (i betydelsen sådant som inte funnits på Netflix tidigare, inte biofilmer som hade premiär i förra veckan) material kommer att läggas upp i den här takten även i fortsättningen kommer det inte att råda någon brist på något att se i mitt hem i alla fall. Riktigt, riktigt lovande tycker jag.
Postad 15 November 2012 - 17:46
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Har du kollat: Gå till ditt konto/Hantera videokvalitet och se till att Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD) är förklickad.
Jo, den är på max och jag har även bytt fram och tillbaka utan att märka någon skillnad. Verkar dock som att det är min uppkoppling hemma det är nåt vajsing med. Mitt konto funkar bra på jobbet på sämre lina. Satt i telefonsupport länge igår med netflix och enligt deras loggar så är min bandbredd till dom under de senaste dagarna endast runt 3Mbit, medans mina egna mätningar ligger ännu lägre. Gjorde massa tracert till movies.netflix.com igår och får timeout efter några hopp, så inbillade mig att jag har snorlång latency mot deras servrar av någon anledning, men jag får timeout även på jobbet där allt funkar fint, ska felsöka vidare ikväll.
Postad 15 November 2012 - 17:58
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Postad 15 November 2012 - 18:24
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Få se nu då. Min månadsfaktura från Canal Digital är på närmare 400:- inklusive alla krypterings-, kortavgifter och annat. Vad får jag för det?
Jo ett antal gratiskanaler, en förfärlig massa svenska svordoms-TV-kanaler och så några filmkanaler vars utbud blir allt tunnare. Och faktiskt några bra HD-kanaler, NatGeo, Discovery och Animal Planet samt ESPN.
Med undantag för de sistnämnda tror jag att jag skulle klara mig bra med Netflix plus gratiskanalerna i marknätet. Kostnad: 79 spänn per månad.
Av mellanskillnaden på >300:- kan jag ta en hundring till ett VPN-konto och en prenumeration på MLB så att jag får den enda sport jag orkar titta på.
I runda slängar halverad månadskostnad för ett utbud som i allt väsentligt är likvärdigt eller bättre än CD.
Snacka om att satellitoperatörerna står inför ett brutalt uppvaknande...
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 15 November 2012 - 18:26.
Postad 16 November 2012 - 08:09
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Tog en titt under "Nytt hos oss" idag och upptäckte, bland annat, säsong 3 av Fringe, tv-serien Nikita (den nya med Maggie Q), den nya V-serien, en massa filmer som inte fanns hos dem nyss... Och detta bara en månad efter lanseringen! Om nytt (i betydelsen sådant som inte funnits på Netflix tidigare, inte biofilmer som hade premiär i förra veckan) material kommer att läggas upp i den här takten även i fortsättningen kommer det inte att råda någon brist på något att se i mitt hem i alla fall. Riktigt, riktigt lovande tycker jag. 
Jag hittade "Little Brittain". Alla 3 säsongerna. Fanns inte förut!
Postad 16 November 2012 - 08:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Av mellanskillnaden på >300:- kan jag ta en hundring till ett VPN-konto och en prenumeration på MLB så att jag får den enda sport jag orkar titta på.
Vadå? Orkar du kolla på baseball?
Postad 16 November 2012 - 09:05
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Vadå? Orkar du kolla på baseball? 
“Baseball, it is said, is only a game. True. And the Grand Canyon is only a hole in Arizona.” ― George F. Will
Postad 16 November 2012 - 10:00
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Första trailern
http://www.youtube.com/watch?v=ULwUzF1q5w4&feature=youtu.be
Intressant att dom kommer släppa alla avsnitt på en gång också.
Postad 16 November 2012 - 15:23
Unregisteredb42c7e80
-
Unregisteredb42c7e80
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Det tar bredbandstrafik. Ungarna har kollat på "Chuck" en hel del och vips så var våra 50 GB slut för den här månaden.
F.ö. så kan jag bara hålla med politby att Baseball issa da shit. Riktiga män som spelar, inga fotbollsfjollor som går av för minsta lilla beröring :-)
Postad 16 November 2012 - 15:31
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Det tar bredbandstrafik. Ungarna har kollat på "Chuck" en hel del och vips så var våra 50 GB slut för den här månaden. F.ö. så kan jag bara hålla med politby att Baseball issa da shit. Riktiga män som spelar, inga fotbollsfjollor som går av för minsta lilla beröring :-)
självklart tar strömmande video bredbandstrafik, det är ju data som överförs via nätverket. Hur skulle det annars fungera? tvsignal genom nätvetket? vad har ni för urkasst bredband som har bandbreddbegränsning? byt genast!
