Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 April 2013 - 08:01

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Nästan? Det är lika illa om inte värre. Hela 250 kronor om året, en förmögenhet som de kunde lagt på en massa annat kul. Hur vågar de?

250 kronor för guldmedlemskap? Hur får man det så billigt? På hemsidan kostar det 599 kronor och på prisjakt landar det på runt 400 kronor.

Postad 10 April 2013 - 08:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

250 kronor för guldmedlemskap? Hur får man det så billigt? På hemsidan kostar det 599 kronor och på prisjakt landar det på runt 400 kronor.

Vet inte exakt pris just nu men kolla cheapxboxlivecodes.com t.ex

Postad 10 April 2013 - 08:29

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tack för tipset!

Postad 10 April 2013 - 08:41

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

De tar ung. 265:- just nu

Postad 10 April 2013 - 09:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Har aldrig märkt att LIVE är bättre på ngt sätt bara att det kostar en massa pengar.
Det irriterar mig enormt att tjänster som inte har ett dugg med live att göra kräver guldabb.

Du spelar väl inte multiplayer? Då kan jag förstå att du inte märker det.

Vad är xgame chat?

Cross-game chat. Spelar ingen roll vad dina kompisar spelar, du kan snacka med dem ändå. Antingen i chat (en och en) eller i lobby med upp till åtta deltagare. Det här har 360 haft länge.

Postad 10 April 2013 - 09:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det där med att Live är så mycket bättre än PSN håller tyvärr inte idag. Det gjorde det för 4-5 år sen.

Live är ett måste för 360, då många tjänster (Netflix, Youtube, MP osv) kräver det, på PSN är det gratis.

Viaplay kräver ju PSN+ eller? Så gratis är det inte.

Postad 10 April 2013 - 09:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Du spelar väl inte multiplayer? Då kan jag förstå att du inte märker det.

Cross-game chat. Spelar ingen roll vad dina kompisar spelar, du kan snacka med dem ändå. Antingen i chat (en och en) eller i lobby med upp till åtta deltagare. Det här har 360 haft länge.

Spelade multiplayer förr men blev trött på alla jävla snorungar som beter sig som svin.
Sen har jag inte tid att spela massa multiplayer heller när det finns så mycket spel att spela.

Det lilla jag spelade online på PS3 och 360 så var det ingen skillnad mer än att PS3 inte har ngt vettigt/enkelt chat-system.

Postad 10 April 2013 - 09:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Misstänkte att det var det ni menade. Alltså party chat finns inte på PSN? Det är en funktion som jag verkligen ALDRIG skulle klara mig utan. Bara den funktionen för mig är ju värt abonnemangspengarna alla dagar i veckan.

Bara prata med folk i samma spellobby...fail!

Postad 10 April 2013 - 09:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Spelade multiplayer förr men blev trött på alla j*vla snorungar som beter sig som svin.
Sen har jag inte tid att spela massa multiplayer heller när det finns så mycket spel att spela.

Det lilla jag spelade online på PS3 och 360 så var det ingen skillnad mer än att PS3 inte har ngt vettigt/enkelt chat-system.

Använder man bara konsolen till att spela offline är det ju gratis. Ska man hålla på med netflix och annat som kräver guld är det väl bättre att ha nåt ordentligt mediecenter istället.

Och det är ju just party chat-funktionen som gör att man slipper skrikiga skitungar i multiplayer och kan sitta och snacka skit med polarna istället. Det är ju mer än halva nöjet för egen del.

Postad 10 April 2013 - 09:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1

Använder man bara konsolen till att spela offline är det ju gratis. Ska man hålla på med netflix och annat som kräver guld är det väl bättre att ha nåt ordentligt mediecenter istället.

Och det är ju just party chat-funktionen som gör att man slipper skrikiga skitungar i multiplayer och kan sitta och snacka skit med polarna istället. Det är ju mer än halva nöjet för egen del.

Det är just det jag tycker är märkligt. Varför kräver tex MLB guldabb när det inte har ett dugg med Microsoft att göra.
På PS3 fungerar det utmärkt utan att betala extra. MS snålhet är bara för mycket.
De tar betalt för att använda youtube, de tar betalt för facebook osv osv. Värdelöst.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 April 2013 - 09:48.

Postad 10 April 2013 - 09:57

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Viaplay kräver ju PSN+ eller? Så gratis är det inte.