Postad 16 November 2012 - 15:37
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Det tar bredbandstrafik. Ungarna har kollat på "Chuck" en hel del och vips så var våra 50 GB slut för den här månaden.
Jo du bör nog skaffa ett riktigt bredband om du ska se på Netflix. Just nu tittar grabben på en barnfilm som laddar uppåt 7 Mbit/s.
Postad 16 November 2012 - 15:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hantera grafikkvalitet Vi vet att vissa av er har datatak för internettrafik och vill göra det enklare för er att hantera den mängd data ni använder. Vi erbjuder 3 inställningar för grafikkvalitet för att hjälpa er hantera dataanvändningen. Priset för ditt Netflix-abonnemang förblir detsamma oavsett vilken nivå du väljer. - Hög kvalitet (upp till 0,3 GB i timmen)
- Högre kvalitet (upp till 0,7 GB i timmen)
- Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD)
Från Netflix inställningssida. Ja, det kostar trafik att se på Netflix, inte en lämplig tjänst att ha om man har ett trafiktak.
Postad 16 November 2012 - 15:40
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
vad har ni för urkasst bredband som har bandbreddbegränsning?
Rent krasst så är det snarare en trafikbegränsning, vilket är rätt så vanligt i mobila/trådlösa bredbandsnät.
Redigerat av Centimeter, 16 November 2012 - 15:40.
Postad 16 November 2012 - 20:44
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Är det någon som får text på Relic Hunter, det går att välja svenska men kommer ingenting
Måste väl svara själv nu då texten numera finns åtminstone på LG BD 620
Postad 17 November 2012 - 02:42
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Ordentlig uppdatering gjord
Stor skillnad i sökfunktionen
Postad 17 November 2012 - 02:55
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Sladd liknelsen hajade jag inte. Men det går väl inte få bättre streamad HD än DLNA från bluray kvalitetsmässigt? Netflix är dock bättre då jag alltid får någon förbannad buffring när jag kör DLNA. Måste ha bättre router antar jag. Helt sjukt vad wii appen äger. Minus då SDn givetvis. Vilket ju är ett rätt stort aber. Men interfacet passar ju netflix som hand i handsken med wii remoten. Till och med sökfunktionen är ju nästan kul att använda vilket är ett absolut **** med reguljära fjärrisar eller iphone appar. Antar Nintendo har vattensäkra patent men hade vart kul om tv tillverkare började experimentera med dylika kontroller och klyftiga OSDs. Samsung kör ju något kinect liknande men det fungerar ju givetvis inte fullt ut.
Postad 17 November 2012 - 17:28
VIC64
-
VIC64
-
Rookie
-
4 inlägg
Är riktigt nöjd med Netflix och kommer efter att gratisperioden har gått ut i januari att fortsätta som kund.
Redigerat av VIC64, 17 November 2012 - 17:31.
Postad 18 November 2012 - 08:31
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Funderar på att testa köra Unblock och istället få USA's utbud. Hur är det med undertexter där? Antar att det inte finns svenska men finns engelska? Går det att se någonstans vad det är för utbud i USA's Netflix?
Postad 18 November 2012 - 08:55
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Funderar på att testa köra Unblock och istället få USA's utbud. Hur är det med undertexter där? Antar att det inte finns svenska men finns engelska? Går det att se någonstans vad det är för utbud i USA's Netflix?
Ja finns engelsk text till det mesta tror jag.Här kan du se vad som finns : http://instantwatcher.com/
Postad 18 November 2012 - 09:31
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Ja finns engelsk text till det mesta tror jag.Här kan du se vad som finns : http://instantwatcher.com/
En sådan sida för svenska materialet vill jag se, en där man enkelt kan se 1: Vad är poppis. 2: Vad är nytt. 3: Vad är på väg bort/sista chansen. Netflix må ha ett snyggt, snabbt gränssnitt som det är men man ska inte underskatta text och dess förmåga att förmedla information.