Ja om man ska jämföra PSN mot Gold så är Viaplay det enda som kräver PS+

Postad 10 April 2013 - 10:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1

Det är just det jag tycker är märkligt. Varför kräver tex MLB guldabb när det inte har ett dugg med Microsoft att göra.
På PS3 fungerar det utmärkt utan att betala extra. MS snålhet är bara för mycket.
De tar betalt för att använda youtube, de tar betalt för facebook osv osv. Värdelöst.

Det jag tycker är märkligt är hur man ens orkar/vill använda t.ex Facebook och YT på Live?
Det finns INGET i dashborden som intresserar mig det minsta förutom att spela och nån enstaka gång dra hem ett demo och testa.
Övriga saker använder jag en dator till. Vill man använda alla funktioner som live har är det väl bara att pynta de 25:-/mån det kostar drygt. Knappast en förmögenhet.

Orka gnälla på att Live kostar pengar, det har det alltid gjort och det är inget tvång heller.

Postad 10 April 2013 - 10:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Det är principen att ta betalt för det som stör mig. Tjänster som är gratis på alla andra platformar tar Microsoft betalt för.
Det tycker jag är fel.

Postad 10 April 2013 - 10:55

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Det är egentligen inte kostnaden som stör mig, det som stör mig är att det är princip sak. Att ta betalt för sånna basic funktioner, som i princip är gratis på alla plattformar.

EDIT: Radiozo hann före mig. Tänker tydligen ganska lika :)

Redigerat av ROCA, 10 April 2013 - 10:56.

Postad 10 April 2013 - 11:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Som sagt det är ingen som tvingar en att köpa gold. Och om man nu är missnöjd med funktionerna så är det väl bara att bojkotta konsolen och köpa den som passar ens ändamål bättre. I det här fallet för er PS3 och då PS4 om det kommer funka samma där som innan.

Alla använder antagligen inte sin konsol på samma sätt och mitt spelande är till säkert 75% en social grej jag gör med mina vänner. Och så länge PSN inte har en vettig chat så skulle det inte kunna funka för oss. Skulle inte haft något emot att köra PS3/PS4 men onlinetjänsten är ju uppenbarligen sämre.

Redigerat av La Cucaracha, 10 April 2013 - 11:22.

Postad 10 April 2013 - 11:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte mycket för pengarna. Typ som RFoM på PS3 eller nån annan monstershooter. (Jag har spelat det).

Monstershooter? Vi snackar ju om onlinespelandet mot andra människor alltså. För att inte tala om att Resistance spelas ur förstapersonsvy, Uncharted eller nåt hade varit ett bättre exempel. Men det finns som sagt inget som är jämförbart med Gears MP på PS3, varken i kvalitet eller hur många som spelar det.

Men det är iofs inte säkert att Epic förblir exklusiva för Xbox nästa generation. Spelar ingen roll för mig personligen dock, jag måste köpa alla.

Postad 10 April 2013 - 12:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
För en single player lirare finns det ju ingen anledning att dissa xbox. Hade jag kört en massa multiplayer så hade jag betalat för online.
Är det inte positivt att ni inte behöver betala för online med Xbox 360n om vi vänder på det. I PS3 måste de baka in det i konsolpriset och även sony kände sig ju nödda att börja ta betalt med PS plus ex.

När det gäller tv apparater är många oerhört upprörda över att de måste betala för 3D funktionalitet när de inte ska använda det. Så där verkar många va inne på den andra sidan medan på konsol inte så mycket.

Postad 10 April 2013 - 13:05

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 2
Fast PS+ ger ju så ofantligt mycket mer än vad man får för XBL.

Vad gäller TV apparater så måste man väl köpa en TV med 3D numera om man vill ha den senaste teknologin i övriga områden? Även om man inte tänker använda 3D funktionaliteten själv.

Edit: Har inte använt PS+ eller PSN själv då jag inte har en Playstation. Men nog fan ser gräset grönare ut på den andra sidan just nu än vad det gör på Xbox-sidan.

Redigerat av Unregistered6810b893, 10 April 2013 - 13:06.

Postad 10 April 2013 - 13:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Fast PS+ ger ju så ofantligt mycket mer än vad man får för XBL.

Jag använder inte PS3, så: Vad är det som är så ofantligt mycket mer än vad man får med XBL?

XBL:s stora fördel är ju chat och party-funktionalitet, som inte är spelberoende. Jag, som nästan enbart spelar MP, skulle inte vilja vara utan det.

Postad 10 April 2013 - 13:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag använder inte PS3, så: Vad är det som är så ofantligt mycket mer än vad man får med XBL?