Postad 18 November 2012 - 17:45
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Det tar bredbandstrafik. Ungarna har kollat på "Chuck" en hel del och vips så var våra 50 GB slut för den här månaden. F.ö. så kan jag bara hålla med politby att Baseball issa da shit. Riktiga män som spelar, inga fotbollsfjollor som går av för minsta lilla beröring :-)
Kanske rejält OT men förekommer det någon kroppskontakt alls i baseball? Annat än när man delar sprutor då
Redigerat av Unregistered1413, 18 November 2012 - 17:46.
Postad 18 November 2012 - 17:51
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Kanske rejält OT men förekommer det någon kroppskontakt alls i baseball? Annat än när man delar sprutor då 
haha å förr så tuggade de tuggtobak, nu max nikotintuggummi :-) De är rika å lönnfeta
Postad 18 November 2012 - 17:52
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Hellre det än spinkig & fattig...
Postad 18 November 2012 - 18:18
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Hellre det än spinkig & fattig...
Enda som kunnat vara rik å lönnfet i en riktig sport är Tomas Brolin
Postad 18 November 2012 - 18:41
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
haha å förr så tuggade de tuggtobak, nu max nikotintuggummi :-) De är rika å lönnfeta
Undrar om inte improwise2 tänkte på sprutor med steroider...
Postad 18 November 2012 - 19:46
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Jag körde igång min gratismånad i fredags och har testat en del i helgen, måste säga att jag gillar verkligen tjänsten och utbudet var klart större än jag trodde. Sjukt smidigt att kunna se allt i sin mobil/surfplatta också
Jag kommer troligtvis fortsätta efter min gratismånad och blir nog också att skaffa en AppleTV för att visa på TV/Projektor här hemma.
Postad 18 November 2012 - 22:01
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag körde igång min gratismånad i fredags och har testat en del i helgen, måste säga att jag gillar verkligen tjänsten och utbudet var klart större än jag trodde. Sjukt smidigt att kunna se allt i sin mobil/surfplatta också 
Jag kommer troligtvis fortsätta efter min gratismånad och blir nog också att skaffa en AppleTV för att visa på TV/Projektor här hemma.
Intressant nog exakt mina iakttagelser också. Visst är innehållet en smula brokigt och de mest aktuella titlar/säsonger verkar ibland lysa med sin frånvaro men detta kan helt klart bli något.
Postad 18 November 2012 - 23:42
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Jämfört med Viaplays gränssnitt så är Netflix rena rama drömmen, trots att det är lite väl simpelt ibland.
Kommer fortsätta med Netflix, HBO känns tveksamt med tanke på hur de hanterar allting och Viaplay känns som för krångligt att använda.
Vad som behövs är någon bra websida där man kan få översikt över samtliga videotjänster som är tillgängliga i sverige och med uppdaterad information om tv-serier och filmer när det kommer nytt och är på väg att tas bort. Så man kan logga in och göra listor över tv-serier, program och filmer som man vill hålla sig uppdaterad om.
Postad 19 November 2012 - 02:23
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
En sådan sida för svenska materialet vill jag se, en där man enkelt kan se 1: Vad är poppis. 2: Vad är nytt. 3: Vad är på väg bort/sista chansen.
Netflix må ha ett snyggt, snabbt gränssnitt som det är men man ska inte underskatta text och dess förmåga att förmedla information.
Jag jobbade på precis en sån tjänst men var tvungen att avbryta arbetet då Netflix API bara har stöd för amerikanska och kanadensiska utbudet.
Postad 19 November 2012 - 08:20
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Men en förklaring kan vara att man inte ser tv via dator i USA som vi gör här
Ja men finns det nån som verkligen vill se på TV via dator (HTPC med vettigt gränssnitt och fjärrkontroll undanräknad)?  /S
Postad 19 November 2012 - 08:23
Unregisteredb42c7e80
-
Unregisteredb42c7e80
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
självklart tar strömmande video bredbandstrafik, det är ju data som överförs via nätverket. Hur skulle det annars fungera? tvsignal genom nätvetket?
vad har ni för urkasst bredband som har bandbreddbegränsning?
byt genast!
Klart jag vet det. Att mina barn hade kollat så mycket på Netflix hade jag däremot ingen aning om och ville bara göra fler uppmärksamma på ett eventuellt bekymmer. Att byta bredbandsleverantör är inte så lätt när man bor som vi, men det har vi å andra sidan valt själva
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|