XBL:s stora fördel är ju chat och party-funktionalitet, som inte är spelberoende. Jag, som nästan enbart spelar MP, skulle inte vilja vara utan det.

PSN+ ger dig en hel del spel free samt rabatter.

Postad 10 April 2013 - 13:37

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1
Ja alla gratisspel på psn+ är verkligen ett äss som xbl inte matchar på något sätt.
Iofs så får man väl inte spelen på psn+ utan mer som ett permanent lån (så länge man är psn+-kund)

Postad 10 April 2013 - 13:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
OK. Om det är spel som är OK så är ju det ett solklart plus, förstås.

Rabatter får man på vissa spel och nedladdningar med XBL Guld, vet inte om de går att jämföra med rabatterna om man har psn+.

Kostnaden för de två är likvärdig, eller?

För mig personligen är som sagt cross-gamechat, via party, otroligt bra, skulle inte vilja byta ut det mot några gratisspel. Men det där varierar nog från spelare till spelare.

Postad 10 April 2013 - 14:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kostnaden för de två är likvärdig, eller?

40kr/mån för PSN+ om man skriver upp sig på 1år

33kr/mån för Xbox Live Guld om man skriver upp sig på ett helt år.

Ser nu att man som Xbox Live Guld kund också får tillgång till gratis spel.

Redigerat av PalmiNio, 10 April 2013 - 14:17.

Postad 10 April 2013 - 14:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men de spel man som XBL Guld-medlem får gratis är väl inte sådär kanonbra, har jag för mig? Inte som jag märkt av i alla fall, kan ju ha bommat något förstås.

Postad 10 April 2013 - 14:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

40kr/mån för PSN+ om man skriver upp sig på 1år

33kr/mån för Xbox Live Guld om man skriver upp sig på ett helt år.

Ser nu att man som Xbox Live Guld kund också får tillgång till gratis spel.

Vadå för spel?
(nu räknar jag inte dom 5-6 arcade spelen som är gratis)

Redigerat av Topper Harley 77, 10 April 2013 - 23:03.

Postad 10 April 2013 - 17:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Senast fick de Sleeping Dogs, Spec Ops: The Line, Demons Soul, Darksiders, bland annat.

Men det är lite svårt att få överblick på då det skiljer sig mellan EU, US och Japan.

Men tydligen är det så att det är 12 spel i rotation hela tiden. Varje månad kickas typ tre spel ut och tre nya kommer in, men har du väl laddat ner ett av de som kickas ut så får du behålla det.

Och så fort du inte betalar så får du inte spela spelen, men de ligger kvar i din collection om du skulle återuppta prenumerationen.

Redigerat av Unregistered6810b893, 10 April 2013 - 17:50.

Postad 10 April 2013 - 18:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
http://www.theverge.....tainment-plans

Also re-iterates that it will require an online connection for entertainment services to allow always on streaming.

Quote:
The functionality will work by taking a cable box signal and passing it through to the Xbox via HDMI, allowing Microsoft's console to overlay a UI and features on top of an existing TV channel or set-top box. We're told that this is a key part of the next-generation Xbox and that it will go a step further than Google's TV implementation thanks to Microsoft's partnerships with content providers. Extended support for various cable services will be rolled out gradually, but the basic functionality will be available at launch.

Coupled with this TV functionality, Microsoft's next-generation Kinect sensor will also play a role in the company's TV focus. The Verge has learned that the next Kinect will detect multiple people simultaneously, including the ability to detect eye movement to pause content when a viewer turns their head away from a TV. Microsoft is said to be using these capabilities as part of its UI and features for its TV plans.

Postad 10 April 2013 - 18:36

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Undrar om man kan spela spel på den? ;)

Postad 10 April 2013 - 19:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 2

The Verge has learned that the next Kinect will detect multiple people simultaneously, including the ability to detect eye movement to pause content when a viewer turns their head away from a TV. Microsoft is said to be using these capabilities as part of its UI and features for its TV plans.

Alltså omöjligt för mig att kolla på tv då frugan läser en bok i soffan. ;) Tänker också på barn som sätter kudden framför huvudet på skräckfilmer så pausas det och när de tittar fram så är monstret där ändå

Redigerat av Johan_i_burken, 10 April 2013 - 19:24.

Postad 10 April 2013 - 19:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det är principen att ta betalt för det som stör mig. Tjänster som är gratis på alla andra platformar tar Microsoft betalt för.
Det tycker jag är fel.

Fast Sony skapade Playstation plus för de insåg hur snuskigt mycket pengar MS tjänade på detta och fler bolag följer efter, Call of Duty: Elite etc. Så vi går snarare emot en marknad där online spel inte är "gratis" (vilket det aldrig varit, någon har alltid haft en kostnad men kanske inte alltid kunden) utan saker och ting kostar pengar. Jag tror att både MS och Sony kommer att erbjuda gratisvarianter där du inte får så mycket och betalvarianter där du får en hel del saker.

Microsoft var först och visade att de fanns pengar att tjäna, nu följer de andra efter.

Postad 10 April 2013 - 19:46

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
http://www.vgleaks.c...x-roadmap-2013/

Nya rykten.
Bl.a.
-En separat "box" för BC.
-ingen always online krävs för local play.
-beg. spel funkar

Redigerat av ROCA, 10 April 2013 - 19:49.

Postad 10 April 2013 - 20:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://www.vgleaks.com/microsoft-xbox-roadmap-2013/

Nya rykten.
Bl.a.
-En separat "box" för BC.
-ingen always online krävs för local play.
-beg. spel funkar

Lite glada rykten. Låter som de tänker i betydligt större tankar än Sony.

Men Sony har o andra sidan rätt mycket annan hårdvara för sådana områden.

Postad 10 April 2013 - 20:40

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Bra att de har en lösning på BC men frågan är om folk vill lägga ut pengar, 149$ enligt ryktet på en pryl som man redan egentligen har?

Har ett vagt minne på Sony har ett patent gällande BC i en separat box.

Postad 10 April 2013 - 20:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bra att de har en lösning på BC men frågan är om folk vill lägga ut pengar, 149$ enligt ryktet på en pryl som man redan egentligen har?

Har ett vagt minne på Sony har ett patent gällande BC i en separat box.

Håller med om att köpa en Xbox Mini när man har en Xbox Next där båda har samma funktion i grunden känns jävligt konstig lösning för BC.

Sony har säkert någon patent för något men området är för stort för att kunna stoppa något. Betänk att en sådan patent skulle isf behöva omfatta mer än bara spel - typ hårdvara som ansluts till annan hårdvara för att aktivera funktioner.

Postad 10 April 2013 - 20:54

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Folk spekulerar att Xbox mini saknar dvd-läsare.
Kan tänka mig att den är en typ Boxee som även klarar av DD Xbox spel i "standalone" läge. Sen att att man även kan koppla den 720 för att få BC. Men att den endast är till BC tror jag inte på, inte för 149$.

Postad 10 April 2013 - 21:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Folk spekulerar att Xbox mini saknar dvd-läsare.
Kan tänka mig att den är en typ Boxee som även klarar av DD Xbox spel i "standalone" läge. Sen att att man även kan koppla den 720 för att få BC. Men att den endast är till BC tror jag inte på, inte för 149$.

Det du säger är ju vad The Verge och VGleaks säger - en streaming box med spelstöd

Inte Boxee Box. Kommer nog vara tveksamt stöd för lokal media.

Det är konkurrenten till Roku/Apple TV/Google Tv fast med spelstöd som ett stort plus.

Redigerat av PalmiNio, 10 April 2013 - 21:00.

Postad 11 April 2013 - 09:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Låter som detta "leak" är lite damage control från MS. Tre siter postade typ samma info samtidigt...

En add-on för BC känns lite 90-tal ala 32x..

Postad 11 April 2013 - 10:13

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Törs man hoppas på BC vad gäller kontrollrar? Tänker främst på min Fanatec-ratt... Och samlingen gitarrer :-)

Postad 11 April 2013 - 10:19

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Låter som detta "leak" är lite damage control från MS. Tre siter postade typ samma info samtidigt...

Förstår inte problemet med BC, dumpar alla sina gamla konsoller när det kommer en ny eller är det plats i tvbänken som saknas för att behålla sin ps3/xbox360?

Postad 11 April 2013 - 10:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Fast Sony skapade Playstation plus för de insåg hur snuskigt mycket pengar MS tjänade på detta och fler bolag följer efter, Call of Duty: Elite etc. Så vi går snarare emot en marknad där online spel inte är "gratis" (vilket det aldrig varit, någon har alltid haft en kostnad men kanske inte alltid kunden) utan saker och ting kostar pengar. Jag tror att både MS och Sony kommer att erbjuda gratisvarianter där du inte får så mycket och betalvarianter där du får en hel del saker.

Microsoft var först och visade att de fanns pengar att tjäna, nu följer de andra efter.

Inte Nintendo. Där är det gratis.

Postad 11 April 2013 - 10:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har vääääldigt svårt att se att man skulle använda VGleaks för damage control.

The Verge, absolut - men inte VGleaks. Den sidan är ju en amatörsida.

Vilken skulle vara den tredje siten?

Törs man hoppas på BC vad gäller kontrollrar? Tänker främst på min Fanatec-ratt... Och samlingen gitarrer :-)

Inte om det är trådlöst. Nya Xbox ryktas köra BT för det trådlösa istället för RF.

Postad 11 April 2013 - 10:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Förstår inte problemet med BC, dumpar alla sina gamla konsoller när det kommer en ny eller är det plats i tvbänken som saknas för att behålla sin ps3/xbox360?

Fattar inte heller detta. Har kvar alla mina konsoller. Har dock packat ner min 360 men det är ju bara att ta fram den igen om man vill spela ngt gammalt. Sälja en konsoll och få nästan ingenting för dem är meningslöst.

Postad 11 April 2013 - 10:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
"A source close to Orth tells Kotaku that Orth resigned from the company and was not fired."

Där har vi nackdelen med dagens IT samhälle. Tala först tänka sen straffar sig jävligt snabbt numera.

Postad 11 April 2013 - 10:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Inte om det är trådlöst. Nya Xbox ryktas köra BT för det trådlösa istället för RF.

Men va f-n? Ska man behöva köpa en ny dyr ratt för den nya?

Hmm, undrar om det går att ansluta Fanatec-ratten via usb istället, är inte så säker på det?

Postad 11 April 2013 - 10:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

amatör perhaps, men alla verkar ta dem på allvar...

Tror det var kotaku.

Postad 11 April 2013 - 11:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Amatörsidan har ju varit huvudsidan för nextgen-nyheter hur länge som helst nu. Alla tar ryktena därifrån.

Postad 11 April 2013 - 11:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Har vi tur byter de till hid interfaces men det är nog inte så troligt. Annars minns jag inte om det gick att köra via usb med Fanatec ryttarna?

Postad 11 April 2013 - 12:48

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Har vi tur byter de till hid interfaces men det är nog inte så troligt. Annars minns jag inte om det gick att köra via usb med Fanatec ryttarna?

Mot PS3 så körde jag min ratt med medföljande trådlösa USB-dongel, hoppas det går den vägen då kanske... Mot PC funkar den med USB kabel.
Jaja, det lär väl märkas i höst. Kan bli dyrt framöver annars :-)

Redigerat av BuTTuS, 11 April 2013 - 12:49.

Postad 11 April 2013 - 13:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

amatör perhaps, men alla verkar ta dem på allvar...

Tror det var kotaku.

Kotaku skriver ingen om Online saken utan bara att de siktar in sig på TV.

The Verge skriver heller inget om Online saken utan samma där är det TV delen som det pratas om.

Det är endast VGleaks som öppet har en källa som säger att det INTE kommer krävas online för "local content"

Amatörsidan har ju varit huvudsidan för nextgen-nyheter hur länge som helst nu. Alla tar ryktena därifrån.

Absolut. Men tror fortfarande att en större sida hade varit mer troligt. Som sagt är det bara VGleaks som går ut och pratar om att "local content" inte kräver onlinestöd.

Postad 11 April 2013 - 14:31

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1

Men va f-n? Ska man behöva köpa en ny dyr ratt för den nya?

Hmm, undrar om det går att ansluta Fanatec-ratten via usb istället, är inte så säker på det?

Har oxå tänkt på det. Får verkligen hoppas den funkar med sladd.

wmadoss 11 april 2013 - 11:19 skrev:

Fattar inte heller detta. Har kvar alla mina konsoller. Har dock packat ner min 360 men det är ju bara att ta fram den igen om man vill spela ngt gammalt. Sälja en konsoll och få nästan ingenting för dem är meningslöst.

Klart man säljer gamla grejjor. Varför ska man fylla förådet med skit som bara står ivägen? Jag säljer alltid mina saker när jag köper nytt. Om du kan få en femhundring för att slippa se skiten igen varför inte. Menar inte att 360 är skit, figure of speech. :)

EDIT. Är det bara jag som nojjar som fan över att man måste ha en kamera synligt på mediahyllan i vinter?

Always online skiter jag fullständig i, ja jag tänker bara på mig själv, vad annars! :ph34r:

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 11 April 2013 - 14:35.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.